صدور مجوز به اوباما برای قطع کل اینترنت در مواقع ضروری

* دیلی‌میل: در صورت تصویب قانون جدیدی که این روزها در مجلس سنای آمریکا در دست بررسی است، رییس‌جمهور آمریکا اجازه خواهد یافت با استفاده از قانونی به نام “کلید انسداد” (Kill Switch)، اینترنت را به طور کامل قطع کند.
بر اساس این قانون رییس‌جمهور آمریکا این قدرت را خواهد داشت که به موتورهای جستجوگر اینترنتی مانند یاهو و گوگل، دستور تعلیق دسترسی کامل کاربران به سرویس‌های اینترنتی این موتورهای جستجوگر را صادر کند.

دیگر شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنتی ایالات متحده آمریکا و همچنین شرکت‌های ارائه کننده پهنای باند اینترنتی نیز در مدت زمانی که “اوضاع اضطراری امنیت سایبری” نامیده شده، مشمول این قانون خواهند بود و حتی شرکت‌هایی که از این قانون سرپیچی کنند، تحت جریمه‌های سنگینی قرار خواهند گرفت.

* این قانون که از سوی جو لیبرمن کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشنهاد شده، انتقاداتی را نیز در برداشته است و منتقدان بر این باورند که این قانون احتمال سوء‌استفاده از قدرت را با اعطای کنترل اینترنت به دستان کاخ سفید در بر خواهد داشت. لابی تکنولوژیک تچ‌آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین محافل تکنولوژی در این کشور این قانون را عامل بالقوه‌ای برای استفاده از قدرت به صورت استبدادی و مطلق عنوان کرده است.

* پیش از این دنیس بلر مدیر اطلاعات ملی آمریکا هشدار داده بود که آمریکا بارها از سوی هکرها مورد حملات اینترنتی گسترده‌ای قرار گرفته و تعداد این حملات به بخش‌های دولتی ایالات متحده در سه سال گذشته ۴۰۰% افزایش داشته است. در صورت تصویب این قانون که به کلید حذف اینترنت معروف شده است دولت آمریکا به طور موثر و کامل کنترل دسترسی به اینترنت را در اختیار خواهد گرفت.

* اگر رییس جمهور آمریکا اینترنت را به این طریق کنترل کند، دسترسی سایر کشورها نیز به سایتهای پر بازدید قطع خواهد شد. گوگل، یاهو و یوتیوب از جمله پر بازدیدکننده ترین سایتهای دنیا هستند که در آمریکا قرار دارند.
بر اساس این قانون هر شرکت اینترنتی ای که در  لیست امنیت ملی قرار دارد، یا به نوعی به اینترنت، سیستم مخابرات  و یا به طور کلی هر یک از اجزای مربوط به زیرساخت های اطلاعاتی آمریکا قرار دارد، تحت فرمان مرکز ملی ارتباطات و امنیت سایبری (NCCC) خواهند بود که به زودی در سازمان امنیت ملی ایجاد خواهد شد.

۶۷ نظر

  1. qq ۱۳۸۹-۰۴-۱، ۱۲:۳۷ ب.ظ

    http://www.iran-far.com/showthread.php?t=47259

    زهرا Reply:

    آخی اینو دیدم خیلی بامزه است:)

    من او Reply:

    چقدر هم شبیهن!

    ناشناس Reply:

    حقوق بشر یعنی حمایت مالی واطلاعاتی از ریگی

    !!!! Reply:

    لواط ملا درمسجد
    http://holycrime.com/CrimeDoc60.asp
    این آقای حجت الاسلام و المسلمین در خانه خدا مشغول لواط است . حالا آقای خدا کجا تشریف داشتند که اجازه دادند در خانه اش چنین بی ناموسی هایی صورت بگیرد داستان دیگری است .
    این آقای حجت الاسلام و المسلمین برای اینکه زانوی مبارک شان هنگام لواط خدای نکرده صدمه ای نبیند عمامه مبارک شان را پیامبر گونه در آورده اند و زیر زانوی خودشان گذاشته اند تا این عمل انقلابی – اسلامی شان را راحت تر انجام دهند .
    بعید نیست فردا پس فردا این آقای حجت الاسلام و المسلمین ؛ وزیری ؛ وکیلی ؛ استانداری ؛ نماینده مجلسی بشود و به مقام عظمای آیت اللهی هم ارتقا پیدا کند .
    این ویدیو را ببینیدو بر بیچارگی ملت ما بگریید

    ناشناس Reply:

    خفه شو تهمت نزن

    ناشناس Reply:

    “تاجر شکر و لاستیک دنا ”
    مطمئنم شما شبها پای حرف صدای آمریکا می نشینی آخه یک تحلیلگر به نام نوری زاده داره که این بابا اونقدر دروغ بافی می کنه.چند بار خود من پارسال ازش اینی که شما میگی فهمیدم :
    مکارم شیرازی تاجر شکر است !!!!!!!!
    آیت الله یزدی مالک لاستیک دنا تشریف دارند!!!!
    شبکه ات را عوض کن این بابا حرفهاش به درد مواقع استراحت می خوره!

    حسین سیبیل Reply:

    برو تو یو تیوب.سرچ کن پالیزدار.بعدهم حالش رو ببر.پالیزدار همون کسی بود که کثافتکاریهای مسولین رده بالارو البته با اهداف سیاسی رو کرد وهنوز هم که هنوزه پاش گیره ودارن حالشو جا میارن.

  2. ؟ ۱۳۸۹-۰۴-۱، ۱:۲۴ ب.ظ

    آمریکاییها رو به خاطر قانون تصویب نشده ای ملامت می کنیم که خر تا حالا چندین بار ازش استفاده کرده بدون اینکه قانونش تصویب شده باشه. تازه اونها اینقدر شجاعت دارند که قانون بزارن و اگه تصویب شد اعلام کنن نه اینکه مثل ما اینترنت رو قطع کنن و بگن لنگر کشتی تو دریا به کابل اینترنت خورده

    زهرا Reply:

    مثل اینکه شما متوجه نیستی قربان اگه تصویب بشه اصولا مهم نیست دیگه ما چکار می کنیم چون آلردی کل اینترنت قطع میشه برادر
    بماند که باقی کشورها چقدر ضرر می کنن ازین

    ضمن اینکه ما که ادعای آزادی بیان و حقوق بشر نداریم
    اونا دارن هی ما رو متهم می کنن بنابراین عملکرد خودشون مهمه که متناقض نباشه
    کلا خوشتر باشید انشاءالله

    soosan Reply:

    maghe shoma mosalmoonha edeaye hoghooghe bashar nadarid??? neveshti ke shoma edeaye hoghghe bashar nadarid. vali tv jomhoorie eslami yek roz dare edea mikone kheili ajibe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

    ehsan10 Reply:

    بسم رب.

    با این قانون (هنوز تصویب نشده ) مخالفم. اما:
    ۱- رییس جمهور آمریکا اینترنت را به این طریق کنترل نمی کند. بلکه فقط در موارد «وضعیت فوق العاده در کشور» امکان قطع اینترنت را خواهد داشت.

    ۲- این « در صورت وضعیت فوق العاده در کشور» در ترجمه شما و در پاراگراف دوم جا افتاده است! (؟!)
    بنابر این به هیچ و جه already اینترنت قطع نخواهد بود.

    ۳- کنترل اینترنت کار ایران٬ چین و امثالهم است. دولت آمریکا نخواسته (و نمی تواند!) که «به طور موثر و کامل کنترل دسترسی به اینترنت» را در اختیار بگیرد.
    - نه اینکه امریکا بهشت باشد٬ ولی مقایسه آزادی بیان بین ایرا ن و امریکا خنده دار است. ایران البته از کره شمالی بهتر است.

    ۴- « شما ادعای آزادی بیان و حقوق بشر نداریم»؟!! یعنی پذیرفته اید که آزادی بیان در ایران نیست و یا….؟!
    یعنی ۳۶۰ درجه آزادی و. ..و…درو غه!؟

    ۵- با این قدرت ترجمه و بیان عالی به زودی در «رجا نیوز» و «الف» و… لینک خواهید شد. پیشاپیش تسلیت عرض می شود.

    زهرا Reply:

    جدی می فرمائید؟
    مشه بگین کنگره آمریکا چرا توئیتها رو بایگانی می کنه؟
    میتونین بگین چرا فیس بوک با آزانسهای اطلاعاتی قرارداد بسته؟
    برای اینکه فکر نکنید بنده دروغ میگم یه دور این واژه های رو که نوشتم به انگلیسی سرچ کنین که نکنه فکر کنید بنده تئوری توهم توطئه دارم!

    ehsan10 Reply:

    در مورد اینکه «کنگره آمریکا توئیتها رو بایگانی می کنه » بیشتر توضیح می دین؟
    و اینکه « فیس بوک با آزانسهای اطلاعاتی قرارداد بسته» ؟ نمی دونم!
    چند دور این واژه ها رو (کدومارو؟ ) به انگلیسی سرچ کنم؟

    خوشه چین Reply:

    امی که خودشو ده به خواب بیدار نمی شه !
    هرا بی خیالش شو …………..

    ناشناس Reply:

    آزادی بیان یعنی انکار هولوکاست و حتی تحقیق درباره آن وسپس به حداقل ۳ سال زندان محکوم شدن در غرب!

    پیروز Reply:

    آخ آخ این قرارداد فیسبوک با آژانس ها اطلاعاتی! آخه دختر خوب آژانس اطلاعاتی که ebayیا pizza hotنیست که اگر قرار دادیم ببنده خبرش به شما برسه. اصلا خاصیت توئیت(اونم به حجم چند ملیون در روز) چیه که به درد یک سازمان اطلاعاتی بخوره؟ کلا اینکه آقای جورج سامرسون توی ملبورن یا محمد سعد سعید توی عربستان یک چیزی رو توئیت کنند چه به درد موساد و اینتلجنت سرویس می خوره؟اگر آدمای مهمی باشند که توئیت نمی کنند! اگرم بخوره در حدیه که یک چاقو به درد یک قاتل می خوره. خوب پس دستور بدیم چاقو تولید نشه دیگه؟ آخه مگه شما آی تی نخوندی؟ آسمونو به ریسمون می بافی که فیسبوک موجب عقیم شدن مردای آمریکایی می شه و…(این آخری شوخی بود و البته منظورم شخص شما نیست اما این روز ها بطور هماهنگ رسانه های رسمی هر خبر مثبتی در مورد یک نیروگاه اتمی تو هر یاخچی آبادی تو دنیا و هر خبر بدی در مورد سواستفاده از شبکه های مجازی رو پوشش می دهند و شما هم چند بار بطور اتفاقی(!) در مورد دومی همسو شدی). یکبار هم گفتم تنها چیزی که امثال شما رو نگران می کنه اینه که هر چیزی که باعث شه چند نفر بطور مداوم دور هم جمع شوند چه حقیقی یا مجازی(از مهمونی های دوره ای تا فیسبوک)خطرناک هست که شما اون کامنتو پاک کردی اتفاقا! اما دست بردارید از این حرف ها. قرن بیست و یکمه. فیلتر که کردند چیزی از علاقه مردم کم نکرد حالا با تبلیغات(به قولی کار فرهنگی) می خواهید جلوشو بگرید؟ضمنا منم دنبال لینک خبر دومی هستم. البته امیدوارم از فارس نباشه چون علاقه زیادی به لینکایی داره که یا وجود خارجی ندارند یا به سلیقه ترجمه می شوند مثل اون خبر که آمریکا از تحریم ایران پشیمان می شود(گاردین).اینارو پاکم کردی مهم نیست چون مطمئنم قبلش خودتون می خودنیدش :)

    خوشه چین Reply:

    برا شما ها همین ازادی هم زیاده ……
    متاسفانه بد بختی ما به خاطر ازادی زیادمونه. اگه مثل غرب عمل میکردیم که سر شما تو ازادی های دیگه مشغول باشه کسی حرفی نمیزد

    غلامرضا Reply:

    به پیروز
    این طرز بجث نشون میده که احتمالا چیزی از اهمیت داده کاوی و اطلاعاتی که می شه از روش های مبتی بر اون بدست آورد ندارید. اتفاقا مهم ترین چیزی که یه شرکت می تونه داشته باشه اطلاعاته. هیچ فکر کردی چرا همه شرکت ها دورانی دارند که تو سراشیبی می افتند اما این قاعده حداقل تا حالا برای گوگل صادق نبوده؟ این موضوع فقط به خاطر اطلاعاته.

    پیروز Reply:

    ای بابا! قبل از اینکه گوگل بیاد یک چیزی بود به اسم اکزایت یا آلتاویستا و جتی یاهو و… همه یا نگرفتند و یا فید شدند یا اینکه دارند کجدار و مریض ادامه می دند. اینکه گوگل سراشیبی نداره به این خاطر هست که
    یک: سیستم بسیار خوبی برای جمع کردن ایده های نو داره که جایزه ای هم هستش
    دو: بهترین الگوریتم جسنجو رو توی بهترین زمان ممکن به بازار فرستاد
    سه: از یک اینترفیس بسیار کم حجم استفاده کرد
    چهار: سیستم تبلیغات مبتنی بر متن رو رواج داد
    پنج: از سیستم کش اطلاع روی سرورای خودش استفاده کرد(۴درصد سرورهای دنیا متعق به گوگل هستش)
    شش: از یک سیستم رنکینگ برای جستجوش استفاده کرد
    هفت: خرید تمام رقبای بالقوه در ابتدای راهشون و…
    خیلی ها این اطلاعاتی رو می فرمایید دارند. اما اصولا مقایسه یک سیستم امنیتی با یک سیستم تجاری خیلی جالب نیستش. همانطوری که گفتم، اگر شما یک حجم خیلی خیلی بالای اطلاعات داشته باشید بعد از یک مدت فقط خدا می تونید باشید که بتونید یک رابطه های معنا داری بینشون پیدا کنید. والا موردی به دردتون می خوره.اصولا آدم های مهم از سیستم ها اجتماعی استفاده نمی کنند. بلکه مثلا شنود ماهواره های مخابراتی یا لیست خریداران یک نوع خاص تفنگ ضد زره و…بیشتر ارزش وقت صرف کردن می خوره. در رسته سایبری هم مثلا استخدام برنامه نویسایی که کار نفوذ توی شبکه ها رو بلدند و…آخه اینکه شما یک فیلمی بگذاری تو فیسبوکت که از یک مهمونی آخر هفته است اصلا ارزش وقت صرف کردن نداره. مگه یک آژانس اطلاعاتی چقدر کارمند و بودجه داره؟

    faranak Reply:

    vay ke chaghdr adam avazi hasti dighe halam dare az to mozroore jomhoorie eslami beham mikhore arezoo daram be azadi iran azizeman . arezoo darma be aan roozi ke shoma past fetrahya iran froosh ra shenasaii konim. margh bar mozdoorani va iran forooshani mesle to.

    عادل Reply:

    ما اگه ادعای آزادی و حقوق بشر نداریم، اصلاً اجازه نداریم در مورد مسائل مرتبط با اون اظهار نظر کنیم!
    میدونی قضیه چیه زهرا خانم؟!؟! عده ای گزاره A رو قبول نداریم و رقیبانشون قبول دارند؛ حال اون عده در زمان زیر پا گذاشتن A توسط خودشون مدعی میشن ما که قبول نداریم؛ در موقع زیر پا گذاشتن توسط رقیب صدا شون به هوا میره؛ میشه سیاست یه بام و دو هوا …
    در ضمن ما کلاً باید باور کنیم اتفاق اصلی در داخل ایران ، بین مردم ایران و حکومت داره میفته؛ و زیاد کاری نداشته باشیم که وااای اونها دارند با این کارشون ال میکنند و بل میکنند …

    اکبر Reply:

    حقوق بشر آمریکایی یعنی دزدیدن شهرام امیری وشکنجه برای اعترافات دروغین به پناهندگی و فیلمهای ساختگی

    ؟ Reply:

    شما ادعای حقوق بشر و آزادی ندارید؟؟؟؟؟؟؟
    خر:آزادی بیان در ایران به طور کامل وجود دارد، حالا رادیوهای بیگانه چیز دیگری بگویند،خب بگویند.!!!!!!!!!!!!!!!

    ان: ایران آزادترین کشور دنیا است و آزادی در ایران ۱۰۰ برابر آمریکا و نزدیک به مطلق است.

    ببخشید شما اگه ادعاتون بشه چیکار میخواید بکنید؟

    پیروز Reply:

    البته نداریم که نداریم! امثال شما با این حرف ها می خواهند بگویند ببینید این هم از آمریکا! خوب مگه قبله امال ما آمریکاست؟ همیشه آمریکا از نظر شاخص ها آزادی جز ده کشور اول دنیا هم نیست. می فهمی که زهرا خانم انشالله؟ کشورهای اسکاندیناوی و نیوزلند کشورهای بلنوکس همیشه جلوترند. و امال حداقل مردم مدرن کشور ما اون کشور ها هستند. ضمنا ما یک سازمانی داریم به عنوان سازمان حقوق بشر اسلامی اگر اطلاع ندارید و خودمونو خفه کردیم که عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باشیم(که نشد که بشیم بعد گفتیم بو می ده!) و از قضا از شاخصه های مهم توسعه یافتگی در تمام(تاکید می کنم تمام) مدل ها توسعه حقوق بشره ظاهرا. حالا شاید جدیدا رگه ها طالبانی جناح اصول گرا به طور واضح ادعا داشته باشند که ما کاری با حقوق بشر نداریم اما رئیس جمهور محترم خیلی دوست دارند که نشان دهند که ما اتفاقا دنبال حقوق بشریم.خوبه که در چنین مواقعی البته امثال شما که کوچکترین شم سیاسی(و البته به نظر من درک اقتصادی)ندارید اعتقادات درونیتان را بروز می دید اما به قوا اون دوستمون: ایران آزاد ترین کشور دنیاست(این جمله از کیست؟)-من ادعای اون دوستمون رو قبول دارم که کشوری که ادعایی در ضمینه حقوق بشر نداره(حداقل در هر زمینه ای به تفکیک هم اگر باشه مثلا حقوق زنان، آزادی احزاب، آزادی انتخابات، آزادی رسانه ها، آزادی اینترنت، آزادی بیان، آزادی اجتماعات، آزادی ادیان، آزادی برای اعتصاب و تشکیل اتحادیه ها و سندیکاها)یا اگر داره اوضاعش از نظر اکثر کشورهای جهان بده، حق نداره اظهار نظری در این زمینه بکنه. عین اینه که یکی که اوراکل کاره بعد شما SQLهم بلد نیستی بری بهش گیر بدی که این چه دیتابیسی تو نوشتی؟خوب یارو چی می گه به شما؟ نمی اندازتت از پنجره بیرون؟(یک مثال کامپیوتری :دی )قطعا از پنجره وسط کوچه ای! باور نمی کنی امتحانش مجانیه…

    اکبر Reply:

    ” در ضمینه حقوق بشر “؟؟؟؟؟!!!!!!!

    عادل Reply:

    http://adelsamiei.persianblog.ir/post/123/

    این پست رو بخون … سهم ما از جامعه چند صدایی …..به نیت دیگه ای مهرماه گذشته نوشته بودمش، ولی به بحث این روزها شبیه شده!

    ناشناس Reply:

    daghighan manzuretun az ma kie?
    age manzuretun sarane jomhurie eslamist, ke edeaye azadie bayan va hoghughe bashareshan gushe falak ra kar karde. mage un rahbare farzane va reis jomhure edalat parvaretan nistand ke migan Iran azad tarin keshvare donyast…?
    kholase ke baz ham ba maze bud farmayeshatetun!

  3. master ۱۳۸۹-۰۴-۱، ۲:۲۷ ب.ظ

    اگه همچین چیزی هست جرعتش رو دارن گفتن ما که داریم ف ی ل ت ر نت استفاده میکنیم چیزی از اون کمتر نیست اون اگه بخواد یه زمان قطع میکنه ما که کلا همیشه قطعیم منتقل میشیم به پایگاه های مفید =))

  4. پریا ۱۳۸۹-۰۴-۱، ۴:۱۹ ب.ظ

    فقط همینو کم داشتیم
    بزممون کامل شد :|

  5. امیر حسین آشنا ۱۳۸۹-۰۴-۱، ۵:۱۴ ب.ظ

    سلام
    مینیمال درگوشی های من وتو راه اندازی شد.
    شما می توانید مطالب این سایت رو از فید هم دنبال کنید.
    این فید به درد همه طنز دوستان می خوره.
    مخصوصا برادران ارزشی که همین جا از همه شما دعوت به همکاری می کنم.
    می دونم همه داداش ها و آبجی ها چیزهای خوبو جالبی توی ذهنشون دارند که می تونه با یک جا جمع شدنش منبع و مرجع خوبی بشه.
    شاید تو دهنی باشه به بعضی ها …
    برای هم کاری به من ایمیل بزنید :daregoshi.ir@gmail.com
    آدرس سایت و فید : dsregoshi.ir

    منتظر شما هستم
    امیر حسین آشنا
    لطفا رسانه باشید

  6. پریزاد ۱۳۸۹-۰۴-۱، ۵:۲۳ ب.ظ

    چه دیکتاتور!

  7. رضا ۱۳۸۹-۰۴-۱، ۶:۰۵ ب.ظ

    “* اگر رییس جمهور آمریکا اینترنت را به این طریق کنترل کند، دسترسی سایر کشورها نیز به سایتهای پر بازدید قطع خواهد شد. گوگل، یاهو و یوتیوب از جمله پر بازدیدکننده ترین سایتهای دنیا هستند که در آمریکا قرار دارند.”

    اگه اینطور باشه این یعنی هر موقع خواست میتونه مردم تمام دنیا رو از دیدن این سایت ها محروم کنه!
    در مورد سرور های این سایت ها توی کشور های دیگه چیزی نگفته اون ها رو هم میتونه قطع کنه یا نه؟

  8. حمید گیوی ۱۳۸۹-۰۴-۱، ۶:۳۳ ب.ظ

    بگذار قطعش کنند بابا .
    اینجوری کمتر دلمون میسوزه. آخه این چیزی که ما اینجا داریم اینترنت نیست که این-تر-نت با تاکید و تشدید روی “تر” ش هست.
    هر چی سایت بدرد بخوره فیلتره ؛ یه سری سایتهای دری وری رو میشه خوند.
    مثل هیمنجا :دی :ضدحال

  9. ناشناس ۱۳۸۹-۰۴-۲، ۱۲:۴۵ ق.ظ

    یه سوال جدا این آمریکا ستیزی و غرب ستیزی ناشی از چی ذهنی شماست؟ممنون می شم جواب بدید.
    چون شوروی هم تاجایی که یادم میمومد خودش را عقل کل دنیا و نماینده تماما طبقات کارگری میدونست.و آمریکا را بزرگترین متناقض گوی دنیا.
    اما آخرش خودش به دست مردم خودش به نظامش و تئوری توهمش به زباله دان تاریخ رفت.
    تو که ادعای آکادمیک بودنت میشه و به لطق تکنولوژی غرب اینجا تنفرت را از دستاورد های غرب اعلام میکنی جواب بده شاید بعد این همه سال روشن بشیم حداقل

    ناشناس Reply:

    بله عزیز
    برای همین گفتم ادعا.چون این ها که دم از ایران میزنند همین فردای ایران به نام الله و به استناد فلان آیه بمب میبندند به خودشون ایران را ویران میکنند چون دیگه غنیمتشون نیست.

  10. قلی ۱۳۸۹-۰۴-۲، ۹:۴۲ ق.ظ

    بدبخت تحمل شنیدن جواب درست رو نداشتی؟

    هاها! به زودی حکومت باطل از بین می ره و شماها رو پیدا می کنیم و به سزای اعمالتون می رسونیم. لعنت خداوند بر شما مزدوران.

  11. LacourLegend ۱۳۸۹-۰۴-۲، ۹:۴۴ ق.ظ

  12. عادل ۱۳۸۹-۰۴-۲، ۱۲:۰۷ ب.ظ

    http://adelsamiei.persianblog.ir/post/123/
    در ادامه بحث قبلی این رو هم بخونید

  13. مهدی ۱۳۸۹-۰۴-۲، ۲:۰۶ ب.ظ

    زهرا خانوم میشه بگی چرا بعضی از پست های قدیمت فیلتر شده؟؟؟؟!!!!
    چطور میشه دید اونا رو؟؟؟؟؟

  14. مـژده (جمع دخترونه) ۱۳۸۹-۰۴-۲، ۴:۲۱ ب.ظ

    اون وقت به ایران میگن دیکتاتور !!

    ناشناس Reply:

    کدوم آزادی بیان آقایان وخانمها ؟؟؟؟؟
    آقای پروفسور مولانا که ۵۰ سال در آمریکا بوده و چند سالی است که مشاور دکتر احمدی نژاد است می گوید در آمریکا رسانه ها در اختیار یک گروه خاص است. که اگر بشمارید تعداد آنها به صد نفر هم نمی رسد .
    از این تعداد هم بیشتر یا ثروتمندان صهیونیست اند یا دستکم دارای روابط اقتصادی با اسراییل .
    جای تاسف دارد که بعضی در داخل هر وقت از آمریکا انتقادی می شود احساس وظیفه! می کنند تا به میدان بیایند و هر طوری شده حتی جنبه های منفی غرب را هم ماستمالی کرده مثبت جلوه دهند.
    آیا این آمریکا همانی نبود که در نوروز سال ۸۸ از یک طرف پیام تبریک برای مردم و رهبران ایران می داد و از طرف دیگر پنهانی با گروههای تروریستی از جمله ریگی و پژاک و منافقین و…..ارتباط برقرار کرده وبه آنها کمک مالی واطلاعاتی میکرد و می کند ؟؟؟؟

    غلامرضا Reply:

    حالا که بحث مولانا پیش اومد دکتر خزعلی تو سایتش نوشته بود که در مورد زمانی که پروفسور در آمریکا بوده توی ویکیپدیا اصلا چیزی ننوشته. زیر و بومشو توی ایران که بوده نوشته اما وقتی به امریکا می رسه فقط همین خطو نوشته:”مولانا در سن ۲۰ سالگی توسط وزارت امورخارجه ایالات متحده آمریکا برگزیده شد و امکان تحصیل در آمریکا را بدست آورد”
    لینکشم اینه
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D9%85%DB%8C%D8%AF_%D9%85%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%A7
    این بابا کلا مشکوکه

  15. سارا ۱۳۸۹-۰۴-۲، ۷:۳۴ ب.ظ

    شما مشاور و مددکار اجتماعی هستید . . . .

    زن حامله ای میشناسید که هشت فرزند دارد. سه فرزند او ناشنوا، دو فرزند کور و

    یکی عقب مانده هستند. در ضمن خود این خانم مبتلا به مرض سیفیلیس است. از

    شما مشورت میخواهد که آیا سقط جنین کند یا نه . . . . با تجارب زندگی که دارید

    به ایشان چه پیشنهادی میدهید؟

    خواهید گفت سقط کند؟

    اگر به آن خانم پیشنهاد سقط جنین دادید همان بس که لودویگ فان بتهوون را به

    کشتن دادید!

  16. سارا ۱۳۸۹-۰۴-۲، ۷:۳۶ ب.ظ

    a flower 4 u

  17. ... ... ۱۳۸۹-۰۴-۲، ۹:۲۶ ب.ظ

    کشته مرده این سعی برای نگاه همه جانبه و غیر متعصبانتم که هم سعی کنی عامل جمهوری اسلامی نباشی و هم غرب زده. و در مرحله بعد اعلام چنین دیدی به دیگران به صورت غیر مستقیمه….
    البته شاید هم اشتباه کنم.
    بگذریم..

    آدم از تو خیلی چیزها می تونه یاد بگیره….
    گو آن…

  18. فاطمه ۱۳۸۹-۰۴-۲، ۱۰:۰۵ ب.ظ

    خدا صبرت دهد با این کامنتگذارانت!!!

  19. ناشناس ۱۳۸۹-۰۴-۳، ۱۲:۵۸ ق.ظ

    شما ادعا ندارید دختر حزب الهی؟!!!!!
    “ادعای دموکراسی مطلق در ایران ” را پس نکنه ننه کروبی میاد تو سازمان ملل و اینور اونور میکنه؟
    در اون دانشگاهی که موشهایی مثل شما را فارغ التحصیل میکنه باید گل گرفت.

  20. ناشناس ۱۳۸۹-۰۴-۳، ۲:۲۵ ب.ظ

    این حرفی که گفتی دروغه

  21. deleted ۱۳۸۹-۰۴-۳، ۲:۴۴ ب.ظ

    حسین هدایتی مالک استیل آذین سپاهی بوده !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  22. اکبر ۱۳۸۹-۰۴-۳، ۲:۵۱ ب.ظ

    حقوق بشر آمریکایی یعنی کمک به گروههای تروریستی نظیر ریگی برای بمبگذاری در ایران !
    مهم برای آمریکا سرنگون کردن جمهوری اسلامی است حالا هر تعداد مردم بیگناه هم کشته شوند مهم نیست . این از اصول آمریکایی است .

  23. اکبر ۱۳۸۹-۰۴-۳، ۲:۵۲ ب.ظ

    حقوق بشر یعنی سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی در سال ۱۳۶۶و سپس ادعای احمقانه اشتباهی شدن!

    pims Reply:

    to dighe khafe khoon beghir pasdare mozdoore motejavez .

    ناشناس Reply:

    نظرت درباره دزدیدن شهرام امیری چیه؟؟

  24. pims ۱۳۸۹-۰۴-۳، ۳:۰۴ ب.ظ

    alan pas roo khati.

  25. pims ۱۳۸۹-۰۴-۳، ۳:۰۴ ب.ظ

    khob bet begham bayad javabe khone neda , askkan, ba baghie ra yek roozi bedi.kesafat

  26. اکبر ۱۳۸۹-۰۴-۳، ۳:۱۵ ب.ظ

    در هر ۳۹ ثانیه یک فیلم مستهجن (به تصویر کشیدن آمیزش جنسی) در آمریکا تولید می شود .
    -میلیونها زن در آمریکا از راه بازی در فیلمهای به اصطلاح سوپر امرار معاش می کنند

    -بسیاری از مردان آمریکایی بعد از تولد فرزندان خود شک می کنند که آیا فرزند آنهاست یا احتمالا تولید شده توسط همکار خانم محترمشان در اداره یا مرد همسایه .

    -با وجود آزادی جنسی تا حد بینهایت در آمریکا این موضوع باعث نشده آمار تجاوز جنسی کاهش یابد بلکه هم اکنون آمریکا در صدر کشورها از نظر تعداد تجاوز است.

    -کافی است کاربر ایرانی کلمات جنسی ورکیک را به انگلیسی ! در اینترنت جستجو کند و با میلیونها فیلم وعکس جنسی روبرو شود و حتی با آگهی بازرگانی شرکت های سازنده این فیلمها مبنی بر دعوت به ساخت فیلم سوپر!! حتی باحضور همسران!

    -بسیاری از دختران آمریکایی در ازای تنها ۱۰۰۰ دلار حاضر می شوند در جلوی دوربین تن فروشی کنند . ( دستمزد روز در همین حد است! و کافی است تماس بگیرید تا در خانه شما در عرض یک ساعت فیلم تهیه شود!!)

    -حتی در بسیاری از سایتهای جنسی تصاویر باور نکردنی از سکس با محرم یا مادر ودختر و هزار کثیف کاری دیگر یافت می شود
    صنعت تولید فیلم مستهجن در آمریکا بسیار پردرآمد است !

  27. غلامرضا ۱۳۸۹-۰۴-۳، ۱۱:۴۹ ب.ظ

    یه چیز باحال
    من هر موقع پست می زاری چند روز بعدش یه سری می زنم سراغ اون پستت تا کامنتاشو بخونم. خیلی باحالن:دی

  28. imithneoi ۱۳۸۹-۰۴-۴، ۲:۳۴ ق.ظ

  29. نیم نگاه ۱۳۸۹-۰۴-۵، ۱۲:۵۲ ق.ظ

    (۱) کسی مُحِق تر از امریکا برای چنین کاری در دنیا وجود نداره! اینترنتی که امریکا مبدعش بوده و الانم مدیریتش می کنه و کلی از بهترین و مفیدترین تکنولوژی ها و محتواهای اینترنت در امریکا تولید می شه و در اختیار عموم قرار میگیره، چرا حق نداره در مواقع ضروری کنترلش کنه؟؟ این بی انصافیه.
    (۲) اینم مهمه که این قدر گردش آزاد اطلاعات و شعور و خودآگاهی وجود داره که این موضوع به این صورت علنی مطرح می شه و افراد و گروه ها و سازمان های مختلف می تونن به این راحتی در موردش موضع بگیرن، محکومش کنن و چه و چه. اعجاز لیبرال دموکراسی دقیقا در همین نقطه است عزیزم زهرا جون. اونا اگه به قول شما “ادعا”ی حقوق بشر و آزادی بیان دارن، بیش از هرکسی در ادعاشون صادق بودن. قضیه اینه که اگه شما بخواهید در یک رنج صفر تا ۱۰۰ به حکومت ها نمره بدید، درسته که آمریکا و هیچ کشور دیگه ۱۰۰ نمی گیره، اما باید قبول کرد که ۸۰-۹۰ رو می گیره، اما کشورهایی مثل کشور ما با این همه ادعای اخلاق گرایی که گوش فلک رو کر می کنه چی؟؟ آیا شما می تونی نمره ای بالاتر از ۲۰ از ۱۰۰ (در خوشبینانه ترین حالت، که روز به روز هم بدتر می شه) بدی؟ انصاف داشته باش.

  30. Arianna ۱۳۸۹-۰۴-۶، ۴:۲۳ ق.ظ

    “تاجر شکر و لاستیک دنا ”
    مطمئنم شما شبها پای حرف صدای آمریکا می نشینی آخه یک تحلیلگر به نام نوری زاده داره که این بابا اونقدر دروغ بافی می کنه.چند بار خود من پارسال ازش اینی که شما میگی فهمیدم :
    مکارم شیرازی تاجر شکر است !!!!!!!!
    آیت الله یزدی مالک لاستیک دنا تشریف دارند!!!!
    شبکه ات را عوض کن این بابا حرفهاش به درد مواقع استراحت می خوره!

  31. mcloopoop ۱۳۸۹-۰۴-۶، ۱۱:۴۶ ب.ظ

  32. mohsenr1 ۱۳۸۹-۰۴-۷، ۵:۲۸ ب.ظ

    سلام.
    در مورد اینکه توییت هاتون توی کتابخونه ی کنگره ی آمریکا ذخیره میشن شکی نیست.
    http://www.guardian.co.uk/world/richard-adams-blog/2010/apr/14/twitter-library-of-congress
    این خبر زیاد قدیمی نیست که یادتون رفته باشه.
    خطاب به صاحب وبلاگ : موندم چجوری بعضی از این کامنتها رو تحمل می کنید! بخدا خیلی صبرتون زیاده!

  33. بیننده ۱۳۸۹-۰۴-۸، ۱:۰۶ ب.ظ

    آزادی در آمریکا؟!……آیا در آمریکا کسی جرات میکنه بعد از اعلام نتایج انتخابات بیاد تو خیابونها و هر کاری دلش خواست بکنه؟ جرات که چه عرض کنم حتی تصورش رو هم نمیکنه…

  34. bratfinin ۱۳۸۹-۰۴-۱۱، ۸:۲۲ ب.ظ

  35. فاطمه ۱۳۸۹-۰۴-۱۱، ۹:۱۱ ب.ظ

    کاش اولش می نوشتی که خبر رو از شبکه ایران کپی پیست کردی
    بد نبود شما که مدعی اخلاق هستید باید رعایت کنی زهرا خانوم

  36. kuratowakiru ۱۳۸۹-۰۴-۱۷، ۷:۳۲ ق.ظ