خودی یا غیر خودی؟!

* این روزها طبیعیه که همه مون ناراحت باشیم. خیلیهامون از شدت ناراحتی حتی عصبی هم هستیم و طبیعیه واکنشهای احساسی هم نشون میدیم. اما وقتی از حالت منطقی یا حتی تظاهر به منطقی که قبلا داشتیم خارج میشیم دیگه تو این فضا غیر قابل تحمل میشه اونهم توی زمانی که ما دنبال این هستیم که به یه ثبات نسبی برسیم.

* امروز توی اتوبوس بین مسافرها دعوا شد. حتی بین خانمها و آقایان با صدای بلند. ماجرا این بود که حامیان موسوی توی آزادی یه پایگاه بسیج رو آتش زده بودند. دود غلیظی دور میدان رو فرا گرفته بود. از طرفی نیروی های لباس شخصی با باتوم ملت رو میزدن و از طرف دیگه ملت به طرف اونها سنگ (نمیدونم اونهمه سنگو از کجا آورده بودن) و کوکتل ملوتوف پرتاب میکردن. بعد خوب معلومه هرکس این صحنه ها رو ببینه میترسه. چند تا پسر و دختر هم سوار اتوبوس بودن و با هیجان داشتند فیلمی که از مراسم گرفته بودن رو موبایلشون میدیدن. اینجا بود که یه خانمی شروع کرد که شما یاغی ها دیروز هم یه پاسگاه بسیج رو تو آزادی آتش زدید و ۲ نفر رو کشتید که یکشون فامیلم بود (نسبت رو یادم رفت). یکی از دخترها گفت یاغی شما هستید که به احمدی نژاد رای دادید و مسببش شمائید که باعث شدید ۴ نفر از تظاهرات کنندگان شهید بشن. خانمه گفت شما اول پایگاه رو آتش زدید و میخواستین اسلحه غنیمت بگیرین، دختره گفت خیر شما اول به این … رای دادین. یه خانم دیگه گفت که مگه شماها نمی کشید؟ سر ۴راه تهران پارس پریشب نزدیک ۳۰ تا جوون یه بسیجی رو که فقط عربده میکشید تا ملت بترسن و شلوغ کاری نکنن رو تا یه کوچه ای تعقیب کردن و با سنگ افتادن به جونش و به قصد کشت زدنش. دختره گفت سنگ بیشتر درد داره یا اسلحه گرم؟ خانمه گفت اگه اسلحه گرم بده شما چرا میخواستید وارد پایگاه بشید که اسلحه غنیمت بگیرین و مجبورشون کردید بهتون تیراندازی کنن؟ یه آقای پرید وسطش حرفشون و شروع کرد به اینکه سال ۷۶ چی شد و ناطق چطور اخلاقی رفتار کرد و ملت رو نریخت به خیابونها که اموال عمومی رو آتش بزنن. یکی از پسرها جواب داد به اینکه شما نتیجه انتخابات رو عوض کردید و ما حق داریم اعتراض کنیم و در این باره حرف زد. یکی دیگه گفت شماها عین منافقین رفتار می کنین، سال ۶۰ هم منافقین با اینکه میدونستن تو انتخابات شکست خوردن مردم رو فرستادن خیابونها و خشونت بالا گرفت، آخرش شمام عین اونا از صحنه سیاسی ایران حذف میشید! اینو که گفت دعوا بالا گرفت توی اتوبوس هرکس با صدای بلند فحش میداد و حرف میزد. اصلا کسی به حرف اون یکی گوش نمی کرد تا اینکه یکی برگشت گفت شما احمدی نژادیها هم جیره خور نظام هستید هزار تومن به شما بدید رای تون عوض میشه. یکی دیگه گفت آره هزار تومن رو ما بخوریم بهتر از اینه که دزدی مثل رفسنجانی بخوره! یکی دیگه گفت شماها عوام و بیسواد هستید، با یه جمله که رفسنجانی دزده رای تون عوض شد. اون یکی گفت بهتر از اینه که آشوب به پا کنیم و شیشه بانکها و ماشینها رو پائین بیاریم که تو انتخابات جرزنی کنیم. آقای اولی جوابش رو داد که انتخابات و موسوی بهانه است ما اصلا میخوایم نظام رو عوض کنیم. خانمه جوابش رو داد که همینو بگو شما میخوای به بی بند و باریت برسی! یه دختر دیگه با خنده بلند و با صدای دست زدن جمله خانمه رو تائید کرد و گفت آره فلانجات بسوزه دقیقا همینو میخوایم، اصلا با این نظام دیکتاتور ماآبانه حال نمی کنیم و صداها همینطوری بلند شد …

* بعد نمیدونم چی شد که یکی از آقایون به اون یکی گفت دهن گشاد زنت رو ببند و آقاهه عصبانی شد و دست به یقه شدن. اتوبوس نگه داشت. راننده و چندتای دیگه از مسافرا نتونستن اینها رو از هم سوا کنن. راننده گفت پیاده شید هرچقدر که  دلتون خواست همدیگه رو کتک بزنید. پیاده نشدن، دوباره با غرولند سرجاشون نشستن و تا مبدا با خنده های هیستریک و صدای بلند به همدیگه طعنه میزدن.

* این وسط من همش داشتم غصه میخوردم. هر لحظه که میگذره نگرانیم بیشتر میشه از این دو دستگی مردم. فارغ از اینکه آینده سیاسی ایران چی بشه و چه اتفاقاتی در پیش داریم، حتی اگه به طور عادلانه بیایم ناآرامیهای فعلی رو کنترل کنیم، این زیان ۲ دستگی و شکاف بین مردم رو نمیتونیم با چیزی جبران کنیم. انگار نه انگار که هر اتفاق دیگه ای بیفته ماها باز باید کنار همدیگه و تو یک مرز واحد زندگی کنیم. ما دیگه با هم مهربان نیستیم، تحمل مخالفمون رو نداریم، دیگه متحد نیستیم. مدام و مصرانه دنبال شواهدی توی کلام یا رفتار طرف میگردیم که ببینیم با ماست یا علیه ماست؟ شما یا خودی هستی یا غیر خودی. بسته به این داره که طرف احمدی نژادی یا موسوی، تا توسط حامیان اینها خودی یا غیر خودی قلمداد بشی. ما مردم داریم خودمونیم به جون هم می افتیم. انتظار داریم همه  موضعی یکسان با ما اتخاذ کنن تا تو کمپین ذهنی ما پذیرفته بشن. حتی با یک اظهار آرامش ساده که از سر ناچاری و شدت درمانگی نوشته شده، برخورد جناحی میکنیم. برای کی اظهار آرامش کرده؟ چرا اظهار آرامش کرده؟ مگه نمیخواد مشکلات فعلی حل بشن؟ مگه کوره که خیابونها رو نمی بینه، مگه وضعیت دانشجوها و دانشگاهها رو نمی بینه، مگه باتوم ها رو نمیبینه، مگه دستگیریها رو نمی بینه؟ مگه قطع سرویسهای ارتباطی رو نمی بینه؟ و …

* پانوشت: اگه این روند فحش دهی ادامه پیدا کنه، مجبورم کامنتها رو برای همیشه ببندم. من قبلا هم ثابت کردم از اینکه فاشیست خطاب بشم هیچ ابایی ندارم، اما بدانید که فحش دادن هم نوعی از خشونت (کلامی) محسوب میشه.

۱۳۶ نظر

  1. کورال ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۴:۰۷ ب.ظ

    این روند دو دسته گی مردم من رو هم نگران میکنه…

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    دقیقا من از عواقبش خیلیی میترسم :|

    جواب به این نظر

    علی Reply:

    اتفاقا من می بینم مردم با هم همدل تر شدن اون دسته خس و خاشاک رقمی نیستن جلوی سیل خروشان ملت همدل و فرهیخته و با فر هنگ ما

    اون دسته کوچک تر آخر کارشونه

    جواب به این نظر

    سیما Reply:

    اخر کاره هیچ کسی نیست! مادامی که تمامییت خواهی مد نظرمون باشه شهر همون شهره فقط اسمش عوض شده. اگر شما هم مایلین کار و بار اوین رونق داشته باشه، حالا در هر شکلی از تعقیر در اینده پس دنیا همچنان به کامه جاهلان خواهد ماند.

    جواب به این نظر

    meisamkabir Reply:

    ba tashakor az modire site zahra khanom be nazare man shooma darde jameae ro fahmidid va hame ma bayad afkare shooma ro peyravi konim ta mellat eslah beshan
    zahra khanom shooma behtarin modire siti hastid ke man ta hala didam
    kheili az matalebe shooma lezat mibaran be nazare man hame bayad az shooma bayad tashkor konand

    جواب به این نظر

    ناشناس Reply:

    مطمئنی این قصه رو با خیالاتت نساختی؟ چون همون اول میشد گفت مردم داشتن رد میشدن و شعار میدادن که بسیجی ها تیراندازی کردن اونوقت مردم رفتن طرفشون

    جواب به این نظر

  2. ستاره ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۴:۴۰ ب.ظ

    تو حرفاشونو مینوشتی؟؟
    خوب سفسطه می بافی….
    همیشه این جور موردها برای تو پیش میاد جالبه

    جواب به این نظر

    ebi888899 Reply:

    احمق بی شعور به تو مربوط نیست

    جواب به این نظر

  3. مونا ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۴:۴۹ ب.ظ

    به نظر من ملت ما فوق العاده بی جنبن! نشون دادن که جنبه ی مناظره رو هم ندارن چون تموم این آتیشی شدن ها از بعد مناظره ها شروع شد… البته شخص آقای موسوی هم بی تقصیر نبوده..(همین جا اعلام می کنم که من خودم یکی از کسانی بودم که به ایشون رای دادم…!!!)

    جواب به این نظر

    Mitra Reply:

    Pas Ina ke azashon defa mikoni (Basiji ha, Niroyee Entezamee) janbee darand in akso bebin badam baram begoo janbash kojast ke Mojirhayee Ghanon Shisheyee mashin mardomo bidalil mishkanad…

    http://i.friendfeed.com/d2c3df1a7ab5e784297589bec4a7b336d10900a2

    جواب به این نظر

    شراره Reply:

    من تو انتخابات شرکت نکردم اما اگه دوباره رای گیری بشه حتما می رم به احمدی نژاد رای می دم

    جواب به این نظر

    سحر از سیدنی Reply:

    همین کار رو بکن. امیدواریم که مهر تایید اون رإی با یه نشانه گیری غلط از طرف یاران خودتون به سینه برادر خودت مصادف باشه. فکر می کنم اون وقته که می فهمی که بقیه مردم چی می گفتن

    جواب به این نظر

    maryam Reply:

    Stay a good refugee and shot up!!

    جواب به این نظر

    شراره Reply:

    خاک بر سر دیکتاتورتون. دیکتاتور شماهایید که هیچ نظر مخالفی را بر نمی تابید. متاسفم برای همه تون!

    جواب به این نظر

    maryam Reply:

    شراره خانم من جواب سحر از سیدنی رو دادم که به شما بی ربط گفته بود، ببخشیدا.!!

    سحر Reply:

    how do u know that I am a refugee sucker? Cause I my uni fee did get paid by “beit e Rahbari “? Besides, I’d ratter be a refugee than a Sucker.For the record I Immigrated here before U learn who a refugee is.

    جواب به این نظر

    maryam Reply:

    So in that case, how old are you? “Cause I my uni fee” doesn’t sound convinsing darling

    شراره Reply:

    مریم جان. منظورم سحر و امثال اونه. واقعا شرم آورن. امیدوارم همه نفرینهایی که می کنند دامن خودشون رو بگیره. فقط همین.

    جواب به این نظر

    سحر Reply:

    Mariam please call ur dad darling not me. شراره دامنونو عافتهایی مثل تو و مریم گرفتن از این بدتر هم می شه؟
    is that convincing enough Mariam?

  4. سمیه ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۵:۲۳ ب.ظ

    اول اونا بودن که روز بعد از انتخابات جو تهران را نظامی کردند و ریختند تو ستاد میرحسین.شما مشروعیت خودتونو قبول ندارید که به یگان ویژه هاتون می نازید.اغتشاشات هم همش افتاده گردن حامیان میرحسین.درحالیکه کسی یکم واقع بینانه باشه می فهمه کیا بودن به کوی حمله کردند؟کیا بودند تو میدون آزادی شروع به تیراندازی کردند؟و کیا به جون آدمای بی گناه تو خیابون که روحشون هم از هیچ چیز خبر نداره حمله کردند.
    وای به ما و نظام ما که به اینجا رسیدیم

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    شما؟ منظورتون کیه؟ بنده؟!!!!!

    جواب به این نظر

    ebi888899 Reply:

    زهرا خانم این اومده که مثلا حرفی زده باشه

    جواب به این نظر

    Mitra Reply:

    Balee Shoma… Shoma ke khili islami hastid

    جواب به این نظر

  5. سمی ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۵:۵۷ ب.ظ

    من اصلا کاری ندارم کی طرف کیه و کی به کی رای داده اینم قبول ندارم که کسی طرفدار احمدی نژاد آدم بدی .چون هر کی تو زندگی اش حق انتخاب داره . من خودم به آقای موسوی رای دادم چون به نظر خودم اصلح بوده و دلایل زیادی هم برای این کارم دارم اما چیزهایی هست که به سادگی نمی شه ازشون گذشت

    ۱٫ نمی شه انتظار داشت همیشه به مردم توهین بشه و مردم صداشون در نیاد این یعنی دموکراسی تو جامعه نیست وقتی نتیجه انتخابات عوض می شه به سادگی و حتی اگر هم آقای احمدی نژاد واقعا بیشتر رای آورده باشه دلایل منطقی بیشماری وجود داره که این رای آقای موسوی نیست چون من خودم کسی رو می دونستم که اونجا بوده و امارها رو گفته و تخلفات دیگه

    ۲٫ مردم با آرامش آمدند تو خیابان و تظاهرات کردند آیا ایشون که می گند آزادی تو ایران بسیار زیاد باید مردم به اون وضع زد من هیچوقت تا چیزی برام اثبات نشه نمی گم من تو شهر خودم دانشجو ها داشتند تظاهرات می کردند خیلی آرام و منطقی اونور خیابان هم خیلی از مردم ایستاده بودند این گاردهای ویژه پس از ۲۰ دقیقه که کاری نداشتند یکدفعه از دو طرف حمله کردند و این دانشجو ها را به شدت کتک زدند آیا این آزادی در حالی که واقعا هیچ کاری نکردند اونها حتی به من و شوهرم که اونور خیابان بودیم و رحم نکردند اومدند ما رو با باتوم زدند به من که کاری نداشتم رحم نکردند آیا این مسلمانی ؟ این یعنی آزادی

    ۳٫ می دونید اگر حتی یک رای هم توش تقلب شده باشه از نظر شرعی مشکل داره

    ۴٫ آیا صدا سیما باید به این صورت مردم تو خفقان قرار بده و فقط با کسایی مصاحبه کنه که مخالف این تظاهرات هستند و جالب که بیشترشون گفتند به موسوی رای دادند
    به نظر تون مردم ما اینقدر ساده اند پدر من داشت از یک کوچه رد می شد چند تا از این نیروهای بسیجی با چوب گفتند سریعتر بری وگرنه شیشه های ماشین خرد می کنند ؟ این یک بسیجی مدافع اسلام

    ۵٫ آیا یک رئیس جمهور اینقدر باید تشنه میز حکومت باشه که به طرفدارهای دیگه اش بگه خس و خاشاک و بقیه چیزهایی که گفته آیا مسلمانی بیشتر از این ها نیست اونم تو این شرایط بحرانی جامعه که گفتن این جور کلمات مردم عصبانی تر مب کنه

    ۶٫ یک چیزی هم بگم که واسم خیلی جالب بیشتر کسایی که من می شناسم که به احمدی نژاد رای دادند اون اوایل جمهوری اسلامی طرفدار آقای رفسنجانی بودند و وقتی من ازشون می پرسیدی ثروت از کجا گرفته می گفتند ارث پدری بعد رسیدیم دوره خاتمی و ناطق نوری اونها به ناطق نوری رای دادند و گفتند بهترین و…….. حالا همونا به احمدی نژاد دارند رای می دهند در حالیکه به شدت این ۲ نفر رو محکوم می کنه و خدا می دونه که این روند تا کی ادامه داره

    و چقدر شیرین پشت میز نشستن و مردم از یاد بردند

    جواب به این نظر

    بیننده Reply:

    در هر حرف و مطلبی مقداری حقیقت وجود داره و اگر شخص کمی وارد باشه به سادگی میشه لغات رو جوری تنظیم کرد که با ذکر داستان یا ماجرائی مشابه نتیجه گیریهائی کاملآ متفاوت بدست داد. زبان پارسی در ادبیات جهان به زبان شعر و گویائی معروفه و واقعآ مصداق امیانه ی: بفرما، بشین، بتمرگه. و این دقیقآ اون کاریست که رفسنجانی و عواملش از اولین روزی که انتخابات ۸۴ رو باختن علیه احمدی نژاد بکار بستن. این تا حدودی باور نکردنیه که شیطنت و بد ذاتی وقتی امکانات مالی در اختیارش باشه تا چه انداره قادر به وارونه نشان دادن حقایق میشه. در بین مقامات اجرائی تا امروز پدیده ای چون احمدی نژاد کشور ما به خودش ندیده، این شخص در مشاغل و مسئولیتهای اجرائی در پستهای مختلف، در نقاط مختلف ایران نتایجی بی نظیر داشته و در مقام ریاست جمهوری سوای بینش و کاردانی و سخت کوشی، سوای تحرک و اگاهی های مستقیم و دست اول با حضور شخصی در مناطق و بخشهای دور و نزدیک کشور با تیز هوشی و ذکاوت با انواع جنگهای روانی و فشارهای بین المللی برخوردهای در خور توجهی داشته که احترام محافله سیاسی و اجتماعی رو در دنیا به همراه داشته، حتئ بلندگوهای تبلیقاتی و زیاده خواه و زورگو امروز با احتیاط تر با او برخورد میکنن. با وجود تمام اینها که گفته شد یک موجود موذی، یک حشره ی سیاسی و نااهل که در سوابق خود جز چپاول خود و اعقابش و جز راحت طلبی و ادعا چیزی ثبت نیست قادر بوده صحنه گردانه منفی برای این خدمتگذار مردمی باشه. مردم امروز تحت تآثیر نارسائی ها و مشکلات که اکثرآ ناشی از سوء نظر بدخواهان و بد اندیشانی چون رفسنجانی میشه قادر به دیدن حقیقت بزرگتر و مهمتر نیستن. باید پذیرفت که اقای احمدی نژاد یک سیاست باز رسوا با اهداف خود پرستانه نیست و به همین دلیل در این حیطه دشمنانه قدرتمندی برای خودش درست کرده که بسادگی اوستابرسون نمیشن و باید امیدوار بود که این اصل مهم و پایه ای سیاست نزد اقای احمدی نژاد جای باز کنه که میگه: سیاست هنره بدست اوردنه نهایت ممکن هاست و نه از دست دادن همه چیز به دنبال غیره ممکن ها. یکی از اون غیرممکن ها تبدیل ادمها به الگوی ایده ال شماست. بی حجابی خدشه ای به اسلام وارد نکرد همانطوری که اجباری کردنش فساد رو ریشه کن نکرد. به امید توفیق برای رئیس جمهور صادق و خدمتگذار در ادامه ی کار و با تقدیر و تشکر قلبی..

    جواب به این نظر

    سمیرا Reply:

    انشاءالله

    جواب به این نظر

    پیمان Reply:

    بیننده جان اجازه بده من حرف شما رو کمی ساده تر بنویسم تا کسایی که حوصله خوندن متن دراز شما رو ندارن راحت باشن:

    ا.ن. بهترین آدم روی زمین هست و هرکاری که میکنه درسته. اگر هم مشکلاتی وجود داره به خاطر وارونه جلوه دادن حقایق یا خراب کردن کارها به دست مافیای قدرت (هاشمی رفسنجانی) هست.
    آقای ا.ن. آدم خیلی آدم بزرگی هستن. ایشون حتی به کسایی که مشکل بدحجابی دارن هم ارزش قائل هستن. بیشتر شدن میزارن دستیگیری این افراد هم به خاطر جدی تر کردن قوانین و وزیر فرهنگ و ارشاد ایشون (آقای صفارهرندی که سردبیر روزنامه کیهان بود سال ۸۴) نیست. بلکه این افراد روشون خیلی باز شده!

    جواب به این نظر

  6. رضا ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۶:۰۴ ب.ظ

    چرا نیمه پر لیوان را نمی بینید. قبل از اینکه این دو دستگی درست بشه، مردم چند دسته بودند و هیچ کدام حرف دیگری را قبول نداشت. خوب اقلا الان دو دسته هستند. تیو هر دو دسته گروههای مختلفی هستند که الان با هم متحد شده اند در مقابل رقیب.
    به هر حال مردم نشان م یدهند که می توانند متحد بشن ( توی گروه موسوی نگاه کنید ببینید همه نوع آدمی هست. مذهبی تند تا ضد مذهب تند )
    بنظر من مردم ما کم کم یاد خواهند گرفت که همدیگر را تحمل کنند. البته راه خیلی طولانی در پیش داریم.

    یک مورد دیگه اینکه فعلا مردم ایران ( بیشتر اونها ) هنوز همدیگر را با برچسبهای نژادی و … ارزیابی میکنند. نیاز به آموزش داریم. بدون آموزش هر کسی می تواند از این نقطه ضعف استفاده کنه.

    حرف در این مورد زیاده اما بنظر من الان نشانه های پیشرفت در مردم دیده میشه . همش منفی نیست.

    جواب به این نظر

    زهرا(بهارسبز) Reply:

    من هم موافقم و جالبه برام که بین هواداران احمدی نژاد هم همه مدل ادم پیدا می شه ، اگه این هیجانی که پیش اومده به خوبی کنترل بشه و جاشو به آرامش بده همه چی به حالت اول بر می گرده
    یکی از ویژکیهای ما انسانها اینه که زود فراموش می کنیم یا بهتره بگم زود مشغله های دنیا ما رو به خودش مشغول می کنه
    البته این وسط مسئولین هم باید با درایت مسائل رو حل و فصل کنن به امید فرداهای بهتر

    جواب به این نظر

  7. MaH ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۶:۱۰ ب.ظ

    می تونید پاکش کنید و یا خصوصیش کنید.

    زهرا جان شما مطمئن هستید اون پایگاه رو مردم آتیش زدن.
    عزیز دلم توی اون جمعیت یه موش هم ول می کردن جمعیت به هم می ریخت چه برسه صدای تیر بشنون .
    نمی خواستم چیزی بنویسم و تا حالا هم هر گونه نقد و بی ادبی رو تحمل کردم(سوءتفاهم نشه اینو کلی گفتم).
    ولی شما که وبلاگت خواننده داره کاش یکمی محتاط تر بنویسی
    امیدوارم زودتر این مسائل تموم شه .
    اینکه تقلب شده شکی نیست ولی به هر حال باید قبول کرد داریم تو مملکت گل و بلبل زندگی می کنیم.
    قصد بی ادبی و جسارت هم نداشتم.
    به امید ایرانی آباد

    جواب به این نظر

  8. نسترن ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۶:۱۲ ب.ظ

    تمام این بدبختی ها زیر سر احمدی نژاده… خودش مردم رو میندازه به جون هم..
    تا یه کم اوضاع آروم میشه میاد یه چرتو پرت دیگه میگه.. خس و خاشاک گفتنش واقعا که گند زد به همه چی … ۵ روزه اس ام اس ها قطعه… همه این امنیتی بازی در اوردن ها فقط مردم رو بیشتر عصبانی میکنه…اینا میخوان مخصوصا مردم رو بندازن به جون هم..

    مگه نشنیدی میگن اختلاف بندازو حکومت کن ؟

    جواب به این نظر

    یاسر Reply:

    انگار انقدر حقیقت اشکاره که به چشم مردم نمیاد! از مجموع ۴ کاندیدای این انتخابات ۳ تاشون از “مجمع تشخیص مصلحت رفسنجانی” امدن بیرون و یکیشونم که دور قبلی ملت تحویلش نگرفتن و تا اخرین لحظات بهش مگفتن به خاطر موسوی برو کنار. به حساب و مصلحت بهرمانی خیال میکردن رضائی ارای احمدی نژاد رو کم میکنه و موسوی برنده میشه. برنامه ی دوم رو هم از پیش اماده میکردن که در صورت باخت این کار هارو بکنن و این وسط مردم بیچاره نمیدونن به کی اطمینان کنن همه شون بدون برو برگرد چهره ی واقعی رفسنجانی رو میشناسن و میدونن که این امامزاده یک روستازاده ی مکار و حیله گره که سعی در کنترل و و تمام کردن اوضاع به نفع خودش داره. احمدی نژاد باید بهانه هارو از دست این موجود فتنه گر بگیره و دست از زندگیه خصوصییه مردم لااقل برداره تا دست این خائن رو بشه.

    جواب به این نظر

    محمد Reply:

    شما غیرمستقیم داری به مقام معظم رهبری توهین می‌کنی.
    اعضا و رئیس این به قول شما «مجمع تشخیص مصلحت رفسنجانی» رو چه کسی نصب کرده؟ چه کسی می‌تونه اونا رو برکنار کنه؟

    جواب به این نظر

    یاسر Reply:

    امام خمینی هم با اقای منتظری برخورد کردند.

    جواب به این نظر

  9. علی ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۶:۱۳ ب.ظ

    سلام زهرا،

    از قضا به نکته اصلی اشاره کردی، قطبی شدن جامعه رو الان خوب می شه دید، اما خوب این فقط مشکل رو نشون می ده، باید دید که چی شد که به اینجا رسیدیم، یعنی چه کارا، سیاستهایی کشور و مردم رو اینجوری تقسیم بندی کرده و …

    یه نکته دیگه ای که به نظرم می رسه اینه که اگه هر کس دیگه ای به جای احمدی نژاد، حتی با همین میزان تقلب، انتخاب می شد کشور اینقدر شلوغ نمی شد، دلیلش هم اینه که احمدی نژاد یه عده طرف دار داره که واقعا دوسش دارند، اما عده زیادی از مردم هم هستند که واقعا ازش متنفر هستند، تا الان فکر نکنم این همه تنفر از یه شخص تو جامعه ما سابقه داشته باشه. همین هم مساله رو حاد می کنه.

    جواب به این نظر

    زهرا(بهارسبز) Reply:

    می دونید چرا بعضیا اینقدر ازش تنفر دارن ؟؟؟

    چند عامل داره من به دوتاش اشاره می کنم :

    ۱- قبل از این چهار سال که ایشون رئیس جمهور بشه کسی ازش تنفر داشت ؟ نه اما بعد شکست سخت اقای رفسنجانی از احمدی نژاد تو این ۴ سال از هیچ تخریبی رسانه های وابسته به اون و دیگران فرو گذار نکردن بالاخره آدم وقتی در هفته چند بار این خبرهای مخرب رو ببینه نا خود آگاه از اون شخص بیزار می شه و البته من احمدی نژاد رو بی عیب نمی بینم ولی حد اقل اگر عیبش از بقیه رئیس جمهورها کمتر نبوده بیشتر نیست .

    ۲- چون مثل رئیس جمهور های قبلی دَمِ بعضیها رو ندیده بلکه یه استخوانی بوده در گلوی اونها و برخی از ما که رفتار جسورانه رو برای یک رئیس جمهور نمی پسندیم چه در موضوع هسته ای و چه در موضوعای دیگه و ترجیح می دیم باجی داده بشه تا اینکه در یک مقابله جدی قرار بگیریم خُب معلومه که از عملکرهای احمدی نژاد خوشمون نیاد

    اما من از چند نفری که خارج از کشور و در کشورهای مختلف زندگی می کنن شنیدم که از ایران و رئیس جمهورش به خوبی یاد می کنن و ایران رو کشوری قوی و دارای نفوذ می دونن .

    جواب به این نظر

    نیویا Reply:

    فقط می خوام نکته آخرتون رو تایید کنم

    من کانادا زندگی می کنم و اینجا فقط یه سری ایرانیها هستن که از احمدی نژاد بدشون میاد. درست میگین که در طول ۴ سال گذشته خارجی ها واقعا از ایران به عنوان یک کشور قوی یاد می کنن.

    هر دفعه نامزد های مختلف از سیاست های خارجی احمدی نژاد انتقاد می کردن تعجب می کردم. چون به نظرم سیاستهای خارجیشون به مراتب بهتر از دوره های قبل بوده.

    جواب به این نظر

    علی Reply:

    در رابطه با نکته اول شما، می گن تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد؛ خوب چهار سال قبل کسی ایشون رو نمی شناخت. البته شاید عواملی که شما گفتید هم موثر بوده باشه اما از دید من قطعا عوامل خیلی مهمتری هم این وسط وجود داره.
    از قضا من فکر می کنم بهترین تحلیل رو از شخصیت رییس جمهور کسی گفت که چهار سال پیش از ایشون حمایت کرد، ابوطالب نماینده سابق مجلس گفت که مشکل ایشون اینه که “خود شیفته” هستند. خیلی های دیگه هم این نظر رو بعدا دادند (از اطرافیان خود رییس جمهور نه هاشمی ها). به زبان خود من ایشون دارای “کیش شخصیت” هستند و از زبان مهران مدیری ایشون “اشتباه” هستند!

    جواب به این نظر

    یاسر Reply:

    همین دیگه ادمای دزد بنجول رو که بجای نشستن روی مبل تاق باز ولو میشن براتون، خود شیفته نمیدونین ادم لایق رو که مقابل هرزه گویان و میان بازانی چون رفسنجانی می ایسته همینجوری واسه خودتون تیکه های مکش مرگ ما بارش میکنین. مهران مدیری عجب نابغه ایه! عجب نقضی گفته! همین یاوه ها رو دوست دارین دیگه وقتی قدرت تشخیص شیاد معلوم الحالی چون “ام الفساد بهرمانی” رو ندارین!!!
    ذکر اسامیه اتیقه و گمنام هم رد پای دزد بزرگ رو پاک نمیکنه. فائزه خانمشونم قادر نخواهد بود بر موج مردم فریبی سوار بشه. بزودی گرد و قباری که از اشوب رفسنجانی به پا شده خواهد نشست و همگی خواهیم دید که اقای رفسنجانی مینی ژوپ پاش کرده.

    جواب به این نظر

  10. دیس ایگنوتیس ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۶:۲۴ ب.ظ

    حقیقت خیلی روشن تر از اونیِ که بخوای در قالب یه واقعه‌ی اتوبوسی وارونه جلوش بدی
    حقیقت رو ببینید این صدای ملت ایرانه که حقشون ُ می‌خوان زهرا خانم بسیج و سپاه الان جلوی ملت ایران ایستادن چماق‌هاشون سمت جوونا و نخبه‌های کشور گرفتن. چرا بسیج که یه نهاد فرهنگی هست باید اصلن اسلحه داشته باشه که بخوان بریزن بگیرن؟؟؟!!!

    جواب به این نظر

    سیما Reply:

    چی میگی عزیز این بسیجی همونیه که وقتی در جنگ عملآ فاقد نیروی هوائی شدیم و نیروهامون هیچ پوششی نداشتن هزار هزار در یورشها شهید میشدن. فرهنگی اقای خاتمی و اقای موسوی هستند.

    جواب به این نظر

  11. ... ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۶:۴۷ ب.ظ

    بسمه تعالی

    ملت شریف ایران

    همانگونه که می دانید طی روزهای گذشته و در نتیجه برخوردهای غیرقانونی و خشونت بار با منتقدان و معترضان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری شماری از هموطنانمان مصدوم و تعدادی نیز به شهادت رسیده اند. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدا و همدردی با مصدومان و مجروحان از همگان درخواست می کنم بعد از ظهر روز پنج شنبه بیست و هشتم خردادماه به هرصورت ممکن، اعم از اجتماع در مساجد و تکایا و یا برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز با استفاده از نمادهای سوگواری همدردی خود را با بازماندگان اعلام کنند و بدیهی است که خود نیز در این مراسم شرکت خواهم کرد.

    میرحسین موسوی

    جواب به این نظر

  12. kamrad ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۶:۵۰ ب.ظ

    man kheili negaranam.
    omidvaram harche zoodtar in masale dorost beshe.
    kholaseh fahmidin in lebas shakhsiya az koja miyan?!!
    chere kesi jeloye inaro nemigire?:(
    be nazare man harki poshteh inast, masole hamechize!
    aya shoma gheire in fekr mikonin?!

    جواب به این نظر

  13. میثم ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۶:۵۳ ب.ظ

    دیگه اعصاب کل کل با طرفدران موسوی را ندارم!
    متاسفانه خبر رسید که یکی از دوستان قدیمی که طرفدار احمدی نژاد بوده را ارازل و اوباش و طرفدارن موسوی گرفتند اینقدر کتک زدن طرفو که بیچاره حالش خیلی بده!
    بیچاره رفته ببینه چه خبره ! رفته گفته آقاجون شیشه نشکنید و اونها هم عصبانی شدند که به تو چه! و این بابا را تا سر حد مرگ کتک زدند!

    واقعا برای این مردم ناآگاه متاسفم! امروز هم فائزه رفسنجانی را تلویزیون نشان میداد که مردم را به تظاهرات تشویق میکرد!

    جواب به این نظر

    ebi888899 Reply:

    اه

    جواب به این نظر

  14. newsha ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۷:۰۹ ب.ظ

    kheili naa-omid-konandast in 2dastegi…mamnoon ke sa’ mikoni bi-taraf baashi….garche man khodam tarafdaare Musavi hastam vali fekr mikonam tanhaa raah hefze aaraamesh va edaameye tazaahoraat baa hefze aaraameshe

    dar zemn baayad begam ke har kasi hazineye kaari ro ke ghablan karde mide…Hashemi va eslaah-talabaa aval e enghelaab kaari ro baa nehzat-azadi kardan ke alaan ba khodeshoon mishe

    Ahmadi-nejaad va basiji-haa ham natijeye 18 tir va khoshoonat-haayee ro ke khodam ham shaahedeshoon boodam mibinan

    جواب به این نظر

  15. ناشناس ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۷:۱۱ ب.ظ

    dige hata mardom eterazam nakonan dige az in vaziyat razy nistan

    ba in entekhab bargozar kardaneshon kary kardan ke ta salha tavanesho khahand dad .

    جواب به این نظر

  16. شهرزاد ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۷:۱۲ ب.ظ

    ممنون برای این پستت.. حرف دل بیشتر مردم ایران بود.. :)

    جواب به این نظر

  17. م(مریم) ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۷:۱۸ ب.ظ

    سلام
    درسته که حمله به پایگاه بسیج کار اشتباهی بوده و مسلما نتیجه اش اونی شده که الان میبینیم و درسته که بعضی از طرفدارای موسوی بدون دلیل به دیگران توهین میکنند ولی نباید فراموش کرد کسی که این جو را ایجاد کرد خود آقای احمدی نژاد و طرفداراشون بودند
    اونها بودن که با امنیتی کردن فضا و دستگیری عده زیادی از احزاب مخالف و توهین به طرفدارای موسوی با القابی همچون خس و خاشاک این در گیری رو شروع کردند.
    در حالت طبیعی و در یک کشور قانون گرا بعد انتخابات باید بدون درگیری به شکایات رسیدگی بشه ولی وقتی مسئولین رسیدگی به شکایات مستقیما طرفداری از یک نفر را میکنند تا این تظاهرات و تجمع مردم نباشه هیچ توجهی به شکایات نمیشه.این وضع پیش آمده و این دو دستگی ها نتیجه مستقیم عدم قانونگرایی و حزب گرایی مسئولان رسیدگی به انتخابات است.
    وقتی در سران مملک این توهین ها رو میبینیم دیگه از مردم عادی چه انتظاری میشه داشت؟
    فقط شما به عناوین خبرگزاری فارس توجه کن تا ببینی چه کسی به این درگیری ها دامن میزنه.
    خبرگزاری فارس

    عامل اصلی این دیکتاتوری ها خاتمی است ۸۸/۰۳/۲۷ – ۱۱:۵۸
    ملاقات خاتمی با یک هیات آمریکایی ۸۸/۰۳/۲۴ – ۱۷:۵۸
    موسوی از سوی مافیای قدرت و ثروت جهت اغتشاش تشویق می‌شود ۸۸/۰۳/۲۶ – ۱۵:۳۷
    سبزها و توهم اکثریت ۸۸/۰۳/۲۶ – ۱۱:۲۸

    جواب به این نظر

  18. p ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۷:۲۸ ب.ظ

    تا از جنایت‌های احمدی‌نژاد و شهید کردن مردم تو خیابون اظهار بریت نکنی‌ بازم فحش میشنوی،تو اگه غیرت داشتی به خشونت‌های فیزیکی‌ عکس العمل نشون می‌دادی،البته می‌دونم که مزدور هستی‌ و اگه بخواهی پاتو از گلیمت دراز تر کنی‌ سایت ات بسته می‌شه

    جواب به این نظر

    maryam Reply:

    You butt out with your zionist propaganda

    جواب به این نظر

  19. معین ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۷:۳۱ ب.ظ

    من چند تا فیلم از این حادثه تا حالا دیدم. بیرون پایگاه جمعیتی بدون سلاح بودن. در پایگاه بسته بود. دیوارای اونجا هم نرده کشی داشت. اصلا موقعیت جوری نبود که بشه گفت خطر خیلی عمده‌ای افراد پایگاه رو تهدید می‌کنه. متاسفانه در چنین شرایطی به جمعیت بیرون تیراندازی شد. اگر قصد نیروهای بسیجی جلوگیری از خلع سلاح شدنشون بود می‌بایست اگر کسی از دیوار بالا می‌اومد حداقل با چند تیر هوایی بهش اخطار می‌دادند نه این که همین‌طوری از بالا وسط جمعیت شلیک کنن. خواهش می‌کنم دقت کنید که صدا و سیما در این مورد این دروغ رو ساخت تا از موج احساسات بر ضد این عمل که به هیچ وجه قابل دفاع نیست کم کنه. به نظرم شما هم به جای نقل این قصه توجه داشته باش که چند نفر از هم‌وطنای ما کشته شدن می‌فهمی؟ درک می‌کنی؟ چرا باید یه نیروی این‌جوری رو مسلحش کنن؟ چرا به جای این که یقه‌ی قاتل رو بگیرن مقتول رو محکوم می‌کنن؟ این فقط می‌تونه یه معنی داشته باشه و اونم اینه که خودشون مسبب این جنایتن و اگه کسی سکوت کنه یا بخواد واقعیت رو قلب کنه هم باید گفت شریک جرمه. امیدوارم شما جز این دسته نباشین.

    جواب به این نظر

    مهران Reply:

    همه از این واقعه متاسفیم که خانواده ها داغ دار و بچه ها بی سرپرست و یتیم میشن. این مسئولیت بزرگیه که رهبران سیاسی باید بپذیرن. مردم هم همینطور این جوونها از در و دیوار بسیج بالا می رفتن و ساختمان رو به اتیش کشیده بودن و این به گردن اقایان هست که روشهای مسلمت امیزتری اتخاذ کنن و برای جان مردم ارزش بیشتری قائل باشن.

    جواب به این نظر

  20. ستاره ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۷:۵۸ ب.ظ

    زهرا این یارو ebi888899
    1)خودتی که چون نمیتونی جواب بدی اینجور غیر مستقیم عمل میکنی
    ۲)خودت نیستی و یکی دیگه هست که از قضا خیلی بی ادبه و احمق و بیشعور هم خودشه

    جواب به این نظر

  21. موسا ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۸:۴۴ ب.ظ

    بسم الله. سلام. این جریان کودتای اشراف است خواهرم؛ اشراف سیاسی و اقتصادی و دانش​گاهی و هنری علیه مردمی که تنها ایمان به انقلاب و اسلام​شان را دارند و بنا به تکلیف​شان رأی دادند. این کودتای بی​عدالتی علیه عدالت​ است. اشرافیت یعنی این که خودت را مافوق دیگران بدانی و مستثنای از قانون و اصلاً خودت را قانون و اخلاق و معیار بدانی …

    جواب به این نظر

    محمد بسیجی Reply:

    الو, الو, از پیغام مقاومت بسیج شماره ۱۱۷ تماس میگیرم, زهرا خانم ما فشنگ ها مون تموم شده, حالا ماندیم چکار کنیم.

    اجازه هست که این “خاک و خاشاک ها” رو با قمه بزنیم.

    جانم فداییی رهبر, ما اهل کوفه نیستیم, علی تنها بماند و از اینجور حرفا.

    یک بسیجی مخلص.

    جواب به این نظر

  22. حامد ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۹:۱۰ ب.ظ

    حضور میلیونی ملت تو میدون آزادی، ونک تا تجریش و هفت تیر تا انقلاب جوابی به تو و مزدورایی امثال توئه. فردا ساعت ۴ میدان توپخونه با لباس سیاه

    جواب به این نظر

  23. سوگند ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۹:۴۴ ب.ظ

    فردا ۵ عذای عمومی برای کشته هایی که دادیم

    دیشب برادرم رو بردن اوین مامور میگفت تا یک سال سراغش رو نگیرید دووستاش ازاد شدن کلی شک%D

    جواب به این نظر

  24. رها مرزبان ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۹:۴۷ ب.ظ

    زهرا بهم نگو با بسیجی ها هستی !!!بهم نگو با ما نیستی ! توام اره؟!!

    جواب به این نظر

  25. eddy ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۱۰:۰۱ ب.ظ

    من نه فحش میدم ، نه هیچ چیز. فقط شما یه وقتایی خیلی ادعای عالم بودن میکنی. ماشالا صبح تا شب هم که توی اینترنتی و کارت هم در همین رابطه هست. یه چیزایی میگم ، لطف میکنین اگر جواب بدین:
    ۱٫ الان شما یعنی میخوای قطع شدن سرویس SMS روز انتخابات ، قطع شدن کامل موبایلها و اینترنت (برای مدت طولانی) روز بعد از انتخابات ، فــیلترینگ کامل سایتهای حامی موسوی بعد از انتخابات و … ۱۰۰۱ اتفاق بو دار دیگه (شاید بهتر باشه بگیم بد بوی دیگه!) در این مدت رو نفی کنی؟
    همین الان یه نگاه به گوشیتون بندازین. دلیل اینکه یک خط در میون موبایلها به طور کامل قطع میشن چیه؟؟
    ۲٫ با توجه به مواردی از بند بالا ، میشه خیلی راحت فهمید که حتی اگر در نتایج انتخابات هیچ دست کاری هم نشده باشه ، چه گروهی اول جنگ رو شروع کردن. بازتوضیح بدم؟
    مثلا اینکه درست صبح شنبه ساعت ۱۱ صبح چماغ دارای عزیز شما افتاده بودند به جون مردم توی میدون ولیعصر کافیه؟
    یا اینکه اینهمه گارد ویژه یهو از توی زمین سبز نشدن فکر نمیکنم جای شبهه زیادی بزاره که جنگ از کجا شروع شده.
    ۳٫ اما در اثبات دروغ بودن این نتایج ، انسان مطلعی در حد شما که الان ۴ ساله وبلاگ داره ، خیلی بعیده که الان مطلع نباشه که مثلا تو شهر زادگاه خود شما چقدر زودتر تعرفه تمام شده و رای نگرفتن دیگه.
    خیلی سخته که آدم بفهمه از ساعت ۵ توی تبریز و دیگر شهرهای ترک نشین ایران (که مطمئنا بالای ۸۰% رای به موسوی دارن) گفتن تعرفه تمومه و بعد هم جناب دکتر توی اون شهرها رای در بیارن و با اختلاف هم اول بشن.
    شما این موارد رو این مدت نفهمیدی؟
    ۴٫ بیاین یه کاری کنیم:
    با توجه به اینکه یوتیوب هم فیلتر شده (!!!) و حالا ما هم فرض رو بر این میزاریم که شما به همین دلیل نمیتونین فیلمهای کشتار برادران برادران بسیجیتون رو ببینید و ببینید که چطور این مردم رو به خاک و خون کشیدن؛
    من برای شما یه تعدادی از این کلیپها روتوی رپیدشیر آپلود میکنم. خوبه؟ شما بگیر ، حقیقت رو ببین و نظر بده (اگر باز نگین ساختگیه و اینا!)
    ۵٫ فکر میکنم در مورد اینکه در مورد خشونتها واقعا داره چه اتفاقاتی می افته این عکس کاملا گویا باشه:
    http://i41.tinypic.com/w1fxja.jpg
    بنده به شخصه چند مورد دیگه از همین شیشه پایین آوردن برادران عزیز شما رو دیدم. منتها از ترس خورد شدن موبایلم ( در این مملکت دموکراسی و آزاد شما ) نتونستم عکس بگیرم.
    و مور آخر:
    اون خانمی که به دروغ گفته اول مردم به اون پادگان حمله کردن،
    در این جامعه اینترنت خیلی عجیبه که کسی کلیپ اون به قول شما حمله رو ندیده باشه و ندیده باشه که چطور اون سرباز میاد دم پنجره و مردم بو به گلوله میبنده (بدون اینکه مردم هیچ حرکت خاصی قبلش کرده باشن.)
    اما اگر ندیدین اون رو هم براتون آپ میکنم.
    >>قابل توجهتون که این کلیپ از اکثر شبکه های خبری خارجی هم پخش شده<<
    و اون یکی خانمی که گفته بسیجی رو تو کوچه دنبال کردن و زدن:
    ببینید دوستان ، من منکر اینکه اونها کار بدی کردن نمیشم.
    اما باز هم این کار بهتر از اینه که توی یه جمعی از جوونها اسپری بیهوشی بزنن (جوری که همه با یک نفس بیهوش شدن) و بعد بزین همه رو تو همون حالت بیهوشی با باتوم تا جایی که میتونن بزنن!
    شما این کار رو تایید میکنی؟
    روح شما ظاهرا خیلی لطیفه. تا جایی که ما توی این وبلاگ دیدیم.
    اما واقعا خیلی عجیب میشه وقتی آدم به این لطیفی بیاد عکسها و فیلمهای این کشتار نیروهای دولتی رو ببینه و بعد هم طرف این نیروها رو بگیره…
    نمیدونم ، شاید منافع شما اینجوری تامین میشه. اما بالاخره یه چیزی تحت عنوان قلب که دارین. میشه نداشته باشین؟
    میشه با دیدن به گلوله بسته شدن اینهمه جوون غیر مسلح و بی گناه که فقط حقشون رو میخوان ، فقط به تقلب لبه این آشکاری معترض هستن ، دلتون یه جوری نشده باشه؟
    فکر نمیکنم توی کل مطلبم حرف غیر معقول و بی ادبانه ای زده باشم که بخواد باعث بشه تایید نشه و یا »جواب ندین«
    ممنون.

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    شما چرا اینقدر بی شعوری که فکر می کنی من این نظامی گری رو تائید می کنم؟ چرا خودتون رو زدین به نفهمی آخه. اه

    جواب به این نظر

    eddy Reply:

    عذر میخوام ، من به شما بی احترامی کردم که من رو با لفظ “بی شعور” خطاب میکنین؟
    شما یک بار خودت رو بگذار به جای من ، خواننده وبلاگت و مطلب رو بخون.
    شاید یه چیزهایی توی نوشته شما بوده که باعث شده من این برداشت رو به اشتباه بکنم.
    من عذر میخوام.
    اما امیدوار بودم به حداقل چند مورد از سوالاتم پاسخ بدین.
    همچنان هم امیدوارم.
    ممنون و لطف میکنید.

    جواب به این نظر

    رضا Reply:

    خب دیگه!
    کلا ما ایرانیها به شدت جوگیر میشیم!!!
    شما اعصاب خودت را کنترل کن زهرا

    جواب به این نظر

  26. eddy ۱۳۸۸-۰۳-۲۷، ۱۰:۰۷ ب.ظ

    راستی ، شما میدونی الان چند صد تا خانواده هستن که این عزیزان (!!) بچه هاشون رو شهید کردن و حتی نمیدونن جنازه بچشون کجاست؟
    جنازه بچشون همونجور غریب و تنها یه گوشه افتاده و…
    در ضمن ، توی جریانی که گفتین ، فکر نمیکنم تحت هیچ شرایطی اون آقا حق داشته به اون آقای دومی بگه خانومت رو جمع کن!
    ببخشید ، اما فکر میکنم این جمله اوج بی شعوری یک انسان هست…

    جواب به این نظر

  27. eddy ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۱۲:۱۷ ق.ظ

    نوشته یک دانشجوی پزشکی
    By multisound

    سلام
    واقعا متاسفم از شرایطی که این روزها می بینم. من کاری به بحث هایی که تا اینجا شده ندارم چون نه توان بحث دارم نه تحمل اینهمه ندیدن و نشنیدن!
    من فقط چیزهایی رو که به عینه دیدم رو میگم. من دانشجوی پزشکی هستم. دیشب اورِانس یکی از بیمارستان های اصلی ما قیامت بود. در حالی که قرار بوده تمام مجروح ها به بیمارستان های بقیه الله و بیمارستان های ارتش برده بشن اونقدر زخمی بوده که به تمام بیمارستان ها سرر ریز شده. دیشب نه نفر تو بیمارستان ما فوت شدند و ۲۸ زخمی تیر خورده بودند. تا صبح همه مسئولای دانشگاه تو بیمارستان گریه میکردند. جنازه های کشته شده ها رو با وانت بردند!!! حتی نذاشتند کسی اسم و رسمشون رو بفهمه. به کسایی که حتی حرمت مرده رو نگه نمی دارند چی میشه گفت؟
    کسی حق نداره با زخمی ها صحبتی کنه یا اطلاعاتی بگیره.
    صبح امروز استادها و دانشجوها در اعتراض به برخورد به برخوردهایی که شده و اینهمه کشته اعتصاب کردند و تو محوطه بیمارستان جمع شده اند ولی نیروهای ضد شورش و لباس شخصی وارد جمع شده اند و درهای بیمارستان رو بستند و زندانی شون کردند.
    اونقدر اوضاع زخمی ها خراب هست که اورژانس ما که قوی ترین طب اورژانس رو داره از دانشجوها خواسته که هرکسی که می تونه بمونه و کمک کنه. امشب مطمئنا اوضاع بدتر هم میشه.
    به تمام این جنایت ها چی میشه گفت؟
    به خانواده پسر ۱۳ ساله ای که با گلوله کشته شده و حتی از جنازه اش خبری نیست چی می تونید بگین؟
    دیگه بحث تقلب نیست. دیگه بحث دزدیدن رای نیست. بحث ظلم عظیمی هست که به مردم می کنند. دست هر بچه ۱۳ یا ۱۴ ساله یه باتوم هست که بزنه تو سر و صورت یه عده خس و خاشاک!!! یه عده اوباش!
    همین چیزهاست که باعث میشه از خوندن این بحث ها حالم خراب بشه. از اینکه یه عده دوست دارند چشم و گوششون رو ببندند و بگن که اینهمه اعتراض به خاطر دشمنی با نظام و رییس جمهوره!! نه! اعتراض مردم به ظلمی هست که آشکارا به مردم میشه!
    و سیعلم الذین ظلموا

    منبع:
    http://multisound.wordpress.com/2009/06/16/%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C/
    لینک احتمال زیاد فــیلتره. که خب این روزها هم عادی شده. دیگه وقتی یاهو رو هم از ترسشون میبندن بگیر و برو…
    اما برای دوستانی که دنبال حقیقت میگردند کپی کردم.

    جواب به این نظر

    سمیرا Reply:

    چه ذهن خیالبافی داری . نویسنده ای؟ اسم کتاباتو بگو برم بخونم . شماها خیلی آدمهای پررویی هستین هر غلطی دلتون میخواد میکنید نظم مملکتو بهم میریزید بعد انتظار دارید که کسی کاری به کارتون نداشته باشه . اگه اعتراضی دارید از راه قانونی با این کارا مخل آسایش مردم میشید نیروی انتظامی یا بسیج داره به وظیفه اش عمل میکنه.

    جواب به این نظر

  28. علی ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۱۲:۲۰ ق.ظ

    برام جالب بود چطوری این همه ماجرا پشت سر هم با جزئیات یادتون مونده :-)
    آه ، نمیدونم چرا بعضی از ما اینقدر راحت به هم فحش میدیم
    آیا ما مثلا همون قشر باکلاس و تحصیلکرده نیستیم؟

    جواب به این نظر

  29. ناشناس ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۱:۰۷ ق.ظ

    عجیبه که اگر اکثریت مردم به ا ن رای دادن چرا با این معتزضین این طور برخورد میشه؟ راههای منطقی برای جواب دادن به اونها وجود داشت و اگر این انقدر به خودشون مطمئنن برگزاری دوباره انتخابات اما با سرکوب مردم کتک زدن اونها حمله به دانشگاه انتشار اخبار دروغ از طریق صدا و سیما کشتن چندین نفر فیلتر کردن سایتها قطع بیشتر راههای ارتباطی با اونها برخورد شده چون خودشون هم می دونند مردم رو فریب دادن و راهی جز سرکوب ندارن.ابعاد تقلب در این انتخابات اونقدر بزرگ بوده که مردم حاضر نیستن از حقشون و رای ای که دادن بگذرن و اگر قبلا طرفداران کاندیدا ها ی شکست خورده چنین اعتراضی نمی کردن مسلما می دونستن که در انتخابات شانس زیادی نداشتن و در حقشون اجحاف نشده

    جواب به این نظر

  30. maryam ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۱:۱۲ ق.ظ

    چرا هیچ اشاره ای به ماجرای حمله وحشیانه به کوی دانشگاه نکردی؟ مگه غیر از اینه که در و دیوار اونجا در روزگاری نه چندان دور شاهد تو بوده؟

    جواب به این نظر

  31. حامی سابق احمدی نژاد ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۱:۲۸ ق.ظ

    چرا عمیق نیستی !؟ چرا فکر نمیکنی که ملت توی این سی سال فقط موقع انتخابات ملت شریف شدن!

    چشمات رو باز کن . راهپیمایی سکوت رو ببین. اینها دردشون چ ـ ا ـ ک ـ س ـ ی ـ ن ـ هـ دخترها به خدا نیست! اینها دردشون اینه که رسانه و کانالی برای حرف زدن و سبک شدن ندارن. ۱٫۵ میلیون راهپیمایی آرام میکنن بدون اینکه خونی بریزه. ببین کیها تحریکشون میکردن و در جوابشون، تظاهرکنندگان حامی موسوی هیچ حرفی نمیزدن.

    یه خورده انصاف داشته باش دختر،

    امشب مصاحبه آقای حداد عادل!!! رو از شبکه ۲ دیدی؟ علنی داشت میگفت که مردم میدونن رهبرشون عادل و انسان سالمیه . . . وقاحت رو میبینی. از طرف مردم ما داره مرتیکه بیشعور حرف میزنه.

    چند ماه قبل که ایشون رو در کالج اسلامی لندن دیدم فکر نمیکردم تا این حد احمق باشه

    تا اینجای کار پیروزی برای ملت آگاه ایران بوده. تو هم نمیخواد بترسی. مطمئنا بیکار نمیشی. چون آنقدر توانمند هستی که هر جای که باشی موفق و پیروزی. تنها باید به خودت اعتماد و ایمان داشته باشی.

    ضمنا تو تنها داری نوون بازوتو میخوری نه نون اسم سازمان/ اداره ای که درش کارمیکنی. توکلت به خدا باشه . هر چی خیر هست حتما همون میشه.

    یه مطلبی هم هست که خیلی دوست داشتم بگم اما جنبه خصوصی پیدا میکنه. بیا برای خودت بنویس. هرخطی و کلمه ای که مینویسی فکر نکن الان فلان آقا، فلان خانم که من رو میشناسن چی میگن. اسم این سایت رو قربانی آزادی، راحتی و حصار خودت کن تا اقلا سبک بشی.

    بیا در جایگاهی که هستی آگاهی اطرافیانت رو با تحلیل نه سطی نویسی بالا ببر. میدونم آرزده شدی اما عزت زیاد.

    جواب به این نظر

  32. زهرا ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۲:۰۶ ق.ظ

    ملت به جای فحش دادن شعورتون رو به کار ببرید
    من هیچگاه نظامی گری رو قبول نداشته و ندارم و با کتک خوردن و کشتن حتی سرسخترتین مخالف ها هم مخالفم

    آخه ابله ها چرا فکر کردین من چنین چیزیو تائید میکنم که شروع کردین به فحش دادن. اصلا متن رو خوندین افراطیون عزیز؟!!!!!!!!!

    جواب به این نظر

    پویا Reply:

    چرا پس خودتون فحش میدید؟!اعصابتو خراب نکن.. حرف خودتو بزن

    جواب به این نظر

    مسافر Reply:

    سلام زهرا.

    اعصابت رو خرد نکن. نمیشه انتظار داشت تو این شرایط همه منطقی باشن.

    جواب به این نظر

    علی Reply:

    زهرا جان من که فحشی ندیدم.

    جواب به این نظر

    محسن Reply:

    تو اخه USB ی بهرمانی بهت وصله.

    جواب به این نظر

  33. ali ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۹:۴۴ ق.ظ

    دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با حضور ۸۵ درصدی مردم به یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی تبدیل شد ، کم کم به دلیل درگیری ها و اغتشاشات شیرینی خود را از دست می دهد . اما چرا درگیری و اغتشاش و چرا تقلب ؟

    دلایل مدعیان تقلب در انتخابات :

    ۱- بالا بودن رای میرحسین موسوی در نظرسنجی های اینترنتی

    ۲- پایین بودن آرا نهایی مهدی کروبی و محسن رضایی

    ۳- خطی بودن روند اعلام شمارش آرا (فاصله آرا احمدی نژاد و موسوی در ابتدا تا انتهای شمارش آرا تنها ۷ درصد کاهش یافت)

    ۴- اعتراضات پراکنده و بعضاً خشونت آمیز طرفداران یکی از کاندیداها که در کنار جشن های گسترده طرفداران کاندیدای پیروز ، تبدیل به خوراک اصلی رسانه های غربی و ضد انقلاب شده است

    ۵- چون دولت احمدی نژاد را از ابتدا دروغگو خوانده اند قاعدتاً اینجا هم زیر بار حرف وزارت کشور نمی روند

    چه کسانی ادعا کردند در انتخابات تقلب شده است ؟

    موسوی ، کروبی ، هاشمی ، خاتمی ، صانعی ، تاج زاده + رادیو و تلوزیون های فارسی زبان آمریکا

    نتایج نظرسنجی چند سایت معتبر :

    سایت سحر (۱۹ اردیبهشت) : نظرسنجی صدا و سیما = ۵۸ درصد احمدی نژاد – ۲۲ درصد موسوی

    سایت نو اندیش (۵ خرداد) : نظرسنجی در ۱۰ شهر بزرگ = ۳۸ درصد موسوی – ۳۴ درصد احمدی نژاد

    سایت تبیان (۱۶ خرداد) : نظرسنجی دو مرحله ای اینترنتی و پیامک = ۶۱ درصد احمدی نژاد – ۳۵ درصد موسوی

    سایت تابناک (۱۶ خرداد) : نظرسنجی یک نهاد رسمی! = ۵۰.۶ درصد احمدی نژاد – ۲۵.۲ درصد موسوی

    سایت فردانیوز (۱۸ خرداد) : نظرسنجی روزنامه کیهان = ۶۵ درصد احمدی نژاد – ۳۰ درصد موسوی

    سایت ایرانیان آی تی (پیش از رای گیری) : نظرسنجی مستقیم اینترنتی = ۵۲.۷ درصد موسوی – ۳۹.۲ درصد احمدی نژاد

    و …

    ضریب نفوذ اینترنت در ایران :

    (۲۳ شهریور ۱۳۸۷) کمال محمد پور معاون آموزش ، پژوهش و امور بین الملل وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات : ضریب نفوذ اینترنت در ایران هم اکنون ۳۴.۵ درصد است .

    آمار نسبت جمعیتی واجدین شرایط :

    طبق آمار های رسمی نسبت جمعیت واجدین شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای بزرگ ، شهرهای کوچک و روستاها تقریباً به نسبت مساوی ۳۰ تا ۳۵ درصد می باشد و جمعیت واجدین شرایط شهر تهران ۱۲ درصد کل واجدین شرایط را تشکیل می دهد و تعداد کل واجدین شرایط (۱۸ سال به بالا ) حدود ۴۶ ملیون و ۲۰۰ هزار نفر می باشد .

    نتایج آرا انتخابات دهم ریاست جمهوری و مقایسه با دوره قبلی :

    انتخابات نهم : تعداد ۲۹۳۱۷۰۴۲ رای(دور اول) (سن رای بالای ۱۵ سال) – مشارکت ۵۹ درصد

    انتخابات دهم : تعداد ۳۸۹۵۱۰۴۳ رای (سن رای بالای ۱۸ سال) – مشارکت ۸۵ درصد

    نتیجه کلی دور اول انتخابات نهم : ۱- هاشمی رفسنجانی ۲۱ درصد ۲- محمود احمدی نژاد ۱۹.۵ درصد ۳- مهدی کروبی ۱۷.۳ درصد ۴- محمد باقر قالیباف ۱۳.۹ درصد ۵- مصطفی معین ۱۳.۸ درصد ۶- علی لاریجانی ۵.۹ درصد ۷- مهرعلیزاده ۴.۴ درصد

    نتیجه کلی دور دوم انتخابات نهم : ۱- محمود احمدی نژاد ۶۳ درصد ۲- هاشمی رفسنجانی ۳۷ درصد

    نتیجه کلی انتخابات دهم : ۱- محمود احمدی نژاد ۶۳.۶ درصد ۲- میرحسین موسوی ۳۳.۷ درصد ۳- محسن رضایی ۱.۳۷ درصد ۴- مهدی کروبی ۰.۸۵ درصد

    نتیجه دور اول انتخابات نهم در شهرستان های پرجمعیت کشور :

    ۱- محمود احمدی نژاد ۲۴.۸ درصد ۲- هاشمی رفسنجانی ۲۲.۷ درصد ۳- محمد باقر قالیباف ۱۵.۵ درصد ۴- کروبی ۱۳.۸ درصد ۵- معین ۱۳.۲ درصد ۶- علی لاریجانی و مهرعلیزاده مجموعاً ۱۰ درصد

    نتیجه انتخابات دهم در ۱۰ شهرستان پرجمعیت کشور :

    ۱- محمود احمدی نژاد ۵۵.۲ درصد ۲- موسوی ۴۲ درصد ۳- رضایی ۲.۰۹ درصد ۴- کروبی ۰.۷۶ درصد

    نتایج آرا در چند استان و مقایسه آن با انتخابات گذشته :

    استان تهران :

    انتخابات نهم (مرحله اول) : ۵.۲۴۱.۷۳۲ رای – اول : احمدی نژاد ۲۸.۶ درصد

    انتخابات نهم (مرحله دوم) : ۳.۶۵۴.۸۰۱ رای – اول : احمدی نژاد ۵۹.۵ درصد

    انتخابات دهم : ۷.۴۰۵.۸۳۹ رای – اول : احمدی نژاد ۵۱.۶ درصد

    استان اصفهان :

    انتخابات نهم (مرحله اول) : ۱.۸۳۷.۱۳۷ رای – اول : احمدی نژاد ۴۳.۶ درصد

    انتخابات نهم (مرحله دوم) : ۱.۱۰۷.۲۱۲ رای – اول : احمدی نژاد ۶۴ درصد

    انتخابات دهم : ۲.۶۱۲.۳۱۹ رای – اول : احمدی نژاد ۶۸.۹ درصد

    استان خراسان رضوی :

    انتخابات نهم (مرحله اول) : ۲.۵۹۱.۵۵۷ رای – اول : قالیباف ۳۳.۹ درصد

    انتخابات نهم (مرحله دوم) : ۲.۳۳۵.۹۴۵ رای – اول : احمدی نژاد ۶۳.۸ درصد

    انتخابات دهم : ۳.۱۵۷.۷۴۱ رای – اول : احمدی نژاد ۷۰.۱ درصد

    استان فارس :

    انتخابات نهم (مرحله اول) : ۱.۸۴۰.۳۳۶ رای – اول : کروبی ۲۹.۷ درصد

    انتخابات نهم (مرحله دوم) : ۱.۷۴۷.۸۷۴ رای – اول : احمدی نژاد ۵۷.۱ درصد

    انتخابات دهم : ۲.۵۰۴.۹۳۸ رای – اول : احمدی نژاد ۷۰.۲ درصد

    استان سیستان و بلوچستان :

    انتخابات نهم (مرحله اول) : ۱.۱۷۴.۷۲۹ رای – اول : معین ۴۰.۸ درصد

    انتخابات نهم (مرحله دوم) : ۷۴۸.۹۹۳ رای – اول : رفسنجانی ۵۴.۳ درصد

    انتخابات دهم : ۹۷۷.۳۳۵ رای – اول : موسوی ۵۲ درصد

    فرم ۲۲ و فرم ۲۸ :

    در این دوره از انتخابات برای اولین بار سیستم رایانه ای برای تسریع در اعلام نتایج آرا به کار گرفته شد . سیستم ستاد انتخابات وزارت کشور در اعلام نتایج آرا به دو بخش تقسیم می شود که در اصطلاح فرم ۲۲ و فرم ۲۸ نامگذاری شده است . در بخش فرم ۲۲ متصدیان هر حوزه رای گیری پس از شمارش آرا ، نتیجه را وارد سیستم کرده و مستقیماً به وزارت کشور ابلاغ می کنند . در بخش فرم ۲۸ پس از تجمیع صندوق های رای در ستاد انتخابات فرمانداری ها و تایید صحت شمارش ، نتیجه کلی آن فرمانداری قرار می گیرد .

    ستاد انتخابات وزارت کشور تا ظهر شنبه نتایج را بر اساس فرم ۲۲ اعلام می کرد و بعد از ظهر اعلام نتایج را براساس فرم ۲۸ قرار داد که این تنها اشتباه وزارت کشور در اعلام نتایج آرا بود . چون مثل دوره های قبل ، مردم انتظار داشتند ابتدا آرا شهرهای کوچک اعلام شود و سپس بتدریج آرا شهرهای بزرگ اضافه گردد و با توجه به اینکه میزان محبوبیت احمدی نژاد در روستاها و شهرهای کوچک بسیار بیشتر از شهرهای بزرگ بود ، به این ترتیب فاصله دو رقیب از ابتدای اعلام نتایج تا انتها ، خیلی بیشتر تغییر می کرد . اما اعلام نتایج از فرم ۲۲ باعث شد آرا از همه فرمانداری ها بتدریج اعلام شود و فقط به این بستگی داشته باشد که در یک حوزه بخصوص بخاطر استقبال مردم (عموماً به علت حضور گروه های خبری و تلوزیونی) بخاطر تعداد رای بیشتر ، دیرتر اعلام شود .

    چرا احمدی نژاد ؟

    برخلاف نظر خیلی از مردم کلان شهرها ، مردم روستایی و ساکنین شهرهای کوچک که اگر به یاد داشته باشید مخالفان احمدی نژاد با عنوان دولت گدا پرور به آنها توهین می کردند ، از عملکرد دولت نهم بسیار راضی می باشند . اگر فرض کنیم ضریب نفوذ اینترنت در ایران اکنون ۴۰ درصد شده است ، این افراد عموماً جزو ۶۰ درصدی می باشند که از اینترنت استفاده نمی کنند و بنابراین رای آنها در نظرسنجی های اینترنتی لحاظ نشده است .

    از طرف دیگر مناظره های تلوزیونی در کشاندن مردم به پای صندوق های رای نقش موثری داشته است . برخلاف نظر افرادی که معتقدند احمدی نژاد نباید در مناظره ها اسم می آورد ، بسیاری از افراد طبقه مستضعف جامعه و بخشی قشر مذهبی کشور ، بخاطر شجاعت احمدی نژاد در نام بردن این اشخاص به وی رای دادند و باید اعتراف کنم (چه درست و چه غلط) این اقدام آقای احمدی نژاد ناشی از تیزهوشی سیاسی ایشان بوده است .

    در مقابل اعتراض آقایان کروبی و رضایی به پایین بودن آراشان هم پذیرفتنی نیست . زیرا در مورد آقای رضایی کسی بیشتر از این رای برای ایشان پیشبینی نمی کرد . من شخصاً معتقدم آقای رضایی از نظر اخلاقی بهتر از سه نامزد دیگر عمل کردند و اگر رقابت اصلی بین آقایان احمدی نژاد و موسوی نبود من و خیلی های دیگر به ایشان رای می دادیم . مطمئن باشید اگر در انتخابات بعدی آقای رضایی بدون حضور موسوی و خاتمی نامزد شوند بالای ۱۰ ملیون رای خواهند آورد .

    آقای کروبی هم در طول انتخابات هیچ امتیاز مثبتی از خود نشان نداد . در هر سه مناظره تلوزیونی ضعیف ظاهر شد و در برنامه های مستند تبلیغاتی خود هم از یک شخص نچندان خوشنام به عنوان چهره اصلی استفاده نمود . و باید اضافه کرد عده زیادی از کسانی که قصد داشتند به آقای کروبی رای دهند چون امیدی به پیروزی ایشان نداشتند برای افزایش شانس پیروزی موسوی در برابر احمدی نژاد به وی رای دادند . به نظر من اگر رقابت سخت موسوی و احمدی نژاد نبود (که برای بعضی ها جنبه مرگ و زندگی داشت) آقای کروبی هم بین ۳ تا ۵ ملیون رای می آورد .

    اما در پایان باید اضافه کنم که حمایت افراد کارشناس و چهره های به اصلاح روشنفکر کوچکترین تاثیری در جلب نظر آرا مردم عادی و عوام ندارد . من فقط به همین سه نفر اکتفا می کنم که مورد توجه عامه بوده و علناً از احمدی نژاد حمایت نمودند : فرج الله سلحشور (کارگردان یوسف پیامبر) – مسعود ده نمکی (کارگردان اخراجی ها) – و پهلوان حسین رضازاده

    جواب به این نظر

    علی Reply:

    به روباهه می گن شاهدت کیه می گاه دمم

    کیهان و صدا سیما هم شدن شاهد

    جواب به این نظر

    محسن Reply:

    تو که معلومه قبله ت کدوم طرفیه، اگه معلوم کنی کی هستی و کجا میشه پیدات کرد حتمآ روباهه بهرمانی یه تیکه استخونی جلوت میندازه و یکی از اون عشوه های شتری هم برات میکنه که دلت غش کنه براش.

    جواب به این نظر

    maryam Reply:

    kolan deghat kardin tarafdaraye a.n kheili bi adaban mese in mohsen ya un maryame dige. motavaset fohsh va tohin in jamato age bgiri va b in varia moghayese koni tarafe hagh maloom mishe :D

    جواب به این نظر

    maryam Reply:

    Refugee out, out out out

    جواب به این نظر

  34. کفشدوزک ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۱۰:۰۳ ق.ظ

    زهرا جان این حامیان موسوی نبودند که پایگاه بسیج و آتش زدند که اگر اونها اغتشاشگر بودن تمام مسیر امام حسین تا آزادی، ونک تا تجریش و هفت تیر تا آزادی رو در سکوت راهپیمایی نمی کردند…اونروز هم تو آزادی من خودم بودم…اصلا جمعیت سمت جناح نبود که بخواد جایی رو آتش بزنه..یه دفعه یه دودی بلند شد از اون طرف و مردم ما هم که سرشون درد می کنه ببینن کجا تصادف شده یا آتش سوزی برن ببینن چه خبر شده….کلی از جمعیت دویدن اون سمت…که صدای تیراندازی شنیده شد…اونها دیدن نمی تونن به این جمعیت نفوذ کنن این کار رو کردند که یه بخشی از جمعیت بیاد اون سمت و پراکنده بشه و انها هم از بالا شلیک کنند…که هم تجمع آرام ما رو به اغتشاش بکشن ..هم با کشتن چند نفر مردم و بترسونن که دیگه تو این راهپیمایی ها شرکت نکنند…حالا صدا و سیما هم معلومه که هزار تا دروغ می گه تا همه چی به ضرر این طرف تموم بشه…این جمعیت میلیونی اگه اغتشاشگر بودن از امام حسین تا آزادی بانک ها و پایگاه های بسیج زیادی بود که می تونستند آتش بزنند….کاش اینقدر سطحی به مسایل نگاه نمی کردیم
    چقدر خوبه اگه نظرت و بگی…

    جواب به این نظر

  35. صندوقک ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۱۰:۲۰ ق.ظ

    زهرا جان وقتی با حق قانونی آدم برخوردی غیرقانونی شود ، ناخود آگاه نسبت تمام کسانیکه از ان خط فکری حمایت می کنند یا حتی کسانیکه حمایت نمی کنند اما احقاق حق را نیز رست نمی دانند موضع گیری می شود . این چیزی نیست که بشه بسادگی جلوی آنرا گرفت متاسفانه.

    جواب به این نظر

  36. امیر ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۱۰:۴۳ ق.ظ

    زهرا خانم راست بگو اسم واقعیت چیه؟ تو کدوم پایگاه بسیج فعالی؟ تو کدوم ارگان مشغولی؟

    جواب به این نظر

    مریم Reply:

    بله این گناه نیست! احمق بودن و بنا به جهت باد حرکت کردن و زیر سوال بردن هر کسی که نقطه نظرات تو رو کاملآ تآیید نمیکنه جرم هم نیست. تو چند سالته اقا پسر؟

    جواب به این نظر

    امیر Reply:

    فکر می کنم احمق اون کسی هست که مثل تو که چون نمی تونی منطقی جواب بدی فحش می دی. در ضمن از سن من پرسیده بودی مریم جان! نگران نباش از پس تو بر میام، از اون لحاظ که تو میخوای! فقط بگو کی و کجا؟

    جواب به این نظر

    مریم Reply:

    اول باید بری حوزه طلبه ات بکنن بعدآ بیای!! باشه عزیزم؟

    جواب به این نظر

    رضا Reply:

    زهرا !
    بعضی ها هرچی بهشون بگی نمی فهمند!
    الان شما هم از طرفداران موسوی می خوری هم از احمدی نژاد!
    پس بدون که حرفت درسته!!
    چون هر دو طرف جو گیر هستند!!!

    جواب به این نظر

  37. Hatef ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۱۱:۰۴ ق.ظ

    به نظر من هیچ شکاف و دو دستگی جدیدی در جامعه ایجاد نشده فقط شکافی که از مدت ها قبل بوده نمود عینی پیدا کرده. در واقع میشد این دو دستگی جامعه رو خیلی سال پیش شاید از وقتی که اولین خونه های ایران اینترنت دار شدن دید و من فکر می کنم که این دو قطب تا قبل از انتخابات هم خیلی خوب هم دیگه رو تحمل میکردن و بالاخره کارها پیش میرفت.

    اما به نظر من ارزش های جامعه دچار یه نوع دو دستگی شده. مثلا همین سیاست خارجی رو در نظر بگیرین بالاخره سیاست خارجی درست کدومه؟ تهدید کردن ممالک مستکبر و ستمگر به قول آقای احمدی نژاد و کوتاه کردن دست اونا و نشوندن اونا سرجاشون و یا داشتن یک رابطه بهتر با کشورهای پیشرفته برای بهبود شرایط اقتصادی به قول آقای موسوی؟ کدوم رو واقعا درست می دونیم؟ خب معلومه اگه تعریفمون از کشورهای خارجی “دشمن” باشه آقای احمدی نژاد رو ترجیح میدیم و در غیر این صورت آقای موسوی رو.

    برای بعضی از مردم جامعه ما کلا یک صفت خاص میتونه تعیین کننده باشه برای برخورد با اون شخص: مثلا کافیه که اون فرد در جامعه دزد شناخته بشه تا همه جنبه های مثبت دیگه ش زیر سوال بره و یا مثلا کافیه یک فرد فقط صفت قاطعیت و جسارت در خودش داشته باشه و این دزدی رو از تلویزیون دولتی اعلام کنه تا مردم همه کارهای ناپسند دیگه ش رو از یاد ببرن.

    به نظر من افرادی در جامعه که واقعا با دنیای جدید آشنا هستن نمیتونن دموکراسی رو نادیده بگیرن چون تجلی اونو در پیشرفت دنیای غرب میتونن ببینن ولی عزیزانی که تنها رابطه شون با دنیا رسانه دولتیه خب نمیشه این انتظارو ازشون داشت و طبعا برای اونا پول جاری کشور در جیبشون اهمیت بیشتری داره تا دموکراسی-آزادی بیان و ارزش های این چنینی دیگر. خلاصه اینکه فکر می کنم ما تو یه برزخ بین افکار ایرانی اصیل متعلق به حداقل ۳۰ سال پیش و افکار و عقاید دنیای متمدن (غرب) گیر کردیم.

    اما برخلاف شما عقیده ای به برقراری آرامش هر چه سریع تر قبل از رسیدن به نتیجه ای واقعی برای مطالبات ندارم . خب بله آرامش خوبه ولی به چه قیمتی؟ به قیمت ظلم پذیری؟ خب این آرامش زودرس که نمیتونه اوضاع رو برای ما بهتر کنه! در بهترین حالت ۴ سال قبلی آقای احمدی نژاد تکرار خواهد شد و خب اکثر مردم اینو نمیخوان. البته درگیری نظامی- فیزیکی رو به شدت ناپسند میدونم اما با پایان یافتن سریع راهپیمایی های مسالمت آمیز مخالفم. یعنی کلا با هر نوع عقب نشیتی این چنینی مخالفم. به هر حال رسیدن به مطالبات به حق ( حداقل از نظر طرفداران آقای موسوی) هزیته هایی داره که باید پرداخته بشه و هیچ منع قانونی حتی از نظر قانون اساسی هم برای برگزاری گردهمایی های مسالمت آمیز که نمونه ش رو در دو روز گذشته دیدیم وجود نداره.

    جواب به این نظر

    یاسر Reply:

    به قول شما “بالاخره سیاست خارجی درست کدومه؟” و حالا بنا به نتیجه گیریه شما دشمن به کی میگیم و کلآ فلسفه ی اقای موسوی در این مورد چیه؟

    جواب به این نظر

    Hatef Reply:

    معتقدم در دنیای متمدن امروز حتی دشمن ترین دشمنان یک فرد یا یک کشور هم پتانسیل دوستی دارن یعنی در کل فکر می کنم دشمنی های امروز در دنیای سیاسی میتونه با راههای منطقی حل بشه به شرطی که هر دو طرف این واقعیتو بپذیرن.

    این سیاست دایی جان ناپلئونی ایران رو به کل منطقه خاورمیانه مربوط میدونم. یه جور حس حسادت یا همون “کم آوردن” در انساهای خاورمیانه ای هست که به دنبال توجیه برای عدم موفقیت خودشون در این دنیا می گرده و ایران هم مرکز خاورمیانه س و رهبران ایران هم از دنیای انسان های خاور میانه ای جدا نیستن.

    فلسفه آقای موسوی رو میتونید در کتابشون مطالعه کنید و من اینجا به عنوان یه حامی میرحسین موسوی صحبت نمی کنم ولی از نظر من به اندازه یک اپسیلون و یا شاید هم بیشتر از آقای احمدی نژاد در این زمینه منطقی تر فکر میکنه و حداقل از نظر غربی ها با ایشون میتونن ارتباط راحت تری برقرار کنن با با آقای احمدی نژاد.

    جواب به این نظر

    سلام Reply:

    با حرفاتون موافقم.فکر می کنم تا وقتی که مردم اینقدر سطحی فکر کنن رییس جمهوری بهتر از احمدی نخواهیم داشت .{مردم بیشتر از اون که به پدرانشان شبیه باشن شبیه حاکمانشان هستند} (امام علی)

    جواب به این نظر

    Hatef Reply:

    سخن امام علی جالب بود با این وجود امکان تغییر برای همیشه برای هر ملتی فراهمه. فکر کنم اینم یه آیه در قرآن داره که دقیقا خاطرم نیست.

    جواب به این نظر

  38. علی ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۲:۵۶ ب.ظ

    من یه سوال دارم

    اگر انتخابات صحیح بوده
    چرا sms ها از روز قبل انتخابات قطع شده

    چرا عسگری، همان کسی که آرای ۱۹ میلیونی موسوی رو لو داده بود،در تصادف ساختگی کشته شد امروز هم ظاهررا ختمشه

    چرا این دفعه به کمک امام زمان آرا به سرعت نور اعلام شد

    چرا میلیون ها نفر به این آرا معترضند

    چرا عده ای خودشون رو به به نادانی می زند

    جواب به این نظر

    عادل Reply:

    اول ادعاهای خودتان را ثابت کنید و بعدآ اعلام ختم شاهد خودتان را بکنید!! اصلآ همچین کسی وجود خارجی داشت؟ کو کس و کارش؟ کو عکسش؟ کو مراسم ختمش؟

    جواب به این نظر

  39. سحر ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۵:۵۶ ب.ظ

    می دونی جالب چیه؟ همه چی کامل یادت مونده. چرا اینقدر دلشو نداری بگی اینا حرفای دل خودته( اون زن مخالف دختر جوون خودتی) این چهره تو رو حتی منفور تر می کنه. دقیقا یکی به میخ میزنی یکی به نعل . تو این مکالمه بی منطق تو نقش شیشه اتوبوس رو بازی می کردی؟؟؟؟ یا اگه موضع خودتو مشخص می کردی داستانت بی نمک می شد؟؟؟؟؟؟؟؟

    جواب به این نظر

    عادل Reply:

    شما سحر خانم غیب گو که نیستین، هستین؟ اگر نیستین پس باید قبول کنین که در نقطه نظراتون انقدر خشک و متعصب هستین که همه ی علم رو یا خودی مدونین یا دشمن و انگار براتون معنی نداره که یک نفر بینشش یکسو نگر و محدود مثل شما نباشه، چون کمی منطق در حرف هر کسی پیدا میشه…

    جواب به این نظر

  40. عادل ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۶:۳۴ ب.ظ

    شما سحر خانم غیب گو که نیستین، هستین؟ اگر نیستین پس باید قبول کنین که در نقطه نظراتون انقدر خشک و متعصب هستین که همه ی علم رو یا خودی مدونین یا دشمن و انگار براتون معنی نداره که یک نفر بینشش یکسو نگر و محدود مثل شما نباشه، چون کمی منطق در حرف هر کسی پیدا میشه.

    جواب به این نظر

  41. مریم ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۶:۳۵ ب.ظ

    خیلی دردناکه زهرا.واقعن مردم به جون هم افتادن و این از همه بد تره. و بدتر از اون اینکه هممون نمی خوایم این حقیقت رو ببینیم و نمی خوایم بفهمیم چقدر این شکاف و به جون هم افتادن برای کشورمون مضرره :(

    جواب به این نظر

  42. موجودی به نام زن! ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۱۱:۳۵ ب.ظ

    جالبه که دوطرف منازعه حرفهای صدا و سیما و احمدی نزادیون رو میزدند و همه هم ضد اون دختر پسرا و ضد موسوی بودن! راستی مطمئنی تو سوار اتوبوس آزادی به انقلاب شده بودی؟..!!!!! آخه رییس روئساتون که گفتن این خرابکاریها بعد از اتمام راهپیمایی بوده! یعنی ساعت ۱۰ شب به بعد….شما اونوقت اونموقع شب کجا تشریف میبردین؟ اونم با اتوبوس؟! اونقدر تناقض تو حرفات هست که مرغ مرده هم قاه قاه میخندد با خواندنش!…….تو بهتره این تحلیلا و پستهای آبکی و از پیش سوخته شده رو برای همولایتی های خودت بنویسی ..نه مردم فهیم و بسیار آگاه تهران!

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    ساعت ۱۰ شب نبود و ۸ بود. ضمن اینکه روز بعد از راهپیمایی اصلی (دوشنبه) اجتماع کمتر بودهمون روزی که یه پایگاه دیگه آتش زده شد. بهتر بود اول تاریخ پست رو بخونی و بعد شروع به درپراکنی کنید.
    ماشالا شعورتون اونقدر بالا هست که فکر می کنید فقط مردم تهران می فهمند و هم ولایتی های بنده خیر. شما با این نژادپرستی تون بهتره اصلا نظر ندید.

    بعدش اینکه من کی گفتم آزادی به انقلابه؟ اصلا اتوبوسهای داخل شهر هیچکدوم نبودن. چون چند تا اتوبوس رو تو اجتماعات آتش زدن از یه ساعتی به بعد دیگه نیستن. من داشتم میفرفتم کرج خونه یکی از اقوام.

    در ضمن شما حرفات از طرف کیه؟ کدوم رییس روسایی بهت دستور دادن بدون فکر کردن و خوندن متن کامنت بذاری؟

    در پایان اینکه شما که ایران نیستید چطوری از اوضاع ایران خبردار میشید؟ صدای آمریکا بهتون اطلاع میده؟

    جواب به این نظر

    ناشناس Reply:

    kolan ba in masale molshkel daram ke resane hame resane ha bejoz resane ha ye iran droogh migan. mahze etela e shoma inja etela’aat ro kheili rahat tar az iran mishe be dast avor. madar shohar e man az tarigh e man az akhabr motale mishe chon sorate net kheili paeeen hast va maahvare ham nadaran. man dar jahat e defa az un agha ye balaaee neminevisam. faghat haalam be ham mikhore vaghti mibinam fek mikoniin inja faghat VOA vojood daare. khosh be haletun ke nemitunin in film ha ro bebinin. man do rooze kaaram gerye hast. vaghti yadam be javuni miad ke too daneshgah e esfahan tir be galoosh khorde bud va dasht jun midad halam be ham mikhore. ya vaghti yade un aksi mioftam ke ghafase sine pesare shekaafte shode bud va shoshesh zade birun sargije migiram.

    جواب به این نظر

    Nazanin Reply:

    خانم پرستو این واقعه رو چطور توجیه می کنید:
    http://78.38.204.145/NewsDetail.aspx?id=20481
    خشونت خشونت است چه از طرف حامیان موسوی باشد و چه حامیان ان

    من به عنوان یک طرفدار موسوی اتفاقا موافق حرفهای زده شده هستم. نظام جمهوری اسلامی در انتخابات امسال ثابت کرد که از درون قابل اصلاح نیست. فکر می کنید فردا آقای خامنه ای چه بگه؟ یک دور دیگه ملت رو خر میکنه و سر و صداها خواهد خوابید

    ***
    زهرا:
    سانسور شد! خواهشا فحش ندید احتمال فیلترینگ این روزها بالاست

    جواب به این نظر

    مسافر Reply:

    قبل از انتخابات به دوستام گفتم اگه رهبری در جواب هاشمی تا قبل از انتخابات کاری انجام نده و احمدی نژاد دوباره رای بیاره، مشکل بزرگی بوجود خواهد آمد، و دیگه مثل سال ۷۸ نخواهد شد – که با یک سخنرانی همه آروم شن – تنها در صورتی ملت آروم خواهند شد که رهبری قبل از انتخابات برای سامان دادن وضعیت موجود کاری انجام بده. که متأسفانه این اتفاق نیفتاد. به نظرم حتی بعد از نمازجمعه امروز، مردم آروم نمی شن. این نظر منه.

    من فکر میکنم بهترین کار اینه که رهبری انتخابات رو باطل اعلام کنه. چه تقلب انجام شده باشه و چه نه. البته اگه حتی تقلب گسترده هم انجام شده باشه، هیچوقت آنها به این امر اعتراف نخواهند کرد. ( که فکر کنم کار درستی هم باشه) ولی در اینصورت شاید رهبری انتخابات رو باطل اعلام کنه.

    جواب به این نظر

    سمیرا Reply:

    به گفته رهبری شما کور خوندید اگه انتخابات باطل شود فکر کردید با آشوب گری و لودگی گری می تونید نظامو عوض کنید؟ مملکت قانون داره بی صاحب نیست که موسوی وامثال اون براش تعیین تکلیف کنند.

    جواب به این نظر

    مسافر Reply:

    سلام سمیرا خانم.

    ما کور خوندیم؟ :) باور کنین من دلم نمیخواد نظام عوض شه. دلم میخواد نظام قابل انعطاف باشه و این باعث پیشرفت ایران اسلامیمون میشه.

    این مردم نمیخواستن نظام عوض شه. ولی ظاهرا نظام خودش مصلحت خودشم رو نمیدونه. به نظر میرسه تاریخ داره دوباره تکرار میشه. امروز اتفاق هایی رخ داد که دیگه بعید میدونم این مردم فقط به برگردوندن رأیشون راضی شن. متاسفانه امروز توی اتوبوس هیجکس از نظام دفاع نکرد.

    جواب هم صدایی ها پلیس ضد شورش نیست…

    جواب به این نظر

    رضا Reply:

    دختر خانم محترم
    وسط دعوا که حلوا خیرات نمی کنند!
    البته من میدونم بچه های بسیج مقصرند اصلا اونها را نباید دخالت بدهند. کنترل شورش و مباحث مربوط به اون توی دنیا یک علم هست!
    یعنی چی بچه های ۱۵ساله را یک باتون و گاز اتشکاور میدهند راه میاندازند توی خیابونها
    این ناجا برای چی حقوق مفت میگیره؟
    این موقع ها باید با کمترین خونریزی آشوب را جمع کنه و البته وزارت کشور هم باید مدیریت کنه
    به نظرم اگه همون روز اول آقای جنتی زحمت میکشیدند و مردم را آدم حساب میکردند و واقعا خودشون را نوکر مردم میدونستند و البته پاسخگو به مردم بودند باید میامد توی راه پیمایی و تلویزیون و می گفت: مردم نگران نباشید بنده اینجا هستم که از حق شما دفاع کنم و ۶تا حقوق دان شورای نگهبان خودشون تکون میدادند بجای حدادعادل به مردم توضیح میدادند که تقلب نشده
    ولی خب نتیجه مدیریتهای فرسوده ، تنبل، غیر خلاق و… مثل آقای جنتی از این بهتر نمیشه!

    جواب به این نظر

    رضا Reply:

    عزیز دلم!
    یک مقدار طاقتت را زیاد کن و هیجان و احساست را کم!!!

    جواب به این نظر

  43. حمیده ۱۳۸۸-۰۳-۳۰، ۱:۱۳ ب.ظ

    سلام زهرا جون
    کل نوشتی املا باهات موافقم خیلی با حال نوشتی
    دقیقا الان دغدغه مهم اختلافاتیه که بین مردم اتفاق می افته که ان شاله به زودی رفع می شه.دو روز دیگه هیچ کس نمی پرسه تو به کی رای دادی و به راحتی کنار هم زندگی می کنن.

    جواب به این نظر

  44. امید ۱۳۸۸-۰۳-۳۰، ۳:۴۰ ب.ظ

    ما انقلاب را در چند روز و هفته بدست نیاورده ایم که در چند روز و هفته از دست بدهیم.الله اکبر الله اکبر الله اکبر
    خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست.درود بر سید علی خامنه ای

    جواب به این نظر

  45. رضا ۱۳۸۸-۰۳-۳۰، ۷:۰۸ ب.ظ

    سلام
    زهرا خانم
    توی یک کشور در حال توسعه که ۲۵۰۰ سال سابقه دیکتاتوری داره به این زودیها نمیشه دموکراسی برپا کرد. تازه یک نگاه بکشورهای همسایه بیاندازید! خداییش کشور ما از همشون دموکراتیک تره!
    بنده به احمدی نژاد رای ندادم و قبولش هم ندارم و آشوب فعلی را ناشی از عدم مدیریت بحران مسئولین نظام میدونم اما معتقدم این راه که موسوی می رود به ترکستان است.
    حتما یادتون هست وقتی دبلیو بوش با حکم دادگاه بر الگور نامزد دموکرات پیروز شد آمریکایی ها چکار کردند؟!
    همه پذیرفتند!!
    دموکراتها حکم دادگاه را به راحتی بدون اینکه به دادگاه تجدید نظر برسونند یا شلوغ بازی در بیاورند یا در خواست نظارت سازمان ملل را داشته باشند پذیرفتند.
    در انتخابات آخری هم مک کین به راحتی پیروزی اوباما را تبریک گفت و به هوادارانش گفت این شکست منه! نه شکست شما
    حالا مقایسه کنید با ایران

    جواب به این نظر

  46. ستاره ۱۳۸۸-۰۳-۳۱، ۲:۴۴ ب.ظ

    سلام
    کاملا حق با شماست
    دیگه هیچکس نمیتونه دوستانه با هم صحبت کنه
    هیچکس حرف اون یکی رو قبول نمیکنه
    همه خشن شده اند
    فکر کنم با این وضع آخرش ماهم شیم مثل افغانستان
    سالهای سال خودمون باهم میجنگیم هیچ کدوم هم کوتاه نمیایم
    دیگه دشمن هم لازم نداریم!!!!

    جواب به این نظر

  47. sana ۱۳۸۸-۰۴-۱، ۱۲:۳۹ ق.ظ

    khoob dialogue sazi kardi. Root nemisheh mostaghim harf bezani. Monafeghe vaghei to hasti. Amsale to ziadan. Taghsire khodet nist. In regim shoma ro intor tarbiat kard.

    جواب به این نظر

  48. مهدی ۱۳۸۸-۰۴-۳، ۴:۱۳ ب.ظ

    یک مقدار از مطالبت رو خوندم احساس کردم آدم میانه رو هستی ،من خودم بشدت میانه رو هستم و فکر نمیکنم فقط خودم درست فکر میکنم ، متاسفانه در این بازار میانه رو ها محلی از اعراب ندارند و فقط تندروها حرف آخر رو میزنن شاید هم حق با اونها باشه !!
    به کامنت ها نگاه کردم وگفتم خدایا شکرت با این همه تنوع خلقتت
    به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست
    عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

    جواب به این نظر

  49. reza ۱۳۸۸-۰۴-۳، ۷:۳۳ ب.ظ

    As everyone knows, Internet is the primary source of Iranian people’s contact with the outside world at this time.

    If anyone is on twitter, please set your location to Tehran and your time zone to GMT +3.30. Security forces in Iran are hunting for bloggers using location/timezone searches. The more people at this location, the more of a logjam it creates for forces trying to shut Iranians’ access to the internet down. Cut & paste & please pass it on

    Source:
    http://ardavan.wordpress.com/2009/06/24/please-read/

    جواب به این نظر

  50. زهرا ۱۳۸۸-۰۴-۳، ۱۱:۵۷ ب.ظ

    من مشکلی با احمدی نژادی ها نداشتم. دوستانی داشتم که حتی از کارهای غلط احمدی به عنوان کارهای خوبش دفاع میکردن. من می خندیدم و میدونستم که اگر باهاش شروع کنم به بحث کردن هیچ فایده ای نداره. در این موارد پیش خودم میگفتم اگر با دیوار حرف بزنم بهتر میفهمه تا این دوستم. با تمام این حرف ها من از بودن با آنها لذت میبردم. اما الان… بعد از آن تقلب آشکار، و بعد شروع به ترساندن مردم کردن و آن سرکوب خشن ودر نهایت شروع به کشتن مردم کردند و باز هم دفاع از این اقدامات غلط و وحشیانه …. نه این دیگه صدای بحث دو نظر مخالف نیست، صدای تیر ظالمیه که حتی نمیتونه فریاد مردم رو بشنوه و میترسه و میکشه. من با این مشکل دارم. هر چه احمدی نژاد در این چهار سال انجام داد به کنار، حالا که این طور با خشونت جلوی مردم ایستاده دیگه این پذیرفتنی نیست.
    من با احمدی مخالف بودم، اما با احمدی نژادی ها نه. اما حالا با احمدی مخالفم و با احمدی نژادی هایی که این اتفاقات و این خشونت رو علیه مردم تایید میکنن.
    فرق هست بین یه بحث سیاسی بین دو تفکر مخالف و این خشونتی که میبینیم.

    جواب به این نظر

  51. ناشناس ۱۳۸۸-۰۴-۴، ۱۱:۵۳ ق.ظ

    این روزا رو آوردم به خووندن تاریخ. بدجوری داره تاریخ تکرار میشه. برام عجیبه که اگه واقعا احمدی نزاد این همه رای داره و بقیه خس و خاشاکن چرا این همه می ترسن از مخالفا؟؟ چرا مانور اقتدار میذارن ،وسایل ارتباط جمعی رو قطع می کنن، یه عالمه آدم دستگیر می کنن، می کشن ،حتی اجساد قربانیا رو تحویل نمیدن و اجازه برگزاری مراسم نمی دن،تهدید می کنن ، دروغ به خورد ملت میدن، ۱۰۰ تا برنامه توی تلویزیون برای توجیه کاراشون میذارن و … خب اگه تعداد موسویا واقعا کمه که دیگه این همه هیاهو نداره!!! به نظر من همین کافیه که بگه دست اندر کاران امر از چیزی خبر دارن که طرفدارای صدیق احمدی نژاد ازش بی خبرن. اینکه میگم صدیق منظورم اینه که به تک تکشون احترام میذارم چون نگم همه، اکثر احمدی نژادیایی که می شناسم آدمای حق جو و مومنی هستن (البته یه خصوصیت مذموم مشترکم دارن که نمی گم) برم سر حرف قبلی. شاه هم طبق گزارشایی که در سال های آخر عمر سیاسیش بهش می رسید، می دید که همه باهاش موافقن به جز یه عده قلیل. واسه همین بود که خشونت علیه این عده کم رو حق خودش می دونست. دلیلشم این بود که یه عده چاپلوس دورشو گرفته بودن که همه چیز رو عالی بهش گزارش می دادن…..

    اما درباره قانون گرایی. برام عجیبه که چرا وقتی از قانون حرف میاد وسط ،که بخوان موسوی رو محکوم کنن؟؟ چرا تایید غیرقانونی صحت انتخابات قبل از تایید شورای نگهبان توسط بالاترین مقام معنوی و سیاسی کشور بی قانونی نیست؟ چرا برگزاری جشن پیروزی بازم قبل از تایید شورای نگهبان بی قانونی نیست؟ چرا جهت گیری اعضای شورای نگهبان به نفع کاندیدای خاص بی قانونی نیست؟ چرا اعلام تجمیع ارای کامپیوتری قبل از تطبیق با روش دستی بی قانونی نیست؟ چرا برخورد فیزیکی با مردم بی گناه که قانونا در همه جای دنیا حق اعتراض دارن بی قانونی نیست؟ چرا دستگیری عده زیادی از طرفدارای موسوی و کروبی و حامیان حزبیشون بدون حکم و دلیل قانونی بی قانونی نیست؟ و ۱۰۰۰تا چرای دیگه که چون امتحان دارم وقت نیست بگم. فقط بی قانونی اعتراض مردمیه که جز این راه ،راه دیگه ای برای رسوندن صداشون به بعضیا پیدا نمی کنن؟

    کافیه یه کم فکر کنیم. از همه می خوام که بدون غرض فکر کنن و در ضمن اطلاعاتشونم از هر دو طرف بگیرن که بتونن حق رو پیدا کنن.

    راستی دلیل کوتاه نیومدن موسوی رو هم بگم به بعضیا. خودشم گفت. دلیلش اینه که اگه اینجا کوتاه بیاد انقدر انحراف زیاد می شه که دیگه نمی شه جلوشوگرفت. علی (ع) هم تا جایی که تونست سکوت کرد اما یه حسین(ع) که رسید دیگه کارد به اسخوان رسیده بود. {البته هزار بلاتشبیه! }

    جواب به این نظر

  52. حسن مسلمان ۱۳۸۸-۰۴-۴، ۶:۱۴ ب.ظ

    منافق دورو! شرم نمی کنی از ناراحتی ملت ایران حرف می زنی؟! بیست و چهار و نیم میلیون رأی را خودشان نشستند نوشتند؟ اینا عدد سازی است؟؟؟ آخر چرا یک ذره تفکر نمی کنی! پس فکر کردی مردم مؤمن روستایی که تا حالا محرومیت کشیده بودند و حقشان توسط کفزنانی امثال آیت الله هاشمی خورده شده بود آدم نیستند؟؟ دکتر احمدی نژاد بود که پولهای این مملکت را برای مردمش خرج کرد، حالا این است جواب زحماتش؟ شما همه تان بی انصافید. چشم ندارید ببینید شخصی به پاکی و بزرگمنشی دکتر، رئیس جمهور ایران اسلامی باشد.
    درود بر خامنه ای
    درود بر جمهوری اسلامی
    به امید پیروزی حق بر باطل

    جواب به این نظر

    آ Reply:

    یکی این بابا رو جمع کنه. عمو جون همین که تو تفکر میکنی واسه صد سال این مملکت بسته. شما که روستایی مومن و ساده ی این مملکتی بدو برو سهام عدالتتو بگیر. ببین ته دیگ چیزی واست مونده یا نه. به چماق بدست ها هم خوب پول میدن و البته به لبنان که کلی نیروی مخلص به این کشور تقدیم کرده. خوب راست میگی پول مملکت رو واسه خود این مملکت و مردمش خرج کرد. چماقش کرد تو سرشون و گلوله واسه سینه هاشون

    جواب به این نظر

  53. آیدین ۱۳۸۸-۰۴-۵، ۳:۳۰ ب.ظ

    وای چقدر نظر! وقت نکردم همشو بخونم ولی در مورد مطلب:
    ای خانم همبستگی و اتحاد این مردم دیگه هیچ معنی ایی نداره. مدتی که هیچ معنی ایی نداره. مردم دو دسته شدن: قدیم و جدید، فقیر و غنی، دانشگاهی و بازاری و و و
    افکاری که من دارم و مدلی که تو ذهنمه هیچ ربطی به اطرافیانم نداره. من آزادی جنسی می خوام، حجاب اختیاری میخوام، مذهب واسم مسئله غیر قابل حلیه و همه اون چیزایی که اگه با اون چیزی که مردم ما هستن مقایسه ش کنی میفهمی که هیچ همبستگی ایی بین من و اونا نیست و اگه فکر میکنین من و امثال من کم تعدادن اشتباه میکنین که الان تو دانشگاه ها و چوونا تعداد آدمهایی با افکار من زیاده.
    دو دسته شدن تو این شرایط طبیعیه. کندن از جامعه و فرهنگ پوسیده قدیم با عوض شدن نسل ها رقم میخوره
    پس خیلی دلت به حال دو دستگی مردم نسوزه که این روند طبیعیه

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    آقای محترم! در هر کشوری مردم هر خواتسه ای که داشته باشند بازم در کنار هم بدون جنگ زندگی میکنن
    مهم نیست شما چی میخوای مهم اینه که تعامل جریان داشته باشه و قصد جنگ نداشته باشی
    این متن اینو میگه برادر!!!

    جواب به این نظر

  54. رضا ۱۳۸۸-۰۴-۸، ۳:۳۱ ق.ظ

    سلام

    برای اولین بار شاید انتخابات در فضای خیلی آزاد تری نسبت به قبل برگزار شده (منظورم مناظره ها و طرفداری های خیابانی و … ) و حرفهایی زده شده که تو سی سال گذشته سابقه نداشته اونم توی تلویزیون و اونم توی برنامه ای که تقریبا همه مردم دیدنش، این اتفاقات بعد از انتخابات یعنی اعلامیه پیروزی میرحسین موسوی قبل از پایان رسمی رای گیری و بعد اعلامیه تقلب ایشان در زمانی که هنوز شمارش آرا تمام نشده ،حتما تصدیق میکنید که حرکت بی نهایت خنده داری از یک آدم با ادعای ریاست جمهوری یک کشور است. البته جشن زود هنگام طرفداران احمدی نژاد هم گرچه در همه جای دنیا مرسوم است (مانند سال ۲۰۰۰ در آمریکا) ولی تحریک آمیز است ، اما به نظر من اینها همه نشون دهنده ضعف و عقب موندگی فرهنگی مردم پر ادعای ایران است. که ادعای فرهنگ و تمدن چند هزار ساله شان گوش دنیا را کر کرده . مردم ما واقعا فرهنگ انتخابات حتی فرهنگ برگزاری یک مناظره یا هر چیز رقابتی دیگری را ندارند ، و بدتر از اون اینه که نسل ما که مثلا خیلی متمدن تر از قبله از نسل قبلی به مراتب بی فرهنگ تره .
    چی میشد مثلا آقای موسوی که ادعای فرهنگ و ادب و قانونش همه رو خسته کرده مثل همه جای دنیا و مثل هر آدم عاقلی صبر می کرد که نتیجه انتخابات اعلام بشه بعد مثل ناطق نوری به رقیبش تبریک می گفت و می رفت شما فکر می کنین این باعث نمی شد که طرفداراش بیشتر بشن و بعد یک حزب تشکیل می داد و مستقلا در انتخاباتهای آینده شرکت می کرد و باعث این همه درگیری های و دودستگی نمی شد ضمن اینکه دست احمدی نژاد رو تو دعواهای داخلی کشور با این رفتار خوبش می بست و ادب واقعی رو به همه نشون می داد خوب وقتی که سیاستمدار با فرهنگ خیلی سبز ما انقدر بی فکره ، زهرا خانم از مردم چه انتظاری داری؟
    در مورد کشته شدن افراد یا برخوردهای خشن و غیره ، ناراحت کننده اس اما من یه پیشنهاد دارم اولا صبر کن که ماجرا کمی آرام بشه و واقعا آمارهای واقعی این قضایا و شرح واقعی اونها کمی مشخص بشه ، بطور مثال می گم :من روز شنبه رفته بودم دندان پزشکی در خیابان انقلاب ، ناگهان از بیرون صدای هیاهو آمد همه مریض ها بعلاوه دکتر رفتیم بیرون ، در خیابان درگیری های پراکنده ای بود ، ساختمان مطب دکتر در طبقه دوم بود و راه پله آن رو به خیابان بود که همه ما آنجا بودیم ، یکی از ماموران یگان ویژه که ظاهرا کمی هم زخمی شده بود اومد و در پناه ساختمان ما وایساد ناگهان ما دیدیم که دکتر گلدان بزرگی را که کنار در بود بلند کرده و می خواد پر کنه توی سر این مامور ما و همه مریض ها سریع رفتیم جلوش را گرفتیم و گفتیم برای چی می خوای اینکار را بکنی واقعا باور کن هیچ حالت عادی نداشت یعنی مثل آدمی که مواد مصرف کرده باشه ، منظورم اینه که توی درگیری ها آدم فقط میتونه ناراحت بشه اما برای نتیجه گیری شاید بهتر باشه که صبر کنه
    ضمنا یه لینک جالب در این زمینه دیدم شادی خوشتون بیاد
    http://alef.ir/1388/content/view/48512/
    ببخشید که طولانی شد

    جواب به این نظر

  55. ناشناس ۱۳۸۸-۰۴-۹، ۲:۴۱ ق.ظ

    آقا رضای عزیز شما یه لحظه فکر کنید واقعا تقلب شده باشه. اون وقت خیلی از مشکلات شما حل می شه و به سوالات ذهنیتون جواب داده میشه

    جواب به این نظر

  56. ناشناس ۱۳۸۸-۰۴-۱۴، ۱۲:۱۱ ب.ظ

  57. یونس ۱۳۸۸-۰۴-۱۷، ۵:۱۲ ق.ظ

    به آن هموطن با نام حسن مسلمان که گفته است: به امیدی پیروزی حق بر باطل. بله حق پیروز می شود آقا و آنوقت است که ابلهانی مثل تو حساب کار دستشان می آید. تو نیازت یک زن و یک شغل است برادر و این ها را هم احمدی نژاد به تو می دهد. اما چیزهای دیگری لازم است یک زندگی معنی دار را که نه تنها احمدی نژاد با نوچه هایش بلکه رهبرت هم به مردم حامی موسوی نتوانند داد. پس برو بمیر.

    جواب به این نظر

  58. ۱۳۸۸-۰۴-۲۲، ۴:۲۷ ب.ظ

    وقتی دو دوست ۵ساله با هم سر یک اسباب‌بازی دعوا کنند، باید سر و کله بزرگترها پیدا بشود و بهشان یاد بدهند که گفتگو کنند و نوبتی بازی کنند و در صلح باشند و…
    اما وقتی مادر و پدر بچه‌ی ۵ ساله‌ای بهش ظلم کنند و با ته سیگار بسوزانندش و بی‌غذایی بدهند و خلاصه کودک‌آزاری‌اش کنند(!) دیگر مشکل با گفتگو حل نمی‌شود. می‌گوییم اینها کی هستند؟ اصلا اینها انسان نیستند که با یک آدم این کار را می‌کنند و آن‌وقت حتی می‌توان این پدر و مادر را محکوم و زندانی کرد و اگر بچه را با آزارشان کشته‌باشند، قصاص.(البته در ایران فقط مادر مشمول این قصاص می‌شود!)
    حالا خودتان قیاس کنید دیگر. ببینید از آن مدلی هست که بشود گفت ما با هم برابریم و می‌توانیم گفتگو کنیم؟ یا از آن مدلی است که بشود گفت ماجرای ظالم و مظلوم است و غاصب و غصب‌شده و فقط می‌توان محکومشان کرد.هان؟
    گاهی انسانیت آدم اجازه نمی‌دهد به عقاید بعضی از انسان‌ها احترام بگذارد.

    جواب به این نظر

    meisam kabir Reply:

    be nazare man abyad ingahd on khodak ro ba tahe sighar besozonand ke tahamolash dar ayande ziyade beshe
    zendeghi sakhti dare

    جواب به این نظر

  59. ناشناس ۱۳۸۸-۰۴-۲۳، ۱:۰۷ ق.ظ

    چرا فکر می کنید کسی که از احمدی نژاد متنفره به خاطر تخریب های هاشمیه که ازش متنفره؟ من یه دکتر و یه استاد دانشگاهم. ساعتها با مخالفان موسوی حرف زدم و منطقم رو آوردم. قبول نکردند. بهشون گفتم خیلی خوب شما برای رد موسوی دلیل بیارید تا من قبول کنم بهش رأی ندم. دلیلی نداشتند. گفتند: تو این چهار سال احمدی رو تخریب کردند گفتم کی موسوی؟ نه اطرافیانش. گفتم چه ربطی به موسوی داره. گفتند هر کسی رو از روی دور و بری هاش باید بشناسی گفتم باشه به همین دلیل به احمدی نژاد رآی نمی دم چون اطرافیانش این اعتقاداتی که براتون لیست می کنم دارند و هیچ عقل سلیمی این نظرات رو بر نمی تابه:
    ۱٫ اولین بار در زمان ایشون در مجلس به نمایندگان رشوه داده شد.
    ۲٫ وزیر آموزش و پرورش به پیامبر اسلام توهین کرد و هیچ کس هیچی نگفت
    ۳٫ اسم خلیج فارس بازی چه شد و در نهایت گفتند: “چرا دعوا می کنید نه خلیج فارس نه خلیج عربی. خلیج دوستی”. انگار بین دو تا کودک ۴ ساله شکلات تفسیم می کنند.
    ۴٫ سهم ما از دریای خزر تا انتهای زمان خاتمی ۷۰ درصد بود. البته براساس مجاورت و طول ساحل قاعدتاً باید ۳۰ درصد می بود ولی ما در طول دریا سهم بیشتری داشتیم. در زمان این جناب سهم ما به ۱۵ درصد رسید یعنی نصف حق مسلم خودمون و آب هم از آب تکون نخورد. به منابع نفتی و خاویار گرانبهای دریا هم اصلاً کاری ندارم.
    ۵٫ یک فردی که حتی برای دریافت مدرک پول هم خرج نکرده! صد رحمت به کسی که اونقدر شرف داره که لااقل برای گرفتن یک مدرک پول می ده حتی اگه سواد نداره.ادعای دکتری از یک دانشگاه معتبر می کنه و ما با خجالت از او دانشگاه تکذیبیه دریافت می کنیم. این حداقلی بود از اطرافیانش ولی من به شخص این آقا هم ایراد دارم.
    ۶٫ از هر فرصتی برای دروغگویی استفاده شد. نمونه اش سید بودن محمود جان که البته فکر کنم شما با چشمای خودتون شجرنامه اش رو هم دیدید. لابد جناب مصباح اونو تأیید کرده.
    ۷٫ توهین به علما در حد سنگ زدن به منزل اونها و حمله به بیت اونها
    ۸٫ سکوت معنی دار ایران در برابر زجر مسلمانان چچن و چین و ….
    ۹٫ یک نکته جالب که در مناظرات هم اومد اشاره جناب سید محمود به قطع ارتباط ایران و عربستان در سال ۶۶ و محکوم کردن میرحسین به خاطر آن بود. در حالیکه امام به واسطه جمعه خونین دستور قطع اعزام کاروانهای ایرانی را داد. ایشون عقیده دارند هرکس مسلمانی را کشت خوب کرد. بیاد سیدمحمود تمام قد در برابرش تعظیم می کنه و دستش رو با ولع می بوسه.
    ادعاهای احمقانه مذهبی در مورد هاله نور و نیابت امام زمان که تمام دنیا شنیدند (حتی خبرنگار آمریکایی در مصاحبه اش در این مورد صحبت کرد) و جناب انکار کرد. درحالیکه هر کودک شیعه می داند امام زمان در زمان غیبت کبری هیچ هیچ هیچ نایبی ندارد و اعلام شده هرکس چنین ادعایی کرد دروغ می گوید و برخورد قاطع علما با بهائیان و بابیان در طول تاریخ شاهد این ماجراست.
    ۱۰٫ انتشار و پخش کتابهایی با مطابقت احمدی نژاد با مرد متوسط القامه و سبزه رویی که در زمان غیبت کبری می آید و راه ظهور را هموار می کند. جالبه این مشخصات در روایات مربوط به دجاله و جالبه که حالا بسیجیان ما دجال پرستند. البته این تبلیغات خیلی هم بیراه نیست چون در احادیث متواتر است که در زمان غیبت کبری ظلم و جور دنیا را می گیرد. مردم بر جان خود ایمن نیستند و چنان چهره ای از اسلام نمایان می شود که وقتی مهدی موعود ظهور می کند گویی دین تازه ای آورده است. این کشتار و دروغ پراکنی با لباس اسلام مسلماً از نشانه های نزدیک شدن ظهور آقاست. و همه می دانیم که وقتی ایشان ظهور کردند مردم به جنگ با آنها خواهند پرداخت. من می بینم که بسیجی به نام اسلام دزدی می کند. به مال مسلمانان آسیب می رساند. مسلمان می کشد و عربده می کشد. اگر اینها اسلام را این گونه می شناسند مسلماً دین ما اسلام نیست.
    ۱۱٫ این آقا باب کرده که هر خبرنگار زن خارجی که با او مثاحبه می کنه جلوی او در این مملکت بی حجاب باشه در حالی که شما به آقای خاتمی ایراد می گیرید که چرا با خانم غیر مسلمان دست داده. درحالیکه همچین اتفاقی نیفتاده و خودتون هم مدرکی براش ندارید

    به تجربه بهم ثابت شده که شما طرفداران احمدی کلاً در چشمان و گوشهایتان سرب و در قلبتان خاک است. می دانم این مطالب را منعکس نخواهید کرد چون برخلاف ادعایتان که شجاع و امانت دار هستید ترسو و بی اعتبارید ولی اینو بگم:
    ایشون ادعا می کنه دروغ نمی گه چون دروغگو ترسوست و او شجاعه. من می گم سید محمود تو شجاع نیستی تو یک سبک مغزی. انسان شجاع وقتی ناله مظلومی رو می شنوه بی اختیار به کمکش میره. حتی فکر نمی کنه که این مظلوم زنه، مرده، پیره، جوونه یا حتی مسلمونه یا کافر. تو فکر می کنی مردم به حرف های تو باور دارند. سرت رو توی برف کردی و نمی بینی چه نفرتی از سبک مغزی های تو در بینندگانت هویداست و این فقط نشانه یک چیزه. اون هم این که برخلاف ادعایی که داری اصلاً در میان مردم نبودی. ناکارآمدی مدیرانت، در هم ریختگی اقتصاد و سیاست هیچ کدام تهمت نیست واقعیته. ولی تو چون خودت با تهمت به دیگران تونستی برخی افراد ساده لوح و بی اطلاع رو فریب بدی فکر می کنی همه مخالفانت به همین روش همراهانی برای خودشون پیدا کردند. من از وجدان های بیدار سؤال می کنم: گفتم وجدان بیدار لطفاً هرکسی که از نعمتهای خدا فقط زبان را دریافت کرده و عقل و چشم و گوش نداره با یاوه گویی هایی رجبی گونه و الهام مانند جواب نده:
    ۱٫ رئیس جمهور ۲۴ میلیونی چرا باید شبانه در سراسر کشور به تمام دانشگاه ها قشون و جلاد بفرستد تا دانشجویان خوابگاهی را در خواب بکشند و بزنند و بربایند.
    ۲٫ رئیس جمهور ۲۴ میلیونی چرا باید برای متفرق کردن جمعیت معترض اجازه شلیک گلوله و گاز اشک آور دهد.
    ۳٫ رئیس جمهور ۲۴ میلیونی چرا باید هرچی خبرنگار و فعال سیاسی مخالف هست به زندان بفرستد
    ۴٫ چرا رئیس جمهور ۲۴ میلیونی دستور قطع SMS و موبایل می دهد.
    ۵٫ چرا هر سایتی که حرف مخالف می زند فیلتر است
    ۶…..
    همه اش به یک دلیل چون رئیس جمهور ۲۴ میلیونی خودش بهتر از هرکس می داند که دروغ می گوید. همین عده کم طرفداران متعصب او هم اگر با هدایت مخالفان سؤالی در ذهنشان ایجاد شود و به دنبال اطلاعات بگردند و به راحتی بتوانند بیان محکم و مستدل مخالفان را در غالب متون نوشته شده در روزنامه ها و سایت های بی طرف و مخالف ببینند ممکن است ممکن است از رآی خود پشیمان شوند. البته می دانم خدا برقلب اکثر آنها مهر زده و اعمالشان را درنظرشان زیبا ساخته. یک مسأله دیگه به شخصه فکر می کنم کسی که اطلاعاتش رو فقط از دهان دیگران جمع می کند کلاً آدم قابل احترامی نیست. خدا به همه ما عقل داده و برایمان برهان روشن فرستاده. نشانه های کوچک و بزرگ. ما علایم افراد فاسق که اصلش دروغ و ریاست رو خوب می شناسیم و مؤمنان رو به اعمالشون می شناسیم نه سخنانشون.

    جواب به این نظر

    meisam kabir Reply:

    be jaye in harfa az modiriyate site tashakor kon ke dare ma ro rahnemayi mikhone

    جواب به این نظر

  60. نازلی ۱۳۸۸-۰۴-۲۹، ۱:۰۴ ق.ظ

    خانم زهرا خانم؛ خیلی شانسی از لینک یک نفر به این پست، گذارم به وبلاگ شما افتاد و البته از این به بعد قطعا ازش پرهیز می کنم؛ در واقع بیشتر اومده بودم کامنتها رو بخونم (ارجاع اون سایت به کامنت ها بود بیشتر نه پست) و وقتی خوندم شوکه شدم؛ تا بحال به وبلاگی بر نخورده بودم که نویسنده صاف صاف توی کامنت دونی به خواننده ها فحش بده؛ راحت بگه بی شعور!!! حالا هر کامنتی می خواد باشه باشه؛ ضمن اینکه این کامنت ها هیچ کدوم فحش توش نبود؛ و اگر هم بود جواب فحش فحش نیست… و بعد از اون عجیب تر، یک عده خواننده بسیار بسیار با جنبه بیان در جواب فحش های شما بنویسن حالا شما خودتو ناراحت نکن!!!
    من نظری راجع به کل این پست و جناح بندی و اینا ندارم؛ ولی واقعا متعجبم که کسی به صرف اینکه وبلاگی می نویسه و یک عده می خوننش به خودش اجازه بده به خواننده هاش فحش بده؛ یاد احمدی نژاد افتادم که راحت به یه عده گفته بود بزغاله؛

    دلم هم نمی خواد این کامنت شکل نصیحت بگیره؛ شما حتما سنت اینقدر هست که تشخیص بدی با مردم چطوری برخورد کنی؛
    متاسفم که بعضی مردم عادت به تحقیر و توهین کردن و حتی عکس العملی نشون ندادن به این حرف؛
    اگه آدم گاهی مجبوره تحمل کنه تحقیر های بعضی ها رو تاکارش راه بیافته توی کشور ما، بخصوص در ادارات دولتی، در مورد وبلاگ خوانی چنین چیزی نیست و من مطلقا دیگه گذارم به اینجا نخواهد افتاد.
    امیدوارم یک روز همه مون شان خودمون رو بدونیم چیه

    جواب به این نظر

    meisam kabir Reply:

    be shooma rabti nadare harchi zahra khanom neveshte begu chashm e

    جواب به این نظر

  61. meisam kabir ۱۳۸۸-۰۵-۱۷، ۱۰:۰۷ ب.ظ

    salam
    vaghean man aval az nevisandeye fahim zahra khanom tashakor konam
    man az ghalame besyar ravane shooma motehayer shoodam
    va khaste nabashid migham
    che khobe shooma nazare khodetoon ham benevisid dar bareye in chiz ha ke mibinim
    ma dost darim ba nazare shaksiye shoom aniz ashna beshim
    good luck zahra

    جواب به این نظر

  62. meisam kabir ۱۳۸۸-۰۵-۱۷، ۱۰:۱۸ ب.ظ

    be nazare man harchi to in site va zahra khanom minevise va fetrate ensanha dar jaryane ma hame bayad
    sare tazim dar barabare in neveshteha forod avarim

    جواب به این نظر

  63. meisam kabir ۱۳۸۸-۰۵-۱۷، ۱۰:۱۹ ب.ظ

    ba ro neveshtam va
    eslahiye

    جواب به این نظر

  64. سید علی حسینی ۱۳۸۸-۰۶-۸، ۱۲:۲۷ ق.ظ

    الان سه ماه بعد انتخابات می گذره و ما دیگه تقریبا داریم ساکت می شیم چرا ؟کسی که واقعا میخواد تغییر ایجاد بشه باید مصرانه روی حرف خودش واسته ولی ما وقتی دیدیم دارن جونامونو قتل عام میکنن دیگه کم کم ساکت شدیم. ایا واقعا ازادی بیان ارزش زندگی رو نداره … واقعا کدوم از شما به این زندگی ذلت بار راضیه…. بیان همه با هم متحد شیم و این اراذل و اوباشی که روی خودشون اسم اسلام رو گذاشتن رو ااز ریشه بکنیم. تا چند وقت دیگه اغاز سال تحصیلیه شما دانشجوها بیان دوباره حرف خودمون رو بزنیم ولی این دفعه دیگه ساکت نشیم تا موقعی که حقمون رو پس بگیریم حالا به هر قیمتی که می خواد باشه. من خودم اون موقع دستگیر شدم ولی بازم حاضرم که برم تو خیابوونا و حرف خودم رو بزنم حتی اگر بازم منو بگیرن یا حتی به قیمت جونم.

    جواب به این نظر

  65. محمد ۱۳۸۸-۰۶-۱۰، ۱۲:۰۱ ق.ظ

    به شدت با صحبت هاتون موافقم
    همین دیروز با دوستم داشتم در همین رابطه بحث میکردم

    جواب به این نظر

  66. ظ ۱۳۸۸-۱۰-۱۸، ۱۰:۰۶ ق.ظ

    این ور و اونور مستقیم شد واسه مردم نان شب جمع کنید این سیاست بازیها را

    جواب به این نظر

نظر شما