یا با مائید یا تروریستید!

* دوستان هواداران ۲ آتیشه کاندیداها، ای کسانی که تا کسی مطلبی، لینکی یا فیدی در انتقاد به کاندیدای شما نوشت، تندی میاین به نویسنده می تازید و تخریبش می کنید و با لحن تمسخرآمیزی نتیجه گیری (ذهن خوانی لابد) می کنید که: تابلوئه تو فلان چی ای (اسم کاندیدای رقیب) هستی!! و این جمله رو طوری ادا می کنید که انگار سخیفترین فحش دنیا رو به کسی می دید، لطفا به خاطر بسپارید که:
هرکسی که به کاندیدای مورد علاقه شما ایراد گرفت لزوما (و همیشه) طرف کاندیدای رقیب شما نیست، شاید واقعا توی کاندیدای مورد علاقه شما مشکل هست.

* همه ما یه دیکتاتور توی وجودمون داریم و خدا نکنه روزی خودمون به قدرت برسیم! من واقعا نمی فهمم این ذهنیت و این نگاه از بالا به بقیه از کجا شکل گرفته که ملت اینقدر رای های خودشون رو محترم میدونن و حتی با تصور و یا حدس اینکه کسی با این مطلب لابد مخالف بنده است، بهش می توپند! یکسری هم انگار که طرفداری رو با نماینده تام الاختیار یک کاندیدا بودن اشتباه گرفتند و تا کسی اظهار نظری مخالف میکنه، سریع موضع میگیرند.

* هرکس توی این دنیا برای خودش آرمانها و اهداف و دغدغه هایی داره و با توجه به اونها تصمیم میگیره. به خیابانهای تهران نگاه کردید؟ برخلاف تصور اولیه مون (حداقل من)، از هر تیپ و قشری حامی کاندیداها وجود داره.
- اون دوست من به خاطر اینکه همکلاسیش توی تظاهرات روز کارگر توی تهران دستگیر شده میخواد به کروبی رای بده به خاطر چیزی که اون رو عملگرایی کروبی در دفاع از دانشجویان زندانی میدونه.
- اون یکی دوستم که اتفاقا بسیجی هم هست و روی آنتن ماشینش روبان سبز زده و حتی تو شاخه بسیج ستاد موسوی فعالیت میکنه میخواد به موسوی رای بده به خاطر چیزی که اون رو تداوم راه امام خمینی و نوستالژی دهه شصت میدونه
- اون یکی دوستام که توی یکی از مناطق مرکزی تهران زندگی میکنه پدرش رو که راننده کامیون بوده رو از دست داده. یک خانواده ۵ نفری دارن که ۴ ماه پیش سهام عدالت گرفتند (نفری یک میلیون) و سود ماهیانه دریافت می کنن، حالا میخواد به احمدی نژاد رای بده به خاطر چیزی که اون رو حمایت از مستضعفین و قشر کم در آمد میدونه
- اون یکی دوستم دانشجوی اقتصاده و میخواد به رضایی رای بده به خاطر چیزی که علاقه اش به تیم اقتصادی و مباحث اقتصادی رضایی میدونه.
- اون یکی دوستم اصلا میخواد رای نده به خاطر چیزی که اون رو عدم برآورده شدن حتی کف مطالباتش در بین برنامه های کاندیداها میدونه.

* میبینیم؟ هرکس برای خودش اهداف و دلایلی داره. بسته به زاویه ای که نگاه می کنیم، میشه گزاره های بالا رو تائید یا نفی کرد. هرکسی حق داره بنا به دغدغه ها و مشکلات اطرافش تصمیم بگیره که کی از نظرش صلاحیت بیشتری داره. اصلا من و شما کی باشیم که کسی رو به خاطر طرفداری از کسی تخریب کنیم؟ و هی مراقبت کنیم که کی با ماست و کی علیه ما؟!

* تیتر از یکی از سخنان جورج بوش هست! که هرکسی با ما هست خوبه و هرکسی با ما همراه نمیشه، لاجرم با تروریستها دستش توی یه کاسه است! ویدئوش اینجاست.

۲۹ نظر

  1. علی ۱۳۸۸-۰۳-۱۸، ۱:۴۱ ب.ظ

    نمی دونم تو ذهن شما چی میگذره. ولی من برداشتم از اسلام چیز دیگه ایه. تو اسلام همیشه هدف، رسیدن به ارزشهای ناب بشری و اخلاقی و تکامل انسانیت بوده. هیچ گاه رسیدن به هدفهای کوچک و بزرگ مادی نباید مسلمان رو از رسیدن به کمال (شخصی و جمعی) دور کنه. ااون دوستتون که اقتصاد می خونه و برنامه رضایی رو خوب می دونه کار بسیار درستی می کنه که به رضایی رای میده. اون دوست من هم که از ته قلبش فکر می کنه مملکت با کروبی پیشرفت می کنه هم کار درستی انجام میده که به اون رای میده و اگه برخلاف عقیده بزرگش بیاد به موسوی رای بده به نظر من اشتباه کرده. ولی اگه کسی بخاطر چندرغاز اضافه حقوق یا پول بیمه یا هر نوع پول بیاد به احمدی نژاد، به موسوی یا به کروبی و رضایی رای بده مسلما داره اشتباه می کنه .

    جواب به این نظر

  2. بهنام ۱۳۸۸-۰۳-۱۸، ۲:۰۷ ب.ظ

    به نظرم نوشته های شما درباره انتخابات خیلی خوب بوده چرا که به جای هواداری یکسوی از یک کاندید از دید دیگری به قضایا نگاه کردین. در ضمن با مزه هم نوشتید.

    من هم فکر کنم به هر کاندیدی انتقاداتی وارد است و در صحبتهای هر کدام مقداری عوامفریبی و یا اتهام ناروا به رقیب دیده میشه. مثلا ادعای آقای کروبی درباره “خلیج عربی” کاملا اشتباه بود و عجیب اینکه ایشان بعنوان روحانی باید عربی مقدماتی بلد باشد. و یا مثلا آقای موسوی گفت که “ظن” دارد که بودجه تبلیقات آقای احمدی نژاد از طریق سو استفاده از تعرفه ها آماده شده. مگر برای طرح چنین اتهام سنگینی ظن و گمان کافی هست؟

    منتها شخصا معتقدم این خصوصیت در آقای رییس جمهور خیلی بیشتر دیده میشه.

    من امیدوارم ایشان دوباره رییس جمهور نشوند. ایشان نام ایران را قرین نام نازی ها کردند چون در غرب این تنها نئو نازی ها هستند که منکر هولوکاستند. معتقدم میشد از فلسطینیان دفاع کرد بدون اینکه ایران را معادل آلمان نازی جلوه داد.

    و من که روزنامه های آمریکا را هر روز میخوانم متوجه شدم که نویسندگانی که از طرفداران همیشگی اسراییل هستند و یا طرفدار حمله آمریکا و اسراییل به ایران هستند از هر فرصتی برای نقل قول آقای احمدی نژاد استفاده میکنند. آقای رییس جمهور آب به آسیاب دشمن ریختند.

    به علاوه حرفهای ایشان باعث شد که در مورد غنی سازی حتی کشورهایی مانند هند در شورای امنیت علیه ایران رای دهند. حساب کنید ۱۵ رای علیه ایران و هیچ رای به نفع آن. من نمیدانم وقتی حتی متحدان عادی ایران دیگر از ایران دفاع نمیکنند چطور اسم این را میشود عزت ایران در جهان نامید.

    موفق باشید
    بهنام

    جواب به این نظر

    زهرا(بهارسبز) Reply:

    شما هم خوب آب به آسیاب . . . ریخیتید
    خودتون منظورمو متوجه می شید
    بازی با کلماتتون خوبه

    جواب به این نظر

    بهنام Reply:

    سلام دوباره. اگر اشاره تون به مساله هولوکاسته من نمی خوام بگم آقای احمدی نژاد عمدا این کارها رو کرده. میدونم که نیت ایشان خوب هست ولی از روی ندانم کاری منجر به استفاده دشمن شده.

    الان مقالات بیشماری در غرب چاپ شده که ایران رو با آلمان زمان هیتلر مقایسه میکنه و ادعا میکنه که ایران میخواهد یهودیان را از صحنه روزگار محو کند همانطور که آلمان نازی این کار را کرد. این ادعا درست نیست ولی حرفهای حساب نشده از طرف ما بهشون اجازه داده که اینطوری تبلیغ کنند. همه این مقالات از آقای احمدی نژاد نقل قول میکنند. مساله هولوکاست هم از نظر تاریخی در آن شکی نیست و هم در غرب یک قداستی پیدا کرده که شده بهانه ای برای تحقیر ایران. به هر حال این یک حقیقت است که در غرب با وجود چند استثنا این تنها یهودی ستیز ها و دست راستی های متمایل به آلمان نازی هستند که وقوع هولوکاست بو نفی میکنند.

    در جام جهانی قبلی وقتی تلوزیون تیم فوتبال ایران را نشان داد که همراه سایر تیمها رژه میرفتند مجری به این اشاره کرد که رییس جمهور این کشور منکر هولوکاست و خواستار نابودی اسراییل هست و گروه های نئو نازی دست به انجام تظاهراتی برای حمایت و استقبال از تیم فوتبال ایران زده اند.

    پس به طور خلاصه حرف من این نیست که خود آقای احمدی نژاد عمدا نام ایران را قرین نازی ها کرده اند. حرفم اینه که در نتیجه حرفهای ایشان و استفاده دشمن الان عملا در جهان نام ایران قرینه نام نازی ها و آلمان نازی شده است. و این هم که طرفداران دو آتشه اسراییل بیشتر از هر کس دیگری از آقای احمدی نژاد نقل قول میکنند یک حقیقت است.

    موفق باشین
    بهنام

    جواب به این نظر

    زهرا(بهارسبز) Reply:

    بنده هم می گم این دلیل نمی شه ما به خاطر همسو نبودن برخی با عقاید ما و برداشت بد اونها از حرفهامون حرف حق رو نزنیم ، بالاخره خیلیها هم تو جهان هستند که ربطی به نازیها ندارند و با مطرح شدن دوباره این مسئله روی این حادثه فکر کرده و به استدلال قوی که ارائه شد ، پی بردند .

    یه مقدار واقع بین تر باشیم و محکم حرف حق رو بزنیم.

    جوابتون خیلی متین و مؤدبانه بود

    شما هم موفق و پیروز باشید

    جواب به این نظر

    فریماه Reply:

    سلام
    من معتقدم صحبت بهنام کاملا واقع بینانه است. در شرایطی که سالها قضیه هولوکاست تبلیغ شده و وارد گوشت و خون معتقدانش شده، میشه بدون انکار هولوکاست از حقوق مردم فلسطین دفاع کرد تا زمانی که مبانی علمی و فرهنگی نادرست بودن این قضیه فراهم بشه. باید در این موارد حساب سیاستمداران را از مردم عادی جدا کرد.آیا شما می تونید به یکباره در مورد غصب حق علی(ع) با اهل تسنن صحبت کنید؟

    جواب به این نظر

    شناس Reply:

    اقای احمدی نژاد منکر هولوکاست نشدن حرف ایشون ابعاد این فاجعه بود و بهانه قرار گرفتنش توسط اسرائیل برای زیر پا نهادن حقوق فلسطینی ها.

    حضور نظامی غربیها در خلیج فارس و حضور و اعمال نفوذ در سیاستهای کویت, امارات, عراق و سعودی باعث تولید بی رویه نفت و سقوط قیمت نفت میشه. اسرائیل باید از حقوق بین المللی بمانند هر کشور ازادی برخوردار باشه اما موازنه ی قدرت دلیل حفظ ثبات و تمامییت ارضی کشورهاست. اینکه ایران صاحب سلاح هسته ای بشه یک ضرورت ملیست و از بروز تعدی پیشگیری خواهد کرد اسرائیل دارای کلاهکهای هسته ایست و اینجوری وانمود میکنن که تجهیز ایران به این سلاحها امنییت اسرائیل رو به خطر میندازه در حالی که این تنها یک بهانه برای غربی هاست که میخوان به اعمال نفوذ خودشون در جهان در حال رشد ادامه بدن. قطعنامه های سازمان ملل علیه اسرائیل زیاده که به حتئ یک دونه شون هم عمل نکرده و هر قطعنامه ای هم که علیهش به شورای امنییت میره توسط امریکا وتو میشه.

    جواب به این نظر

    شناس Reply:

    http://emtedademehr.com/mehr/

    جواب به این نظر

  3. خاطره ۱۳۸۸-۰۳-۱۸، ۲:۱۰ ب.ظ

    و همه اینها به نوعی حق دارند زهرا جان
    اما نمیدونم چرا نمیتونیم به اعتقادات دیگران احترام بگذاریم

    جواب به این نظر

  4. ناشناس ۱۳۸۸-۰۳-۱۸، ۲:۳۵ ب.ظ

    khoda kone fagahgt to entekhabt taghalobe bozorgy nashe vaghan bi ensafiye agar ba taghabolob ara taghir kone

    faghat yek chizo az bazy tarafdarane ahamdynejad kheily delam mikhat beporsam on daste az dokthar khanomhahy ke agar yek sal pish bod hamin gashte ershad migerefteteshon chetory to setade ahmadynejad hastan

    alabte hatman dalayely daran valy vaghan mikham bedonam
    hala ishala bade entekhabe dobareye ahmadynejad migirnaetshon :D

    جواب به این نظر

  5. حسین ۱۳۸۸-۰۳-۱۸، ۲:۴۲ ب.ظ

    این مطلبت رو قبول دارم… .

    جواب به این نظر

  6. رضا ۱۳۸۸-۰۳-۱۸، ۴:۰۵ ب.ظ

    زهرا خانم!!!
    آفرین بر شما!!!
    تحلیلی کردی که واقعا از کسی ندیدم!
    دست مریزاد به شما دختر گل!! (توی ضعیفه جماعت همچین دختر خوش فکری تعجب داره!! -شوخی بود)
    اما یک سوال!
    به نظر شما چه کسی رئیس جمهور بشه تا مطلوبیت و منفعت همه افراد حداکثر بشه؟
    طبق تحلیل شما (که درست هم هست) آن کسی رای میاره که بتونه افراد بیشتری را راضی کنه اما هزینه راضی کردن افراد متفاوته و اصولا افراد کم درآمد که معمولا سطح سواد پایین تری دارند با توجه به نیازهای اولیه و حداقلی خود راحتتر و با هزینه کمتری راضی می شوند.
    ولی آیا این مدل انتخابات درسته؟؟؟
    راه کار شما چیه؟
    یعنی چکار کنیمکه کسی رئیس جمهور باشه که به منافع حداکثری ملت را در نظر بگیره نه اینکه در صدد راضی کردن طبقات و گروههای مختلف باشه؟

    جواب به این نظر

  7. رضا ۱۳۸۸-۰۳-۱۸، ۵:۴۵ ب.ظ

    زهرا خانم!
    از اینکه جوابم را دادید متشکرم

    جواب به این نظر

  8. علی ۱۳۸۸-۰۳-۱۸، ۶:۰۹ ب.ظ

    من از احمدی نژاد سپاسگزارم

    اگر حوصله داشتید بخونید

    http://iranchange.blogspot.com/

    جواب به این نظر

    شناس Reply:

    http://emtedademehr.com/mehr/

    .

    جواب به این نظر

  9. دایی ارسلان ۱۳۸۸-۰۳-۱۹، ۷:۵۲ ق.ظ

    سلام دایی جان
    از تحلیل زیبایت استفاده بردم. کاش همه ما اینجوری به مسائل نگاه میکردیم. من منکر علاقه و طرفداربودن کسی نیستم ولی معتقدم رفتار ماست که به به کاندیدا یا هر کسی که ما ادعای طرفداریش را داریم ارزش میدهد. دیگر زمان هوجیگری و کارهایی که یک زمان ارزش شناخته میشدند گذشته. بیاییم طوری عمل کنیم که هم شخصیت خودمان و هم نظرات کاندیدای مورد نظرمان محترم شمرده شود. با امید آنروز

    جواب به این نظر

  10. حسین ۱۳۸۸-۰۳-۱۹، ۱۰:۰۳ ق.ظ

    قضیه به این بیمزگی هم نیست
    به هرحال کاندیدای خوب و بد داریم
    به هرحال یکی در مجموع برای ملت خوبه و یکی نیست

    اگه نفع شخصی رو به قیمت ضرر جمع انتخاب کنیم کار خوب و معصومانه ای نکردیم

    هرکیبرای خودش دلایلی داره و خیلی از این دلایل غلطه. خوب و بد و غلط و درست به معنای واقعی وجود داره و باید تلاش کرد برای پیدا کردن و نشان دادنش

    جواب به این نظر

  11. علی ۱۳۸۸-۰۳-۱۹، ۱۱:۴۶ ق.ظ

    بانک مرکزی صحت ادعای میر حسین موسوی و محسن رضای در مورد تورم سال ۱۳۸۷ را اعلام کرد

    http://iranchange.blogspot.com/

    جواب به این نظر

    مریم Reply:

    تحصیل غیرقانونی “داماد میرحسین موسوی” در مقطع دکترای دانشگاه شاهد

    http://iusnews.ir/index.php/component/content/article/43-bests/246–q-q-.html

    جواب به این نظر

  12. نسترن ۱۳۸۸-۰۳-۱۹، ۱:۵۳ ب.ظ

    همسر شهید همت : ملت ۴ سال است دروغ می شنوند
    پزشکی – همسران شهیدان حاج ابراهیم همت و مهدی باکری سرداران بزرگ اسلام ، انقلاب و دفاع مقدس به طور قاطع و رسمی از مهندس میرحسین موسوی حمایت کردند ،

    به گزارش خبرنگار قلم نیوز ، خانم ژاله بدیهیان همسر شهید همت در مراسمی که بر مزار آن شهید بزرگوار با حضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور و خانواده شهدا در ” شهرضا ” اصفهان برگزار شد در سخنانی پرشور و قاطع اعلام کرد : ۲۶ سال از شهادت شهید همت می گذرد . در این مدت در هیچ پست و مقامی نبودم و نخواهم بود . اما حالا به خاطر اینکه خون به دل شده ایم مجبور به سخنرانی شده ام . وی گفت متأسفانه ۴ سال است از دولت و رئیس جمهوری کشور دروغ شنیده ومی شنویم. ۴ سال است یاران امام و انقلاب ده تا ده تا و حتی صد تا صد تا از صحنه انقلاب و کشور کنار گذاشته می شوند . و این بسیار غم انگیز و نگران کننده است .

    همسر شهید همت با اشاره به مناظره تلویزیونی محمود احمدی نژاد و مهندس میر حسین موسوی گفت : ملت در مناظره دیدند که چگونه رئیس جمهوری به ناموس سید اولاد پیغمبر هتک حرمت وتوهین کرد . به مردی به نام میرحسین موسوی ، نخست وزیر یکی از سخت ترین دوران ۳۰ ساله انقلاب و دفاع مقدس، یار امام خمینی (ره )، مدیر سخت ترین روزهای انقلاب را بی حرمت کردند. افسوس ، افسوس و افسوس که ملت ۴ سال است فقط دروغ می شنوند. دولت به جای اینکه سرمایه مملکت را صرف امور زیر بنایی کند آن را نابود کرده است . اما باید بدانید که ما مردم هم مقصر هستیم . در مناظره دیدید که بر خلاف مقررات و قوانین ، آقای رئیس جمهوری چگونه فرافکنی کردند . به ناموس سید اولاد پیغمبر هتک حرمت کردند ، متأسفانه باید بگویم آن قدر خون به دلمان شد که چاره ای جز ورود به صحنه ندیدیم . چرا که در صدا وسیما مناظره ندیدیم بلکه آن برنامه فاجعه بود.

    همسر شهید همت تصریح کرد : امیدواریم بعد از انتخابات با پیروزی قاطع مهندس موسوی ، شاهد شادی ونشاط جامعه ، مردم و جوانان باشیم . ضمن اینکه امیدواریم شاهد شکل گیری رسانه ها و تلویزیون های خصوصی در کشور باشیم . تا مردم بتوانند حرف ها و نظراتشان را مطرح کنند . امروز در افغانستان ۴ شبکه تلویزیونی مردم وجود دارد . امیدواریم هفته آینده شاهد جشن پیروزی مهندس موسوی باشیم .

    جواب به این نظر

  13. بیننده ۱۳۸۸-۰۳-۱۹، ۲:۲۰ ب.ظ

    در رآس هر کاری که جلب همکاریهای عمومی و مردمی ضرورت داره یک مقام مسئول مخاطبین بسیاری از اقشار مختلف دارد و جلب افراد با افکار متمایز مستلزم گفتار و تجلیهاییست که نیازهای ذهنی و باوری هر دسته را در حد امکان و تا انجا که به باورهای قشر دیگری لطمه نزنه در متن بیانات خود بگنجاند.

    همه ی رهبران بزرگ و کوچک در سرتاسر دنیا همواره بر این تلاشند که توازنی در بیانات خود برای مخاطبین با افکار و نقطه نظرهای متمایز ایجاد کنند. نلسن مندلا در جمع زولوها بمانند انها و همراهشان میرقصید و در جمع دانشجویان با انها به زبان اکادمیک و دانشگاهی سخن میگوفت. گاندی همیشه خود را هم مسلمان و هم هندو و هم معتقد به تمام دیگر ادیان در هند اظهار میکرد.

    اینکه امروز با جار و جنجال حدیث حاله ی نور همه جا جرم و خطا و دلیل بر اثبات دروغ گویی محسوب میشه چیزی جز گلالوده کردن اب نیست، حضرات به خوبی اگاهند که اگر از راههای هوچی گری و غلب و دغل وارد نشن از طریق باز گفتن واقعییات جز سرافکنده گی برای خود و اعتراف به دستاوردهای دولت اخیر و اقای احمدی نژاد کاره دیگری از انها ساخته نخواهد بود.

    بدونه شک طبلیقات در هر انتخاباتی نقش مهمی دارن اما طبلیقات علیه اقای احمدی نژاد از نوع دیگریست، وارونه جلوه دادن سیاستهای خارجی و بی ارزش کردن پیشرفتهای علمی و نتایجی از قبیل ماهواره ی ایرانی امید و پیشرفتهای استم سل ریسرچ و جلو گیری از رانت خواریها طبلیقات نیست توطئه و گول زدن مردم ایران است.
    وقتی برای مثال فرزند اقای رفسنجانی ۱۵ میلیون دولار از یک کمپانیه خارجی میگیره معنیش اینه که اون قرارداد ده ها برابر به نفع اون کمپانی و به ضرر مردم ایران بسته شده. چطور میشه جلو گیری از این اعمال رو ندید گرفت.

    جواب به این نظر

  14. hammad ۱۳۸۸-۰۳-۱۹، ۷:۱۱ ب.ظ

    متن قشنگی بود
    لذت بردم

    جواب به این نظر

  15. یاسر ۱۳۸۸-۰۳-۱۹، ۹:۱۹ ب.ظ

    مگر گواه از مرده گان گرفتن ملاک برای سنجش لیاقت کاندیداهاست؟ سید حسن خمینی (نوه ی امام) چه نظری در خصوص موسوی و حامیانش دارد؟ ایشان زنده هم هست.

    جواب به این نظر

  16. kamrad ۱۳۸۸-۰۳-۲۰، ۱:۵۲ ق.ظ

    حق با شماست.
    تا وقتی که شکمم گشنه هست به چیزی جز سیر کردنش نمیتونم فکر کنم.:(

    امیدوارم وقتی از چیزی مطمئن شدیم. شهامت پذیرفتن حقیقت و تغییر رو داشته باشیم.

    جواب به این نظر

  17. محبوبه قدیریان ۱۳۸۸-۰۳-۲۰، ۶:۰۰ ق.ظ

    سلام. در مورد اینکه خیلی ها به انتخابات با یک انگیزه خاص نگاه میکنند و به یک کاندیدایی بر اساس هدف خودشان رای میدهند موافقم و تا حدی طبیعیه.اصلااساس انتخابات بر اساس اصل منفعت استواره. اما کاش کمی از حد خودمون فراتر میرفتیم و از سطحی بالاتر نگاه میکردیم و رای میدادیم.
    البته این درست نیست که به هرقیمتی بخوایم رای طرف مقابل رو بزنیم.من بین دوستای خودم تعداد محدودی رو می شناسم که موافق دولت فعلی هستن. اما بقیه دوستام آنچنان با اونا صحبت میکنن که..! مثلا بهش میگن فلانی ازتو اتنظارنداشتیم و…. من میگم فکر میکنم بالاخره هر کسی عقیده خودشو داره. چرا اینجور به هم می تازیم؟!(البته ناگفته نماند که از طرز مطرح ردن شما هم خوشم نیومد. البته می بخشید. چون که اون حالت “دیکتاتوری و از بالا نگاه کردن و اینکه من دارم درست میگم و تو داری اشتباه میکنی “رو هم تو همون بند سوم یابند یکی مونده به آخر کمی میشه دیدها:دی البته شاید روند همیشگی و معموله و برای من غیرعادیه کمی.نمیدونم)
    با نظر آقای بهنام هم موافقم.

    جواب به این نظر

  18. فریماه ۱۳۸۸-۰۳-۲۰، ۶:۵۵ ق.ظ

    سلام
    با اینکه هر کس از دیدگاه خودش طرفدار کسی میشه و نظرش محترمه ۱۰۰% موافقم و همینطور قاطعانه معتقدم حق نداریم به نظرات همدیگه بی احترامی کنیم.
    اما نقد لازمه، چون همونطور که بعضی از دوستان هم اشاره کردند، از بین این کاندیدها بالاخره باید اصلح را انتخاب کرد و برای این انتخاب باید همفکری کرد چون هر سری فکری داره.
    ولی مشکل بزرگ ما اینه که اعتدال را از دست دادیم، معمولا تغییر وقتی ایجاد میشه که گروه قبلی یا خیلی افراط کردن یا خیلی تفریط! سرنوشت ما این شده که متناوبا دست به دامان اصولگراها و اصلاح طلب ها بشیم .
    فکر میکنم همین مسئله باعث شده که این دوره اصطلاحات میانه ای مثل دولت ائتلافی و اصولگرای اصلاح طلب پدید بیاد. امیدوارم تحت شرایط موجود همه بتونیم بهترین انتخاب ممکن را بکنیم چون حداقل باید ۴ سال پای انتخابمون باستیم.

    جواب به این نظر

  19. Aydin K ۱۳۸۸-۰۳-۲۰، ۱۰:۳۹ ق.ظ

  20. بی نظر! ۱۳۸۸-۰۳-۲۱، ۵:۱۱ ب.ظ

    زهرا خانم! اشتباه نکنید! همه ی نظرات دلیل بر نگاه از بالا نیست! هرکس حق دارد به هرکس به هر دلیل رای بدهد و یا اصلاً رای ندهد! اما وقتی کسی که متاسفانه نه با منطق و استنتاج آشنایی دارد، نه قدرت تحلیل دارد و نه با مبانی سیاست آشناست بیاید و از موضع بالا نظر دهد و تحلیل سیاسی منتشر کند! نفرمایید که صرفاً به عنوان یک فرد نظر خود را بیان داشته اید که بیشتر شبیه مزاح می نماید که کسی نظرات خود را در محلی عمومی به نمایش بگذارد آن هم با لحن یک مفسر! وقتی شما هم همچون احمدی نژاد بی محابا به افرادی که جرمشان اثبات نشده نسبت دزدی می دهید به این فرمایش مولا علی بیشتر ایمان می آورم که ملت از پدرانشان بیشتر شبیه حاکمانشان هستند! باور بفرمایید نه تنها جاسبی و هاشمی که حتی خیلی از مسئولان اجرایی سیاسی و غیرسیاسی کشور از ضربه ای که این فرد به منافع ملی می زند نگران هستند. شما چون هاشمی و جاسبی به زعم شما دزد، حامی موسوی هستند، موسوی را نیز دزد می نامید! این اگر نگویم نهایت بی آزرمی، نهایت بی انصافی است! آقای احمدی نژاد رسماً و علناً چشم در چشم ملت دروغ می گوید؛ دروغ هایی که دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، بانک ملی و حتی مخابرات آقای احمدی نژاد تکذیب می کنند! زمانی که چند دلیل روشن تر از آفتاب و محکمه پسند بر دروغ گویی ایشان گواهی می دهند، دروغگو نامیدن ایشان صرفاً ایراد یک اتهام نیست! شاید بخواهید فرد بی طرفی باشید اما متاسفانه فاقد بسیاری از پیش نیازها هستید، استدلال هایتان شبیه به هر چیزی می شود جز تحلیل! به خدا در مورد خاطرات تاکسی سواری خود و متلک های پسرکان خیابانی بنویسید، برای وجهه تان بهتر خواهد بود!

    جواب به این نظر

  21. مسعود ۱۳۸۸-۰۳-۲۳، ۱۰:۵۳ ق.ظ

    کاملا درست.
    جالب بود.

    جواب به این نظر

نظر شما