۱۳۸۸-۱۰-۹
نه پای رفتن، نه تاب ماندن
کهن دیارا، دیار یارا، دل از تو کندم ولی ندانم
که گر گریزم کجا گریزم، وگر بمانم کجا بمانم
* تورج نگهبان
۱۳۸۸-۱۰-۹
کهن دیارا، دیار یارا، دل از تو کندم ولی ندانم
که گر گریزم کجا گریزم، وگر بمانم کجا بمانم
* تورج نگهبان
همینطوره
vaghean koja gorizam , ja vase goriz ziyade vali che konamo chi konim ba khateratemoon , ye donya khatere , ye donya del mashghooli , ye alame kesai ke dooseshoon dario dooset daran , va ye donya chizai ke ashegheshooni , va ye khaki ke ye alame vasash khoon dadan , va ke faghat miras darim , faghat miras dar va na bishtar , shad zi-ghashango taamol bar angiz bood dokhi , mamnoon
یه پای همیشه مریض دارم
یه کیف سیاه دارم
یه سری نخ و کش کوفتی دارم که باهاش کفشام رو میبندم
یه تیشرت رنگارنگ دارم
یه کامپیوتر کوفتی دارم
یه دانشگاه کثافت دارم که نصفه هفته رو توش میگذرونم
یه مدت که چشمام خیلی ضعیف شدن
یه اتاق دارم که کسی توش به جز خودم نیست
یه گوشی دارم که کسی بهش زنگ نمیزنه
یه مدل موی بیتلی دارم
یه ریش ۱ سانتی روی صورتم دارم
یه زخم همیشگی روی مچ دست چپم دارم
یه کاپشان چرم سیاه دارم
یه زخم ۲ سانتی روی ساق پام دارم
یه چند تا دوست خیالی دارم
یه جان لنون دارم
یه شهناز مو قرمزی دارم
یه چشم هیز دارم که به هیچ زن و دختری رحم نمیکنه
یه اشتیاق بزرگ برای پرواز دارم ولی جایی رو برای پرواز ندارم
یه جفت کفش پاشنه بلند قهوه ای دارم
و ریشه های نداشته ی که دارن میپوسن
مهسا خانووووم Reply:
دی ۱۲م, ۱۳۸۸ at ۹:۲۱ ب.ظ
همه چیزایی که داری دوس داشتنین جز اون دوتا چش هیزت
soha Reply:
دی ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱:۵۹ ب.ظ
۱۵۹
سلام گروهبان!
دلیل این که چشات ضعیف شده که پر واضح است!!!
خودت تو خط هجدهم نوشته ات اعتراف کردی!!!!!
…………..
امروز سخنران حکومتی علم الهدی نهایت ادب خودش رو نشون داد و با خوندن مردم و سید اولاد پیغمبر میر حسین موسوی با نام بزغاله، گوساله، و عوضی، بار دیگه ثابت کرد که چه کسانی در راس این ممکلت هستند!!!
واقعا متاسفم از این همه بی ادبی و این همه بی شرمی! حتی پیامبر که از طرف خدا منصوب شده بود اجازه ی دادن چنین لقبی به مشرکان رو به خودش نمی داد!
مرتضی Reply:
دی ۹م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۱ ب.ظ
این چه جور مسلمانی است شما خودتون که چپ و راست به ساداتی که در حکومتند توهین می کنید و دیکتاتوری و وحشی گری و دزدی رای را به اینها نسبت میدهید!!
بسیجی ها هم که جیره خورند جمعیت تهران هم که خیلی کوچک بوده و شرکت کنندگان هم کیک وساندیس گرفته بودند و احیانا دویست هزار تومان که شرکت کنند فلانی هم دیکتاتور است و احمدی فاشیست! من هم که اینها رو مینویسم قطعا هرچی از دهنتون درمیاد و در کمترین حالت مزدورم!
گروهبان فلفلی Reply:
دی ۱۰م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۲۷ ق.ظ
شماها وا قعا چطونه
همتون دارین برای یه صندلی هم دیگه رو میخورین
واقا در همتون رو گل بگیرن همتون شدیدا …….تشریف دارین
سارا Reply:
دی ۱۰م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۹ ق.ظ
موضوع صندلی نیست… موضوع آزادی ایرانه!
ناشناس Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۳:۱۸ ب.ظ
شماها که در تهران همه نوع آزادی دارین دیگه چه مرکتونه !
پیروز Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۴:۳۷ ب.ظ
اره ازادی کتک خوردن، گلوله خوردن زیر موتور و پاترول رفتن ارتقای امنیت اجتماعی و هزار تا کوفت و زهر مار دیگه! گذشت اون کلیشه تهرانی سوسول و ولنگ واز و شهرستانی خفن! فعلا می بینی که زنای تهران از مردای شما شهرستانیا مرد ترند :)
گروهبان فلفلی Reply:
دی ۱۰م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۵۷ ق.ظ
سارا تو یا خیلی کودن تشریف داری یا خودت رو به کودن بودن زدی که
نمیدونی منظور از صندلی چیه
البته من میدونم شما میفهمی منظور از صندلی چیه
بعدش هم میگی ازادی
هاهاهاهاهاها!!!
فکر کردی شما خیلی از ا.ن بهترین شماهم میومدیم همین خاک رو به سرملت میریختین
که این مرتیکه ریخته
ما ضعفمون نداشتن نخبه سیاسی هست
میفهمی ما سالهاست که نخبه سیاسی نداریم
پیروز Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۵ ق.ظ
البته بعضی ها مشلل داشتند و روز عاشورا با موتور هوندا و کاوازاکی ویراژ می رفتند بین جمعیت تا زیر بگیرندشون! ما هم مجبور شدیم برای حفظ جون مردم(شما بگو اغتشاشگر) بلوک توی پیاده رو بچینیم. خوب شما خیلی دوست داشتی ژست دموکراسی بیایند بگید که کشور ما دموکراسی نمونه است، اما خوب اینجاشو نخونده بودی که دموکراسی فقط رای دادن نیست، راهپیمایی هم داره، نظارت بی طرفانه روی انتخابات، مطبوعات آزاد، دادگاه های آزاد و واقعا علنی، وکیل. اما آخرش رو نخونده بودین؛ که بعضی اوقات وقتی مردم بفهمند بازیچه نمایش بی رمقی شدند، دیگه یادشون نمی ره و این شد که می بینی مخمل جان! دست آخر اینکه بسوزه پدر اینترنت و ماهواره و دوربین موبایل دار!
ناشناس Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۶ ق.ظ
باسلام
من نه طرف جناح a هستم و نه طرف جناح b ,نه طرف حزب فلان و بهمان و خوب می دونم در هر یک از گله ها یک بز گر هست که چه عرض کنم چند بز گر هستند که فکر می کنند به جز اینها دیگر کسی هیچی نمی فهمند و هر کاری می کنند و همین ها البته زمانی بیدار میشوند که بد کاریشون و گند کارشون رو زده باشند همین کوی دانشگاه که من توش بودم همین بزهای گر بودند که آنجا را به آن روز انداختند و صدای همه هم در آمد
بعضی جاها هم دشمن قسم خورده منتظر است تا رخنه گاهی پیدا کند و ضربه بزند چه جایی بهتر از این بزهای گر که اینها را به خدمت بگیرد
من برخی از این سران جناح ها رو می شناسم بعضی هاشون واقعا آدم های خوبی هستند ولی بعضی هاشون هم به چند تا یزید هم برابرند حالا شما تو این وسط بخوایین درست عمل کنید اون وقت می بینید که خیلی سخت است در عین حال امکان پذیر است
این اینترنت و ماهواره و موبایل دوربین دار هم کمک خوبی در شناسایی افراد قانون مدار است و هم کمک موثری در شناسایی قانون شکنان است فکر می کنید اینهایی که می آیند قانون شکنی می کنند اینها بویی از دموکراسی برده اند فکر می کنند حالا یک رایی در صندوق انداخته اند و ساکن تهران هستند قیم مردم کشورهستند!
ایکاش این پایتخت زود تغییر کند تا روی این مرفهین بیدرد کم شود!
چون می روی بیمن مرو ای جان جان بیتن مرو
وز چشم مــن بیرون مشو ای مشعل تابان من
آخی می فهمم دلت تنگ شده
با سلام
من امروز می خواهم در مورد مسایلی که در کشور اتفاق افتاد مطالبی رو اینجا بنویسم مخاطب من کسانی هستند که فکر می کنند با شبیه سازی وضعیت فعلی ایران با سال ۵۷ و همچنین کمک گرفتن از تجارب انقلابهای رنگی می توانند با چاشنی تخریب دوسویه ( نفوذ در جناحهای درون نظام و انجام تخریب و مننسب کردن آنها به جناح دیگر و نظام ) می توانند انقلاب اسلامی را نابود کنند .
آنها نمی دانند که در انقلاب اسلامی اگر جایی را آتش میزدند به خاطر آن بود که آن اماکن یا مرکز فحشا بوده است یا مشرب فروشی بوده است ؛ یا سینمایی مستهجن بوده است ؛ بانکهایی که مرکز ربا بودند و یا کلانتری های امنیتی بودند که برای مردم مزاحمت ایجاد میکردند
درحالی که اینها مساجد که مرکز مقدسی هستند را آتش میزنند ؛ بانکهایی که بدون ربا هستند و دارایی های مردم در آنجا هستند را آتش می زنند ؛ مغازه های مردم را آتش می زنند که کسبه و زحمت کش هستند و در دعوای آنها نقشی ندارند
شعارهای مردم در سال ۵۷ متوجه یک نظام فاسد هم از نظر اعتقادی و هم از نظر عملکرد بود و مصداق آن را هم علما تعیین میکردند و سایر مراکز مرجع هم آنها را تایید میکردند در حالی که امروز از نظر اعتقادی جایگزینی بهتر از نظام فعلی از نظر تئوریکی ارایه نشده است و همین طور مصداق های فساد در جامعه با زمان نظام شاهنشاهی قابل مقایسه نیست و البته فساد هایی وجود دارد اما ریشه آنها به افراد بیرون از نظام برمی گردد و همین طور محدودیت های بین المللی ایجاد شده توسط دولت های هوادار دولن شاهنشاهی ایجاد شده است و این کشور ها مامن فراری های نظام فاسد قبلی هست که امروز هوادار مخالفان داخل کشور شده اند و این مهم ترین و روشن ترین دلیل است که امروز مردم به این مخالفان اعتماد نکنند. و حرف شان را صادق ندانند.
در مورد جمهوری ایرانی هم روشن نیست منظور چیست
جمهوری اولین بار توسط رضاخان مطرح شد هدف او و هوادارانش ریاست جمهوری مادام العمر رضا خان بود و همین طور ادامه آن توسط پسرش بود ( همان طور که در ترکیه انجام شد و یا همین طور که در آذربایجان انجام شده است ) و چون این حرف مال خودش نبود خیلی زود پادشاهی را در خانواده خودش موروثی کرد و نتیجه اش در رای گیری ۱۲ فروردین ۵۸ با ۹۸ درصد مردم رد شد و این رای گیری مورد تایید تمام گروه های موجود در کشور در ان زمان بود .
جمهوری دیگر جمهوری کشورهای سوسیالیستی است که عملا حزب حاکم همه کاره است و مردم باید نظرات حزب را بپزیرند و عملا حاکمیت عده قلیلی بر اکثریت است و نمونه بارز آن شوروی بود که متلاشی شد و مردم آن نظام را بدلایل مختلف رد کردند و در کشورهای همسایه ایران نظیر افغانستان این تجربه شگست خورده است و آخرین مورد آن هم در عراق بود که نتوانست بماند و مردم عراق امروز به هیچ وجه حاضر به برگشت به دوره صدام نیستند
جمهوری دیگری که مطرح می شود جمهوری از نوع اروپایی یا امریکایی است که در این زمینه هم تجربه ای در ایران نداریم به جز همین تجربه ۳۰ سال اخیر که مسائلی را بوجود آورده است
کسانی که کعبه امال خود را امریکا یا اروپا می دانند بدانند که واژه جمهوری در اول این کشورها با یک نوع زیرکی حذف شده است یعنی آنها نمی نویسند جمهوری ایالات متحده امریکا بلکه بدون ذکری از واژه جمهوری آورده می شود و نظام رای گیری اصلی این کشور یعنی ریاست جمهوری بیشتر به یک قمار شبیه است یعنی به صورت الکترال است به طور خلاصه اگر نامزدی در ایالتی رای اول را بیاورد آرای دیگر را هم به خود اختصاص می دهد حالا اگر فردی در کل بیشترین رای را آورده باشد اما در آرای الکترال کم آورده باشد حق رئیس جمهور شدن ندارد .تازه مجلس سنا با رای مردم نیست و از یک رویه غیر انتخابی برخوردار است .و همین طور نهاد های وابسته به دولت و مجالس اینقدر زیاد است که عملا اعمال نفوذ آنها بیشتر است و تاثیر زیادی بر تصمیم گیری های دولت دارند اعمال غیر قانونی و شبه قانونی در دولت امریکا آنقدر زیاد است که عموما بدون نظر اکثریت مردم امریکا انجام میشود نمونه های افشا شده دخالت های آن دولت در ایران و شیلی ؛ ویتنام ؛ افغانستان و عراق ناز آن جمله است البته رفاه نسبی در امریکا اجازه اعتراض مردم را گرفته است .
کسانی که اروپا را کعبه امال جمهوری خواهی قرار داده اند بدانند که همین داستان در مورد اروپا هم صادق است یعنی با زیرکی خاصی در قالب اتحادیه اروپا واپه جمهوری از عنوان این اتحادیه حذف شده است و همین طور نظامهای پادشاهی هم در این اتحادیه وجود دارد و کسی در این مورد حرفی نمی زند که مهمترین آنها انگلیس است کشوری که بیشترین دخالت ها را در کشورهای آسیاییی تا کنون انجام داده است و امروز با پر رویی برای کشورهایی نظیر ایران تعیین تکلیف می کند که دموکراسی دارد یا ندارد
لاز م است بدانیم که دولتهای امریکا و انگلیس بیشترین رابطه حسنه را با دولت کودتایی پهلوی داشتند و یکی از دلایل سقوط دولت پهلوی علاوه بر مفاسد آشکار و دلایل ذکر شده همین دولت ها بودند آنها دولت ایران دست نشانده خود میخواستند و واقعا هم اینگونه بود اسنادی که تا کنون درر این زمینه منتشر شده آنها بیشترین بهره کشی را از دولت و ملت ایران در این مدت داشتند و اگر اسناد محرمانه دولت های امریکا و انگلیس و سایر دولت های به ظاهر جمهوری روزی منتشر شود چهره مخوف و جنایت کار آنها بیشتر روشن تر خواهد شد.
اگر منظور از جمهوری ایرانی برگشت به دوران ایران باستان است بدانید که آن حکومت ها از جمهوریت بویی نبرده بودند و پیشرفت آنها متوجه زور شمشیر و نیز بهره کشی از اقوام دیگر تحت سلطه بوده است و همین طور طبقاتی بودن جامعه بوده است به طوری که این دولت ها با کمترین مقاومت مردم در قبال حمله اعراب درهم شکستند و اسلام در کمترین زمان توسط مردم ایران پذیرفته شد . و باید بدانیم که تغییر مذهب معمولا خیلی با مقاومت شدید مواجه می شود اما ایرانی ها بدلیل وجود نقاط مثبت زیاد دین اسلام در مقایسه بادین آن روز ایرانی ها بوسیله مردم مورد قبول واقع شد.
حال این موضوع مطرح است که جمهوری ایرانی یعنی چه ؟
اگر منظور حذف دین از عرصه سیاست است که این مورد در زمان حکومت پهلوی هم بود و نتیجه آن منتج به انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شد
اگر منظور حذف عناصر مذهبی از قانون اساسی است که آین موضوع هم امکان پذیر نیست چرا که دین اسلام مثل مسیحیت نیست که اگر آن را در کنج کلیسا محدود کنیم بشود آن را از سیاست به معنی مدیریت جامعه در کلیه امور جدا کرد .
این دین اولا از دین مسیح کامل تر است
در ثانی این دین خود را در ظرف زمان و مکان خاصی محدود نکرده است
ثالثا ابزار های موجود در عرصه های علمی را تایید میکند و از آن مهمتر ابزارهای بهتری را برای شناخت ارایه میدهد که در سایر ادیان نیست
رابعا حضور دین اسلام درسیاست با حضور غیر دینی نه تنها منافات ندارد بلکه دین حالت تکمیلی تری را ارایه میدهد
اقدامات دولت های خارجی در مورد ایران این را نشان میدهد که اگر جمهوری لائیک نسخه درست تری بود آنها نباید اجازه میدادند این همه ظلم در حق ملتهای تحت سلطه شان انجام میشد دخالت های سازمانهای جاسوسی آنها در کشورهای جهان سوم نمونه بارز آن است آنها منافع خودشان را می خواهند و آن را حتی به قیمت نابودی برخی ملت ها حاضرند بدست بیاورند.
در اینجا از این مدعیان ایرانیت من چند نکته را مطرح میکنم
-اگر شما ایرانیت را مطرح می کنید چرا خودتان لوازم آن را رعایت نمی کنید نه لباسهای شما بویی از ایرانیت دارد ! نه آرایش موهای شما ایرانی است ! نه کلماتی که به کار میبرید به ایران برمی گردد! حتی خوراک بیشتر این افراد فرنگی است ! نه موسیقی که گوش می دهید ایرانی است ! نه مرکز فرماندهی اقدامات شما در ایران است !
حداقل اگر در این زمینه حق را به حق دار بدهیم باز همین روحانیون مذهبی بیشتر ایرانی هستند . اینها محل تحصیلشان بیشتر شبیه ایران قدیم است .لباسهایی که میپوشند بیشتر شبیه ایرانیان قدیم است. ظاهرشان بیشتر شبیه ایرانیان قدیم است و کمترین وابستگی را هم همین ها به خارجی ها دارند و به نوعی خود کفا هستند و چندین تجربه وجود دارد که این افراد بیشتر به درد کشور خورده اند مصدقهای آن زیاد است. مقایسه کنید پوشش تندیس های تخت جمشید را با پوشش روحانیون ؛ آنها ریش بلند دارند اینها هم همینطورند . آنها دستار دارند اینها هم همین طور ؛ اینها خودکفاترند آنها هم همین طور بوده اند
حالا این جمهوری ایرانی چیست؟
کدام سنت ایرانی هست مردم را همچون روزهای تاسوعا و عاشورا ؛ اربعین ؛ شبهای احیا ؛ ماه رمضان به صحنه بیاورد
کدام چهره ایرانی هست بدون تکیه به مذهب مردم بیشترین حرف شنوی را از او داشته باشند مشاهده کنید تشیع جنازه مراجع تقلید را
حالا چرا می خواهیم اسلام را از جمهوری خذف کنیم آیا ایرانی ترین جمهوری همین جمهوری اسلامی نیست از گذشته تا امروز درر این کشور بوجود آمده است
اسلامی که اینهمه مزایا برآن مترتب است خذف کنیم تا مثلا مثل جمهوری آلمان بشویم که هیتلر را تحویل دنیا داده است
و یا شبیه انگلیس پادشاهی شویم که این همه در حق ملت ما ظلم کرده است
و یا شبیه امریکا شویم که این همه جنایت در حق ایران و عراق و افغانستان و فلسطین انجام داده است
البته نگارش قانون اساسی کشور ماد در شرایط اول انقلاب با شرایط زمانی و مکانی خاص آن زمان نوشته شده است و همین طور بیست سال قبل اصلاحاتی انجام شده است و راه بهینه سازی نهادهای پیش بینی شده در آن بسته نشده است و به نظر میرسد باز هم می توان اصولی را به این سند ملی اضافه نمود و یا برای افزایش کارکردهای آن راه هایی را جستجو نمود
مرتضی Reply:
دی ۱۰م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۹ ب.ظ
خیلی قبول دارم حرفهات رو . خیلی حسرت فضای قبل از انتخابات را می خورم آقایون ای کاش قدر این سیزده میلیون را میدانستند که جبهه مخالف قوی در مقابل دولت می توانست باشد و می توانستند از سالهای پیش رو استفاده کنند آخه سال آینده انتخاب شورا بود سال ۹۰ انتخاب مجلس بود و این می توانست فرصتی برای پیشرفت همه جانبه برای همه ما باشد ولی آقایون ….!
بعد از هر نمازی که میخونم دعا میکنم خدا همه را به راه راست هدایت کند
پیروز Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۳۰ ق.ظ
بله خوب. اگر طرف تا زمانی مثل مجسمه بشینه و حرف نزنه خوبه! کلا کیریت بی خطر یکی از اختراعات باستانیه بشره. کلا به خاطر همینه که تمام مرده ها ارج و قرب دارند و تا خوابند معصوم اند.
ناشناس Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۱:۳۵ ق.ظ
با سلام
موسوی مجسمه نبود ایشان همیشه از حداقلهای موجود برای ارایه نظرات استفاده میکردند و من هیچ وقت سخنرانی ایشان را درزمینه جامعه مدنی که ایراد کردند از یاد نمی برم واقعا خوب و بجا بود و همین طور برخی نقد های ایشان در انتخابات ریاست جمهوری کاملا وارد بود البته برخی هم خیلی خام بود و از فرد پخته ای مثل ایشان اصلا غیر قابل انتظاربود و یا همین شعار عقلانیت ایشان برای من تعجب آور بود مگر این انقلاب با عقلانیت مصطلح پیروز شد ؛ مگر اشغال لانه جاسوسی با عقلانیت مصطلح قابل توجیه بود مگر ادامه جنگ و انجام عملیات های رزمندگان با عقلانیت مصطلح امکان پذیر بود مگر اعلام حکم اعدام سلمان رشدی با عقلانیت مصطلح امکان پذیر بود مگر تلاشهای مختصصان ایرانی در زمینه توانایی هسته ای با عقلانیت مصطلح امکان پذیر بود
واقعا برای من این موضع گیری ایشان قابل درک نبود دول خارجی عقل سرشان نمی شود آنها هر وقت ببینند ما قوی هستیم و مردم در صحنه هستند ما را مجبور خواهند شد بپذیرند همان طوری که سایر کشورها را پذیرفته اند حتی اگر بد ترین وضعیت دموکراسی و….. داشته باشند
همین طور برخی مواضع قبلی شان در نقد سیاست های تعدیل اقتصادی آقای هاشمی را اصلا از یاد بردند صف بندی های موجود را خوب رعایت نکردند هر کس آمد میدان به طرف داری ایشان ؛ آن را پذیرفتند در حالی که ایشان یک اصولگرا هستند و همین طور اصلاح طلب خط امامی
پیروز Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۴:۰۷ ب.ظ
نه عزیز من! ته موقعی که ایشان حرف سیاسی نمی زد ایشان مورد وثوق امام بودند بهترین سیاست اقتصادی و خارجی رو زمان جنگ اتخاذ کرده بودند و…اما از روزی که معلوم شد این آقا می خواد کاندید بشه اون رئیس جمهور نابغه شروع کرد به زیر سوال بردن همه چیز زمان جنگ بدون اینکه یادش باشه تمام ساست ها مورد تایید امام بوده و رئیس جمهور وقت یک چیزی بود در مایه های مجسمه :) البته عقلانیت نبوده که الان سالی ۱۷ ملیارد دلار داریم ضرر می دیم از عدم برداشت از پارس جنوبی و قطر تنها کشور منطقه است که رشد دو رقمی داره! این همه ادم بی کار! بالاتری مصرف مواد مخدر جهان! تجاوز توی خیابون با اون همه مامور( قیامدشت)تحریم نظامی و نیروگاهی حتی توسط کشور های مثلا دوست( روسیه)و رفاقت با کشور دست سومی مثل ونزوئلا.شما نمی دونم الان یک نیروگاه ۱۰۰مگاواتی اتمی نمی تونی بسازی چه پیشرفتی توی انرژی هسته ای داشتیم ما؟ یک نیروگاه صد مگاواتی! ۱۰۰مگاوات می دونی چقدر کمه؟
امیر؟ Reply:
دی ۱۰م, ۱۳۸۸ at ۸:۴۳ ب.ظ
اقای سیاستمدار دنیا ما یک نظامی می خواهیم که عوض یه ادم چلاق ناقص العقل هفتاد ملیون مردم خودشون برای زندگیشون تصمیم بگیرند…تو همه حوزه های زندگی …دینشون را علماشون بگن…هنرشون را هنرمنداشون…نظامیش غرور داشته باشه…جوونش بتونه زندگی را بی هزینه تجربه کنه…زنانش یه مشت موجود افسرده و عصبی اش÷زخونه نشین نباشید…از دانشگاهش دانشمند و متفکر بیرون بیاد…روزنامه ها بتونند دو کلمه واقعیت را بدون سانسور و ترس از زندان بیان کنند…نه اینکه کل کشور با همه امکانات و مردمش در تیول یه نفر و خاندانش باشه که برای همه چیز و همه کس تعیین تکلیف کنند…این چیزیه که خیلی از مردم دنیا دارند تجربه می کنند …چرا ما ایرانی ها نتونیم…چیمون کمه؟در حالیکه همه این ارمان ها دو هزار و ÷انصد سال ÷یش تو این کشور بوده…منشور حقوق بشر کوروش را یه بار بخون و اوضاع غم انگیز مردممون را هم ببین….
اون قدر استدلال هاتون مسخره است که نمیشه چیزی گفت. حتی ۳۰ هزار نفر رو به زور کیک و ساندیس و با اتوبوس نتونستید جمع کنید. دیگه چی میگید؟ :)))
... Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۴:۵۰ ق.ظ
البته ۳۰ هزار تهرونی و ۴۰ ۵۰ هزار تای دیگه شهرستونی
نصف بیشتر اتوبوسهایی که اینها رو جمع کرده بود شماره های شهرستان بودن نه شماره تهران
جالبه نکنه تهران کمبود اتوبوس داره !!!!!
پیروز Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۳:۵۹ ب.ظ
آهان! خوب ببین شما. توی انقلاب اتوبوس بود اما کم بود اما توی کشاورز پر اتوبوس بود تا هفت تیر. وسط تصاویر بالگردی هم کلی کات خورده بود. چیزی که مشخصه کشتیبان را سیاستی دگر اماده و صندوق رای علی الحساب مالیده رفته! شما یک فکری به حال انتخابات دوره بعد کنید ادم جمع کنید دم صندوقای خاص و دوربین رسانه های خارجی رو ببرید وانجا بعد بگید دیدید مردم هنوز به نظام اعتقاد دارند و به صندوق رای باور دارند و از موسوی و کروبی زده شدن اند! اون روزها رو الان دارم با چشمم خیلی واضح می بینم، انقدر که کلیشه ایه کاراهای نظام اسلامیمون…
ناشناس Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۸:۲۵ ب.ظ
با سلام
ما ها مرغ همسایه رو غاز میبینیم و همین کار رو خراب میکنه این همه مردم تو این ۳۰ سال اومدند رای دادند اونهایی که این نظام رو قبول نداشتند همان هواداران نظام شاهنشاهی یک حرفی درآوردند این انتخابات که من کمی از دور ناظر بودم و پیش بینی کردم و درست بود البته با یک اختلاف جزئی که آن هم به نظرم درست بود ( تقریبا همه انتخاباتها رو پیش بینی کردم و درست هم درآمدند )
حالا تهران نشین ها که رای ندادند این دلیل نمی شود که کل کشور را قیم باشند
این که عده ای در انتخابات شرکت نمی کنند و همیشه هم طلب کار هستند هم هست
حالا با این کار جایی رو گرفته اند باز وقتی اومده اند و رای سفید و یا به یکی از رقبا رای داده اند مسولین کمی خودشون رو جمع کرده اند
دور بعد هم همین ملت خواهند آمد و رای خواهند داد و باز شما یا همان رای نده های همیشگی حرف های خود را از طریق رسانه های مجازی و خارجی تکرار خواهند کرد
و من فکر میکنم اکثر کسانی که این روزها دارند در خیابانها جولان می دهند و امنیت مردم را به هم میریزند کسانی هستند که اصلا در انتخابات شرکت نکرده اند و فقط می خواهند از جو موجود موج سواری کنند و از نوع نتیجه انتخابات سوء استفاده کنند
مردم کسانی هستند که با محوریت تاسوعا و عاشورا و شبهای احیا و و اربعین در میدان حاضر می شوند
با “موسوی” نگویید اسرار عشق و مستی
تا بی خبر بمیرد در درد خود پرستی
http://naamahram.mihanblog.com
نقطه Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۹:۱۳ ق.ظ
چشم
با موسوی نمیگیم اسرار عشق و “مستی”؟
میای نظر ت رو بگی لطفا؟
http://maryami-myself.blogfa.com/post-1147.aspx
(نظر خصوصی)
زهرا خانوم سلام. ببخشید می خواستم چون شما در باب اینترنت اطلاعات خوبی دارید کمی کمک ازتون بگیرم. من برای مانیتورینگ وبلاگم از وبگذر و پرشین استت استفاده می کنم اما هر دو نواقص زیادی دارند مثلا گاهی تو یک بازه زمانی آی پی هارو نمی خونن و گاهی هم اشتباه موقعیت جغرافیایی رو تشخیص می دند.
من از وبلاگم تو بلاگفا است می خواستم ببینم سایت یا برنامه قوی و خوبی وجود داره که از لحاظ کامل بودن و دقت و قدرت همه برنامه های دیگه رو پوشش بده و قابلیت های بالایی هم داشته باشه؟ مثلا هرکس کامنت گذاشت بلافاصله آی پی طرف رو با نام کامنت بده؟
خیلی ممنون می شم کمکم کنید.
سلام
عنوان این شعرتون فوق العاده وباریز بینی انتخاب شده بود.
خیلی وقت ندارم بنویسم نزدیک امتحاناته باید تایم نت اومدنمو جیره بندی کنم.
فقط از عنوان شعر بیشتراز خودش لذت بردم.
راستی یادم رفت بگم به
golbargejavani.blogfa.com
هم سر بزنید.
مدتهاست میگم خدایا شکر که تو عراق نیستم! تو افغانستان نیستم! تو افریقا نیستم!ولی خدا تو این مملکتم به اسم تو خیلیا دارن …
خسته شدم از اینهمه بخور بخورو خیانتو و بعد فرشته نشون دادن خودشون
مشکل نظام حاکم بالا بردن خودشون در حد معصوم بود که انتظار عمومی رو خیلی برد بالا!
از جریان سبز هم حالم بهم مبیخوره مخصوصا کربیشون!!!
هر حکومتی برای حفظ بقای خودش دست به اقداماتی میزنه و هیچ حکومتی جدای از این قضیه نیس نمونه اروپاییش فرانسه و اختشاشات تابلوش و جالب اینکه کشورایی که خودشون به پلیدی مشهورا ، امدن ناراحت جونای ما هستن! نمونش انگلیس که بابایی از ایران در اورده که حالا حالا ها جبران نمیشه!
چیز که خطرناکه قاطی شدن حق و باطله! اینکه من از نظام اداری و بروکراسی و بخور بخور اقایان حالم بهم بخوره حق منه ولی اینکه این اعتراض من برا دشمنای این حکومت که یه خروار شهید دادو زندگی خیلی ها و فرصت های خیلی های دیگه بخاطر تغییر حکومت از بین رفت یه حرف دیگس!
ایا من نظام فعلی رو همینجوری قبول دارم؟ نه
ایا من خواهان اصلاح اونم ؟ اره ولی به روشی اصولی
خوب حالا این روش اصولی چیه؟ نمیدونم ولی میدونم تغییر حکومت بسیار پر هزینه هست و خود امام هم از اون اول نمیخواست انقلاب کنه ولی مجبور شد
نتیجش اینکه من خوشحالم که مسلمونم و اگه اینهمه مشکل و پلیدی هست به خاطر اسلام نیس بلکه بخاطر درست اجرا نشدنشه! ولی تا اینجایی هم که معلوم شده سبزها و کشورهای طرفدارشون به نظر نمیاد دنبال حکومتی اسلامی باشن!
فکرشو بکون اروپا و امریکا!
ولی ایا حکومت اسلامی اینیه که داریم؟ شک نزدیک به یقین نه!
ولی اگه قرار باشه بین بدو بدتر انتخابی انجام بدم مسلما طرفدار کشورهایی مثل امریکا و اسرائیلو استعمار پیر نیستم!
حمایت از قدرتمند و حاکم هم هنر نیست هنری داری از حکومت انتقاد کن تا برادرا بهت انگ پیادنظام خارجی و هرچی برازنده خودشونه بزنن بعد چند سالی میری آب خونک بخوری حالشو ببری
مهدی Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۱:۲۳ ب.ظ
اتفاقا انتقاد هنر نیست ! یه معتادم از زمین و زمونو مملکت و هر کسی و هر چیزی “جز خودش” اتنقاد میکنه ! خوب هر کی هم میاد تایید میکنه کاری رو سریع جبهه مخالف بهش انگ جیره خوار بودنو میزنه !
تا وقتی به نظر مخالفمون اینجوری نگاه میکنیم نمیتونیم پیشرفت کنیم !
البته در مجموع مهم نیست آدم چه قدا انتقاد میکنه و چه میزان تایید و مهم اینه که منطقی حرف بزنه و هم نکات مثبت رو ببینه هم منفی که همچین افرادی در کشورمون بسیار کم هستن ! بسیار کم !
ناشناس Reply:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۲:۱۷ ب.ظ
با سلام
هر چیزی اخلاق خودشو می خواد اخلاق علمی ؛ اخلاق سیاسی ؛ اخلاق انتقاد اما ما ها همه اش هنر تخریب رو یاد گرفتیم و متاسفانه دراین زمینه فوق دکتری داریم در چهار چوب های مناسب از حکومت هم می شود انتقاد کرد اما با رایه راهکارهای عملی و در عین حال کم هزینه و توجه داشتن به همه جانبه نگری والا این هنر نیست که روز و یا شب راه بیافتیم به این و آن مرگ بگوییم آن هم مرگ هایی که میدانیم نشدنی است در کشور به اصلاحات نیاز هست اما چگونگی و ابعاد را در کف خیابان نمی شود تعیین کرد با ایجاد درگیری های خیابانی نمی شود این کار رو پیش برد با کمک گرفتن از بیگانه نمی شود این کار رو کرد
چرا در این کشورهای به اصطلاح جمهوری در اروپا پادشاهی هم دارند چرا این همه هزینه به کشور تحمیل نمی شود چرا این همه مسئله ندارند آنها مسئله اصلاحات رو ندارند ؟
دارند اما از راهش وارد می شوند عقل شان را به کار می اندازند چرا به انقلاب فکر نمی کنند بعد از انقلاب فرانسه دراروپا انقلابی نشده است چرا ؟
چون برنامه های اصلاحی مسالمت جویانه زیاد بوده است و همه هم به این موضوع رسیده اند که اقدامات اصلاحی بهتر نتیجه می دهد تا اینکه بریزند همه چیز رو به هم بزنند اما در کشور ما به زبان می گویند اما در عمل همان افکار شورشی و تخریبی است که انجام می شود چون به این موضوع ایمان نداریم حرف از اصلاح می گوییم منظورمان اصلاح رویه ها نیست بلکه تغییر مسولیت هاست همین سران سبز وقتی در راس بودند همه چیز خوب بود اما وقتی قرار شد که افراد دیگری هم در این میدانها وارد شوند همه چیز یک دفعه بد شد!؟
سفاهت ِ دنیا را همین بس که انسانی جان ِ انسان دیگری گیرد و به آن مفتخر باشد .
وای زهرا عجب شعری بود … دقیقا وصف حال من …
salam dostan.
man ie tahghigh daram k b komaketon ehtiaj daram.
b nazare shoma che razi dar raftan hast k dar mandan nist?????????//
mishe begin?????????????/
wooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ناشناس Reply:
دی ۱۰م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۹ ق.ظ
http://www.mortezashahidi2025.blogspot.com