ببخشید خانم میشه چند لحظه باهاتون صحبت کنم؟!

* میگم با وجود همه استثنائاتی که توی ۲ طرف وجود داره و من قبول دارم، معمولا پسرها نمیتونن عشقشون رو پنهان کنن! یعنی اگه از یه خانمی خوششون بیاد، رفتارشون خیلی تابلوئه. به جرات میتونم بگم در زمینه “روابط” خانمها سیاست بهتر دارن! البته مرموز بودن همیشه به معنی بهتر بودن نیست ولی بعضی مواقع جواب میده! منظورم اینه که اگه نخوان نشون بدن، به طور حتم موفق میشن، ولی پسرها اگه بخوان چنین کاری کنن، بیشتر از اونور بوم می افتن و تابلوتر میشن. برعکس خانمها چیزی رو بروز نمیدن، مگه اینکه واقعا خودشون بخوان و مصلحت در این باشه که بروز بدن تا چیز مهمتری رو تحت الشعاع قرار بدن!:)

* اما اینی که نوشتم به معنای برتری خانمها نیست. صرفا یک صفت ذاتی درون اونهاست. برعکس من همیشه به پسرها غبطه میخورم. حالا نمیدونم اسمش واقعا شجاعت هست یا نه؟ منظورم عمل “ابراز علاقه” است. یعنی این پسرهایی که مثلا بالاخره یه فرصت گیر میارن و به یکی ابراز علاقه می کنن! اصلا بیان همین جمله ی: ببخشید خانم … میتونم چند لحظه باهاتون صحبت کنم؟! به خصوص اگه طرف آدم مغروری باشه، من همش فکر میکنم، آخی این بنده خدا چقدر با خودش کلنجار رفته، چقدر ساعتها فکر کرده تا بالاخره بر خودش غلبه کنه و چنین کاری کنه! گاهی اوقات فکر میکنم من اگه پسر بودم و به دختری علاقه مند میشدم، اصلا محال بود بتونم مستقیما بهش ابراز کنم. که البته خوب این تصور غلطه چون من پسر نیستم پس نمیتونم خودم رو کاملا جای پسرها بذارم شاید اگه پسر بودم و میدیدم طرف مورد مناسبی هست و به قول معروف داره از دست میرم، دیگه دست دست نمیکردم و بالاخره بهش ابراز میکردم! البته اینم نمیدونم که از طرف پسرها اینکارشون به شجاعت تعبیر میشه یا یه صفت عادی مردانه؟

* همه اینها رو در نتیجه بحث امروز صبح با برادرم مینویسم که قرار بود یه مزاحم تلفنی رو دک کنه. چند وقت پیش من رفته بودم بانک که به یه حسابی پول واریز کنم. جلوتر از من یه پسره بود که چند بار اومد دم گوشم هی وزوز میکرد و چیزهایی می گفت. من خیلی جدی نگرفتم تا اینکه یکی ۲ روز بعد دیدم یه شماره ناشناس هی زنگ میزنه وقتی که برداشتم گفت من همونیم که تو بانک دیدمت و گوشیت N97 بود! در حالیکه گوشی من N81 ولی خوب خیلی شبیهن گفت که شماره ات رو از روی فرم واریز نقدی ورداشتم! یعنی من اصلا به آخرین چیزی که فکر میکردم این بود که یکی اینطوری شمارمو ورداره، اصلا تو بانک دقت نکردم!! خلاصه این همینطوری اس ام اس میفرستاد و زنگ میزد، تا اینکه شماره شو دادم به برادرم که حالشو بگیره. داداشمم زنگ زد و یه ۴ تا لیچار گفت و خلاصه تموم شد. بعدش من کنجکاو شدم و از برادرم پرسیدم تو خودت تا به حال اینکارو کردی؟ تندی گفت معلومه که نه! گفتم خوب اگه تو خیابون یا جمعی از یه دختری خوشت بیاد چیکار میکنی؟ برگشت گفت خوب تعقیبش میکنم. یا با دوستان و همکارانش دوست میشم، خلاصه مستقیما بهش نزدیک نمیشم که فکر کنه من مزاحمش هستم و این حرفا.

* البته خوب من دیدم دخترهایی که خودشون به پسرها پیشنهاد میدن و موفق هم شدن، نمونه اش مثلا این مورد. ولی خوب به طور معمول این پسرها هستند که پیشقدم میشن. بعضی وقتها هم اونها موفق نمیشن و در نطفه خفه میشه!! مثلا این کلاس رانندگی که میرفتم یه مربی جوان مرد هم داشت. البته مربی من یه دختر خانمی بودها. یه بار مربیم گفت نظرت راجع به آقای ایکس چیه؟ گفتم کی هست؟ من خیلی آدمای آموزشگاه رو نمی شناسم. فرداییش یواشکی به من نشون داد و گفت این. تازه فهمیدم ماجرا از چه قراره! گفت که این پریروز از من پرسید این شاگرد جدیدت مجرده؟ منم یه کم سر به سرش گذاشتم و فهمیدم چرا میپرسه! یه بار روزهای آخر داشتم میرفتم حضور بزنم دیدم پسره اومد جلو و همون جمله معروف: میتونم باهاتون حرف بزنم رو گفت:دی اون موقعها تابستون بود و منم تو اون آفتاب پیاده روی کرده بودم و داشتم از گرما رسما می پختم! حالا با این سوال سخت هم مواجه شده بیدم. گفتم بفرمائید… یه کم من و من کرد و آخرش نتونست و بالاخره گفت: بببخشید میخواستم بگم مربی تون امروز نیومده! خوب البته اینم نمیگفت من ۲ ثانیه دیگه تو دفتر آموزشگاه بودم و خودم میفهمیدم. منم جوری که انگار مهمترین حقیقت غیر قابل کشف جهان هستی رو به من گفته تشکر کردم و اعتراف میکنم ته دلم کلی خوشحال شدم که نتونست بگه:دی

* اینم بگم که اینهایی که واقعا عاشق یه نفر میشن، ابراز علاقه براشون سخت میشه. در عوض اینهایی که خیلی از ابراز علاقه انتظار یک رابطه طولانی مدت یا ازدواج رو ندارن معمولا راحتتر بیانش میکنن. قاعدتا باید برعکس باشه، ولی نمیدونم چرا اینجوریه!

۱۲۲ نظر

  1. مات ۱۳۸۸-۱۲-۱۴، ۹:۲۹ ب.ظ

    بعضی از دختر ها رو دیدم که اشتباهی فک کردن من عاشقشونم اما اشتباه می کردن
    فک کن اومده میگه من از رفتارت فهمیدم عاشقمی گفتم بروبابا

    زهرا Reply:

    البته خوب توهم در هر دو گروه مطرحه

    میثم Reply:

    توهم بیداد می کنه

    ساندویچ Reply:

    فک کن سوار یه پیکان جواد با آهنگ شماعی زاده شدی. بعد راننده بهت بگه حتما با خودت میگی طرف چه آهنگ جواتی گذاشته خودشم خیلی جواده!

    منم گفتم: خواهش می کنم؛ سلایق متفاوته دیگه! می گفت: بعضی ها بنیامین و سعید آسایش می زارن ماهم اینو می زاریم! گفتم بله البته که این بهتره!

    * یه چیز دیگه هم گفت! گفت بوی ساندویچ میدی!

  2. امیر ۱۳۸۸-۱۲-۱۴، ۹:۳۰ ب.ظ

    سلام
    ممنون از پست جالبتون… به نظر من به عنوان یک پسر وقتی واقعا عاشق کسی میشی به ازدواج هم فکر میکنی و درنتیجه آینده واست مهم میشه و همینطور از شنیدن جواب “نه” ترس داری به همین خاطر ابراز علاقه یا همون قبول مسئولیت واست سخت تر میشه….
    شاد و سلامت باشی

  3. علی ۱۳۸۸-۱۲-۱۴، ۹:۴۸ ب.ظ

    وبلاگ زیبایی داری

  4. هکر ۱۳۸۸-۱۲-۱۴، ۹:۵۲ ب.ظ

    ما آقایون یه تقسیم بندی محرمانه از دخترها داریم می شه از رفتارهاشون شناخت، اما ممکنه به خاطر دلبری از بعضی انواع ، خودشون رو به بعنی اگه از یه خانمی خوششون بیاد، رفتارشون خیلی تابلوئه. به جرات میتونم بگم درست است استاد

  5. aMiN ۱۳۸۸-۱۲-۱۴، ۹:۵۴ ب.ظ

    ببخشید خانم میشه چند لحظه باهاتون صحبت کنم؟!

    لیلا جولی Reply:

    اوا…..مگه تو خودت خواهر مادر نداری

  6. مریم ۱۳۸۸-۱۲-۱۴، ۹:۵۷ ب.ظ

    ابراز عشق پسرا اینطوری تو این زمونه بیخوده وچرته.

  7. ممدی ممد ۱۳۸۸-۱۲-۱۴، ۱۰:۰۹ ب.ظ

    بعد از اینکه از این نوع مکالمه ها باش داشتم بیشتر مرموزتر شد و کمتر به روی خودش میاورد. واقعا سیاستتون توی این مورد بهتره ):

  8. مرضیه ۱۳۸۸-۱۲-۱۴، ۱۰:۲۹ ب.ظ

    یه بار من توی دانشگاه داشتم راه می رفتم یه پسری اومد گفت خانوم ببخشید شما مجردید؟ من فکر کردم یارو می خواد پرسشنامه پر کنه گفتم بله. بعد گفت میشه باهم ازدواج کنیم؟ منو بگو حدس زدم طرف روانیه وگرنه کدوم آدم عاقلی توی یه ثانیه که یکی رو می بینه تقاضای ازدواج می کنه. خلاصه من پا به فرار گذاشتم.
    اینو گفتم چون تجربه نشون داده همه این نوع پیشنهادات جدی نیست یا عاقلانه نیست.

    زهرا Reply:

    وای چه بامزه :))))

    محسن Reply:

    چه با حال … اعتماد به نفس رو حال کردی ؟

  9. م.م ۱۳۸۸-۱۲-۱۴، ۱۰:۴۷ ب.ظ

    حرکت جواتی بود،
    یعنی خودت نمی تونستی جمعش کنی که به داداشت گفتی “لیچار” بارش کنه،

    تو رو نمی دونم ولی به نظر من یه مقدار سکوت مطلق جواب ندادن به اس ام اس ها خیلی حرکت متین تری بود تا اینکه یه کاری کنی “لیچار” بار طرف بشه!

    زهرا Reply:

    من اصلا بهش جواب ندادم! نه زنگ نه اس ام اس ولی وقتی یکی ۲ نصفه شب هم زنگ میزنه باید یه جوری دکش کرد

    م.م Reply:

    خوب یه خورده خانومانه تر رفتار می کردی!
    “لیچار” ؟!؟! نشون دادی پاش بیفته همچین هم دکتر نیستی ها!
    ولی توصیه ای بهت می کنم، اگر روزی یک نفر یه پسر واقعا بهت دلبسته شد و تو یه دل نه شونصد دل عاشقش نشدی اینطور دکش نکن،
    سعی کن جواب احساسش رو با منطق بدی و اونقدر روی منطقت پا فشاری کن تا از تخدیر احساسات بیرون بیاد و فکر کنه،
    پسرها، اگر عرضه عشق رو داشته باشن، هر چقدر ظاهرشون محکم باشه دلشون نازک میشه،
    من جواب رد نشنیدم، اما می تونم تصور کنم کسی که تو اون حالت جواب رد میشنوه حتی اگر مثل من گلادیاتور باشه چه قدر میشکنه.

    امیر مهدی Reply:

    با شما موافقم.دخترهایی هم هستند که حتی در مقابل بدتر از این هم خیلی محترمانه به طرف گفتن که منظورت دقیقاً چیه.گفته ازدواج.بعد پرسیدن که خوب شما شرایطت و خواسته هات چیه وطرف در یک پروسه کوتاه زمانی مثلاً چند دقیقه کاملاً قانع شده که احساس،هوس یا هیجان زود گذر رو با عشق و…اشتباه کرده.

  10. میثم ۱۳۸۸-۱۲-۱۴، ۱۱:۳۹ ب.ظ

    کلا وبلاگ شما محل خوبی برا آموزش دیدنه، اگه میشه بخش “بحث های بودار”ش رو بیشتر کنید.(اسمایلی رادیو جوان).

  11. سعید ۱۳۸۸-۱۲-۱۴، ۱۱:۴۶ ب.ظ

    سلام
    خب از لحاظ زیست شناسی اگر انسان رو یک حیوان فرض کنیم یعنی خصلت های حیوانی انسان رو در نظر بگیریم . همیشه جنس ماده است که تشخیص میده چه نری رو باید انتخاب کنه
    و همین باعث پیشرفت تکامل و بهتر شدن نسل های بعدی شده
    جنس ماده هم یاد گرفته سخت گیر باشه
    ……….
    از نظر عرفانی هم که خانم ها هستند که آقا رو انتخاب می کنن یعنی اگر شما خانم محترم تیر مژگانتون بر قلب ما نشینه ما عمرا عاشق شما بشیم . البته منظورم عشقه ها نه چیزای دیگه که به اسم عشق میدن به خورد آدم
    ………….
    از نظر سنتی و فرهنگ ایرانی و اسلامی هم که معمولا خانم ها محدودیت دارن و مردم زشت می دونن که یک دختر خانم مستقیم بگه آقا من دوست دارم !:دی
    البته در ایران امروز همه چیز پیدا میشه

  12. Amer ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۱۲:۰۲ ق.ظ

    در اینکه مردها شجاع ترن (( شکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــی )) نیست.

    ولی

    این چه حس غریبیه لحظه دیدار …!!!

  13. وحید ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۱۲:۲۴ ق.ظ

    نتیجه گیری : خوشگل خانوم سینگل پاپیولار .

  14. بهنام س. ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۱۲:۵۶ ق.ظ

    سلام زهرا. تحلیل شما بر این مبنا بود که کلا پسر ها و دختر ذاتا در این موارد با هم فرق دارند. من بعید میدونم این درست باشه. البته این درست هست که اجتماع و فرهنگ و عرف انتظارات متفاوتی از پسر و دختر دارند. ولی عملا اینکه آدم خجالتی هست یا شجاع و می مهابا و اینکه خونگرم و پر حرف هست یا اینکه احساساتش رو بخوبی مخفی میکنه اینها بیشر به خصایص فرد بستگی داره تا اینکه دختر هست یا پسر. حداقل این نظر بنده هست. موفق باشین.

    بهنام

    niloo Reply:

    mage pesara bejoz rabeteye jensi be chize dige’ee ham fekr mikonan

  15. تاکاشی ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۲:۳۳ ق.ظ

    اینکه پسرها به دخترا ابراز علاقه می کنن فکر می کنم به خاطر این باشه تو جامعه جا اُفتاده که غالبا پسرها اول علاقه ی خودشون رو ابراز می کنند . . .

  16. بخشوده ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۲:۴۴ ق.ظ

    ماشالله به این همه همت که خلاصه هفته ای دو سه تا پست رو میزنی.
    نوشته هات رو دنبال میکنم، ا گوگل ریدر تشکر کن البته، از حس نوشته هات اخیرا متوجه شدم که چند وقتی هست که بد جوری دلت می خواد از تنهایی در بیایی:)

    م.م Reply:

    راست میگه ها !
    زهرا خبریه؟

  17. یک شیرفروش ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۳:۱۲ ق.ظ

    این سیاست خانوما کشته منو :دی

  18. سانی ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۹:۴۲ ق.ظ

    در مورد جمله آخر که واقعاً کسی رو می خواستم، تجربه ای که چند ماه پیش داشتم، نتونستم به اون دختر مستقیم بگم، موقعی هم که من رو تو شرایط سختی گذاشت که مجبور شدم حرفم رو بزنم ولی با کلی استرس و من من کردن، آخرش جواب داد که تو شجاع نیستی و اگر واقعاً می خواستی میومدی جلو و حرفت رو میزدی.. نمی دونم بهنونه کرد یا واقعاً حرفش این بود

    لیلی Reply:

    به نظرم باز هم قصد داشته که سماجت شما رو ببینه.
    منظورش رو مبهم گفته که ببینه شما چقدر یگیر هستین

  19. Omid ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۹:۵۶ ق.ظ

    تو این بی شوهری تو چقدر خواستگار داری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  20. مادرانه ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۱۰:۰۵ ق.ظ

    لیچار یعنی چی زهرا؟

    زهرا Reply:

    یعنی بد و بیراه

    ناشناس Reply:

    منظورش یعنی فحش های ناموسی !!! ایرانی جماعت وقتی غیرتی میشه جفش ناموسی میده
    هنر نزد ایرانیان است و بس :D

    ناشناس Reply:

    جفش = فحش

  21. لیلی ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۱۱:۴۴ ق.ظ

    خب البته که من دلم نمیاد توی ذوق کسی بزنم.
    البته من این مورد مزاحم تلفنی رو نمی گم ولی درحالت کلی کمتر توی ذوق کسی میزنم
    به نظرم کسی که شجاعت گفتن احساساتش رو داره قابل احترامه

    انصافا قدرت تحلیل خوبی دارین باید جامعه شناس می شدین!!!

  22. گنجیشک نر ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۱:۰۲ ب.ظ

    والا من یه دختری رو میشناسم که هفته ای ۳ بار میگه من دیشب خواستگار داشتم.جالب اینه که همه خواستگاراشم کارخونه دار و پولدارن.بهش میگم پس چرا شوهر نمیکنی میگه خوشم نمیاد.دیییییییییییییییییییییییییییییییی

  23. سپیده ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۲:۲۷ ب.ظ

    معلومه دختر با وقاری هستی که این همه هوا خواه داری……..

  24. شهریار ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۹:۰۵ ب.ظ

    چی بگم
    “عشق” صراحت نمیاره
    لکنت زبون میاره، رفتارهای احمقانه میاره، نگاه های جهت دار میاره
    دری وری نوشتن ( مثل من ) میاره
    سخت تر از همش اینه که خودتو میکشی و میگی به طرف، ولی میفهمی احتمال قبول شدنت تو این مسابقه یه سری فاکتورایی که اصلا ربطی به شخصیت و اخلاق و مرامت نداره
    این اراجیف و گفتم تا بگم که باید قبول کنیم که با توجه به اینکه معیار “پول” برای ۹۹% افراد این جامعه ملاک اساسیه همه چیزه، راجبه هیچ چیز، مخصوصا عشق نمیشه منطقی حرف زد
    ۱بار با خودم تو زندگیم کلنجار رفتم و گفتم به یکی: دوست دارم
    بعد از چند وقت وقتی فهمیدم به خاطر چی دوسم نداره دو زاریم افتاد

    جیب پر پول و لباس و ماشین خوشگل = عشق،ازدواج،دوستی،مرام،احترام متقابل،برخورداری از شخصیت بالای اجتماعیو………

    جیب خالی،اخلاق ماه،شخصیت عالی = ……. برو اینجا واینستا،نفر بعدی…….

    فاطمه Reply:

    اشتباه میکنید!
    خیلی ها هستند که فقط اخلاق و شخصیت و شعور براشون مهمتره.
    ما که هر چی دیدیم شخصیت و فرهنگ خوبی نداشته ولی کار و پول داشته.
    “اخلاق در درجه اول ”
    دوم اینکه به نظر من واقعا این آقایونی که از یکی خوششون میاد باید برن جلو و این یعنی اعتماد به نفس البته از نظر من.
    چه بسا دیدیم که آقایونی که هیچ نداشتند اما جلو رفتند و نتیجه گرفتند در صورتیکه اون طرف یعنی دختر خانومه شانس های بهتر از اینها داشته و اینطوری یا از بین میرن یا زیر یه دست معتاد عوضی می افتند.
    دیدم که اینا را میگم. مثلا یه لیسانسه با یک بنا(کارگر ساده) ازدواج میکنه! یا یک دختر که از هر لحاظ مناسب گیر یک معتاد افتاده در صورتیکه بعد از ازدواج از گوشه و کنار خبر میاد فلانی خیلی تو را دوست داشت و… اما دیگه کار از کار گذشته!.

    شهریار Reply:

    ۱۹۵۸۱۲% مخالفم!!!!

    جرات داشتم من به موقع، رفتم جلو و حرف دلمو زدم و …………!!!!!!!! نه!!
    شغله من طوریه که گاهی اوقات ۱ ماه ۰ تومن درامد دارم گاهی اوقات حداقل ۲ تومن
    - البته بیشتر حالت اول پیش میاد :)) – ولی بازم کمه
    چون هیچکس حاضر نیست با پسری سر زندگی بره و در کنار اون و دوش به دوش زندگیشو بسازه( دقیقا برخلاف اکثریت به اتفاق مادران خودمون )
    شرایطی که پسرو کمک میکنه: درامد مکفی،محل سکونت شخصی،وسیله نقلیه مناسب،تحصیلااااااااات،……………
    به قول کاریکاتور بزرگمهر که پسره به دختره میگفت: اگه همه اینا ( پول ، ماشین ، خونه ، ویلا ……. ) رو داشتم مگه احمق بودم بیام زن بگیرم

    ابروکوچه Reply:

    پس چرا من اینطوریم که گفتم؟؟
    یعنی من جزء استثناها هستم؟!
    پس یه چیز از پسرا هم بگم و اون اینکه عقل پسرا هم تو چشمشونه به قول یه نویسنده ای: آقایون تا یه دختر زیبا می بینند میل به ازدواج پیدا میکنند و میخواهند خانواده تشکیل بدهند.

    شهریار Reply:

    هیچوقت نمیتونی راجبه خودت، خودت قضاوت کنی
    شاید از دیده شخصیت اینطوری که فکر میکنی باشی
    ولی باید ببینی بقیه راجبت چی فکر میکنن
    وگرنه از دیده خودم، من ماه و ناز و فهمیده و مهربون و ……….. هستم
    ولی از نظر دوست دخترای قبلیم من یه آدم هیستریکه روانیم
    این جوابه اول

    جواب دوم
    کاملا موافقم با حرفت که پسرا خوشگل پسندن
    ولی تکمیل میکنم این تئوریو و اونم اینه که با انتخاب های بعدی و کلا انتخاب به انتخاب خوشگلی کم رنگ تر میشه
    نمیگم کلا فراموش میشه
    کم رنگ تر میشه

    ابروکوچه Reply:

    بله قبول دارم که دیگران باید در مورد شخص قضاوت کنند اما این که من میگم که تعریف و تمجید از خودم نیست یا نداشتن چیزی که به دروغ اون را نشون بدم.
    من دارم میگم اخلاق مهمتر از همه چیزه و این چه ربطی به نظر و قضاوت دیگران داره؟

    ناهید Reply:

    اینو بدون که تواکثرموارد عقل دخترا هم تو گوششونه!!!!!!

    niloo Reply:

    vali be nazare man to eshtebah mikoni.man hamishe be 2khtaraee ke in nazaro daran migam:age taraf puldar bashe vali daste bezan dashte bashe ya ayash bashe khube?ta hala be harki goftam,gofte na khub nist

  25. پارسا ۱۳۸۸-۱۲-۱۵، ۹:۴۴ ب.ظ

    حالا این رو بعدن می خونم، فعلن یک داستان تو وبلاگم نوشتم میشه بیاین بخونین؟ :D دو تاس آخریش رو بخونید.

  26. soha ۱۳۸۸-۱۲-۱۶، ۱۲:۲۴ ق.ظ

    goruhban cheghad delet pore!aslan ham velesh nakon! shoru kon!harfat ro benevis ..man hatman mikhunameshun

  27. لیلی ۱۳۸۸-۱۲-۱۶، ۱:۰۰ ق.ظ

    آدم نباید تو گذشته بمونه.
    اون هم که بی تفاوت از کنار شما رد میشه تو دلش غوغاست ولی افتاده تو دنده لج و نمی خواد شما دلش رو بخونی.
    برو به سمت آینده دذ گذشته نمون

  28. عابر ۱۳۸۸-۱۲-۱۶، ۱:۵۸ ق.ظ

    خوب الان شما تو این پست و این عنوان ، خودتم گفتی که این جمله و این سبک آشنایی یکمی داغونه . یهتر بود میگفتی که از دید تو که یه دختری کدام راه معقول تره . از دید خودت و چند تا از دوستات . یعنی دید کلی دخترا چیه . چون من اصلا نمیتونم این جمله رو به کسی بگم . بخصوص وقتی میخوامش انگار یه قفل میزنن به دهنم :(
    واقعا اینجور آشنا شدن هزارجود دردسر داره

  29. زری خانـــــــــــم ۱۳۸۸-۱۲-۱۶، ۱۰:۰۹ ق.ظ

    سلام …..

    من یه دختر ۲۲ ساله هستم ……….

    من شخصا ، خیلی بدم میاد که پسر یه جو شجاعت تو وجوداش نداشته باشه ………

    آقا پسرها ، اگر واقعا قصد ازدواج با دختری رو دارید خیلی منطقی و با احترام کامل برید بگید ……….

    دخترها پیشنهاد دوستی رو سخت می پذیرند ولی اگه بفهمن که طرفشون واقعا آدم باشخصیتی هست و واسه آینده اش و ازدواج اونو انتخاب کرده …..من همین جا قول صد در صد میدم که برخورد بدی نمی بینید …………………………….

    خود من یکی از همکلاسی هام که پسر خوبی بود ، میخواست به من پیشنهاد ازدواج بده ……….( یعنی به دوستاش و بعضی همکلاسی هاش گفته بود )

    اینو جدی میگم ……… اگه همون موقع بهم گفته بود ،جوابم مثبت بود ……….. اما حالا بعد از دوسال که پیشنهاد داد ، گفتم نه ……….چون یه ذره شجاعت و جسارت نداشت ……… بزدل ………….صد بار از من جزوه و کتاب میگرفت ولی حرف اش رو نمیزد …… و همش میترسید که واکنش من چی باشه ………. ته دلم همیشه میگفتم : آخه احمق جان ، یه بار بگو ….. یا زنت میشم ، یا نمیشم ……… اینقدر که سخت نیست ………

    علی Reply:

    فکر میکنم رفتار تندت که در حرفات هم مشخص است باعث این تضاد در این بنده خدا میشده در ضمن مگر میخوای برای جنگ لشگر بکشی که اینقدر به فکر شجاعتی ؟!! اگر شجاعت نداشت همون جزورو هم ازت نمیومد بگیره ! بیچاره سیگنال میداده پاسخ نمیگرفته دیگه :)

    ناشناس Reply:

    آخه زری خانم بدون دوستی که نمیشه فهمید این دختر زن زندگی هست یا نه

    من ترجیخ میدم اول با یه دختر دوست باشم اگه خوب بود دوستی میتونه به ازدواج تبدیل بشه ولی اگه مناسب هم نبودیم دیگه یه عمر بدبخت نمیشیم هر کسی میره دنبال کار خودش دوستیمون هم با خاطره خوش تموم میشه …

    ناشناس Reply:

    حالا من همینجا با شجاعت به شما پیشنهاد دوستی میدم قبوله ؟؟؟؟؟

    ناهید Reply:

    باورکن که نمیشه به دوستی های الان اعتمادکرد.

    بی نام Reply:

    بروبابا

    صابر 22 سالمه دانشجوی معماری Reply:

    salam.man ba nazar shoma movafegham vaghean nemishe chon aksare dokhtar va pesara az roy ehsasateshon tasmim migiran 09111187846

    niloo Reply:

    vali shoma pesara bijanbe id!bad az ezdevaj mizanid tu sare adam ke age 2khtare khubi budi ba man dust nemishodi

    ناشناس Reply:

    منم با علی موافقم
    این مساله ربطی به شجاعت نداره

    خدا وکیلی شما دخترا عجیب غریب هستید البته همتون نه بعضی هاتون

    مثلا وقتی پسر میاد با شجاعت !! میاد جلو میگه قصد ازدواج داره میگید چه پر رووووو
    وقتی طرف به قول علی سیگنال میفرسته یا واسطه میاره وسط که به شما بر نخوره میگید اه اه اه چقدر ترسووووو

    بروید خودتون رو اصلاح کنید در ضمن کامنتم چی داشت که سانسور شد ؟؟؟

    ناشناس Reply:

    ببخشیدا ولی شما پسرا انقدر موجودات تنوع طلبی هستید که اصلا نمیشه بهتون اعتماد کرد.خود من هر پسری که بهم پیشنهاد دوستی یا ازدواج میده سریع رد میکنم چون میدونم که اون لحظه واسه راضی کردن من کلی خالی میبنده. همه ی دخترا هم همون اول نمی خوان بهشون پیشنهاد ازدواج بشه ولی همه عاشق راستگویی هستن. من خودم به یکی اعتماد کردم و باهاش دوست شدم واقعا هم پسر خوب و راست گویی بود.

    ناشناس Reply:

    منم با نظر زری خانم موافقم. البته بعضی مرد ها از روی غرورشون حرفشونو نمی زنن.
    نمونش برای من پیش اومده … یک سال میگذره همه عالم و آدم تو دانشگاه فهمیدن که به من علاقه داره، ولی بازم غیر مستقیم عمل می کنه.
    چقدر این استادا مغرورن !
    با حرفاش و حرکاتش نشون می ده که توقع داره من جلو برم … زهی خیال باطل !

  30. زری خانـــــــــــم ۱۳۸۸-۱۲-۱۶، ۱۰:۱۴ ق.ظ

    من یه توصیه به آقایون دارم ……….. هرگز تو برخورد های اول ابراز علاقه نکیند …اصلا نگید دوستت دارم ………به هیج وجه …….. ( آخه هرآدمی باشه ، پیش خودش میگه : چطور هنوز منو نشناخته به من علاقه داره … و نشون میدم احساسی و بچه گانه فکر کرده )

    مثلا بگبد : ” من میخوام رسمی باهاتون آشنا بشم و شما رو برای ازذواج انتخاب کردم ، میخوام بدونم من و شما معیار های مشترکی داریم یانه ؟ ”

    اون پیری که اینو به من گفت ، الان داره جواب مثبت ازم میگیره …….

    ناشناس Reply:

    بیچاره شوهرت

    ناشناس Reply:

    من کلا زن خارجی رو ترجیح میدم زنهای ایرانی درک صحیحی از ازدواج ندارن درک صحیحی از مفهوم دوستی پسر و دختر ندارن

    niloo Reply:

    etefaghan in pesara an ke darke dorosti az dustie 2khtaro pesar nadarano faghat 2nbale ye chizan.moltafeti ke?

    ناشناس Reply:

    منم حرف زری رو قبول دارم. پسری که همون اول ابرلز علاقه کنه معلومه که داره از اون خال های پر میبند، البته قرار هم نیست همه همون اول خواستگاری کنن. ازدواج که انقدر کشککی نیست.

  31. سعید ۱۳۸۸-۱۲-۱۶، ۱۰:۱۵ ق.ظ

    خب شما چرا حسودیت میشه :دی

    خانم خوشگل هستن همه خوششون میاد

  32. سعید ۱۳۸۸-۱۲-۱۶، ۱۰:۲۱ ق.ظ

    سلام
    معمولا پسرها از روی غریزه میرن جلو ولی این غریزه ممکنه به عشق یا یک عاطفه تبدیل بشه

    ولی خانم ها از روی غریزه جلو نمیرن که بگن آقا پسر میشه با من ازدواج کنی ؟ :دی

    اگر پسری بتونه نیازهای مادی و معنوی یک خانم رو تامین کنه خانم به پسر علاقه مند میشه و در غیر این صورت هیچ وقت به پسری علاقه مند نمیشه
    مگر اینکه خرده شیشه داشته باشه !

  33. شایسته ۱۳۸۸-۱۲-۱۶، ۱۱:۰۴ ق.ظ

    سلام یکبار در یکی از کتابهای مطهری خوندم که خواستگاری پسر از دختر نتیجه پایدارتری داره
    البته استثنا همیشه وجود داره
    موفق باشید

  34. علی ۱۳۸۸-۱۲-۱۶، ۶:۰۱ ب.ظ

    منم مثل نظر اول برام اتفاق افتاده .اما نگفتم برو بابا باهاش صحبت کردم و فهمید طرف نه من مرد اسب سوار رویاهاشم نه اصولا اسب سواری در این دنیای حقیر پیدا میشه !
    این توهم “عاشق شدن پسران دختران را “خیلی تو جامعه امروز ما زیاد شده و دقیقا به موازاتش کم شدن حس عشق در آقا پسرهای محترم و صرفا پاسخی به حس ییهویی خودشون :) زیاد .
    هشدار به دختر خانم های کمی جوانتر (۲۱<~ ): مواظب افراد شیاد زبون باز خدا نشناس به معنای واقعی باشید حالا از من گفتن بود

  35. محمد ۱۳۸۸-۱۲-۱۶، ۱۰:۴۵ ب.ظ

    سلام.
    واقعا قشنگ توضیح دادی.خیلی حال کردم ولی خداییش یه ذره انصاف داشته باشین و اینقدر ما پسرها رو اذیت نکنین . اگه شما هم خوشتون میاد همون بار اول بله رو بگو و تمام.

    وبلاگت خیلی قشنگه . خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنی.

  36. shadmehr ۱۳۸۸-۱۲-۱۶، ۱۱:۵۶ ب.ظ

    پیش پیش

    جشن نوروز

    گاه ِ شکفتن ِ دوباره زندگی

    بر همه ی تازه اندیشان ِ سراسر گیتی

    فرخنده باد

  37. زضا ۱۳۸۸-۱۲-۱۷، ۳:۵۶ ب.ظ

    راستش رو بخوایی زهرا جان این جور قضیه ها خیلی جا برای بحث دارهف ولی ای کاش همه ی خانوم ها اونقدری که خودشون رو “سرشار از احساسات”!! می دونن کمی هم در این مورد به پسرها حق بدن که اونها هم دل دارند.

    در مورد پیشنهاد دادن، مخصوصآ توی دانشگاه چون بحث در مورد آبرو هست کمی قضیه سخت می شه. می فهمی که چی می گم!؟

    amir Reply:

    من با این دوستمون موافقم. این پست شما داغ دل منو تازه کرد. هنوز ۴ سال از روزایی که توی دانشگاه عاشق یه دختر خانم بودم نمیگذره.
    شما باید به این مسئله هم توجه کنی که بعضی دخترها واقعا ظرفیت شنیدن این جمله مورد نظر رو ندارن. عکس العمل تند و برخوردهای سرد اونها هم نتیجه همینه.
    حالا خودت رو بگذار جای یه پسر که از یه دختری خوشش اومده: اگه بره اون جمله مورد نظر رو به طرف بگه، هزینه سنگین در قبال احتمال موفقیت خیلی کم، خداییش فکر می کنی فقط شجاعت واسه این کار کافیه؟

    عواقب برخورد بچگانه دخترخانم رو هم بسنج:
    تابلو شدن توی دانشگاه و بین رفقا و احتمالا درز کردن این قضیه به جاهای دیگه

    تازه این هزینه ایه که یه نفر باید واسه چندین سال بپردازه.
    دخترها اکثرا خیلی کمتر از سن شناسنامه ای شون رشد کردند، این نتیجه ایه که من به تجربه بهش رسیدم

    niloo Reply:

    etefaghan man khodam ba ye pesare in karo kardam(tu daneshgah)vali man vaghean aasheghesh budam vali vaghti behem pishnahad dado bahash harf zadam fahmidam un aslan unjuri ke man fekr mikardam nist.shayad un 2khtare ham rajebe to hamchin fekri karde

  38. مهران ۱۳۸۸-۱۲-۱۷، ۴:۱۸ ب.ظ

    کاش میشد فهمید تو دل شما دخترها چی میگذره. :)

  39. ناشناس ۱۳۸۸-۱۲-۱۸، ۱۲:۲۹ ب.ظ

    زهرا این همه سایت dating هست برو اونجا بلکه شوهری چیزی پیدا شد باور کن جدی میگم
    خیلی از سایت های dating فیلتر شده ولی هستن هنوز سایتهایی که هنوز فیلتر نیستن یه شوهر خارجی پیدا کن چشم سبز مو بلوند اخلاق ۲۰
    بلکه ما از دست این نوشته هات راحت بشیم ولی نیای فرت و فرت پزش رو بدی
    در ضمن تو اینجور سایتها اگه عکست رو نذاری عملا هیچ شانسی نداری :)

  40. محمد ۱۳۸۸-۱۲-۱۸، ۳:۰۲ ب.ظ

    البته شاید شما تجربه نداشته باشی.
    ولی تا جایی که بنده شناختم خانم ها اگر عاشق بشن دیگه نمیشه جلودارشون بود.
    شاید در مراحل ابتدایی بروز ندن ولی وقتی که آتش عشقشون تند بشه دیگه تابلو میشن.

    ناهید Reply:

    من یه بارتوزندگیم عاشق شدم عشقموابرازهم کردم
    اما عاشقانه ترین جمله ای که به من گفت می دونی چی بود؟؟؟؟
    گفت: مواظب خودت باش!!!!!!!!! همین
    حالا من موندمو یه دنیا سوال بی جواب

    مصطفی Reply:

    خیلی اوسکلی که عاشق شدی.دیدت به دنیا ریزه نکنه چشات هم ریزه؟

  41. نوستالوژی ۱۳۸۸-۱۲-۱۸، ۵:۳۹ ب.ظ

    به دور از جوابهای لوس بعضی دوستان کامنت گذار…من تا حالا واست کامنت نذاشتم و جالب اینجاست فکر میکردم تو یه زن ۵۰ ساله هستی و از اون قدیمیهای وبلاگ نویس…اما حالا میبینم جوونی و شایدم همسن خودم…درباره حرفای کارشناسانه ات که زدی نظرم موافقه با توست ! در مورد اینکه خانومها به رابطه های محکم تر فکر میکنند درسته..من خودم تو همه جا دوس دارم سوگلی باشم…تحمل معشوقه بودن نصفه و نیم بندو ندارم..اما نظر تو و من کلی نیست وگرنه اینهمه دختر و زن تو جامعه نبود که پاشونو میذارن تو زندگی متاهلی این و اون و از ته مونده زندگیهای اونا استفاده میکنند…مردها هم شجاع نیستن بلکه پررویی تو ذاتشونه…من یه خواستگار داشتم هیچی نداشت ۲ماه بود اومده بود اداره و میگفت پس اندازی هم ندارم و خانواده اش هم کمکی نمیکنندولی عاشق منه و مهریه هم باید ۱۴ تا باشه….به نظرت خیلی شجاع بود؟گرچه من خاک بر سر بودم و بهش جواب مثبت دادم!

  42. ناشناس ۱۳۸۸-۱۲-۱۹، ۱۲:۵۹ ق.ظ

    به نظر من فراموشش کن،عشق یه طرفه فایده ای نداره، اصلا عشق به درد نمی خوره.این دوست داشتنه که هیچ وقت از بین نمیره و همیشه موندنیه، عشق آخرش خاموش میشه.کسی رو دوست داشته باش که لیاقت علاقه ی تورو داشته باشه.

  43. ابروکوچه ۱۳۸۸-۱۲-۱۹، ۱۱:۲۳ ب.ظ

    بچه ها یه سری به وبلاگ من بزنید در مورد همین چیزا نوشتم.

  44. حسین ۱۳۸۸-۱۲-۲۱، ۱:۲۴ ب.ظ

    ظاهرا دختر باوقاری هستی که این همه

  45. قلی سوتی ۱۳۸۸-۱۲-۲۷، ۱۰:۵۱ ب.ظ

    بـــــــــــــــــــه عجب خانوم با شخصیتی. زن من میشی؟
    اگه بخوای زن من بشی باید قبل از عید ماشین بخری. اگه خریدی میفهمم جوابت مثبته.
    منتظر جوابتم…

  46. l.kljk ۱۳۸۹-۰۱-۲، ۷:۰۲ ق.ظ

    klkjl

  47. sara ۱۳۸۹-۰۱-۳، ۱۱:۲۰ ب.ظ

    salam bache ha omid varam komakam konid man alan 17salame az nazar zibai ham khoobam(jedi)khanevade khob daram vaz mali pedaram ali.in sharait man.vase hamin khastegar ziiiiiiad daram vali hich hesi nesbat be hich kodom nadaram az onjayi ham ke senam kam… hala nemidonam chi kar konam chon hame famil hamon bahse roooozeshon manam dige kam kam daram azit misham .az 1nafar shenidam ke poshte saram migan:hatman 1eybi dare khahesh mikonam 1rahe hal……..hal (shoma naomidam nakonid)

    niloo Reply:

    aval ye soal:tu khanevadeye shoma rasme 2khtar tu sene paeen ezdevaj kone?benazare manam sene to vase ezdevaj paeene,baz age senet ziad bud ye kam hagh ba una bud ke posht saret harf bezanan,vali ba in seno sal baghie ghalat mikonan harf bezanan

  48. محمد ۱۳۸۹-۰۱-۵، ۳:۳۹ ب.ظ

    ۰۹۳۷۴۱۷۹۴۶۹شیدا کجایی؟

  49. سعید ۱۳۸۹-۰۱-۷، ۴:۲۶ ب.ظ

    سلام.به نظر من تو این موارد این دختر و پسرها نیستند که دارای مشکل میباشند اگر حکومت از همون دوران بچگی دخترها و پسرها رو یه کم به هم نزدیکتر کنه دیگه کار به اینجاها نمیکشه.البته با این وضعیت من که بعید میدونم و اینکه باید منتظر عواقب بد تری نیز باشیم.عواقبی که حتی تا الان باعث شده بدون اینکه پسری دختری را بشناسه و یا بلعکس به او پیشنهاد ازدواج بده چرا؟چون فکر میکنه دیگه قادر به برقراری ارتباط با دخترها نیست و اینکه اون به محدودیتهای جنسی در ایران فکر میکنه ودر اخر اینکه اگر نگاهی به امار طلاق در ایران بندازیم بیشتر متوجه منظور این بنده حقیر خواهید شد

  50. ناهید ۱۳۸۹-۰۱-۸، ۶:۲۰ ب.ظ

    گروهبان درسته که میگن زندگی دونیمه است:نیمه ی اول درانتظارنیمه ی دوم ونیمه ی دوم درحسرت نیمه ی اول.اما اگه بخای مدام به گذشته فکرکنی لحظه های قشنگیرو که الان می تونی داشته باشی ازدست میدی.

  51. ناهید ۱۳۸۹-۰۱-۸، ۶:۴۰ ب.ظ

    من بادوستی دخترپسرا مخالف نیستم.اما مشکل اینجاست که به جرات میشه گفت
    %۹۰دخترپسراتعریف درستی ازدوستی ندارن.
    ازنظرمن دوستی یعنی رابطه ای میان دونفریابیشتر که باعث پیشرفت هم بشن یا به عبارتی پل موفقیت هم باشن.

    سه تار Reply:

    سالم میشه ۰بگی دوستی واسه چه سنی مناسبه ؟میشه شرایطش رو به من هم بگی؟

  52. ناشناس ۱۳۸۹-۰۱-۹، ۶:۴۶ ب.ظ

    من یه دخترم …. به نظر من شناخت هدف پسرا خیلی سخته … مثلا اگه یه پسر تو دانشگاه یه نخ بده (با نوشتن یه متن) هی ذرتی نگاه کنه … با بی اعتنایی و سردی مواجه بشه … همچنان حرف نزده باهات ….این ذهن دختر رو می تونه از روی کنجکاوی هم که شده مشغول کنه …. به نظر شما پسر مقصودش چیه؟

    niloo Reply:

    ye pesare bud ta delet bekhd tablo be man negah mikard(tu daneshgah)tori ke hame fahmide budano migoftan in pesare az to khoshesh miad,badha un pesar be man pishnahade ezdevaj dad!vaghti azash porsidam key az man khoshet umad ?goft:hamin chand ruze pish!!!goftam:pas chera az avale sal unjuri negam mikardi?goft:man haminjuri negat mikardam darzemn motmaenam azru ghurur in harfo nemizad)az un be bad har kas mesle to in soalo miporse,behesh migam:pesare hamin juri negat mikone

  53. غزل ۱۳۸۹-۰۱-۹، ۷:۱۹ ب.ظ

    منم با دوستی دختر پسر موافقم ولی در حد اشنایی دو طرف از همدیگه

    سه تار Reply:

    یه سوال بپرسم ؟چه سنی واتسه دوستی مناسبه؟میشه شرایطش رو به من هم بگی ؟

  54. غزل ۱۳۸۹-۰۱-۹، ۷:۲۱ ب.ظ

    شیدا دوست دخترته؟

  55. deleted ۱۳۸۹-۰۱-۹، ۷:۲۲ ب.ظ

    جمله ی اولم اغراق بود منظورم اینه که گاهی فهمیدن منظورشون مشکله وگرنه خیلی هم تابلوان…ممکنه مغرور باشه ….

    حامد Reply:

    م

  56. غزل ۱۳۸۹-۰۱-۹، ۷:۲۹ ب.ظ

    sara be nazare man to khodet bayad donbale marde edealet begardi vase ezdevaj ajale nakon .baz behet sar mezanam

  57. niloo ۱۳۸۹-۰۱-۱۰، ۱۲:۴۹ ق.ظ

    akhe shoma pesara adamo degh midin ta biaido harfe deletuno bezanid.khob ma 2khtara ham bayad yejuri talafi konim dige

  58. حامد ۱۳۸۹-۰۱-۱۵، ۴:۰۰ ب.ظ

    بیب

  59. pesara javab bedan ۱۳۸۹-۰۱-۱۸، ۱۲:۵۹ ب.ظ

    chand vaghte pish yeki az hamclassihay pesar y byt sher ba in mani k age biaee gham delamo bet migam baram nvesht… man hich aksolamali neshon nadadam ba vojoode ink entazare javab ro daresh mididam. chon ino b maani midonestam k man baray sohbat pish ghadam sham…alanam faghat sokot bein mast hala b nazare shoma manzoresh chi mitone bashe .. che bardashti az raftare man dare .. rastesh kheili konjkavam bdonam .. aman az dast pesara .. in jorish dghe nobare.. aslan in masalaro jedi beghiram

  60. سه تار ۱۳۸۹-۰۱-۲۴، ۱۱:۱۵ ب.ظ

    سالم .اگه بشه اسمشو گذاشت هنرجو من یه چند سالی هنرجوی هنرمند بزرگ استاد حسن کسائی بودم .سه تار میزدم .اصلا اهل پی گیری این جور مطالب توی سایت ها نیستم.به طور اشتباهی سایتو باز کردم .اما از اول تا اخرشو خوندم.خیلی برام جذاب بود.حتما از فردا شب به طور مستمر پی گیری میکنم .سعی میکنم از دیدگاه خودم به همه شما اگه قابل باشم کمکی برسونم .نه خیلی مذهبی ام نه با همه راحت” سعی کردم همیشه متعادل باشم ..برای شروع :(حتما به همه ابیات فکر کنید)

    همیشه اب طلب نکرده مراد نیست
    گاهی دهند تورا اب که قربانی ات کنند
    تا کی به کورسوی همین شمع قانعی؟
    عین القضات شو تا که چراغانی ات کنند
    ای دل چو یوسفی و گناهی نکرده ای
    هرچند می برند که زندانی ات کنند
    ای ابر چشم من که نباریده ای هنوز
    جمعی قنوت بسته تا بارانی ات کنند
    زنهار دل به طره هر شاهدی مبند
    کز دین برون ببرده ونصرانی ات کنند
    یک نقطه بیش فرق بین رحیم ورجیم نیست
    از نقطه ای بترس که شیطانی ات کنند
    ای گل گمان نکن به شب جشن میروی
    شاید به خاک مرده ای ارزانی ات کنند.

  61. عباس ۱۳۸۹-۰۱-۳۱، ۶:۲۸ ب.ظ

    من دو سالی هست عاشق دختر عموی همسایه دیوار به دیوارمون شدم.
    دختره الان اول دبیرستانه و من سال دوم رشته کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی

    اینو باید بگم که پسری ساده (لباس ساده با موی ساده ولی شیک وتمیز هستم)
    باید بگم که تو یه آموزشگاه کامپیوتر هم تدریس میکنم -تابستون ۸۸ دختر همسایه ودختر عموش آمدن همون آموزشگاهی که من میرم . اما باید بگم که مربی آنها خانومه و من فقط اونجا می دیدمشون.
    هر وقت دختر عموش منو می دید تو آموزشگاه سرش رو مینداخت پایین و بدونه حرکت رو به رو نگاه میکرد وچیزی نمی گفت .(منتظر شروع کلاس بودن)
    و اینکه رابطه من بادختر همسایه خوبه وسلام والیک داریم وحس میکنم به من علاقه داره.

    اما من چندین بار سعی کردم با نگاه هام اون رو متوجه عشق پاکم کنم اما نمی تونم رفتارش رو بفهمم لطفآ من رو راهنمایی کنید ؟

    ناهید Reply:

    من فکر میکنم عاشقته !
    نظر شما چیه ؟

    مهراد Reply:

    خوبه. چشمک.

    مهراد Reply:

    خوبه. چشمک.

  62. امید ۱۳۸۹-۰۲-۱۵، ۱:۴۶ ب.ظ

    من نظرم مخالفه !
    با این حرکات نشون میده مخالفه ؟

  63. عاشق الاف ۱۳۸۹-۰۲-۲۳، ۹:۱۶ ب.ظ

    زهرا جون یادت نره ها
    به یاد من باش
    به یاد من باش
    به یاد من باش

  64. عاشق الاف ۱۳۸۹-۰۲-۲۳، ۹:۲۱ ب.ظ

    من از دختر ها خوشم نمیاد ادم های ضعیفی هستن
    معلوم نیست با خودشون چند چند اند
    در ضمن همه ی مشکلات تقصیر دخترهاست
    اینها که با همه رابطه دارن دیگه نمیدونم فیس وافاده شون واسه چیه؟

  65. مهراد ۱۳۸۹-۰۲-۲۷، ۴:۰۳ ب.ظ

    یه شماره بدید . دخترانه . بحث جالبی است.

  66. مهراد ۱۳۸۹-۰۲-۲۷، ۴:۰۶ ب.ظ

    هر تی تیک ساعت بیادتم زهرا جون.

  67. احمد ۱۳۸۹-۰۲-۲۸، ۱۱:۵۹ ب.ظ

    بابا شما دختر ها خیلی جالب فکر میکنین ها.
    اما یه جورا یی قبول دارم حرفات رو

  68. omiddj42@yahoo.com ۱۳۸۹-۰۳-۵، ۱۲:۵۳ ق.ظ

    سلام اگه دنبال دوست پسر خوب مشهدی ۱۹ ساله هستی من هستم ولی قصد ازدواج ندارم

    شقایق Reply:

    فکر میکنی کسی باهت دوست بشه

  69. شقایق ۱۳۸۹-۰۳-۱۰، ۳:۴۸ ب.ظ

    سلام من مدت با یک پسر اشنا شدم که از همه چیز بی نظیر ه ولی یک اشکا ل داره میگه اگه بابام بگه نه من نمیتونم باهات ازدواج کنم دوستم میگه که ازدواج تو با اون درست نیست من باید چه کار کنم مدتی که جواب تلفنش رو نمی دم به من کمک کنید

  70. ناشناس ۱۳۸۹-۰۳-۱۲، ۸:۱۵ ب.ظ

    سلام یه دوست سالم میخوای؟

  71. امین ۱۳۸۹-۰۳-۱۷، ۵:۵۱ ب.ظ

    یه دختره هست تو دانشگامونه.دانشکده هنر دانشگاه تهران. خوشگل در حد تیم ملی.خوش اندام. خیلی نازه. منم ردیفما ولی میخوره سرسخت باشه. چکار کنم تو ولین برخورد نه نگه؟ دمتون گرم برسونین.

  72. امین ۱۳۸۹-۰۳-۱۷، ۵:۵۴ ب.ظ

    نمیخوام جواب رد بدها.

  73. هایدی ۱۳۸۹-۰۳-۱۸، ۳:۱۴ ق.ظ

    این روزا تا یه پسر با خانوادش پا پیش نذاره نمیشه عشقشو جدی گرفت.