فرقان: قدرت تشخیص حق از باطل

* من یک مطلب متفاوت و عالی تو وبلاگ دودینگ هاوس خوندم که واقعا لذت بردم. درباره بیانیه آخر موسوی هست که پیشنهاد سازش دادن. کاری که معلوم نیست چرا زودتر نکردن و اصلا چه چیزی رخ داده بود و چرا باید اینهمه هزینه صرفش میشد، اینهمه خون ریخته شد، اینهمه زندانی، اینهمه تخریب اموال عمومی، اینهمه جنگ داخلی و از بین رفتن وحدت ملی؟ و حالا بعد از اینهمه پیشنهاد صلح و سازش و حرفهای قانونی؟!

* من از وبلاگستان یکدست خوشم نمیاد. ایضا فیس بوک و فرندفید و اخیرا حتی گوگل ریدر که به شدت عقاید سایت بالاترین داره توش رشد میکنه. یعنی وبلاگستان سیاسی ای  که توش واکنشهای همه در قبال یک حادثه قابل پیش بینی هست چون منش سیاسی شون مشخص هست. یکی از دلایلی که نسبت به اکثر شبکه های اجتماعی بی تفاوت شدم شباهت وحشتناک آرای اینترنتی هاست از یکطرف سایتهای فراوان با جهتگیری ثابت که دارن زیاد میشن و بالاترینی که در راس همه اینها رو ساپورت میکنه و از اینطرف هم وبلاگنویسهایی که جز تعریف و تمجید از تمامی واکنشهای مقتداشون چیزی نمی نویسن و دریغ از یک انتقاد یا اونچه که نقد درون گفتمانی نامیده میشه و به نظرم یکی از مشکلات عمده اصلاح طلب ها همین تعریف و تمجیدهای بی حد و حصرشون هست. چه زمانی که خاتمی رییس جمهور بود جرات انتقاد نداشتی چون میگفتن تازه شرایط آروم شده، موقع انتخابات هم که طبق معمول وظیفه همه کوبیدن رقیب به قصد رای جمع کردن هست و مطابق معمول هنگامه انتقاد از بی برنامگی اینها نیست، حالا اگه رقیب احمدی نژاد باشه که چه بهتر که به هر صورت کوبیده بشه، مانعی نداره. چه بعد از انتخابات که جدیدا متنهای فراوانی در رسانی چشمهای موسوی الان داره توی گوگل ریدر شر میشه و لایک میخوره. ببینید این انتقاد من از جنس حرفهای تکراری صدا و سیما نیست که من بارها توی همین وبلاگ به این رسانه انتقاد کردم و معتقدم حقیقتا ملی نیست. ضمن اینکه تاثید خشونتهای استفاده شده علیه اینها نیست که من به حکم نیمچه مسلمانی ای که دارم به شدت مخالف استفاده از خشونت جهت کنترل تظاهراتها بوده و هستم چه سلاح سرد و چه گرم.

* نمیدونم کی اصلاح طلبان از کیش شخصیت پرستی خارج میشن؟! ببینید من با سرسختترین طرفداران آقای احمدی نژاد هم بحث کردم. حتی اونها هم منتقدش هستن ولی بازهم میگن اگر کاندید بشه بهش رای میدن، به حکم آنچه که اصولگراییشون نامیده میشه مثلا حتی در انتخاب معاون اولش. ولی در مورد اصلاح طلبها هیچوقت اینطور نبوده. مهمترین حربه اصلاح طلبها در انتخابات کوبیدن رقیب هست. قبلا مفصل نوشتم. یا رقیب و یا طرفدارانش. همین الان اگه اینها تظاهرات کنند اکثر قریب به اتفاق، از این لینکها رو شر میکنن که بگن اینها دولتی ان با اتوبوس اومدن، سپاه اینها رو آوردن. تازه اگه اینها رو نگن اینها زاغه نشینان و فقیر فقرا و ریش دارها و چادریهایی معرفی میشن که تو صف شیر یارانه ای سر و دست همدیگه رو میشکنن و در نتیجه طرفداران جنبش سبز قشر لابد تماما تحصیل کرده روشنفکر هستن (واقعا بخش اول از متنی بود که در گوگل ریدر شر شده بود در بی اعتقادی و بی همه چیزی تظاهر کنندگان معترض به اتفاقات عاشورا) یکسری هم که طبق معمول اتفاقی بین اینها قرار میگرن ازشون دزدی هم میشه! میدونین میخوام چی بگم؟ اینها منتقد صدا و سیما و کیهان هستن در حالیکه خودشون در وجهه مخالف از همون روش آقای شریعتمداری استفاده میکنن.  اونها هم میگن اینها ۵۰۰۰ نفرن که اکثرشون سگ.باز و هم.جنس بازن. اینها برعکس.

* چیزی که اصلاح طلبها نادیده میگیرن، همین جمعیت و خواسته هاش هست. همین قشر فقیر و کم در آمد و بدبخت بیچاره است که انتخابات رو تعیین میکنه. با همون دیدگاههای سنتی و محافظه کارانه اش. مجموع قشر دانشگاهی و فرهنگی ما طبق آمار ۳ میلیون نفر هست! در حالیکه بیشترین جمعیت رای دهنده در شهرستانها و حاشیه شهرهای بزرگ و روستاها زندگی میکنن نه قیطریه و زعفرانیه که اتفاقا اینها رایشون از قبل معلوم هست و به نظرم نیازی نیست که هی بدیهیاتی که فکر میکنن میدونن رو بهشون بازم گفت!

* اگه دقت کنید ظاهرا نوشتن مطلب انتقادی به نوعی رانده شدن از جمع “خودی” هاست. اینجا مرسوم هست که به صورت پیشفرض از روی جملات، لینکها، شرهای گوگل ریدر و فعالیت فیس بوک کلا نتیجه بگیرن که اولا: احیانا به چه کسی رای دادی؟ ۲- بعد انتخابات طرف کی رو گرفتی؟ واضحه که باید در اینها دقیقا باید مشخص کنی کدوم وری هستی. اگه تو یه مطلب بنویسی به نظرت موسوی منافق و برانداز نیست یکسری لینکت میکنن، اگه بنویسی یکسری دیگه. اگه به خودسریها، دستتپاچگیها و خشونتهای حکومت بعد از انتخابات انتقاد کنی یکسری دیگه لینکت رو برمیدارن و به جاش محبوب یک عده دیگه میشه. از کامنتهای وبلاگی که حرف نزنیم بهتره. این وسط میمونیم ماهایی که به هر ۲ طرف انتقاد داریم و نمیدونیم کجا مطرحش کنیم؟! یا هی باید طوری جملاتمون رو اصلاح کنیم که خدای نکرده به جایی یا کسی برنخوره!

* واضحه که در چنین فضایی هرکس به فکر محبوبیت خودش هست. من چیزی قریب به ۷ ساله این دنیای وبلاگستان رو می شناسم. خوب یادم هست که یک عده قبل از معروف شدن و سلبریتی سیاسی شدن چطور مینوشتن و به چه لینکهایی علاقه داشتن، اما متاسفانه هی تغییر و تغییر کردن تا جایی که خیلی مواقع، برای همشکل جماعت شدن،  انصاف رو زیر پا گذاشتن و علیرغم همه متنهایی که در باب بیعدالتی حکومت و عکس العمل تند نسبت به مخالفین مینویسن، از کردار مجازی خودشون غافل هستن و غافل از اینکه خودشون دارن از همون شیوه علیه حکومت استفاده می کنن. دولت یا حکومت رو برای این مینویسم که خیلی از اینها میگن قصد براندازی جمهوری اسلامی یا انقلاب رو ندارن آنچه که اصلاح ساختار نامیده میشه، هدف غایی شون هست. بگذریم از اینکه من معتقدم اصلاح طلبها هیچوقت به اجماع نرسیدن که چی میخوان بس که روی این موضوع سرمایه گذاری میکنن که چی نمیخوان.

* مطلب دودینگ هاوس از این جهت برام ارزش داشت اولا رعایت انصاف دوما شجاعت در نوشتن چنین متنی در چنین وبلاگستانی. سوما اینکه بالاخره کسی به تضاد و بی برنامگی موجود در رفتارهای آقای موسوی و به طور کلی جنبش سبز اشاره کرد. آقای موسوی در تمام بیانیه هاشون ازالتزام به قانون حرف میزنن در حالیکه بارها قانون رو زیر پا گذاشتند. من میدونم که الان حتما میگین طبق اصل فلان قانون اساسی برگذاری تجمعات مسالمت آمیز مجوز نمیخواد و نظایر این. اما فقط به این فکر کنید که الان چند ماه از انتخابات گذشته و چند بار خیابان ریزی در این کشور انجام شده؟! این اعتراضات تا کی باید ادامه داشته باشه؟ هدف از این اعتراضات خیابانی پراکنده چیه که رسانه های غربی هم با تمایل کامل بهش بال و پر میدن. دوما آیا قبول دارین که توی این تجمعها واقعا به اشخاص و اموال عمومی آسیب رسیده (فرقی نمیکنه از طرف کی؟) مسئله اینجاست که وقتی جایی شلوغ میشه طبیعتا فرصت مناسب پیش میاد. من یکبار در آزادی موقع برگشت از محل کارم وسط یکی از تجمعات قرار گرفتم و خوب یادم هست که در یکی از خیابانهای فرعی حدود ۱۰ تا جوان کم سن و سال بودن که روبروی ساختمان تامین اجتماعی میگفتن شیشه های این ساختمون دولتی هم مناسب پائین آوردن. من برای حادثه آتش زدن مسجد لولاگر هم شاهد عینی داشتم. بدیهیه که من مثل صدا و سیما هدفم این نیست که بگم هدف جنبش سبز شکستن شیشه ساختمونه!

* و در پایان حالا که آقای موسوی پیشنهاد سازش هم دادن، بیاین این سوال رو بپرسیم: مسئولیت اینهمه خونی که ریخته شده بر عهده کیه؟ واقعا به این موضوع فکر کردین؟ من بارها با دوستانم از طیف آنچه که ارزشی نامیده میشه و غیر ارزشی حرف زدم. سبزها معتقدن که مسئولیت به عهده تیرانداز و کسی که بهش دستور داده هست.ارزشی ها میگن مسئولیت به عهده کسی هست که بی نظمی رو به وجود آورده ایشون بر اساس یک توهم گفتن که تقلب شده و به خیابان بریزید اگه چنین چیزی مطرح نشده بود و ایشون وقتی در یک بازی شرکت کردن، قواعدش رو پذیرفته بودند، دولت مجبور به اینکار نمیشد. کسی هم کشته نمیشد.

* من نمیدونم به طور قطع بگم چه کسی مقصره فقط میدونم هر دو طرف تا حدی درست میگن و اینم به طور قطع میدونم که خدایی هست و قیامتی هست و اون بالاتر از همه میدونه. فقط اینکه هرکس باید پیش وجدان خودش به این سوال جواب بده که ارزش اینهمه هزینه و خون  رو داشت؟ هدفش مقدس بود؟ این پیشنهاد سازش چرا الان داده شده؟ این پیشنهاد خوب بود، اگر زودتر از اینها داده میشد نه با اینهمه تاخیر و تحریک و قانون شکنی. هرچی باشه هرکس قبل از این چپ باشه یا راست، سبز باشه یا غیر سبز، ارزشی باشه یا غیر اون، انسان هست. بگذریم از اینکه ما ادعای مسلمانی هم داریم.

۹۹ نظر

  1. ahmadbaki ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۳:۲۲ ب.ظ

    sallam azizam

    ناشناس Reply:

    بالاخره نوشتی اون چیزی که می خواستی بنویسی!
    ! برخی از نظرات تون خوبه یعنی با واقعیت ها جور درمیاد و ته دلت رو هم می تونم بخونم که چی میگذره
    به هرحال در هر زمان یک حقیقت بیشتر نیست !
    حق یا باطل !
    من در مورد هر کدوم چیکار کرده ام !
    برای تقویت حق چه کارهایی باید انجام بدهم !
    چیکار کنم که از من سوء استفاده نکنند و در عین حال مفید هم باشم !
    الزاما برای حمایت از حق رفتن در جناح بندی ها و باندبازی لازم و ضروری نیست
    اما به هر حال جامعه نیازمند سازماندهی مجدد است تا افرادی که می خواهند برای حق و حقیقت کار کنند نهادهایی را داشته باشند

    ناشناس Reply:

    این مسایل نشون میده که نباید بازیچه شویم حتی اگر به ظاهر برخی حقیقت نمایی نمایند و قانون گرایی بهترین رویه در شروع هر اصلاحی است حتی اگر اون موضع به ظاهر غیر قانونی بوجود آمده باشد با گرد و خاک کردن و گل آلود کردن اب و نیز غبار الودکردن فضا فقط مسئله پیچیده تر خواهد شد و حقی هم اگر وجود داشته باشد ممکن است دراین فضا قابل اعاده نشود و به ظلم های بیشتر و بزرگتر منجر شود

  2. فانوس ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۴:۴۶ ب.ظ

    سیاسیش نکنید قشنگ تره
    سلام ندادم چون جوابش واجبه، گفتم شاید وقت جواب دادن نداشته باشین

  3. مصلوب ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۴:۵۱ ب.ظ

    من فکر می کنم خود تو هم متاسفانه دچار بی انصافی شدی کی گفته هیچ کدام از سبزها به موسوی انتقاد نکرده اند این لینکو بخون:http://maslub.wordpress.com/2009/09/26/%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84-%d9%87%d8%a7%d9%8a%d9%8a-%d9%83%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d9%86%d8%a8%d8%b4-%d8%b3%d8%a8%d8%b2-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%8a%d8%af/

  4. Reto ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۴:۵۵ ب.ظ

    مطلب جالبی چند نکته به نظرم رسید :

    جنبش مردم به نظر من از آقای موسوی رد شده و حالا کاملا اصل نظام هدف گرفته و با بیانیه هم این راه رفته را بر نمی گرده

    بالاترین فقط یک بازو هست ، هر روز می تواند به سمتی بچرخد ؛ من دوسال هست در آنجا عضوم و به نظرم الآن یکی از بدترین دوران خود را دارد . شما هم دقت کنید دیگر افراد قدیمی در آنجا لینک نمی گذارند . فقط جای آدم هاییست که می خواهند به زمین و زمان گیر بدهند و رویایی در سر دارند که با چند شلوغی جمهوری اسلامی می رود

    شما می گویید هر دو طرف راست می گویند ، شاید قبل از انتخابات با شما موافق بودم اما با این حرف هایی که می شنوم و فیلم هایی که میبینم ، یا مردم دروغ می گویند یا حکومت. اگر تجاوز شده ، آدم کشته شده و این افراد بدنه ای از نظام هستند و فردی حتی جز کوچک نظام باشد و چیزی نگوید ، همدست او است.

    مسئول این همه خونی که برای انقلاب اسلامی ریخته شد چه کسی است؟
    وقتی شما می خواهید انقلاب کنید ، هدف بزرگی دارید و رسیدن به آن کار آسانی نیست، اگر جان کسی از دست برود برای هدفش رفته و مسئولیتی برای دیگران است تا اگر موافق هستند راه او را ادامه دهند . همچین کاریزمایی من در آقای موسوی
    نمی بینم که بخواهد حتی به خاطر پسر خواهر خودش هم ، و افراد کشته شده دیگر کاری انجام دهد .

  5. محسن الف. جیم. ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۵:۰۰ ب.ظ

    بد ترین ویژگی اصلاح طلب ها و اکثر طرفدار های اصلاح طلب ها (که با تقریبا کل مرام ظاهری اصلاح طلب ها باطنا مخالف هستن) همین بند سوم مطلب شما بود. طرف میاد میگه من از هرچی آخوند جماعت بدم میاد ولی عاشق مهدی کروبی هستم. آخوند بودن مهدی کروبی و نفرت ازش رو جار میزنه ولی به خاطر ۴تا هارت و پورتش عاشقشه. یا تو جریان مرحوم آیت الله منتظری اصلا نمی دونستن کیه! یهو شد پدر معنوی جنبش سبز! مشکل بنی صدر و یزدی و تقریبا موسوی هم همینه دیگه. قبل انقلاب از قدرت امام استفاده کردن الان به یه ساز دیگه می رقصن.

    مرتضی Reply:

    موسوی دیگر اصلاح طلب نیست از نظر من ایشان یک ضدانقلاب است و البته حمایت بنی صدر و منافقین و بهاییان و آمریکا و اسراییل و ریگی و فرزند شاه مخلوع و خوانندگان لس آنجلسی و…..را پشت سر خود دارد
    ایشان در بیانیه قبل از ۱۶ آذر می گوید در ۱۶ آذر نشد ۱۷ آذر نشد ۱۸ اذر وبرای نظام می خواهد خط ونشان بکشد این یعنی با ریزش شدید دوستانش و کنترل اوضاع به دست دولت از همه جا بریده و انقلاب مخملی به سرانجام نرسیده و ایشان زور آخری برای محاربه با نظام میزند

  6. فرزاد ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۵:۰۷ ب.ظ

    آقای موسوی در تمام بیانیه هاشون ازالتزام به قانون حرف میزنن در حالیکه بارها قانون رو زیر پا گذاشتند. من میدونم که الان حتما میگین طبق اصل فلان قانون اساسی برگذاری تجمعات مسالمت آمیز مجوز نمیخواد و نظایر این. اما…

    این اما یعنی چی ؟ مجوز میشه برای اینکه قانون زیر پا گذاشته بشه ؟

    در ضمن ممنون میشم چند مورد از قانون شکنی‌های آقای موسوی رو ذکر کنید (غیر از بیانیه دادن و شرکت در تجمعات غیرقانونی)

    پی‌نوشت : شجاعت شما در بیان نظر مخالف قابل تحسینه، ولی “سلبریتی” شدن از این راه هم قابل دسترسه. لزومی نداره آدم فقط همرنگ جماعت بشه

    مرتضی Reply:

    دوستانی که مدام حرف از اصل ۲۷ قانون اساسی میزنند بروند اصل ۴۰ را هم بخوانند
    این اصل هر گونه تجمع مخالف منافع ملی را ممنوع می کند
    نکند دوستان در اینکه تجمعات بعد از انتخابات در راستای منفع ملی بوده یانه شک دارند؟؟!!

    فرزاد Reply:

    اصل ۴۰ : هیچ‌کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.
    یک نکته حقوقی : اصول قانون ترتیب و اولویت دارند، به این معنی که اصول بعدی نمی‌توانند اصول قبلی را نقض کنند.
    یک نکته نقل قولی : اولاً اسمی از تجمع برده نشده، ثانیاً منافع عمومی بوده نه منافع ملی
    یک سوال تاریخی : آیا قیام عاشورا هم ضد منافع اسلام بوده است، چون قیام بر علیه حکومت اسلامی بوده است ؟

    ناشناس Reply:

    در مورد امام حسین هنوز دولت بعد از معاویه از همه بیعت نگرفته بود بنابراین بیعت با یزید محاربه با اسلام نبوده است .
    منافع عمومی همان منافع ملی است! بیسواد !

    ناشناس Reply:

    و همین طور اقدام معاویه درر معرفی یزید مخالف بندهای صلح امام حسن بود و بیعت نکردن با یزید محاربه با حکومت اسلامی نبود چون پسر ابوبکر هم با امام علی بیعت نکرد اما حضرت علی او را مجازاتی نکرد

  7. بهنام ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۵:۳۱ ب.ظ

    من معتقد نیستم که حربه ی اصلاح طلبان کوبیدن حریفه. اتفاقا بر عکس. یادم میاد از سال ۸۴ که نماینده ی آقای لاریجانی اومد دانشگاهمون تا همین انتخابات اخیر تمام هم و غم اصول گرایان کوبیدن اصلاح طلبان بوده و هست. کی اصولگرایان یه برنامه ی منسجم و منطقی ارائه دادند و بهش عمل کردند؟ ولی برنامه های اصلاح طلبان را غربی و آمریکایی خواندند و اجازه ی دفاع از خود را هم ندادند. سعید لیلاز یک تحلیل گر اقتصادی چرا باید در زندان باشد؟
    اگر قشر ضعیف و کم درامد نیم نگاهی به احمدی نژاد دارد نه به این معنی است که برنامه هایش درست بوده. به این دلیل است که چون فقیرند به وسایلی مثل ماهواره و اینترنت و غیره هم دسترسی ندارند. هر چند من معتقدم فقر مالی در دراز مدت فقر فرهنگی رو به همراه میاره.

    بنده خدا Reply:

    یعنی اصلاح طلبا رقیب رو نمی‌کوبند ببخشید دیگه چه جوری باید کوبید ۸۴ که همش تهمت بود و تهمت و تهمت!! منم اون موقع دانشجو بودم و متاسفانه دانشگاه آزاد. فضای دانشگاه کاملا تبلیغات یک سویه آن هم از نوع تهمت و افترا بود.
    البته کاملا قبول دارم که در انتخابات ۸۸ گویا قصد همه کاندیداها کوبیدن و له کردن همدیگر بود اصلا چه کسی برنامه ارائه داد یک گروه گفتند شما دروغگویید آنطرف دیگر هم گفتند شما مقصر همه بلاهای ۳۰ ساله اید

  8. حمید ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۵:۳۲ ب.ظ

    دوست عزیز این نامه کجاست؟ خیلی مایلم بخونمش و ببینم چقدر راسته. (یحتمل از سایت شخصی بنی صدر که اقتباس نکردین!؟؟)

    به زهرا : ای ول! زهرا دوست داریم!

    جغله Reply:

    آب کم جو تشنگی آور به دست
    تا بجوشد آبت از بالا و پست

    حمید Reply:

    جواب جالبی بود برای فرار از جواب

    حمیدرضا Reply:

    خوشبختانه آب شما گویا از بالا و پایین در جریان است. دوست سبز من گویا حرف مفت زدن را از امام خود پیر سیز پوش به میراث برده اید. بروید بر این موج دروغ و به دیگران انگ دروغگویی بزنید.
    یک مشت بی خرد که هیچ چیز جز مزخرف گویی و فحش به این و آن و استدلالات بند تنبانی در دستتان نیست می خواهید انقلاب ثانی بکنید.
    زکی!

  9. مرتضی ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۵:۳۴ ب.ظ

    این حرفها واقعا چقدر بین مردم طرفدار داره
    اصلا ما اول باید مردم را تعریف کنیم مردم یعنی چه ؟آیا مردم آن ۱۳ میلیون اند؟ آیا آن ۲۴میلیون ؟ آیا فقط ساکنان تهران مردم اند؟ آیا اغتشاشگران که وحشی گری آنها در روز عاشورا برای همه ملموس شد مردم اند؟

    مردم چه کسانی هستند؟
    برای شنیدن نظرات مردم چه باید کرد ؟
    آیا راه اعتراض آشوب است؟
    انتخابات چه معنایی دارد ؟
    بعد از گذشت انتخابات و تایید آن توسط نهادهای مسئول آیا اعتراض معنایی دارد ؟

    علی Reply:

    آیا اغتشاشگران که وحشی گری آنها در روز عاشورا برای همه ملموس شد مردم اند؟

    مثل این که شما زیاد تلویزیون نگاه می کنی. من برای این که فارغ از هر گونه تعصب، در مورد جنبش سبز قضاوت خودم را داشته باشم ( به بی بی سی یا تلویزیون ایران کاری نداشته باشم و خودم بررسی کنم از نزدیک) روز عاشورا به میان جمعیت رفتم برای اولین بار. و فقط مشاهده کردم. آن چیزهایی که تلویزیون پخش کرد با آن تفاسیر ۹۰% دروغ بود.

    من خشونت هایی را دیدم از نیروهای انتظامی که اصلا باورم نمی شد. حتی جلوی من یک کودک را در جلوی مادرش به بدترین شکل ممکن زیر باد کتک گرفتند. صحنه ای که تا ساعت ها ذهنم را مشغول کرده بود. مادرش هم زنی چادری و مذهبی بود. آن ها این گونه از عزادارن پذیرایی نمودند.

    من قضاوت ها و شنیده های خودم را گفتم. شما هم لطفا ابتدا خودتان به میان جمع ها بروید بعد قضاوت کنید.

    ناشناس Reply:

    ۱۵۹
    بابا تو خیلی خوش بینی!به نظرت تلویزیون دولتی ما(توجه کن گفتم دولتی ما)فقط ۹۰%دروغ گفت!!!!
    حاضرم قسم بخورم ۱۴۰%یک ریز خالی بست!
    من فقط یه تما شاچی بودم ولی اگه یه خورده دیر تر اقدام کرده بودم باید برام تو او ین کمپوت می اوردین(با توجه به این که من دختر محجبه ای هستم!!!!!!!!!)انگار این لباس نظامی ها فقط یه چیز براشون تعریف شده بود:تا می خورن بزنیدشون به هیچ احد و ناسی هم رحم نکنید زن و بچه پیر و جوون با حجاب و بد حجاب!!!!!!!!!!!!!!!هنوز مخم داره سوت می کشه

  10. مرتضی ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۵:۳۷ ب.ظ

    اگر دقت کرده باشید موسوی در این بیانیه به دولت و مجلس وقوه قضاییه پیشنهادهایی داشته این یعنی دولت را به رسمیت شناخته !!!
    حال شما جواب بدهید جواب هزینه هایی که به نظام ومردم و که خود شما هم را شامل میشود که می دهد؟

  11. holmes ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۵:۴۶ ب.ظ

    شما سعی کردی مثلا منطقی بحث کنی ولی یه چیزایی اون وسط از دستت در رفته…
    ۱- واقعا کسی زمان آقای خاتمی جرات نداشت از ایشون انتقاد کنه؟ مطمئنی؟
    ۲- صراحتاً نوشتید موسوی بر اساس یک توهم توطئه تقلب در انتخابات رو پیش کشیده..۳۷۰ صفحه سند و مدرک کلی شاهد عینی از دوستان که به عنوان ناظر شورای نگهبان حتی !! پای صندوق بودند، فیلمها و عکسها و..خلاف این رو ثابت میکنه..اقلا یه خورده با شک میگفتی.
    ۳- در مورد اجماع اصلاح طلبان حول این که چی می خوان…چه اشکال داره اجماع بر سر نخواستن چیزی باشه…خواستنیها بعدا در یک فرایند آزاد و دموکراتیک پیدا می شه.
    ۴- شما دنیای مجازی رو مناسب ندونستید.. چون خیلی ها یک رای دارند(اون رای مخالف شماست اتفاقا!) خب این لازمه دموکراسی و رای گیریه…مگر اینکه کلا دموکراسی و رای اکثریت رو قبول نکنید…خب آره اینهم نظریه…
    ۵-بعضی وقتها مثل دوستانمون در روزنامه کیهان..همه چیر رو زیر سر سایت بالاترین میدونید…نه جانم اون یک سایته که ملت میان و به لینکها رای میدهند…
    ۶- من عقب نشینی خاصی در بیانیه موسوی نمیبینم…این توهم افراطیون دو طرفه…
    ۷- بذار منهم یه مطلب غیر منطقی براتون بنویسم…و از احساسم بگم…نگاه شما یک نگاه اتفاقا خود بزرگ بینانه است و دانای کل بودن و بر خلاف جریان آب شنا کردن و …ما هم مثل شما فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران بودیم..همین. یه چیزی هم بگم…نوشته هاتون رو همیشه دنبال می کنم…هر چند بعضی وقتها خب نظرم صد در صد باهاتون مخالفه…

    اکبر Reply:

    چه جالب تا اینجایی که ما یادمونه و فیلمهای موجود نشان میدهد آقای موسوی ساعت ۱۲ شب انتخابات خود را برنده اعلام میکنند و تا صبح که نتایج شهرستانها می آید ایشان یک دفعه زیرورو میشوند

    فردای آنروز خانم ایشان به یک شبکه انطرف آبی دلایل تقلب را چنین میگوید:(( مگر میشود شوهر من مال فلان جا باشد و انجا بهش رای نداده باشند ))!!
    شورای نگهبان ۵ روز به همه اضافه فرصت می دهد اما تا جایی که ما یادمون هست جز آقای رضایی کسی مراجعه نمی کند چون دلایلی نیست که ارایه دهند و آقای رضایی هم بلافاصله پس از بازشماری انکی از صندوق ها پی می برد که دچار توهم بوده وانصراف می دهد
    به هر حال آقای موسوی هم دنیای خود راخراب کرد هم آخرت خود را و در آینده حتما باید جوابگوی این هزینه ها یی که به ماتحمیل کرد باشد در دادگاه

  12. آقای رگبار ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۵:۴۸ ب.ظ

    زهرا خانم اول بگم که من همه مطالب شما رو خوندم و می خونم و به نظرات شما در مجموع به عنوان یه آدم منصف احترام می ذارم ولی خب کمتر پیش اومده که کامنت بذارم شاید به خاطر این که مدتی هرچه گذاشتم از شما جوابی نگرفتم و این کار بی فایده را قطع کردم !
    اما درباره این که گفته ای مسئول این همه ناآرامی ها با کیه ؟ فکر نکنم شما جواب رو ندونی . شما جوابت مشخصه فقط خواستی به قول معروف نظرت رو Share کنی . می دونی که راهپیمایی طبق یکی از اصول قانون اساسی آزاده و حالا اگه این اصل اجرا نمیشه باید یقه اون که مانعش میشه گرفت
    و دیگر این که این را هم بدون که در هر حرکتی یه عده هم ناتو و ناخالص داخل میشن و می کنند آن کارهایی که نباید بکنند نمونه اش عزاداری امام حسینه که یه عده ناخالص برای امیال شخصی کارهای در دسته ها م یکنندد که ناگفتنی است ولی انسان عاقل آنان را عزادار واقعی قلمداد نمی کند
    پس زهرا خود بخوان دیگر این حدیث مجمل را
    (اگر خواستی و جواب دادی خوشحال خواهم شد بخوانم )

  13. ناشناس ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۵:۴۹ ب.ظ

    ۱٫ حق اعتراض یک حق دائمیه و اصلا یکی از اهداف جنبش سبز همین هست. هر وقت و هر جا خواستی اعتراض بکنی
    ۲٫ من از آدمهایی که سعی می کنند هر جور شده راه میانه را بگیرند زیاد خوشم نمیاد. این وضع شما را من چند سال قبل داشتم. موسوی برای من میانه (که من ازش به عنوان یک قله بین دو گودی چپ و راست یاد می کنم) بهترین بوده و هست و توانست ملتی را برای گرفتن حقوق خود مشتاق و البته بعدش دیگه مردم هستند که به موسوی می گویند چه کار کن
    ۳٫ از بیانیه هفده موسوی چیزی به اسم سازش بیرون نمیاد. سازش در ایران بد تعبیر شده. اگر موسوی بتواند امتیازی برای مردم بگیرد، در اثر داشتن حمایت مردمی هست

  14. ناشناس ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۵:۵۰ ب.ظ

    به علاوه باید بگم خوشبختانه یا متاسفانه نتیجه همه چیز را همیشه مردم مرفه تعیین می کنند به دلایل گوناگون و این دفعه اینها به میدان آمدند.
    به علاوه، اتفاقا حرفهای موسوی بیشتر با تکیه بر مردم پایین دست بود/ یادتان می آید از برنج باسماتی؟

  15. فاطمه ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۶:۰۷ ب.ظ

    من با این نظر و نظر قبلی خیلی موافقم من سال ۸۴ به احمدینژاد رای دادم چون همانطور که رضا گفته فکر می کردم که به دنبال عدل علی و اسلام ناب محمدی هست در حالی که در این ۴ سال دیدم که کاملا هدفمند با اسم اسلام در حال نابودی اسلام است.

  16. رسول ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۶:۰۹ ب.ظ

    این از همن موضوع هایی است که میخوای دربارش خیلی چیزا بنویسی اما نمیتونی…
    ترجیح میدم چیزی نگم…. ولی اینو خوب می دونم که خدا از هرکسی دانا و شنوا بیناتره… قضاوت کردن در مورد هر شخصی رو هم درست نمی دونم…. خدا بهترین قاضی است… روز قیامتی نیز هست….

  17. پریزاد ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۶:۱۵ ب.ظ

    زهرای عزیز باید بهت تبریک بگم که نظرتو گفتی(چون همون طور که می دونی در این روزهای وبلاگستان گفتن حرفی علیه موسوی با توهین ها وآزارهای فراوون همراهه)
    موفق باشی.

  18. پریزاد ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۶:۱۶ ب.ظ

    راجع به مطلبت هم تا حد زیادی موافقم…مشکل اصلی اصلاح طلبان اینه که هیچ گاه اشتباهاتشون رو نمی پذیرن.

  19. هکر ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۶:۵۶ ب.ظ

    زمان هست و خواهد ماند وهمه این ها ربط و بی ربط ها به غش تفکر و تحرک سازندگی و پیشرفت است
    به همین ساده گی.. ودر این میان وای از غش بی غش احمدی؟؟ و موسوی ؟؟
    که مایه سرگشتگی و تنگ حوصلگی .. و آرامش روان و اندیشه را مثل سوهان می تراش.. چون در هاله ای از غفلت های وقت ناشناسی، غوطه ور شده ایم.
    ……….و وای از حر مت حسین ………

  20. آقای رگبار ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۷:۱۹ ب.ظ

    و یک موضوع دیگه و اون این که نوشتی از وبلاگستان یک دست خوشت نمیاد
    این کمی خنده داره . انگار این جا هم مامور و عسس و شحنه داره که همه رو به دلخواه خودش یک دست کنه . خب هر کی هر چی بخواد م ینویسه . آزاد ازاد . تازه باز هم نه چندان . چون خیلی ها از ترس خیلی چیزها رو نخواهند نوشت .
    پس اگه اذعان داری که جو وبلاگستان یه طرفیه این خودش یه نشونه است .

  21. کیناز ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۷:۲۴ ب.ظ

    با سلام
    با این که با تمام مطالبتان موافق نیستم ولی از شما به خاطر این مطلب واقعا ممنونم
    حقایق درستی را در مورد وبلاگستان مطرح کردید

    حتی در این مدت از وبلاگ هایی که اصلا انتظار نداشتیم و کلی کلاس می گذاشتند که دارای دید سیاسی بازی هستند مشاهده شد مواضعی را گرفتند که تعجب می کردید

  22. مریم ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۷:۳۵ ب.ظ

    سلام
    مشکل اینجاست که راههای قانونی اعتراض بسته شده، شما یک راه قانونی نشون بده که بشه با صدای رسا به اوضاع سیاسی و اقتصادی اعتراض کرد.
    هر کسی که نقدی به جریان حاکم بکنه، حتی به مسائل اقتصادی ، مخالف اسلام و کافر و معاند خطاب میشه
    وقتی تمام قوای نظام در دست یک حزب باشه و اون حزب هیچ نقدی را به خودش وارد ندونه ،اوضاع همینی میشه که الان میبینیم .
    البته شاید خیلی به متن شما و موسوی ربطی نداشت،خواستم بگم که هرج و مرج ها نتیجه طبیعی روال حکومت هست

    ناشناس Reply:

    کدوم حزب کشور رو دست گرفته !؟ اصلا تو ایران حزبی هست ! به معنی واقعی خودش !
    اینهایی که می گند ما حزب هستیم فقظط یه عده معدودی هستند که اسمی رو رو شون گذاشتن
    بعلاوه چی هست که امروز کسی نمی تونه انو منتشر کنه ! هر کس هر چی میخوا میگه فقط اجتماع فیزی کی نیست تازه اون هم به خاطر این مسخره بازی ها مجعش کردند
    امروز هر کس هر چی می خواد میگه و هر چی میخواد می کنه و این یعنی قانون جنگل !

    مریم Reply:

    این که یه نفر تو یه گوشه یه چیزی بگه که اسمش آزادی بیان و نقد نیست
    وقتی میگن راه های قانونیش بسته است یعنی نه یه روزنامه منتقد داریم نه صدا و سیما نه مجلس منتقد نه به دانشجوها اجازه فعالیت میدن

    ناشناس Reply:

    این همه فضای کله گشاد فضای مجازی و رادیو های خارجی و ماهواره ها که هر کس هر چی میخواد میگه فضای بسته است؟
    حالا خوبیش اینه که از پول این ملت هزینه نمیشه

  23. اکبر ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۸:۱۵ ب.ظ

    همه بخونن همه بخونن

    من پیشنهاد میدم یک دادگاه تشکیل شود و آقای موسوی هم حضور یابند واز همه حقوق وکیل و ….برخوردار باشند و این دفعه از ایشان درباره همه ادعاها توضیح خواسته شود

    قطعا”باید تمام مستندات خود را ارایه کنند اگر درست بود که خاک بر سر متخلفان
    و…..
    و اگر نتوانستند سندی ارایه کنند ……..باید پدر ایشان و هم حزبی ها یشان را در آورد!!

    هزینه های گزافی که بر ما ونظام تحمیل شد راباید پاسخ بدهند

    حامد Reply:

    همچین میگی ما و نظام انگار پسر خاله هستین. ایران برای همه ایرانی هاس. تو دوست داری ساکت باشه؟ یه سری دوست دارن شلوغ باشه. حق نداری محکومشون کنی.

    ناشناس Reply:

    با سلام
    به نظر من خانم اچ بی موضع خودشون رو گفته اند البته خیلی شفاف نه ولی فکر می کنم ایشون میخوان بگن با عنایت به تحولاتی که افتاده این همه هزینه ارزش این کارها رو نداره باید اصولی تر از این عمل کنیم
    همه جانبه نگر باشیم جو گیر نشیم فقط عناصر سیاسی نیستند که تو این وسط دارن هزینه میدند بلکه عموم مردم رو باید درنظر بگیریم و همین طور آینده رو که در مورد ما قضاوت خواهند کرد
    و مطالب زیادی که احتمالا در آینده در مورد اونها مطلب خواهند نوشت همان طوری که در کامنت قبلی شون گفته بودند ننوشته اند ولی با راهپیمایی روز چهار شنبه و پیام موسوی دیگه نتوستند صبر کنند تا آینده بنویسند

  24. اکبر ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۸:۲۷ ب.ظ

    تشکر !!
    حالا متوجه شدیم مسئولیت این همه دیوونه بازی با کیست!

  25. S ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۹:۰۲ ب.ظ

    Zahra, masooliyate khoon hayee ke dar zendan rikhte shode ba keeye? eenam deege sakhte ghezavatesh? yani shekanje o koshtan vaghti khiyaboona aroome (ya hata sholooghe, vali een adam ha dar zendan jozve sholooghi ha nistan) baz ham ba sabz hast? agar ede’a dari ke rast ro migi, een ro ham dar postet moshakhas kon ke masooliyate khoon hayee ke dar zendan rikhte shodan daghighan ba keeye. mamnoon!

  26. ناشناس ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۹:۲۹ ب.ظ

    عوامل اصلی ابن جریان هیچ وقت هزینه نمیدند حتی اون ضد انقلابی که خودشو در میان این افرا پنهان میکنه

  27. حامد ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۱۰:۰۱ ب.ظ

    من معتقدم تا زمانی که توسعه فرهنگی تو ایران اتفاق نیفته، هیچ کاری نمیشه کرد. یکی از اهداف این توسعه فرهنگی باید آدمایی مثل شما باشه که خون ریخته شده رو به خاطر هیچ و پوچ میدونی و از لحاظ فرهنگی انقدر رشد نکردی که بفهمی هر کس برای هدفش حاضره یه قیمتی بده و شما اگر ذهنت ارزش بعضی اهداف رو درک نمیکنه، حق نداری هدف رو از بیخ و بن کوچیک کنی.

    واقعا حالم از احمدی و طیفش به هم میخوره.

    ناشناس Reply:

    با سلام
    کار فرهنگی کار ادم فرهنگی است یعنی فرد فرهنگی نمی آید به این و آن انگ نفهمی بزند یا اینکه به او بگوید تو رشد نکردی و یا به این و آن فردی درک نکن بگوید و همین طور از افراد مختلف حتی مخالفش حالش بهم نمی خورد
    این جمله مال یک آدم فرهنگی است :
    من جانم را می دهم تا مخالف من حرفش را بزند
    چقدر زیباست !
    نه مثل ماها که :
    جان موافق مان را می گیریم تا حرف خلاف خود را به کرسی بنشانیم

    حامد Reply:

    من هیچ وقت ادعای فرهنگی بودن نکردم. ولی تا دلت بخواد حالم به هم میخوره. واسه همینه که میگم باید توسعه فرهنگی صورت بگیره.

    ناشناس Reply:

    خوب همین روحیه شما که یک روز زنده باد مخالف میگین و روز دیگه مخالف اگه گیر بیارین می کشین ! و ازشون حالشون به هم میخوره یک امر غیر فرهنگی است و نیاز به تغییر در دیدگاه شما وجود دارد .
    حالا این می خواهد در یک روز و یا چند سال باشد!

  28. پیروز ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۱۰:۰۳ ب.ظ

    برای من یک ریال نظام ارزشی ندارد! مهم ان است که دیگر مردم به صندوق رای، روحانی، و خیلی چیزهای دیگر اعتقاد ندارند و نمونه اش همین شده که در فضای وب می بینید و تبعا این دین ستیزی فزاینده(مطمئنا فضای وب تا حدود زیادی همان فضای حاکم بر طبقه متوسط ماست) بیشتر هم خواهد شد. نظام این شانس را داشت که با امثال موسوی یک نمونه اسلام مترقی رو به دنیا معرفی کنه، نه یک اسلامی شبه طالبانی احمدی نژادی، که مایه شرمساری هر مسلمان متمدنیه! و حالا دوستان حزب عدالت و توسعه و امثال ماهاتیر محمد نمونه چنین اسلامی هستند. برای ما این فرصت وجود داشت که هر سال به خاطر تحریم و اختلاف برداشت ۱۷ ملیارد دلاری باعث رشد دو رقمی یک کشور دیگه نشیم. یک عده رانتخور و وارد کننده، هر روز چاق تر نشوند و فاصله دهک های بالا و پایین کمتر شود، به سمت انضباط پولی و مالی برویم و یک عده مفت خور قرارداد های آنچنانی نبندند و یک عده ساده دل که از این قرارداد ها متفع می شوند سنگ متحجرین را در( لوای رنگ صورتی)به سینه نزنند!البته این خیلی ساده اندیشانه است که فکر کنیم موسوی با یک بند، سازشی کرده! مسئول خون، خون ریز است، واصل ۲۷ قانون اساسی همانقدر معتبر است که اصل ۱۱۰٫ شما ظاهرا شیشه تامین اجتماعی را دیدی، اما کتک خوردن و له شدن مردم زیر باتوم و شوکر را ندیدید؟کشته شدن بچه های مردم را از بالای همان مسجد لولاگر(که از مسجد ضرار بدتر است را ندیدی؟خاموش کردن ۱۷ سیگار پشت ابراهیم مهتریها را ندیدی(من ابراهیم را از نزدیک می شناسم) واقعا این مسخره بازی که نظام راه انداخت برای چه بود؟که بگوید ما یک دموکراسی تمام عیار هستیم؟ یک دموکراسی روزنامه آزاد ندارد؟ فیلتر دارد؟ پارازیت دارد؟ کشتار خیابانی دارد؟در یک نظام معنوی یک نفر حق ندارد که عزیزش را آبرومند دفن کند؟توی روز روشن فیلم را حاشا می کنند و مشکوک می خوانند؟ البته این حرف ها خیلی اثری ندارد، به هر حال همه پرده ها افتاده، و حجت ها تمام شده. اگر قرار بود چیزی ببینید تا به حال این همه ظلم را می دیدید!میدوارم، اسلام عزیز در پناه همین متولیان هر روز سرافرازتر باشد و علاقه مندان به این نظام( که ظاهرا از مردم مهم تر است)هر روز بیشتر شوند و “رویش ها” از “ریزش ها” همیشه بیشتر باشد :)

    ناشناس Reply:

    با سلام
    من تو دبیرستان یک روز در کلاس ادبیات یکی از بچه ها درسی رو داشت از رویش می خواند و به کلمه بالاخره رسیده و گفت بالا خره و حالا شما هم معلوم نشد بالا خره شما می خوایین این نظام باشد و یا نه و یا اینکه موضع شما چیه ؟

  29. پیروز ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۱۰:۰۵ ب.ظ

    واقعا من با این دوستم موافقم! عرصه حق و باطل چیزی نیست که با به نعل و به میخ زدن بخواهید آنرا رفع رجوع کنید؟ واقعا از سلیقه خواننده هایتان می ترسید؟

  30. مهدی ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۱۰:۳۱ ب.ظ

    همه چی و همه تحلیلها به این بستگی داره که در انتخابات تقلب شده یا نه

    ناشناس Reply:

    اینکه در انتخابات تقلب شده که همان روزهای اول رد شد !
    و من خودم که همه انتخابات ها رو پیش بینی کرده ام و درست بود این انتخابات هم همین طور بود و نتیجه آن با ۹۵ درصد تایید می کنم
    اما عکس العمل ها به این مسئله خیلی خام و متعصبانه و جاهلانه و دور از باورهای اعلام شده این افراد بود
    یعنی غیر قانونی بوده است

  31. ناشناس ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۱۰:۳۵ ب.ظ

    در مورد صلح بعد از فتح خرمشهر فقط یک پیشنهاد از طرف عربستان به ایران داده شد که حاضر بودن خسارات ایران بدهند آن هم در حد پیشنهاد بود و زمانی بود که احتمالا عراق احساس کرده بود عملیات های ایران در منطقه خرمشهر ادامه خواهد یافت و بصره در خطر سقوط بود با این کار مثلا خواستند مدتی عملیات های ایران را متوقف کنند و همین طور ایران را آزمون کنند که وضعیت ایران چگونه است
    که متاسفانه عملیاتهای ایران ادامه نیافت و همین طور آن پیشنهاد هم جامع و مانع نبود

  32. یوسف ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۱۱:۲۱ ب.ظ

    زهرای خیلی باهوش:( مجموع قشر دانشگاهی و فرهنگی ما طبق آمار ۳ میلیون نفر هست! )

    اول: دختر باهوش جدا اگه تو از شریف فارغ شدی بنده همین جا اعلام میکنم مدرک فارغ التحصیلی شریفم رو در زباله انداختم هر کسی خواست ببره باهاش وبلاگ بزنه و به مردم تحلیل سیاسی !! تحویل بده

    و اما جواب شما : آن قشر دانشگاهی که ۳ میلیون نفر عنوان شده فقط شامل دانشگاهیانیه که در حال حاضر مشغول تحصیل و یا تدریس هستن و اقشار فارغ التحصیل از دانشگاه در آمار ۳ میلیونی گنجانده نشده
    پس لابد صد ها هزار دانشجوی روشنفکری که هر سال فارغ التحصیل میشن دیگه قشر فرهیخته محسوب نمیشن !! عجبا به این تیز هوشی

  33. یوسف ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۱۱:۲۳ ب.ظ

    دوم : به نظر شما آن جوانک شمال شهری که ماشین ۱۰۰ میلیونی زیر پاشه و در زعفرانیه و نیاوران و جردن مشغول عیش و نوشه چطور می تونه یک شبه شجاع بشه و سینه اش رو سپر گلوله و سرش رو میزبان باتوم کنه ؟!

    جدا تو باید جامعه شناس میشدی

    یکی به این زهرا خانم بگه شما همان در باره ویروس و کامپیوتر و عروسک بالای وبلاگت بنویس و اینقدر هوش سیاسیتون رو به رخ ملت نکش :)

  34. مهدی ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۱۱:۳۷ ب.ظ

    حرف هات درسته. ولی آخرش چی؟ کی خطا کرده؟
    بابا ما یه عمر به این حضرات اعتقاد داشتیم.
    الان حتی خودمم قبول ندارم.
    من قبول شدم؟ فکر نکنم.
    خب من سرم به کارم گرم بود.
    نمی دونم. ولی موسوی بی تقصیر نیست.
    خطاش هم خیلی بزرگه.
    همین.

  35. حسام ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۱۱:۵۶ ب.ظ

    موسوی!؟ سازش!؟‌ توهم!؟ از چی حرف میزنی دختر!؟ تو هنوز دادن خون در راه حق را درک نکردی!؟ تصور می کنی این خون ها هدر رفته!؟ ادعای فهم اسلامت هم میشه!؟
    حالا دین به کنار، آزادگی را فراموش نکن!

  36. حسام ۱۳۸۸-۱۰-۱۳، ۱۱:۵۹ ب.ظ

    موسوی میگه از کشته شدن هراسی ندارم! طرف میاد میگه دادگستری اولتیماتوم داده!
    کی حرف از سازش زد. شما یکبار دیگه بخون بیانیه را. این سازش نیست. اتمام حجت هست.

  37. ناشناس ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۱۲:۲۷ ق.ظ

    برای این که دریابید این خون ها که ریخته شد تقصیر کیه بهتره تاریخ بخونید. روایت معروفی هست راجع به علی علیه السلام و معاویه و…آن وقت شاید روشن شد برایت.

    خدا جای حق نشسته و این است که ته دلم را روشن نگه می دارد و کماکان سبز. خدا با ماست.

    یاحق

  38. آرش ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۱۲:۳۵ ق.ظ

    می‌گم این بند اول و آخر مطلب رو از این وبلاگ‌های طرفدار اسرائیل یا خود رادیو اسرائیل کپی کردی، نه؟ اینایی که می‌گن حزب‌الله و حماس چرا جنگ رو شروع کردند (یا بهانه دادند به اسرائیل) و مسوول اون همه خون و خرابی خودشون هستند!
    البته باید بگم بقیه متن رو کامل نخوندم. معمولا اعصاب خوندن مطالب صهیونیستی رو ندارم. اون‌هم از نوع فوق سطحی!

  39. احسان ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۱۲:۳۷ ق.ظ

    خیلی خوشحالم که در پست های قبلی خودت هم اعتراف کردی به وضع افتضاح کار در شهرستان و بسیاری مشکلات دیگر که در دولت فعلی فقط شعارش برای عوام فریبی افراد عامی مطرح هستش.
    نرخ بیکاری، نرخ تورم و قیمت مسکن در دولت قبلی قابل مقایسه با وضعیت فعلی نیست.
    اینکه احمدی نژاد برمی گرده دروغ هایی مثل اینکه “ما مدارکی داریم که نشون می ده در ماجرای کهریزک انگلیسی ها نقش داشتند”!!!!!!! و بسیاری از دروغ های دیگر ایشان، اوج توهین به شعور مردم رو نشون می ده. حالا شما هرطور دوست دارید امثال این دروغ ها رو برا خودتون توجیه کنید. (همینطور که تا حالا کردید)
    مردم شعور دارند، می فهمند.
    اگر امثال موسوی هم به اسطوره تبدیل می شوند هیچ علتی جز اینکه جلوی این دروغ ها و عوام فریبی ها و سکوت نمی کنند ندارد.
    بعدش هم برام جالبه بدونم این قشر ضعیفی که شما فرمودید اکثریت مردم هستند و اصلاح طلب ها به ایشان توجه نکردند این دولت منتخب شما چه خدماتی براشون انجام داده تا ما هم بدونیم.
    ممنونم

    ناشناس Reply:

    ببینید
    یک عده در دو جناح نفوذ کرده اند و همین طور در برخی نهادها و دارند هدف مند تخریب می کنند و اینها رو به گردن نظام می اندازند و از این طریق وحدت ملی را هدف گرفته اند و دارند زمینه چینی می کنند تا عوامل خارجی بهانه برای حضور در ایران بدست بیاورند و اگر این هم نشود در مذاکرات با خارجی ها این افراد اهرم فشارباشند و همین طور ضعف کلی در کشور بوجود بیاید تا آنها راحت تر هر امتیازی را که می خواهند از ایران بگیرند و کم کم عوامل خودشان در ایران سرکار بیایند و همین طور با شکست انقلاب اسلامی به هواداران این تفکر حالی کنند که عاقبت هر کس که با امریکا و غرب در بیافتد عاقبتش مثل ایران است
    یعنی ریشه تحولات با ریشه اسلامی در ایران و منطقه و جهان را خشک کنند

  40. مریم ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۱۲:۵۲ ق.ظ

    راستش خیلی دلم می خواست تو وبلاگ خودم در مورد این پستت یه چیزی بنویسم اما خدائی دیگه انرژیم تموم شده :دی. ببین با یه جاهایی ازمتنت موافقم اما باید این رو هم در نظر داشته باشی موسوی هیچ وقت تریبون آزاد نداشته برای صحبت ها و اظهارنظر هاش. اظهار نظر و بیانیه دادن هم هیچ وقت نقض قانون نیست.راستش اصلا نفهمیدم وقتی میگی یا میگند که موسوی بی قانونی کرده دقیقا تو کدوم حرکتش این کار رو انجام داده؟جدی برام سواله. حتی تو وبلاگ دودینگ هاوس هم اشاره دقیقی به این موضوع نشده بود و خیلی کلی گویی بوده. اینکه عده ای به اسم موسوی کارهای خلاف قانون انجام می دن افرادی باید جوابگو باشن که نذاشتن به درستی نذرات بیان شه و موضاع شفاف تر شه. متاسفانه چیزی که طرفداران دولت یا افرادی که اعتقاد دارن موسوی نقض قانون کرده و … اصلا این موضوع رو در نظر نمیگیرن که حکومت مسئول اول و آخر هر چزیست که در کشور اتفاق می افته. این خیلی از سر وا کنیه که حکومت که بیشترین قدرت رو در اعمال قوانین و کنترل وضعیت داره(حالا چه از نظر در دست داشتن رسانه های عمومی و مردمی و چه از نظر داشتن قدرت مالی و اقتصادی و نظامی و…) بشینه یک گوشه و انگشت اشاره اش به یک نفر یا چند نفر باشه که عملا هیچ حرفی هم حق ندارند بزنن.یک جورهایی ضعف حاکمیت رو نشون میده.مثال می زنم. ممکنه در کشوری مثل دانمارک یک کاریکاتوریستی به پیامبر توهین کنه. در قوانین اون کشور هم توهین به هر مذهبی جرمه.اما وقتی این اتفاق می افته همه دولت دانمارک رو مقصر می دونن چون اونه که قانون می ذاره و مسئول اجراشه.درسته کاریکاتوریست هم مجرمه اما دولت و حکومت به عنوان کسی که ادعای قدرت داره باید جوابگو باشه. این خیلی طبیعیه و این مثال رو تقریبا همه جا میشه تعمیم داد. پرسیدی مسئول این همه خونی که روی زمین ریخته شده کیه؟ من میگم کسی که رسانه رو در دست داشت و کسی که قدرت رو در دست داشت و متاسفانه در جهت تحریک مردم از اون استفاده کرد. قبوله شاید موسوی هم بستر رو برای افرادی مثل منافقین و … فراهم اورد که بیان و این وسط خرابکاری کنن اما موسوی فقط به عنوان یک کاندیدا یا یک مرد سیاسی که تقریبا هیچ قدرت حکومتیه هم نداشت حرف هاش رو زد(که متاسفانه در فضای به قول خودت آلوده اینترنتی که هرکسی هم برداشت های شخصی خودش رو قاطی می کنه و نشر میده و اصلا شنوندگان و خوانندگان اینترنتی ۲۵ درصد جامعه رو هم تشکیل نمی دن) اما افرادی که باید این وسط بدون درنظر گرفتن کینه های شخصی و تصفیه حساب ها رفتار نمی کردند نکردند و این وسط خوب انتقام خودشون رو گرفتن. به نظر من این حرکت موسوی نشون دادن راه به نظام بود. کلا این رو هم باز بگم درسته آقای موسوی به عنوان یک آدم محبوب یا کاندید ریاست جمهوری و نه بیشتر از این از “قانونمندی” حرف میزنه و به قول تو قانونی عمل نمی کنه. اما نمیدونم تکلیف کسانیکه خودشون نه تنها حرف از “قانونمداری” می زنن بلکه در مقام “قانون گذار” و “مجری قانون” بی قانونی می کنن چیه؟و کلا چرا هیچ کسی به روی خودشم نیورد و نمی آره؟ خیلی بی اننصافیه که ما فقط حرکات و گفتار های یک نفر رو دنبال میکنیم بی توجه به موقعیت سیاسی و اجتماعی و کاری اون فرد. خیلی بی انصافیه که به موسوی چنین چیزی گفته میشه در حالیکه دولت هر روز از صبح تا شب بی قانونی می کنه. مجلس خودش بی قانونی می کنه. قوه قضائیه و … یعنی به نظرم یک جور هایی ندید گرفتن حقه.نمی گم موافق این بی قانونی ها هستی اما وقتی این همه جرم های بزرگ بزرگ اتفاق می افته ما در موردش بحث و انتقادی نمی کنیم و متاسفانه ۹ ماهه که هر روز بیاینیه های یک نفر رو تحلیل می کنیم و در موردش نقد می کنیم.خیلی یک طرفه نگاه کردن به قضایاست

    مریم Reply:

    خودم ۱۰ تا غلط دیکته ای گرفتم ازخودم.خاک وچوک

  41. مریم ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۱:۰۱ ق.ظ

    هان اینم تا یادم نرفته بگم خیلی تصادفی من شیر آیتم های خیلی از افرادی که این روز ها ارزشی نامیده مین رو تو گوردم دارم. خیلی هم گودرم یکدست نیست :دی در ضمن از همین الان دعا می کنم خدا بهت صبر بده برای کامنتایی که قرار برات بیاد یا برات اومده :) درکت می کنم کاملا چی میگی وقتی آدم قراره بی طرف باشه(پاراگراف چهارم)

  42. erghezi ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۱:۲۲ ق.ظ

    معنی غیرت و شجاعت رو هم فهمیدیم! ملتی که با اینهمه تهدید و ارعاب می یان خیابون ، می شن بی غیرت و ترسو!؟

  43. یوسف ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۱:۳۱ ق.ظ

    کجات سوخت که کامنت رو عمومی نکردی ؟!! باید حسابی فلان جات سوخته باشه که عمومی نکردی بوش به خیابان پاستور هم رسیده
    ای بیچاره مفلوک
    وقتی می سوزی خواستنی تر میشی حاج خانم ( چشمک )

    کبوتر عاشق Reply:

    ما همصدا به این سبزای کثیف میگیم: *********************

    « می کشمت منافق!!! »

    *********************************************************

  44. محراب ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۱:۴۲ ق.ظ

    اینکه آدم سعی کنه بی‌طرف باشه شاید بد نباشه ولی اینکه آدم سعی بکنه خودش رو بی‌طرف نشون بده در حالی که نیست، خیلی جالب به نظر نمی رسه. و از اون بدتر وقتیه که آدم بخواد خودش رو هم گول بزنه که بی‌طرفه.
    در مورد تک تک مواردی که گفتی می‌شه حرف زد. خیلیم می شه حرف زد. ولی احتمالا یک پیش‌شرط‌هایی هم باید داشته باشه این حرف زدن. اونم اینکه نخوایم خودمون رو به ندیدن و نشنیدن نیمی از واقعیات بزنیم.
    فقط در مورد یکی از این مواردی که مطرح کردید می گم (اینکه اصلاح‌طلبا از خودشون انتقاد نمی‌کنن)
    خوشمزگی قضیه اینه که اصلا این بحث انتقاد از درون رو خود اصلاح‌طلبا مطرح کردن.
    چند تا مثال می زنم. عباس عبدی و احمد زیدآبادی جزو اصلاح‌طلبا به حساب نمیان؟ این‌ها از منتقدان خاتمی نبودن. این‌ها جزو منتقدان کل جهت‌گیری اصلاح‌طلبا در چند سال گذشته نبودن؟ همین‌طور گروه‌هایی مثل تحکیم وحدت؟
    در دوران خاتمی بحث خروج از حاکمیت مطرح نشد؟ بخش بزرگی از اصلاح‌طلبا خاتمی رو به خاطر نپذیرفتن همین خروج از حاکمیت زیر انتقاد نبردن؟
    بعد از رد شدن لوایح دوقلو، بخش بزرگی از اصلاح‌طلبا خاتمی رو به خاطر عقب نشینی از لوایح زیر سوال نبردن؟
    وقتی لایحه اصلاح قانون مطبوعات با حکم حکومتی از دستور کار مجلس ششم خارج شد، اون همه انتقاد روانه کروبی و هیئت رئیسه مجلس نشد؟
    بعد از انتخاب احمدی‌نزاد در ۸۴ تا چند ماه بعد از انتخابات اکثر تحلیل‌های اصلاح‌طلبا در مورد انتخابات این نبود که اشتباهات و کوتاه آمدن‌های دولت خاتمی دلیل اصلی شکستشون بوده؟
    در مورد خود انتخابات ۸۴ نبودن افرادی که اعتقاد به تحریم انتخابات داشتن و منتقد معرفی نامزد اصلاح‌طلب بودن؟
    هنوزم که هنوزه کم انتقاد می‌شه از برخورد خاتمی با قضیه ۱۸ تیر و حتی بعضا قتل‌های زنجیره‌ای؟
    و …
    و همه این مواردی که گفتم توی این چند ساله در وبلاگستان هم گفته شد یا نه؟

    و اینکه این انتقادات پایه‌ای واساسی اصلا قابل قیاس با انتقاد حامیان احمدی‌نژاد در مورد مثلا بودن مشایی در کابینه یا نبودنش هست؟

    این موردی که من از نوشته شما مثال زدم تقریبا واضح‌ترین موردی بود که شما تو این نوشته اشاره کردین و به این راحتی منکر وجود چیزی به این واضحی شدین. حالا با این توصیف اصلا لزومی هست راجب بقیه موارد هم حرف زد؟

  45. کبوتر عاشق ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۲:۱۸ ق.ظ

    ما همصدا به این سبزای کثیف میگیم: *********************

    « می کشمت منافق!!! »

    *********************************************************

    محمد Reply:

    کبوتر عاشق؟ … هر دو قسمت اسمت اشتباه شده!

  46. ناشناس ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۲:۲۲ ق.ظ

    jorate enteghad az khatmi nadashti key???? fekr mikonam bad nabashe rozanamye keyhane on salharo ye varagh bezany aslan keyhano bikhial seda sima ro ye sar bezan

    dige negran lazem nist bashy az alan ejaze nemidan eslahtalban to hich entekhabaty sherkat konan onaham ghodrate tablighate kafy nadaran ta vaghty seda sima daste yek goroh hast tamame ghodrate tablgihato dare

    az hamin alan mitony fekr kony be kodom gorohe osolgara mitony ray bedy

    valy man sakhshan dige sherkat nemikkonam

  47. Green ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۲:۵۹ ق.ظ

    ننگ بر دخترهای ایرانی که یکی شون تو باشی.
    امل دهاتی.
    طرفداری این ریشوها رو می کنی که چی بشه؟
    چادری بدبخت. تو لیاقتت همون زیارت عاشوراته

    ناشناس Reply:

    خیلی با ادبی فهمیدیم چقدر تحصیل کرده ای !!!!!!!!!!!!!!!

  48. حسین ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۷:۱۵ ق.ظ

    سلام
    اگه جدا در مورد حق باطل تواین زمونه شک داری در مورد باطلش حداقل پیدا کردنش چندان سخت نیست کافیه با چند تا از کسانی که بعنوان کارمند و یا مهندس تو شرکتهای اجرائی کار می کنن صحبت کنی تا ببینی کسانی که دم از مبارزه با فساد و رانت میزنن چطور دارن ریشه تمامی شرکتهای خصوصی زده میشه تا اطرافیان و پشتوانه های مالی شون به نون ونوا برسن ویا با چه منطقی کل تولید صنعتی و کشاورزی کشور در جهت خدمت به واردکنندگان معلوم و محترم !!!!!!!!!!!!! دارن به خاک سیاه می شینن در حقیقت این جنبش چیزی جز به اتمام رسیدن آستانه تحمل عده ای نیست وبا ادامه وضع و نابودی بیشتر مردم هم مطمئنا وضعیت رو به آرامش نمی بره این مهم نیست که ما مخالف خشونت و یا موافقش باشیم ولی وقتی راه نفس آدمها رو میگیری نباید انتظار داشته باشی که بدون تلاش و دست و پا زدن و با منطق بمیرن نمی دونم که شاید کسی رو از اونهائی که عسلویه کار می کردن رودیدی که وضعیت چند سال اخیر رو چطور تشریح می کنن تشخیص حق و باطل در شرایط عادی سخته ولی وقتی افراد دست از ظاهرسازی بر می دارن و مجبور به آشکار نمودن چهره واقعیشون میشن چندان سخت نیست مگه آدم از قبل یک طرف رو حق دونسته باشه ولی واقعیت چیز دیگهای باشه وقبول تغییر موضع براش سخت باشه
    واسلام

  49. گروهبان فلفلی ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۸:۲۸ ق.ظ

    ملت خواب
    انقدر بزنید بزنید تو سرهم دیگه تا ببینم چه دسته گلی به اب بدین
    تو این مملکت همه منافقن

  50. علی ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۹:۳۲ ق.ظ

    سلام، من هم جزء اون بچه های ارزشی هستم، ولی هر حرفی باید منطق خودش رو داشته باشه، کلا همینطوری میخواستی یک چیزی بگی، یعنی چی که چون قواعد بازی رو پذیرفتی هر حرف زوری هم که بهت گفتن باید قبول کنی، یعنی چی که چون مزدم رو آوردی تو خیابون و کشته شدن پس پای تو هستش شبیه معاویه که میگفت که حضرت علی یار رو به کشتن داد چون اون رو برداشت آورد به جنگ، قانون اساسی هم که باید با تفسیر شما جور باشه تا بشه بهش عمل کرد و گرنه چون عواقب داره خوب نیست، حالا موسوی بنده خدا شده بودن برنامه ولی دفعه قبل که انقلاب کردیم بر اساس یک برنامه مدون و از پیش طراحی شده بود (جل الخالق) !!!!!!!! تو رو خدا شما دیگه یک طرفه به قاضی نرو، از هر کسی انتظار داشتم غیر از شما

  51. علی ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۹:۳۳ ق.ظ

    سلام، من هم جزء اون بچه های ارزشی هستم، ولی هر حرفی باید منطق خودش رو داشته باشه، کلا همینطوری میخواستی یک چیزی بگی، یعنی چی که چون قواعد بازی رو پذیرفتی هر حرف زوری هم که بهت گفتن باید قبول کنی، یعنی چی که چون مردم رو آوردی تو خیابون و کشته شدن پس پای تو هستش شبیه معاویه که میگفت که حضرت علی یاسر رو به کشتن داد چون اون رو برداشت آورد به جنگ، قانون اساسی هم که باید با تفسیر شما جور باشه تا بشه بهش عمل کرد و گرنه چون عواقب داره خوب نیست، حالا موسوی بنده خدا شده بدون برنامه ولی دفعه قبل که انقلاب کردیم بر اساس یک برنامه مدون و از پیش طراحی شده بود (جل الخالق) !!!!!!!! تو رو خدا شما دیگه یک طرفه به قاضی نرو، از هر کسی انتظار داشتم غیر از شما

  52. نهال ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۹:۵۰ ق.ظ

    [گل][گل][گل][گل][گل]

  53. shazde ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۱۱:۱۳ ق.ظ

    zahra jan ye irade bozorg dari to khanoomam , to az lahaze siyasi be nazaram aslan taklifeto ba khodet roshan nakardi , manzooram khode khishtanete na khanandeganete , manzooram ine ke be nazare man nemidooni ke az siyasat chi mikhay va be donbale chi hasti , shayad faghat beshe behet goft ke ta andazei mohafeze kari har chan oonam kheili por vazeh nist , hamin amr baes mishe hatta in matlab ro be khanandeganet ham elgha koni va dochare sar dar gomish koni , nemidoonam toonestam manzooramo beresoonam ya na , dar har soorat movafagh bashi azizam

  54. .. ۱۳۸۸-۱۰-۱۴، ۹:۲۷ ب.ظ

    به زودی نه ولی صبور باشید ظلم رفتنی ست

  55. ناشناس ۱۳۸۸-۱۰-۱۵، ۳:۱۳ ق.ظ

    با سلام
    کسی که شعار قانون گرایی میدهد و در عوض کارهای غیر قانونی انجام میدهد نتیجه اش همین می شود
    برخی دنبال این هستند که بهانه بدست بیاورند تا با آن طرف مقابل رو حذف و یا ساکت کنند حالا چه بهتر از این کارهایی که اصلاح طلبان انجام دادند و بادست خودشان کاری کردند که هیچ جوابی ندارند
    این همه توهین و تحقیر و قانون شکنی و حریم شکنی همه اش در جبهه اصلاح طلبان چرا اتفاق می افتد این تصادفی نیست
    حالا معندین هم خیلی راحت از این اختلافات استفاده می کنند و به کل کشور ضربه میزنند یعنی این اصولگرایان و اصلاح طلبان نمی دانم کی می خواهند از خواب بیدار شوند
    یعنی زمانی که عاشورای دیگری اتفاق افتاد !!!!!!!!!!!!!!

  56. modiriat jahan ۱۳۸۸-۱۰-۱۵، ۳:۵۸ ق.ظ

    you must be manager of the world Mrs.hb

  57. friend ۱۳۸۸-۱۰-۱۵، ۵:۴۸ ق.ظ

    So disappointing that an educated girl like yourself thinks so shallow.!

  58. مونا ۱۳۸۸-۱۰-۱۵، ۶:۴۱ ق.ظ

    زهرا خانم
    امیدوارم همه این دیدگاهها و کامنتها بتونه کمک کنه که راجع به حقیقت جاری در جامعه روشن بشی و واقعیت هارو ببینی اگر که وقعا متعصب نیستی و صداقت داری.

    موفق باشی

  59. مهراوه ۱۳۸۸-۱۰-۱۵، ۱۱:۵۸ ق.ظ

    با حرفات موافقم حداقل منصف نوشتی
    هرچند دیر میر حسین یک قدم جلو اومد
    بگذار ببینیم با نامه رضائی و میر حسین اصولگراها هم یک قدم جلو میایند یا نه

  60. امیر حسین ۱۳۸۸-۱۰-۱۶، ۱۲:۰۱ ب.ظ

    خیلی معذرت می خوام، ولی واضحه که تو به نظام موجود اعتماد داری و زیر بنای استدلالت اینه، گرچه نقد هم داری، قبول کن بعضیا هستن که چنین اعتمادی رو ندارن. در ضمن ژست میانه روی که گرفتی خیلی مصنوعیه، حساب معترضین از اصلاح طلب ها جداست که شما همه رو یکی می کنی، ممکنه به هم نزدیک باشن اما لزوما از یه جنس نیستن. مشکل اینه که حق حیاتی که جنابعالی احتیاج دارید در این نظام به خوبی محقق می شود(حالا شاید نه به خوبی، حداقل هاش شاید) اما قبول کن آدم هایی هستن که… و فقط اهل قیطریه و زعفرانیه هم نیستن (این قسمت اش حالم رو به هم زد، جدی تو هم به جنبش ضد مرفهین پیوستی؟ )

    ناشناس Reply:

    با سلام
    به هر حال در هر زمان هر فردی باید یک تکیه گاهایی داشته باشد تا بتواند اول خودشو حفظ کنه و همین طور روی اونها بایسته
    در این جا ایشان خوب اسلام رو پذیرفته اند و همین طور مبانی نظام فعلی رو قبول دارند و همین طور از برخی افراطی گری ها از هر دو طرف ناراحت هستند و همین طور این اعمال رو با معیار انسانیت و مسلمانی سنجیده اند و فکر میکنند امروز که جوابی به این کارهای برخی ها نمیشه داد تا چه برسه به اون دنیا !
    این کار بدیه ؟
    مسئله مرفه و غیر مرفه نیست بلکه عمل براساس باورهایی است که ما روی اونها موجودیت خودمون رو بنا کرده ایم و براش هزینه کرده ایم والا در حالت عادی و بدون این باورها هم برخی کارهای برخی ها ( از هر جناح و حزب و گروه که باشد) را نمیشه توجیه کرد !
    برداشت من از این پست خانم اچ بی این بود حالا شما رو نمی دونم

  61. فاطمه ۱۳۸۸-۱۰-۱۶، ۵:۳۶ ب.ظ

    واقعا به قول خودت سطح بالا فکر نمی کنی ، تحلیلهات به درد عمت می خوره

    ناشناس Reply:

    میشه به جای این حرف اون ها رو نقد کنی !
    من استفاده می کنم

  62. Amir ۱۳۸۸-۱۰-۱۷، ۵:۰۸ ب.ظ

    سلام
    نوشتی که موسوی توهم زده در مورد تقلب در انتخابات

    به قول یک بنده خدا می گفت من اگر بش ۶۳ درصد پیروز یک انتخابات باشم، حاضرم در هر زمانی و مکانی رای هام را بازشماری بکنند.

    زهرا خانوم! استدلال از این ساده تر و محکم تر نیاز داری؟

  63. مرضیه ۱۳۸۸-۱۰-۱۷، ۸:۴۲ ب.ظ

    به نظرم اینکه یه سری اینقدر بی محابا بریزن توی خیابون و علیه حاکمیت اقدامی بکنن لزوما به معنی ارزش داشتن اون کار نیست. همیشه این جور اقدامات شجاعت نیست گاهی اوقات می تونه حماقت باشه.

  64. سایه ۱۳۸۸-۱۰-۱۸، ۹:۱۹ ب.ظ

    سی و چهار درصد جمعیت ایران در روستاها و شهرهای کوچک زندگی میکنند. محض اطلاع عرض شد

    مهدی Reply:

    کلان شهرها رو همراه با تهران با بقیه مقایسه کنید بعضی ازاین مراکز استان از شهرکهای تهران هم پایین ترند ایکاش میشد شما می رفتین به این یاسوج ایلام و بیرجند و ………….چه برسه به روستاهش

  65. ابوذر ۱۳۸۸-۱۰-۲۳، ۱۱:۳۹ ق.ظ

    سلام
    برخی از دوستان هنوز نمی دونن که چه خیره ؟ به نظر شما اگه یه عده بریزن تو خیابون برای اعتراض کسی مشکل داره با این موضوع؟
    همیشه اعتراض بوده و هست ، گرفتن حق برای کار بسیار خوبیه اما به چه قیمتی؟
    همه ما دیدم از شب انتخابات تا الان چه اتقاقاتی پیش اومد. آقای موسوی همیشه دم از امام میزنه و افتخار می کنه به این که یار امام بوده حالا این سوال پیش میاد که چرا کسایی که از اول انقلاب با ما دشمن بودن و در زمان جنگ هم تجهیز می کردن عراق رو الان حمایت می کنن از یار امام؟
    به نظر من موسوی می تونست انقلاب دوم باشه که روح تازه بده به انقلاب بدون شک مردم باهاش بودن مو اون جمعیت ۹ دیماه رو می تونست اون بیاره تو خیابون .
    به نظر من اون وقت سکوت و فریاد رو اشتباه کرده امام علی (ع) ۲۰ سال سکوت کرد امام حسن (ع) صلح کرد و امام حسین (ع) جنگ همه امام بودن و معصوم اما شرایط فرق می کرد. موسوی جایی سکوت کرد که نباید میکرد جایی فریاد زد که نباید میزد م
    مردم مشکل دارن از دولت هم انقاد دارن ولی اجازه به کسی نمیدن که با همه چی بازی کنه . جمله آخر من اینه و همه مردم هم می دونن (( وقتی جمعیتی به مخالفت با حاکمیت می پردازن و ادعای حق طلبی دارن باید از اون حاکمیت بهتر باشن مثل سال ۵۷ و پیروز هم میشن چون مردم حمایت می کنن از اونها اگر کسی هم کشته بشه می دونه واسه چی رفته ولی وقتی گروه مخالف از چیزی که الان حاکم هست بدتر باشه و مورد حمایت عده ای باشه مردم از اونها بیزارن مسلما به جایی نمیرسه….))

  66. بنده خدا ۱۳۸۸-۱۰-۲۸، ۱۲:۳۲ ب.ظ

    بزرگترین شانس جنبش اینه که مخالفینش بسیار تندرو و بی عقلند (همانطور که میرحسین در بیانیه اش تلویحا گفته)
    !!!!!!!!!!!!!!
    وقتی اینقدر محترمانه صحبت می‌کنی چه باید گفت؟
    اگه اصلاح طلب معنی شکست رو می‌فهمیدند شاید الان پیروز بودند
    سال ۷۶ راست فهمید که شکست خورده و رفت دنبال اینکه در آینده پیروز بشه ولی اصلاح طلب ها گویا نمی‌خواهند بفهمند که جنجال جز به ضرر زدن خودشان هیچ ندارد.
    همین مخالفین بسشار تندرو و بی‌عقل هم به اندازه شما حق رأی دارند می‌توانی رأیشان را به نفع خودت تغییر بده شاید هم هنوز در توهم تقلب فاحش هستی!!

  67. amin ۱۳۸۸-۱۱-۷، ۳:۵۲ ق.ظ

    مشکلات ایران رابدون مناسبات بین المللی نمیتوان درست تحلیل کرد