چرا معرفی وزرای زن را یک حرکت مثبت میدانم؟

* ببینید ما تا دیروز مشکلمون این بود که می گفتند اینها زنان رو جدی نمی گیرند و مناسب مهم رو بهشون نمی سپارن و فکر می کنن زنان از عهده چنین مشاغلی برنمیان. هنوز هم توی کشور ما دختران حق تحصیل رو توی برخی از رشته ها ندارند. در ادارات ما، بین ۲ ردیف شغلی یکسان، امکان اینکه جنس مرد مدیر بشه، چندین برابر زن هست، حتی اگه زن سوابقش بیشتر و کاراتر باشه. بعد از انقلاب اسلامی تاکنون هم، علیرغم اینکه زنان متخصص زیادی داشتیم که میتونستن، در برخی از پستها باشن، به دلایلی کوتاهی شده. تواین شرایط ۳ وزیر زن معرفی شده و من برخی واکنشها رو میبینم، جز کم لطفی نمیشه اسم دیگه ای گذاشت.

* مهمترین ایرادی که الان میگیرند میگن جنسیت مهم نیست و وزیر باید مردسالار نباشه و فلان خانم به دلیل فلان اظهارات مردسالار فکر می کنه! یه سوال: چطوریه که در مورد وزرای مرد، صفت “مرد سالاری” سنجیده نمیشه ولی در مورد این ۳ تا خانم باید سنجیده بشه؟! و روی چه اساسی به این نتیجه رسیدید که اینها از باقی وزرای مرد معرفی شده مردسالارتر یا ضد زن تر هستند؟!

* یه عده هم میگن اگر اینها درست کار نکنند، مردم دیگه نسبت به وزرای زن بی اعتماد می شن و دلایل اینطوری. ببخشیدها ولی ما وزیر مرد بی کفایت هم کم نداشتیم، مگه باعث شده کلا بهشون بی اعتماد بشیم که بخوایم راجع به زنان وزیر اینطور فکر کنیم؟!

* جالبه که کمتر کسی از نظر تخصصی و یا سوابق کاری اینها رو بررسی کرده. اکثر موضع ها حول و حوش مردسالار بودن یا نبودن بوده، که من نمیدونم چقدر مربوط به وزارتخانه اینهاست. و اصلا همونطوری که گفتم چرا باقی وزرا از این بابت بررسی و ایراد گرفته نمی شن؟! و اینکه اینهمه سال، اینهمه وزیر به مجلس معرفی شده، چرا هیچ فعال زنی نیومد اونها رو از این نظر بررسی کنه؟
البته این بحثها بخش زیادیش طبیعیه چون این اتفاق برای اولین بار در طول این ۳۰ سال بوده، ولی ایکاش مقایسه در شرایط یکسان انجام میشد تا شُبه فوکوس جنسیتی یا ایراد بنی اسرائیلی روی اینها پیش نمی اومد!

* راستش من به شخصه خیلی خوشحالم و این حرکت رو بسیار مثبت هم میدونم و از صمیم قلب امیدوارم حداقل یکی و در حالت ایده آل هر سه نفرشون رای بیارن ( احتمال وزیر شدن حداقل یکی از این ۳ تا هست، با توجه به جمعیت اصولگرای مجلس و اینکه معرفی کننده احمدی نژاد بوده) و بعد از اونهم امیدوارم موثر کار کنند. حداقلش اینه که این تفکر کم کم جا می افته که از نظر تخصص و تعهد نباید جنسیتی به افراد نگاه کرد.

* پانوشت: فرخرو پارسا - اولین وزیر زن در ایران. ایشون وزارت آموزش و پرورش رو بر عهده داشتند.

۶۹ نظر

  1. زهرا ۱۳۸۸-۰۵-۲۸، ۱۱:۴۰ ب.ظ

    ببخشید از کجا فهمیدید من طرفدار چی یا کی هستم؟! و در کجای پست به این عنوان شده بود؟
    لطفا از جملات تابلوئه و مشابه استفاد ه نکنید.

    مشخصا بگید کجای این پست بنده به چنین چیزی اقرار کرده ام و لطفا ربطش را هم بفرمائید. با تشکر!

    جواب به این نظر

  2. بیژن ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۱۲:۳۱ ق.ظ

    اصل قضیه اینه که اون ۳ نفر ۳ تا بیسوادند و با انتخابشون به همه چی گند میزنند .
    در انتها ناکارآمدی زنان در امور اجرایی به اثبات می رسه . متاسفم که در این شرایط
    سنگ خودتون رو به سینه میزنید .

    جواب به این نظر

  3. الناز ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۱:۰۶ ق.ظ

    این خانوم آجرلو مگه به پرونده ی پالیزدار ربط نداشت؟

    جواب به این نظر

  4. الناز ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۱:۰۸ ق.ظ

    خیلی ناراحت کننده است

    جواب به این نظر

  5. مریم ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۱:۱۶ ق.ظ

    منم خیلی موافقم و باید این اتفاق رو به فال نیک گرفت. به هر حال یه روزی این اتفاق باید می افتاد و زن ها وارد کابینه ریاست جمهوری می شدند. و همیشه تغییر مخالف هم داره.

    جواب به این نظر

  6. ساده ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۲:۳۲ ق.ظ

    این خوشبینی بامزه و فانتزیِ شما عین اینه که چنگیز خان حمله کنه و پدر مردمو دربیاره و هزاران نفر از جوونای پاک ملتو پرپر کنه و بلایی نمونه که سر مردم نیاره و بعدش بیاد یه جانشین زن واسه خودش انتخاب کنه از قماش خودش و شما برگردی بگی وااای چه خوب! به یه زن هم منسب داده شد! چقدر حقوق زنان جدی گرفته شد! :))))))))))))))))))))))

    البته اگه واسه وبلاگ منم توی روزنامه جام جم کلی نوشابه باز می کردن و قیمتمو پرداخت می کردن، منم به به و چه چه می کردم که چقدر چنگیزخان روشن فکره و به فکر حقوق زنانه!

    البته اگه روزی از خواب بیدار بشین می فهمین که بلاهایی که نماینده های زن مجلس های هفتم و هشتم سر مفهوم و کیان و حیثیت خانواده آوردن رو هیچ مردی نیاورد.

    توی قرآن یه آیه قشنگ داریم که می گه بعضی آدمو اونقدر توی جهالتشون غرقن که حتی روزقیامت که می رسه هم بازم نمی فهمن که الان قیامت شده.

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    واقعا برات متاسفم. من حتی روحمم خبر نداره که توی جام جم چی درباره وبلاگم نوشتم چه برسه به اینکه قیمتشو بدونم!

    ببین خودت داری پرونده سازی میکنی یعنی درست شبیه کسی که به اصطلاح نقدش میکنی.
    واقعا حالم از اینهمه کوته فکری بهم خورد

    جواب به این نظر

    ساده Reply:

    انشاالله که روحتون خبر نداره. محض اطلاع جنابعالی، توی صفحه آخر جام جم یک پاراگرف مفصل در مورد وبلاگ جنابعالی نوشته شده بود. تاریخش فک کنم حدود یک سال پیش اینا بود. البته این توفیق اجباری هم از این لحاظ نصیب بنده شد که پدر بزرگوار بنده همه روز توفیق خریدن جام جم رو به اجبار نصیب بنده می کنند.
    کاری هم نداره. من و میرحسین و کروبی و همه جوونای این ممکلت دورغ می گیم. ما پرونده سازی می کنیم. ما از خودمون درمیاریم که تجاوز شده. ما خس و خاشاکیم. ما هیچ چی نیستیم. فقط شما یک لطفی کن تشریف ببر میرداماد نزدیک میدون مادر ساختمان روزنامه جام جم بپرس ببین تا حالا نوشتن چیزی یا ننوشتن در مورد وبلاگ ذات همایونی تو روزنامه اعلیحضرت همایونی. بعد بیا بگو حالت بهم می خوره یا نمی خوره.
    فقط اگه به این نتیجه رسیدی که دروغگو خودتی و نه من، حیا کن و انقدر کسایی که مملکت رو به کثافت کشوندن رو روو چشت نزار. این تنها خواهش من از تو هستش.

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    بر فرض که نوشته باشن! چه ربطی به پول گرفتن داره آخه؟!
    شما چرا اینقدر کوردل هستید؟
    واقعا ندیدید اینهمه نشریه و وب سایت به وبلاگی لینک میدن و درباره اش مینویسن؟!

    شما خودت با این افکارت اگه روزی به قدرت برسی همونقدر به کثافت می کشونی.

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    ۹۰ درصد ؟ بگو ۹۹ درصد اصلا ۱۴۰ درصد هرچی بیشتر بهتر!

    کابینه کودتا یا دولتی که از کودتای مخملی در رفت ؟
    از توهم خود را خلاص کنید

    جواب به این نظر

    بهار Reply:

    با پاراگراف اول ساده موافقم!

    جواب به این نظر

    مهدی Reply:

    زهراخانم عجب نوشته هایی
    توی دعوا داری نرخ تعیین می کنی واسه خودت
    ویز زن….وزیر مرد
    دغدغه های مهمتری هم از مشایی و وزیر زن و مرد هست

    موفق باشی

    جواب به این نظر

  7. زهرا ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۳:۰۷ ق.ظ

    ببخشید میشه بفرمائید شما چطور ایستاده اید؟ تا کی خواهید ایستاد؟ و چه کاری دارید انجام میدید و تکلیف بقیه چیه؟!

    جواب به این نظر

    محمد Reply:

    اینجوری وایسادیم که اصلا این دولت، این حکومت، و همه ارگانهای وابسته به اون رو قبول نداریم.
    اینجوری وایسادیم که منتظر موقعیتیم که یه جور اعتراض خودمونو نشون بدیم. اینجوری وایسادیم که نه تنها فقط با دادگاه فرمایشی یا زندانها مخالف باشیم، آنها مهمترند، ولی ما با تک تک کارهای نظام بدون Legitimacy مشکل داریم. نه اینجوری که یدونه به نعل بزنیم یدونه به میخ، نه اینجوری که خیلی ملو فک کنیم همه چی خوابیده. مبارزه ما ادامه داره، ما تمام قد وایسادیم زهرا خانوم. برای حقمون، نه چیزی بیش، نه کم. حق ما اینه که این دولت رو مشروع ندونیم.

    شاید بعضی از دوستان در جواب به شما تندروی کرده باشند، اما، این چیزیه که حکومت تقدیم شما و ما کرد : دودستگی. یا اینوری، یا اونوری، تکلیف خودت رو معلوم کن.

    زمانش هم به من و شما بستگی داره که تا کی بایستیم و یک قدم پا پس نکشیم. تکلیف بقیه مشخصه، یا اینوری، یا اونوری.

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    ببین میشه بگید فایده این روش چیه؟!
    حتی خود موسوی هم عقب اومده و جبهه ای تشکیل داده که خودتونم میدونین فایده ای نداره! چیزی که زیاده جبهه هست جبهه مشارکت جبهه اصلاحات و حالام راه سبز امید یا برعکس!
    مسئله اینجاست که شما میگید ایستادید! چطور ایستادید؟ ایستادگی تون به چه دردی میخوره؟
    برای من جملات معنوی نگید و شعار نگید. بفرمائید به طور عملی و “سیاسی” ایستادگی چه کار خواهد کرد و چه اتفاقی می افته؟!

    به هر حال واضحه ماها توی ایران زندگی می کنیم و من شکی ندارم اتفاق خاصی نخواهد افتاد. مبنا رو بر اینترنت و تندرویهای این تو نذارید. برین به جامعه و زندگی و دیدگاهها رو ببینید

    جواب به این نظر

    محمد Reply:

    این را بخوانید و ادامه اش را نیز : http://masihalinejad.com/?p=671

    آره ما شعار میدیم… چون ما هیچ چی و هیچ کسی رو نداریم جز خدا. من و شما هم تو موقعیت موسوی یا کروبی نیستیم که بدونیم چرا یا چجوری عقب کشیدن؟ یا واقعا عقب کشیدن؟ من که اعتقاد ندارم…

    ایران با همه حکومت های ظلمی که سرنگون شدن چه فرقی می کنه؟ مردمش خیلی احمقند؟ یا زور حکومت بی نهایته؟ آره، این حرفا شعاریه، ولی من جایی ندیدم که ظلم پایدار بمونه…

    خب حالا که دنبال نمونه ای بگم که برنامه های ما در آینده، روز قدس، شبهای قدر، تاسوعا و عاشورا و … می باشد!

    به درد خوردنشم که واضحه، اینه که یه کسایی مثل شما فکر نکنن اینجا ایرانه و همه سیب زمینی و هیچ اتفاقی نمی افته.

    بهتره این روزها که شما زیادم از مترو استفاده می کنی، یه کار آماری کنی، یه کم با مردم بحث کن. ببین واقعا شعور سیاسیشون اومده بالا؟ یا نه؟ ببین که حرفای کی رو راست میدونند و کی رو دروغ و از این دست بحثها. من که نمونه خیلی دارم.
    این چجوری اتفاق افتاد؟ با همین حرکات ما. با همین حرکت ۳ میلیونی ما تو ۲۵ خرداد. مردم کور نیستن. ما به حرکاتمون ادامه میدیم که هرچه بیشتر و بیشتر آگاهی مردم زیاد شه و بالاخره ۱ روزی اتفاق بیفته با تلاش حداکثری مردم. ما بیشماریم…شعار!

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    حرکت سه میلیونی چیزی نبود جز یک تخم لقی که یک بابایی در دهان شما گذاشت
    شما که می گویید کسی ندارید جز خدا و هر چه راهپیمایی می کنید برای حقتان است یک سوال:
    اگر بفهمید انتخابات مشکلی نداشته و آقایان با احساسات شما بازی کرده اند و بی جهت به همه فحش داده اید آن وقت چه فکر می کنید ؟ خدا چه می کند ؟

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    من اینو ندیده بودم. آقا نوشته های مسیح علیرنژاد به درد ستون زرد مجله خانواده میخوره. اینو به عنوان شاهد آوردین برای من؟ شوخی می کنید؟!:))

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    تشکیل حزب و جبهه و مثالهم برای فرار از دادگاهی شدن به خاطر به کشتن دادن دهها انسان و نامنی چند هفته ای کشور و …. هست

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    بابا زهرا خانم ولشون کن خوش باشند

    جواب به این نظر

  8. زهرا ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۳:۰۸ ق.ظ

    من شهرستانی هستم و کتمان نمیکنم و شهرستانی بودن رو عیب نمیدونم!
    نظر شمام شبیه تین ایجرهای جوگیری بود که ۲۴ ساعته پای صدای آمریکا میشنن و خزعبلات مخملباف و سازگارا رو بلغور می کنند.

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    دمت گرم زهرا نوری زاده رو فراموش کردی ! به قول مجری ” روزنامه نگار مستقل”!!

    جواب به این نظر

  9. رضا ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۴:۰۰ ق.ظ

    سلام

    آقا من از اون جوابی که به “حسام” داده بودی ، خیلی خندم گرفت ، واقعا جالب بود. به نظر شما اینا کلا می خوان همیشه همینجوری سطحی و تهی بمونند . میدونی چرا انقدر راحت در مورد سیاست اظهار نظر می کنند ، چون ته ذهنشون یک اصل بدیهی دارند: ” سیاست احتیاجی به تخصص یا فکر کردن نداره و اون رو میشه به همه چیز و همه کس ربط دارد”
    بگذریم
    به نظر منم وزرای زن ایده خوبیه ، دو تاشون یعنی دستگردی و کشاورز سابقه مدیریتی رده بالا دارند ، البته اگر بعضی از نماینده های مجلس باز نخوان مستقل بودن الکی خودشونو به رخ بکشن
    به نظر من احتمال رای آوردن دستگری بخاطر سوابق کاریش و آجرلو بخاطر اینکه توی مجلسه بیشتره ، البته متاسفانه امروز توی خبرها بود که یکی از همون نماینده های به ظاهر مستقل گفته بود که : مجلس از رفتن لنکرانی ناراحته ، …. و طبیعت زنان با کار کار وزارت جور در نمیاد”

    جواب به این نظر

    نازنین Reply:

    خودت هم که در مورد سیاست اظهار فضل کردی. شمت تخصصشو داری؟ از کجا فهمیدی که بقیه تخصص ندارن؟

    جواب به این نظر

  10. مازیار ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۶:۳۲ ق.ظ

    نه که آقایونی که تا به حال وزیر بودند همه سوابق عالی اجرایی داشته اند؟! من نمی خوام کورکورانه قضاوت کنم، ولی به نظر من، وقتی دستکم نصف کابینه زن بودند و به اونها فرصت داده شد به اندازهء آقایون که تا به حال گند زدند، گند بزنند، اونوقت تازه می شه اومد بحث کرد که این انتخابها درست هستند یا نه. این قضیه مثل affirmative action تو آمریکا می مونه: باید حالا حالا ها به افرادی که به ناحق عقب رونده شدند، فرصت داده بشه تا به مرحله ای برسیم که بشه در مورد صلاحیت اونها مقایسه بشه (ضمن اینکه من حاضرم شرط ببندم هرکدوم از این زنان بهتر از مردان هم سطح/هم نظرشون کار خواهند کرد!)

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    حسام میشه بفرمائید راه حل شما چیه؟ یعنی با این دولت و مملکت چه باید کرد؟! لطفا راه حل دراز مدت یا کوتاه مدتی که فکر می کنید به جواب میرسید رو بیان کنید!

    جواب به این نظر

    دکتر مصلحی Reply:

    جالبه؛ کوتاه مدت دراز مدت میان مدت موقعی بکاربرده می‌شود که برنامه‌ای و هدفی در پیش‌روی هر سیستمی باشد.

    شما برنامه‌ای دیدید که ما از آن غافل ماندیم؟
    ضمناً بزرگترین اشتباه ا.ن این بود که فاطمه رجبی را برای پست وزرات فرهنگ معرفی نکرد!!!

    نهایتاً خوش بینی شما به روند کنونی سئوالات زیادی را در ذهن خوانندگانت متواتر می‌کند. . .

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    من خوشبین نیستم. میگم وزیر زن نهایتا همانقدر گند خواهد زد که وزیر مرد. اقلا اینه که این تابوی به کار گیری زنان در مشاغل حساس شکسته خواهد شد. والسلام

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    حرف از کدام جنبش مخالف میزنی ؟
    چند روز ناامن کردن تهران و آتش زدن اتوبوس و ….؟
    که در نهایت همه تفهیم شدند که همه اینها یک فیلم بوده و با احساساتشون بازی شده ؟

    البته کسانی هنوز تفهیم نشدند منظورم جوانان بیکاری که در اینترنت در حمایت نظر می دهند
    تموم شد رفت رفت عزیزم! بیدار شو! باهات بازی کردند حالا هم برای فرار به جلو از اتهامات هر روز یک مسخره بازی در می آورند جبهه….. حزب …..

    جواب به این نظر

    بهار Reply:

    این سرنوشت محتوم هر قطاریست که یک مجنون سرکش راننده آن شده است

    این عین جمله شماست آقا حسام ، می خوام بدونم شما تعیین می کنی که کی دیوونه ست کی عاقل ؟؟

    شما یه حرفی می زنی این نظزته ولی دلیل نمی شه خیلیها نظر شما رو داشته باشن .

    جواب به این نظر

  11. نفس ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۸:۰۰ ق.ظ

    چی بگم والله

    جواب به این نظر

  12. hamshahri ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۹:۵۷ ق.ظ

    سلام.
    شما از تلویزیون حرفهای آقای توکلی نماینده مجلس رو در مورد وزرای پیشنهادی شنیدین؟! ایشون مطمئنا مطلعتر از من و شما هستند.
    مهم اینه که بهترین آدم برای وزارت انتخاب بشه، زن و مردش فرقی نداره.
    نظر شخصیم اینه که آدمهای بزرگ ، آدمهای بزرگ رو میپسندن و بالعکس

    جواب به این نظر

  13. بهار ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۱۰:۱۷ ق.ظ

  14. هما ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۱۰:۲۷ ق.ظ

    کاش سخنرانی آیت الله صانعی رو گوش می دادین. اونجاش که می گفت درد چیز دیگه ایه. این عزل و نصب ها همش بازیه.

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    بله کاش به سخنان این مرجع تقلید ! گوش می دادید که رییس جمهور را حرامزاده نامید در یک سخنرانی که همه سایتها هم خبرش را منتشر کردند وفیلمش را هم در اینترنت

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    البته دفتر ایشون توضیح داد که این کلمه به جایی دیگر از سخنرانی بر می گشته و منظور رییس جمهور نبوده!!!!۱

    جواب به این نظر

  15. ازوپ ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۱:۱۳ ب.ظ

    هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد — هم رونق زمان شما نیز بگذرد
    وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب — بر دولت آشیان شما نیز بگذرد
    باد خزان نکبت ایام ناگهان — بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد
    آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام — بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد
    ای تیغ‌تان چو نیزه برای ستم دراز — این تیزی سنان شما نیز بگذرد
    چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد — بیداد ظالمان شما نیز بگذرد
    در مملکت، چو غرش شیران گذشت و رفت — این عوعوی سگان شما نیز بگذرد
    آن کس که اسب داشت، غبارش فرو نشست — گرد سم خران شما نیز بگذرد
    بادی که در زمانه بسی شمع‌ها بکشت — هم بر چراغ‌دان شما نیز بگذرد
    زین کاروانسرای، بسی کاروان گذشت — ناچار کاروان شما نیز بگذرد
    ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن — تاثیر اختران شما نیز بگذرد
    این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید — نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد
    بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم – – تا سختی کمان شما نیز بگذرد
    در باغ دولت دگران بود مدتی — این گل، ز گلستان شما نیز بگذرد
    آبی‌ست ایستاده درین خانه مال و جاه — این آب ناروان شما نیز بگذرد
    ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ‌طبع — این گرگی شبان شما نیز بگذرد
    پیل فنا که شاه بقا، مات حکم اوست — هم بر پیاده‌گان شما نیز بگذرد

    جواب به این نظر

    ساده Reply:

    احسنت به ازوپ عزیز

    جواب به این نظر

  16. omid ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۳:۵۶ ب.ظ

    سلام
    خسته نباشید
    اگر اشتباه میکنم بهم بگید
    اگر بخوام در مورد وزرا- چه زن چه مرد- صحبت کنم و شروع به ردیف کردن خصوصیات منفیو مثبت اونها بکنم آیا معنیش این نیست که من اصل قضیه ، یعنی قانونی بودن مقام کسی که که داره این انتخاب ها رو میکنه رو تایید کردم ؟
    ازسوال شماره یک یعنی رییس جمهور کیست رد شدم و به جواب رسیدم حالا به سوال شماره ۲ یعنی رییس جمهور چه کسانی رو انتخاب می کند رسیدم؟
    البته نمی دونم شاید من اشتباه کنم اما فکر نمی کنید مثل قضیه آقای مشایی قضیه ۳وزیر زن برای منحرف کردن توجهات از یک موضوع مهمتره؟
    موضوع انتخاب شدن وزرای زن موضوع مهم و قابل توجهیه و نمیشه بهش بی توجه بود اما مساله اینه که اگر شما به عملکرد رییس دولت نهم در قبال وزراش دقت کنید ایشون افرادی رو میخوان که مطیع باشند و در هر حالتی وظیفه فکر کردن رو به رییس جمهور محول کنند و خودشان تنها مطیع امر رییس جمهر باشند .
    دکتر به دنبال وزیر نیست به دنبال مجسمه های گوش به فرمانه.
    حالا ۱ ،۲ ،۳ یا همه این مجسمه ها زن باشند من نمیدونم چه مشکلی از مشکلات زنان ایرانی حل میکنه.
    اگر به قضیه مجسمه ها شک دارید فکر کنید چرا باید آقای لنکرانی-وزیر بهداشت- که همه با هر جناح بندی ایشون رو جزو ۳ وزیر برتر کابینه نهم می دونستن جزو وزرای دولت جدید نیستند؟
    چرا آقای پورمحمدی استعفا داد؟
    چرا صفار هرندی استعفا داد؟
    چرا وزیر اطلاعات عزل شد؟
    چرا دولت نهم دولت رفت و آمد وزرا بود؟
    ببخشید طولانی شد

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    در پایان اینکه این پست درباره ثبات کابینه و حوادث قبل و بعدش نیست. من دارم درباره “نفس” معرفی وزیر زن حرف میزنم

    جواب به این نظر

  17. بیژن ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۳:۵۸ ب.ظ

    از اون جایی که به سازگارا و مخملباف و یا شیرین عبادی حمله کردی جهت گیری تو جوابهات کاملا مشخصه . نگاه در انتخاب این کابینه انتخاب از روی سوابق مدیریتی نیست اگه بود حتی توی خانمهای راستگرا انتخاب های بهتری میشد داشت . مهم اینه مطرح کردن نام اینها نه از سر دلسوزی برای زنهای این کشوره بلکه ۱- تشکر از نطقها و حماتهای این افراد از دولت قبلی ۲- یه جور خیمه شب بازی برای جلب اعتماد زنها و سوم انحراف افکار مجلسیا از دیگر کاندیداهای ضعیف پیشنهادی .

    جواب به این نظر

  18. ناشناس ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۴:۲۲ ب.ظ

    az kasaie ke to taghalob komakesh kardan tashakor kard va be anha poste vezarat dad_mesle daneshjo,…

    جواب به این نظر

  19. داستانک ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۴:۳۵ ب.ظ

    امیدوارم به آرزوتون برسید!!!!!!!!

    جواب به این نظر

  20. دکتر مصلحی ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۵:۰۱ ب.ظ

    ا.ن با بحران مشروعیت و مقبولیت روبروست و به قول دوست عزیزمون خواه نا خواه این آتش گریبان او و همقطرانش را خواهد گرفت.
    حالا اگر بخواهید بحث وطن پرستی بازکنیم که آره !!!‌ این مملکت ماست، پیشرفت و پسرفتش یقه‌ی ما را خواهد گرفت مال قبل از تاریخ بیست و دوم خرداد ماه سال هشتاد و هشت بوده و تاریخ اعتبار این حرف‌ها گذشته.
    نهایتا باید گفت حاکمانی از این دست هیچ سودی را بین مردمانشان تقسیم نخواهند کرد.
    مگر اینکه شما مانند جماعت ا.ن و وابستگانش؛ از یک کیسه ارتزاق کنید.

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    خیلی متشکر از جناب دکتر که مشکل اصلی! که مشکلی نابود کننده است را بیان فرموده اند !
    مشروعیت .. مقبولیت …..!!!!!!!!

    جواب به این نظر

  21. مریم ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۵:۰۶ ب.ظ

    خود شما چی؟ ممکنه بگید چرا فکر میکنین لازمه که ما بدونیم شما “دو جنسه هستین” و ممکنه لطفن توضیح بدین، بالاخره زنان باید از کجا شروع کنن؟ مگر نه اینه که برای هر چیزی یک شروعی، یک اولین باری لازمه؟

    جواب به این نظر

  22. علی ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۵:۲۱ ب.ظ

  23. مجی ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۱۰:۲۳ ب.ظ

    سعید اینجایی

    جواب به این نظر

  24. shima ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۱۱:۴۲ ب.ظ

    تو دیگه عجب جونوری هستی؟؟!! مردمو دارن میکشن تو فکر وزیر زنی؟؟؟ نکنه ۱کیشون مامانته ؟؟ وجدانم بد چیزی نیست!! آدم همیشه نباید فکر منافع خودش باشه تاحالا رفتی بهشت زهرا سر خاک جوونایی که بی دلیل پرپر شدن؟شرم آوره!!!

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    روضه خوندن رو بذارید کنار بابا دیگه تموم شد مطمئن باشید به سرعت همه چیز از ذهن ها پاک خواهد شد

    جواب به این نظر

  25. مهدی ۱۳۸۸-۰۵-۲۹، ۱۱:۴۶ ب.ظ

    شخصاً فکر نمیکنم اصل اینکه یه وزر زن باشه یا مرد تفاوتی بکنه.منتها کسی که وزر میشه باید تواناییش رو داشته باشه.حالا این سه تا که هیچ اگه هر ۲۱ وزر هم زن باشن اما از نظر توانایی از همه برتر باشن بسم الله چه عیبی داره؟؟؟؟
    اما میدونی چیه مشکل شما خانوما اینه که جاهایی که باید خودتون رو انسان ببینین فارغ از جنسیتتون میگین ما زنیم زانها که نباید این کارا رو بکنن!!! (مثل رفتن سربازی خداییش شما حاضری بری سربازی؟؟!!!) اما جاهایی که باید خودتون رو به با توجه به جنسیتتون نگاه کنین میگین ما هم انسانیم نباید فرق باشه ( مثل همین بعضی از رشته ها و مشاغل که میگی )
    کلن مد شده که بگین در حق زنها ظلم شده ما حقمون رو نگرفتیم و این حرفا اما هیچ وقت از خودتون پرسیدین چقدر هم به شماها لطف شده؟؟
    میگن چه معنی میده حق طلاق با مرد باشه زن حق طلاق نداشته باشه اما از مهریه حق مسلمشونه.
    میگن ما به اندازه پسرها آزادی نداریم اما نمیگن دو سال از عزیز ترین سالهای عمرشون رو تو خدمت طلف نمی کنن خدمتی که حاضرم شرط ببندم یه روزم دوام نیمارین.
    اصلاً هیچ از خودتون پرسیدین چرا بعضی جاها قسمت ویژه خانوما رو داریم اما ویژه آقایون نداریم؟؟؟؟؟

    اما نفس عمل ا.ن از اینکه این زنها رو انتخاب کرده فقط واسه اینه که ادا در بیاره.کلن ا.ن کاری نداره چی به صلاحه چی به صلاح نیست الان مد بشده که مثلاً مردم گرمشونه میگه بریم قطب یخ بیاریم. کلن فکر نیمیکنه به کاراش.مثل اینکه تو این چهار سال چنان در دانشگاه ها رو باز کرد که الان هر خنگی لیسانس داره. نمیخواهم بگم مشکل دارم با این انتخاب این خانوما اما این توفیق اجباری از جو زدگی ا.ن نه از درایت و عقلش.

    جواب به این نظر

    omid Reply:

    سلام
    خسته نباشید
    ۱-این که شما میگید که در مورد قانونی بودن یا نبودن نمیتونید کاری بکنید نظر من این که وقتی شما به مساله وزرا چه زن چه مرد می پردازید یعنی اینکه من مشکلم با فرد انتخاب کننده وزرا حل شده و حالا می خوام بحث رو ببزم روی اینکه وزرا چطورن.البته باز هم میگم این برداشت منه . اگه اشتباه میکنم بهم بگید.
    ۲-به نظر من وزیر یعنی کسی که مسئول مدیریت فکر و عملکرد در وزارتخونه ست. اما متاسفانه تعریف وزیر توسط دکتر عوض شده و تبدیل شده به کسی که باید از اوامر و تفکرات رییس جمهور حمایت بی چون و چرا کنه درست مثل روبات . برای روشن شدن مسئله اینجا رو بخونید
    http://khabaronline.ir/news-15157.aspx
    اگر اینکه ۳ یا هر چند تا از این روباتها خانم باشند شما رو خوشحال می کند خوب حرفی نیست شاد باشید.
    ۳٫بحث من وشما بر سر این است که اگر دولت آشی باشه که قرار رییس جمهور اون رو بپزه شما از این خوشحالید که مواد اولیه دولت خوبه اما حرف من اینه که این آقا آشپز نیست حتی با بهترین مواد اولیه دنیا.
    ۴٫ این مطالب رو هم بخونید: http://khabaronline.ir/news-15141.aspx
    http://khabaronline.ir/news-15161.aspx
    http://khabaronline.ir/news-15165.aspx

    جواب به این نظر

  26. آنا ۱۳۸۸-۰۵-۳۰، ۲:۰۶ ق.ظ

    زهرا خانووم نوشته ی شما واقعا جای تقدیر داره… من هم فکر می کنم در این جامعه که آمار زنهای تحصیل کرده اش قابل توجه است جای آنها در سطوح مدیریتی بعضا خالی است اما از یه جایی با نوشته های شما دچار مشکل می شم …
    ببین این افرادی که معرفی شدن از نظر سوابق مدیریتی چقدر عملکردشون قابل دفاع است؟!! یعنی اینکه مثلا سابقه عضویت در مجلس را دارند در همین مجلس چند تا نطق تاثیر گذار درباره ی جامعه کردند یا اگه بخوایم اختصاصی تر بررسی کنیم در حیطه ی جنسیتی خودشون چه کارهایی برای زنان کردند؟!!! در واقع با این کار سطح توقع مون را پایین بیاریم و به حداقل ها راضی باشیم؟!
    یا چه پیشنهاد خلاقانه ای در حیطه ی کاریشون داشتند که آنها را شاخص کرده !؟!
    در کل معتقدم که این افراد نمایندگان شایسته ای برای قشر زنان ما نیستند …چرا که در حیطه ی کاری خودشون بعضا آدم های شاخصی نیستند!!

    جواب به این نظر

  27. بهار ۱۳۸۸-۰۵-۳۰، ۱۲:۲۹ ب.ظ

    بسیار خندیدیم به جوابی که به کامنت اقلیما دادی! جواب سر بالا و بی ربط نشانه ی چه چیزی میتونه باشه؟!

    جواب به این نظر

  28. مرتضی ۱۳۸۸-۰۵-۳۰، ۱:۲۱ ب.ظ

    دست بردارید بابا
    در ۴ سال دیگه حتما می خواهید بگید همه اینها یک توطئه بوده ؟!

    جواب به این نظر

  29. مرتضی ۱۳۸۸-۰۵-۳۰، ۱:۳۲ ب.ظ

    از خواب بیدار شو عزیزم همه اینها یک فیلم بود که بازیگرش شماها بودید و شمارا برای چیز دیگری به خیابان کشیدند

    جواب به این نظر

    محمد Reply:

    آقای مرتضی ممنون که از خواب بیدارمون کردی. راست می گی، ما گول خرده بودیم. حیف شدا، نه؟

    با تشکیل حزب هم میشه از اتهام قتل و جنایت فرار کرد، کاملا عقلانی و منطقی به نظر میرسه. چرا زودتر به ذهن این اغتشاش گرا نرسیده بود؟ نمیدونم.

    یا چه آدمای جالبی طرفیم! لذت بخشه…

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    شما چقدر ساده اندیشی !
    فکر می کنی چرا همه را گرفته اند جز دو سه نفر سران اصلی که به نظر کیفر خواست متهم اصلی همه اتفاقات هم هستند ؟ در حالی که مردم برای دستگیری و محاکمه اینها به حکومت فشار می آورند..
    چون این کار فعلا به مصلحت کشور نیست چرا که همین جوری هم در خارج ما را تحت عنوان حقوق بشر و …. محکوم می کنند چه برسد به روزی که بدون درنظر گرفتن حقایق بگویند حکومت ایران تنها مخالفینش را هم به زندان انداخته ..
    هر چی هم این آقایان بیشتر هارت وپورت کنند وحزب و دسته تشکیل دهند به این مسایل بیشتر دامن میزنند ولی مطمئن باش نه تنها تا شش ماه یا یک سال یا …. دیگر محاکمه می شوند بلکه برای همیشه خود را از تایید صلاحیت جهت نامزدی در آینده محروم کرده اند

    جواب به این نظر

    محمد Reply:

    خب من چی کار کنم الان؟

    خیلی می خندیم، بفرمایید، سراپا گوش، در خدمت شما.

    جواب به این نظر

  30. مرتضی ۱۳۸۸-۰۵-۳۰، ۱:۵۳ ب.ظ

    رییس جمهورت موسویه ؟ پس بشین تا کابینه اش رو معرفی کنه !!

    جواب به این نظر

  31. مرتضی ۱۳۸۸-۰۵-۳۰، ۱:۵۶ ب.ظ

    بله مورد تایید عموم نیست البته عموم کسانی که هنوز تو فرهنگشون نیومده باید به انتخاب اکثریت احترام گذاشت

    جواب به این نظر

  32. کامی ۱۳۸۸-۰۵-۳۰، ۷:۵۰ ب.ظ

    زن یا مرد بودن اعضای کابینه (یا هر کسی در هر جایی) دلیل اصلی انتخاب این آقا نیست!
    مهم اینه که حرف شنوی داشته باشه!
    موافق نیستید؟!
    هر کسی مستقل باشد، چه زن چه مرد، بازیش نمی‌دن.
    فقط باید بله قربان‌گو بودنش ثابت شده باشه!
    طرفدار کی و چی بودن شما هم (زهرا خانم) که آقای «اغشین»! فرموده بودند، در این پستتون و در بسیاری از پست‌های دیگرتان به صراحت اعتراف نکرده‌اید، این قبول!
    اما آیا شما هم معتقدید که ما ملت همیشه در صحنه اینقدر خنگ هستیم که «چیــــــــــــــــز»های به این تابلویی را نمی‌فهمیم ؟ ؟ ! !

    جواب به این نظر

  33. ترنم ۱۳۸۸-۰۵-۳۱، ۱۰:۱۹ ق.ظ

    صرف انتخاب وزیر زن کمکی به بهبود وضعیت زنان در ایران نمی کنه. خلاصه نظر منتقدا همینه. لطفا مساله رو نپیچونید.

    جواب به این نظر

  34. آقای رگبار ۱۳۸۸-۰۵-۳۱، ۳:۰۵ ب.ظ

    من با همه نوشته ات موافقم
    این راهی رو باز می کنه و تابویی می شکنه

    جواب به این نظر

  35. سمیرا ۱۳۸۸-۰۵-۳۱، ۱۰:۳۷ ب.ظ

    فعلا که اگر احمدی نژاد هر کاری بکنه بده
    ایرانی هستیم دیگه
    صفر و یک

    جواب به این نظر

  36. زینب ۱۳۸۸-۰۶-۵، ۴:۲۷ ب.ظ

    سلام من یک زنم و بی تردید از وزیر شدن یک زن در کابینه باید خوشحال شوم ولی باید اعتراف کنم که از معرفی این سه زن در کابینه دهم خوشحال نشدم دلیل اول را سخنان omid می دانم در واقع من عقیده دارم کسی که وارد کابینه آقای احمدی ن‍‍ژاد می شود از خود اراده ای ندارد و فقط باید مطیع باشد که همه می دانیم معمولا زنان انسانهای مطیعی هستند به نظر من آن چیزی که رئیس جمهور محترم به آن نام هماهنگی می دهند چیزی جز اطاعت از شخص ایشان نیست شاید اگر حداقل این وزرای زن را در کابینه نهم می دیدم حوشحال می شدم چون بحث حقوق زنان در این دوره خیلی مطرح بود و به نظرم آقای رئیس جمهور این وزرا را برای تمجید زنان و آرام کردن بعضی از زنان انتخاب کرده اند به نظرم این یک بازیست. اما دقیقا بگویم به نظرم تضادهاست که یک ملت را می سازد اگر کابینه را برفرض هماهنگ هم بدانیم دیگر چه می شود یعنی همه یک نظر یک عقیده مگر نباید همه نظرها دیده شود تا بهترین پیدا شود البته نه به اندازه ای که جنگ شود.
    این را هم به کسانی می گویم که رئیس جمهور خود را آقای موسوی می دانند:
    با اینکه از صحبت های قبلی من مشخص است که به شدت مخالف رئیس جمهور فعلی می باشم اما باید این را قبول کنیم که چه بخواهیم و چه نخواهیم باید ایشان را به عنوان رئیس جمهور برای ۴ سال دیگر قبول کنیم چون حداقل همه کشورها ایشان را به عنوان رئیس جمهورمان می شناسند
    بیایید با هم فکر کنیم که با حضور رئیس جمهور فعلی چه کارهایی برای آبادی ایران اسلامیمان می توانیم بکنیم
    من تنها نگرانیم ایرانم است میهنم که هر روزی که به آن فکر می کنم و ماجراهای انتخاب را دوره می کنم بر مظلومیت ایران اسلامیم می گریم.

    جواب به این نظر

    دوست Reply:

    لطفا نظر خودتون رو نظر همه ندونید.
    ایران شما اسلامیست!
    برای همه ایران؛ ایران هست.

    جواب به این نظر

  37. پریا ۱۳۸۸-۰۶-۱۸، ۲:۳۰ ق.ظ

    وزیر ها یی که معرفی شدن آبروی زن را می برن یک چون می خوان مرد باشن نه زن
    مسیله وزیر بودن را نمی گویم مثلا کاندولیزا رایس یک سیاستمدار مرد از جنس زن بود ولی هیلاری کلینتون این جوری نیست اینا فرقی با رایس ندارن
    این نفع رسوندن به مرد ها است

    جواب به این نظر

  38. اوا ۱۳۸۸-۰۶-۲۵، ۱۱:۱۴ ق.ظ

    زهرا نوشته تو مشخص کرد قدرت تحلیل سیاسی رو نداری

    جواب به این نظر

نظر شما