جذب حداکثری مُرده ها!

* اینترنت نشینان محترم:
درسته که همه شهدا عضو جنبش شما بودند و درسته که ما توی وصایای شهدا میخونیم که با مچ بند سبز در جبهه های حق علیه باطل می جنگیدند و سربندهای سبز رنگی داشتند که روشون نوشته بود: where is my vote? و اینم درسته که از بعد از انتخابات (و کلا زین پس) هر روحانی ای (قبلا بسیجی خوب، بسیجی مرده بود، الان آخوند خوب، آخوند مرده است)، دانشمندی، استادی چیزی در ایران یا اقصی نقاط عالم (قم، بیروت، نجف و امثالهم) فوت شده، یه مصاحبه منتشر نشده ای با اصلاح طلبان داشته که به دلایل نامعلومی درست ۱-۲ روز بعد فوتش در سایتهای جرس یا کلمه یا بالاترین منتشر میشه و توش روی تمامی مواضع اصلاح طلبان تاکید داشته و گفته اونها خیلی شفاف ساز و کول هستند (همانند علامه فضل الله که هرچند فتوا به عملیات انتحاری حزب الله لبنان دادن و انشاءالله که از نظر شما اینها عملیات تروریستی نیست و جهاد هست؟ و این مصاحبه یه ۲ سالی توسط چاپارها توی راه بود تا درست بعد فوت ایشون بدست اتاق فکر لندن برسه و فقط هم در جرس منتشر بشه و توش دیگه فقط مستقیم نگفتن علامه تو ستاد موسوی هم بوده!) و درسته که همه شون بلا استثناء ولایت فقیه رو زیر سوال بردند، حالا درسته که زمان شهدا و جنگ آیت الله خامنه ای ولی فقیه نبودند، اما اصل ولایت فقیه که وجود داشت و اونها به کرات زیر سوال بردند و تو وصیتنامه شهدا می بینیم که اون رو متهم به تقلب در انتخابات کردند. ما قول میدیم ازین به بعد تمامی فیدهای اینطوری رو براتون شر کنیم و لایک بزنیم و بپذیریم که تمامی بزرگانی که فوت می کنن، جز اردوگاه اصلاح طلبان عزیز بوده اند.

* اما دوستان عزیز، متاسفانه از مرده ها چیزی بر نمیاد. یعنی درسته که در کتابهای دینی ما نوشته شده که شهدا و صالحان زنده اند، اما این بیشتر یک مفهوم معنوی هست و فیزیکالی اونها زنده نیستند و منطقا در انتخابات آینده نمی تونن شرکت کنند. همونطوری که تو این بازار مرده خواری سیاسی نمیتونن از خودشون دفاع کنن، حتما میدونین که انتخابات مجلس نزدیکه و ۳ سال دیگه باز هم انتخابات ریاست جمهوری داریم، بنابراین بهتره از الان به فکر برنامه ریزی برای اونها باشید و کاندیدهاتون رو معرفی و براش تبلیغ کنید نه اینکه مثل انتخابات قبلی ۲ ماه مونده به انتخابات هی کاندید عوض کنید و یکی رو اولش تا جایی که میخوره بکوبید و بعدا در رساش شعرها بسرائید.

* برای موفقیت غر زدن و بهانه گیری کافی نیست. همونطور که مبارزه اینترنتی کافی نیست. همه ما میدونیم که زیر باد کولر نشستن و فشردن دگمه لایک و یا شر در شبکه های اجتماعی چه انرژی ای از انسان میبره. حالا دیگه تصور کنید وبلاگ نوشتن و تایپ و شمردن تعداد لایکها در گوگل ریدر چقدر کالری میخواد. برای رفع خستگی اینگونه مبارزات بنده به شما سفرهای درون شهری رو توصیه می کنم. هرزچندگاهی تمام وسایل ارتباط جمعی تون رو بذارین کنار (منجمله موبایل و لپتاپ که وسوسه نشید برین گوگل ریدر و فیس بوک و فرندفید و امثالهم) و تشریف ببرید بین اینهایی که “مردم” می نامیدشون. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید من توصیه میکنم سوار متروی میرداماد به سمت حرم مطهر بشید، نگران نباشید مترو کولر داره! هرچند شلوغه. اما این شلوغی کمک میکنه با گوشه ای از مردم آشنا بشید و از دغدغه های اونها مطلع و کلا بفهمید چطوری زندگی می کنن و راجع به چیا حرف میزنن. رفتن  پائین شهر و منجمله شهرکهای اطراف تهران هم بسیار توصیه میشه.

* حالا فکر نکنید خدای نکرده اینها رو میگیم که مردم روی شما تاثیر بذارن ها نه! مگه میشه یکسری بیسواد عامی و فقیر که با اتوبوسهای سپاه و به عشق ساندیس در تظاهراتهای دولتی تردد میکنن (و همه ما خاطرات شما رو میخونیم که به طور اتفاقی در این جمعها قرار گرفتید و یا بهتون دستبرد زدن یا متلک گفتن و خلاصه یه بیکلاس بازی ای در آوردن)، روی شما نوابغ و نخبگان و روشنفکران ایران بزرگ تاثیر بذارن؟ حالیا مباد چنین روزی. منظور ما کاملا برعکسه. یعنی میگیم شاید شما تونستید روی اونها تاثیر بذارید و به خیل بیشمارها اضافه کنید و نخبه ای به نخبگان کشور بیفزائید.
اگه خدای نکرده توی ایران یکی رو دیدین که باهاتون مخالف بود (هرچند که در عالم واقعیت محاله چنین چیزی داشته باشیم، مگه اینکه دولت کودتا به زور بخشنامه و عرض کردم که اتوبوسهای سپاه پاسداران و با پذیرایی ساندیس و نظایر اون) مجبورشون کرده باشه، خلاصه بشینید باهاش حرف بزنید. به طور حتم میتونید نظرش رو عوض کنید. درسته که شما بیشمارید ولی اشکالی نداره که بیشمار+۱ بشید؟

* ببخشید که وقت شما رو گرفتیم. من واقعا هروقت وارد شبکه های اجتماعی میشم، خیلی تحت تاثیر شما قرار میگیرم. وقتی آیتم های اشتراکی شما رو میبینم که هر نیم ساعت یک ساعت یه بار تعدادی خبر جنبشی مبارزاتی شر کردید، یا لایک زدید و کامنت نگاشتید، و یا یکی از مزدوران رو شناسایی و به درک بلاک فرستادید، مشخصه سختترین شیوه های مبارزاتی رو انتخاب کردید و به جای کارهای تن پرورانه و چیپی مثل رفتن به مساجد و جمعها و شهرها و روستاها و حرف زدن و متقاعد کردن مردم، شیوه ای بسیار سخت “شر کردن” و “لایک زدن” رو انتخاب کردید که هرکسی قادر به انجامش نیست و طیف بسیار بیشماری از فالورهاتون (که میدونیم جمع های میلیونی هست) رو مطلع می کنید.

* انشاءالله که فیدهایتان پر مشترک، مطالب وبلاگی تان پر شر، و پرلایک و در صفحات داغ بالاترین دارای رای بالا، قربان یکدیگر روندگیهایتان فزون و خود-نخبه بینی تان، روز افزون باد. و از همه اینها مهمتر انشاءالله لیست بلاک و ایگنورتان پر از ارزشی و بسیجی های ساندیس خور مزدور باشد.

۹۴ نظر

  1. رضا ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۲:۴۰ ق.ظ

    لاشخوری سیاسی چیز جدیدی نیست.
    منتظرن یکی بمیره سریع بچسبونن به خودشون بندگان خدا هم که دستشون از دنیا کوتاهه نمیتونن تکذیب کنن.

    دردونه Reply:

    تو هم با این نظرت…..نشون دادی از اون تعطیلایی

    دردونه:اصلی: Reply:

    نظر بالا برا من نیست.

    محسن الف. جیم. Reply:

    البته این عمل از طرف اصولگراها هم کم اتفاق نیافتاده، اصلاً همینکه اون شریعتی رو به خودشون می چسبونن نشان از ریا، و تحریف اعتقادات فردی داره که اصلاً بهشون نمیاد.
    درسته این افراد مرده هستن اما به هر حال پیروانی داشتن که باید جذب بشن.

    امیر Reply:

    و البته شباهت عجیبی به خوابهای آیت الله بهجت و خاطراتی که اخیرا ازش راجع به رهبر معظم!!!! نقل میشه هم داره!
    و خانم عزیز، کم به کم! لااقل اینا ادعای “اصولگرایی” ندارند، شما به بزرگواری و “اصول” خودتون ببخشید

  2. سیّد علیرضا احمدزاده ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۲:۵۶ ق.ظ

    یوه یوه یوه

    جالب بید !

  3. مهدی ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۲:۵۸ ق.ظ

    والایی من که هر روز توی خیابون هستم! یعنی خیلی از اینهایی که شما گفتی به هر حال باید دوزار پول دربیارن که بتونن اینترنت شارژ کنن و پول برق کولر رو بدن دیگه و اینهایی که شما میبینی رو میبینن! حالا من و شما متفاوت میبینیم یه چیز دیگه است. من مردمی رو میبینم که گرسنه‌اند عامل کرسنگشون هم نه آمریکاست نه من و اونهایی که دارن شیر میکنن و نه رفسنجانی که یه زمانی شما دادتون به هوا بود که عامل فساد و بدختیه!!!
    از طرفی مبارزه رو ببرن توی خیابون که چی بشه؟! اگه شما توی خونه نشسته من توی دانشگاه آزاد مشهد بودم و خیلی چیزها دیدم!
    دیدم بچه‌ها رو!! همین دوستاش شما رو که با چاقو و زنجیر توی دانشگاه میچرخیدن و شیشه میشکستن و آدم میکشتن!
    خود من بازداشتگاه هم رفتم همین دوستای مهربون شما (انصار) توی یازداشتگاه اسپری فلفلهایی که تازه گرفتن رو رومون تست میخواستن بکنن که خدا رو شکر سرهنگ شریف فرمانده یکان ویژه اومد و نتونستن!
    میدونی دختر جان این چیز‌ها که اینجا نوشتم چه دردی داره؟
    علامه فضل الله رو هم من که اصلا نمیشناختم و خبر ندارم کیه اما خیلی از مراجع همین ایران رو میشناسم و میدونم چی میگن و خرفشون چیه
    خلاصه که یه مقدار به نوشته‌هات فکر کن

    ناشناس Reply:

    قربون این مستضعفین زعفرانیه نشین برم که باید برن با هزار بدبختی کار و تلاش کنند تا بتونند دوزار پول اینترنتشون رو در بیارند!

    Ali Reply:

    آخی ! بمیرم براتون !! چقدر مظلوم تشریف داشتین !!!

  4. ناشناس ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۱۰ ق.ظ

    دقیقا خواهر ارزشی
    با اینکه من از بن و ریشه اصلا اعتقادی به این سیستم ندارم.همیشه هم تیکه میندازم بهت که حزب الهی هستی.
    ولی یادمه در همان انتخابات اینجا کلی ایرانیا را ترغیب میکردم به رای ندادن.نه به دلیل نفرت شخصیم از اصلاح طلب ها.
    بلکه همین اصلاح طلب ها همین گروگان گیران دیروز بودند.کسانی که تندرو هاشون در لباس دانشجو آمریکا ستیزی را در ایران کلید زدند و الان بدبختیش را ۳۰ سال مردم ایران را گریبان گیر کرده.

    ولی من نمی دونم منظورت از رفتن به جنوب شهر تهران چیست.چون سال هاست که ایران نیومدم.اما میدونم که بسیاری از مشکلات حل شده و وضع خیلی بهتر از آن موقع هست که از ایران خارج شدم.

    ولی آخرش من که کلا مخالف چه با تو ارزشی چه سبزش چه اصلاح طلبش چه اصولگراش……

  5. ناشناس ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۱۰ ق.ظ

    ولی من نمی دونم منظورت از رفتن به جنوب شهر تهران چیست.چون سال هاست که ایران نیومدم.اما میدونم که بسیاری از مشکلات حل شده و وضع خیلی بهتر از آن موقع هست که از ایران خارج شدم.

    ولی آخرش من که کلا مخالف چه با تو ارزشی چه سبزش چه اصلاح طلبش چه اصولگراش……

  6. نوشین ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۱۸ ق.ظ

    میبینم که پرچم افتاده اهستان رو دادن دست شما فکر کنم
    شما هم دیگه به اخرش رسیدی

    سوسن جعفری Reply:

    خوب لابد ما هم بی شماریم!

    مهدی Reply:

    واسه چی کامنت تو رو منتشر کرد اما ماله منو نه :( نکنه با هم دوستید شما

    پیروز Reply:

    اینو پایتم! اون بنده خدا اگر فیلترینگ نبود نمی دونم به چه بهانه ای بایستی می رفت…

  7. helen ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۲۱ ق.ظ

    khodayish kami be wejdanet rojoo kon.chetor cheshmato roye inhame jenayat ke rejime iran mortakeb shode wa mishe ,mibandi!!!!

    دردونه Reply:

    همینه که هست حرفیه…

    ناشناس Reply:

    نکنه منظورت از جنایت همکاری با سیا و موساد و … و پول گرفتن از اونا در راستای امیر خطیر بر اندازی است؟

  8. رضا ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۲۲ ق.ظ

    سلام

    خوشحالم که میبینم اینقدر روشنفکرانه و اینقدر زیبا بیان کردی. معلومه که چقدر دل پری داری از ایتهمه توهمات فرتدفیدی و بالاترینی داری.
    به نظر شما راهکاره مقابله مثلی وجود داره؟
    اصلا مقابله به مثل معنا داره؟ درسته؟

    شاد وسربلند باشید

    مهدی Reply:

    اه چقدر جالب
    زهرا خانوم واسه چی کامنت من رو تایید نمیکنی؟ اما ماله بقیه رو تایید میکنی؟

  9. سوسن جعفری ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۲۲ ق.ظ

    احسنت زهرا … احسنت!

  10. مهدی ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۲۵ ق.ظ

    دیدم کامنت رو منتشر نکردی گفتم شاید ماله اینکه فکر میکنی منبع ندارم واسه حرف‌هام :)) گفتم منبع‌دارش کنم
    http://www.radiofarda.com/content/f4_Clashes_Mashhad_Azad_university_Ansar/1918094.html
    البته میدونم که این سایت ماله آمریکاست و آمریکا هم که دشمن مردم ایرانه و اینها :)) ولی مشکل اینه که نه فارس نه رجا نه صدا‌و‌سیما و نه هیچ رزونامه و سایت دیگه جرات نکرد خبر رو منتشر کنه.
    البته فکر کنم این پارلمان نیوز خبر رو زد اما اون هم فیلتره :))

    majid Reply:

    hamchi sange painshahria ro be sine mizani engar namaiandegi rasmi gerefti jonbeshe sabz to jonob shahr koli tarafdar dare zemne inke dolate an va motehajeraie aghabmondeie mesle to joz faghr va nekbat chizi vase ma nayavordan

    زهرا Reply:

    تنها کسی که پست من رو گرفت شما بودین. تبریک میگم

    دردونه Reply:

    اگه جنوب شهر ککککککککککککککککلی طرفدار جنبش سبزن چراخایش رو نداشتید یکی از اجتماعاتتون رو تو پایین شههر بندازید؟…..اگه من خودم بچه جوادیه ام اگه اینطوری بود همه تجمع هاتون رو تو جردن”ونک”قیطریه نمیذاشتید…اره…..

    ناشناس Reply:

    خانم دردونه شما بازوی اجرایی و چماق بدست این گفتمان هستین؟ به همه میگن سایلنت و بی خایه و این حرفا چیه؟ مثلن دارین از این پست دفاع می کنین؟

    فانی Reply:

    برادر ارزشی! اصولاً بزرگترین تجمعات بین ۲۵ تا ۲۸ خرداد به ترتیب توی امام حسین تا ‌آزادی-ولیعصر تا ونک-هفت تیر تا انقلاب و میدون توپخونه بود و هیچوقت یادم نمیاد تو جردن و قیطریه تجمع داشته باشیم! اصولاً هم اگر توجه کنید شما هم هیچوقت تجمعاتتون رو تو جوادیه نمی ذارید و معمولاً‌ تشریف میارید انقلاب! اگر انقلاب و توپخونه جزء شمال شهره، شما هم که بله!

  11. Maryam, Me & Myself ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۳۰ ق.ظ

    دم ت گرم زهرا (-:

    ناشناس Reply:

    دمت خیلی گرم!

  12. امیر ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۵۳ ق.ظ

    صبر
    صبر
    صبر

  13. احمد شریفی ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۵۵ ق.ظ

    برای زهرا اِچ پی خیلی احترام قائلم و وبلاگش رو خیلی دوست دارم. خدمت ایشان عرض میکنم خواهر محترم: اگر این جنبش سبز مثل شما و دار و دسته ی شما تلویزون و رادیو و روزنامه و کلاً همه رسانه ها رو در اختیار داشت دیگه هرگز مجبور نبود تو گودر لایک بزنه و شیر کنه و توسط امثال شما مسخره بشه! من سبز نیستم ولی از شما انتظار بیشتری داشتم. یعنی انتظار داشتم حداقل فکر می کردید چرا این سبزها دست به دامان وب شده اند؟

    زهرا Reply:

    آقای شریفی عزیز منظورتون از شما و دار و دسته تون چیه؟
    بنده به شخصه غیر از این وبلاگ رسانه دیگری ندارم. تلویزیون هم برای من نیست ایضا برای پدرم. نمیدونم دیگه کیا دارو دسته من میشن و مال و منالشون چیه؟
    در ضمن این مسخره نبود. نشوتم کارساز نیست و دیگه داره شورش در میاد و تبدیل به یک بالاترین واهی دیگه میشه

    ناشناس Reply:

    و البته کامنت شما، به محتوی کامنت خود شما هم اپلیکیبل است. :)

    هکر Reply:

    خوب از آن نمد، کلاهی نیز برای خود بسازی .. زهرا

    واینترنت نشینان محترم را با فریب و نیرنگ همراه خود کنید
    و دیگران را متهم به مرده خواری سیاسی کرده
    و با انگ و ننگ بسیجی ها را ساندیس خور مزدوروحق ستیز….
    * و این جاست که تشخیص حق بسیار سخت می شود، زیرا حق گویی تو و حق گرایی تو به عنوان یک ارزش، حتی اهل فساد و بطلان ( حسین درخشان )را به سوی آن می کشی

  14. الهام - روح پرتابل ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۵۶ ق.ظ

    بالاترین و امثالهم دست یک عده آدم متوهمه که خیلی از ماها به قول شما لایک زنندگان و شر کنندگان قبولشون نداریم.
    چیزی که به نظر میاد بهش توجه نکردید و احتمالاً به خاطر عصبانیت مقطعی تون بوده اینه که رهبران جنبش اعتراضی در چند بازه زمانی از رده بالایان مملکت بودند و این طبیعیه که حرفها و روایاتی رو از اشخاصی شنیده باشند اما تا به حال لزومی برای مطرح کردنش نداشتند یا زمان رو مناسب ندیدند. این ها نسل اول اصلاح طلب ها بودند که طبیعیه دیده ها و شنیده های زیادی داشته باشند. مثل آقایان موسوی و کروبی و هاشمی و ناطق نوری و ولایتی و نوری زاده و… آقایون دولت فعلی، نسل دوم اصول گراها هستند و طبیعیه که خاطرات آینده شون رو الان دارند می سازند تا بعداً بتونن تعریف کنند. مثل آقایان احمدی نژاد و مشایی و اکثریت کابینه وزیران.
    ما روایات خودمون رو داریم شما هم روایات خودتون رو. روایاتی که به چشم خودمون دیدیم و شما هم به چشم خودتون. ما هردو روایاتمون رو منتشر می کنیم و قضاوت به عهده خود آدمهاست. زمانی مسیر اشتباه می شه که تحلیلمون رو قاطی روایت کنیم. مثل کاری که بالاترین می کنه، مثل کاری که فارس و رجا می کنند.
    ما از شهادت ندا فیلم داریم، از شهادت برادرزاده آقای موسوی، از تیراندازی از پشت بام پایگاه بسیج، از زندانی های آزاد شده که کارشون به بیمارستان می کشه، از سنگ قبرهای شکسته و قبرهای بی نشون شده، از آدم هایی که زیر ماشین له می شن، یا ماشین هاشون زیر وزن افرادی با یونیفرم مشخص له می شه و شیشه های خونشون می شکنه. ما هم وطنیم، چطور می تونید این ها رو ببینید و اینجوری بهمون بتازید؟ چطوری می تونید همه مون رو با یک چوب برونید؟ هموطن نه، انسان که هستیم، نیستیم؟ وجدان که داریم؟ نداریم؟ همینطور از خسارت زدن به اموال عمومی هم تصویر داریم و معتقدیم برای اینکه دیده بشیم اون ابتدا بهش نیاز بود، نیاز بود توی خیابون ها دود و آتش دیده بشه ولی حالا دیگه بهشون نیازی نیست چون دنیا می دونه ما ساکنین این کشور به این وضعیت اعتراض داریم.
    مستندات شما چیه زهرا خانوم؟ روزنامه ای که یک هفته قبل از انتخابات نتیجه رو دقیقاً رقمی پیش بینی؟! کرده بود. رهبری که قبل از اتمام شمارش قطعی آراء در حوزه های داخلی و خارجی به یک نامزد تبریک می گه؟ ریاست جمهوری ای که مودبه و روابط خارجی خوبی داره؟ رئیس جمهوری که داره سیتیزن ایالات متحده می شه بس که بهش سفر می کنه؟ هیئت دولتی که با ضرب و زور در یک مجلس با اکثریت اصولگرا بالاخره تائید صلاحیت شد؟ شما تورم یک رقمی ۹٫۸ رو واقعاً لمس می کنید؟ واقعا؟ جدی می گید؟ ۳ مدل سناریو برای مرگ روشن و واضح یک دختر جوون بی گناه رو دارید؟ نامزد اصولگرا موقع تبلیغات چی می گفت؟ که مشکل ما ظاهر بچه ها نیست؟ که قبل از انتخابات دومین دفعه، گشت های ارشاد رو جمع کرد و حالا صد برابر بدترش رو گذاشته؟ شخصیت شما چی میشه خانوم وقتی یک مامور حکومتی بخواد ازتون نسبتتون رو با شخصی که کنارتونه بپرسه یا در مورد لباستون بازخواستتون کنه؟ چه احساسی دارید وقتی می بینید خیلی راحت حکومتی «اجازه» داره در شخصی ترین مسائل زندگی شما به عنوان یک انسان با هیومن رایت دخالت کنه، حتی اگر خودتون شخصی نباشید که مشکلات این مدلی داشته باشید همین که می بینید این اجازه براشون هست. شما هم مثل اونا فکر می کنید هر پسر و دختری کنار هم باشن یعنی با هم روابط جنسی دارند؟ حتی اگر اینجوری فکر می کنید مقصر رو کی می دونید، فارسی وان؟ جدی؟
    توکل به خدا، حق بالاخره یک روزی به حق دار خواهد رسید، با هر هزینه ای
    مسلماً اگر حق با شما باشه ریشه ی ما که فقط دنبال حقوق اولیه یک انسان زنده هستیم خواهد خشکید

    زهرا Reply:

    از کجای متن چنین استنباط کردید که من اینایی که نوشتید رو نمیدونم یا تکذیب و تائید کردم؟ و کلا ربط کامنتتون به متن من چی بود؟ من یک شیوه نخ نما شده و بی اخلاقی متقابل (خالی بندی های جرس و امثالهم) رو فقط زیر سوال بردم.

    در ضمن من کجا نوشتم مستندات من چیه؟ رزونامه و تلویزیون رو از کجا مستندات من میدونین؟!
    مگه ندیدین نوشتم برین تو متن جامعه با مردم حرف بزنین یا نوشتم کلیه رسانه های ارتباط جمعی رو دور کنین
    چطور ذهنخوانی کردین که مستندات من چی بودند؟!

    سید امین Reply:

    فرض کنیم که همه ی این مواری که دوستمون الهام فرمودن بی ربط به موضوع باشن(که چنین نیست)… میشه صریحا نظرتون رو راجع به تک تک مواردی که ذکر شد بیان کنید؟

    به طرز عجیبی موضوعاتی هستند که از بحث کردن پیرامونشون طفره میرید…

    بله… قشر اینترنتی که از بیست و سی و رسانه ی به یغما رفته بریده اند می آیند و لایک میزنند و شر میکنند… اما چرا شما چنین نیستید؟ چرا شما لایک نمیخورید؟ بفرمایید کسانی که برای پست هایتان لایک زده اند را نگاه کنید… هر پست تنها توسط افرادی تکراری لایک خورده اند… همین هایی که می آیند و کامنت میگذارند که “آفرین زهرا!”…

    زهرای عزیز… شما را شاید در رسانه ی میلی بیشمارتان گویند…اما اینجا اندکی بیش نیستید… خود نیز در پستتان اعتراف کرده اید که جنبش سبزی ها هستند که شر میکنند و لایک میزنند… پس شما کجایید؟ در مترویی که به قهقرا میرود؟

    جدای از اینها… لطف کنید صریحا راجع به مواردی که الهام در کامنتشان بیان کردند موضع گیری بفرمایید…

    الهام - روح پرتابل Reply:

    زهرا جان، متن جامعه و مردم ما هستیم. من و خانواده ام و فامیلم و دوست و آشناهام. ما همه از طبقه متوسط جامعه هستیم. من خودم حچابم مقنعه بدون بیرون گذاشتن مو هست. تاحالا یکبار گشت ارشاد به من تذکر نداده.
    متن جامعه خواهرهای شهدای باکری هستند، شهدای جلایی پور، شهید همت، شهید جهان آرا. نامه های خانواده هاشون رو خطاب به نظام و شهیدانشون خوندید؟
    خالی بندیه جرس؟ خالی بندی بیست و سی چی عزیزم؟ چیزی در مورد احمد نجاتی کارگر می دونی؟ می دونی چه آبرویی از خانواده یک انسان که بیگناه کشته شده بردند؟ گفتند زنده است اصلاً. دلم می خواد بری مامانش رو ببینی، جای خالی پسرش رو توی قلبش ببینی…
    متنِ جامعه…

    سید امین Reply:

    احسنت :)

  15. tajrobenik ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۲:۱۰ ق.ظ

    !!!!!!!!!!!

  16. aram ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۳:۱۰ ق.ظ

    “ز کجای متن چنین استنباط کردید که من اینایی که نوشتید رو نمیدونم یا تکذیب و تائید کردم؟ و کلا ربط کامنتتون به متن من چی بود؟ من یک شیوه نخ نما شده و بی اخلاقی متقابل (خالی بندی های جرس و امثالهم) رو فقط زیر سوال بردم.” “اینترنت نشینان محترم:
    درسته که همه شهدا عضو جنبش شما بودند و درسته که ما توی وصایای شهدا میخونیم که با مچ بند سبز در جبهه های حق علیه باطل می جنگیدند و سربندهای سبز رنگی داشتند که روشون نوشته بود: where is my vote?” ” برای موفقیت غر زدن و بهانه گیری کافی نیست. همونطور که مبارزه اینترنتی کافی نیست. همه ما میدونیم که زیر باد کولر نشستن و فشردن دگمه لایک و یا شر در شبکه های اجتماعی چه انرژی ای از انسان میبره. حالا دیگه تصور کنید وبلاگ نوشتن و تایپ و شمردن تعداد لایکها در گوگل ریدر چقدر کالری میخواد.”

    آخه عزیزم اول حسابی‌ توی نوشتت به همه زمین و زمان حمله میکنی‌ انگار این سبزها یک سری آدمهای متوهم هستند که یک دفعه از زیر زمین سبز شدن و هی‌ الکی‌ با تو و آقای دولت دشمنی دارند. اصلا هم هیچ کس توی زندان نیست زیر باد کولر نشستن. این جلائی پور و نرگس محمدی و اینهمه آدم دیگر هم همه توی تخیلات سبزها هستند. بعد تا مردم برات دلیل میارن که استدلالت ایراد دارد عقب نشینی میکنی‌ که نه من این‌ها را نگفتم و دوباره می‌خوای نقش این را بازی کنی‌ که اصلا همه بامن بد هستند این جمعیت اینترنتی معلوم نیست از کدوم خرابشده ای‌ پیداشون شده. عزیزم سبزها یکی‌ و دوتا که نیستند، بعضی‌‌ها جوان ترن بعضی‌‌ها بزرگترند، بعضی‌‌ها آگاه تر و بعضی‌‌ها نا‌ آگاه تر. حالا اگر بخواهی دست بذاری روی کار یکیشون و بهمه توهین کنی‌ معلومه که می‌‌روی روی اعصاب همه. فکر کن من که هنوز روحیه‌ام از دیدن این مستند راجع به کیانوش آسا خوب نشده و تازه دیروز عکس‌های نرگس محمدی توی بیمارستان را دیدم، حالا اومدم متن تو را میخوانم چه احساسی‌ بهم دست میده. خداییش یک بار این عکسهای این آدمهایی که قربانی شدند را نگاه کن و با خودت راست باش. آدمیزاد اگر بخواد میتواند تا آخر عمر لجبازی کنه و سرش را زیر برف نگاه دارد. راستی‌ حالا ما پشت کولر نشستیم و شهر را نمی‌بینیم تو که میری شهر چند بار از خانواده کشته شده‌ها و زندانی ها، مادراشون، همسرشون یا بچه‌هاشون سراغ گرفتی‌؟
    http://iranianfeministschool.com/spip.php?article5221

  17. ناشناس ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۳:۱۲ ق.ظ

    خب ایکیو
    مگه این بدبختا رادیو و تلویزیون دارند.اونا که قبضه کردید هیچ میخواید تا اتاق خواب ملت هم پیش برید!
    حالا چون به مزاقت نمیخوره دلیل نمیشه اینقدر بتوپی.اگه خیلی ناراحتی رسانه ملیت هست.نترس دیجیتالیشم اومده به بهترین کیفیت!
    نکنه برداشتت از این حرفا این بود که اون آدمای آخرین جملت همین یه قلمم قبضه کنند؟و چرا اینقدر کوتاه میاند؟
    اگه اینجوره که دیگه چرا بی سرو ته مبهم دوست داری حرف بزنی.

    دردونه Reply:

    شما بهتره بیای ایران بعد ادعای وطن پرستی کنی…..تا زمانی که معلوم نیست تو کدوم دهات کوره های کشورای عقب افتاده ای SILENT PLEASE…..

  18. حسین ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۳:۱۶ ق.ظ

    ولی جداً تعجب کردم که خانم اچ بی چرا و به چه علت این طوری بعد از مدت ها داغ کردن و متنهای ساندیس خور مآبانه نوشتن! :دی به هر حال یادداشت خیلی خوبی بود. ای ول :)

  19. ناشناس ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۳:۲۴ ق.ظ

    این بلاگ حک شده؟!

    آشناس Reply:

    مجید جان اون هک نه حک!

  20. بارون خانوم ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۳:۲۸ ق.ظ

    زهرا خانوم چرا فکر میکنی ،این آدمهایی که همه عزمشون رو جزم کردند برای یه زندگی بهتر و حالا تنها ابزار ساختنشون قلمه ،همه از بالاترین سطح های جامعه هستند و خبر از دل مردم پایین شهر ندارند؟
    مگه این آدمها از کجاند؟شمام درست مثل جناح از ما بهترون حرف میزنید که مردم رو فقط در دایره دید خودشون میبینند…
    هیچ وقت توی همون فیلمهایی که توی بالاترین و جرس و یوتوب لایک خورده و شر شده ،فیلم خونه ندا یا خونه اشکان رو دیدی؟
    کجای این آدمها شبیه آدمهای سیر مرفه بی غمه که حالا یکی از تفریحاتشونم شده پس گرفتن حق زندگی در وطنشون؟؟؟
    یعنی این فقط شما و دولت خدمتگذارتونه که بین مردمه و خبر از غمه نونشون داره؟
    فکر میکنی همه درد این آدمهایی که در این چهاردیواری مجازی میدوند اینه که رایشون رو پس بگیرند؟
    زهرای عزیز من به تو پیشنهاد میکنم یک روز از اون تهران دراندشت بیرون بیای و ایران رو با تمام ایرانیها ببینی…

    یک روانی Reply:

    اصولا مدت هاست که در این فکر هستند که همه جنبش سبزی ها از خانواده های اشرافی و پولدار هستند و کلا مردم یا سبز نیستند، یا اگه هستند همشون پولدارن و زندگی اشرافی دارن.
    به هر حال منم اراجیف رسانه میلی و بعضی خبرگزاری ها روم تاثیر میذاشت همچین باوری پیدا میکردم

  21. RFL ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۳:۳۱ ق.ظ

    حرفات قابل تامل هستند
    و به نظر من نظرات شما منطقی اند

    منتهی نکته ای که برام جذاب هست اعتماد به نفس و شجاعت شما در بیان واقعیت هست و جالبه که خودتو ملزم میبینی جواب مخالفین رو بدی در حالی که هم یه وضوح روشنه که حرفات درسته و هم اینکه شما سواره ای(صاحب وبلاگ).

    مجموعا لذت بردم هرچند روی برخی نظرات شما پاورقی های ظریفی دارم که مستدل هستند ولی به احترام شیوائی کلامت سکوت اختیار می کنم

    به شما تبریک می گم
    متنی که نوشتید نشون داد بصیرت دارید

    * این متن رو برای خودتون نوشتم هرطور صلاح میدونید عمل کنید

    براتون آرزوی سلامتی می کنم خانم جوان

  22. دژاک ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۴:۱۲ ق.ظ

    من نمیدوتم این فضل الله رو چرا همه دوست دارن بکشن تو تیم خودشون؟ این یارو که خیلی داغون بوده، تو لبنان ملت چیزی بارشون نیس هرکی عمامه میزاره میشه علامه! محبوبیتش هم اونجا به خاطر فتواهای جنجالیش بوده و بس. سواد و مواد هم تعطیل، علمای اینجا هم بدجوری شاخ تو شاخ بودن باهاش. فقط آقای خامنه ای باهاش خوب بود اونم به خاطر موضع گیریش درباره اسرائیل. که من میگم اینم به خاطر حفظ محبوبیتش بوده

  23. بهنام س. ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۴:۲۶ ق.ظ

    سلام زهرا

    مطلب جالبی بود. دو نکته:

    ۱٫ آقای فضل الله عملیات انتحاری علیه هدفهای نظامی رو تایید کرد ولی مخالف عملیات علیه غیر نظامیان بود. مثلا مراجعه کنید به این خبر : “فضل الله یدین العملیات الانتحاریة ضد المدنیین” (http://www.alwasatnews.com/1928/news/read/268528/1.html). این نظر عملا بر خلاف گروه حماس هست که مردم عادی را در رستوران یا اتوبوس مورد هدف قرار میداد.

    ۲٫ من مصاحبه جرس رو نخونده ام و درباره اینکه واقعی هست یا نه هیچ نظری ندارم و در عین حال قبول دارم که در سایتهای سبز مطالب غیر واقعی خیلی زیاد پیدا میشود (البته در سایت های طرفدار دولت هم دقیقا همین طور هست). ولی میخواستم بگم که آقای فضل الله از سالها پیش مخالفتش با کپی کردن مدل ایرانی حکومت اسلامی در لبنان را بیان کرده بود و اعتقادی به ولایت فقیه از نوع ایرانی اش نداشته ولی در عین حال هوادار انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی و طرفدار مبارزه با سلطه جویی آمریکا و مدافع حقوق اعراب در مقابل اسراییل بوده. جای تعجب نیست که او که بسمت ایجاد وحدت شیعه و سنی گامهای اساسی برداشت ضمن حفظ استقلال خود بعنوان یک مرجع تقلید هیچ وقت نخواست که بین شیعه های لبنان و ایران تفرقه ایجاد کند.

    ارادتمند
    بهنام

  24. دردونه ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۴:۲۷ ق.ظ

    شمافعلاْSILENT

  25. پیروز ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۴:۵۰ ق.ظ

    زرشک! اخر دختر جان شما که وجود نداری همه کامنتا رو منتشر کنی و اگر بحث بالا گرفت مثل اون یادداشت جهانگیر رزم ی کل پستو رو پاک می کنی چرا می زنی تو خط سیاست؟ هان؟ مجبوری؟ مریضی؟ خوب نزن!

    ++دو. (به شیوه خودت)والا این آدم هایی که فوت شدند زیر باتوم که یک تعداد زیادیشون از قضا بچه پایین شهر بودند. چیه نکنه می خواهی بگی که روی پیشنایشان نوشته بود پایین شهری؟ خوب الان عصر ارتباطاته؟ می فهمی که؟ جامعه اطلاعاتی. می شه تعطیل کنی این کلیشه پایین شهری مستضعف اصولگرا عدالت خواه-بالا شهری مرفه بی درد لیبرال خود فروخته رو؟ جواب نداد! می فمی یا نه؟ فیلم سفرهای اخیر به بیرجند و بند عباس و ایلام در اومد دیگه. بسه دیگه! نگرفت!
    ++سه. خوب شد اعتراف کردی خودت. سه چهار سال وقت گذاشتند و رفتند یک روستا اون روستا با خرج مردم کمپین تبلیغات انتخباتی گذاشتند تا مردم رو “متقاعد کنن” که رای بگیرند برای دوره بعد(اگر تقلبی نشده باشه فرضا) الان که خدا رو شکر خوب افتادند به جان هم. یکی از ۳۷ ملیارد تومن و حلقه فاطمی می فرمایند آن یکی هم صحبت زمین ۳۰۰ هکتاری جواد آباد می کنند. قربان همه انسانهای ملیاردر شوم که کار وکاسبی را کنار گذاشتند و چسبیده اند به خدمت به خلق الله!(مثل اون یکی که وزیر رفاه شده و دمش گرم الان قرار بین مستضعفان پول تقس کنه :) )
    ++چهار. این بالاترین اند توهمه. خیلی بیخوده. همه یک سری آدم متوهم بی کار جمع شدند تا توش حکومتو ساقط کنند. با اینکه بدون خاصیت و مخاطبه برای محکم کاری مثل فیسبوک و توئیتر: ۱- عضوشون می شیم تا فعالیتی توشون بکنیم. ۲-وقتی ساز مخالف زدیم و طرد شدیم دموکراسیخواه و لیبرال و عشق اقلیت می شیم ۳-جنس تقلبی به اسم والاترین درست می کنیم و وقتی کسی استقبال نکرد ۴-می ریم تو مخابرات و ریدایکت می کنیم و به اسم ارتش سایبری پزشو می دیم. ۵-آخرشم که دماغ سوخته شدیم مثل این هایی که خود سوزی می کنند میایم توی وب به همه فحش می دیم. نکن این کارا رو! می خندند بهت. اگر تو جامعه توهم دارید که سردسته فقرایید و نماینده اکثریت، اینجا تو وب با این همه شبه سایت دولتی و شبه دولتی هیچی نیستید. اینو که باید مطمئن باشید! اون دو تا نصفی هم که دارند به خاطر فیلترینگ فرار می کنند…
    ++پنج. ما کمیم. خسیم! همین کم ها الان انقدر نظامو بی آبرو کردند که یکسال بعد تو سخنرانی عبادی خطبه در موردمون حرف می زنند. نتیجه اینکه: ما کم نیستیم یا: ما کمیم اما اثر گذاریمون انقدر زیاده که قدری که می تونیم آبروی یک سیستم ببریم یا ما کمیم و قائله تمام شده با تدبیر مقامات بالای بالا و الان برای محکم کاری بعد از این همه مدت غائله خوابیده الان تو سطح وب توهم زدیم یا ما زیاد بودیم اما ریختیم و الان یک ذره موندند اما آخر آخرش نمی دونم پس شما باز هر دو روز چرا لگد به مرده می زنید؟
    ++شش. از خالی بدی حرف نزنید دیگه. اون بنده خدایی که می گه قاتل ندا سبزا بودند. ندا زنده است و سبزا به بیت منتظری حمله کردند. ما آزاد ترین کشور جهانیم و…یک سایت نیستند. آدم های معتبر این نظامند. شما اگر دلگیر چاخانی، باید زودتر صدات در می اومد! نه؟

  26. علی ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۵:۰۰ ق.ظ

    سلام،

    من شوکه شدم از اینکه این مطلب رو دیدم، همش منتظر این بودم که به تهش برسم و ببینم مال کیه، نه بخاطر محتوا بلکه بیشتر بخاطر ادبیاتش.

    اینکه پیام جنبش به بخش قابل توجهی از مردم، خصوصا مردم محرومتر، نرسیده، حرف شما کاملا درسته، یکی از دلایلش هم عدم دسترسی به هیچ نوع رسانه‌ی همگانی هست. روشهای سنتی پیام رسانی مثل تبلیغ هم که خوب انحصاری هستند.

    اما خوب من فکر می‌کنم تو خود وبلاگستان هم اگه نگاه کنین، به سایتهایی مثل بالاترین انتقادات جدی از طرف وبلاگ نویسان شناسنامه‌دار سبز وجود داره.

    واکنشهایی هم که بعضا دیده می شه در برابر تبلیغات همه جانبه و در خیلی از موارد اگه نگیم دروغ، حداقل کاملا یک سویه‌ی رسانه‌های غالب رسمی هستش. فکر کنم آقای فضل الله نمونه خیلی مناسبی باشند از این نوع تبلیغات رسمی. یعنی شما وقتی روزنامه ها و رسانه های رسمی رو بخونین یا ببینین چیزی بیش از دیدار یه نماینده‌ی دولتی با ایشان در لبنان و آرزوی موفقیت برای ملت و رهبر ایران و مخالفت با آمریکا و اسرائیل از ایشون نمی بینین. در صورتی که بالاخره ایشون مخالفتهای جدی هم با خیلی از قرائتهای رسمی داشتند که شما هیچ وقت نه می بینین و نه می شنوین. نمی خوام بگم سبز بودن یا هر چی. اما بالاخره چیزی که عوض داره گله دیگه نداره!

    نکته آخرم هم اینکه مخالفتها، حالا تو هر سطحی، به خیلی نزدیکترها هم رسیده. من یادم نمی‌آد که مرجعی در انتخابات به آقای احمدی نژاد تبریک گفته باشه یا واکنش اونها رو در برابر ماجرای حرم و سید حسن ببینین.

  27. ناشناس ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۵:۱۸ ق.ظ

    بالاخره یه عده مردم هم توی اینترنت هستند مثل شما و ما. بالاخره خیلی از بحث ها هم در اینترنت انجام میشه. بالاخره اونا که مسجد برو هستن یه عده ایشون اینترنت بیا هم هستن دیگه. سخت نگیر بر ما! یه اینترنت هست که توش نمی تونین باتوم کاریمون کنین اینم نمی تونی به ما ببخشی؟

  28. azadeh ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۶:۴۹ ق.ظ

    zahra joon like like like like like! aali bood.

  29. آرش ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۷:۱۵ ق.ظ

    وقتی عقده و تعصب از حدی بیشتر بشه، همین می‌شه! هر چی هم آدم ژست میانه‌روی و بی‌طرفی داشته باشه یا حتی صادقانه سعی کنه بی‌طرف باشه، آخرش تعصب جلوش رو می‌گیره و نمی‌تونه مثلا ببینه که حکومت و صدا و سیما و بقیه رسانه‌ها سال‌هاست (اون هم از جیب بیت‌المال) دارند همین کار رو می‌کنند و به زنده و مرده دروغ می‌بندند و بنا به نفع، جذب می‌کنند یا دفع. عجیب نیست اگر در اثر همین تلاش‌ها، نویسنده (مثل خیلی‌های دیگه که در اثر همین تبلیغات همان‌طور که نویسنده به درستی گفته نیازی به اعمال زور یا ساندیس برای حمایت از حکومت ندارند) موردهای زیادی از این دست را نشناسد. همان‌طور که احتمالا فضل‌الله را هم از همین طریق شناخته (اگر واقعا قبل از مرگ‌اش شناخت خاصی از او داشته باشد!) و برای‌اش عجیب است که یک مرجع لبنانی ممکن است از انقلاب ایران و نظام اسلامی‌اش و حتی حاکم فعلی‌‌اش دفاع کند و در عین حال نه ولایت فقیه را قبول داشته باشد و نه مرجعیت همان حاکمی که به دلایل سیاسی حمایت‌اش می‌کند. و احتمالا چون قبلا نشنیده، فکر کند جعل تاریخی است فحش و توهین و تکفیرهایی که زمانی همین آدم شنیده است از «آدم خوب»های واقعی که اصلا هم اینترنتی نیستند! یا نداند این «علامه فرزانه» فتواهایی دارد شاذتر از صانعی که به‌دلیل فتواهای شاذش از مرجعیت خلع! شد و «مردم واقعی» هم زیر سایه حکومت هر چه خواستند به او گفتند و با او کردند.
    اصلا بحث‌ام شخص فضل‌الله نبود و نمی‌خواستم درباره خودش حرف بزنم، اما حالا پاک نمی‌کنم. بحث همان تعصب است که باعث می‌شود رفتاری غلط را هر چند شدیدتر و وقیحانه‌تر از کسی/کسانی/گروهی/حکومتی نبینیم و به‌خاطر عقده‌هایمان از عده‌ای دیگر، به آن‌ها بپریم شاید دلمان خنک شود (و شاید حتی قصد خیر باشد که ناخواسته گرفتار حب و بغض شده).

  30. آشناس ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۸:۳۹ ق.ظ

    این زهرا خانوم میخواد بگه
    ۱- حضرات سبز در اثر اتصال مداوم به شبکه های اجتماعی در دنیای مجازی ارتباطشون با دنیای واقعی و آدمهایی رو که تو شبکه نیستن از دست دادن.
    ۲- مواضع واقعی آدمها رو نمیشه با این حرفهایی که بعد از مردن ازشون نقل میکنن فهمید. به عملیات قبل از مرحوم شدن توجه کنید!
    البته این هم پارادوکسیه که خود ایشون هم در فضای سایبر با نام ” zahra hb” شناخته میشن و با قواعد معمول این فضا “پست” میدن.
    سبزها و غیر سبزهای گرامی هم البته میتونن پند بگیرن و به real thing توجه بیشتری داشته باشن، میتونن هم ملال بگیرن که این موافق حکومته برای همین نفسش از جای گرم در میاد.
    من شخصا بلال نمکی کنار پارک رو ترجیح میدم! دنیا مدام درحال گردشه و زیر و زبر زیاد داره.

  31. ناشناس ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۹:۴۲ ق.ظ

    نه بابا!
    همینه منطق سبز؟!!!

  32. پریزاد ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۹:۴۵ ق.ظ

    احسنت….
    من واقعا نمی دونم اینایی که از ندا بت ساختن چه جوابی در قبال خون ۱۵ شهید بسیجی دارن؟که خیلی هاشون فقط به صرف قیافه مذهبی داشتن توو خیابون های تهران زیر گرفته شدند یا چاقو خوردند…

    کیان Reply:

    میشه اسم این شهدا را بگید که امت شهید پرور حداقل از ایشان بابت باتوم ها و چماق کشی هایشان که خوردند تقدیر هم بکنند

  33. کیان ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۰:۰۸ ق.ظ

    می گنا کمی هم در مورد خواب آیت ا… بهجت که بعد از ارتحال توسط امام جمعه تهران (صدیقی) بیان شد بنویسید

  34. مینا ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۰:۲۱ ق.ظ

    خودتو اذیت نکن کسی کشته نشده همه خودشون خودزنی کردن .آغات و دوکترت دستشون خون آلود نیست. درمورد بسیجیان کشته شده جناب حداد در مجلس فرمودند ۷ نفر اهالی مجلس اسم خواستند تا به دیدار خانواده هاشون برند جناب حداد بعد از یک سال هنوز اسم ۷ نفرو هم نتونستند جمع کنند!!!!

  35. بی نام ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۰:۵۹ ق.ظ

    زهرای عزیز
    مدتهاست که مطالب وبلاگتون رو دنبال میکنم و البته کامنت نمیذاشتم،ولی نسبت به این پست نمیتونم حرف نزنم،یعنی دقیقا زدین تو خال،عالی بود.
    با آرزوی موفقیت بیشتر برای شما خواهر گرامی

  36. کیان ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۱:۲۷ ق.ظ

    یک مسئله ای که برام جالبه اینه که ناب جنتی پاشودن رفتن لبنان،تناقص اینجاست که علامه فضل ا… تا وقتی آیت ا… خوئی زنده بودند وکیل تام الاختیار ایشان بودند و همه می دانند که همین آقای جنتی چند بار علیه آیت ا… خوئی بد و بیراه گفتند و …
    علامه فضل ا… هم فقط چند بار زمان حضرت امام جند باری دفاع کردند از مواضع حضرت امام،ولی بعدا ایشان با اینکه به ایران دعوت شدند ولی اینجا نیامدند
    شما برید ببیند در اخبار داخل چند خبر از حضرت علامه می توانید ببینید
    نتیجه اینکه آقای جنتی برای چه تشریف بردن اونجا؟

  37. احسان ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۱:۴۲ ق.ظ

    جالب بود

  38. محسن الف. جیم. ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۲:۰۰ ب.ظ

    این تو سر و کله ی هم زدن ها واقعاً واسه مملکت ما سیانوره، فقط داریم از هم دور میشیم

    آشناس Reply:

    احسنت ! صد ماشاالله ! مرحبا! بارک الله! چشم نخوری انشا الله!
    از شوخی گذشته کاملا درست میگی. ملت خودشون نمی دون که دارن به سمتی میرن که با “معادله نش” سازگاری پیدا میکنن. تو همه جماعت سیاسی هم فقط دو نفر رومی شناسم که شناخت حکیمانه نسبت به این مسئله دارن. یکشیشونو خدا بیامرزه، یکیشونم …

  39. زری ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۲:۱۸ ب.ظ

    سلام زهرا خانوم
    یکدفعه آمپر چسبوندید.
    چرا؟

  40. سجاد ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۲:۲۱ ب.ظ

    امیدی به شفای این جماعت بیمار نیست .
    گرچه نا امیدی گناه بزرگی است .
    اینها حالا حالا ها بیشمار خواهند بود .
    سبزشان زرد است ، زرد .

  41. امیر ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۲:۳۱ ب.ظ

    برای زهرای عزیز:
    ۱- مگر هر کسی به جنبش سبز اعتقاد داشته باشه ، لزوما این افکار و رفتاری که نوشتی، داره؟ خودتم میدونی نمیشه همه رو به یه چوب رووند ، واقعا همه ی حزب اللهی ها خوبند؟ یا همشوون بدند؟ اگر میخای تحلیل سیاسی کنی ، لازم نیست که از صنعت کنایه به این نحو استفاده کنی که خوانند های وبلاگت اینجوری واکنش کودک درونی انجام بدن .
    ۲- مگر هر کاری که ستاد لندن نشین یا خارج نشین گفتن درسته ، مگه هر کاری که محمود جون بگه ، درسته ؟ من نوعی نظر دارم که میتونه با کسانی که تریبون در اختیار دارن کاملن متفاوت باشه ، اما چرا به من نوعی تیکه میندازی؟ تو که ادم مذهبی هستی مثلن ماجرای حکمیت علی، ایا مگه همه پیروان با نظر ابوموسی موافق بودند؟حالا در نظر بگیر یکی بیاد به پیروان راستین علی تیکه بندازه ، چه حسی پیدا میکنن؟
    ۳- پیروان راستین علی (برای دیدگاه نظری تو) و پیروان راستین جنبش سبز( برای دیدگا ه نظری من) امثال محمود احمدی نژاد ها یا مهاجرانی و … نیستند ، پیروان راستین همین نسل سوخته ایی هستند که به قول تو تووی مترو کوچه خیابونن که به فراخور حال و درکشون از زندگی چیزی رو فریاد میزنن ، یکی بخاطر برداشتی که از مذهب داره و اصولش رو دوست داره ، از کسی که داعیه دین داره دفاع میکنه و یکی هم که میدونه مذهب چیزی نیست جز اخلاقیات انسانی خواستار استقرار عقل بر مناسبات سیاسی میشه و تبعا طرفدار کسی میشه که این موضوع رو فریاد بزنن…پس درست نیست که نه اوون زعفرانیه نشین رو محکوم کنی و نه اوو جنوب شهری رو بالا ببری … اگه طرفدار علی هستی ، علی میگه ادمها رو با حق بسنج نه اینکه حق رو با ادمها … متاسفانه اوون چیزی که امثال شماها نمیخاین بهش توجه کنین اینه … مشکل ولایت نیست مشکل همین موضوع هستش که فقط دارین نگاه میکنین سید علی چیه میگه اما کاری به این ندارین که حق چی میگه ….مگی نه؟ یه بار دیگه متنت رو بخون .
    ۴- اینکه حق چیه ، معیار مذهب نیست ، فلسفه ارو پایی هم نیست ، حق همین حق حیات من و توست که بدنیا اوومدیم ، توو این بازاره مکاره دنیا ، واقع بینی بهترین روشیه که میشه از همدیگه حمایت کنیم … واقع بینی که میشه مخالف محمود شد و واقع بینی که میشه طرفدار علی بود …
    ۵- خواستی ادامه میدهیم …

  42. یاسر ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۲:۵۶ ب.ظ

    سلام
    ایول خیلی عالی نوشتید

  43. اسماعیل ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۱۴ ب.ظ

    عالی

  44. من ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۳۸ ب.ظ

    اه..اه..
    وبلاگتو میخوندم گهگاه.. اما با این حرفات حالمو بهم زدی…اه..اه

  45. یک نفر ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱:۳۹ ب.ظ

    اوقم گرفت ازت..

  46. علیرضا ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۲:۰۱ ب.ظ

    سلام
    از تورجان اومدم و یکی دوتا پستتون رو خوندم!ما همه مون یه حرف مشترک داریم و اونم اینه که توده مردم تو این بازیهای سیاسی نه کاری دارن و نه حرفی!نون یه عده فقط تو این بازیهای سیاسیه!
    من الان سبزم!سال ۱۳۷۷ من به رفسنجانی فحش میدادم و اعتقاد داشتم دانشگاه آزاد به وظایفش عمل نمیکنه ودیکتاتوری داره اونجا و الان شما این کار رو دارین میکنین!سال ۱۳۷۷ من میگفتم قوه قضائیه چنین و چنان الان دوتامون میگیم!و موارد اینچنینی زیاده!تا امام بود و سید احمدی بود و چپیها بر خر مراد سوار بودن که نه شورای نگهبان مسئله بود و نه انقلاب فرهنگی و نه سپاه و نه بسیج!و راستیها میزدن تو سرشون!الان هم که برعکس شده و اصولگراها دارن به اصلاح طلبها زور میگن و ….!
    اما و اما برو ببین از سران اصلاحات و از سران اصولگراها و از سران سپاه و بسیج کدومشون مشکل مالی دارن!همون جنوب شهری که میگی کدومشون اونورین!فقط تو انتخابات همشون دارن سوء استفاده میکنن!
    همه ما این اعتقاد راسخ رو داریم قانون تا زمانی قانونه که به نفع ما باشه و منافع ما رو تامین کنه!امایقین داشته باش که همه اینایی که دارن ظلم میکنن به هر کسی یا چیزی حتما تاوانش رو پس میدن!اینهمه هم تو سر ما سبزها نزنین!شما هم جای ما بودین دنبال اثبات خودتون بودین!

  47. ناشناس ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۲:۱۲ ب.ظ

    مزخرف در حد تیم ملی

  48. ناشناس ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۲:۱۵ ب.ظ

    در ادامه
    هر کسی باید یک روزی خودش را نشان دهد
    چند ماه قبل مطلب نوشتید و برایتان نوشتم، اعتدال میانه روی، الزما حرکت بین دو سر طیف نیست
    بلکه شما باید ابتدا میانه را مشخص کنید تا اگر کسی جلوتر آمد، شما آنطرف تر نری
    بلکه مشخص باشد کجا باید باشی
    اما فکر می کنم گوش نکردی
    اول اینکه این مصاحبه ای که شما فرمودی منتشر نشده بوده، باید عرض شود خیر، منتهی چند سال قبل بوده و الان مجددا و به مناسبت فوت ایشان مجددا منتشر شده
    ثانیا؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم، افکار افراد در طی سالها تغییر می کند، مطمئنا ملت ایران در سال ۵۸ یک جور به ولایت فقیه فکر می کردند و الان با رشد فکری، طور دیگر. ایشان هم همینطور

  49. محمد ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۲:۲۸ ب.ظ

    کاملا موافقم سبزها اگه بهشون رای بدن مردم فرهیخه هستند اگه رای نیارن رای خودشونو با کیفیت تر از بقیه می دونن و مردمو درجه بندی می کنن با دین مخالفن و اولویتو به آزادی میدن ، از مرده ها هم سوء استفاده می کنند اسلامو قبول ندارن اگه خلاف کنن و دستگیر بشن دنبال عدالت حضرت علی ( ع ) می گردن و فریاد وا اسلاما گوش فلکو کر می کنه بعد از دستگیری همشون علیل و ذلیل و دارای کلکسون های غنی بیماری های مختلف .

  50. خودش ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۳:۲۸ ب.ظ

    این نوشته انشاء شما نیست خواهر زهرا. تابلو یکی بت داده بذاری رو وبت

    سید امین Reply:

    بنده هم چنین نظری دارم.

  51. لیلا ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۷:۵۵ ب.ظ

    زهرا تو انقدر ترسویی که هربار که خیابونا شلوغ شده خودت رو توی هفت سوراخ قایم کردی… تو هیچ وفت ندیدی اون چیزایی رو که ما توی خیابونها دیدیم…
    این نوشته هات هم از روی ترسه. می ترسی کوچکترین مشکلی برای این نظام پیش بیاد و آرامش ساختگی و خیالیت بهم بخوره…

  52. a ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۸:۱۵ ب.ظ

    فیدت رو از ریدر پاک کردم. چون به اندازه کافی هر روز از صدا و سیما چنین حرفهایی میشنوم. شما فکر کن ما دست به بلاکمون خوبه! فقط یک خورده انصاف هم خوبه که متاسفانه شما ندارید. در ضمن این اولین بار بود که به خاطر بلاک کردن یک نفر اشکم دراومد! چون فکر میکردم شما با هم پیاله هاتون فرق دارید.

  53. صبا ۱۳۸۹-۰۴-۱۶، ۱۱:۵۰ ب.ظ

    سلام زهرا
    پستتون رو قشنگ نوشتین و البته یه نکته بود تو کامنتها که نظر منو جلب کرد.دوستان سبز یه دفعه تغییر لوکیشن دادن شدن جنوب شهری.خب دروغ که خناق نیست درسته که اونا جنوب شهر زندگی نمی کنن ولی بلاخره اونجا یه جمعیتی دارن زندگی می کنن دیگه(((((((:

  54. ناشناس ۱۳۸۹-۰۴-۱۷، ۵:۴۷ ب.ظ

    خوشحالم که اینقدر عصبانی هستی.

  55. هانی ۱۳۸۹-۰۴-۱۷، ۷:۱۱ ب.ظ

    زهرا خانم خدا قوت

    مطالب جالبی نوشته بودید،همانطوریکه میدونید انتقاد ازوضع موجود هیچ اشکالی نداره وباعث میشه که نظام خود را محک بزند وبه قول اصلاح طلب ها اصلاح کند.
    لکن در این مقال نیت مهم است.انتقاد من وشما برای اصلاح وضع موجود است.بدون تخریب ونیت سرنگونی نظام،لکن انتقاد بعضی ها همراه با غرض در جهت خواست دشمن که سرنگونی نظام ونهاد های اون هست.مثل انتقاد منافقین وامثالهم.
    پس با نیت اصلاح هر کس می تواند منتقد نظام باشد.به امید اینکه مردم ایران وکشورمون سر بلند باشند.

  56. فرشته ۱۳۸۹-۰۴-۱۷، ۷:۲۰ ب.ظ

    سلام
    مطلب بسیار زیبایی بود!
    وقتی شیطانهایی مثل امریکا و اسرائیل پشتیبان ادم باشند و از خدا و دین و اعتقاد خبری نباشه انوقته که می بینی جنبشت داره سقوط می کنه، وقتی هم داری سقوط می کنی به مرده ها ، ادم های فاسدی مثل نوری زاد وزنهای معلوم الحال توی خیابان واسه اینکه بگی بیشماری چنگ می زنی! اصل موضوع همینه!

  57. علی ۱۳۸۹-۰۴-۱۹، ۱۰:۲۰ ب.ظ

    والا ما رفتیم حقیقت رو تو خیابون به مردم بگیم، آقا گفتند کف خیابون جای خوبی نیست. حالا شما بعد از یک سال تازه اومدی میگی به جای فضای مجازی برید کف خیابون تبلیغ کنید؟

    علی Reply:

    ضمنا این رو هم اضافه کنم که در مورد جنبش سبز درست همون تصوری رو دارید که آقای یامین پور داره. ولی اگر زحمت می کشیدین تو روزای تجاوز، یک روزش رو تو خیابون میومدین، سوسول های موفرفری رو در کنار زنان محجبه ای که امثال نسل تو رو تربیت کردند با هم میدیدی تا اینقدر تصور کودکانه ای از این قضیه نداشته باشی.

  58. مریم ۱۳۸۹-۰۴-۲۰، ۶:۲۶ ب.ظ

    زهرا خانوم قضاوتت خامه و به طرز واضحی نشون میده اون روزا ندیدی مردم رو. ندیدی که چه تیپ و قیافه هایی بودن. ندیدی. یه چیزایی شنیدی و داری برا خودت می بافی

  59. صحرا ۱۳۸۹-۰۴-۲۱، ۵:۲۲ ق.ظ

    این جماعتی که شما با لطایف الحیل سعی داری بفرمائید که تعدادشان اندک است و سبزها را مسخره میکنی که ادعای زیاد بودن در . . . دارند .
    بدبختانه از این که شما گفتی هم ما کمتریم .
    و این شور بختی مردم ایران است

  60. جواد ۱۳۸۹-۰۴-۲۲، ۳:۴۱ ق.ظ

    سلام.
    جالب بود.
    اگه میشه به من میل بزنید.

  61. امیر حسین آشنا ۱۳۸۹-۰۴-۲۲، ۷:۴۳ ب.ظ

    سلام زهرا خانم

    باز هم مثل همیشه بی نظیر نوشتی

    همه ما به داشتن خواهر روشن فکر و روشن بینی مثل شما افتخار می کنیم.

    خوشم میاد بدون هیچ گونه تحجر ، انتقاد می کنی!

  62. امیر ۱۳۸۹-۰۴-۲۴، ۱۱:۴۵ ب.ظ

    ……. روی شما نوابغ و نخبگان و روشنفکران ایران بزرگ تاثیر بذارن؟
    یه جورایی موتورتون که گرم شد ایران را هم زدی ها