چرا خانمها اینقدر به روابط آقایون حساسند؟!

* صبح سوار یه ماشین شخصی شدم که غیر از من یه مسافر خانم دیگه هم داشت. وسطای راه که به ترافیک رسیدیم، راننده که یه آقای حدودا ۳۰ ساله بود، ضبطش رو خاموش کرد و بعد از یه مکث کوتاه گفت: خانمها میتونم باهاتون صحبت کنم؟! هر دوی ما ساکت بودیم که زودی گفت: البته من متاهلم میخواستم درباره رفتارهای خانمها از شما سوال کنم! بعد بفرمائیدهای اولیه و اعلام تعجب ما، یکباره پرسید: چرا شما خانمها اینقدر روی رفتار آقایون با خانمهای دیگه حساسیت دارین؟! راستش خانمم دیگه کلافه ام کرده. دختر مسافر گفت: وسواس داره یا فکر می کنید حق داره؟ من گفتم: خوب بستگی به نوع رابطه تون با خانمهای دیگه داره. اگه شک برانگیز نباشه، یا رفتار مکملِ “مشکوک به خیانت” دیگه نداشته باشید، برای چی باید کسی روی رفتار شما حساس باشه؟

* راننده گفت: نه بابا. رفتار شک برانگیز کجا بود؟ من با هرخانمی، حتی همکارانم که شوخی میکنم یا حرف میزنم، خانمم بازخواستم میکنه و اخماش میره تو هم! دختر مسافر گفت: خوب اون حتما وسواسیه، یا شایدم رفتاری از شما دیده که بهتون شک کرده و بعدش دیگه بی اعتماد شده. ما خانمها دیر اعتمادمون رو نسبت به آقایون از دست میدیم، مگه اینکه آتو بدن دستمون. من گفتم: خوب شاید رفتار عاطفی تون با همسرتون تغییر کرده. معمولا خانمها به روابط  معمولی آقایون کاری ندارن، مگه اینکه احساس کنن رابطه شون با اون خانم عاطفی هست و بدتر اینکه روی رفتار عاطفی آقا با خودش تاثیر منفی گذاشته یا خواهد گذاشت.

* راننده گفت: نه اصلا اینطور نیست، من همسرم رو دوست دارم. حاضر نیستم طلاقش بدم! یه بار فهمید که من به یکی از خانمهای شرکت که از همسرش جدا شده کمکهایی کردم و دیگه از اون به بعد روزگارم سیاهه. همش منو میپاد. گفتم بهش گفته بودین به اون خانم کمک می کنین؟ دختر مسافر گفت: چه کمکی؟! راننده گفت: هیچی اون یه زن تنهاست گاهی اوقات که کار داشت، زنگ میزد من میرفتم دنبالش میرسوندمش، یا وقتی دلش میگرفت، من میبردمش بیرون، اما همش در حد گپ و گفتگو و یه چایخونه رفتن بود، من کلا آدم راحتیم. گفتم: خوب چرا به همسرتون نگفتید همین موضوع رو؟ گفت از اول اگه میگفتم که نمیذاشت به اون خانم کمک کنم! دختره پرسید: اون خانم چرا به آژانس زنگ نمیزنه که برسوندش؟! چرا اینقدر روی شما حساب میکنه؟ راننده گفت: شاید به من اعتماد داره و بعدش شروع کرد به اینکه چطور شد اون خانم کم کم باهاش راحت شده و این حرفها.

* من ته دلم اینطور احساس کردم که این خانمه بهش وابسته شده، نزدیکیهای پیاده شدنم بهش گفتم: من صادقانه نمیتونم چنین چیزی رو بپذیرم. یعنی اگه روزی ازدواج کردم و بعدش بفهمم همسرم پنهانی با یک زن دیگه رابطه داشته به طور حتم، از علت مخفی کردنش ناراحت میشم. وقتی آدم چیزی رو مخفی میکنه، یعنی حقیقتیه که عرفا طرف مقابل نمیتونه هضم کنه. اگه چیزی نبود، باید بهش میگفتی. ضمن اینکه حتما خانمت متوجه تغییری شده که تصمیم گرفته از رفتارهاتون سر در بیاره. اگه این رابطه رو زندگیتون تاثیری نمیداشت و روابط عاطفی تون کما فی السابق بود، خانمتون اصلا بهتون شک نمیکرد. راننده گفت: نه اینطور نیست. بعد از این جر و بحثها روابطمون سرد شد نه قبلش. گفتم: اگه خانمت مثل خودت پنهانی با یک آقای دیگه رابطه داشت و هروقت آقاهه اراده میکرد، خونه رو ترک میکرد که بره بهش کمک کنه، راضی بودین؟ برگشت گفت: مسلما نه! خانمها احساسی ترن. کافیه کسی کمی بهشون محبت یا درددل کنه، سریعا بهش وابسته میشن مثل همین خانم همکارم. ولی ما آقایون اینطور نیستیم! دختر مسافر گفت: این فکر شما اشتباهه. همینکه هروقت اون زنگ میزنه حاضر میشی بری بهش کمک کنی، یعنی خودتم بهش وابسته ای.

* جر و بحث بین دختره و راننده سر همین وابسته شدن یا نشدن آقایون بود، که من پیاده شدم و هنوز دختر مسافر داشت راننده رو متقاعد میکرد که تو هم بهش وابسته شدی و این چیزیه که همسرت رو ترسونده.
راستش از وقتی پیاده شده تا هنوزم ته دلم این موند که به راننده بگم: اصلا چه نیازی دیدی به این زن کمک کنی؟ منظورم اینه که هدفت چی بود؟ جایی که همسرت هست و حتما کمبودت رو احساس کرده، چرا باید اولویت رو بذاری برای کمک به یک زن دیگه؟ نمیدونم چقدر درست فکر میکنم، ولی به عنوان یک زن وقتی خودم رو جای خانمه میذارم، بهش حق میدم به شوهرش شک کنه یا بپادش، هرچند دردی رو ازش دوا نمیکنه، یعنی احتمالا دیگه دل این آدم مال خودش نیست. اگه قصد کمک به اون زن رو داشت، میتونست حتی از همسرش هم کمک بگیره.

* اشتباه می کنم؟

* نوشته های مرتبط:
۱-  خیانت و دنیای مجازی
۲- به این آدم نمیشه به سادگی دلداری داد
۳- آدمها را بلد نیستم
۴- قتل همسر به خاطر پروفایل فیس بوک

۴۲ نظر

  1. حسين ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۴:۴۱ ب٫ظ

    خب دیگه شک دارن کلا در مجموع به همه چی…
    راستی این تصاویر باور نکردنی رو هم ببینین واقعا قشنگن…
    http://llm.blogfa.com/post-509.aspx

    حسين Reply:

    مت همه شک دارن دختر خاله… .

  2. بهار ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۶:۱۵ ب٫ظ

    باهات موافقم!

  3. ناشناس ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۶:۴۲ ب٫ظ

    نه کاملا درست میگی

  4. مهدی ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۶:۵۱ ب٫ظ

    با پاراگراف آخر کاملاْ موافقم.

  5. هانیه ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۷:۱۳ ب٫ظ

    یه چیز دیگه هم هست؛ این آقا خودش قبول داره که خانوما احساسی ترن و وابسته میشن و اینا، واسه همینم دوس نداره خانومش همچین رابطه ای داشته باشه. پس چرا فک نمیکنه که اون خانوم همکار هم طبعا احساسیه و وابسته میشه بهش؟! و خب، با این حساب خانومش حق داره بترسه که زندگیش از دست بره، نه؟

  6. مستانه ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۸:۳۱ ب٫ظ

    می دونی، شاید اون آقا این کار رو واقعا از سر دلسوزی کرده باشه. اما هیچ وقت به عاقبت کاری که داره می کنه فکر نکرده. به چند وقت دیگه که خانمه بهش وابسته می شه و خودش هم به خانمه وابسته فکر نکرده. به اینکه بعد از این وابستگی جدا شدن چقدر سخته فکر نکرده و جدا نشدن از اون هم سخت تر. یکی باید پیدا شه که اینا رو بهش بگه. یکی باید پیدا شه که قبلا از اینکه خیلی دیر شه هر دوشون رو نجات بده. کاش حرفهای تو یا اون خانومه توی تاکسی مانع از ادامه این راه بشه…

  7. خروس ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۹:۴۲ ب٫ظ

    این آقا اگه سالم بود! با دو تا خانم دیگه درد دل نمی کرد!

  8. میثم ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۱۰:۲۶ ب٫ظ

    منم خانمم خیلی حساسه که من این وبلاگ رو بخونم و کامنت بگذارم

  9. محسن الف. جیم. ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۱۰:۲۹ ب٫ظ

    چه علمی صحبت کردین

  10. حامد ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۱۰:۳۹ ب٫ظ

    بعضی از وقتا هم این وسواس ها و خیالات بیجا باعث یه اختلافات عمیق و حتی خیانت زن به مرد میشه!
    در حالی که مرد واقعا چیز برای پنهان کردن نداره زن به خیال اینکه شوهرش خائنه تصمیم میگیره که کارش رو جبران کنه
    این میشه اول جر و بحث و کارهای زشت
    دقیقا عین همسر سابق من!

  11. امیرمسعود ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۱۰:۴۱ ب٫ظ

    من یه پسرم. شاید به نظر شما طبیعی باشه که من بگم نه بابا این حساسیت‌ها الکیه. ولی من اینو نمیگم. به نظر من این حساسیت‌ها درسته. شما هم اشتباه نمیگین. من چون خودم رو این چیزا حساسم نه تنها اینو طبیعی می‌دونم، که حتی خوشحال می‌شم که طرفم این حساسیت رو داشته باشه. چون اونوقت اون هم حساسیت‌های منو بهتر درک می‌کنه. من خیلی در این زمینه تجربه ندارم. ولی همون تجربه‌ی اندک میگه که من روی روابط طرفم با پسرهای دیگه حساسم. و به اونم حق می‌دم که حساس باشه. و این ربطی به تجدد یا مدرن بودن نداره. همیشه و در مدرن‌ترین زمان‌های این دنیا، اینکه آدم کسی دیگر رو برای یک لحظه، و برای فقط یک زمینه (درد دل گرفته تا چایی خوردن و …) به طرف خودش یار خودش ترجیح بده، این خیانت محسوب میشه و باید بهش حساس بود. قضیه سر همین ترجیح دادنه.

  12. بهار ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۱۱:۱۶ ب٫ظ

    زهرا در متن اشاره کرده بودی که این اقا گفته “خانم ها احساسی ترند و زودتر وابسته میشن. مثل همین خانم همکارم!”
    این اقا خودشم میدونسته طرف بهش وابسته شده. اگه مرض نداشته چه دلیلی داشته به رابطه با این خانوم ادامه بده و وابسته ش کنه؟!

  13. امیرمسعود ۱۳۸۸-۰۷-۱۸، ۱۱:۱۸ ب٫ظ

    البته حامد هم درست میگه. ممکنه چنین اتفاقی هم بیفته از طرف خانوم‌ها. و این خیلی بده. به هر حال حتی اگه اون آقا ئاقعاً خیانت کرده باشه باز هم مجوزی برای خیانت کردن خانوم نیستو. هیچ‌کس لایق خیانت نیست.

  14. حسن ۱۳۸۸-۰۷-۱۹، ۱:۴۸ ق٫ظ

    در حد معمولش کاملا طبیعیه. ضمن این که این مسئله دو طرفه اس. هر دو طرف، چه زن و چه مرد نسبت به ارتباط طرف مقابلشون با یه جنس مخالف دیگه، به شدت حساس هستن. حتی توی اون آمریکای معلوم الحالش. میگن براد پیت حواسش جمعه که ببینه چه فیلم هایی به آجلینا جولی پیشنهاد میشه که سعی کنه بازیگر نقش مقابلش رو برای خودش بگیره.

  15. حبیبه ۱۳۸۸-۰۷-۱۹، ۱:۵۲ ق٫ظ

    میدونی چی اش خنده داره
    اینکه این آقایون محترم همیشه واسه صفاسیتی شون یه اسم جدید پیدا میکنن ، نمیخوان هم باور کنن که بی وفایی اسمشه . واقعا روی نرون این مدلهاشون که میگن واسه کمک!!!! با خانومه رفتم ددر
    زهرا خانوم شما چرا همکلام این یارو شدین؟!
    راستی لینکهای روزانه تون هم واقعا بعضی وقتا گوارای وجود میشوند!
    من از مشتری های چراغ خاموش اینجام ، این پستتون واقعا وادارم کرد بنویسم

  16. fafa ۱۳۸۸-۰۷-۱۹، ۹:۳۹ ق٫ظ

    من اصلن همچین رابطه ایی برام قابل هضم نیس… خصوصن اگه یه طرف قضیه یه مردایرانی باشه ( ببخشید که من رک هستم) چون مردای ایرانی کوچکترین حرف یا لبخند یا عملی رو از طرف یه خانوم که بی منظور هم باشه به منزله یه چراغ سبز می دونند و خیلی زود ایام قدیم و قول و قراراشون رو از یاد می برند و وارد یه رابطه جدید میشند…
    در این رابطه هم دوطرف مقصرند … زنیکه بدون توجه به متعهد بودن همکارش اون رو به عنوان یه همراه انتخاب کرده و مردی که نتونسته عدالت رو رعایت کنه و قطعا مهر و عاطفه اش به همسرش کمتر شده…

  17. بهنام ۱۳۸۸-۰۷-۱۹، ۱۲:۴۲ ب٫ظ

    سلام زهرا.

    من یک مردم و از اینکه شریک زندگیم دوست صمیمی ای از جنس مرد داشته باشه که باهاش درد و دل کنه نگرانی ای ندارم و این اتفاق قبلا واسم رخ داد و هیچ مشکلی ایجاد نکرد. شریک قبلی ام چند دوست خوب مذکر داشت من جمله دوست پسر و نامزد سابقش که هفته ای یک بار تلفنی باهاش صحبت میکرد ( تلفنی چون او در شهر دیگری بود). این مسایل موجب هیچ مشکل یا نگرانی ای نشد ومن هیچ وقت به وفاداری شریکم مشکوک نشدم.

    ولی نمیخواهم این رو تعمیم بدم به یک حکمی که برای همه صادق هست. به هر حال انسانها موجودات پیچیده ای هستند و شرایط و خصوصیات و اخلاقیات هر جفت با هم متفاوت هست.

    مثلا زنی که در کودکی اش اولادش طلاق گرفته باشند ممکنه حساس تر و بدبین تر باشه از زنی که این اتفاق برایش نیفتاده چون او میترسد که همانطور که پدرش مادر او را رها کرد شوهرش هم او را رها کند.

    بنابراین با این شیوه آن آقا و دختر همسفر شما که هی میگفتند “ما زنها اینطوریم” یا “شما زنها چنان هستید” یا “آقایان اینطوری هستند” زیاد موافق نیستم.

    ممکنه فرقهایی بین زنها و مردها وجود داشته باشد ولی فرقهای موجود بین دو زن خاص میتواند از آن بیشتر باشد.

    ومن الله التوفیق
    بهنام

    مولكول Reply:

    دوست صمیمی یعنی چی؟
    ما خیلی با دوستان صمیمی‌مان درد دل می کنیم، از مشکلات، از شادی‌ها و از خیلی چیزهای دیگه میگیم.
    پس شما راضی هستید که همسر شما با یک مرد نامحرم درد دل کنه، از مشکلات، شادی‌ها و … بگه؟ فکر می‌کنید این حرف ها چه بلایی سر آن مرد بیچاره میاره؟

    البته راضی بودن یا نبودن شما چیزی رو عوض نمی‌کنه. مهم اینه که زن و مرد دوست صمیمی همدیگه باشن!

    بهنام Reply:

    دوست عزیز “موکول”: من منظورتون رو متوجه نشدم. کدام “بلا” و کدام مرد “بیچاره”؟

    بهنام

  18. بهنام ۱۳۸۸-۰۷-۱۹، ۵:۱۰ ب٫ظ

    ببخشید در نوشته قبلی بجای “اولاد” باید مینوشتم “والدین.”

  19. امیرمسعود ۱۳۸۸-۰۷-۱۹، ۹:۳۰ ب٫ظ

    من که هنوز ازدواج نکردم تا چند سال دیگه هم این اتفاق رخ نخواهد داد اما راستش بهنام رو درک نمی‌کنم. من فوق‌العاده حساسم.

  20. زمانی ۱۳۸۸-۰۷-۲۰، ۱۰:۵۵ ق٫ظ

    سلام
    میدونید ما در جامعه مان بین اعتقادات اسلامی ورفتار اجتماعی دچار سر در گمی شدیم، از نظر اسلام ارتباط مرد یا زن با شخص نامحرم گناه هست ولی وقتی به دنیای امروز میرسیم ورفتار های اجتماعی را میبینیم یک سر درگمی بوجور میاد که معمولا ادم های مذهبی دچار مشکل میشند، یکی مثل بهنام در نظرات بالا با خودش کنار امده و اسلام را به تفسیر خودش دراورده وارتباط خانمش با دوستان وغریبه ها را مشکل وخلاف دین نمی بیند ویکی هم مثل این اقای راننده خانمش براش مشکل درست کرده،
    حقیقت اینه که بدلیل خطوط قرمزی که در جامعه هست و تفسیر های غلط از اسلام متاسفانه باعث شده ما مردها کارهای خلاف را انجام بدهیم واسم هایی مثل کمک روی ان بگذاریم. اگه از قدیمی ها سوال کنیم میبینیم که مردان میتوانستند چند زن داشته باشند وخیلی هم راحت وبدون مشکل زندگی خودشون را بکنند ودلیلش هم رعایت عدالت بوده وداشتن تمکن مالی………..در هر صورت هر چه برای خود
    نمی پسندیم برای دیگران هم نپسندیم

    امیرمسعود Reply:

    به نظر من زیاد ربطی نداره. خب در گذشته هم اشتباه بوده. در ضمن من تو کامنت اولم هم گفتم. این ربطی به دنیای مدرن یا سنتی نداره. توی مدرن‌ترین کشور‌های دنیا هم ممکنه یه مردی خیلی حساس بشه که چرا خانومش به جای اینکه با اون درد دل کنه، میره درد دلشو به یه مرد غریبه میگه. خب خداییش این چه ربطی به دنیای مدرن داره؟ هیچکس دوست نداره طرف مقابلش اونو ناکافی ببینه و بره مشکلش رو حالا هرچی باشه با یه غریبه حل کنه. در عوض تو همین ایران هم داریم کسایی رو که مثل بهنام هستن و من درکشون نمی کنم به هیچ وجه.

    حدیثه Reply:

    اصلاً ربطی به اسلام و ایران نداره که ….
    فکر می کنم شما دوست دارین مسئله خیانت رو تو این رابطه نادیده بگیرید یا لابد به عنوان یه اقا دوست دارین کمکاتونو تو چایخونه و پارک به دیگران ارائه بدین …

  21. رهگذر ۱۳۸۸-۰۷-۲۰، ۱۱:۲۱ ق٫ظ

    همون دیگه همین گیرای الکی رو می دین که همیشه آقایون از خونه فراری هستن

  22. خانوم جیغ! ۱۳۸۸-۰۷-۲۱، ۱۲:۳۶ ق٫ظ

    نه اشتباه نمی کنید! به عقیده من اون آقا تمایل داره با اون خانوم ارتباط داشته باشه اما سعی در توجیه خودش داره!

  23. بهادر خان قدر مطلق ۱۳۸۸-۰۷-۲۱، ۲:۵۶ ق٫ظ

    حالا تو که پیاده شدی نمیگی شاید اون آقاهه که اونقدر مهربون بود و به همه خانومها کمک میکرد به اون دختره که تو ماشینش تنها مونده بود هم بخواد کمک کنه . به نظرم اون آقاهه عقده کمک کردن به خانومها رو داشته _ترجیحاً مطلقه ها _
    ضمناً خودنومنیم زهرا خانوم شما هم تونستی حرف بزنی ها چون مشابه اینجور پستها در تاریخهای گذشته واکنش شما همش سکوت بود و سعی میکردی همیشه شنونده باشی یا اینکه زودی از ماشین پیاده میشدی ولی الآنه میبینم که میشینی و بحث میکنی !! نه ماشالله عوض شدی …. :)

  24. honarpisheh ۱۳۸۸-۰۷-۲۱، ۷:۳۴ ق٫ظ

    ageh vagean gasdesh komak bud hich dalili nadasht gayem koneh. akheh yeki begeh age to zanegto dust dari ke hazer nemishi bekhatereh yek garibeh zendegi khodeto az ham bepashi. bazi az in marda faghat dorugh migan ke digarun ro tojih konan. chegad ahmaganeh

  25. پريزاد ۱۳۸۸-۰۷-۲۱، ۱۱:۲۶ ق٫ظ

    من باهات موافقم زهرا…وبه نظرم این اقا اگه همین رویه رو ادامه بده به زودی علقه عاطفیش با همسرش گسسته میشه ومیره سراغ اون یکی…

  26. پانته آ ۱۳۸۸-۰۷-۲۱، ۴:۱۰ ب٫ظ

    به نظر من این مسایل خیلی نسبیه.
    در مورد این مثال خاصی که زدی به نظرم خانومه حق داره که شک داشته باشه. چون اگه کسی به خودش حق بده که با یک خانم دیگه بره چایی بخوره ولی به خانومش حق نده، با این استدلال که خانوما احساساتی اند و وابسته می شن، باید حتما نتیجه گیری کنه که خانوم همکارش هم ممکنه وابسته بشه (و اگه ریگی به کفشش نباشه باید رابطه اش رو قطع کنه)

    من خودم آدم راحتی هستم. تقریبا دختر و پسر برام فرقی نداره. صمیمی ترین دوستی هم که در طول عمرم داشته ام (و هنوز که هر دو هم ازدواج کرده ایم یکی از ۳-۴ تا بهترین دوستانم حساب میشه) یک پسر است.
    شوهرم هم مدیر یک بخشیه که از ۱۰-۱۲ نفر کارمنداش حداقل ۸ نفرشون خانومن. (بعضی هاشونم خیلی از من جوون تر و خوشگل ترن) ولی هیچوقت اینکه اون از صبح تا بعد از ظهر قاطی (!) اونا است نگرانم نکرده.

    ولی همین من، جلوی بعضی از افراد فامیل خودم، خودم رو جمع و جور می کنم و باهاشون قاطی نمی شم. همین من هم به رفتار بعضی از فامیل های خیلی نزدیک (مثلا برادر زاده!) شوهرم نسبت به اون، حساس هستم.

    اصولا به نظرم خیلی مهمه که دو طرف رابطه کی هستن و چه جوری با هم رفتار می کنن و دلشون می خواد چه نقشی توی زندگی هم داشته باشن. فکر می کنم بهترین آدم برای تشخیص اینکه یه رابطه چه جوریه خودم آدمه (حتی اگه خودش رو به اون راه بزنه)

  27. شیخ ۱۳۸۸-۰۷-۲۱، ۸:۴۹ ب٫ظ

    به نظر من این آقا خالی بسته ولی خانمها هم در رفتارهای اینگونه همسرشون
    مقصرند .

  28. مازیار ۱۳۸۸-۰۷-۲۲، ۴:۲۳ ق٫ظ

    به نظر من شماها باید به آقاهه پیشنهاد می دادید که برای راحتی بیشتر، اصلا بره اون خانومه رو صیغه کنه تا بتونه با خیال راحت به کمک های انساندوستانه اش (!) به ایشون (از جمله در ضمینه های …) ادامه بده…
    واقعا که بعضی ها هم وقاحت رو به حد رسوندن. خب اگه می خوای زیر آبی بری چرا الکی خودت و دیگران رو گول می زنی؟ می خوام یه کم بدجنس بشم و آرزو کنم که همسرش هم بتونه یه آقای محتاج کمک (!) پیدا کنه و… واقعا که!

  29. حدیثه ۱۳۸۸-۰۷-۲۲، ۲:۳۷ ب٫ظ

    سلام زهرا خانم
    حقیقتش زن ومرد نداره … خیانت بده … تعریفشم واضحه و دایره مصداقاشم مشخصه … قطعاً اون آقا خیانت می کرده و چون تازه کار بوده عذاب وجدان داشته ، با اون بحثا منتظر یه تائید بوده تا بتونه آرامش روحی و روانی پیدا کنه و به رابطش ادامه بده

  30. خنگی ۱۳۸۸-۰۷-۲۳، ۲:۵۱ ب٫ظ

    این مرد لاس زدنش با مسافرای تاکسی و پرسیدن از مسایل زناشوییش از ۲ تا دختر مسافر نشون میده عشق لاس زدنش گنده تر از این حرفاست که اون زن بینوا امید داره با کنار گذاشتن اون یکی زن حل بشه. این مادر مرده دوست داره لاس بزنه. دوست داره مادر مرده

  31. shabnam ۱۳۸۸-۰۷-۲۳، ۸:۲۰ ب٫ظ

    kamelan ba nazare to movafegham,

  32. امیر ۱۳۸۸-۱۰-۵، ۵:۳۵ ق٫ظ

    سلام منم فکر میکنم این یارو راننده حال میکنه با لاس زدن … به هر حال زن و شوهر فقط باید با هم درد دل کنن..باید همدیگرو بفهمن .. بقیه رابطه ها همش بهونست این دوستی بازیها و همکار بازی ها فیلمه… این جور افراد چه زن چه مرد فقط میخان روابط نامشروعشونو توجیح کنن …(زن برای شوهر و شوهر هم واسه زنش) وسلام !!!!!!!!

  33. امیر سام آرین ۱۳۸۸-۱۲-۲۱، ۲:۵۳ ق٫ظ

    man migam chi kar konam ta 1 dokhtare naz mesle khodam peyda konamo adam hesabi bashe.shoma 1 rahi jolo pam bezarin.be jane khodam ghasam gonah darama.daram tabah misham.mishe 1 ki baram peyda konin? lotfan

  34. امیر سام آرین ۱۳۸۸-۱۲-۲۱، ۲:۵۵ ق٫ظ

    khob peyda konin dige bi ensafa.mage khodetoon del nadarin.chera aziatam mikonin chera halamo migirin chera be man mahal nemizarin aslan miram motad misham.aslan sigari shodam.aslan mikhom khodkoshi konam

  35. فروز ۱۳۸۸-۱۲-۲۱، ۶:۵۰ ب٫ظ

    اکثر آقایون برای پوشش دادن رفتارای غیر انسانیشون خوب زرنگن
    ازش بپرس واقعا کمکه؟حس انسان دوستیش قلمبه شده؟انقد حساسه اگه که زن خودش واجب تره واسه کمک چه جای کمک به زنای دیگه اینا همش حرفه تا منظورش از کمک چی باه؟؟؟؟!!!!وگرنه اجازه نمیده روح لطیف همسرش بخاطر کمک به دیگران آسیب ببینه

  36. انيتا ۱۳۸۹-۰۲-۱۴، ۱۰:۰۶ ق٫ظ

    خاک بر سرهرچی مرد خیانتکار

  37. eli ۱۳۸۹-۰۲-۱۷، ۱۱:۴۲ ق٫ظ

    ranandehe hamkare khanoom dashte yani?