یک تحلیل جهتدار از سریال لاست

* فکر میکنم خیلی از شماها تا به حال سریال لاست رو دیدید. چند وقت پیش یکی از دوستام این فایل صوتی رو که تحلیل دکتر عباسی از این سریال هست رو داد که گوش کنم. اگه سرعت اینترنتتون بالا نیست و نمیتونید گوش کنید، اینجا متن این فایل صوتی هست که حرفهای ایشون رو درباره این سریال در دانشگاه سوره آورده و میتونید بخونید.
اگه فرض کنیم که اونطوری که میخوان بگن، همه یا بخش زیادی از حرفهای ایشون درست باشه، به نظرم لاست باید برای سازنده و سرمایه گذارانش سریال موفقی محسوب بشه و این ایراد هنوزم به برنامه های تلویزیون ما وارد هست که سطحی هستند و شعور مخاطب رو دست کم میگیرند. هرچند استثنائاتی هم هست. من این کامنت رو موقعی که اون پست رو نوشتم، خیلی پسندیدم.

* راستش من چندان دکتر عباسی رو نمی شناسم، اما خوب با خوندن همین تحلیل میشه چیزهایی درباره تفکرش فهمید. به هرحال من تا این حد دنبال تئوری توهم توطئه نیستم! سریال لاست رو هم یه سریال صیهونیستی نمیدونم! لاست یه سریال آمریکایی هست که طبعا برای خودش اهداف خاصی رو دنبال میکنه، به همون صورت که سریالهای ما (با مخاطبین محدودتر) در تلویزیون دنبال میکنن.
من قبلا هم نوشتم که خیلی جذب این سریال نشدم. تا سیزن ۳ تقریبا کامل دیدم و سیزن ۴ هم آخرهاش رو کامل دیدم و دیگه دنبالش نکردم (برام دیگه جذابیتی نداشت) اینکه دلم میخواد این تحلیل رو بخونید، به معنای قبول همه حرفهاش نیست. برای من به شخصه اون بخش از حرفهاش جالب بود که راجع به اسامی و رفتارهای شخصیت های این سریال و ربطش با فلسفه و علوم انسانی هست. واضحه که من نمیتونم تشخیص بدم تا چه حدی حق با ایشون هست چون رشته ام فلسفه نبوده. برای همین دلم میخواد درباره اش بحث کنیم که آیا این ارتباطی که نام میبرن حقیقتا وجود داره؟ به نظر شما چقدر آگاهانه بوده؟

۵۸ نظر

  1. بردیا ۱۳۸۸-۱۰-۱۹، ۳:۳۹ ب.ظ

    منم اینو خوندم …

    این آقا بنا به نظر خودش ،این فیلم رو تفسیر کرده (البته حرف های بی ربطی هم نمیزنه)

    که من شخصا با بعضی از نظراش موافق و با بعضی هاش مخالفم !!!

  2. نهال ۱۳۸۸-۱۰-۱۹، ۴:۴۳ ب.ظ

    با اجازه لینک مطلب رو تو وبلاگم گذاشتم

  3. baran ۱۳۸۸-۱۰-۱۹، ۴:۴۸ ب.ظ

    اینم بخون بد نیست :
    http://iranpolitics.blogfa.com/post-242.aspx

  4. گروهبان فلفلی ۱۳۸۸-۱۰-۱۹، ۶:۴۲ ب.ظ

    حالا این همه گفتی ولی سریال چی هست
    میشه خوردش
    تو جیب جا میشه

  5. حامد ۱۳۸۸-۱۰-۱۹، ۸:۴۵ ب.ظ

    تو چطور به خودت اجازه دادی که یه سریال رو از کانالی غیر از رسانه ملی ببینی ای آدم حزبل؟

  6. ناشناس ۱۳۸۸-۱۰-۱۹، ۱۰:۳۸ ب.ظ

    راستش بعضی‌ حرفاش کاملا غلط بود، مثلا میگفت معنی‌ اسم یکیشون چوپان هست که من وقتی‌ رفتم پیدا کردم دیدم ایشون اشتباه کردن و فقط شباهت وجود داره، من چند هفته پیش دیدم الان همه جزئیات یادم نیست. فقط یادم هست که گودرزی و شقایقی رو خیلی‌ به هم مربوط کرده بود.

    ناشناس Reply:

    shepherd==چوپان

    لطفا حرف الکی بدون سند نزنید.شما اشتباه کردی!

  7. مهدی ۱۳۸۸-۱۰-۱۹، ۱۰:۴۹ ب.ظ

    با سلام
    ببین حامد و گروهبان و افسرده و xXx
    من که نوع کلمات تو میخونم می فهمم که شما یه نفرین حالا اگه بدونم از یه IP می نویسین دیگه خیلی تو ذوق میزنه
    بابا اینو زهرا هم با اون اطلاعات شون درزمینه ICT دیگه بهتر از من میدونه
    به جای چند تا کامنت اینجوری فکر کن یه کامنت خوب با معنی خوندنی با احساس جذاب و کلی بدرد خور بذار !
    من که کلی امیدوار شده ام ناامید نکن !
    فکر کن
    همون لحظه که چیزی به نظرتون رسید انو ننویس بالا پایین کن سبک سنگین کن
    خودتو بذار جای دیگران ببین خوب است به چند نفر نشون بده بخونند نظر بدند همین طوری اینجا رو سیاه نکن
    فقط مجبوری فقط خودت بخونی !
    راستی من فکر میکنم این خانم اچ بی مطالعه کنندگان ثابت و مخصوص خودشو میشناسه
    یعنی اونها یا اعضای خونواده اش هستند یا هم اتاقی های دوره دانشگاهش هستند
    یا همکلاسیهاش هستند یا هم رشته ای هاش هستند یا همکاراش هستند یا وبلاک نویسهایی هستند که در فضای مجازی با ایشون ارتباط دارند و یا افرادی که به طور پیگیر مطالب ایشون رو رو دنیال میکنند حالا شما هم که با اون مطالب سطح پایین و همین طور مطالب به هم ریخته چنگی که به دل نمی زنه تا افرادی مثل من انون هارو بخونند حالا دوست دارین خانم اچ بی بیان واسته تون جواب هم بدهند
    یه کم بیشتر دقت کنین و بهتر بنویسین مطمئن باشین من اونها رو می خونم و نظرمو در مورد اونها می نویسم کم کم بقیه هم این کارو میکنند
    با ادب و احترام

    برهان Reply:

    من رو یادت رفته داداش مهدی
    منم به لیستت اضافه کن
    حالا مگه بده آمار کامنتای زهرا زیاد بشه ؟

    ولی از شوخی بگذریم من از Xyx و گروهبان قلقلی اعلام برائت میکنم هیچ ارتباط پیدا پنهانی باهاشون ندارم. گفته باشم

    برهان Reply:

    حامد رو نمی شناسم ولی افسرده زیاد می شناسم ۹۰ % دور و بری هامون جملگی افسرده هستن

    برهان Reply:

    راستش ما انتظار نداریم خانم اچ بی لطف کنند و جواب بدن
    همینکه جواب نمی دن مایه افتخار ماست باور کن روزی که ایشون جواب کامنتا رو بده یعنی کامنتهامون یه مشکل دارن !!!

    مهدی Reply:

    با سلام
    اگه گوش بدی به حرفام به نفع
    خودتونه والا من بعد از این دیگه اصلاحیه نمیزنم همین تنها مطالعه کننده تون رو هم از دست میدین
    حالا خود دانید
    تازه یه مطلب دیگه اینه که می تونین یه وبلاگ بزنیدو تو قسمت وبسایت کامنت دونی بزارین

    ناشناس Reply:

    با سلام
    دلیل شو قبلا گفتم
    اصلا مانعی برای مراجعه به هیچ سایتی کسی نمی تونه بزاره و مهم ترین دلیل سایت زدن هم همین مراجعه مطالعه کنندگان است والا هر کس میتونه وواسه خودش بنویسه و خودش هم بخونه

  8. صادق ۱۳۸۸-۱۰-۲۰، ۱۲:۲۸ ق.ظ

    سلام
    از نظر دکتر عباسی تو تمام فیلمهای هالیوود ردپای صهیونیست ها پیداست برو تحلیل های دیگرش را هم بخوان چیزهای جالبی کشف میکنه از ذهن خلاق ایشان

  9. مسعود ۱۳۸۸-۱۰-۲۰، ۱:۴۵ ق.ظ

    سلام… من معمولاً زیاد اهل کامنت گذاشتن نیستمم ولی اینجا میخوام همه کم کاریها رو جبران کنم

    این رفیقمون یکبار هم تام و جری رو مرتبط دونسته بود با پاک نمودن چهره پلید یهودیان که همیشه موش کثیف صداشون میزدند!!!

    ببین بستگی به نگاهتون داره… اگه بیطرفانه نگاه کنید برخی اشارات این بنده خدا (که درصد توهمش خیلی بالا هست) درست بوده… مثلاً اسامی جان لاک و هیوم و شفرد که همشون تعبیرات مختلفی میتونن داشته باشند… البته در مورد هیوم نقل قولی که کرده مفت هم نمی ارزه… هیوم نماید الحاد روشنفکران هست ولی دزموند توی فیلم یه مدتی کشیش بوده آخه بی انصاف… تکیه کلامش هم که «برادر» هست!! باید ارتباط اسم دزموند رو با جملاتی که میگه بررسی کرد و بهمین شکل برای لاک.

    یادمون باشه که اینقدر توهمی به قضیه نگاه کردن و مثلاً عدم موفقیت سعید در حامله نمودن شانون (باربی!!! این کجاش باربیه آخه… این دکتر رو بگید یکم کارتون هم تماشا کنه) را بزرگترین شکست اسلام و یک و خورده ای مسلمون معرفی کردن همه و همه ناشی از ذهن بیمار است… مسئله اینه که شما بخوای پیچیده نگاه کنی و جهتدار نظر بدی در سه خط میتونی بادمجان رو هم به امپریالیسم مرتبط کنی… بنظر من لاست نکات مخفی و شاید مغرضانه ای زیادی دارد که باید بیطرفانه قضاوت بشه… ولی آخه ۱۰۸ گناه رو از کجا آوردن… من سه ساله زیرو رو میکنم هرچی راجع به لاست هست تاحالا همچین چیزی ندیدم… این سریال در درجه اول بنظر من یک محصول تجاری هست برای پول درآوردن که توی اون همه چیز رو فدای پول نکردند و تلاش کردند تا ذهن بیننده رو درگیر ماجراهای داستان بکنند… کجا این داستان اشاره به اتوپیا یا همون آرمانشهر روشنفکران داره؟ کدوم آرمانشهری توش آدمها قراره شکنجه بشن و مثل آب خوردن بمیرن؟ تو کدوم اتوپیایی اصلاً دیوار هست چه برسه به زندان و قفس!!! این سریال هیچ ادعای آرمانشهری نداره… دنیایی رو هم که تصویر میکنه هیچ ربطی به برزخ نداره… این چه برزخی که فقط ۲ دقیقه اختلاف داره با دنیای ما… سخت نگیریم… این سریال فقط یک کالای اقتصادی هست همین… خدا رحم کرد زیاد قسمتهای آخر و مجسمه تاورت مصری رو ندید وگرنه پدر صاحب بچه در می اومد تا بخواد اونو یجوری به امپریالیسم ربط بده… این یارو حتی درک اینو نداره که مثلاً بازی گلشیفته تویه فیلم هالیوودی رو از جهت هنری بررسی کنه… خداییش این دلسوزتره برای جنگ یا خدابیامرز ملاقلی پور و حاتمی کیا
    این لینکها هم بد نیست (تاریخ نوشتنشون البته زیاد جدید نیست)
    http://1pezeshk.com/archives/2008/09/4815162342.html
    http://1pezeshk.com/archives/2008/04/_lost_1.html

    البته جا داره در انتها از اینکه شانون از سعید بچه دار نشد ناراحتی و انزجار شدید خودم رو ابراز کنم و قول بدم که بزودی انتقام این حرکت ناجوانمردانه رو از اونها بگیریم… شاد باشید

    امید Reply:

    برادر ! دود سیاه رو بگو !
    یا جیکوب !

    من واقعا متاسفم که سیزن پنج رو ندیدن ! بهشون پیشنهاد میکنم ببینن و نقدشون رو بخونیم !

    زن نماد سرزمین ؟؟؟ بیخیال !

    امید Reply:

    جیکوب داشت ماهی میخورد ؟ یعنی چی ؟ اصلا ؟

    از اون مجسمه چرا فقط یه پا مونده بود ؟

    خوب من که راجب اینا تحقیق کردم ! جیکوب داشت ماهی میخورد چون میخواستن دریا رو هم تصرف کنه !

    اوه ! اصلا چرا جیکوب میخواست کشتی بیاد به سرزمینشون ؟

    حالا که واقعا از اهداف شوم چیزی فهمیدن بگن آخرش رو هم طبق این اهداف چطور تموم میکنن دنیا بفهمه خوب !

    راستی جای چارلی خالی بود !

    ولی خیلی ممنون که از همه پدر و مادر های شخصیت ها تست ژنتیک گرفتن دیدن حرامزادن ! نویسنده ها هم نمیدونن !

    امید Reply:

    ولی بازم آقای دکتر بی ربط نمیگن ! نویسنده ها شیطنت کردن !

    برای ما که فقط میخواییم یه سریال خوب ببینیم اومدن از مسیحیت و یهودیت ! گفتن نتیجش همین میشه که بیننده هاش کم میشه خوب

    به هر حال حتی در نبرد های خیر و شر هم نباید از اسامی استفاده کرد

    فقط نویسنده ها گفتن جزیره قطعا برزخ نیست ! و تاکید هم داشتن ( چون خیلی ها تاکید داشتن )

    راستش الان به خاطر تحریم ها سریال ها رو نه میشه از تی وی دید نه میشه از طریق سایت دنبال کرد منظورم اینه که اونا ای پی ما رو بستن و بعید میدونم علاقه ای داشته باشن که ما ببیبیم

    قطعا هر شخصی میتونه نظرش رو در مورد لاست بگه و نظر هر شخصی هم محترمه

    و باید ازش تشکر کرد

    من Reply:

    ۶۰٪ حرفات جفنگه! فیلم گلشیفته کجاش هنریه؟

    ناشناس Reply:

    دمت گرم …خیلی حرفت خوب بود….مردی میگه اسم بازیگر کیت…evangeline…معنیه خاصی داره که از عمد از این بازیگر استفاده کردن…مردی باید بره روان پزشک…جمهری اسلامی حسودی میکنه که امریکا همچین فیلمایی میسازن…نبای رو ما اثر کنه

  10. ژوکر ۱۳۸۸-۱۰-۲۰، ۵:۰۴ ق.ظ

    ممنون، نوشته خوبی بود، بهانه‌ای شد تا در موردش چیزی بنویسم، وقت کردید مطالعه بفرمائید.
    http://para2x.wordpress.com/2010/01/10/lost-توهم-یک-توطئه-یا-حقیقتی-از-دنیای-ما/

  11. وحید ۱۳۸۸-۱۰-۲۰، ۱:۴۶ ب.ظ

    این حسن عباسی که شما میگید، دکتر نیست و از هیچ جا هم دکترا نگرفته، این رو خود نیروهای اصولگرا و حتی افراطیونی چون مجتبی ذوالنور هم میدوننند و در چند جا به این اعتراف کردند (http://www.aftabnews.ir/vdcjhaeo.uqehazsffu.html) و حتی در سایت رسمی موسسه ایشون (http://www.andishkadeh.ir) هم دیگر از او با عنوان دکتر اسم برده نمیشه. این بابا چند سالیه که با بودجه حکومتی مرکز بررسی‌های دکترینال بدون مرز (با نام امروزی اندیشکده یقین) راه انداحته و برای خودش خیالبافی و توطئه بافی میکنه و میکی ماوس و جری رو هم در راستای افکار صهیونیستها میدونه!! ایشون به خاطر نفرتی که از اصلاح طلب ها و شخص محمد خاتمی دارند، در مقابله با نظریه “گفتگوی تمدنها”، تز “جنگ تمدنها” را مطرح کردند و اخیرا هم با کمک بودچه های هنگفت اهدایی سپاه پاسداران، در مورد موضوع “تروریسم” به اصطلاح افشاگری و تحقیق میکنند و اونو به ده ها مدل تقسیم کردند که به اصطلاح دقت کارشونو نشون بدن: (http://ctu.ir) جالبه که خود تروریست ها هم این همه مدل تروریسم رو بلد نیستند.
    اگه فیلمهای سخنرانی های قبلیش رو هم دیده باشین از ادبیات تهاجمی و گاها رکیکش (که طعنه های اروتیک هم کم نداره) احساس تهوع پیدا میکنید.
    به هر صورت بهتره این قبیا افراد رو جدی نگیرید و بذارید دلشون به نظریه پردازی های مضحکشون گرم باشه….
    موفق باشید.

    ناشناس Reply:

    در مورد دکتر حسن عیاسی هم من زیاد نمی شناسم یکی دو بار فقط سخنرانی ها شون رو شنیدم از نزدیک
    ایشان از بچه های جبهه و جنگ هستند و دغدغه پیشرفت کشور رو دارند اما با طرز تلقی خاص خودشون !
    به هر حال نمیشه به نوع نگرش افراد اشکال گرفت ؛ این هم یک نوع نگاه به مسائل است
    خوب البته ایشان که در جنگ آبدیده شده اند و ذهنیت جنگی دارند و همین طور برخی تجارب دخالت های امریکا و دیگران را در برخی کشورها دیده اند و خوانده اند حق دارند که در این زمینه تحقیق و مسائل را رد یابی کنند برخی از حرفهای ایشان درست است و برخی هم شاید درست باشد اما شواهد بروز آن تکمیل نشده باشد و برخی هم شاید فقط برداشت شخصی شان باشد که این هم طبیعی است
    و همین طور تاسیس موسسات اینگونه برای ایران لازم و ضروری است چون سایر کشورها هم دارند و بیشتر و بهتر دارند این گونه موسسات را حمایت میکنند.

    ناشناس Reply:

    سایت ها شون هم نگاه کردم
    فقط یک چیز جالب در مورد آقای دکتر حسن عیاسی بگم و اون هم ذهن بسیار انتزاعی و همین طور بسیار نظامند و همین طور کابردگرای ایشان است همه چیز رو دنبال میکنه تا یک مورد برای حرفی که میزنه مصداق پیدا کنه و اونو در تحلیل های خودش جا بده و برای اون تئوری ارایه بده
    واقعا این مورد خیلی عجیب است من در کمتر کسی دیده ام
    حتی اقای حسن رحیم رحیم پور ازغدی هم این رو ندارند البته آقای رحیم پور نقاط مثبت دیگه ای دارند که ایشان از آن بی بهره اند و آن عدم تسلط کافی و وافی به منابع اسلامی مخصوصا تاریخ دوران اسلامی و تاریخ علوم اسلامی است
    حالا که از اقای رحیم پور صحبت به میان اومد یک نکته در مورد آقای رحیم پور بگم فکر میکنم اگر ایشان لباس روحانیت میپوشیدند و همین طور تحصیلات خودشون رو در حوزه تکمیل میکردند استاد مطهری امروز ایران میشدند بدون شک تشابهات زیادی بین ایشان و استاد مطهری هست البته با همان شرطی که گفتم !

    zed Reply:

    البته ایشون مطهری چماق بدست(یا چوب اعدام بدست) می شدند
    مقایسه چنین فردی با مطهری توهین به مطهری است

    ناشناس Reply:

    گفتم با اون شرط بی سوات

    من Reply:

    اولین مبانی استراتژیک اهل بیت و امامت رو حسن عباسی داده چرا بدون اطلاع حرف میزنی؟

  12. sepide ۱۳۸۸-۱۰-۲۰، ۱۰:۲۳ ب.ظ

    این دکتر عباسی چقدر خنگه که هنوز نفهمیده سریال تموم نشده!

    ناشناس Reply:

    اولا فیلمنامه اش قبلا چاپ شده و تازه ما که داریم بعضی چیزا رو می بینیم چرا بی خودی اونها رو رد کنیم با چشم باز هر کاری رو نگاه کنیم بهتر است و همین طور احتمالش رو هم نباید رد کنیم و حد اقل بدونیم که همچین کاری دارند برخی ها انجام می دند و همین طور الکی ازاونها الگو برداری نکنیم به الگوهای بومی خودمون تکیه کنیم
    به نظر من اگر در مورد چشم پاکی این یوسف تو این سریال حضرت یوسف بیشتر کار میشد فکر میکنم برای کشورما خیلی مفید تربود
    چون چشم محل گذر بسیاری از اشتباهات و هوس هاست و زود گذر هم هست اما اثرش خیلی تخریبی است

    sepide Reply:

    فیلمنامه اش چاپ شده؟!!!!!!! جدی؟! کجا اون وقت؟! این دیگه از اون حرفا بود!

    ناشناس Reply:

    بیسوات تا فیلم نامه نباشه مگه کسی می تونه فیلم بسازه اون هم به این بلندی!!!!!!

    sepide Reply:

    :)))))))))))))
    یعنی مردم از خندههههههه…… عزیزم اولا که لاست هنوز فیلمنامه نویسیش تموم نشده. لاست از اون سریال هایی هست که در ابتدا پایانش مشخص نبوده. دلیل اینکه در ساخت ادامه ی سریال وقفه به وجود اومد اینه که نویسندگانش اعتصاب کرده بودند! در ضمن تا سریالی/ فیلمی ساخته نشه و اکران/ نمایش داده نشه محاله اجازه بدن فیلمنامه اش لو بره! نکنه فکر کردی اونجا هم مثل ایرانه که از قانون کپی رایت خبری نباشه؟!

  13. هپل هپو خان ۱۳۸۸-۱۰-۲۱، ۱:۰۳ ق.ظ

    بهتره دکطر!! عباسی رو زیاد جدی نگیرید ایشون هم مثل اسطاد!! رحیم پور ازغدی دچار درصد بالایی از توهم هستند و به سخنرانی هایشان از منظر طنز بنگرید(عباسی دیپلم هم به سختی داره)

    مملی Reply:

    بلاهتی شگفت انگیز تر از این نیست که به جای شنیدن حرف افراد به مدرک زپرتی اونا توجه نمود. این همه متخصص خر و بی شعور (به قول نیچه و مشاهدات عینی در سطح دانشگاهها و مملکت) جائی برای دفاع از مدرک باقی نذاشته اخوی.
    در روزگاری ما حمقی عمقتر از ادرس دادن به مدرک نیست.

    .. Reply:

    کسانی که مراحل آکادمیک دانشگاهی رو در رشت های علوم استراتژیک و رشته های مرتبط با آن نظیر علوم سیاسی نگذرانده باشند فاقد چارچوب تحلیلی کافی برای بیان نظر کارشناسی هستند، حتی اگر صدها کتاب و مقاله خوانده باشند اما مراحل آکادمیک را با کیفیت مطلوب پشت سر نگذارنند و با زبان این نوع علوم آشنا نباشند محال است چارچوب تحلیلی نزدیک به واقعیت ارائه کنند. مگر آنکه از روی تصادف نظری به واقعیت از اب در بیاد.

    متخصصی رو میشناسم که روابط بین الملل با گرایش مطالعات جنگ خوانده به جز دوره لیسانس و فوق لیسانس مقطع دکترا را در دانشگاهی ممتاز طی ۸ سال به پایان برده، اما هنوز هم برای اشراف بر این حوزه کافی نیست.

    دکتر عباسی فارغ از مراحل آکادمیک به شدت درگیر علایق ایدئولوژیک هستند و این اولین خطای یک تحلیل رئالیستی ست.

    هپل هپو خان Reply:

    آخه حرف های این دو نفر سرشار از حماقت و بلاهت است و برای افرادی در سطح خودشان حرف می زنند. منم کار زیادی به مدرک افراد ندارم. به تفکر بیمار افراد کار دارم.

    هپل هپو خان Reply:

    نمونه ای دیگر از ذهن بیمار و پریشان مدعیان اسلام:

    http://www.aftabnews.ir/vdciwwa3.t1apy2bcct.html

    خیلی جالب حتما ببینید(اوج توهم و حماقت)

  14. پيروز ۱۳۸۸-۱۰-۲۱، ۹:۰۵ ق.ظ

    در نظر آقایان چند تا صهیونیست نشسته اند اون بالا و همه دنیا رو دارند مدیریت می کنند و همه قاقند! و البته ما هم به عنوان تنها ملت مستقل و باهوش و آزاده جهان باید تفکرات انها را ردیابی و خنثی کرده و موجب بیداری اسلامی شویم…اخه اگر همچین قصدی هم داشته باشند که از المان های تابلو استفاده نمی کنند که یکی در سطح آقای عباسی که مطمئنا جز فارسی زبان دیگه ای هم بلد نیست انرا بفهمه(رئیس مرکز دکترین چی هستند ایشون؟- همین اسمهای قلمبه سلمبه نشون می ده ایشون چی کاره اند)به هر حال خوش به حال امت حزب الله که نظریه پردازی مثل عباسی داره که از مدل ایرانی و البته مبتذل الفرد روزنبرگه :) به هر حال اگر کسی می خواد شنونده حرف های ایشون باشه پیش نیازش خواندن کتابیه به اسم کمیته۳۰۰!

  15. هانیه ۱۳۸۸-۱۰-۲۱، ۱۲:۱۲ ب.ظ

    در اینکه این فیلم پیام دار هست شکی نیست ولی این تحلیل ها کاره یه متخصصه
    آدم وقتی داره فیلمو نگاه میکنه اصلا این چیزها به ذهنش خطور نمیکنه

    هپل هپو خان Reply:

    چون ذهن همه افراد بیمار نیست

    ناشناس Reply:

    خوب همین هنر است دیگر عزیز !
    اگر قرار بود شما این ها رو زود بفهمی که اونها این کار رو نمی کردند
    اونها دارند با ذهن ناخود آگاه شما کار میکنند ! بدون اینکه شما بفهمین مطالبی رو در ذهن ناخود آگاه شما وارد میکنند که در طول زمان با تکرار اون رفتارهای خاص اون اطلاعات از شما صادر میشه و بعد رفتار به عادت تبدیل میشه و عدات هنجارها رو میسازند و بعد از چند دهه می بینید شما و مردم دیگر با فرهنگ و باورهای خودتان فاصله گرفته اید و ذائقه شما تغییر یافته است !

  16. mms ۱۳۸۸-۱۰-۲۱، ۲:۵۱ ب.ظ

    سلام.
    من خودم تا آخرش رو دیدم، منتظرم تا ۱ ماه دیگه که فصل جدیدش شروع میشه، حرف های آقای عباسی رو نخوندم، اما چیزایی رو که توی این فیلم خیلی برام جلب توجه کرد این بود که قهرمان های داستان همه آمریکایی هستن، یه مسلمون رو یه شکنجه گر داره نشون میده و … همیشه این یادمون باشه، برعکس ما که وقتی که می خوایم چیزی رو تبلیغ کنیم یا… انقدر تو بوق و کرنا می کنیم و آخرشم به قول شما انقدر مصنوعی می سازیم که یه چیزه به درد نخور میشه، اما بر عکس اونا، انقدر قشنگ توی بسته ی خوشگل و پر زرق و برق یه مطلب رو به خوردمون می دن که اصلاً متوجه نمی شیم، جهت گیریش یه چیزه دیگه است، اما میلیون ها بیننده ی این سریال به صورت ناخوداگاه و با این همه تبلیغات و غیره هر وقت یه مسلمون می بینن فکر می کنن الآن قراره اونجا منفجر بشه، تقصیر اونا نیست، نگاهی که ما به افغانی ها یا پاکستانی ها داریم، البته این جور بحث ها که یه جوری به سیاست وصل میشه همیشه یه عده هستن که به کل داشتن دشمن رو رد می کنن، و یه عده هم از اون طرف می افتن………… به آمار ترور شده های ۳۰ سال گذشته مراجعه کنیم و ببینیم اگه ما دشمن نداریم، چرا این همه آدم داریم که ترور شدن………….نصف بیشتر دعواهای ما باهم موش دووندن یه عده س ……..حالا اون عده کی هستن هر کسی دوست داره یه اسمی روش می تونه بگذاره………..کافیه به اسناد لانه ی جاسوسی مراجعه کنید، البته اگه کسی اونارو ساختگی نمی دونه……..ببینین ۶ ماه بعد انقلاب چه نقشه هایی برامون داشتن، حالا که دیگه ۳۰ سال گذشته……………….. بعد هم به پیش بینی Nostradamus مراجعه کنید، یه چیزایی دستگیرتون میشه.

    sepide Reply:

    پرواز از استرالیا به امریکا هست. طبیعیه که سرنشینان (قهرمانان) هم اغلب امریکایی باشن! نکنه انتظار داری نصفشون ایرانی و مسلمان باشن؟!
    در ضمن من معتقدم این سریال ربطی به این جهت گیری هایی که جناب دکتر! فرمودن نداره…… اصلا مقایسه ی ملیت و مذهب در میان نیست….. این سریال در مورد آفرینش و جهان هست! کمی فکرتون رو باز کنید بد نیست!

    sepide Reply:

    راستی! سریال هنوز تموم نشده. مونده که قهرمان اصلی مشخص بشه. مونده که متوجه بشی قهرمان داستان کسی نیست جز جیکوب! و احتمالا آرون!

  17. baran ۱۳۸۸-۱۰-۲۱، ۴:۴۰ ب.ظ

    http://iranpolitics.blogfa.com/post-242.aspx
    تحلیل این سایت کمی منطقی تر از تحلیل دکتر عباسی به نظر میاد البته نصفه نیمه با حرفای دکتر عباسی موافقم…فقط به نظرم پیاز داغشو خیلی زیاد کرده…دیگه اینجوریام نیس :)

  18. M.K_Soft ۱۳۸۸-۱۰-۲۲، ۳:۵۰ ب.ظ

    من از همون اول که مسائل فلسفی داستان پا گرفت، شروع کردم به بررسی نظریات فیلیسوفانی مرتبط مانند جان لاک و هیوم و بارکلی. به نظر من فقط افراد باریک بین و با گستری ه مطالعاتی عمیق میتونن پی ببرن که در پس این سریال چه جریانی دار کاره.
    ظاهر خوش آب و رنگ سریال زیاد مطرح نیست.

  19. ناشناس ۱۳۸۸-۱۰-۲۲، ۷:۲۴ ب.ظ

    سریال امریکاییه
    آمریکایی ساختتش
    هر طور که دوست داره پردازش شخصیتی میکنتش
    همه دنیا رو هم وادار نکرده نیگاش کنن
    حالا منم چند تا از ویژگی های سریالای خودمونو میگم:
    ۱-هر کی از خارج بیاد:
    الف-ایدز داره
    ب-جاسوسه
    ج-فراریه زمان درباره
    د-دزد عوضیه قاتله
    ۲-تمام یهودیا ….. هستن ( اصلا استثنا نداریم، مگه اینکه مسلمون بشه )
    ۳-تمام برادرای عرب همسایه ماه و گلن ( وقته یاد اوری خاطرت زمان جنگ و محبت این عزیزان به کشورمون رو ندارم )
    ۴-هر کی این مشخصات و داره خره!!!!(البته ببخشید):
    الف-کروات داره
    ب-ریش مدل دار داره
    ج-سیگار میکشه
    د-گاهی اوقات آدامس میخوره
    ۵-همه میمیرن و بیچاره میشن و له میشن تا پلیس بیاد وسط!!!!
    ۶-شخصیت بد داستان ۱۹۵% قاچاقچیه
    و هزار تا مورد دیگه

    وقتی ما با این سلیقه سریال میسازیم بایدم توقع داشته باشیم بقیه دنیا هم با سلیقه خودشون سریال بسازن
    وقتی ما میگیم هر کی از خارج ایران بیاد شامل موارد مورد ۱ میشه، اون امریکایی هم باور داره هر کی از خارج آمریکا هست اون ویژگی ها رو داره

    حرف این یارو رو هم تا آخرگوش ندادم،چون از همون اول فهمیدم با یه استاد واقعی!!! طرفم

    و اما مورد اخر راجه سریالای خودمون:
    با دیدن قسمت اول میفهمین کی بده کی خوب!! تعجب نکنین موردای پایین و نوشتم راجبش

    اسامی زیر ۱۰۰% افراد مثبت هستن، حتی اگه تا قسمت اخر مورد تهمت و افترا با هزار و یک مدرک قرار بگیرن:
    محمد-علی-رضا-فاطمه-زهرا-محمدعلی…………….

    اسامی زیر حتما و حتما مورد دارن:
    بهرام-شهرام-اسفندیار-کوروش-کامران-سیاوش……….

    بقیه هم اکثرا خنثی حساب میشن!!!

    حسین Reply:

    ببخشیدا، ولی حرفات کلا شر و ور بود…

    ناشناس Reply:

    واقعا راست گفتی….خیلی دمت گرم….اصلا نباید جدی بگیرید حرفاشونو….

  20. سعید ۱۳۸۹-۰۱-۷، ۴:۰۸ ب.ظ

    به نام خدا.بنده این فیلم رو دیده ام و تقریبا فیلم جالبی بوده و اینکه اقای دکتر در مورد این فیلم نظر میدن باید بگم:این فیلم افرادی از تمام ۶قاره نشان میدهد و همکاری انها برای نجات از جزیره ای که در ان گیر افتاده اند و اگر بخواهیم فیلم را کمی بازتر کنیم میتوان گفت جزیره همان کره زمین است که افراد در ان زندگی میکنند و بعضی ها قصد خروج از کره را دارند ولی به انها اجازه داده نمیشود در ضمن اقای دکتر بیشتر بحث را به سمت و سوی سیاسی کشانده.اگر راست میگویند خودشان همچین فیلمی بسازند و در اخر اینکه جنگ جهانی سوم به خاطر همین اختلافات دینی و فکری در اینده ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد

  21. پیام ۱۳۸۹-۰۱-۱۹، ۲:۰۳ ق.ظ

    من این فایل صوتی رو شنیدم و خیلی به دلم نشست. من فکر میکنم این فیلم اهداف بسیاری را دنبال میکند . نه اهداف دست پایین و ساده بلکه اهدافی که با روح و روان انسان بازی میکند و انقدر قشنگ ساخته شده که بنده به شخصه درسها و تاثیراتی را از این فیلم گرفتم.
    اما در دنیای پر از ابهام امروزی نمیتوان مسلما گفت سخنان ایشان کاملا درست است.
    من که تحصیلات فلسفه و انسانی ندارم اما جامعه امروزی به من یاد داده که با یک فیلم یا یک فایل سخنرانی یا هر چیز دیگری به راحتی متحول نشوم … فقط نمیتوانم بگویم حرف دکتر درست است یا کسانی که با ایشان مخالفت میکنند. یعنی گیج شدم… خدا اخر عاقبت همه ما را به خیر کند با این همه ابهامات و سوالاتی که وجود دارد . واقعا نمیدانم چه کسی درست میگوید.

  22. sami ۱۳۸۹-۰۱-۱۹، ۸:۵۰ ب.ظ

    بابا این یارو درصد توهمش خیلی بالاست. آره والّا اگه میتونن برن یه سریال بسازن ۴تا مخاطب درو خودشون جمع کنن! یکی اون بالاها میگفت فیلمنامه چاپ شده؟؟؟ آخه برادر مگه فیلم پخش نشده “فیلمنامش” میاد بیرون؟؟؟؟؟؟
    در کل من حرفاشو چرندیاتی بیش ندیدم! آخه بگو تو از هنر چی حالیت میشه که میای نظر میدی؟ خودشم ۲قسمتو دید معتادش شد بعد اومده یه مشت اراجیف میگه!
    اینا عقده ای شدن بس که مردم ما میشینن پای بهترین فیلمای دنیا! فیلمای خودشون خریدار نداره….

    در آخر باید بگم که آدمی مثه عباسی اصلا در حدّی نیست که بخواد تحلیل کنه این سریالو! باید دهنشو آب بکشه بگه L O S T !
    والسلام…

    ساویر Reply:

    بله داداش من. قبل از اکران سیزن ۴ توی وبسایت رسمی لاست، کل فیلمنامه ش مجانی و با حق کپی رایت قرار گرفت. دلیلش هم توهین و جنجالهای خیلی زیاد در سراسر دنیا بود که میگفتن جی.جی. آبرامز و دیمون لیندلوف فقط دارن سریال رو جلو میبرن و خودشونم تهشو نمیدونن. اونا هم انتهای داستان رو -نه فیلمنامه رو – توی سایت رسمی گزاشتن که کل مردم ببینن. جالبیش اینه که اونموقع که من و داییم رفتیم. تعداد بینندگان سایت فقط ۲۰۰ نفر بود! (مخاطبهای کار درست) هیچکس – جز دایی من و امثالش – دلشون نیومده آخرشو بخونن.

  23. ساير ۱۳۸۹-۰۳-۹، ۲:۳۳ ب.ظ

    این حرفا روتون اثر نکنه….همه ساخته ی خودشونه….فیلمش بسیار فلسفیو قشنگه….دمشونم گرم…جاشون تو بهشته

  24. andrew ۱۳۸۹-۰۳-۹، ۷:۲۰ ب.ظ

    لاست هم تمام،اما آدم با دیدن آخرین قسمت سری۶ یه جورایی تو خودش گم میشه،سریال بیننده رو رها می کنه و دیگر هیچ،من گیج شدم به خاطر این پایان.نظر دیگران رو نمیدونم،شماها توضیح و یا تفسیری درباره این÷ایان دارید؟

    ساویر Reply:

    از نظر من به بهترین وجه ممکن تموم شد. داستان جیکوب و برادرش، و داستان آلپرت فوق العاده بودن

  25. مصطفی ۱۳۸۹-۰۳-۱۰، ۹:۴۱ ب.ظ

    نقد آقای عباسی واقعا قشنگ و با نکته سنجی زیادی همراه هست
    به همه پیشنهاد می کنم از دست ندیتش
    ممنون

    ساویر Reply:

    افتضاحه! حتما فیلم eyes wide shut و a clockwork orange و و و و رو هم به ایشون بدی میگه این فیلما فقط یا پورنو هستن یا صهیونیستی و از این اراجیف.