مناظره انتخاباتی، صدای و سیمای دولتی!

* خرداد ۷۶ خاتمی اومد که دست مافیای رفسنجانی و پدرخوانده ها رو کوتاه کنه و حالا توی خرداد ۸۸ همین مافیا داره از موسوی (خاتمی چی ها) حمایت میکنه. این وبلاگ خیلی خوب نوشته: آرشیو روزنامه سلام را پیدا کنید و بخوانید.
احسنت به اینهمه پیشرفت سیاسی و اهداف اصلاح طلبان. دختران فیروزه ای به دیدار فائزه رفسنجانی میرن. خاتمی مستقیما از موسوی حمایت میکنه و رفیق گرمابه و گلستانش رو هم فرستاده که از کروبی حمایت کنه. این وسط چه بُردی کرده رفسنجانی و واقعا چقدر دستش کوتاه شده. توی اون ۸ سال چی گذشته و توی این ۴ سال چی گذشته که رفسنجانی اینطور به صرافت افتاده؟! اصلاح طلبان و دوم خردادی ها را چه شده که مستقیما از این حمایت نام میبرن؟ چی شد که ورق برگشته و رفسنجانی اینقدر محبوب شده؟!
مرتبط از خودم: سال ۸۴ رفسنجانی، سال ۸۸ احمدی نژاد!

* من تا به حال از صدا و سیما مناظره انتخاباتی ندیدم. خیلی خوشحالم که اینبار داره مناظره مستقیم پخش میشه. یعنی فقط با حضور خود کاندیداها. امیدوارم که البته تشریفاتی نباشه و اینها بدور از شعارهایی مثل نگرانی برای انقلاب فقط به فکر اهداف و رای آوردن خودشون باشن و امیدوارم که حقایق رو بگن و سانسوری هم در کار نباشه. بیشترین خوشحالی من به خاطر اینه که کاندیداها دارن تنها میان و اگه تا حالا توی سخنرانیهاشون داشتن از همدیگه انتقاد میکردن، حالا این انتقاد مستقیمه و باید جواب همدیگه رو بدن. به نظرم جذابترین ها میتونه مال احمدی نژاد-موسوی، کروبی – موسوی و کروبی- احمدی نژاد و حتی احمدی نژاد- رضایی باشه.

* یکی از چیزهایی که من میخونم و حرص میخورم نوشته هایی توی این باب که چرا صدا و سیما فقط داره به نفع دولت فعلی کار میکنه. سوال من از این دوستان اینه که صدا و سیما کی به نفع دولت فعلی کار نکرده که حالا اولین بارش باشه؟! وقتی صدا و سیما دولتی باشه، انتظار دارید مدام از دولت انتقاد کنه و به نفعش کار نکنه؟ کی شما دیدین صدا و سیما عملکرد انفعالی نداشته باشه که حالا داشته؟ اگه دارید انتقادی میکنید و واقعا قصدتون اینه که مشکلی حل بشه، خواهشا مصادره به نفع خودتون نکنید و فقط به یک دولت خاص ربطش ندید. معلومه که باید اعتراض کرد ولی به دولتی بودن صدا و سیما و عدم وجود صدا و سیمای خصوصی نه فقط دولت فعلی! تا زمانی که صدا و سیما دولتی باشه وضع همش همینه چه دولت فعلی، چه قبلی و چه بعدی!

* مگه زمان خاتمی صدا و سیما به نفع دولت عمل نمیکرد و به به چه چه نمیکرد؟ از کل درگیریهای گروه فشار خاتمی با دانشجویان توی سالن چمران دانشگاه تهران توی روز ۱۶ آذر هیچی نشون نداد و فقط گفت یک عده دانشجونما ( قابل توجه اینکه این کلمه توهینی به دانشجویان منتقد از زمان خاتمی و حادثه ۱۸ تیر باب شد!) قصد برهم زدن مراسم و سخنرانی رو داشتند. در حالیکه ما اونروز توی سالن بودیم و بخش وحشتناکی از مراسم فقط به انتقاد و سوالهای تند دانشجوها از خاتمی اختصاص داشت و عصبانی شدن خاتمی. بگذریم که گروه فشار هم از اختراعات دولت خاتمی و نظامی گری پنهان دولت خاتمی بود.
مگه وقتی توی ۱۸ تیر هر سال وقتی گروه فشار با موتور هزار به سر در خوابگاه دختران فاطمیه کوی دانشگاه تهران میزدن که دخترها رو پراکنده کنن که به تظاهرات پسران کوی ملحق نشن، صدا و سیما چیزی نشون میداد؟ لابد همه اینها بدون اطلاع خاتمی بود (حتی خود حادثه ۱۸ تیر) خوب باید پرسید این چه رییس جمهوریه که از هیچی خبر نداشت؟!

* اگه میخواین از خاتمی اسطوره و قهرمان بسازید، باشه بسازید ولی این قهرمان سازی رو برای کسانی بگید که اون موقع در متن حوادث نبودند، توسط گروه فشار خاتمی کتک نخوردن، سکوت های بی معنی خاتمی رو ندیدند، اینها رو برای آدمهای شهرهای دور که خیلی از اتفاقات پایتخت خبری ندارن و از خاتمی فقط یک سید خندان و خوشتیپ توی ذهنشون هست بگید،  نه برای ما دانشجوهای بیچاره دوره دوم ریاست جمهوری این آقا و به خصوص سال آخرش.

* یکی از خبرای جالب این روزها اعتراضات دانشجویان کوی دانشگاه به کمکهای نقدی رئیس جمهور بود. من به شخصه از این اعتراضها خیلی خوشحال میشم و حتی از وجود فضایی که باعث شده اینها راحت اعتراض و اعتصاب کنن. زمانی که ما دانشجو و توی کوی بودیم، اگه اعتراضی میکردیم به خیانت به خاتمی و اصلاحات محکوم میشدیم (الانم همینطوره، تا یکی انتقاد میکنه راحت بهش برچسب میزنن) همین کمکها سال آخر زمامداری خاتمی و چند ماه پس از ۱۶ آذر هم انجام شد (با عنوان تبریک روز دانشجو) دوستان اون موقع که یادشون نرفته تجارت کارتهای جوان که خاتمی در دانشگاه تهران توزیع کرد ها؟! گفتن همه مون بریم بانک تجارتی که توی خود پردیس مرکزی هست و اونجا تجارت کارتی گرفتیم که بسته به مقطع تحصیلی توش ۴۰ تومن و یا ۲۰ تومن بود؟! جالبه که بین کسانی که این کارتها رو گرفته بودند قرعه کشی هم شد و هم سوئیتی ما یک لپتاپ توشیبا هم برنده شد! سوالم اینجاست که چرا اون موقع کسی چیزی نگفت و به اینکارهای بد بد اعتراضی نکرد؟!

* من از این آدمهای کم حافظه ای که همه رو گوسفند فرض کردند به شدت حرصم میگیره. معلومه که من اینکارها رو تائید نمیکنم ولی خوب شماهایی هم که دارید با مطالب پر طمطراق رقیب رو می کوبیدید هم دست به همین کارها میزدین. همین شایعه رد صلاحیت کروبی. دوستان خوش حافظه انشاءالله یادتون هست که قبل از اعلام شورای نگهبان می گفتین بچه ها برین اینور و اونور بگین که معین رو میخوان رد صلاحیت کنن؟! وقتی علت پرسیده میشد میگفتن اینطوری باعث میشه فکر کنن معین کاندیدای نظام نیست و بعلاوه هرکی مظلوم تر باشه رای میاره؟! بعید میدونم این چیزا رو الان یادتون باشه و احتمالش صد در صد هست که حتی تکذیبش کنید.

* این یکی رو هم اگه نگم روی دلم میمونه! از آدمی مثل خاتمی بعیده که قانون اساسی رو بلد نباشه. از اونجائی اینو میگم که احتمالا مغز متفکر بیانیه های میرحسین خاتمی باشه. بنده توصیه میکنم آقای میرحسین یک دور قانون اساسی رو مطالعه بفرمایند و اونوقت ببینن آیا میتونن به این مواردی که توی این بیانیه به اصطلاح حقوق شهروندی هست عمل کنند یا نه؟! در نهایت اگه ایشون رای بیارن باید برای اجرای قانون اساسی همین کشور سوگند بخورن آخه! تا جائی که ما یادمونه خاتمی علیرغم شعارهاش تغییری در قانون اساسی نداد. چون یه سری از مفاد این بیانیه کلا با قانون اساسی ما جور در نمیاد و تا همین جاش ایشون سوگند دروغ خوردند! حالا بگذریم از اینکه برخی از مفاد این بیانیه، حتی در صورت رییس جمهور شدن ایشون، در حوزه اختیارات ایشون نیست (!)

* میدونم این غر زدنهای من بی فایده است و در حال حاضر لابد فقط رای آوردن مهمه. ولی خوب انصافتون کجا رفته ملت؟!

۷۰ نظر

  1. شهرزاد ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۴:۰۰ ب.ظ

    من واقعا از اینکه داره مناظره پخش میشه خوشحالم و فکر می کنم این یک حرکت عالی و یک کلیشه شکنی هستش که ضرغامی انجام داده، خلاف اون چیزی که در زمان لاریجانی باب بود که همه ظاهرا و به طور احمقانه و ریاکارانه ای از هم تجلیل می کردن.

    “امیدوارم که البته تشریفاتی نباشه و اینها بدور از شعارهایی مثل نگرانی برای انقلاب فقط به فکر اهداف و رای آوردن خودشون باشن و امیدوارم که حقایق رو بگن و سانسوری هم در کار نباشه.”

    خُب مسلما تشریفاتی خواهد بود تا حدودی. حتی در کشوری مثل آمریکا هم که معمولا کاندیدا ها راحت تر پای دوربین حرف می زنند و احساسات بروز می دن و بشکن می زنن و این حرفها، مناظره اوباما و مک کین هم تا حدودی تشریفات داشت. اصلا مهم نیست اینها. همینطوری هم رو در رو قرار گرفتن کاندیدا ها خودش کلی هیجان انگیزه. مخصوصا چون الان هر کدومشون اون یکی رو می کوبه، بدک نیست ببینیم چشم تو چشم که میشن برخوردشون چطوریه!! :)

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    منظورم از تشریفاتی بودن این بود که از قبل مشخص نباشه سوال و جوابها و بی البداهه باشه. منظورم اینه که به خاطره پاره ای مصالح از قبل برخی چیزا رو تعیین نکرده باشن
    در مورد اون تشریفاتی که نوشتی آره خوب اون همه دنیا هست :)
    اتفاقا من به شدت منتظر این مناظره ام و دعا میکنم کاش همین یک ساعت دیگه بود!:))

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    یادم رفت که بگم من زمان لاریجانی رو ندیدم چون بچه مدرسه ای بودم و تو مد این چیزا نبودم:))
    ظاهرا اون موقع رودر رو نبوده یعنی نماینده های کاندیداها می اومدن خوبی الان اینه که خودشون میان

    جواب به این نظر

  2. ehsan10 ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۴:۳۳ ب.ظ

    اگر بارها و بارها توی این وبلاگ به رتبه کنکورتون مهندسی کامپیوترتون و…اشاره نکرده بودید فکر می کردم این نوشته یک نوجوان ساکن شهرستانی دور افتاده است.نمی دانم آیا لازم به تکرار این بدیهی ات است:
    ۱- صدا و سیما دولتی نیست بلکه زیر نظر رهبر است. خاتمی در دوران ریاستش انتقادات زیادی به آن داشت.دولت احمدی نژاد هم چندین بار به عملکرد صدا و سیما اعتراض کرده است. بجای حرص خوردن کمی مطالعه بفرمایید.
    ۲- گروه فشار ی که با موتور هزار به سر در خوابگاه دختران فاطمیه کوی دانشگاه تهران میزدن که دخترها رو پراکنده کنن که به تظاهرات پسران کوی ملحق نشن، وزیران خاتمی را در روز روشن کتک می زد و خاتمی کاری نمی توانست بکند (با شما هم عقیده شدم در این مورد!!) برادر حزب الله سعید عسگر (خدا قسمت دختر مومنه ای چون شما گرداناد! ) و ناتوانی خاتمی در مورد محاکمه و مجازاتش را که به یاد داریم؟!
    ۳-خاتمی اسطوره و قهرمان نیست. اشکالات فراوانی بر او وارد است (موارد بالا و…).ولی از دروغگویانی چون احمدی نژاد بهتر است.
    ۴-به عنوان کسی که اغلب مطالب شما را خوانده ام باید عرض کنم: گرچه شما در کوی زندگی کرده اید ولی هیچگاه در متن حوادث نبوده اید. شما آدم ترسو و محافظه کاری هستید که حتی جرات عبور از کنار یک تجمع (بودار!) را نداشته اید.
    ۵-خاتمی هم قبل از انتخابات پول توزیع کرد؟!!! چرا شما مومنین و مومنات اعتراضی نکردید؟!
    ۶- با بند آخر نوشته شما موافقم.
    در نظام سلطانی ولایت فقیه بهر حال رییس جمهور تا حدودی می تواند موثر باشد. و نمی توان انتظار تغییرات کلان از او داشت. به همین خاطر من به رییس جمهور ی رای میدهم که کمترین حرف شنوی را از رهبر داشته باشد.
    با احترام—————-احسان

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    ببین آقا/خانم محترم بنده میدونم که صدا و سیما زیر نظر رهبره و رییسش توسط ایشون انتخاب میشه
    اما مثل اینکه اصلا متن رو نخوندید!

    یکی از شگردها اینه که مدام میگن صدا و سیما داره از دولت نهم دفاع میکنه و اینو ضعف دولت نهم میدونن. مشکل اینجاست که روال صدا و سیما همواره همین بوده. مشکل من اینه که تعریف و تمهیدات قبلی درست بوده و الان نه؟ مثل اینکه نخوندین بنده نوشتم عدم وجود شبکه خصوصی مشکل ماست!

    درباره سایر انتقاداتتون اینکه پسند شما چیه . خوب پسند شماست ولی حق ندارید درباره بنده قضاوت کنید. من یادم نیست نوشته باشم توی متن حوادث بودم و تا جایی که یادمه دیوار بوداری هم نبوده که لازم بوده باشه ازش گذر کنم

    اگه درباره کوی نوشتم به واقعه ای بود که پسران کوی در ۱۸ تیر آخرین سال خاتمی تظاهرات کرده بودند توی امیرآباد و دختران قصد داشتن ملحق بشن ولی با اینکار مانع شدن
    مسئله بحث دفاع از این حرکات نیست مسئله اینجاست که صدا و سیما چیزی نگفت کسی هم یقه خاتمی رو نگرفت!
    در ضمن خاتمی نمتونست کاری کند میتونست حرف بزنه سکوتش یعنی موافقت خواهشا سکوتهای مزخرف خاتمی رو برای بنده توجیه نفرمائید

    جواب به این نظر

    ehsan10 Reply:

    ۱- ممنون.
    ۲- با یه خواننده موافقم : بسیاری از مواردی که به عنوان مشکل احمدی نزاد مطرح میشه در واقع حاصل مدیریتهای قبلیست(و بخصوص نتیجه ۲۰ سال سلطانی خامنه ای) ولی چون الان باید احمدی نزاد کوبیده بشه این موارد رو مطرح میکنند!!
    ۳- اماشما همانطور که عرض کردم به نظر میرسه تازه به این شهر اومدین.
    ۴- نه! روال صدا و سیما همواره همین نبوده! یکی از چالشهای بزرگ دولت خاتمی با صدا و سیما ی لاریجانی بود که به شدت ضد دولت بود. (کامنت مژده) اما صدا و سیما ی ضرغامی دوست احمدی نزاد است.
    ۵- چرا صدا و سیمادرباره واقعه کوی چیزی نگفت؟ به دلیل بالا!
    ۶-در مورد سکوتهای مزخرف خاتمی با شما موافقم.
    ۷-اما اینکه ْ که گروه فشار هم از اختراعات دولت خاتمی و نظامی گری پنهان دولت خاتمی بود.ْ فکر کنم دوستان حزب الله شما راهم به خنده بیاندازد!! خاتمی اگر عرضه داشت جلوی کتک خوردن وزیرانش را می گرفت و… . راستی این گروهای فشار خاتمی به اضافه کفن پوشان رفسنجانی در دوران احمدی نزاد کجا هستند؟!
    ۸-ٌگذر از دیوار بودار ٌ؟!! بابا یه ذره دقت! عرض شد : شما آدم ترسو و محافظه کاری هستید (این لزوما هم بد نیست ها!) که حتی جرات عبور از کنار یک تجمع (بودار!) را نداشته اید. بنابر این گفتن ٌ …برای کسانی بگید که اون موقع در متن حوادث نبودند، توسط گروه فشار خاتمی کتک نخوردن (!!؟؟)، .. اینها رو برای آدمهای شهرهای دور که خیلی از اتفاقات پایتخت خبری ندارن …ٌ از طرف شما جکی بیش نیست.
    ۹-…

    جواب به این نظر

    مهتاب Reply:

    به شدت با نظرات احسان موافقم…منم یکی از خواننده های قدیمی و همیشگی وبلاگ زهرا هستم…ولی با خوندن این متن به کلی ازش نا امید شدم…

    جواب به این نظر

    pحجت Reply:

    من هم به شدت با احسان موافقم

    جواب به این نظر

  3. شهرزاد ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۴:۳۳ ب.ظ

    من اولین انتخاباتی که شرکت کردم ۱۶ ساله بودم، دور اول که خاتمی رییس جمهور میشد. اصلا مثل الان هیجان انگیز نبود. اون موقع اصلا تبلیغات تلویزیون مناظره یا حتی بحث بین نماینده های کاندیداها نبود. انگار بحث سیاسی هم تابو بوده اون موقع. فقط فیلم کوتاه تبلیغاتی بود.
    حالا بذاریم این دفعه باشن هرطوری. موضوع اینه که بار اولشه همچین جسارتی به خرج می ده صدا و سیما. گمون نکنم دیگه اونقدر تشریفاتی باشه که از قبل بگن چی بگین. اما همونم چون استارت کار هستش خوبه. بهتر از نبودنشه. ۴ سال دیگه مطمئن باز تر برخورد میکنن، مثل الان که از ۴ سال پیش باز تره که مناظره گذاشتن.

    جواب به این نظر

  4. شهرزاد ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۴:۳۴ ب.ظ

    “اتفاقا من به شدت منتظر این مناظره ام و دعا میکنم کاش همین یک ساعت دیگه بود!”

    منم همینطور. :دی

    جواب به این نظر

  5. sassan ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۵:۰۹ ب.ظ

    همون احمدی نزاد لایق امثال شماست

    جواب به این نظر

    samane Reply:

    براستی که دمت گرم همین احمقی نزاد از سر این ملت بیسواد هم زیاده ملتی که دنبیال ملا باشه همین گه هم باید رئیس جمهورش باشه

    جواب به این نظر

  6. ناشناس ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۵:۴۴ ب.ظ

    اطلاعات سیا سی ات خیلی کم و ناقص و اکثرا در حمایت از رییس جمهور فعلی است.من که فکر نمی کنم در زمان خاتمی صدا و سیما اینقدر واضح و جانب دارانه ازش حمایت کرده باشه.گروه فشار ی که با موتور هزاردانشجو ها رو می زدن وزیران خاتمی را کتک می زدن و خاتمی کاری نمی توانست بکند در ضمن اگر خاتمی هم مثل احمدی نژاد در ماه های آخر ریاست اش اینقدر به تکاپو اقتاده بود از دادن پول به دانشجو ها گرفته تا افزایش حقوق بازنشستگان چرا اعتراضی نشد!!! از جانب شما که اینقدر حرص می خورید برای مملکت
    احمدی نژاد هم قبل از انتخاب شدنش وعده های دروغینی داد که از حوزه اختیاراتش خارج بود و حتی یکی از وعده هایی که عملی بود هم اجرا نکرد مثل حمایت از مستضعفان!!!

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    کجای این متن بنده گفتم این کارهای احمدی نژاد حسنه که شما از کوره در رفتید؟ من میگم کسانی که دارن به اینها اعتراض می کنن چرا به اونها معترض نبودن؟ اگه چیزی بده باید مطلقا بد باشه نه اینکه کاستومایز شخصی!
    خوب خدا رو شکر که فرمودید وزیران خاتمی رو کتک میزدن

    بنده به همین دلیل میگم نظامی گری پنهان

    خاتمی که لال نبود. چرا حرفی نمیزد؟ چرا ساکت بود؟ چرا بعدها هم حرفی نزد؟ مگه خاتمی رییس جمهور این کشور نبود؟ میتونست اعتراض کنه. یعنی از دستورات اینها خبر نداشت؟!!

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    در ضمن اکثرا در حمایت از رییس جمهور فعلی رو هم اگه نمی نوشستید بنده می فهمیدم چرا از کوره در رفتید
    کلا سیاست و استراتژی مزخرف فعلی همینه که تا یکی میگه این میپرید بهش که چرا اون نه؟!!!

    جواب به این نظر

    ناشناس Reply:

    خب خودت هم داری می پری که !!! و همون سیاست واستراتژِی به قول خودت مزخرف رو در پیش گرفتی!

    جواب به این نظر

  7. جغله ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۶:۳۹ ب.ظ

    هاله نور-به دست آوردن انرژی اتمی توسط دختر ۱۶ ساله در منزل- ۲ بچه کافی نیست – گوجه رو از محل ما بخرید – اونقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان (بخوانید ک ..) پاره شود- بدرقه ملوانان متجاوز انگلیسی ۱۶ ساعت پس از اولتیماتوم بلر – قیمت نفت هرگز زیر ۱۰۰ دلار نمی شود – اوباما ریس جمهور نمی شود – وووووو ….
    خاتمی بد بود ولی محمود افتضــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاحه

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    جغله جان مثل اینکه دقت نکردین:
    من اصلا بین خاتمی و احمدی نژاد مقایسه ای انجام ندادم چون معتقدم اصلا قابل قیاس با هم نیستند هرکدام تو یه کتگوری جدا هستن
    اصلا بین زمان خاتمی و احمدی نژاد هم مقایسه نکردم
    این پست بیشتر به شیوه های انتخاباتی و دغدغه های روشنفکران اشاره داشت.
    به نظرم خیلی واضح بود!

    جواب به این نظر

  8. جغله ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۶:۴۰ ب.ظ

    به موارد بالا حمایت تمام قد از کردان متجاوز به عنف – متقلب و دروغگو و وزیری با ۱۶۰ میلیارد دارایی رو اضافه کنید

    جواب به این نظر

  9. محمدعرفان ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۸:۳۹ ب.ظ

    اتفاقا من عقیده دارم همین نقد کردن ها و تحمل اصلاح طلبان در قبال نقد ها هستش که باعث پیشرفتشون شده. خیلی از وبلاگ ها مثل جمهور با اینکه می دونیم یک اصلاح طلب هستند اما باز میان کروبی و مخصوصا میر حسین رو نقد می کنن. و این خیلی خوبه. هر چند من به شخص با بعضی از قسمت های مطلبت موافق نیستم، اما به عنوان نقد حتما می خونم و میدونم که سایر اصلاح طلبان هم همین گونه هستند.

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    ای کاش همه مثل شما فکر میکردن !
    فعلا که همه میگن سکوت کنیم و سوال نپرسیم تا رای بیاریم (!)

    جواب به این نظر

  10. مژده ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۸:۵۲ ب.ظ

    زهرا جان یک مقدار مطالعه ات رو بیشتر کن دخترجان. تلویزیون دولتی منظورش این نیست که از رئیس جمهور پول میگیره ، یعنی از پول مملکت استفاده می کنه. در ضمن شما زمان خاتمی اگه تلویزیون رو روشن می کردید می دیدید که دائم هوار می زد که گرونی که عاملش رئیس جمهوره مهمترین مشکل مملکته. روزنامه ها لانه دشمن شدند (یادت میاد که کدوم روزنامه ها رو می گفت). کنفرانس برلین رو که یادت نرفته تلویزیون پخش کرد. .. و اما محض اطلاعتون بگم که در بسیاری از کشورهای دنیا شبکه های دولتی هم داریم و اتفاقا شبکه های دولتی منتقدترین شبکه های اون کشور هستند .

    جواب به این نظر

  11. default ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۹:۲۶ ب.ظ

    اولا که آقای رفسنجانی ریاست محترم مملکت ما هستند
    یا به عبارت خودمون اکبر شاه
    پس فضولی نکن تا در وبلاگ تو را هم تخته نکردن
    دوما قیاس دولت خاتمی با دولت کنونی یک قیاس مع الفارغه دختر!!!!
    ببین چی رو به چی ربط می دی
    از اونهایی هم که کامنت می ذارن بخواه مودب تر باشن
    و در مورد چیزی که نمی دونن حرفی نزنن
    قران می گه:
    از چیزی که نسبت به آن علمی نداری پیروی مکن….

    جواب به این نظر

  12. ... ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۱۱:۲۶ ب.ظ

    اصن فرض کنیم نمی تونه قانون اساسی رو تغییر بده این چه فرقی به شمایی که موافق قانون هستی می کنه!؟ منه مخالف قانون اساسی اگه به میرحسین رای ندم به احمدی نژاد یا هر اصولگرای نادان دیگه ای رای نخواهم داد! خداقلش اینه که رای نمیدم…

    که این به نفع شماهاست!!!!

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    شماها یعنی کی ها؟! تا جایی که یادم میاد بنده کاندید نشدم!

    جواب به این نظر

  13. ... ۱۳۸۸-۰۲-۳۱، ۱۱:۲۸ ب.ظ

    موضع سیاسی تون جالبه!
    هرچی که از دهن حامیان احمدی نژاد می شنویم رو می گید بعد می گین من کی گفتم طرفدارشم!؟ با چهارپا که حرف نمی زنید….می فهمیم بعضی چیزها رو

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    من اصلا ناراحت نمیشم که موضعم با طرفداران خاتمی یکی میشه یا احمدی نژاد یا موسوی یا کروبی
    این شمایی که صفر و یک فکر میکنی و مدام داری به این یا اون نسبت میدی تا با میزان حقیقت بسنجی!
    من اینطور نیستم اگه چیزی حقیقت نباشه میگم برام مهم نیست که کدوم وری می افتم.

    مشکل شماست که از افراد بت ساخته اید

    جواب به این نظر

    samane Reply:

    کسی که مخالفین نظرات خودش را بزغاله میداند و کسی که نان از منبر دین و تعصب کور میخورد دگم نام دارد و دنباله روی یک ادم دگم و کسی که والدین بیسوادی دارد نمیتواند رجل سیاسی یک کشور انهم ایران باشد ۳۰ سال قبل چرا ولی امروز با اینهمه دانشجو و میزان سواد مردم کم کم باید به حاشیه برود و خود سازی کند و افکار قرون وسطی خود را فراموش کند و چه ایرادی دارد که امثال مسئولین دولت نهم کمی درس بخوانند و بیشتر درک یافته و انگاه جلو بیایند . سواد چیزی نیست که با کتاب حاصل شود ادم باسواد به شعور بیشتری نیاز دارد . که متاسفانه شعور در این میان کنار گذاشته شده .

    جواب به این نظر

  14. آرش ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۱۲:۰۳ ق.ظ

    جوابتو اینجا دادم: http://balatarin.com/permlink/2009/5/21/1594651#c-1760113

    جواب به این نظر

    samane Reply:

    آرش جان من نتوانستم بازش کنم .

    جواب به این نظر

  15. خواننده بی سروصدا ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۱۲:۳۳ ق.ظ

    چقدر وقتی این متن شما رو خوندم خوشحال شدم.کاملا میفهمم که چی دارید میگید و چه مفهومی رو میخواید برسونید ولی متاسفانه افراد متعصب که تعدادشون توی ایران از افراد منطقی خیلی خیلی بیشتره،هیچ درک روشنی از نوشته شما نمیتونند داشته باشند.ربط دادن این نوشته به حمایت از احمدی نژاد یعنی همین تعصب!! من دانشگاه تهران نبودم و نمیدونم که اون گروه فشار قضیش چی بوده.اما در مورد صداوسیما باید بگم که عملکرد صداوسیما به دلیل محافظه کاری بیش از حد ،همواره عملکردی اشتباهه.این اشتباهات زمانی بیشتر نمود پیدا میکنه که مثلا رئیس جمهور از طیفی مخالف با مدیران رده میانی صداوسیما باشه.که این اتفاق در زمان خاتمی افتاد.
    در مورد کلیت این پست باید بگم که الان بسیاری از مواردی که به عنوان مشکل احمدی نزاد مطرح میشه در واقع حاصل مدیریتهای قبلیست ولی چون الان باید احمدی نزاد کوبیده بشه این موارد رو مطرح میکنند!!بدون اینکه لحظه ای فکر کنند که روزی باید پاسخگوی این موارد باشیم.
    ادامه بدید به این پستهای بیطرفانه و مبتنی بر منطقتون.

    جواب به این نظر

  16. لیلی ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۱:۴۵ ق.ظ

    هیچ کس ایده آل نیست.
    سیاست و مملکت ما این قدر هزار توی داره که باید گاهی سیاست مدار بود تا بشه از اون هزارتو بهترین نتیجه رو درآورد.
    شاید اگر ما هم از گزینه های دیگه که وجود داره با خبر بودیم به تصمیم گیری ها اینقدر بدبینانه نگاه نمی کردیم

    جواب به این نظر

  17. لیلی ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۱:۴۹ ق.ظ

    ضمنا من نمی فهمم چرا ما هنوز یاد نگرفتیم که مودبانه حرف بزنیم و نظراتمون رو ثبت کنیم.
    طرفداری از یک نفر که باعث نمیشه که عقلمون رو از دست بدیم و از طرف مقابل فقط بدی ببینیم

    جواب به این نظر

  18. کامران ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۲:۴۱ ق.ظ

    زهرای عزیز
    از روزهایی که نوشتن این وبلاگ را شروع کرده بودی و تازه وارد دانشگاه شده بودی، وبلاگت را می خواندم چون بوی صداقت و صفا داشت و شاید به خاطر آنکه در همان دانشکده ای درس می خواندی که من سالها پیش در آن درس می خواندم و بنا براین خاطرات شیرینی را در من زنده می کرد.
    مدتی بود که هیچ وبلاگی را نمی خواندم تا اینکه امشب پس از سالها، دوباره وبلاگ تو را تصادفا دیدم.
    راستش از این پستت شگفت زده شدم. دختر دانشجوی با صفای ما حالا خانم مهندسی شده است که مواضع سیاسی تندی دارد. این خیلی خوب است اما آنقدر اشتباه تاریخی در پستت وجود دارد که باورم نمی شود بتوان در دانشکده فنی درس خواند ولی با ایت بی دقتی مطلب نوشت.

    ۱-«خرداد ۷۶ خاتمی اومد که دست مافیای رفسنجانی و پدرخوانده ها رو کوتاه کنه و حالا توی خرداد ۸۸ همین مافیا داره از موسوی (خاتمی چی ها) حمایت میکنه. »
    در دوم خرداد اصلا هاشمی در مقابل دوم خرداد نبود. دو دوره هاشمی تمام شده بود و اتفاقا چون احتمال قدرت گیری کامل جناح راست آن موقع ( اصولگرایان امروز) وجود داشت همه گروههای دیگر از جناح چپ تا کارگزاران سازندگی که احتمالا منظور شما از مافیای هاشمی است) با کنار گذاشتن اختلافات قدیمی، یکصدا در کنار خاتمی بودند. شاید برای شما باور نکر
    دنی باشد، اما مهمترین بخش فیلم تبلیغاتی خاتمی که از بلویزیون پخش شد، همان ۵ دقیقه ای بود که آقای کرباسچی به شدت از آقای خاتمی طرفداری می کرد و خیلی ها معتقدند که همان ۵ دقیقه، برای کراسپس به قیمت دادگاه و زندان بعدی تمام شد.

    ۲-«مگه زمان خاتمی صدا و سیما به نفع دولت عمل نمیکرد و به به چه چه نمیکرد؟»
    اگر سال ۷۶ برای ما پیرمردها خاطره زنده است، سال ۸۴ نباید برای شما فراموش شده باشد. در تمامی دوران خاتمی تلویزیون در دست جناح مقابل بود و نه تنها به به و چه چه نکی کرد، بلکه به بزرگنمایی هر موضوع کوچکی که می توانست مایه کاهش اعتبار دولت و اصلاح طلبان باشد می پرداخت. از موضوع محاکمه کرباسچی تا گوشتهای آلوده تا کنفرانس برلین ( که عجب شباهت غریبی با کنفرانس ژنو داشت!) هر کدام به ماجرایی برای کوبیدن دولت تبدیل می شدند. بخصوص از سال ۸۳ سیاست تلویزیون در بزرگنمایی کارهای شهردار وقت تهران ( آقای احمدی نژاد) و کوچک کردن کارهای دولت بود. مثلا در روزی که آقای خاتمی یکی از بزرگترین سدهای ایران ( کرخه؟) را افتتاح کرد، اخبار تلویزیون تنها ۳ دقیقه را به این خبر اختصاص داد و در مقابل در همان شب نزدیک به نیم ساعت گزارش در مورد افتتاح پله برقی پل عابر پیاده میدان هفت تیر (!) توسط شهردار تهران پخش کرد. بگذریم از برنامه یکساعته هفتگی که اختصاص به ملاقاتهای مردمی ایشان در شهرداری تهران داشت. واقعا شما این موضوع را از یاد برده اید ؟

    ۳«مگه وقتی توی ۱۸ تیر هر سال وقتی گروه فشار با موتور هزار به سر در خوابگاه دختران فاطمیه کوی دانشگاه تهران میزدن که دخترها رو پراکنده کنن که به تظاهرات پسران کوی ملحق نشن، صدا و سیما چیزی نشون میداد؟ لابد همه اینها بدون اطلاع خاتمی بود (حتی خود حادثه ۱۸ تیر) خوب باید پرسید این چه رییس جمهوریه که از هیچی خبر نداشت؟!»
    معلوم است که تلویزیون چیزی را نشان نمی داد چون تلویزیون در اختیار جناح مخالف بود که خودشان آن موتورسوارها را فرستاده بودند و چرا باید پاسخ کار مخالفان خاتمی را از آقای خاتمی خواست؟ آقای خاتمی طبق قانون اساسی کشور ، اختیاری در تلویزیون نداشت. پس تنها راهی که می شد رفتار تلویزیون یا همه نهادهای مخالف را تغییر داد، فشار افکار عمومی بود. حتما دیده ای که در همه دنیا وقتی تیم ملی کشوری عقب می افتد، تماشاچیان، تشویق خود را شدت می بخشند تا تیمشان با نرژی بیشتری حمله کند اما در ایران تماشاچیان فقط وقتی که تیم ملی از حرف جلو می افتد تیم ملی را تشویق می کنند و وقتی که تیم ما عقب می افتد ، تماشاچیان ما شروع به ناسزا گفتن به بازیکنان و مربیان می کنند و در نتیجه روحیه آنها را در بدترین زمان در هم می شکنند. ما در حوزه سیاسی نیز همین رفتار را داریم. تا زمانی که دست اصلاح طلبان پیش بود همه به تشویق آنها می پرداختیم اما به محض آنکه حریف پاتک زد، بجای همراهی و تشویق، شروع به نق زدن و متلک گفتن و ناسزاگویی کردیم و بزرگترین فرصت دهه های اخیر را به راحتی به حریف واگذار کردیم.

    ۴-« تا جائی که ما یادمونه خاتمی علیرغم شعارهاش تغییری در قانون اساسی نداد. »
    واقعا می توانید یک نمونه سند از این شعارهای خاتمی را که خواستار تغییر در قانون اساسی شده باشد ، بیاورید؟ تا جایی که من به یاد دارم در همان ۱۶ آذر آخر ، او به صراحت تلاش برای تغییر قانون اساسی را نزدیک به خیانت شمرد. البته نه برای آنکه آن را بدون نقص می داند بلکه چون می داند در شرایط فعلی موازنه قدرت، تغییراتی که در هر قانونی داده شود به نفع قدرت برتر و نه اصلاحات خواهدبود. در بند بالا هم دلیل تغییر این موازنه را بیان کردم.

    ۵-«میدونم این غر زدنهای من بی فایده است و در حال حاضر لابد فقط رای آوردن مهمه. ولی خوب انصافتون کجا رفته ملت؟!»
    واقعا نصافتون کجا رفته ملت؟

    جواب به این نظر

    بهار Reply:

    قضیه قتل های زنجیره ای رو از قلم نندازید که حسینیان در صدا و سیما اصلاح طلبان را محکوم کرد.

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    چیزی نگین که آدم خنده اش بگیره!
    کیه که ندونه خاتمی دستور توقیف پیگیریهای مربوط به قتل های زنجیره ای رو داد؟!!

    جواب به این نظر

    بهار Reply:

    ظاهرا بعضی چیزها را فقط شما میدونین. چون هیج رفرنس دیگه ای نداره. اگه داره که رفرنس بدین.

    جواب به این نظر

  19. شهرام ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۲:۴۴ ق.ظ

  20. کامران ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۳:۳۹ ق.ظ

    ۶-«یکی از خبرای جالب این روزها اعتراضات دانشجویان کوی دانشگاه به کمکهای نقدی رئیس جمهور بود. من به شخصه از این اعتراضها خیلی خوشحال میشم و حتی از وجود فضایی که باعث شده اینها راحت اعتراض و اعتصاب کنن. زمانی که ما دانشجو و توی کوی بودیم، اگه اعتراضی میکردیم به خیانت به خاتمی و اصلاحات محکوم میشدیم (الانم همینطوره، تا یکی انتقاد میکنه راحت بهش برچسب میزنن) همین کمکها سال آخر زمامداری خاتمی و چند ماه پس از ۱۶ آذر هم انجام شد (با عنوان تبریک روز دانشجو) دوستان اون موقع که یادشون نرفته تجارت کارتهای جوان که خاتمی در دانشگاه تهران توزیع کرد ها؟! گفتن همه مون بریم بانک تجارتی که توی خود پردیس مرکزی هست و اونجا تجارت کارتی گرفتیم که بسته به مقطع تحصیلی توش ۴۰ تومن و یا ۲۰ تومن بود؟! جالبه که بین کسانی که این کارتها رو گرفته بودند قرعه کشی هم شد و هم سوئیتی ما یک لپتاپ توشیبا هم برنده شد! سوالم اینجاست که چرا اون موقع کسی چیزی نگفت و به اینکارهای بد بد اعتراضی نکرد؟!»

    آیا شما فکر می کنید که اعتراض به پرداخت بوده است؟ یا اعتراض به عنوان « هدیه رییس جمهور» بوده است؟ البته اگر رییس جمهور این هدیه را از جیب خودش هم می پرداخت باز جای اعتراض داشت اما وقتی پولی از بیت المال در آستانه انتخاباتی که ایشان هم کاندیدا است پرداخت میشود، همان عنوان هدیه رییس جمهور برای مشکوک شدن به ماجرا کافی است و اعتراض دانشجویان هم به همین نکته بوده است.
    جهت یادآوری شما در سال ۸۴ آقای خاتمی کاندیدا نبود، کارتهای اهدایی به عنوان هدیه ایشان یا هدیه هیچ کس دیگری اعطا نشد بلکه بانک تجارت در اجرای یک طرح تجاری خود ، که هنوز هم ادامه دارد، اولین شهرک بانکداری الکترونیکی را در دانشگاه تهران راه اندازی کرد و به دانشجویان کارتهایی را اعطا کرد. تداوم این طرح باعث شده است که بانک تجارت امروز ۵۵۰ هزار مشتری کارتی جدید داشته باشد و از بابت پولهای درگردش این کارتها سود بسازد.

    قبول می کنید بین کاری که یک بانک برای سودآوری خودش آنجام داده است و کاری که با هدف رای آوری ( رای خری) انجام شده است، هیچ شباهتی وجود ندارد.

    این هم متن خبری که دوسال بعد در این مورد چاپ شده است:
    «بانک تجارت دو سال پیش ابتکار راه اندازی شهرک بانکداری الکترونیک خود را از دانشگاه تهران آغاز کرد. به گفته دکتر امید، معاون مالی و اداری دانشگاه تهران در آغاز کار، تردیدهای بسیاری در موفقیت این ایده مطرح می شد. بانک تجارت در آغاز کار، برای ۳۰هزار دانشجوی دانشگاه تهران کارت بانکی صادر کرد و با نصب خودپرداز و دستگاه پایانه فروش، تلاش کرد تا دانشگاهیان را به عنوان گروهی مرجع به استفاده از مظاهر اولیه بانکداری الکترونیکی تشویق کند. به گفته دکتر امید، امروز پس از گذشت دو سال، ۱۷ شهرک بانکداری الکترونیکی توسط بانک تجارت در دانشگاه های سراسر کشور راه اندازی شده و ۳۰۰هزار نفر صاحب کارت های بانکی شده اند. معاون مالی و اداری دانشگاه تهران می گوید: بانک تجارت برای نخستین بار از طریق سیستم Overdraft (برداشت اضافی از حساب) وام هایی را در اختیار دانشجویان قرار داده است. دکتر امید تشکر ویژه ای از مسوولان بانک تجارت می کند که با ابزارهای تشویقی بسیاری تلاش می کند تا جامعه را با بانکداری الکترونیک آشنا کند. او می گوید: سال گذشته بانک تجارت به ۱۳ دانشجو لپ تاپ جایزه داد و رقم ۳۰میلیون تومان جوایز سال گذشته را امسال به ۵۰میلیون تومان رسانده است. »

    ضمنا قرعه کشی این کارتها هم قبل از انتخابات ۸۴ که در پاییز آن سال یعنی در زمان دولت نهم انجام شده است و بنا بر این شایبه سو استفاده تبلیغات انتخاباتی نداشته است.

    ما مهندس هستیم. از کارولوکس و رضایی و نادر اصفهانی و جمالی باد گرفته ایم که اول فرضیات مسئله را بررسی کنیم و سپس به نتیجه گیری بپردازم.

    =========================
    امای سوای این بحثها ما به عنوان مهندس مسایل سخت را با استفاده از مدلهای ساده تر بررسی می کنیم تا انبوه پارامترهای کم اهمیت، مانع از تشخیص تاثیر پارامترهای مهمتر نشوند. من مدل انتخابات جاری را ساده کرده ام. اسمش را مدل ۴ شرکت می گذارم:

    اگر در این کشور فقط چهار شرکت کامپیوتری وجود داشته باشند که مدیر عامل هر کدام از آنها یکی از این ۴ کاندیدای موجود با همین ضعفها و کاستی ها باشند و اگر فرض کنیم که هیچ فرصت شغلی در خارج از این ۴ شرکت وجود نداشته باشد، شما کدام شرکت را برای استخدام انتخاب خواهید کرد؟( بعید می دانم که بخاطر وجود نقاط ضعف این ۴ نفر ، اصلا قید کار را بزنید.)فرض کنید پس از انتخاب، تا ۴ سال حق استعفا ندارید.

    توجه دارید که نقش مدیر عامل شباهت زیادی با نقش رییس جمهور دارد زیرا همه قدرت هم در اختیار مدیر عامل نیست و او هم مجبور است برای به کرسی نشاندن خواسته هایش، با هیئت مدیره و مجمع عمومی و البته در سمت دیگر با رقبا، تعامل کند.

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    مطالبتون جالب و مستدل بود .

    جواب به این نظر

    لیلی Reply:

    خیلی خوشم میاد که به راحتی حرف حق رو می پذیرین.
    از پذیرش و انتقادپذیریتون خوشم میاد

    جواب به این نظر

    .... Reply:

    عزیزم این زهرا ،اون زهرا نیست .

    جواب به این نظر

  21. علی ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۱۰:۰۶ ق.ظ

    سلام
    جالب اینجاست این طرفداران خاتمی و موسوی که اینقدر دم از آزادی میزنند تا نظری مخالف خودشونو می شنوند به شدت آمپر میچسبونند و موضع می گیرند و فحش میدند و تحمت میزنند و هر کار دیگه ای که از دستشون بر بیاد فی الواقع آزادی خوبه ولی فقط برای اونا !
    هر کی نظرش مثل اونا نباشه مسلما بی سواد هست و اگرم معلوم شد که قبلا با سواد بوده (بازم از نظر خودشون) خوب میگن فلانی از شما بعیده و از این به بعد دیگه رسما بی سواد حسابش میکنند.
    و از اونجا که من طرفدار موسوی نیستم و کروبی و رضایی هم که اصولا طرفدار ندارند پس حتما عامل احمدی نژادم

    جواب به این نظر

    jiiiiiigh Reply:

    میشه لطف کنی و یه مثال از اون فحش هایی که شنیدی رو بگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    جواب به این نظر

  22. علی ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۱۰:۰۹ ق.ظ

    راستی من یادم رفت ،می خواستم بگم جالب بود
    ولی یهویی حواسم پرت شد شروع کردم به چرت و پرت نویسی

    جواب به این نظر

    بهار Reply:

    خوبه خودتم میگی چرت و پرت

    جواب به این نظر

  23. sassan ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۱۱:۵۳ ق.ظ

    احمدی نژاد یه فاشیسته

    جواب به این نظر

  24. باران ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۱۲:۲۰ ب.ظ

    در مورد صدا و سیما کاملا موافقم…تا خصوصیشو نداشته باشیم همینجوریه اوضاع! یادمه موقع هاشمی و خاتمی هم همینطور بود…خیلی لوس و بیمزه همیشه از دولت حمایت میکرد..الان هم همینطوره…کلا در جهت یکسری مصلحتهای من در آوردی صدا و سیما انگار هیچوقت نباید مشکلات دولت و انتقادات تند رو نسبت بهش مطرح کنه.

    کاش همه میتونستن بی تعصب حرف بزنن و فکر کنن.

    جواب به این نظر

  25. محمد ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۱:۱۶ ب.ظ

    ایا وزیر ارشاد را رییس جمهور انتخاب می کند؟ زمان خاتمی کجا صدا سیما حمایت کرد.اگه در مورد کوی دانشگاه چیزی نگفت به خاطر این بود که کارا از طرف خودشون انجام می شد!!!!!!!!!

    جواب به این نظر

  26. samane ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۳:۴۰ ب.ظ

    مو های سیخ چه ربطی به خواهر و مادر داره . یکی دوست داره موهاشو سیخ کنه . یکی هم در شغل دولتی توی گوش دانشجو میخواد سیخ کنه . من فکر میکنم دین داشتن ربطی به سیخ کردن مو نداره اگر دین بخواد به موی سر و نوع ارایش یک ادم کار داشته باشه حتما موفق نمیشه . امر به معروف و نهی از منکر اولین قدم در استبداد میتونه باشه حی علی خیر العمل هم که در اسلام هست بهترین تعریف از دمکراسی میتونه باشه . فلذا جامعه دیندار باید شعار خودشو عوض کنه تات بتونه بقا داشته باشه والا تا چند وقت دیگه که سواد مردم بالا بره کسی نان مفت به روحانی بعنوان سهم امام و خمس و زکات نمیده . و البته چه بهتر هم که نده و این قماش دنبال کار ابرو داری باشند و از مفتخوری دست بردارن

    جواب به این نظر

    ... Reply:

    این نظریه ت درست.
    تو میگی جامعه دیندار ما باید شعارش رو عوض کنه،
    من میگم دین (در تعریفی که امروزه تو جهان وجود داره) چیز بیخودیه.
    چیز بدییه.
    بیشتر از اینکه باعث و بانی پیشرفت بشر و به قول خودش به کمال رسیدن بشر بشه،
    درد و رنج رو برای جوامع انسانی به همراه آورده.
    شاید خیلی ها در رابطه با این حرف موضع گیری کنن ولی یه واقعیته.
    آدم های ممکلت وقتی ادرار کردنشون به تعالیم دینی بسته است که
    وقتی توالت رو میسازی رو به فلان سمت باشه،
    وقتی میری توش به فلان پا برو،
    وقتی ریدی اینطوری بشور، …
    همین تفکر دست آخر میاد به چند تا خال مو به عنوان یه تهدید نگاه میکنه که مبادا هویت نداشته اش از بین بره و از اونجایی که طبق همین تعالیم باید کسی رو قصد نابودی دین خدا رو داره کافره و باید کشت، باید بزنیم دهن این آدم موقشنگ رو به گا بدیم تا دین فکر در معرض خطر دادن دیدن به سرش نزنه.

    جواب به این نظر

  27. رودابه ایرانی ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۳:۴۷ ب.ظ

    امن هم به خاتمی انتقاد دارم بانو جان اگر خاتمی در شانزده اذر عصبانی شد داشجوی ما چه برخوردی داشت/ان برخورد شایسته دانشجو بود که داد وهیاهو راه بیندازد/

    جواب به این نظر

  28. مهدی ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۴:۲۲ ب.ظ

    جالبه مطلبی را گفتی که من ذهنم ۱ ماهی میشه درگیرشه و اینکه چرا آدم ها خیلی زود و راحت می تونن رنگ عوض کنن و جالب تر که ما هم خیلی راحت رنگ جدیدشون را می پذیریم. به خدا من که اصلا نمیتونم باور کنم بعضی از این آدما اصلا شخصیت اصلاحات یا اصول گرایی را داشته باشند و فقط اینجور مواقع رنگ عوض می کنن. و ما را هم رنگی می کنند . اگه یه سریه فیس بوک یا فرند فید بزنی متوجه میشی چی میگم.
    همیشه برام جالب بود یه شخصی مثل ابن عباس با اون سابقه درخشان چطوری رنگ عوض کرد و به امام حسن خیانت کرد. ولی حالا دارم متوجه میشم.

    جواب به این نظر

  29. یه بنده خدا ۱۳۸۸-۰۳-۲، ۱۲:۳۷ ق.ظ

    خوب به اونی که این مطلب رو برات نوشته بگو یه چند تا مقاله و روزنامه و کتاب درست و درمون هم بده بخونی جوجه اطلاعاتی…تابلو برات نوشتن….عقل تو به این خرده فرمایشات قد نمیده.چندین ساله که میخونمت و می خندم…عمرا بحث سیاسی تو مخ گنجیشکیت جا بگیره….وردست ثمره هاشمی خوب آدمهایی دور و برت جمع شدن..

    جواب به این نظر

  30. -- ۱۳۸۸-۰۳-۲، ۱۲:۴۰ ق.ظ

  31. 48 ۱۳۸۸-۰۳-۲، ۲:۲۱ ق.ظ

    خوشم اوومد … بعد از مدت ها یک چیزی خوندم که نشان از شعور سیاسی داشت نه شعار سیاسی … ممنونم از این همه واقع بینی … موفق باشی

    جواب به این نظر

  32. jiiiiiigh ۱۳۸۸-۰۳-۲، ۲:۲۹ ق.ظ

    می دونی تفاوت ما با شما چیه؟؟
    اینکه ما می دونیم برای حمایت از میرحسین نباید احمدی نژاد رو تخریب کنیم و می فهمیم که تنها راه رقابت سالم اینه که فقط از برنامه ها و حرفهای کاندیدای محبوبمون حرف بزنیم و دفاع کنیم ..
    در حالی که شماها برای رای آوردن کاندیدای خودتون فقط دنبال تخریب فرد مقابلید ..
    شما ابتدایی ترین راه بازی سیاسی رو رعایت نکردید ..
    فرق ما تا شما خیلیه ..

    می دونی بعضی وقتا به چی فک می کنم زهرااااا؟؟ اینکه خوبه طرفدار احمدی نیستی وگرنه چی کار می کردی!!!

    جواب به این نظر

  33. jiiiiiigh ۱۳۸۸-۰۳-۲، ۲:۳۳ ق.ظ

    کاش می دونستم خاتمی در حقت چه بدی ای کرده که این همه ازش متنفری … بدترین آدمهای دنیا هم اینقدر بد به نظر نمی رسن که خاتمی نه؟؟!
    بودن خاتمی لیاقت می خواست که ما نداشتیم .. فقط همین ..

    جواب به این نظر

  34. kamrad ۱۳۸۸-۰۳-۲، ۳:۳۸ ق.ظ

    از سیاست نوشتن، کار سختیه!
    چون همیشه یه چیزی پشت ماجرا هست که ازش بیخبری. و با این بیخبری اگه قضاوتی کنی، فکر میکنی درست دربیاد؟!

    مثلا از سکوت خاتمی نوشتین! منم نمیدونم چرا!
    ولی یادمه یه شخصیی چنین اتفاقی براش افتاد که نماینده شهر ما بود. همه میگفتن برسه به مجلس دیگه تمومه و کلی سر و صدا میکنه! ولی هیچ خبری ازش نشد! و من میدونم چرا! که اگه منم بجاش بودم کاری نمیتونستم بکنم.

    جواب به این نظر

  35. ناشناس ۱۳۸۸-۰۳-۲، ۵:۱۳ ق.ظ

    kamran khoob va poro peymoon javabet ro dad.ba arze poozesh inja too fazaie cyber sathe agahie mardom ye khoorde bala tar az sokhanrani haie DOCTORe…nemishe ba zheste roshan fekri mellat ro KH…r kard.hamchin mochet ro migiran ke haz koni ;D

    جواب به این نظر

  36. سعید ۱۳۸۸-۰۳-۲، ۴:۳۱ ب.ظ

    عجیبه از شما که اینقدر در تحلیل سیاسی ضعیف هستین توصیه میکنم اصلا سیاسی ننویسین
    شاید دوستان وزارت کشور فشار آوردن
    بهر حال پس مواظب باشین خودتون را مفت نفروشین
    مقایسه خاتمی و موسوی با این آقا واقعا ابلهانه است
    این آقا که دائم داره کادو میده و بنده خدا اصلا ستاد نداره اونهایی که هستن خودجوشن
    مثلا هاشمی ثمره

    جواب به این نظر

  37. دوست ۱۳۸۸-۰۳-۲، ۹:۳۷ ب.ظ

    زهرا خانم! نظر من را خواهش می کنم تایید نکتید. برای خودتان است. قویاً توصیه می کنم سعی کنید سیاسی ننویسید. مسلما دختر خوب و در یک زمینه ی خاص متخصصی هستید اما دوستانه توصیه می کنم به دلیل ضعف مبانی تحلیل سیاسی و اجتماعی، فعلاً سیاسی ننویسید و بیشتر مطالعه کنید. وگرنه بعدها ممکن است پیش خودتان اذیت شوید. از طرف یک دوست

    جواب به این نظر

  38. Ehsan ۱۳۸۸-۰۳-۲، ۱۱:۳۳ ب.ظ

    مدت هاست که مظالب سایت شما رو می خونم، خیلی مطالب جالبی داره…
    ولی در مورد تحلیل های سیاسی با دوستان دیگه موافقم. زیادی سطحش پایینه.
    واقعاً انگار تو یک دنیای دیگه هستی!!
    همین آقای احمدی نژاد نبودند که بودجه IT رو زیادی دونستند و کلاً حذفش کردند؟
    چند تا از سخنرانی هاشو گوش دادی؟ تا حالا به ادبیات صحبت کردنش دقت کردی؟

    سخنان رییس جمهور بعد از ارسال ماهواره امید: “تا چند سال پیش بچه های ما در مدرسه می گفتند کشور های خارجی دارند ماهواره به فضا می فرستند و ما آفتابه می سازیم حالا ما موفق شدیم….”
    واقعاً لیاقت ما ایرانی ها اینه که این آقا با این ادبیات رییس جمهور باشند؟
    کمی هم نقدهای مخالف رو بخون… تعصب بیجا به خرج نده…
    به جای اینکه فکر جواب دادن به این نظرات باشی یه کم فکر کن!
    “شاید حق با دیگران باشد!”

    جواب به این نظر

  39. عابر ۱۳۸۸-۰۳-۳، ۱۱:۱۳ ق.ظ

    نقد خیلی خوبی بود. فقط توی برچسب ها فراموش کردی طنز و تخیلات کودکانه رو اضافه کنی.

    جواب به این نظر

  40. رضا ۱۳۸۸-۰۳-۳، ۴:۵۴ ب.ظ

    زهرا خانم
    خاتمی روز دانشجو هدیه داد نه دم دمای انتخابات.
    به روز نامه نگارها هم می خواست لپ تاپ بده، اشکالی داشت؟ بالاخره یک قدم به دیجیتالی شدن کمک می کرد.

    جواب به این نظر

  41. اشکبوت ۱۳۸۸-۰۳-۴، ۱۲:۵۸ ب.ظ

    این مطلب کمی ناامیدم کرد. به نظرم ما باید این اخلاق بی معنی ایرانی که آدمها را به دو دسته خائن و قهرمان ملی تقسیم میکنیم کنار بگذاریم. من نمیدونم شما سال های آخر خاتمی چی دیدی، ولی تا اونجا که من خودم یادمه صدا و سیما یک پنجم حمایتی که از احمدی نژاد میکنه رو از خاتمی نکرد. و “گروه های فشار خاتمی”؟ من نمیدونم، ولی تا حالا فکر میکردم این گروه های فشار ضد خاتمی عمل میکردن. مشکل اون زمان این بود که به جای یک سیاستمدار، آدمی رییس جمهور شد که چیز خاصی از سیاست نمیدونست. شما ظاهرا کمی به تئوری توطئه معتقدی.

    جواب به این نظر

  42. مهدی ۱۳۸۸-۰۳-۶، ۴:۵۷ ب.ظ

    ممنون کامران،

    خیلی منطقی و به درو از احساسات جواب دادی.

    به عنوان یه هم دانشکده ای سابق جمله زیر حسابی نوستالژیکم کرد!! :)

    “ما مهندس هستیم. از کارولوکس و رضایی و نادر اصفهانی و جمالی باد گرفته ایم که اول فرضیات مسئله را بررسی کنیم و سپس به نتیجه گیری بپردازم.”

    البته جمله “ما مهندس هستیم” من رو یاد احمدی نژاد انداخت.

    جواب به این نظر

  43. سارا ۱۳۸۸-۰۳-۱۳، ۳:۳۱ ب.ظ

    واقعا عالی بود. وقتی مطلبتو خوندم انگار همه ی حرفای دل منو داشتی میزدی.
    مرسی واقعا.
    خوشم میاد از این جوونایی نیستی که جو میرحسین و خاتمی گرفته باشدت!!
    واقعیتو میینی!!

    جواب به این نظر

  44. bozdel ۱۳۸۸-۰۳-۲۸، ۳:۰۹ ق.ظ

    سلام بر همه طرفداران آزادی
    ای عزیزان نکنه از راهی که در آن قدم برداشته اید ناامید یا پشیمان بگردید
    نکنه فکر کنید که نتیجه انتخابات واقعی و صحیح است
    اگر می خواهید مطمئن شوید راه شما حق است به لینک زیر سری بزنید
    http://rapidshare.com/files/245705437/whereismyvote.rar.html
    رای ما را از صندوق ها در آورده اند
    خیلی ها می دانند اما جرات گفتن ندارند.
    نکنه فکر کنید که خون شهیدانمان بیخودی ریخته شده است.

    جواب به این نظر

  45. امیر ۱۳۸۸-۱۰-۱۶، ۳:۳۱ ب.ظ

    سلام
    چند سالی هست که نوشتهای شما را میخوانم- بنابرین با سبک نگارش شما بیگانه نیستم. در پست قبلی نوشتی که باید “درست و درمان نوشت” آمدم که بخوانم ان چیزی که حرفش زده شده بود ندیدم. در نوشته وقتی میتوانی از موضع این طرف و ان طرف صحبت کنی که بیطرفی را رعایت کنی- که شما نکردید. راحت بنویس که من اینگونه فکر میکنم!
    - در زمان خاتمی کدام دانشجو برای انتقاد به او به دادگاه و مسلخ کشیده شد؟ برای منصف بودن حتا به “نیمچه مسلمان” بودن هم نیازی نیست. در دولت ولایتمدار احمدی نژاد هر کس انتقادی کند جوابش داغ است و درفش- مگر اینکه پر زور تر باشد.
    - من در چهار شهر مختلف ایران زندگی کرده ام – قبل از بازگشت به تهران – کمترین ان ۴ سال. میپذیرم که بصورت طبیعی امثال احمدی نژاد هم طرفدارانی دارند. اما قسمت عمده طرفداران ایشان به وسیله چک پول های – از جیب همین ملت – خریداری شدند. و تازه این هم جواب نداد و آخر ان کردند که همه دیدند – و بعضی ها تصمیم گرفتند که نبینند.
    - “رهبر و رییس دولت مردمی” این مملکت برای هر سفرشان سینه چاکان ویژه خود را با اتوبوس از شهری به شهر دیگر منتقل میکنند یا از پادگان ها و ادارات و مدارس ….. قانون انتخابات برای این وجود داشت که جلو این مسائل گرفته بشه ، اما خوب قانون انتخابات هم ولایی شد!
    - نوشتی که ” من با سرسختترین طرفداران آقای احمدی نژاد هم بحث کردم. حتی اونها هم منتقدش هستن ولی بازهم میگن اگر کاندید بشه بهش رای میدن” معروف هاست که طلبه ی برای تبلیغ به روستایی فرستاده میشه از یکی از اهالی میپرسه که شما از کی تقلید میکنید میگه از شما. طلبه جواب میده که نه من خودم مقلد هستم. اهله روستا میگه که مرتیکه … مرجع تقلیده خودش نمیفهمه.
    - نوشتی که تجمع تا کی! هموطن من علت وجود قانون اساسی همین هست. این حق هر ایرانی هست که چنانچه با موضعگیری مخالف هاست مخالفت را از طرق مختلف از جمله راهپیمایی نشان بدهد. هیچ ، تکرار میکنم هیچ، قانون یا بخشنامه یا دستوری نمیتواند قانون اساسی را معلق یا باطل کند. کاری که در دولت ولایی بصورت روزانه انجام میشود.
    - نوشتی که “من چیزی قریب به ۷ ساله این دنیای وبلاگستان رو می شناسم. خوب یادم هست که یک عده قبل از معروف شدن و سلبریتی سیاسی شدن چطور مینوشتن و به چه لینکهایی علاقه داشتن، اما متاسفانه هی تغییر و تغییر کردن تا جایی که خیلی مواقع، برای همشکل جماعت شدن، انصاف رو زیر پا گذاشتن و علیرغم همه متنهایی که در باب بیعدالتی حکومت و عکس العمل تند نسبت به مخالفین مینویسن …” گیرم تمام آنچه نوشته درست باشد آیا این به دولت مجوز خشونت و نقض حقوق انسانی اونها رو میده؟

    باید تاریخ بخوانیم. چیزی که علی رو علی کرد ریش و پشم و رد مهر و انگشتر و رکوع و سجود و مثل اینها نبود. صفات انسانی بود- این علت ماندگاری و محبوبیت علی هست.

    دانم در این زمانه که کارندگان باد
    حتی
    فرصت نمی کنند که توفان درو کنند

    کارندگان باد از یاد می روند
    گرچه امید هستی جاویدشان به دل
    با یاد می روند

    جواب به این نظر

نظر شما