آیا اعتماد به نفس اکتسابی ست؟

* یعنی من هنوزم نمیدونم اعتماد به نفس چطوری به وجود میاد. به نظر میاد یک صفت منحصر به فرده! و خیلی اکتسابی نیست و به موفقیتهای فردی و ظاهر افراد هم اصلا بستگی نداره، یعنی هیچکدوم از اینها تضمین نمیکنه که فردی اعتماد به نفس خوبی داشته باشه، اقلا من هرچی تلاش کردم تا به حال به دستش نیاوردم :دی

* دکترم به من پیشنهاد کرده برای اینکه اشتهام باز بشه، برم شنا کنم. منم هر وقت استخر میرم، به جای شنا مشغول دید زدن احوالات مردم میشم! البته من هرگونه هیزیت خودم رو تکذیب میکنم، واقعا آدمها و رفتارهاشون برام جالبه!:) خب معمولا مایوی ۲ تیکه قسمت زیادی از بدن رو ل.خت نشون میده، و پوششی هم هست که توی استخرها خیلی جلب توجه میکنه، بنابراین در مورد خانمها تصور میره فقط کسانی بپوشنش که هیکل مناسبی دارن یا پوستشون صاف و یک دسته. مثلا چه میدونم حالا اگه مانکن نباشن، حالا خیلیم بدهیکل نباشن، در حالیکه وقتی استخر میری این نظریه بارها نقض میشه! جدای از اینکه معمولا وقتی خانمها لباس مارکدار و یا خوشگلی میپوشن، عادت دارن به همدیگه پز بدن و یا طوری رفتار کنن که بالاخره همه ببینن و بفهمن، من فکر می کنم این مورد بیشتر به اعتماد به نفس طرف بر میگرده، مخصوصا اعتماد به نفس روی ظاهر و اندامش. مشخصه طرف خودش رو همین طوری که هست پذیرفته و دوست داره و اصلا قضاوتهای دیگران براش مهم نیست. مهم اینه که خودش از اندامش راضیه، حالا هرچقدرم بقیه فکر کنن ای وای این با اینهمه چربی اضافی چطوری روش شده این لباس رو بپوشه؟!

* اصلا توی مجالس عقد و عروسی هم صدق میکنه. یه دفعه میبینی طرف پوستش پر از کک و مکه ولی یه لباس پشت باز پوشیده بدون اینکه به پوستش کرم پودری چیزی بزنه، یا دقت کرده باشید، معمولا کسانی بیشتر وسط مجلس هستن و رقص رو ترک نمی کنن که به نظرم اعتماد به نفسشون بالاست. حالا هستن کسانی که قصد جلب توجه دارن، ولی من دیدم معمولا خانمهایی بیشتر اون وسطن که واقعا خودشون رو همون طوری که هستن قبول دارن. راستش من خیلی به اینجور آدمها حسودیم میشه. اینجور آدمها حتی در جمع هایی که به طور معمول آدم توشون احساس امنیت نمی کنه (مثلا غریبه ها یا یک جلسه که با بیشتر اعضا آشنایی ندارن) بازم احساس راحتی می کنن و راحت با همه ارتباط برقرار می کنن. من شکی ندارم که اینطور افراد در زندگی سریعتر از بقیه پیشرفت می کنند.
نمیدونم واقعا چه مشخصه ای در اعتماد به نفس دخالت داره: رضایت از زندگی؟ قانع بودن؟ پرورش شخصیت؟ ذات فردی؟ یا اینکه نه، فرد در طول زمان، تحت تاثیر پیشرفتهای زندگیش و یا تلقین، به مرور اعتماد به نفس پیدا کرده به عبارتی کسبش کرده؟!

* از همین وبلاگ: اعتماد به نفس از نوع منفی!

* ادامه دارد…

۸۹ نظر

  1. ناشناس ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۴:۰۷ ب.ظ

    اعتماد به نفس ندارید ؟؟
    بروید ببینید جوانان دیگر چگونه کسب کرده اند
    یکی با آب شنگولی یکی با قرص یکی با عمل یکی دیدن فیلمهای …
    تازگی ها در گوشه وکنار مملکت کسانی ظهور کرده اند مانند آقای “ت” که با گرفتن مبلغی و دعوت دختران به مراسم مخصوص خود البته درتنهایی چنان اعتماد به نفسی به آنها میدهد!!

    جواب به این نظر

  2. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۴:۲۴ ب.ظ

    اعتماد به نفس اصلا درست نیست و مذموم است
    بلکه اعتماد باید به خدا باشد
    در واقع در پرتو ولایت فقیه است که میتوان اعتماد به نفس اسلام و مسلمین رو به اونها بر گردوند و باید همه تحت امر و مطیع ولی امر مسلمین باشیم
    مرگ بر ضد ولایت فقیه

    جواب به این نظر

    akhbare sabz Reply:

    oooni ke bayad marg bekhahim barash , diktatore na chize dige …

    pas hame ba ham …. marg bar diktaator !!!!!!!!!!!!!!

    جواب به این نظر

    ناشناس Reply:

    manzuresh chie ?

    جواب به این نظر

  3. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۴:۲۸ ب.ظ

    به نظرم بهتره به جای این که از مجالس لهو لعب و اندام خانمها و استخر زنانه و مایو دو تیکه و تشریح ابتذالات بنویسید کمی هم به فکر اهداف فرهنگی جامعه باشید و اونها رو به انس با نظام ولایت فقیه و رستگاری ابدیشون هدایت کنید
    مرگ بر ضد ولایت فقیه

    جواب به این نظر

    قلیدون Reply:

    حاج احسان پشمالو راست می گه

    سفره حضرت عباس بذارین به ولیشونم بگین بیاد براتون روضه بخونه. باشد که رستگار شوید!

    جواب به این نظر

    احسان Reply:

    شما اگ کمی ادب و فرهنگ داشتید به جای مسخره کردن و مزخرف گفتن جواب درست جسابی میدادید و نظر منطقی تون رو مینوشتید
    اگر به آزادی عقیده و بیان اعتقاد دارید باید به اعتقادات دیگران هم احترام بذارید

    جواب به این نظر

    بی صدا.... Reply:

    دوست محترم
    لطفا به موضوع بحث دقت کنید
    و بعد نظر خود را بر اساس بحث ببیان کنید

    اگر در نظر شما دقت کنیم ..چیزی ار فهم درست بحث توسط شما دیده نمی شود

    در ضمن اینکه شما شعار گونه حرف می زنید و به دنبال تشنج هستید

    اگر خدا را می شناسید به همان خدا …خدا را به تمسخر نکشانید…

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    آقای قلیدون شما اول اسم بهتری رو بنویس آخه نگاه میکنم یاد قلیون و سیگار و مواد و عمل می افتم

    بعدشم اول به گفته رییست عمل کن که هی می گفت :” ادب مرد به ز دولت اوست”

    نمردیم و معنی ادب فهمیدیم! خدا به داد ما برسه که اینها باادب هامون هستند!!

    جواب به این نظر

    قلیدون Reply:

    تو دهات شما قلیدون رو به قلیون ربط می دن؟ عزیزم برو تو شهر زندگی کن یه مدت که لازم نباشه این چرت و پرتها رو کامنت کنی.

    من جواب تو و امثال تو رو تو یه کامنت دیگه دادم.

    ضمنا تو از تو قبر ولی فقیهتون در آوردی که رئیس من موسویه؟ اینو از کجا کشف کردی نابغه؟ شما چون همتون مثل حمالهای چماق به دست ولی وقیح و احمقی نژاد هستین فکر می کنین که دیگران هم رئیس دارن و این جور مضخرفات!

    جواب به این نظر

    احسان Reply:

    دوستان عزیزی که به هیچ وجه بویی از حلم و سعه صدر نبرده اید
    آنکسی که میگوید بحث ولایت فقیه (دامت ظله العالی) در این جا جایی ندارد باید بداند که جای ولی فقیه در قلب هر انسان آزاده است و منحصر به زمان و مکان و موضوع خاص نیست

    جواب به این نظر

    siavash Reply:

    velayat faghih bedune mardom rah be jaee nemibare

    مرتضی Reply:

    خیلی بی ادبی کوچولو

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    این قلیدون احتمالا از اون کسایی بوده که در مسیر احقاق حق! خویش اتوبوس آتیش میزدند و شیشه بانکها رو میشکستند و … این وسط باتوم زیاد خوردند حالا کینه اینها را دارند

    جواب به این نظر

    akhbare sabz Reply:

    are , akhe adab ine ke basijia too khiaboon be mardom foshe namoosi bedan

    ya inke mardomo ba batoom bezanan

    !!!!!!!

    جواب به این نظر

    ناشناس Reply:

    Chi shod raast kardi?

    جواب به این نظر

    اثر Reply:

    حاج خانوم زهرا مار در مطلب جدیدشون از سفر به شمال از مایو دو تیکشون حابی گفتند
    شما حرص نخور

    جواب به این نظر

  4. مرتضی ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۵:۰۷ ب.ظ

    این آقا احسان خیلی خطرناکه

    بابا هنوز که اتفاقی نیفتاده! استخر مورد نظر کاملا زنانه بوده ! چشم نامحرم آن اطراف نبوده ! طرف هم که دختر بوده ودیدن اندام دیگران برایش مشکلی ایجاد نمی کند (مثل ما)! مایو هم که چیز بدی نیست اتفاقا خیلی هم زیباست !
    در عروسی مطرح شده هم که زنانه بوده اعمال … انجام نشده!
    یواش تر !

    جواب به این نظر

  5. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۵:۱۲ ب.ظ

    برادر گرامی آقا مرتضی
    درسته که تمام این مباحث در مجالس زنانه اتفاق افتاده و خود زهرا خانم دچار معصیت پروردگار نشده اند ولی به عنوان مثال در رفتارهای جنسی و آمیزشی همسران با هم نیز کسی دچار معصیت نمیشود ولی افشای آن و در ملا عام با جزئیات ذکر کردند از معاصی کبیره در پیشگاه خالق متعال است
    به امید آن که با چنگ زدن به ریسمان محکم ولی فقیه از فتنه ها به دور بمانیم

    جواب به این نظر

    ناشناس Reply:

    سلام احسان
    این حرفا رو واسه خنده میگی یا جدی جدی عقیدته

    جواب به این نظر

    احسان Reply:

    عقاید انسان برای خنده نیست اقای ناشناس مگه ما دلقکیم
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
    درود بر رزمندگان اسلام

    جواب به این نظر

    گیسو Reply:

    تو رو خدا بسه دیگه مردیم از خنده .اگه اینارو جدی نوشتی >که من شک دارم< حتما خودتو به دکتر نشون بده …میترسم واقعا از دست بری

    جواب به این نظر

  6. default ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۵:۴۰ ب.ظ

    اولا که سرت تو کار خودت باشه دختر
    وقتی می بینی تو استخر یارو مایو دو تیکه پوشیده و خدوشو مارک مایوشو نشون می ده تو اعتماد به نفست داغون میشه
    ضمنا سرتو بنداز پایین شناتو بکن
    تو عروسی هم همینطور
    ضمنا
    اعتماد به نفس تو ذات آدمه
    منو نگاه کن و بیا بخون تو وبلاگم چطوری از خودم می نویسم
    حال اینکه هم تپلم هم سبزه هم لباس هام رو هم ۲۰ هزار تومن نمی شه
    و از طرفی از موقعیت کنونی هم راضی نیستم و می خوام بهترش کنم به امید خدا
    ولی هیچ جا کم نمی آرم
    یه زبون دارم مار رو از تو سوراخش می کشم بیرون
    و با همه ی اوضاع نابود زندگیم به خودم و کارام اعتماد دارم
    پس ذاتیه…
    کلا اکتسابی نیست
    لیکن با همون مواردی که گفتی
    یعنی راضی بودن از وضعیت کنونی و …. می تونی اعتماد به نفست رو بالا ببری
    کلا همه ی آدم ها ذاتا اعتماد به نفس دارن و اینو خدا تو ذات همه گذاشته
    و اونایی که حس می کنن ندارن اشکال از خودشونه
    باید ببینن کجا دارن گاف می دن

    جواب به این نظر

  7. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۶:۴۰ ب.ظ

    اون کسی که به خودش جرات داده و شرکت در نماز جمعه این هفته رو نه گفتن به ولی فقیه و ولی امر مسلمین جهان میدونه گویی این سخن حضرت امام خمینی علیه السلام یادش رفته که میفرمایند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
    مرگ بر منافقین و صدام
    مرگ بر امریکا

    جواب به این نظر

    سمیرا Reply:

    آقا احسان شما هر چقدر هم مسلمون باشید و این حرف ها رو واسه مسخره کردن نگفته باشی بلد نیستی چی رو کجا بگی . بی کاری آخه !مگه این جا حوزه است یا محفل بسیجی ها اومدی داری این جوری حرف می زنی؟

    جواب به این نظر

    مرتضی Reply:

    اینها مهم نیست مهم این است که ما فعلا قدرتمندترین و پیشرفته ترین کشور اسلامی هستیم هر چند رنگ و لعاب برخی کشورها بعضی ها را فریفته

    جواب به این نظر

    احسان Reply:

    احسنت به مرتضای عزیز
    عده ای با چشم پوشی از حقایق و پیشرفتهای بزرگ ام القرای بزرگ اسلامی در طول چند سال گذشته که ملت انقلابی ما را در زمره ابرقدرتهای جهانی قرار داده سعی در زیر برف کردن سر خود و دیگران دارند
    این ملت انقلابی تحت زعامت ولایت فقیه به چنان جایگاه رفیعی دست یافته است که یک گوشه ابرو ولایت عظما و مقامات این کشور باعث میشود سردمداران استکبار و استحمار جهانی خواب خوش از یاد برده و به هذیان گویی بپردازند و باعث تاسف آن که برخی نیز از سر جهل یا عناد تبدیل به بلندگوی آنها شده و به بازگویی هذیانهای آنها میپردازند

    جواب به این نظر

    احسان Reply:

    دوست عزیز آقای سیستانی که سنگش رو به سینه میزنید اصلا عددی نیست که بخواهد در این زمینه نظری بدهد
    ولایت فقیه رکن رکین اسلام است

    جواب به این نظر

    میثم Reply:

    سلام
    حاجی فکر کنم از قصد اومدی اینجا اینها رو میگی که دین رو خراب کنی . یه ضرب المثل هست که میگه بدترین تخریب بد دفاع کردنه . هیچ دقت کردی چی میگی !!! ولایت فقیه رکن رکین اسلامه ؟!!!
    حتما منظورت جمهوری اسلامی بوده و گرنه نسبت دادن رکن رکین در اسلام به یک شخص غیر معصوم که توسط چند نفر غیر معصوم انتخاب شده یک جور ارتداد فکری و عملی .
    اگر به این صورت ادامه بدی مثل خیلی ها تو مسیر توحید نمیمونی .
    بیخود اومدی اینجا بحث ولایت فقیه رو پیشکشیدی که چی ؟
    تو که درست نمیدونی داری به همه چیز ضربه می زنی ( شایدم از قصد ) .
    نماز جمعه که نیومدی بعد از هر کامنتی یه شعار میدی .
    اگه مردی برو حدیث حفظ بیار  .

    جواب به این نظر

    احسان Reply:

    برادر عزیزم اقای میثم
    اگر نمیدانستی بدان که ولایت فقیه و ولی فقیه از رکن هم در اسلام رکینتر است و مردمان بدون ولی فقیه مانند گوسفندان بی چوپانند

    جواب به این نظر

    akhbare sabz Reply:

    azin be ba’d jaaaye hameye in shoaarhaaro

    marg ba roosiye

    gerefte ….

    جواب به این نظر

  8. صدرا مجد ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۷:۳۳ ب.ظ

    سلام سرکار خانوم!
    آهسته آهسته به روز بعثت‌ش نزدیک می‌شویم
    او مبعوث شد برای ما
    و تو دعوت شده‌ای به چهارمین مراسم هیات وبلاگی سبو
    با عنوان “فرستاده”
    قدمی در راه محبوب‌ترین انسان زمین
    با برداشت‌هایی از آیات کلام الهی
    منتظرت هستیم
    http://sfo.blogfa.com/post-106.aspx
    http://sfo.blogfa.com/page/27sabo.aspx
    ****************************************************
    خوشحال میشیم شما هم بنویسید

    جواب به این نظر

  9. سمیرا ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۷:۴۷ ب.ظ

    می دونی مسائلی رو که در مورد مثال هات گفتی نمی شه گفت که اون ها اعتماد به نفس دارند و تو نداری . بلکه تو چیزی داری که اون ها ندارند . آدم هایی مثل ما که بیشتر خجالتی هستیم یه چیزی تو وجودمون هست که قبل از همه چیز و همه کس به ما گیر می ده . یعنی خودمون اولین کسی هستیم که در مورد خودمون و رفتارهامون به قضاوت می نشینیم خیلی راحت خودمون رو محاکمه می کنیم . سرزنش می کنیم . در حالی که اون خانم های چاق و بد اندام اصلا به فکرشون هم نمی رسه که به خودشون گیر بدهند و در مورد خودشون فکر کنند ! فکر کنم کمتر پیش بیاد که یکی بیاد بهشون بگه خانم تو دیگه چرا . خجالت نمی کشی این چربیها رو تو معرض دید گذاشتی؟ واسه همین خیلی راحتند . اما تو اگر یه کم چاق باشی صد سال سیاه نمی تونی کاری رو که اون ها کردند بکنی .چون اول از همه خودت ، خودت رو مسخره می کنی .
    این مشکلیه که من دارم . اما سعی می کنم که باهاش مقابله کنم . من تو مجالس می رقصم هر چند دفعه های اولش خیلی سخت بود . احساس می کردم همه دارند من رو نگاه می کنند و همه رقص ناشیانه ی من رو مسخره می کنند اما این طور نبود . من حالا می رقصم تو استخر می رم در حالی که گاهی حال ندارم اپیلاسیون کنم و تر تمیز برم ( البته دیگه شورش رو در نمی آرم ) حتی یه بار تو یه نمایش هم بازی کردم و همه به من می گویند عجب اعتماد به نفسی داری تو ای کاش ما هم مثل تو بودیم اما هنوز هم اولین نفری که به من گیر می ده خودم هستم . هنوز هم کلی خودم رو ملامت می کنم اما باز کاری رو می کنم که برام تو اجتماع بهتره . تو هم سعی خودت رو بکن . دفعه های اولش سخته . بعد از مدتی پر رو می شی و قول می دهم هر از گاهی هم بدون اپیلاسیون با رفقا بری استخر و راحت پر و پاچه ات رو به همه نشون بدی بدون کمترین خجالتی !

    جواب به این نظر

    احسان Reply:

    خانم نسبتا محترم
    فکر نمیکنم صحبت کردن از پر و پاچه شما جذابیتی برای افراد آگاه و با ایمان و انقلابی ما داشته باشه
    لطفا مزخرف ننویسید

    جواب به این نظر

    مازیار Reply:

    منهم کاملا با حاج احسان موافقم :)

    جواب به این نظر

    بی صدا.... Reply:

    برو به درک مردک زبان نفهم
    هرچه با زبان خوش حرف می زنم حالیت نمی شه…
    واقعا که
    کسی به تو یاد نداده که جای هر سخنی هر جا نیست

    به موضوع دقت کن
    و بعد نظر خودت را برای خودت نگه دار ..
    اگر به روضه علاقه داری برو به یک سایت مذهبی
    اصلا چرا اینجائی مردک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    همین

    جواب به این نظر

    احسان Reply:

    هر کدام از ما باید سربازان گمنام ولی فقیه باشیم که مطالب منتشر شده در جامعه را به خوبی مورد مداقه قرار داده و خدای نکرده از انحرافات خواسته یا ناخواسته جلوگیری کنیم

    جواب به این نظر

    سمیرا Reply:

    آقای نامحترم
    اول که طرف صحبت من زهرا بود و موضوع بحث اعتماد به نفس نه اون مساله ای که این جور شما رو به هم ریخته و لازم نبود شما حتی بخونیش چه برسه به این که نظر بدی
    و اما البته برای افراد آگاه و با ایمان و انقلابی مطمئنا موضوع مورد نظر شما جذابیت نداره اما گویا برای افرادی مثل شما اون قدر ارزش داره که تا خط آخرش رو بخونی و بعد در یک حرکت فرافکنانه انزجار خودت رو نشون بدی ! این قدر با خودت مقابله نکن حیفه عقده ای از دنیا بری !

    جواب به این نظر

    احسان Reply:

    خیلی جالبه چرا اینقدر با بد دهنی و پرخاش صحبت میکنید؟

    جواب به این نظر

    akhbare sabz Reply:

    paro paache???

    che tarze harf zadane aghaye mohtaram ???

    جواب به این نظر

  10. صرامی ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۱۰:۴۰ ب.ظ

    علتش هر چی که هست، نمیدانم، اما اعتماد به نفس یا خودمانیش، پررویی عامل خیلی مهمی در «پیشرفت» برخی ادمهاست.

    جواب به این نظر

  11. مسافر ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۱۰:۴۲ ب.ظ

    سلام.

    چه دکتر خوبی! :)

    ازش بپرسین اگه ما بخوایم اشتهامون کم شه باید چیکار کنیم؟

    در ضمن فکر کنم جناب دکتر نمیدونستن که وقتی میرید استخر به جای شنا، مشغول دید زدن ملت میشین وگرنه حتما نسخه دیگه ای می پیچیدن :)

    ما توی عمرمون نرقصیدیم جز یه بار تو عروسیه صمیمی ترین دوستم، که جوگیر شدیم (کاش نمیشدیم). فکر کنم شدم موضوع خنده فیلم عروسیشون.

    جواب به این نظر

  12. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۱۱:۱۸ ب.ظ

    اولا که شما از کجا متوجه درازی ریش بنده شدید؟
    ثانیا ولایت فقیه حصن حصین این ملت انقلابی و حاضر در عرصه است که ملت قهرمان ما بار دیگر در حماسه ۲۲ خرداد مهر تایید دوباره خود را بر این اصل اصیل و سرسپردگی خود را به ولایت و زعامت ولی مطلقه امر مسلمین (ارواح العلمین له الفداء) اعلام کرد و جای سخن بر هر حرف اضافی و اراذل و اوباش و اغتشاش گران بی منطق که حاکمیت دموکراسی ادعایی خود را نیز قبول ندارند داد

    جواب به این نظر

    گیسو Reply:

    حالت خیلی خرابه …از دست رفتی پسر ……الفاتحه

    جواب به این نظر

    قلیدون Reply:

    گفتم که مجموعا درش رو بذاری بهتره دیگه به اوج فضاحت رسیدی!

    جواب به این نظر

  13. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۱۱:۳۳ ب.ظ

    قابل توجه دوست عزیزی که ولایت مطلقه فقیه رو زیر سوال بده و گفته بودند که ولی فقیه عزیز ما نهایتا ولی امر شیعیان هستند و نه مسلمین جهان و اکثر مسلمانان از اهل سنت هستند عرض کنم که برادران اهل سنت در واقع برادران به خون تشنه ما هستند که از هیچ فرصتی برای از پشت یا جلو خنجر زدن به شیعیان مظلوم چشم پوشی نکرده اند و در طول تاریخ همواره دستشان آلوده به خون ما بوده است و این مهم قابل چشم پوشی نبوده و ما برادری ای با ایشان نداشته و نداریم و اصلا جزء مسلمین نیستند
    بنابراین ولی فقیه محبوب و توانمند ما همانطور که گفتم ولی امر کل مسلمین جهان است و بلکه از طریق ولایت تکوینی تفویضی ولی امر و صاحب عنان کل بشر و بلکه موجودات جهان هستی است (دامت افاضاته و کراماته و ارواح العلمین به الفدا)

    جواب به این نظر

    گیسو Reply:

    تو رو خدا خفه شو فکر کنم عوضی اومدی اینجا برو چرت وپرتاتو جای دیگه بالا بیار

    جواب به این نظر

    زهرا(بهارسبز) Reply:

    راستی اون تیکه (و ارواح العالمین له الفداء درسته نه به الفداء )
    و این مطلب رو فقط برای معصوم به کار می برند نه برای کس دیگه تو هر مرتبه و مقامی می خواد باشه.

    جواب به این نظر

    زهرا(بهارسبز) Reply:

    حتی معصوم هم صاحب عنان موجودات نیست ، مگه قران نمی خونی شما؟؟!!!

    خدا به پیغمبر که هیچ موجودی در رتبه او نیست می گه بگو من از غیب خبر ندارم و من فرشته نیستم (انما انا بشر مثلکم) بلکه من بشری مثل شما هستم ، چرا مزخرف می گید فکر کردید بی سوادیم هر چی اراجیف می خواید می بافید .

    اگه واقعا به این امر اعتقاد پیدا کنید برای خدا در اداره امور شریک قائل شدید ، همه امور به دست خداست اگه بخواد کراماتی ، اون هم نه به هر کسی عنایت می کنه و مطمئنا این به معنی به دست گرفتن امور بشر و کائنات توسط غیر خدا نیست .

    بترس از خدایی که ادعای بندگیش رو داری .

    اگر به خدا دروغ ببندی و بخوای عقیده باطل رو ترویج بدی کارت با کرام الکاتبینه ، خدا در قرآن می فرماید اگر پیامبر به ما دروغ ببندد ( لقطعنا منه الوتین )رگ قلبش را قطع می کنیم . مگه شوخیه ؟؟؟؟!!!!!.

    خدا همه مون رو هدایت کنه و دلهامون رو به هم نزدیک تر کنه تا شیعه و سنی و بقیه ادیان الهی در کنار هم در صلح و آرامش زندگی کنیم

    جواب به این نظر

    مهناز Reply:

    اصلا این پست رو چرا قاطی کردی برادر لباس شخصی عزیز؟

    جواب به این نظر

    قلیدون Reply:

    خب ما هم در شستن بیشتر داریم کمکش می کنیم دیگه!

    جواب به این نظر

    احسان Reply:

    ببخشید شما لباس غیر شخصی می پوشید؟

    جواب به این نظر

    قلیدون Reply:

    ببین عمو پشمالو درشو بذار خفه شو لطفا. دیگه کسی تو دنیا هست که به خاطر کم آوردن شما دشمن و یاقی و جاهل معرفی نشده باشه؟ شما که اینقدر ادعا دارین تکین و مدعی قدرت هم هستین و باز مدعی هم هستین که خون مخالفاتون حلاله چرا نمی کشین همه رو؟ خوب معلومه چون هیچ پخی نیستین!

    جواب به این نظر

    akhbare sabz Reply:

    in khameneiye ke hamaro doshman mibine o

    tooye ye sokhanraani 2 ta iran mige 100 ta doshman

    bimarie roohi dare ke hamaro doshman mibine?

    جواب به این نظر

  14. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۱۱:۳۵ ب.ظ

    از خانم زهرا میخواهیم که نظر صریح خود را در زمینه ولی فقیه محبوبمان به طور شفاف بنویسند که این مکان مقدس محل شبهه افکنی عده ای خاص نشود خدای ناکرده

    جواب به این نظر

  15. Drago ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۱۱:۴۸ ب.ظ

    نمیشه صد در صد گفت ذاتیه یا اکتسابی…
    یه مقدارش ذاتیه(خیلی کم)،یه مقدار به تربیت اون فرد بستگی داره(منظورم بی ادبی یا با ادبی نیست،اینکه چه جوری باهاش رفتار کردن و بهش یاد دادن)،یه مقدار هم به عقیده و طرز فکر طرف بر میگرده.از اون طرف نقش مشکلات یا به طور کلی پیش آمد های مثبت یا منفی زندگی هر فرد رو نمیشه در نظر نگرفت.
    یه چیز دیگه:در موردی مثل لباس پوشیدن فردی با اندام ناموزون در حالتی که حتی مدت زیادی در مرکز توجه باشه الزاما معنیش این نیست که طرف از اندامش راضیه،ممکنه روز و شبشو توی این فکر باشه،اینکه بقیه چی میگن هم براش مهم باشه ولی خب…به صورت موردی براش پیش بیاد.

    جواب به این نظر

  16. Drago ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۱۱:۵۰ ب.ظ

    کامنت هاتو نخونده بودم.به نظرم یه کم تعدیل لازم داره.

    جواب به این نظر

    Drago Reply:

    چه حس بدیه وقتی میخوای جواب یه نفرو به صورت کاملا مسالمت آمیز بدی ولی یهو حس میکنی اصلا بهتره من با همچین آدمی دهن به دهن نذارم،چون اصلا نمیفهمه من چی میگم،با این کامنت و صدها کامنت مثل این هم حاظر نمیشه یه کم بیشتر به حرف بقیه فکرکنه.

    جواب به این نظر

  17. مازیار ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۱:۴۲ ق.ظ

    حالا که اینطور شد بذارین یه جمله هم در مورد این پست بنویسم: منهم آدم خجالتی هستم و خیلی چیزا تو جمع اذیتم می کنه، ولی دونستن این نکته خیلی به آدم کمک می کنه که در تمام جمعها، آدمها بیشتر از اونکه به بقیه نگاه کنند و دقت کنند که بقیه چی پوشیدند و هیکلشون چه جوریه و… بیشتر نگران این هستند که خودشون چی پوشیدن و هیکلشون چه جوریه و… خلاصه بقیه مورد ظاهرشون چی فکر می کنند… خیلی از آدمها، اصلا متوجه شما نیستند، پس خیالتون راحت باشه و هر جوری دوست دارید و راحت هستید بگردید و هر کاری دوست دارید بکنین و کلا فراموش کنید دیگران در مورد شما چی فکر می کنند، برای که معمولا دیگران اصلا حواسشون به شما نیست!

    جواب به این نظر

  18. ناشناس ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۲:۰۷ ق.ظ

    http://www.persia.org/list
    شما احسان ها دشمن خدایید…

    جواب به این نظر

  19. Mehr ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۲:۵۰ ق.ظ

    بابا این احسان همه را گذشته سر کار، خوش اومد ازت آقا احسان.

    جواب به این نظر

  20. بی صدا.... ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۲:۵۸ ق.ظ

    دوستان توجه کنید

    اگر باز هم نظری از این مردک منظورم ” احسان ” دیدید کوتاه نیاید و جوابش را بدهید به زبان خودش

    این مردک زبان نفهم اصلا شیعه نیست

    بلکه یک وهابی است

    که قصد بر هم زدن جو این جا را دارد و همچنین اگر تیغش ببرد سعی دارد شیع و سنی را به جان هم بیندازد

    او یک جاسوس بی وجدان یا یک بچه ای ۵-۶ ساله بیش نیست

    جواب به این نظر

    مریم Reply:

    به همه پیشنهاد می کنم کتاب”در محضر حاخ آقا” که خاطرات دو نفر از زندانیای سیاسی تو سال ۶۹ رو بخونین خیلی چیزا دستتون می یاد.کاش مسئولین می دونستن در پیشگاه خدا و مردم باید جوابگو باشند

    جواب به این نظر

  21. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۹:۰۲ ق.ظ

    ان شاء الله خدا به شما کمی (فقط کمی!) عقل بدهد که با یک کلام حرف حساب نمیدونم از چی ترسیدید که این جور به هم ریختید؟
    در راه دفاع از آرمانم از هیچ زخمی که به من بزنید و تهمتها و دروغگوییها ابایی ندارم
    همان گونه که ولی فقیه عزیزمان امروز تنها تر از همیشه و غریبترین است و هیچ کس به معنای واقعی با افکار ناب و متعالی ایشان آشنایی ندارد و هر تهمتی به آن حضرت وارد میکنند من هم تمام این تهمتها و ضربه ها را به جان میخرم
    به زودی خواهید دانست که به کدام سمت برده شده اید

    جواب به این نظر

  22. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۹:۰۴ ق.ظ

    در ضمن جوابی هم به قلیدون عزیز ( که نمیدانم این اسم زیبایشان چه معنایی دارد؟!)
    دیکتاتوری یعنی حکومت اقلیت بر اکثریت و نه اکثریت مطلق بر اقلیت (فقط محض اطلاع بود)

    جواب به این نظر

  23. پدرام ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۱۰:۰۷ ق.ظ

    اعتماد به نفس را می توان به طور کلی پذیرفتن خویش تعبیر کرد که شرطی لازم و البته نه کافی برای سلامت روح بشمار میرود . افرادی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند عموما آرزو می کنند که روحشان , در کالبد شخص دیگری حلول می کرد یعنی به طور مطلق خواهان نبودن خود نیستن بلکه شخصیت و روحیات خود را تا حدود زیادی دوست دارند ولی از رفتار و گفتار و کردار خود در عموم موارد ناراضی هستند و معتقدند نمی توانند استعدادها و دانسته های خود را در اکثر موارد بروز دهند و دلیل عمده اش را کم رویی بی مورد می دانند .
    عدم اعتماد به نفس گاه با اختلال در ترشح غدد درونی بستگی دارد ولی سبب کلی آن بیشتر تلقین های تربیتی و اجتماعی است .
    این افراد به دلیل تبعیض هایی که میان خود با دیگران قائل می شوند و به دلیل مبارزه ای که ناخودآگاه همواره برای رساندن و همسان نمودن خود با افرادی که از نظر آنها از لحاظ رفتار , گفتار و کردار در اجتماع مطلوبند در وجودشان به وجود می آید بخش مهمی از نیروی شگرف انسانی خود در اجتماع را بهدر می دهند زیرا خود را از قبل شکست خورده می دانند .
    خانواده نخستین و مهمترین کانون مبارزه با آفت عدم اعتماد به نفس است و در راه رفع این مشکل نقش به مراتب بالاتر و مهمتری نسبت به این افراد داراست .
    « خلاصه ای از مقاله G.A.Morf به نام روانشناسی توده »

    جواب به این نظر

  24. هانیه ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۱۲:۴۱ ب.ظ

    ای بابا ! پیدا کنید پرتقال فروش را …

    جواب به این نظر

  25. ماهان ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۱:۱۳ ب.ظ

    یواش یواش عمق فاجعه حمله به کوی دانشگاه دارد مشخص می شود و متاسفانه در بین قربانیان غیر از کسانی که شکنجه شدند و سر و دستشان شکست عده ای دیگر هم زیر همان شکنجه های وحشیانه جان باختند و کشته شدند.حداقل مرگ ۵ نفر تایید شده و نکته جدید این است که دو نفرشان دختر بودند.روزنامه گاردین در این باره گزارشی خواندنی منتشر کرده،گاردین روزنامه معتبری است و قبل از آن که اقدام به چاپ این قبیل گزارش ها بکند ابتدا در چند نوبت تحقیق می کند تا از صحت وقایع مطمئن شود.خلاصه ای از این گزارش را در بی بی سی فارسی هم می توانید بخوانید.

    جواب به این نظر

  26. elvis ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۱:۲۸ ب.ظ

    اینکه اعتماد به نفس ذاتی هست یا اکتسابی ؟ به نظر من بیشتر از اینکه ذاتی باشه اکتسابی هستش . این رو هم از این نظر می گم چون توی زندگی خودم آدمای زیادی رو دیدم که اعتماد به نفس زیادی نداشتن ولی با یک اتفاق توی زندگیشون (مثل تغییر تفکرشون نسبت به زندگی یا خیلی ساده تر با خرید یک ماشین یا تغییر توی شیوه لباس پوشیدنشون و … ) کاملا یک آدمه دیگه شدن .
    ولی یک راهی که برای خود من خیلی موثر بوده اینه همیشه آدم باید خودشو همینجوری که هست دوست داشته باشه این مهم نیست که بقیه در مورد تو چی فکر می کنن . البته این به این معنی نیست که از عیب های خودمون غافل بشیم . من خودم سعی می کنم عیبامو بر طرف کنم ولی در کنارش وضعیت حالمو دوست دارم و دست دارم که بهتر هم بشم .

    جواب به این نظر

  27. پارسا ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۲:۱۶ ب.ظ

    به نظر من اعتماد به نفس ترکیبی است از چند تا صفت مختلف، بارزترین صفتی که من در آدم هایی با اعتماد به نفس بالا دیدم، بی خیالی است. مثلن تو یک مهمونی مهم ۲ ساعت دیر و با لبخند میان! دومین صفت به نظر من بی منطق بودن هست. اگر به صورت منطقی با سایر افراد مقایسه شوند، کم خواهند آورد اما به صورتی که آنها خود را با دیگران مقایسه می کنند از همه سر هستند.
    ( من خیلی سنجیده این حرف ها رو نزدم، خواستم یک بازخورد غیرسیاسی هم به این مطلب داشته باشی!)

    جواب به این نظر

  28. محمد ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۲:۵۵ ب.ظ

    سلام
    بنظرم اعتماد بنفس دو نوعه منفی و مثبت
    بعضیا از راه منفی به اعتماد بنفس می رسن یعنی با برداشتن قیود از کاراشون و اینکه مثلا دنبال هرچیزی که دوس دارن میرن و مانعی سر راهشون نمی بینن الا بعضی چیزای خیلی تابلو
    ولی بعضیا مثبت هستند و فکر می کنم اگه ادم مقید به رفتار صحیح اسلامی اجتماعی باشه و اعتماد بنفسش رو هم تو این جامعه ای که همه گرگن و اگه بفهمن یه نقطه ضعف داری بت حمله می کنن اگه تو این جامعه ادم از راه مثبت و درست بودن اعتماد بنفس داشته باشه این واقعا ارزشمنده … این جور ادما خیلی کم هستند

    جواب به این نظر

  29. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۶:۳۴ ب.ظ

    سلام خدمت همه دوستان عزیز
    برخی از دوستان گفته بودند که ولی فقیه صاحب عنان موجودات نیست
    باید خدمت آن دسته عرض کنم که تنها یک عرض اندام ولی فقیه و گوشه چشم او هزاران عالم درست میکند و از بین میبرد
    از هر تار موی ولی فقیه محبوب ما هزاران ملک مشغول تقدیسند که تنها صاحبان بصیرت و معرفت قادر به فهم و درک آنند
    و العاقل یکفی به الاشاره
    کل اناء یترشح بما فیه
    از کوزه همان برون تراود که در اوست

    جواب به این نظر

  30. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۶:۳۶ ب.ظ

    برادرانه و عاجزانه از شما دوستان دعوت میکنم که همگی از کردار و گفتار و اندیشه پلید و ناپاک و زشت خود توبه کرده و همگی به آغوش باز ولی فقیه پناه ببرید تا با سکینه همراه شوید

    جواب به این نظر

    ناشناس Reply:

    سکینه!اخ جون …چند سالشه؟خوشگله؟تو باش بودی حال داد؟شمارشو بده قربونت….راستی مکان داره خودش؟

    جواب به این نظر

  31. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۸:۳۲ ب.ظ

    احمق کسی است که دل در این گیتی غدار بندد و نعمت و جاه و ولایت او را به هیچ چیز شمرد

    جواب به این نظر

  32. احسان ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۸:۴۰ ب.ظ

    خوب دوستان به همه شما عزیزان تبریک میگم!
    از زهرا خانم معذرت میخوام که هر چند کوتاه با تست روانشناسی خود فضای کامنت رو کمی دگرگون کردم
    دوستان خوبم تمام اون چیزهایی که نوشتم یک تست روانشناسی اجتماعی بیش نبود و اگر خدای ناکرده باعث کدورتی شد از همه عذر میخوام
    البته بهتره یه کم ظرفیتمون رو هم بالا ببریم و اینقدر زود تحت تاثیر عملیات روانی و جوسازیها قرار نگیریم!
    بنده مخلص همه دوستان، خواهران و برادران هستم و نه با قلیدون عزیز مشکل دارم و نه با بی صدا که بنده رو جاسوس فرض کرده بودند و نه با سمیرا و نه پر و پچه ایشون و هیچ بنی بشر دیگه!
    خیلی از وبلاگت خوشم میاد زهرا
    مطلب این دفعه ات هم خیلی خوب بود و باز هم از این نوشته های روزمره بنویس!
    مخلص همگی!
    در آخر هم جمله نهایی و شعار همیشگی رو عرض کنم:
    مرگ بر ضد ولایت فقیه!
    خوش باشید!

    جواب به این نظر

    زهرا(بهارسبز) Reply:

    رو آب بخندی ، پس همه اش سر کاری بود؟!!!!!!!

    ولی خوب ادای این وهابی ها رو دراوردی!!!! ، اونها دقیقا همین مدلی درباره فرقه شون فکر می کنن و مخالف نظریه شون رو آدم به حساب نمیارن .

    امیدوارم در دین پایدار باشید و با قلمتون به وحدت هر چه بیشتر همه اقوام و مذاهب گام بردارید .

    با ارزوی موفقیت برای همه

    جواب به این نظر

  33. چرتینکوف ۱۳۸۸-۰۴-۲۴، ۱:۲۴ ق.ظ

    یه قسمت زیادی از اعتماد به نفس قبل از اینکه بدونی و آگاه باشی شکل میگیره یعنی صفر تا سه سالگی. این اعتماد به نفس بر اساس تشویق والدین و تائید کودک در وضعیت های مختلف و احساس امنیت شکل میگیره و تا بزرگسالی ادامه پیدا میکنه. وقت شد بقیه نظرات رو بخونم و بعد لینک مقاله علمیشو و تئوری که این نظریه رو تایید میکنه لینک میکنم.

    جواب به این نظر

  34. نافذ ۱۳۸۸-۰۴-۲۴، ۱۱:۴۷ ق.ظ

    سلام بر همگی شما دوستانی در این وبلاگ نظرهاتون رو مطرح می‌کنید، من یه جوون ایرونی هستم که به صورت کاملا اتفاقی وارد وبلاگ زهرا شدم و صحبت‌های شما دوستان رو خوندم، برام خیلی جالبه که چند نفر نشستن و بدون اینکه هر کدوم بدونن اون یکی کی هستش با هم تبادل اطلاعات میکنند. موضوعات مطرحی این وبلاگ هم خیلی جالب بود. اعتماد به نفس، به نظر من یکی از خصوصیات انسان‌ها هستش که کاملا اکتسابیه و هر کسی اونو نداره و راستش عامل موفقیت بزرگی در مسیر زندگی آدم‌ها به شمار میره.
    بازم از آشنایی با جمع شما خوشحالم

    جواب به این نظر

  35. confidence ۱۳۸۸-۰۴-۲۴، ۳:۱۰ ب.ظ

    اعتماد به نفس تا حد خیلی زیادی اکتسابیه و یه درصد خیلی کمش میتونه ارثی باشه

    جواب به این نظر

  36. آدریان ۱۳۸۸-۰۴-۲۵، ۱:۲۲ ب.ظ

    ۱٫ اعتماد به نفس به این بستگی داره که توی لحظه ای که می خوای کاری رو انجام بدی خودت رو بتونی به انجام دادنش راضی کنی .مثلا من به بار سر کلاس آمار و مدلسازی بوق استادیومی زدم وقتی دوم دبیرستان بودم .البته تا آخر سال این قضیه برام عواقب داشت.حالا که ۹ سال از اون قضیه میگذره میبینم همه اون عواقب به اون لحظه تاریخی مای ارزه.
    ۲٫به نظرم مطلبی که نوشتی اعتماد به نفس تو رو نشون میده مطلبت دارای یه ویژگیه و اون داشتن صداقته.
    بسیار زیبا بود.

    جواب به این نظر

  37. مهدی ۱۳۸۸-۰۴-۲۵، ۵:۴۹ ب.ظ

    حالا نگفتی شما که استخر میری چه نوع لباسی می پوشی
    مایو دو تیکه یا گل گلی

    جواب به این نظر

  38. مهدی ۱۳۸۸-۰۴-۲۶، ۱:۲۷ ب.ظ

    آقا از این وبلاگ بوی گناه میاد
    آقا این وبلاگ دری از درهای جهنمه

    ..
    .
    وا مصیبتا
    پایه های دین و دنیا متلزلزل شده
    زهرا خانم از شما بعیده…
    شما و استخر شنا
    شما و مایو
    زهرا خانم خدا به شما چشم داده، پلک هم داده
    چرا نتونین مثل من توی استخر پلک هاتونو ببندین
    ….
    ..
    زهرا خانم توبه کنین
    من خودم هر وقت میرم استخرچشمامو می بندم…فقط یه دفعه با کله ولو شدم کف سنگ های کف استخر که شکر خدا به یاری حق مشکلی هم پیش نیامد…اگر هم پیش می امد در راه خدا بود
    همین
    ولی جدا از همه ی اینا زهرا خانم
    خیلی ملاحظه کاری
    و سیاسیستت درست نیست
    در مورد کشور و مردم ملاحظه کاری
    ولی می خوای خودتو آزاد هم نشون بدی
    همین
    بای

    جواب به این نظر

    احمد Reply:

    من با نظرتون موافقم آقا مهدی.نویسنده ای که توی درگیری ها و بزن بزن ها آروم می نویسه و وقتی مسادل شخصل پیش میاد راحت.خوب میشه فکر کرد ایشون نمونه ی یه بسیجی آزادن..:)

    جواب به این نظر

  39. رُجا ۱۳۸۸-۰۴-۲۸، ۱:۲۳ ق.ظ

    سلام.یه علت دیگش میتونه حماقت و IQ پایین هم باشه.این شخص به راحتی تحت تلقین قرار میگیره.البته همه ی ما تلقین پذیریم ولی اینا دیگه نوبرشن.من یه اینا حسودیم نمیشه چون واقعا مزحکه ی خاص و عامندو خودشونم خبر ندارن.ترجیح میدم در دانایی زجر بکشم تا در بی خبری لذت ببرم.

    جواب به این نظر

  40. akhbare sabz ۱۳۸۸-۰۴-۲۹، ۱:۲۵ ب.ظ

    va na e bozorgi behesh gofte shod

    zende baaad jonbeshe sabz

    جواب به این نظر

  41. من ۱۳۸۸-۰۶-۲۱، ۱:۴۱ ب.ظ

    با سلام .اصلا من دنبال یه چیزه دیگه بودم .کارم به این جا کشیده شد.ولی در هر صورت حالش رو بردم. ای ول به همتون.

    جواب به این نظر

  42. ناشناس ۱۳۸۸-۰۷-۲۳، ۵:۰۷ ب.ظ

    اسم منم زهراست من اصلا اعتماد به نفس ندارم اعصابم داغونه

    جواب به این نظر

  43. کیوان ۱۳۸۸-۱۰-۲۷، ۱۰:۰۸ ب.ظ

    بابا دمتون گرم
    کلی خندیدم

    جواب به این نظر

نظر شما