سال ۸۴ رفسنجانی، سال ۸۸ احمدی نژاد!

* دیسکلیمیر: اینها نظرات شخصی یک شهروند عادیه!

* فضای فعلی وبلاگستان و به خصوص اینترنت بازم شبیه ۴ سال پیش هست فقط با یک تفاوت که اون موقع لولو خورخوره وبلاگستان هاشمی رفسنجانی بود و حالا احمدی نژاد! الان تو وبلاگستان یک مد جدیدی هست به اسم فحش به احمدی نژاد! نگاه به حجم مطالب داغ و پرلینک شونده، اثبات این حرفه. با روند فعلی (و اگه تغییر نکنه) حدس بنده اینه که نتیجه انتخابات باز چیزی خواهد بود که اصلاح طلبان بیان تو وبلاگهاشون یا تقلب در انتخابات رو مطرح کنن یا مردم بیچاره رو پوپولیست بنامند(!) انشاءالله که به خاطر دارید انتخابات ۸۴ چه مطالب پر طمطراقی در باب دکتر معین و ایضا تخریب رفسنجانی نوشته میشد و چه چهره ای از رفسنجانی توی ۹۸% متون اینترنت نمایش داده میشد؟! از عالیجناب سرخپوش گرفته (من یادمه این شعاری بود که دانشجوها بعد از سخنرانی آقاجری جلوی سردر دانشگاه تهران میدادن) تا متهم به دست داشتن تو قتلهای زنجیره ای و …
اما نتیجه انتخابات چی شد؟! دکتر معین حتی رایش به کروبی هم نرسید (حدسی که من امسال برای موسوی میزنم) و رفسنجانی به همراه احمدی نژاد به دور دوم راه پیدا کرد. تو دور دوم که انشاءالله باز هم خاطرتون هست به یکباره همه تغییر کردن و رفسنجانی یک دفعه ای خوب شد و مطالب عجیب در تخریب احمدی نژاد شروع شد. این شعاری که توی عکس زیر (منبع عکس) میبینید که یادتون هست؟

* من سال ۸۴ به رفسنجانی رای دادم چون دل خوشی از خاتمی نداشتم! عدم دلخوشی من از خاتمی از یکسال آخر ریاست جمهوریش شروع شد و وقتی که توی سالن ۱۶ آذر در جواب اعتراضات دانشجوها، فقط بهانه می آورد که “نذاشتن”، به اوج خودش رسید! خاتمی برای من همون روز تموم شد. اون روز در جواب سوالات دانشجوها مبنی بر اینکه چرا در حالیکه ۸ سال فرصت داشته، به شعارهایی که داده عمل نکرده و فقط حرفشون رو زده؟ فرمودند که: بچه ها آدم باشید وگرنه دستور میدم، بندازنتون بیرون(!) با این حرفش اعتراضات دانشجوها بیشتر شد و کمترین فحشی که به خاتمی اون روز دادن احمق خفه شو و دروغگو و… بود (قابل توجه دوستانی که از مفاهیمی مثل شان ریاست جمهوری حرف میزنن) من هیچوقت اون دانشجوهایی که هر یک دقیقه یه بار حرف خاتمی رو با فحشهای بلند قطع میکردن و میگفت دروغگو دیگه شعار نده رو نمی بخشم و ایضا خود خاتمی که خیلیها رو از خودش ناامید کرد. الان قصد ندارم درباره خاتمی حرف بزنم چون خاتمی علیرغم اینکه هنوزم برای اینکه به میرحسین اعتماد به نفس بده، کنارش وامیسته، راستش از نظر من به تاریخ پیوسته. اینها رو فقط برای این نوشتم که بگم من به وزیر همچین آدمی رای نمیدادم اونم وزیری که اقتدارگرا نبود!

* داشتم میگفتم که الان وضعیت به همون صورته! در حالیکه خیلیها حتی اسم موسوی رو نشنیدن و ماهایی هم که اسمش رو شنیدم شروعش با بدنامی بوده (خاطرتون که هست تا یکماه پیش موسوی رو رقیب خاتمی میدونستید و از اصلاحاتی مثل بسته پر ریسک، وزیر کوپنی، استعفای نابجا در دوران وزارت، سیاستمدار دهه شصتی و نظایر اون ازش یاد میکردید. ماها که دهه ۶۰ نوزادی بیش نبودیم، این شما بودید که اینطوری موسوی رو به ما شناسوندید!) و تازه از برنامه هاش هیچ خبری نیست، اصلاح طلبان وبلاگستان تنها استرانژی که حالا نشون دادن نوشتن مطلب علیه احمدی نژاد بوده! بر فرض گیریم که اینها اثر کرد (لابد درست مثل سال ۸۴)، در اون صورت این مطالب روی اینترنت چند درصد از رای ها رو بهتون اختصاص میده؟!

* بذارین یه خاطره تعریف کنم! سال ۸۴ من با اینکه انتخابم رفسنجانی بود ولی بازم همایش معین (تربیت بدنی دانشگاه تهران) رو رفتم که ببینم چه خبره؟ یکی از دوستامم باهام اومده بود. همایش شروع شد و من یادمه که آهنگهای حماسی انیگما با صدای وحشتناک بلندی پخش میشد و اتفاقا جمعیت خیلی زیادی هم اومده بودند. ابتدا هم حجاریان بنده خدا با اون حال بدش سخنرانی کرد و طبق معمول مستقیم به رفسنجانی متلک گفت. (من در فاصله ۱۰ متری از معین و حجاریان نشسته بودم) و بعدش معین سخنرانی کرد که اعتراف میکنم حجاریان با اون حال بدش به مراتب مسلط تر از معین بود، حین صحبتهای معین بچه های نسیم (که خیلیم زیاد  بودند) فرت فرت سخنرانی رو قطع میکردن و کف و سوت میزدن، دوستم برگشت گفت: زهرا با چیزهایی که روی اینترنت دیدم و جمعیت و وضعیت امروز شک ندارم که معین رای میاره. من حتی بدون اینکه برگردم بهش نگاه کنم گفتم: اتفاقا با توجه به همینهایی که گفتی من مطمئنم که معین رای نمیاره!

* حالا وضعیت همین طوره! خواهشا توجه داشته باشید که شهرت موسوی اصلا به اندازه معین نیست! معین هرچی که بود وزیر خاتمی بود. ضمن اینکه مگه همین خودتون نبودید که تا یکماه پیش علیه موسوی مطلب مینوشتید و مطلب لینک میکردید، روی چه حسابی میخواین حرفاتون رو باور کنیم؟! اصلا فرض کنیم ما همه مون توی این State هستیم که فرض میکنیم احمدی نژاد بد و اخ هست (من نمی فهمم چرا هی اصرار دارین اینو به همدیگه ثابت کنید، چیزی که تو اینترنت زیاده مطلب علیه احمدی نژاده)، مسئله اینجاست که از کجا معلوم موسوی بدتر نباشه؟ اصلا این آقا کی هست؟ ایشون ۲۰ سال سابقه اجرایی نداشته، از طرفی برنامه ها و سیاستهاش هیچ معلوم نیست و اونوقت شماها باز هم مثل گذشته مشغول تخریب احمدی نژادید؟! احمدی نژاد هرچی که هست پایگاه مردمی قوی ای داره، از رسانه هایی هم که در اختیارش هست داره به بهترین وجه استفاده میکنه، برعکس شما از همین رسانه برای اینکه استفاده درست بکنید، دارید کار عبثی می کنید که نتیجه گرا نیست. من حتی فکر میکنم اینهمه تخریب احمدی نژاد رو بیشتر تو موضع مظلومیت قرار خواهد داد!

* الان سوالات بی پاسخ اینهاست: ۱- آقا فرض میکنیم احمدی نژاد بد است، چه تضمینی هست که موسوی بدتر نباشه؟! ما هیچی از ایشون نمیدونیم (ما یعنی مای نوعی باور کنید خیلی از دانشجوها هم حتی اسم ایشون رو هم نمیدونن تقریبا گمنامترین کاندیدا هستن)
۲- کابینه احتمالی ایشون کیا هستند؟ به خصوص وزارت هایی مثل وزارت فناوری اطلاعات، اقتصاد، نفت، کشور، اطلاعات، ارشاد و آموزش و پرورش
۳- مشاورین احتمالی ایشون چه کسانی خواهند بود؟! آیا از حزب مخالف هم خواهند بود یا مثل خاتمی یک تیم متملق و چاپلوس (به گمان من که باعث افول خاتمی هم شدند) خواهند بود؟
۴- برنامه های ایشون راجع به سیاست خارجی، خصوصی سازی، انرژی هسته ای، سازمان تربیت بدنی، آزادی مطبوعات، زنان، برخورد با مخالفین، گسترش شبکه اینترنت چی خواهد بود؟ ایشون کماکان میخوان شعارهای عمل نشدنی مثل جمع آوری گشت ارشاد رو به ما تلقین کنند که میدونیم دست ریاست جمهوری نیست و صرفا مصرف انتخاباتی داره؟!
۵- برنامه های اصلاح طلبان برای پیدا کردن جایگاه مردمی چیه؟! واضحه که از نظر من این جایگاه وجود نداره و اکثرشون تافته های جدا بافته ای هستند که خودشون رو روشنفکر و نخبه سیاسی میدونن و مخالفین رو هم بنیادگرا و پوپولیست!!
۶- چه تضمینی هست که ایشون به شعارهاش عمل کنه؟! راستش بنده معتقدم همه پوپولیستن! منتها درجه اش فرق میکنه یکی مردم عادی رو گول میزنه که در حالت عادی انرژی زیادی نمی خواد و یکی هم روشنفکران رو فریب میده که منصفانه نگاه کنیم دومی پوپولیست قهارتریه!

* اینها رو نوشتم برای اینکه دوستان به جای تخریب احمدی نژاد (یعنی لوپی که تمومی نداره و تو اینترنت پُره)، برنامه های موسوی یا سایر کاندیداها رو بیان کنن که بیایم مقایسه کنیم که کدومیکی در حال حاضر برای این مملکت مفیدتره؟! اگه بخواین به همین روش ادامه بدین و دلتون رو به این خوش کنین که مطالبتون تو بالاترین و سایر شبکه های اجتماعی داغ میشه، به ولله بی نتیجه است! بی نتیجه از این نظر که بازهم همون رای های قبلی و از قبل معلوم رو خواهید داشت و با این شیوه ها رای جدید بدست نمیاد!

* پانوشت: بازم مثل سابق میگم که اسم آوردن از کسی توی این متن به معنای حمایت و یا عدم حمایت از اون فرد نیست و دوم اینکه من رو جز افرادی قرار بدید که بر این باورم که اینترنت منبع خوبی برای شناخت مردم ایران نیست!

۹۰ نظر

  1. مصطفی ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۳:۵۱ ب.ظ

    اجباری برای رای دادن به موسوی نیست من بشخصه آرزو میکنم محسن رضایی رییس جمهور بشه اما احمدی نژاد خیر، مساله اصلی اینه که احمدی نژاد دوباره رئیس جمهور نشه، مطئنا موسوی وو رضایی و قالیباف و بقیه کاندیدها از گندهایی که احمدی نژاد تو چهار سال گذشته ببار آورده درس گرفتن و بهرحال وضعیت بهتری رو بوجود خواهند آورد.

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    سوال همینه! رو چه اساسی همچین فکری می کنین؟! بر اساس کدوم گفته موسوی به همچین نظری رسیدید؟!

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    ضمن اینکه من معتقدم بقیه رای چندانی نخواهند داشت. به خصوص رضایی! قالیباف که به نفع احمدی نژاد کنار کشیده! احتمالا رقابت بر سر احمدی نژاد کروبی و موسوی خواهد بود که من فکر میکنم کروبی در نهایت به نفع موسوی کنار می کشه!

    جواب به این نظر

    آقا پسر مجرد Reply:

    بعیده کروبی تا آخرش هست
    برنامه هاشم معلومه
    تیمشم خیلی قویه
    برنامه های اقتصادیشم که دکتر نیلی نوشته

    جواب به این نظر

    سقراط Reply:

    سلام. من با تمام صحبتهای شما موافقم. ولی به نظرم اینها همه حرفهای کلیشه ای و سلیقه ای هستش. چون اگه این نوشته و این حرفها هم نباشه مردم رای خوشونو میدن. به نظر من هیچ پیامی تو نوشتت پیدا نمیشه. سعی کن زحمتت رو هدر ندی.بهترین راه برای یک انتخاب درست فقط آگاهی و اطلاعات درست از برنامه و شخصیت کاندیداهاست. ببخشیدا.

    جواب به این نظر

    ناشناس Reply:

    گوه.خوردی

    جواب به این نظر

  2. جغله ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۳:۵۳ ب.ظ

    الان مشکل این مملکت این نیست که کی رای بیاره
    مشکل اینه که محمود خله رای نیاره
    ضمنا:
    شعار انتخاباتی احمدی نژاد:
    خودم ریدم تو مملکت خودمم جمعش می کنم

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    والا با این ادبیات مشعشع من ترجیح میدم باهاتون بحث نکنم!
    فقط برای معتقدین به نظریه شما بگم که سال ۸۴ هم همین نظریه رو داشتید گسترش می دادید!!!
    ظمنا طبق اون شعار هم پس بهتره همه مون دست به دست هم بدیم که بازم رای بیاره دیگه! پس این بازیها برای چیه؟!

    جواب به این نظر

  3. آقای محترم ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۴:۰۱ ب.ظ

    مطلب جالبی و تامل برانگیزی نوشتید . وقت هایی هست که آدم حس می کنه

    یک موجی له و یا علیه کسی درست شده و اکثر مردم بی دلیل از کسی خوششون

    می آید و یا بدشون می یاد . فکر می کنم در زمان انتخابات هم این طوری می شه .

    نظر من اینه که وقتی برای خود آدم تصمیم گیری سخت می شه بهتره ببینه دور و بریای

    یک شخص و یا طرفدارانش چه کسانی هستند و مخالفینش چه کسانی .

    درست نیست انسان تحت تاثیر جو عمومی باشه ولی چه اشکالی دارد تحت تاثیر

    جو افراد روشن فکر و دانشمند و اندیشمند جامعه باشد ؟

    طبق گفته شما اکثر افرادی که در اینترنت هستند (که اکثر قشر تحصیل کرده جز همین

    گروه هستند) از مخالفین دکتر احمدی نژاد هستند .وقتی با دقت بررسی می کنید

    متوجه می شید اکثر روشنفکرین جامعه ما هم همین نظر رو دارند . فکر می کنم

    همین برای این که به ایشان رای ندهیم کفایت می کند . (فکر می کنم در دانشکده

    کامپیوتر هم فقط یک نفر طرفدار ایشان هستند ;) )

    البته تاکید روی مهندس موسوی به معنای تایید ایشان نیست . بلکه اکثر می خواهند

    ۴ سال آینده این وضعیت تکرار نشود . البته بهتر است از مهندس موسوی نیز سوالات

    جدی (مثلا در باره حوادث دهه ۶۰) پرسیده شود و با توجه به آن ها دربارهاشان قضاوت

    شود . این ها نیز نظرات شخصی من بودند .

    با احترام فراوان

    جواب به این نظر

  4. ا... ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۴:۱۴ ب.ظ

    پست توپی بود ای ول!!! D:

    جواب به این نظر

  5. زهرا ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۶:۵۵ ب.ظ

    به آقا/خانم ساجدی که کامنتشو پاک کردم:

    ۱- بنده هیچوقت اصول گرا و یا اصلاح طلب نبودم مخصوصا دومی! بنا به این دلیلی که اینجا نوشتم:

    http://zahra-hb.com/1388/01/decision-making-base-on-left-or-right-dependency/

    2- اینکه نظر من راجع به بقیه چیه تابعی از شخصیت و نوشته هاشونه و مطمئنا به شما ربطی نداره!

    ۳- هرکس لابد قادره از خودش دفاع کنه و اینکه شما کاسه داغتر از آش شدید برای بنده بسیار عجیبه و البته مهم نیست

    ۴- هر موقع شما فهمیدی که باید چطور کامنت بذاری از نوعت انتقادی (و نه تخریبی و عمدی) اونوقت منتشر میشه من مشکلی با کامنت شما ندارم ولی کامنت شما بیشتر از اینکه توهین به بنده باشه به شخص مذکور بود!

    موفق باشی

    جواب به این نظر

  6. ساجدی ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۷:۱۲ ب.ظ

    اینکه شما اطلاح طلب یا اصولگرا باشی اصلا اهمیتی نداره چون شما اصلا عددی نیستی این وسط..من هم اگر آمدم و وقتم را تلف کردم و چیزی نوشتم برای شما نبود…بلکه برای این چند نفر خواننده ای بود که احیانا اینجا را بخوانند و فکر کنند خیلی خوب و منطقی می نویسی…ضمن این که گفتم شاید مختصر تاثیری هم روی شما داشته باشد…در مورد اینکه گفتی : “نظر من راجع به بقیه چیه تابعی از شخصیت و نوشته هاشونه و مطمئنا به شما ربطی نداره “…. باید بگم که وقتی شما راجع به بقیه نظر میدی اون هم توهین آمیز، البته که بقیه هم راجع به شما نظر خواهند داد !!
    ….ضمنا این پستت همون طور که گفتم کاملا پیشینه شما را نمایان میکنه…پس بیخودی نگو که اصلاح طلب نبودم …خودت گفتی که : “…عدم دلخوشی من از خاتمی از یکسال آخر ریاست جمهوریش شروع شد و وقتی که توی سالن ۱۶ آذر در جواب اعتراضات دانشجوها، فقط بهانه می آورد که “نذاشتن”، به اوج خودش رسید! خاتمی برای من همون روز تموم شد…” خوب من سوال می کنم ، مطالبات شما از خاتمی چی بود که بعدا ناامید شدی؟ یعنی از خاتمی مثلا مطالبه عدالت و اسلامی کردن دانشگاهها و تحکیم ولایت فقیه و این چیزهارو داشتی؟ یا چیزهایی از جنس مطالبات اصلاح طلبانه؟

    جواب به این نظر

    30-minut Reply:

    چرا جوش میاری؟ فقط بلدی کلمه اصلاح گرا رو استفاده کنی. اگه اینقدر وقتت واست ارزش داره واسه دیگران منت نذار. مثل آدمی می مونی که تو جمع جوگیر میشه و می خواد ساز مخالف بزنه تا به چشم بیاد. سیاست مثل یه مسابقه فوتبال میمونه. این وسط دور و برش توپ جمع کن ها خوب حقوق میگیرن ولی خیلی ها فقط وقتشونو هدر میدن این هم گفتم ساجدی جان که این همه می فهمی یه کم درک کنی.

    زهرا خانوم
    life is simple we make choices we dont look in back
    هر کی بشه بالاخره یه گلی به سر ما میزنه. حالا یه سری مینالن یه سری خوشحالند. فقط میدونم همه آدمها اختیار دارن. اگه احمدی نژاد سه تیغه میکرد یا یه کم جوونتر بود یا قد بلند بود کسی بهش ایراد نمیگرفت میدونی چرا چون ملت عقلشونو تو چشمشون گذاشتن. چشمی که هیچی رو نمیبینه.

    من هم بر این باورم که اینترنت منبع خوبی برای شناخت مردم “جهان” نیست!

    جواب به این نظر

  7. ساجدی ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۷:۱۷ ب.ظ

    من اینقدر که به حال امثال تو تاسف میخورم به حال کسانی مثل نویسنده وبلاگ آهستان تاسف نمیخورم..چون آنها اگر از کسی مثل احمدی نژاد حمایت میکنند از روی مبانی نظری و اعتقادی روشنی است که برای آنها حجت است…اما تو چی؟
    امثال تو از لج خاتمی و اصلاحات ، شدین طرفدار احمدی نژاد…

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    ببین آقا یا خانم (که بنده حدس میزنم خانم باشید با این ادبیات و استدلالهای آشنا و کاسه داغتر از آش بودن و سایر نشانه ها)
    اصلا برای من مهم نیست که تو فکر میکنی من اصصلاح طلبم یا اصول گرا! بنده هیچگاه کاندیدهای مورد علاقمو بر اساس اصلاح طلب و یا اصول گرا بودن انتخاب نکردم! دلیل این سماجت مسخره شما بعد از اینکه جواب کامنتت رو هم دادم برام واضحه ! اصلا فکر نمی کنم حتی تعریف اینها رو هم درست بدونی.
    من نگاه میکنم ببینم از بین کاندیداهای موجود کی اصلحه بهش رای میدم. هیچگاه یادم نیست که گرایش سیاسی کسی برام اهمیت داشته باشه!
    در دوره قبلی به رفسنجانی رای دادم چون کلا از کاندیدهای اصلاح طلب ناامید شده بودم و آقای احمدی نژاد رو هم خیلی نمی شناختم نه به خاطر لجبازی با کسی این کاریه که اتفاقا شماها دارین می کنین!
    حالا تو هی تا پس فردا بشین حرفهای اصلاح طلبهای رادیکال رو واسم ردیف کن، برام اهمیتی نداره
    اگه نوشتم از خاتمی ناامید شدم به خاطر بله قربان گویی خاتمی به غرب بود (و برخی اتفاقات داخلی که به اعتقاداتم مربوطن از همون جنسی که دغدغه های آقای آهستان هم هست نه مربوط به شما) بنابراین دلیل مطالبات اصلاح طلبانه! نبوده!
    اصلا میشه بفرمائید تعریف اصلاح طلبی چی هست اصولا؟! یعنی حضرت عالی که ظاهرا سردمدار اصلاحات هستید، میشه بفرمائید اصولا قراره چی رو اصلاح کنید؟! یا خاتمی چی رو اصلاح کرد؟! کجا چارچوبی براش تعریف کردید؟! شما هنوزم نمیدونین به کی باید رای بدین و چرا! صرفا از ترس احمدی نژاد موسوی موسوی می کنید ( یعنی آخر برنامه ریزی) اونوقت به بنده انگ می زنین که چی؟!

    اصلا میدونین چیه؟ اشکالی نداره! شما از الان بیا تا پس فردا در تعریف از اصلاحات واسم بنویس و به من فحش بده! من عادت کردم به فحشها و تخریبهای این جنس. اما مسئله اینجاست که معتقدم دردی ازت دوا نمیشه چون مشکل ریشه ای تر از این حرفهاست
    در ضمن اینکه تو چی ترجیح میدی و نمیدی هم سلیقه خودته و به بنده ربطی نداره!! منظورم اینه که بنده که نمیتوتم سلیقه حضرتعالی رو تغییر بدم. اعلامش به من هم مشکلی رو دوا نمیکنه. با تشکر

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    در ضمن اینم یادم رفت که بگم تاسف شما کاملا بی دلیله! لطفا حرص بقیه رو نخورید! هر کس اعتقادی داره! حالا یکی میبینی از احمدی نژاد خوشش میاد یکی از خاتمی و یکی هم از کروبی
    آدمها بر اساس اعتقادات و قوانین زندگیشون کسی رو انتخاب می کنن. شما تاسفتون رو هم لطفا برای خودتون و برای مسائل مهمتر نگهدارید (!)

    جواب به این نظر

  8. afshin ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۸:۵۳ ب.ظ

    soale ine agar be mosavy ray nadim be ki bedim? va soale dovom inekke barnamehaye ahmadynejad aslan chi hastan
    hata man to in 4 sal nafahmidam barnamehasho makhsosan to eghtesad hich chize khasy nadidim

    agar gharare mosavy va karoby barname bedan bayad ahmadynejadam barname bede valy mesle inke ba ghodrate tablighati ke ahmadynejad dare ehtiyajy be dadane barname nemibine

    جواب به این نظر

  9. ... ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۹:۵۴ ب.ظ

    صحیح است ….صحیح است….

    اولا:شما که به هاشمی رای دادی چه تضمینی(!) وجود داشت از خاتمی بدتر نباشه!؟ همون تضمین رو ما در مورد موسوی داریم( اساسا تضمینی وجود نداره .بهره بانک که نیست،آدمه!)

    ثانیا:سرتاپای نوشته تان تناقض است چون به قول خودتان نمی خواهید له یا علیه کسی حرف بزنید(چرا؟)
    جمله تکراری :”خاتمی به وعده هایش عمل نکرد” به این معناست که ما خواستار آزادی کامل سیاسی و تغییر اساسی در قانون اساسی! بودیم(مخصوصا آن تیکه مربوط به ولایت فقیه) اما نشد.یعنی خاتمی به انتظارات پاسخ نداد.اعتقاد شما به جمله فوق با نوشتن جمله هایی از این دست:”آقا فرض(!) میکنیم احمدی نژاد بد است،” تناقض آشکار دارد.
    یک جوری می گویید “فرض می کنیم” که انگار نیست!
    واقعیت این است که او بد است و اگر شما هنوز در این جمله شک دارید با کمال احترام باید بگویم شما یک “احمدی نژادی” هستید

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    احمدی نژادی بودن یا نبودن من چه مشکلی از انتخابات رو حل می کنه؟! و یا کدومیک از سوالاتی که مطرح شدن؟!

    جواب به این نظر

    ... Reply:

    بحث این جاست که ما با یک انسان متناقض طرفیم! که نمی دانیم بر چه مبنا و اصولی باید با او بحث کرد!
    بریم سراغ صحیفه نور و آیات قرآن یا اینکه دست به دامن مبانی لیبرالیسم شویم!
    از هر طرفی به قضیه نگاه کنید می شود از موسوی ( به طور نسبی) حمایت کرد!
    چون موسوی یعنی حد تعادل(باز هم به طور نسبی)
    از طرفی دم از عدم تحقق وعدهای خاتمی می دهید از طرفی به مشارکتی ها می گویید تندرو!! (در حالی که هر دو همین انتقاد را به خاتمی دارند!)
    این تناقضات چیزی نیست که با این مطلب دستگیرم شده باشد مدتهاست وبلاگ را دنبال می کنم

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    خوب به خوب نقطه ای رسیدیم!
    ۱- اگر ایشون خوب و به نظر شما متعادل هست چرا تا یکماه پیش عکسش رو می گفتید؟! هنوزم اس ام اسهای مشارکتی ها رو دارم که چیها درباره ایشون میگفتن و ضمنا پستهای وبلاگی علیه ایشون تو گوگل ریدر موجوده (حتی اگه از وبلاگها پاک بشه!
    ۲- در اینکه آیان قرآن با لیبرالیسم خیلی مواقع جمع نمیشه شکی نیست ولی مسئله اینه که چرا وقتی احمدی نژاد رو میخواین با موسوی مقایسه کنید یکیشون رو باید به قرآن متوسل شد د یگری رو لیبرالیسم؟! اگه اینطوریه عکس امام خمینی بالای کمپین ایشون چیکار می کنه؟!

    جواب به این نظر

    ... Reply:

    نه! به جای خوبی نرسیدیم

    ۱-من مگه مدافع مشارکتم!؟ضمن اینکه شما الان فکر می کنی همه اصولگراها از صمیم قلب و با تمام وجود از احمدی نژاد حمایت می کنند!؟تخریبهایی که اصولگرایان از احمدی نژاد کردند باور کنید اگر بیشتر از اصلاح طلبها نباشه کمتر نیست!برای مشارکتی ها بهترین گزینه خاتمی بود اما وقتی رفت بین موسوی و کروبی بدیهیه که موسوی رو حمایت می کنند همین مسئله در مورد اصولگراهاست دکتر علی مطهری طی مقاله در سایت تابناک انتقاد شدید الحنی از دولت کرد و دنبال کشاندن ولایتی به عرصه انتخابات بود اما الان…این آدم کجاست!؟ سکوت کرده! (ایضا حداد عادل بعد از آن نامه نگاری های عجیب در مقام ریاست مجلس)چون برای او قطعا بین موسوی و احمدی نژاد دومی گزینه بهتری است….به این میگن سیاست! انتخاب بهترین ها در بهترین شرایط !
    مخلص کلام: ایرادی که به مشارکتی ها می گیرید به طرز اولی(!) به اصولگرایان وارده پس نتیجه می گیریم چنین ایرادی اساسا به یک حزب وارد نیست!! چون حمایت احزاب از افراد نسبی و براساس اهداف تعیین شده آنهاست .
    آخر مگر خاله بازی است که تا دو تا انتقاد کردیم بعد بگوییم “قهر قهر تا روز قیامت”!؟

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    ببین آقا/خانم محترم
    من الان هرچی بگم شما میتونی یک مثال از احمدی نژاد بیاری که نقض باشه! چیزی که اساسا بحث این مطلب بوده! یعنی اینکه تنها استراتژی اصلاح طلبان الان ترسوندن ملت از احمدی نژاده روشی که ۴ سال پیش امتحان شد و جواب نداد . پس برای من بدیهیات رو نگید که تیم مقابل فلان است و بهمان هست

    شما هنوز سوال بنده رو جواب ندادید: درباره اینکه حرفهایی که درباره موسوی بیان میکردید چیزی در مایه های بدتر از احمدی نژاد بود چون ایشون رو رقیب خاتمی میدونستید یک سیاستمدار دهه شصتی از مد افتاد ه که الگوی زیست مسلمانی خطرناکی رو تعریف کرده بود و اقتصاد کوپنی و استعفای نا به جا و ورژن دیگه احمدی نژاد و چیزهایی بدتر از این.
    مشکل اینجاست که چرا به یکباره تمامی صفات منفی از ایشون رخت بر بست و شدن یک کاندیدای اصلاح طلب؟!

    ... Reply:

    ۲-من نگفتم برای توصیف موسوی باید به لیبرالیسم متوسل(!) بشیم عرض کردم مبنای شما چیست!؟ اگر به آزادی ها ی مدنی و حقوق بشر معتقدی می توانم شما را قانع کنم (بعد از امتحانات میان ترم البته!) که موسوی از احمدی نژاد بهتر است اگر قرآنی هم به قضیه نگاه کنید بالاخره با هر جان کندنی باشد اثبات می کنیم که احمدی نژاد با عملکرد ضایعش(اقتصادی) واقعا آبرویی برای اسلام و مسلمین نگذاشته!
    شما مبنای خودت را (مثل برادر آهستان) مشخص کن به قول خودتان: بالام جان! این حداقل خواسته ی ما از شماست!
    آدم ها را از دریچه های مختلف می شود نگاه کرد.
    البته الان شما ممکن است تعجب کنید که این چه آدمی است که از هر منظری قابل تایید است. عارضم خدمتتان که به این می گویند :معجزه هزاره چهارم!
    عکس امام بالای کمپین موسوی نباشد بالای کمپین چه کسی باشد!؟احمدی نژاد؟! ایشان احتمالا در زمان امام داشته تست کنکور می زده و آزمون قلم چی شرکت می کرده!
    (بگذریم از اینکه یکی از انتقادات(!) حامیان دولت به موسوی این است که به او می گویند :پیر خرفت!)

    ... Reply:

    //مشکل اینجاست که چرا به یکباره تمامی صفات منفی از ایشون رخت بر بست و شدن یک کاندیدای اصلاح طلب؟!///

    آخه خانوم محترم!
    شما چرا این سوال رو از طرفدارهای احمدی نژاد نمی کنید!؟ مگه اصولگراها کم از احمدی نژد انتقاد کردند!؟!؟!؟!؟
    حالا چطور یه دفعه همه مدافع شدند!؟!؟!؟!

    من دارم خیلی شفاف حرف می زنم!!

    حرفهایی که در مورد موسوی زده شده به هیچ عنوان بدتر از احمدی نژاد نبوده و اساسا قیاس این دو با هم توسط یک اصلاح طلب توهینه! (توهین به اولی)

    شما میگی استراژی اصلاح طلبان ترسوندن از حریف بود، این استراتژی تمام رئیس جمهور های دنیاست برای رئیس جمهور شدن! مگه میشه بدون نقد حال، به استقبال آینده رفت!؟
    مگه همین رئیس جمهور نمی گفت : نفت ۱۲۰ دلار میشه وضعیت اینجوریه ۸ دلار میشه بازم این جوریه! خب این یعنی: آی مردم! اگر فلانی بیاد رو کار؛ آینده شما اینه رای ندید به ایشون!
    ایرادات شما به اصلاح طلبان پایه نظری نداره و چیزهاییه که در اردوگاه حریف به مراتب مشمئز کننده تر و به نام دین داره صورت می گیره فقط تفاوت اینجاست که مرغ همسایه غازه!

  10. ... ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۹:۵۷ ب.ظ

    اینکه یک “احمدی نژادی” بگوید :”خاتمی به وعده هایش عمل نکرد” مثل این است که اوباما از مردم غزه حمایت کند یا برود نماز جمعه شعار بدهد ” ای رهبر آزاده! آماده ایم ! آماده!”

    جواب به این نظر

  11. ... ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۱۰:۰۴ ب.ظ

    سوالاتی که تحت عنوان “سوالات بی پاسخ” نوشته اید را دقیقا(دقیق ها! ) می شود از احمدی نژاد و اصولگرایان کرد در حالی هیچ پاسخی برای آن ندارند
    اینکه شما این سوالات را با آن کنایه های نیش دار دخترانه(!) “فقط ” از موسوی می پرسید نشان از این دارد که در ضمیر ناخودآگاهتان یک احمدی نژادی هستید و در حالی که نمی خواهید بپذیرید!
    باور کنید کسی شما را مجبور به رای دادن به موسوی نکرده!!!
    اصلا شما می توانید بگویید با موسوی حال نمی کنم و به همین دلیل ساده به ویرانگر ترین رئیس دنیا کمک کنید تا ابقا شود!

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    مشکل دقیقا همینجاست! که از کجا میدونین موسوی براشون پاسخ داره و پاسخش از احمدی نژاد بهتره؟! این مگه همون شخصی نبود که تا دیروز رقیب خاتمی محسوب میشد و متنهای منفی درباره اش نوشته میشد؟! چی شد که به یکباره خوب شد.
    معیار برای بدترین رییس دنیا چیه و از کجا معلوم موسی بدترترین نباشه ؟! چرا باید از هول چاله تو چاه بیفتیم؟! روی کدوم اساس؟ کدوم برنامه؟!

    جواب به این نظر

  12. ... ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۱۰:۰۹ ب.ظ

    بند ۶ نوشته تان نشان از سرخوردگی شما از همه گروه های سیاسی است به این واقعیت توجه کنید که :
    ما به فلانی رای می دهیم ،رئیس می شود، به بخشی از وعده هایش عمل می کند و به خیلی هایش نه! به این می گویند دموکراسی دینی!(در دموکراسی غیر دینی بیشتر به وعده هایشان پایبندند)

    همه نوشته در این نکته خلاصه می شود که: اینترنت بخش بسیار کوچکی از ایران است و موسوی آنقدر ها هم رای ندارد
    هر دو تایشان را قبول دارم

    والسلام!

    جواب به این نظر

  13. احسان ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۱۰:۱۱ ب.ظ

    سلام

    این تحلیل درستی است که در انتخابات ما می‌دانیم به چه کسی نباید رای بدهیم اما نمی‌دانیم به چه کسی باید رای بدهیم چون همیشه این جو انتخابات و شعار و محکوم کردن دیگری و عدم ارائه برنامه شفاف از سوی کاندیداها باعث شده است که مردم احساسی رای بدهند تا بر اساس دلیل!

    پیشنهاد می‌کنم وبلاگ‌نویسان در یک “بازی وبلاگی” مهمترین سئوالات و درخواست‌های خودشان را از کاندیداهای ریاست جمهوری بپرسند تا با دسته‌بندی این سئوالات، از این سئوالات توسط خبرنگاران وبلاگ‌نویس و یا سایر خبرنگاران در رسانه‌ها در مواجه با کاندیداها استفاده شود!

    ما باید کاندیداها را وادار به ارائه برنامه به جای شعار و وعده‌های تبلیغاتی کنیم!

    جواب به این نظر

  14. زهرا ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۱۰:۳۱ ب.ظ

    خیلی جالبه که یکسری اصرار دارن بگم من اصلاح طلب بودم!
    یکسری هم میگن احمدی نژادی هستی! (یعنی همون لولو خور خورهه) اصلا کسی توجهی نکرد به اینکه چی میخوام بگم. اگه قرار بود بحث به بیراهه بره تبریک میگم به بیراهه اش بردید!

    جواب به این نظر

  15. نازنین ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۱۰:۳۶ ب.ظ

    زهراجان بزرگترین مشکل اصلاح طلبان فراموشکاری، فقدان حافظه و درس نگرفتن از گذشته است.
    در پایان فکر می کنم به ناچار باید کروبی رو برای ۴ سال دیگه تحمل کنیم

    جواب به این نظر

  16. م ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۱۰:۴۸ ب.ظ

    سلام
    فقط خواستم بگم که چیزی که مطمئنیم اینه که احمدی نژاد گندی به اقتصاد مملکت زد که هیچ کس دیگه ای نزده بود و خفقانی ایجاد کرد که هیچ کس جرئت اعتراض نداشته باشه بهش
    هرچند در این ماه ها کمی از دستش در رفته و چند تا اعتراض و انتقاد ازش داریم میشنویم ولی خوب اینا بعد از این بود که همه چی رو خراب کرد
    اگه فرد دیگه ای بیاد حداقلش اینه که بقیه فرصت اظهار نظر و انتقاد نسبت به سیاست های انتخاب شده توسط اون فرد را دارند
    فکر نمیکنم کسی از نظر عدم آینده نگری واتلاف سرمایه های کشور به پای احمدی نژاد برسه
    در بدترین حالت مثل اون همه سرمایه ها رو برای هیج و یا بهتر بگیم برای بدست آوردن رای دوره بعد هدر میدهد

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    چطور باید مطمئن بشیم که این اتفاق نیفته؟!
    بیایم هی احمدی نژاد رو بکوبیم؟! و منتظر باشیم تا کاری کنه که عکسش رو تبلیغ کنیم تا مثلا تخریبش کنیم؟! یا بیایم برنامه های کاندیدهای دیگه رو بگیم تا همه بفهمن هرکدوم برای ۴ سال آینده چه برنامه ای دارن تا ملت مقایسه کنن که کی بهتره؟!

    من واقعا خسته شدم اینقدر تکرار کردم! به نظرم خیلی واضح بود

    جواب به این نظر

    30-minut Reply:

    ای کاش این ملت اول پستتو می خوندن بعدا حرف میزدن

    جواب به این نظر

  17. ... ۱۳۸۸-۰۲-۱۰، ۱۱:۴۰ ب.ظ

    hala agar mosavy bekhad barnamehasho bege bayad koja elam kone to seda sima nemishe mimone hamin internet va chandta roznameye dasto pa shekaste

    ba inke be mosavy ray midam valy aghriban motmeynam ahmadynejad rayis jomhor mishe va bayad 4 sale dige barnamahaye ora tahamol konim che khob che bad

    valy yek chizo motmeynam agar mosavy rayisjomhor beshe hame na faghat ejazeye enteghad az dolato daran balke tamjidam azeshon mishe valy ahamdynejad beshe dobare mishe enteghad az rayisjomhor dar in vaziyate bohrany mobareze ba nezam mahsob mishe va barkhord mishe

    bekhatere hamin dalile sade be mosavy ray midam

    movaafagh bashid

    جواب به این نظر

  18. احسان ۱۳۸۸-۰۲-۱۱، ۱۲:۱۱ ق.ظ

    حالا ما بیابم اینجا بزنیم تو سر هم؛ واقعن فکر می کنید تاثیری داره؟
    دست منو تو نیست هر کی انتخاب شد سعی کنیم همراهیش کنیم تا از این افتضاح بیرون بیایم

    جواب به این نظر

  19. mir_ali ۱۳۸۸-۰۲-۱۱، ۱۲:۱۷ ق.ظ

    بهترین کار مناظرس اونم از نوع مناظره TV
    در ضمن کروبی یه سری برنامه داده
    شما از نوشته هاتون برمیاد که از لولوها خوشتون میاد
    از لولوی دیروز و احتمالا لولوی امروز

    جواب به این نظر

  20. آرمین ۱۳۸۸-۰۲-۱۱، ۳:۰۲ ق.ظ

    من اصلا نمی دونم در مملکتی که نوز معلوم نیست چه کسی از فیلتر شورای نگهبان رد میشه صحبت از انتخابات چه معنایی داره؟
    جمع کنید کاسه کوزه هایتان را و انتخابات چه کشک چه؟

    جواب به این نظر

  21. آومان ۱۳۸۸-۰۲-۱۱، ۱۰:۳۹ ق.ظ

    خوبه که این سوالات رو از آقای موسوی پرسید :

    /nikahang.blogspot.com/2009/04/blog-post_2244.html

    جواب به این نظر

  22. مسافر ۱۳۸۸-۰۲-۱۱، ۱۱:۱۲ ق.ظ

    سلام.

    با حرفتون موافقم. حرف حساب زدین. میگین بجای تخریب احمدی نژاد بیاین از برنامه های موسوی بگین.

    اگه اشتباه نکنم شما سال ۸۴ موافق احمدی نژاد نبودین (نمی گم الان هستین) و می گفتین اون کسیه که آزادی رو محدودتر میکنه… ( اگه اشتباه فکر میکنم بگین – توی آرشیو محرمانه بگردین شاید چیزی پیدا شد :) ). من سال ۸۴ در مرحله دوم به هاشمی رای دادم. با اینکه منم موافق احمدی نژاد نبودم ولی به نظرم اون حرفتون غیر منطقی بود چون استدلالی پایش نبود و بنابراین بد گفتن از کسی بی دلیل درست نبود.

    اون موقع کسی تو وبلاگها از احمدی نژاد تعریف نمی کرد ولی رای آورد. حالا با این تجربه اومدین دارین میگین که این روش درستی نیست.

    سال ۸۴ احمدی نژاد رو نمی شناختم ولی الان با شناختی که نسبت به اون پیدا کردم شدید مخالفش هستم و بهش رای نمیدم. میگن آزموده را آزمودن خطاست.

    نسبت به موسوی شناختی هم ندارم سعی میکنم بیشتر بشناسمش. یادم میاد برای دوره قبل دو تا شرط گذاشته بود که اگه برآورده شن میاد شرکت میکنه؛ مدبریت نیروی انتظامی و صداوسیما رو میخواست. خوب چی شده که الان بدون پبش شرط اومدی ؟
    شرایط همین بود اگه هنرداشتی تو همین شرایط میومدی کاری انجام میدادی. با این حال به گمونم به موسوی رای بدم. شاید بین بد و بدتر، بد باشه؛ نمیگم بین خوب و خوبتر.

    این نکته رو هم بگم که به نظرم لاریجانی از همشون مناسبتر بود.

    جواب به این نظر

  23. default ۱۳۸۸-۰۲-۱۱، ۲:۲۸ ب.ظ

    در خ ر ی ت احمدی نژاد که شکی نیست
    اون با ظاهر سازی مردم را فریب داد
    در مورد موسوی هم موافقم
    معلوم نیست می خواد چیکار کنه و اونم تو سخنرانی هاش به کارای دولا فعلی گیر می ده
    و اصلا نمی گه چه برنامه هایی داره
    فکر کنم بین این سه نفر کروبی بهتر باشه
    بهتر که نه
    بد هستش
    و موسوی و احمدی نژاد هم گزینه های بدتر
    پس بین بد و بدتر باید بد رو انتخاب کرد
    کروبی کسایی را که دورش جمع کرده اوکی هستن
    کرباسچی و …
    فکر می کنم به کردوبی رای بدم
    البته تا حالا
    موسوی هنوز زبان باز نکرده
    اگه همینجوری بمونه من به کروبی رای می دم

    جواب به این نظر

    عمار Reply:

    عزیز جان فحش چرا؟
    شماها که ادعای تحمل مخالف داشتین شما چرا؟
    شما که بر طبل گفتگوی تمدنها میزدین و الان با هم وطن خودتون ۲کلمه حرف درست نمیتومید بزنید چرا؟
    شما که
    شما که…
    درود بر احمدی نژاد

    جواب به این نظر

    Shahram Reply:

    Dar khar budane shoma bedune shak kami shobhe hast chon in maghamro ham be sadegi va mofti nabayad be adamhaye bi mohtavai ke serfan mikhan ye chizi gofte bashan dad, yek khar bar mikeshe va daraye manafei baraye sahebesh hast, shoma vali az hamin lahn va comente kutahetun peidast ke ta che had dar na agahi va bi khabari be sar mibarin. Agar az vaghaye va chegunegihaye siyasiye jahan etela midashtin injuri yavegui nemikardin va sare jaye khodetun mimundin, heif az in Banuye zirako hoshyar ke majbure ba chon shomai sar kone. man behesh tabrik migam va omidvaram shoma ham kami tahsile etelaat konin va dastpache baraye ebraze vojudi ke nadarin nabashin.

    Shahram

    جواب به این نظر

  24. دوست ۱۳۸۸-۰۲-۱۱، ۱۱:۴۸ ب.ظ

    خانم،
    موسوی قول داده هر وقت رئیس جمهور شد همه جا رو صورتی کنه! :)
    حتی خط کشی وسط خیابون‌ها رو :)

    جواب به این نظر

  25. ali ۱۳۸۸-۰۲-۱۲، ۵:۰۹ ب.ظ

    چند تا نکته بامزه تو نوشته تو بود.یکی این که معین معروفتر از میرحسینه.از کجا این حرف رو در آوردی؟و دوم این که حداقل از یک چیز میتونی مطمین باشی.احمدی نژاد به هیچ کدوم از وعده های انتخاباتیش در دوره قبل عمل نکرد.پس حداقل با اطمینان میتونی یک کاندید رو کنار بگزاری.در اون جلسه کذایی که تو از خاتمی قطع امید کردی من هم بودم.شاید اگر میدونستیم چه بلایی قراره سرمون بیاد همه ازش تشکر میکردیم.ولی میرحسین یک حسن داره.وقتی رییس جمهور شد حداقل تو میتونی ازش سوال کنی که وعدهایی که دادی چی شد.صدا و سیما تمام کارهاش رو نقد میکنه.و مثل احمدی نژاد نیست که از صبح تا شب در مدحش حرف بزنند.و اصمینان داشته باش این دوره عجیب ترین دوره رای گیری میشه.احمدی نژاد رایی میاره بسیار کمتر از اون چیزی که بشه تصور کرد.در حقیقت رقابت این دوره بین کروبی و میرحسینه که به نظر من میرحسین فردی معقول تره.من با خیلی از آدمها در شهرستانهای کوچک در تماس بودم و هستم.و با خیلی از افرادی که دوره قبل به احمدی نژاد رای دادند.و جالبه که تمام افرادی رو که در اون دوره به این فرد رای دادند حالا پشیمان می بینم

    جواب به این نظر

    Shahram Reply:

    Duste mohtaram yek siyasatmadar Khoda nist ke be har vadehi hatman vafa kone vadeha va gholo ghararha vasilehai hastand ke tavasote unha khotut siyasi va barnamehashuno bayan mikonan va hosule unha bar ohdeye tamame mardom hast va mashrut be sazgar budane vaghayee siyasi va ejtemai dar keshvar va dar sahneye beinolmelali. shoma ham yaghinan bache nistin ke az madar ya pedari ke be sakhti mavajebe zendegiro tamin mikone ghahr konin ke chera be folan gholesh amal nakarde. Tarikh ghezavati shayeste baraye rahbarane siyasi khahad dasht va man motmaenam ke Ahmadinejad jaygahi ghabele tavajoh be dast khahad ovord. bejaye malamate Ahmadinejad ke be in keshvar aberuye dar khore shani dade sai konim ba shenakhti behtar ba mosharekat bakhshi az vazayefro nesbat be keshvar va mardome khodemun be ohde begirim. man baraye Ahmadinejad ehteram ghayelam va uno maghami shayeste va zigheimat midunam. movafagh bashin.
    Shahram

    جواب به این نظر

  26. q ۱۳۸۸-۰۲-۱۴، ۵:۰۳ ب.ظ

    نkolan azat kheili badam miad

    جواب به این نظر

    Shahram Reply:

    Ghorbune mamanet beri

    جواب به این نظر

  27. محمود یازرلو ۱۳۸۸-۰۲-۱۴، ۷:۳۶ ب.ظ

    سلام و ممنون که این مطلب رو گذاشتین… بابا حرف منم همینه!!! قرار نیست که برای احمدی نژادی نبودن حتما میرحسینی باشیم!!!
    باز هم ممنون از زحمتی که برای این مطلب کشیدید

    جواب به این نظر

  28. ramin ۱۳۸۸-۰۲-۱۴، ۸:۰۶ ب.ظ

    این شهروند عادی که چندسال است اینجا وبلاگ می نویسد و مهندس و با سواد است اساساً مرام سیاسی و فکری اش چیست و بر مبنای چه اصول فکری و ایده ال های سیاسی کاندیدایش را تعیین می کند. گمان نکنم هیچیک از خوانندگان دایمی این وبلاگ بتواند به این سوال پاسخ دهد.

    جواب به این نظر

  29. mojtaba ۱۳۸۸-۰۲-۱۴، ۹:۱۰ ب.ظ

    سلام، می خوام بگم یک اشکالی که داره متن شما از آقای اعلمی اسمی نبردین در حالی که مطمئنم ایشون یکی از پر رای ترین رئیس جمهوری ایران خواهند شد

    دلیلش هم : شهامت ، عدم دو رویی ، عدم وابستگی به قدرت

    جواب به این نظر

  30. سیاوش وطن دوست ۱۳۸۸-۰۲-۱۵، ۱۲:۰۷ ق.ظ

    احمدی نژاد بدونه تو وب طرفداراهای مثل تو داره از خوشحالی سکته می کنه

    جواب به این نظر

  31. من قال ۱۳۸۸-۰۲-۱۵، ۸:۱۵ ق.ظ

    احمدی نژاد یک ضرب با بیش از ۲۰ ملیون رای دوباره انتخاب میشه! ببینین کی گفتما!

    جواب به این نظر

    من قال Reply:

    دیدی گفتم!

    جواب به این نظر

    ماریا Reply:

    این پیروزی نیست روسیاهی دولت است

    جواب به این نظر

    پژمان Reply:

    جرا؟این بلی مردم ما به مرد شجاعی چون آقای احمدی نژاد و نه قاطع آنها به آلت دستی چون آقای موسوی و امثالهم بود.

    جواب به این نظر

  32. عشقی ۱۳۸۸-۰۲-۱۶، ۱:۵۶ ق.ظ

    نیازی نبود آخرش قسم بخورید. ذهن برخی از این شبه روشنفکران وطنی از این سیب زمینی هایی که میگن پخش شده هم بی رگ تر است. چیزی شبیه سیب زمینی پشندی! برخی خواص ما خودشون آخر عوام اند.

    جواب به این نظر

  33. علی ۱۳۸۸-۰۲-۱۶، ۱۲:۵۱ ب.ظ

    زهرا جان من هم درست از اون میتینگی که خاتمی تو دانشگاه تهران داشت ازش خیلی بدم اومد
    ولی بگذریم:

    خاتمی رو نقد کردی از فقط همون دیدگاه
    احمدی نِژاد بیشتر با شعار های اقتصادی انتخاب شد ( البته من شک دارم که انتخاب شد بهتره بگیم انتصاب و تو هم خودت از همه بهتر می دونی )
    من با این که از خاتمی دل خوش نداشتم ( از دیدگاه مسائل سیاسی و نه اقتصادی )
    ولی از منظر اداره مملکت (‌اون هم با اون همه بحران آفرینی از سوی اصولگرا ها )‌ولی با فروش نفت ۱۰ دلاری در دو سال اول و اکثر مواقع ۱۸ دلاری مملکت رو خوب اداره کرد
    ژس از منظر اقتصادی ایرادی به نسبت احمدی نژاد بهش وارد نیست
    پس خواهشا اگر می خواهی خاتمی رو نقد کنی شفاف بگو از کدوم منظر فلان بود یا بهمان
    اما در مورد موسوی حق با توست
    من می دونم مردم دارند دوباره از چاله به چاه می افتند
    در این مملکت هم فکر نمی کنم رای من و تو خیلی ارزش داشته باشد

    رجوع کنید به تقلب های انتخاباتی ریاست جمهوری در دور قبل و انتخابات مجلس ششم ( و چژاندن جناب حداد عادل در فهرست انتخاب شدگان )

    جواب به این نظر

  34. سیاوش وطن دوست ۱۳۸۸-۰۲-۱۷، ۹:۵۶ ب.ظ

    عزیزان بغرنج بودن وضع الان مشهود نیست؟ اقتصاد، سیاست خارجی فرهنگ و …..برای در آمدن از وضع فعلی هیچکس را بهتر از موسوی نمی دانم چند تا رجل سیاسی در تاریخ ایران وجود داره که زنش هم وزن خودش حتی بالاتر باشه دکتر رهنورد فول پروفسوره و هنرمنده و مجسمه سازه و ….ثانیا کدام یک از کاندیداها کشور را تونسته در شرایط جنگی با درآمد ۷ میلیارد دلاری که ۴ میلیلارد برای جنگ هزینه می شده اداره کنه والسلام

    جواب به این نظر

  35. ناشناس ۱۳۸۸-۰۲-۱۹، ۱۰:۵۵ ق.ظ

    ای کاش شما درک میکردید ۳۰۵ میلیارد دلار یعنی چقدر
    ای کاش شما درک میکردید شما درک می کردید جزایر فمر گجاست
    ای کاش
    ای کاش
    ای کاش

    ولی افسوس

    جواب به این نظر

  36. ناشناس ۱۳۸۸-۰۲-۲۱، ۲:۲۳ ب.ظ

    فقط مونده بود سوسول خاله زنک های جدید راجع به سیاست حرف بزنن

    جواب به این نظر

  37. ناشناس ۱۳۸۸-۰۲-۲۱، ۵:۱۷ ب.ظ

    باسمه تعالی
    با سلام
    تا این چند مشگل حل نشود مسئله مثل انتخابات در کشور فقط بازیچه است
    ۱-احزاب فراگیر جای باند ها و حزبچه ها را بگیرد
    ۲-تمام انتخابات ها اعم از ریاست جمهوری ، شوراها ، مجلس شورای اسلامی ، مجلس خبرگان همزمان برگزار شوند
    ۳-تمامی مسؤلیت ها فقط یک دور باشند یعنی هر فرد فقط بتواند برای یک دور در رأس مسؤلیت ها قرا بگیرد.
    ۴-مقام ولایت فقیه دوره اش محدود باشد
    ۵-وزارت اطلاعات به عنوان یکی از نهاد های زیر مجموعه ولایت فقیه باشد و در مسایل سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی دخالت نکند و فقط مسؤلیت نظارتی داشته باشد.
    ۶-سازمان برنامه ریز ی زیر نظر ولایت فقیه باشد. و تدوین سیاست های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت را انجام دهد و دولت ها مقام اجرایی و بودجه ریزی را داشته باشند
    ۷-طول دوره مسؤلیت ها یا هشت سال و یا پنج سال باشد .

    جواب به این نظر

  38. ناشناس ۱۳۸۸-۰۲-۲۱، ۵:۳۷ ب.ظ

    کسانی که به کروبی رأی نمی دن به خاطر روحانی بودنشه
    کسانی که به موسوی رأمی دن به خاطر خاتمی و غیر روحانی بودنشه
    کسانی که به رضایی رأی می دن به خاطر دوران جنگشه
    کسانی که به احمدی نژاد رأی می دهند بهخاطر آگاهی از عملکرد اون تو داخل کشور مخصوصا تو شهرستانهاست
    این دوره هم مثل دوره دوم خاتمی هست همه ریخته اند دور احمدی نژاد تا رأی ها شو کم کنند مخصوصا این اصول گراها رضایی رو آوردن تا بسیج و سپاه رو از دور احمدی نژاد پراکنده کنند کروبی رو آوردن تا روحانیون رو از دور احمدی نژاد پراکنده کنند و همین طور موسوی رو آوردن تا دانشگاهی ها رو از دور احمدی نژاد پراکنده کنند و همین طور احتمالا در آینده یکی دو نفر هم به اینها اضافه خواهند شد ولی فکر می کنم این بار رأی احمدی نژاد خیلی بالاتر از دور قبلی باشد به خاطر این مظلومیتی که امروز دارد این همه تلاش کرد در این چهار سال به جای بعضی ها که منت سر مردم میذاشتند و هر سال یک مسافرتی به استانها می کردند و یا نوچه ها شون رو می فرستادند دو بار به این مناطق مخصوصا محروم اومد و سری زد این همه پروژه مصوب شده و اگر این سنگ اندازی ها نبود بیشتر این ها عملیاتی می شدند و من می دانم بسیاری از مسؤلین دولت های قبلی به احمدی نژاد رأی ندادند اما کنار هم نرفته اند و دارند کم کاری می کنند و کارها را بی خودی طول میدهند و انتظار دارند مردم به کاندیدای دیگری رأی بدهند عده ای در تهران و چند کلان شهر نشسته اند و دارند نقش قیم را برای مردم بازی می کنند و فکر میکنند با چهار تا سایت و وبلاک مردم سرنوشت هشت سال خاتمی رو باز تکرار خواهند کرد. این ها در این بیست سال از مردم فاصله گرفته اند و مردم هم اینها رو فراموش کرده اند و رأی به خاتمی و احمدی نژاد فقط یک علامت برای اعلام این موضوع هست و الا هر کس دیگری به غیر از احمدی نژاد و خاتمی هم شاید می توانست در مقابل ناطق نوری و هاشمی برنده انتخابات باشد. اگر این دور هم کسی به غیر از این چند نفر و گم نام باشد شاید مردم به او رأی بدهند.

    جواب به این نظر

  39. موسا ۱۳۸۸-۰۲-۲۲، ۳:۳۵ ب.ظ

    بسم الله. بنده به خاتمی رأی ندادم و در طول هشت سال هم​واره مخالفش بودم. اما هیچ گاه کسری از این همه تهمت و استهزاء را که در این چهارسال به احمدی​نژاد می​شود را در مورد ایشان ندیدم. گاهی اوقات باید از خودمان بپرسیم که مگر ما چه هستیم و چه تخم دوزرده​ای گزارده​ایم که محور عالم هستیم؟ هر که با ما باشد روش​فکر است و هر که بر ما پوپولیست؟ این بود شعار تحمل و تسامح و مدارا؟ شعار زنده باد مخالف من؟ ته آرمان ما این است که رفیقه​مان را با دوتیکه ببریم در خیابان و هر اندشه و سنت و دین و تفکری که جلوگیر این باشد، فاشیستی و توتالیتر و خودکامه است. فکر می​کنم هم​این رفتارها بود که اصلاحات را زمین زد و بعید می​دانم دیگر بلند شود …

    جواب به این نظر

  40. جمال ۱۳۸۸-۰۲-۲۵، ۸:۲۳ ب.ظ

    خانوم خانموما وقتی تو داشتی شیر خشک کوپنی دوره نخست وزیری میرحسین موسوی را میخوردی خاتمی و میرحسین موسوی تحصیلاتشون را تمتم کرده بودند وداشتند تو این مملکت کار میکردند تو یه الف بچه اومدی میخواهی خاتمی و میرحسین موسوی را تخریب کنی

    جواب به این نظر

  41. حسام ۱۳۸۸-۰۳-۱، ۳:۵۸ ب.ظ

    اینهمه نظر نوشته شد … بحث هایی بیمورد انجام شد … من یه نظر هم ندیدم که یکی از طرفدارها ، برنامه ی کاندیدای مورد نظرش رو بگه (البته معلومه ،منظورم یه تیکه یا عنوان مهمترین برنامه اش هست ، اون هم اگه وجود داشته باشه )…همش گفته شد اینکه چون این بده پس اون یکی. بابا اصلا معیار انتخاب رو یکی بلده که بگه؟… من یه فرد عادی هستم گیرم هم نه دانشجوام نه تو اینترنت وبلاگ دارم و نه امثال این القاب(به نظربعضی ها این یعنی روشنفکر یا … شاید فهیم بودن…) یکی بگه معیار انتخاب چیه بعد حرف دیگه در مورد انتخاب بزنه…. مگه یکی از معیار ها همین برنامه هایی که اعلام میکنن نیست مگه نباید آدم شخصیت طرف رو ببینه که آیا این شخص خودش میتونه قوه اجرایی کشور رو با نظر شخص خودش بچرخونه یا اینکه دیگران نظر رو بهش القا میکنند… مگه نه اینکه باید ببینیم چه افرادی با چه معیارها و افکاری قراره کاندیداها را در آینده مشاوره بدن و کلی معیار دیگه…. به جای اینکه شفاف سازی ای که اینهمه حرفش رو میزنیم رو ، حداقل خودمون تو حرفامون اعمال کنیم بعد از دیگران انتظار شفاف سازی داشته باشیم ، مدام به هم میپریم.آقا میگی خاتمی خوب بود خدا خیرت بده ایشون الان داره از “یکی” حمایت میکینه بگو ببینم قراره این “یکی” چه برنامه ای رو در پیش بگیره و طبق چه مبنایی میشه روی حرفش اطمینان کرد… من که همش دارم میشنوم میگه “فعلی” این کارا رو نکرد ، این کار اشتباه رو کرد وسایر کاندیدا ها که کمتر بحثشون مطرح شد…. بابا بری مثال در مورد اقتصادی که همه مینالند چه برنامه ای داری…. به هرحال ما الان میخوایم انتخاب کینم بین افرادی که بهترین طرح رو دارند که هم عملی هست و هم خودشون قدرت عمل به اون رو دارند و کلی ملاک دیگه… اگه جداَ ادعا میکنیم که ما ( اسمش رو چی میگید جدید ، روشنفکر و …)این چنین هستیم بجای گیر دادن به گذشته بگید برنامه آینده چیه؟…. طولانی شد ببخشیدولی خسته شدم ، از اون نظر بالا تا این پایین اومدم و یه نظر مفید ندیدم. نه تو این سایت نه تو خیلی از سایت های دیگه که شاید طرفدار شخص خاصی اند.

    جواب به این نظر

  42. پیمان ۱۳۸۸-۰۳-۱۶، ۱۲:۱۹ ق.ظ

    بهترین فرد برای رئیس جمهوری رضایی هستش
    من که خیلی ازش خوشم اومده کلا طرحو برنامش عالیه
    ولی امکان نداره که رأی بیاره

    جواب به این نظر

  43. امیر ۱۳۸۸-۰۳-۱۷، ۷:۵۱ ب.ظ

    بنظرمن اگرمدیری کارآمدودزدسرکارباشه بهترازآدم خیال پردازی مثل احمدننه قربونه چون اینونمیفهمه که بایه نمودارقلابی تورم پایین نمیاد یااشتغال زایی نمیشه.نمودارهای که ایشون از دولتش میاره فقط سیر صعودی داره ودراین ۴سال حتی ثابت هم نبوده.توچشمای مردم ۴ساله نیگامیکنه ودروغ میگه.اگراین نمودارهادرست باشه من وشماباید نزول تورم را احساس کنیم.من از همین جا بهش میگم احمدقربون اونی که مردم روحساب کردی خودتی

    جواب به این نظر

  44. ایران طلب ۱۳۸۸-۰۳-۱۹، ۴:۰۱ ب.ظ

    اول سلام
    من خیلی اتفاقی وارد وب شما شدم و از شانس خوب یا بد این پست شما رو خوندم.
    ببین دوست عزیز من هنوز هیچ کدوم از کاندیدها رو دارای شرایط کامل برای رای دادن نمیدونم.چون خیلی از برنامه هاشون رو در اثر اینکه توی سیستم ریاست جمهوری و جایگاه رئیس جمهور نیستن و اختیاراتی که داره و نداره زدن.یعنی وقتی بیرون گود نشستن میگن ما لنگش میکنیم ولی وقتی ویان تو گود خاک میشن.
    شما گفتی حامی هیچ کدوم از کاندیداها نیستی ولی نوع نگارشتون نشون میده از طرفداران آقای احمدی نژاد هستین.کاری ندارم نظر شخصی خودتونه ولی موقع نوشتن یه مطلب اونم شمائی که ادعای بی طرفی میکنی توجه داشته باش که همه چیز رو درست و حساب شده ببینی و بسنجی و بنویسی.
    آقای موسوی که درسته خیلی وقته توی صحنه سیاست کشور نیست ولی توجه داشته باشید که از سیاست کشور هم دور نبوده.اگه خواستید واستون میگم از سال ۵۵ تا ۸۸ کجا بوده و چه کارهایی انجام داده.آقای کروبی هم که اصلاً شکی نیست که از اول انقلاب حضور مستمر در همه عرصه های سیاسی کشور داشته .آقای رضایی هم یک اقتصاد دان خیلی ماهر و با تجربه است و هر سه اینها توانایی اداره کشور را دارند.برگردیم روی موضوع آقای رفسنجانی و احمدی نژاد،طی دوران جنگ و بعد از آن در دوره آقای رفسنجانی و خاتمی ثبات قیمت ها رو در کشور داشتیم طوری که طی ۱۶ سال قیمت گوشت گوسفند حدود ۱۸% افزایش داشت.این رو فقط واسه نمونه میگم.اگه دوست داشته باشید میتونم لیست کامل قیمت همه اجناس از سوزن خیاطی تا ماشین آلات صنعتی رو در اختیارتون بذارم تا خودتون قضاوت کنید.در حال حاضر گوشت گوسفند در بسیاری از استانهای کشور مانند خوزستان ،فارس ، استانهای غربی و جنوبی ، سیستان و….. با میانگین ۹۱۰۰ تومان برای هر کیلو به دست مصرف کننده میرسه.یه نگاه سطحی به قیمت اون سالها بنداز،میبینی ۸۰% افزایش قیمت به طور میانگین در کالا های ضروری زندگی مردم در این دولت پیدا شده.خوب اینها نتایج چیه؟اگه تا حالا به بنادر ایران سر زده باشی میبینی سیاست خارجی آقای احمدی نژاد بنادر ایران رو هم تعطیل کرده،بندر امام خمینی بزرگترین بندر خاورمیانه است با ۴۶ اسکله.طی این ۴ سال حدود ۲۵۰ کشتی خارجی زیر ۵۰هزار تن فقط وارد این بندر شده.بندر عباس بزرگترین بندر صادراتی ایران در حال حاضر فقط ۵ کشتی پهلو گرفته داره.اونم ۲ تا ایرانی.خوب حالا به نظرتون رئیس جمهوری که نتونسته شکم مردم رو سیر کنه چطور میخواد دوباره بر کرسی ریاست بشینه.همه ملت میدونن که خانواده آقای هاشمی میلیاردر هستن و طی معامله های کلان نفتی صاحب ثروت شدن ولی این رو هم در نظر بگیربد هاشمی رفسنجانی همراه با امام بود همراه با خامنه ای بود اینها نفرات اصلی انقلاب هستند.پدر شما انقلاب رو شروع کرد یا اینها؟
    طبقه اجتماعی خودتون رو بشناسید.هاشمی ۱۶ سال حتی در زمان خاتمی روی تغییر نکردن قیمتها نقش تعیین کننده داشت.حالا آقای احمدی نژاد چرا فقط اینها رو مطرح میکنه؟جز برای اینه که میخواد دوباره رای جمع کنه؟جز برای اینه که میخواد به ملت بگه من طرفدار شما هستم ولی بعد از رای دادن فراموش کنه؟محسن رفسنجانی مسئول مترو تهران در زمان دولت آقای احمدی بوده و هست.اگه فاسد بود چرا عوضش نکرد؟چرا با استعفاش بعد انتخابات مخالفت کرد؟از اینها چیزی میدونید؟پس ازتون خواهش میکنم درست فکر کنید،خوب مطالعه کنید،بعد نظر بدید.از روی عواطف نظر ندید.مطمئن باشید آقای کروبی یا موسوی در پی کسب مال و ثروت از این پست نیستند رضایی واسه شکوندن رای احمدی اومده نه ریاست. ولی این دو از روی دلسوزی برای مردم و انقلاب اومدن.میخوای کلیپ آقای احمدی نژاد رو واستون بفرستم که در اوایل ریاست چیا گفته؟آزادی مردم و اینکه دولت مسائل مهمتر از رسیدگی به وضع ظاهر مردم داره ولی خوتون قضاوت کنید در دوره خاتمی اینقدر به دخترها و پسر ها به اصطلاح آمیانه گیر میدادن؟سایت ها به این وضع فیلتر میشدن؟چند مدت که سایت گوگل رو هم فیلتر کرده بودن.
    مراقب باشید همیشه خدا به بنده هاش توجه میکنه ، شمایی که مینویسید این هم میتونه عامل ایجاد گناه بشه چون نوشته یکطرفه شما ممکنه کسی رو به بیراهه بکشونه.
    دفعه بعد که بهت سر میزنم میخوام جواب حرفام رو همین جا داده باشی.
    بهتره کامنتم رو پاک نکنی چون خیلی راحت وبت رو فیلتر میکنم.

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    ببین اصلا به من ربطی نداره شما از چه کسی خوشتون میاد یا بدتون میاد، هرکس نظری داره برای خودش ولی تهدید آخرتون رو متوجه نشدم دقیقا
    ببخشید در چه صورت وبلاگ بنده فیلتر میشه؟ با پاک کردن کامنت شما و یا جواب ندادن بهش؟!

    جواب به این نظر

    شهرزاد Reply:

    ایران طلب جان! پس شما بودی فیس بوک و توئیتر رو فیلتر کرده بودی بعد به احمدی چسبوندیش؟ عجب کار بی ادبانه ای کردی! :دی

    جواب به این نظر

  45. رضاکیانی ۱۳۸۸-۰۳-۱۹، ۶:۴۳ ب.ظ

    من از نوکران اکبر شاه رفسنجانی اصلا خوشم نم یاد(میر حسین موسوی) چون به جای کمک به دولت نهم فقط سنگ انداختند که این کار را خیانت به امام خمینی و مرد وشهدا واحمدی نزاد میدانم ودر آخر میگویم به محمود رای میدهم ومرگ بر اکبر شا
    ه رفسنجانی

    جواب به این نظر

    ناشناس Reply:

    ربطی نداره که چه کسی از ایشون پشتیبانی می کنه اون چیزی که مهمه اینه که آقای موسوی خودش چه جور فردی است وعقاید ونظراتشون چه جوری است ممکنه که شما از رفسنجانی دل خوشی نداشته باشی اما این نباید بر عقاید شما تاثیر داشته باشه آقای موسوی در این حالت به پشتیبان نیاز دارد کسی که بتواند برایش رای جمع کند و این که اون شخص چه کسی باشه فکر نکنم اهمیت چندانی داشته باشه

    جواب به این نظر

    پژمان Reply:

    ولی کلام بزرگونه که مردم رو اول از اطرافیانش بشناسیم .کسی هست که به بد بودن بعضی دوستان آقای موسوی شک داشته باشه؟

    جواب به این نظر

  46. ناشناس ۱۳۸۸-۰۳-۲۰، ۷:۰۳ ب.ظ

  47. ناشناس ۱۳۸۸-۰۳-۲۰، ۷:۰۵ ب.ظ

    بابا چرا اینقدر شماها بدبختین مردم رو سرکار گذاشتن شما هم بشینین فقط نظر های چرت وپرتتون رو توی این سایت و آن سایت بذارین و همدیگه رومسخره کنین یکمی اون عقل کمتون رو بکار بگیرین بفهمید دارن چه خاکی تو سرمون میکنن

    جواب به این نظر

    ساقی Reply:

    اخه ما چیکار کنیم تا وقتی این دولت بالا سرمون هیچ کاری از ما بر نمیاد.

    جواب به این نظر

  48. ایران طلب ۱۳۸۸-۰۳-۲۰، ۱۰:۴۷ ب.ظ

    خوب شما یه حرفی زدی یه نظری دادی یه متنی نوشتی منم جواب اون رو دادم.همونطور که تو نظرت رو دادی منم نظرم رو واست نوشتم و جواب شما رو دادم.
    دوستمون نوشته بودن خیانت به امام و مردم و شهدا،بهتره بهش یادآموری کنم هدف امام راحتی مردم از زور و استبداد دولت شاه بود.شهدا هم واسه این رفتن که مردم که ایران که انقلابشون توی خطر بود الان به نظر مردم خیلی راحتن؟اوضاع اقتصادی خیلی خوبه؟ببین من مثل شما خارج از سیاست نیستم که بخوام بیام توی اینترنت و همینطوری یه کامنت بذارم.توی این وب هم خیلی اتفاقی وارد شدم داشتم دنبال یه مطلب میگشتم.دوست عزیز بیاید وقتی میخواید نظر بدید وقتی میخواید چیزی بنویسید تمام موارد رو بسنجید.
    در جواب شهرزاد خانم باید بگم بله اونا هم من بستم ولی من هکر نیستم،کارمند رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران هستم.من توی دولت احمدی وارد سیاست نشدم از دوره اول آقای خاتمی در جریان همه کارها هستم.
    خوشحال شدم نظرات شما رو هم خوندم
    شاید باز هم اگه وقت کردم بهتون سر زدم.
    هدف راحتی مردم و سربلندی ایران زمینه نه به حکومت رسیدن احمدی یا موسوی
    دولتی باید روی کار بیاد که بتونه راحتی مردم و سربلندی ایران رو همراه بیاره نه خوار شدن و انزوای ایران در جهان.

    جواب به این نظر

    پژمان Reply:

    در جریان باشید که به خاطر دیپلماسی فعال یا به قول سیاسیون تهاجمی دولت ما(همه مون)از دست بوسی ابر قدرت و قدرت های سنتی تبدیل شدیم به {فعلا}قرت منطقه ای .

    جواب به این نظر

  49. حمید ۱۳۸۸-۰۳-۲۱، ۴:۵۸ ب.ظ

    ۴ سال پیش چه کسی احمدی نژاد رو میشناخت؟

    جواب به این نظر

  50. قرقی ۱۳۸۸-۰۳-۲۴، ۱۰:۱۰ ب.ظ

    خوشم میاد احمدی نژاد رید به هیکل همه تون احمدی قهرمان

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    خوشم اومد

    جواب به این نظر

  51. ساقی ۱۳۸۸-۰۴-۹، ۱:۱۲ ب.ظ

    منافق سه نشانه دارد:۱-سخن دروغ بگوید.
    ۲-از وعده تخلف کند.
    ۳-در امانت خیانت نماید.
    صحیح مسلم .کتاب الایمان .ح ۸۹

    جواب به این نظر

  52. ساقی ۱۳۸۸-۰۴-۹، ۱:۱۲ ب.ظ

    قرقی منم خوب بلدم برینم تو دهنت.امتحانش مجانی.بچه پروو

    جواب به این نظر

    پژمان Reply:

    طرفدار هر کی هستی مهم نیست من طرفدار آقای احمدی نژاد هستم .به هر حال مودب باش .ادب مرد…. !

    جواب به این نظر

  53. عادل ۱۳۸۸-۰۴-۱۰، ۱:۱۸ ق.ظ

    همه دولت ها اشکالات زیادی داشتند ولی هیچ کدام مثل احمدی نژاد مورد هجوم شایعه و تخریب قرار نگرفتند. چون درزمان خاتمی ورفسنجانی منافع (مالی) خیلی ها حفظ شد!!

    جواب به این نظر

    پژمان Reply:

    عزیز من مظلوم بودن یک چیزه و درست کار کردن چیزه دیگه مشخصه که کدومش مهمتره.من در پی القا چیزی نیستم اما واضحه که آقای احمدی نژاد انصافا (بدون مقایسه)خوب کار کردند.

    جواب به این نظر

  54. ساناز ۱۳۸۸-۰۴-۱۳، ۲:۵۰ ق.ظ

    قرقی تربیتت عین همون محمود کوتوله است بی تربیت…………………………………………..

    جواب به این نظر

    پژمان Reply:

    شما هم همچین با ادب نبودید خانوم.

    جواب به این نظر

نظر شما