زردنویسی سیاسی در قبال غزه

* این فضای وبلاگستان فارسی واقعا داره متعفن میشه. باسواد یا بیسواد فرقی نداره! برای یه سریها دنیا به ۲ بخش جمهوری اسلامی و غیر جمهوری اسلامی تقسیم میشه، حاضرن از هر گندی دفاع کنن که طرف جمهوری اسلامی شناخته نشن! غیر از اونایی که نژادپرستن، میدونین مشکل اکثر اینهایی که دارن به خاطر حملات اسرائیل (که حتی سازمان ملل هم اسرائیل رو به نقض حقوق بشر محکوم کرده) دارن مردم فلسطین و حماس رو مقصر میدونن، چیه؟ مشکلشون با نظام جمهوری اسلامی و مشکلات داخلی هست!
اکثر اینها، کسانی هستن که به خاطر مشکلشون با جمهوری اسلامی، دارن در قبال فاجعه غزه سکوت می کنن و یا اینکه میندازن گردن حماس و معتقدن حماس باید ساکت بشه تا حملات متوقف بشه! غافل از اینکه اسرائیل علاوه بر تمام مواضع غیرنظامی ای که بمباران کرده اخیرا دانشگاه غزه رو مورد هدف قرار داده! یعنی من صدبار تا حالا این جمله رو تو بحثام با اینا تکرار کردم که بابا تو اصلا فکر کن جمهوری اسلامی ای روی کره زمین نیست، سعی کن آزاده باشی!

* واقعا تهوع آوره، یک جای دنیا قتل عام انسانی رخداده، یه عده دارن به دعواهای چپی و راستی خودشون فکر می کنن و استفاده ابزاری از این واقعه برای کوبیدن جمهوری اسلامی، حماس و یا حزب الله لنبان، بدون در نظر گرفتن درصد تقصیر هرکدوم. عقم میگیره از اینهایی که با اطلاع از تاریخ، دارن زرد نویسی سیاسی می کنن، غیر قابل تحملن.
یعنی بدبخته کسی که هنوز قادر نیست نوع تحلیل های چپکی اپوزوسیونیستی خودش رو در مورد مسائل داخلی کشور با مسائل سیاسی دنیا قاطی نکنه و ۴ تا مطلب ننویسه که فقط به درد امثال Political bitch های ثابت نخوره. جدی جدی بعضی از این وبلاگهای فارسی اساسی من رو یاد تلویزیونهای لس آنجلسی میندازن. نوع مطالبشون و تحلیلهاشون به قدری بی پایه و اساسه که آدم هنگ میکنه.
از طرفی نمیتونن بین مسائل ایران و دنیا تفکیک منطقی قائل بشن، از طرفی قادر نیستن نظر دوستان چپشون رو تامین نکنن از طرفی برای بیگناه نشون دادن خودشون و لابد عدم سکوت در برابر جنایات اسراییل ۴ تا جمله مبهم و ۲ پهلو هم تو متنا و لینکاشون نذارن که دیدی من محکوم کردم!

* تاسف باره. ذهن ما ایرانیها داره به شدت صفر و یکی عمل می کنه. الان یه سری میان کامنت میذارن که تبلیغات جمهوری اسلامی روت اثر گذاشته، جواب منم اینه که چرت و پرتهای فاکس نیوز روی شما اثر گذاشته، بعد ما داریم همدیگه رو با این بحثهای بیخود تیکه پاره میکنیم، اونوقت یه جای دنیا مرزها رو بستن و دارن آدم میکشن اونم با پیشرفته ترین سلاحها. کسی هم نمیتونه منکر بشه که اسرائیل چقدر در داشتن ابزار آدمکشی چه روی زمین چه هوا پیشرفته است.
مسخره است! تو این بازی بین قدرتمند و ضعیف عده ای دارن با سانسور استراتژی اسرائیل طرف قدرتمند رو میگیرن و یک گروه رو بین ضعیف محکوم می کنن که تو ساکت شو تا قدرتمند عصبانی نشه! اصلا تو مقصری که داری از خودت دفاع می کنی، تو باید تسلیم بشی، چرا قدرتمند جون رو ناراحت کردی که رو سر زن و بچه ات بمب بندازه!

* یک چیز دیگه ای هم که برای من جالبه سکوت داعیه داران گفتگوی تمدنها و یا صلح جهانی هست! مثلا خانم شیرین عبادی هنوزه هنوزم یک کلمه حرف نزدن. حالا کاری ندارم چند روز دیگه و یا طبق معمول وقتی از بحبوحه خارج شدیم ایشون هم مثل خیلی از چپی های چهار تا جمله ۲ پهلو در محکومیت خواهد گفت، برای من جالبه که این خانم چه چیزی برای از دست دادن داره که سکوت کرده؟! اگه یه زن جوون بود من میگفتم آره هنوز خیالپردازه و لابد میخواد جایزه های بیشتری از حقوق بشر رو درو کنه، مسئله اینجاست که ایشون سن و سالش هم بالاست! یعنی چی میشه از اون شهرتش استفاده کنه، اقلا یکبار هم که شده طرف اینور رو بگیره! با اینکه میدونه حرفاش بازتاب جهانی خواهد داشت، چرا سکوت کرده؟! خیلی دلم میخواد این بابا رو ببینم و یه بار باهاش حرف بزنم! شاید به قول مطرود حقوق بشر فقط مال باکلاسهاست!

* و در آخر اینکه ۲ نفر پای مطلب: ارتجاع و بربریت غیر قابل تحمل در وبلاگستان فارسی بامدادی حرف دلم رو زده بودند:
۱- امیر.ی: متاسفم از بسیاری که این روزها نه از دریچه تنگ صدا و سیما و یا شبکه های دست چندم لس آنجلسی و صدای آمریکا و … که از اطلاعات نسبتا آزاد در اینترنت برخوردارند و باز مواضع شان به همان میزان ارتجاعی است که مواضع کسی مثل منوشه امیر که از صدای آمریکا انتقاد می کرد که چرا فیلم های زخمی های غیرنظامی را نشان می دهد در حالی که تعداد کمی غیرنظامی کشته و زخمی شده اند !! در عجب ام از کسانی که اصلا می شمارند کشته و زخمی ها را، و به عدد می گویند ” ۴۰۰ نفر که چیزی نیست … تازه فلان درصدش هم نظامی های حماس بوده اند”. بامدادی جان در عجب ام از این همه ارتجاع و ای کاش از سر ناآگاهی باشد که شاید درمان پذیر باشد، می ترسم از سر آگاهی باشد و از سر نژادپرستی کور ابلهانه پان ایرانیست های از گور برگشته …
۲- سمیرا آلمان: من چند سال پیش با یک آمریکایی چت می کردم درباره موضوعات ایران و مسائل هسته ای نکته ای که بین ما رد و بدل شد این بود که اونا فقط به اخبار رسانه های خودشون می پردازند و رسانه ای که حرف دیگری رو بزند رو نمی شناختند خوب وقتی که صبح تا شب حقیقت اشغال فلسطین که به بهانه ظلم هیتلر و اروپایی ها به یهودیان انجام شده رو نادیده بگیرند شما هم باشید فکر می کنید که صاحب اصلی این سرزمین اسرائیلی ها بودند و این فلسطینی های بیچاره و مظلوم که هیچ امکاناتی در برابر حمایت های قدرت های اروپایی و آمریکایی از اسرائیل ندارند اشغالگرند در واقع کار رسانه ای اونا باعث شده که الان مساله وارونه شده و مظلوم رو اشغالگر و تروریست و … معرفی می کنند و اسرائیلی رو که هر روز آدم می کشد رو به عنوان کسی که دارد از حق خودش دفاع می کند به مردم می شناسونند.
آیا اگر کسی ایران رو اشغال کند و مردم ایران بخواهند برای دفاع از خودشون بجنگند کدوم مقصرند مردم ایران یا نیروی اشغالگر؟
الان جای مظلوم و ظالم کاملا عوض شده و رسانه ها خیلی خیلی به این مساله دامن می زنند، واقعا جنگ برای آزادی وطن تروریسمه ؟ یا نسل کشی یک ملت برای به چنگ در آوردن سرزمینش؟
دوستانی هم که از صلح حرف زدند بروند و تاریخ فلسطین رو بخونند و ببینند که این صلح هایی که می گویند باج سبیل و ذلت بوده یا صلح بعدش نظر بدن که الان فلسطینی ها ضد صلح دارن کار می کنند.

۹۸ نظر

  1. زهرا ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۵:۰۵ ب.ظ

    یادم رفت بنویسم که من مسئول هیچ نوع سوء استفاده از این مطلب نیستم!

    جواب به این نظر

    امیر Reply:

    ا سلام و عرض ادب برخی از تاملات خودم را پیرامون واقعه غزه و فلسطین خدمتتان

    عرض می کنم.چند نکته مذهبی:

    ۱-اسراییلی ها به فرمان خدا صاحبان اصلی فلسطین هستند و این موضوع علاوه بر تورات در قران کریم هم به روشنی تبیین شده .قصه از این قرار بود که موسی بنی اسراییل را از مصر به صحرای سینا کوچ داد .همان قصه معروف غرق شدن فرعون و فرار بنی اسراییل.وبعد بنی اسراییل در خواست سرزمین کردند از خدا زیرا صحرای سینا بیابان بی اب و علف و غیر قابل سکونت بود.خدا گفت که من فلسطین را که سرزمین ابادی است برای شما قرار دادم.گفتند:در انجا قومی ساکنند.خدا گفت با انها بجنگید و بیرونشان کنید و من شمارا در این جنگ یاری می دهم.به موسی که پیام خدارا برای انها می اورد گفتند:اذهب انت وربک :تو و خدایت بروید و انها را بیرون کنید و ما بعد از شما می اییم.خدا به موسی گفت این قوم بنی اسراییل به بردگی عادت کردند.انها را رها کن ولی از فرزندان انها مردانی شجاع پدید می ایند که فلسطین را به دست خواهند اورد.بعد از ۴۰ سال نسلی از بنی اسراییل که در صحرا زندگی کرده بودند به جنگ فلسطینی ها رفتند و با ابتکار داوود در کشتن فرمانده فلسطین با فلاخن فلسطین به تصرف اسراییلی ها در امد و وعده خدا محقق شد.اسراییلی ها نزدیک پانصد سال در انجا حاکم بودند و حکام انها از جمله حضرت سلیمان است که معبد سلیمان را بنا کرد.بعد عرب ها به سرکردگی بخت النصر به انجا حمله کرده و تصرفش کردند.کوروش به بخت النصر حمله کرده اورا شکست داد و اسراییلی ها به فلسطین بر گشتند و عده ای هم به ایران امده و این جا ساکن شدن. .بیشتر در شهر اصفهان که ۹ نفر از انبیا انها هم اکنون در تخت پولاد اصفهان دفنند و زیارت می شوند.و همچنین شهرهای دیگر چون شوش و تویسرکان.خدا از حمله بخت النصر به فلسطین در قران به عنوان عذابی به خاطر گناهان بنی اسراییل یاد کرده است و حمله دومی که قبل از اسلام به دست مسیحی هایی انجام شد که بهانه حمله شان را کشته شدن عیسی توسط بنی اسراییل قرار دادند.در حالی که عیسی تنها یکی از پیامبران بنی اسراییل بود و ادعای دین جدیدی نداشت ولی چیزی به نام مسیحیت پس از مر گش به وجود امد.و خدا این دو حمله را عذاب خودش دانسته و در قران به انها می گوید اگر باز هم گناه کنید باز عده ای را مامور می کنم به سرزمینتان فلسطین حمله کنندو عبارت سرزمین موعود هم تعبیر خداوند در تورات و قران است.

    ۲-بیشتر عربها سنی هستند و ما شیعه ها اولا با انها برادریم و مشکل خاصی الا در قصه خلافت و امامت و برخی فروعات فقهی نداریم.ولی تیره ای از انها که اغز قضا همان عرب های ساکن فلسطینند سنی ناصبی اند.یعنی گروهی که معتقد به کفر و فساد علی بن ابیطالب و فاطمه زهرا و فرزندانشانند.و جزئ واجبات نمازشان لعن علی و فاطمه سلام الله علیهما است.واین فرقه از نظر فقه شیعه واجب القتلند و در روایات مکرر ظهور امام زمان تصریح شده که امام زمان بعد از ظهور با انها به جنگ برخاسته و کوچک و بزرگ انها را می کشد انقدر که خون انها زمین را می پوشاند و در جواب اعتراض فرماندهان خراسانی خود به کشتار بی حساب انها قصه شهادت فاطمه زهرا را یااد اور میشودو ….
    ۳-چند دهه پیش انگلیسی ها از سرزمین های تحت استعمار خویش بیرون رفتند و این زمین ها را به شکلی تقسیم کردند که در هر گوشه ای اختلافی باقی ماند .عرب ها که خود را حاکم بلا فصل خاورمیانه می دانند به حاکمی یهودی ها بر اسراییل و حاکمیت ایران بر خلیج و خوزستان اعتراض کرده و تا الان هم پایش ایستاده و این زمین ها را از مصر تا خراسان ملک تاریخی خود می دانند و یهود و مجوس که ما ایرانی ها باشیم را دشمنان خود تعریف می کنند.
    ۴-قصه فلسطین یه قصه قومی بین یهودی ها و عربهاست. یهودی ها فرزندان اسحاق پسر ابراهیم و عرب ها فرزندان اسماعیل پسر ابراهیم هستند. ابراهیم پدر هر دو قوم است ولی مادر اسماعیل هاجر و مادر اسحق سارا بود که با هم دعوا می کردند و ابراهیم که با سارا ساکن فلسطین بود هاجر را به عربستان فرستاد تا این دو زن از هم دور بوده و به هم حسادت نکنند.اختلاف سارا و هاجر ادامه پیدا کرد و فرزندان انها در طول تاریخ با هم به دشمنی پرداختند که نمونه های ان در زمان پیامبر اسلام فتح خیبرو قتل عام یهودی ها توسط ایشان است و کشتاری که یهودی در دهه ۶۰ از فلسطینی ها به تلاف کشتار خیبر انجام دادند.هیولای صهیونیسم جهانی ساخته و پرداخته ذهن عرب ها بر ای روشن نگه داشتن اتش کینه شان از یهودی هاست.
    ۵-جالبه بدانید روسای سیاسی و فرهنگی اسراییل همه ایرانی هستند که بعد از انقلاب از ایرا رفته و در اسراییل ساکن شدند.
    ۶-واماغزه. در سیبر تحولات فلسطین عرب ها که قیم فلسطینی ها هستند مشغول صلح و سازش بودند که ایران حماس را وارد معادلات ان خطه کرد تا بتواند به عربها و غربی ها فشار اورد تا قدرت ایران را بپذیرند و اینقدر به نظام جمهوری اسلامی ایران گیر ندهند.اقای خامنه ای در یک تحلیل خصوصی برای سپاه می گفت:من بارها به دوستان گفته ام امروز جبهه ما در برابر غربی ها فلسطین است. اگر ان جبهه را بستند ما باید در تهران با انها بجنگیم.تحلیل ایشان درست است .زیرا جمهوری اسلامی دارای دو دشمن تعریف شده است.خطر نزدیک عرب ها هستند که از اخرین جنگمان با انها هنوز همه چیز مانده از اسیر و شهید و جانباز و خرابی ها و….ومثل ان.عربها مدعی خلیج و خوزستانند و برای دستیابی به ان به هر راهی متوسل می شوند.صدام یک استثنا نبود عربها همه صدام هستند به شرط شرایط صدام در سال ۵۹٫ولی تز صدام فعلا شکست خورده است.صدام می گفت :راه قدس از تهران می گذرد.وبا وجود تهران تصرف فلسطین بی فایده است. این جمله را امام به انها برگرداند که راه قدس از کربلا می گذرد.عربها ما را هنوز مجوس به معنای اتش پرست می دانند و صدام جنگ خودش با ایران را اتمام قادسیه نام نهاده بود.قادسیه جنگی است در زمان عمر که به اشغال ایران توسط عربها انجامید.دشمن بعدی طبق تعریف سران نظام ایران غربی ها هستند که ایران در صدد است جنگ خودش با اعراب و غربی ها را در فلسطین انجام دهد تا هزینه اش را در کشور خودمان نپردازیم واینهمه تبلیغات برای غزه فقط در جهت توجیه مردم برای هزینه های جنگ با ان دو کشور است.اکنون فلسطین دو دولت دارد :دولت غزه که حماس است و دسنت ایران در ان منطقه است و دولت محمود عباس در کرانه با ختری و جنگ اخیر بیشتر جنگ ایران و عربها است و اسراییل و فلسطین ابزار جنگ هستند.
    ۷-استراتژی اقای خامنه ای و همفکرانش شکننده ترین و پرهزینه ترین راه دفاع از ایران و نظام است. در حالیکه استراتژی حکومت پهلوی عاقلانه تر ین شکل ان بود ولی سران نظام چشمشان از خیانت غربی ها به حکومت پهلوی ترسیده واز بیم تکرار ان حاضرند ملت بدبخت را زجرکش کنند ولی ریسک کمتری برای ادامه حکومت متحمل شوند .چه به فرموده امام راحل حفظ نظام در راس همه واجبات است.البته اقای رفسنجانی هم به شخصه استراتژی عاقلانه تر دورتر از پهلوی و نزدیک تر به خامنه ای داشت که موفق به اجرایش نشد.
    ۸-کلام اخر اینکه احساسات را در مسایل سیاسی داخل نکن.اشتباه است.در ایران در تمام ۳۶۵روز سال روزی ۸۰ نفر در اثر بی کفایتی مدیران میان اهن و خاک تکه تکه می شوندو این یک قلم جنس است.مگر در چچن روزانه صدها نفر توسط روسیه قتل عام نشد.شما چیزی شنیدین؟چچنی ها تا صدسال پیش ایرانی بودند و شیعه هم بودند.واقعا تر کیب دین و سیاست چه ها که نمی کند؟یا چند صد نفری که در همین ایام محرم توسط استشهادیون سنی در حین عزاداری امام حسین ع تکه و پاره شدند. جاشون کجای این اخبار جمهوری اسلامی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    جواب به این نظر

  2. پریناز ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۵:۳۲ ب.ظ

    از نظر شما شیرینی عبادی طرد شده از همه جا و همه کس چه امیدی می تونه داشته باشه برای اینکه بخواد جایی نظر بده . برای هم وطن هاش؟! هم وطن هایی که حتی به خاطر طرد نکردن اون از جامعه یه حرف خشک و خالی هم نزدن!!!!از شما انتظار نمی رفت زمانی که خودتونن دارین دم از این می زنین که مسائل دنیا رو به سیاست ایرانمون نسبت ندیم چرا پای خانوم عبادی رو وسط کشیدین؟
    لطف کنین زمانیکه خودتون دارین دم از بی طرفی سیاسی می زننین ، خودتون هم بی طرفی سیاسیتون رو نشون بدین!

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    پریناز جان فرق بین دیدگاه بنده و شما اینه که من معتقدم شیرین عبادی نباید مشکلات داخلیش رو با صلح و جنگ دنیا قاطی کنه!

    شیرین عبادی برنده نوبل صلح جهانیه و منطقا نباید کسی باشه که در برابر چنین جناین نظامی ای سکوت کنه! و این ربطی به مسائل داخلی ایران نداره. کل درد من همین بود

    جواب به این نظر

    پریناز Reply:

    ها! فهمیدم:دی

    جواب به این نظر

    ناشناس Reply:

    ظاهرا اخبار ایران را فقط گوش میکنید؟
    حماس شروع کننده جنگ و ناقض آتش بس بوده است واین هم هزینه ای است که باید بدهد.

    جواب به این نظر

    شهرام Reply:

    لابد از نظر شما کشتن و زخمی کردن چندین نفر از مردم فلسطین در طول دوران به اصطلاح آتش بس اشکالی نداره و نقض آتش بس نیست!. اما همین که این مردم اومدن از خودشون دفاع کنند آتش بس نقض شده؟!. ضمنا خبرگزاری هایی که شما استفاده می فرمایید بی طرف نیستند و اصولا تحت مالکیت یهودی ها و صهیونیستها هستند.

    جواب به این نظر

    علی Reply:

    @ ناشناس

    ظاهرا شما هم تنها اخبار شبکه های آمریکایی و تحت نفوذ صهیونیست ها را گوش می کنید.باز اخبار این ور دو تا کلمه حرف راست توشه. اونا چی که اساسا برای منافع خودشون هر کاری می کنن؟

    جواب به این نظر

    مهسا Reply:

    از این بحثهای سیاسی حالم بهم می خوره چون همه خودشونو چسکی سیاستمدار میدونن و نظر میدن در صورتی که هیچ کس در اینجا هیچ علمی از سیاست بلد نیست بلکه همه از روی احساس بدشون نظر میدن.

    جواب به این نظر

  3. اسماعیل ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۵:۳۲ ب.ظ

  4. دلسوخته ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۵:۴۱ ب.ظ

    با سلام

    زهرا خانم لطفا به کسانی که سکوت کرده اند بگو لااقل یک دفعه هم که شده متن کامل اعلامیه جهانی حقوق بشر را مطالعه کنند . خود درمیابند که سکوتشان به چه علت است.

    بنی آدم اعضای یکدیگرندکه در آفرینش زیک گوهرند
    چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
    تو کس محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی

    خدایا به من توفیقی عنایت فرما تا بنی آدم باقی بمانم

    جواب به این نظر

  5. مهدی اسدی ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۵:۴۴ ب.ظ

    قبول دارم .. یا حق!

    جواب به این نظر

  6. هانی ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۵:۴۵ ب.ظ

    جانا سخن از زبان ما میگویی/دین اسلام بطور روشن می گوید:اگر کسی فریاد مسلمی را بشنود که فریاد می زند ای مسلمانان به فریادمون برسید پاسخ نگوید مسلمان نیست.

    جواب به این نظر

  7. میم ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۵:۴۸ ب.ظ

    از شیرین عبادی مهوع تر این دفتر تحکیم وحشت است با آن خبرنامه امیرکبیرشان که عین حرفهای وزیر خارجه اسرائیل را تکرار می کنند فقط چون ۴ سال پیش قدرت را از دست داده اند. بابا یک اخلاقی، یک پرنسیبی!!

    جواب به این نظر

  8. حسن ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۵:۵۱ ب.ظ

    احساسی و بی منطق

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    شما موفق شدید بحث رو به بیراهه ببرید
    اولین راه دور زدن یک بحث دادن برچسب به اونه! بهتون تبریک میگم

    جواب به این نظر

  9. noghteh sare khat ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۶:۱۳ ب.ظ

    mamnon zahra jan babate postet hadeaghal bachehaye weblog nevise mese shoma ke minevisand va sad albate khonde ham mishand adamo omidvar mikone..hala yeseri adam ham peyda mishand miyan hole parto pala migand bad shoma ro ehtemalan be ye chize dige motaham mikonand in moshkele ma to weblogestane farsiye…any way mamnon

    جواب به این نظر

  10. بامداد ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۶:۴۴ ب.ظ

    زهرا ممنون به خاطر این نوشته. فقط یه نکته.

    خانم شیرین عبادی توی این کشور استخون خورد کرده و زندگی‌ش رو برای بچه‌های بی‌دفاع یا آدم‌هایی که دستشون به جایی بند نیست گذاشته. ما در شرایط ایشون قرار نداریم که به همین راحتی ایشون رو متهم یا حتی محکوم کنیم. فقط خدا می‌دونه ایشون با چه محدودیت‌ها یا خطراتی دست به گریبان هستن.

    اگر من جای شما بودم، قبل از اتهام زدن به آدم‌هایی مثل خانم شیرین عبادی «دوبار» فکر می‌کردم.

    قربانت
    بامداد

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    بامداد باور کن اصلا قصد اتهام زدن ندارم، یعنی اصلا محکومش هم نکردم
    فقط دلم میخواد دلیل سکوتش رو بدونم همین
    ضمن اینکه میدونم واقعا چه محدودیت هایی می کشن
    از تعطیلی دفترشون و … همه اینها خبر دارم

    اما ته دلم میخواد واکنش نشون بده چون آدم خیلی مشهوریه چون حرفاش بازتاب جهانی زیادی خواهد داشت خیلی بیشتر از حرفای ما یا فلان خبرگزاری یا مسئول

    جواب به این نظر

    محمود Reply:

    مشکل شما در این تحلیلتون اینه که چون در حال حاضر در تمام برنامه های رادیو و تلویزیون و روزنامه ها و خبر گزاری ها و همه چی از محکوم کردن اسرائیل گفته می شه به طوری که بعد از بازی تیم های ورزشی هم از بازیکنان و مربیان می خواهند که در مصاحبه اسرائیل رو محکوم کنند شما هم فکر می کنید که اگر در این رسانه ها فلان کس موضع نگرفت پس یه جای کارش لنگ می زنه.
    مگر در این رابطه نظر دادن و حساس بودن حتما باید از رسانه ها پخش بشه تا شما متقاعد بشید؟
    اصلا کی گفته که در هر موضوعی که در جهان اتفاق می افته همه باید موضع بگیرند و اقدام کنند و الا زیر سول میرند؟
    اصلا به شما چه ربطی داره که فلانی موضع گرفته در یه مورد خاص یا نه؟
    من صرف نظر از اینکه لزومی نمی بینم که اسرائیل رو محکوم کنم در این فاجعه چون که خودشون هم می دونند که چه کار ظلمی می کنند ولی دلیلی نمی بینم که حماس رو و جمهوری اسلامی رو تطهیر کنم .
    تو داری کار اون بسیجی ها رو که جلو دفتر شیرین عبادی تجمع کردند و اونهایی که دفترش رو پلمب کردند و اسنادش رو دزدیدند به روش دیگری و روشن فکرانه تری انجام می دی! چی شد حالا شیرین عبادی در دنیا اعتبار داره و باید این رو برای جمهوری اسلامی خرج کنه؟

    جواب به این نظر

    میرزا Reply:

    خوب گفتی. بات موافقم

    جواب به این نظر

    Ãmir Reply:

    منم موافقم.

    جواب به این نظر

    ناشناس Reply:

    احسنت. کاملا با شما موافقم.

    جواب به این نظر

    شهرام Reply:

    ظاهرا دوست عزیز نظر نویسنده رو بر عکس متوجه شدید. منظور ایشان دفاع خانم عبادی از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل بود نه دفاع از جمهوری اسلامی!.

    جواب به این نظر

    هانی Reply:

    آمریکا واسراییل دشمن شماره یک ایران است.آنها می خواهند ریشه ملت ایران خشکانده شود.اخیرا آمریکا وایادی او از شیرین عبادی طرفداری کرده است.قبلا هم شیرین عبادی بعنوان یک زن مسلمان قوانین اسلام را زیر پا گذاشت وکشف حجاب کرد.خوب پیدا کنید هندوانه فروش را!!!!

    جواب به این نظر

    شهرام Reply:

    من فکر نمی کنم صرفا با کشف حجاب کسی قوانین اسلام رو زیر پا نهاده باشه. اگر شما قرآن خوانده باشید خواهید فهمید که حجاب نشانه مومن بودن یک زن است و نه صرفا مسلمان بودن او. اگر همه در داشتن و یا نداشتن حجاب آزاد بودند اینقدر مشکلات بعد از ازدواج نداشتیم. بنظر شما من که دنبال یک همسر مومن (نه فقط مسلمان) می گردم چگونه می توانم متوجه شوم وقتی همه بزور سرشان حجاب دارند؟! (البته این هم از آیات قرآن است که زنان و مردان مومن با هم ازدواج کنند و بالعکس). بخاطر همین قانون ضد قرآنی اجباری بودن حجاب است که بنیان خانواده ها اینقدر متزلزل شده. واقعا تجربه ترکیه و لبنان را نمونه موفق اجرای احکام قرآن می دانم.

    جواب به این نظر

  11. SheytoonParast ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۶:۵۹ ب.ظ

    چند وقت پیش رییس جمهورتون گفته بود میخواد اسراییلو از صحنه روزگار محو کنه ولی حالا میبینیم که اسراییله که داره یکی از عمله های جمهوری اسلامی یعنی حماس را کاملا نابود میکنه :))

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    به نظرم تعریف نژادپرستی باید همین باشه! تاسف

    جواب به این نظر

    زهرا( بهار سبز ) Reply:

    سلام، ممنون از شما زهرا خانم که پاسخ ندای انسان دوستیت رو با وسایلی که در اختیارت هست می دی ، و باید به همه مون یادآوری کنم هر چی می گیم کسی هست که یک کلمه و حتی یک پلک زدن ازش پنهون نمی مونه .

    جواب به این نظر

  12. Eshagh ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۷:۰۸ ب.ظ

  13. ازوپ ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۷:۲۲ ب.ظ

    حرف تکراری نمی زنم . یعنی چه که نباید سکوت کرد ؟ یعنی اپوزیسیونی ها و پرچمداران جنبش های روشن فکرانه صف بکشن در فرودگاه مهرآباد برای اعزام به غزه ؟
    یا مثلا مطالب آنچنانی بنویسن در جهت محکوم کردن اسراییل ؟
    چه ارتباطی به روشن فکران و سردمداران جنبش ها ی چپ و راست داره یک حادثه که در نقطه ای از جهان داره روی می ده ؟ ته پیازن یا سر پیاز ؟
    به زبان ساده یعنی مثلا اگر من پزشک هستم و ادعایم فلان آسمان را پاره کرده در زمینه تخصصی خودم ….فردا اگر در اندونزی بیماری زیر دست پزشکی مرد باید بپرم و بگویم گوجه کیلویی چند ؟
    دخترجان روشن فکران سیاسی مکتبی ایرانی یا اروپایی را چه به بیانیه صادر نمودن در باب جنگ یهود و عرب در نوار غزه ؟
    اپوزیسیونی اگر اپوزیسیونی است برای کشور خودش است و جریانات حال حاضر که در حیطه فعالیت های اوست ….
    من وبلاگ نویس تعهدی ندارم در باب بی عدالتی به مسلمانان غزه بنویسم ! من خیلی هنر کنم بر فرض طبق جریان فکری خودم تحلیلی بر وقایع روز کشورم یا در صورت علاقه به جهان داشته باشم !
    منظورم روشن و واضح و مبرهن است ! نمی توانی مکتبی سیاسی یا فلسفی را محکوم کنی که چرا در مقابل فلان جنایت در فلان نقطه از دنیا سکوت کرده است .
    بسیار ساده چون موضوع مورد علاقه ی او نبوده !
    به من بگو از بهار پراگ بنویس ۴۰۰ خط برایت می گویم ….بگو از غزه و تئولوجی اسلامی بگو لال می شوم ! چون در حیطه ی علاقه ی من نیست و از گرایشات من نیست . همین

    جواب به این نظر

  14. الی ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۷:۲۳ ب.ظ

    ۱-کاریه که شده.زورشون به اسراییل نمیرسه.نمی تونن بیرونش کنن.می تونن.؟پس چرا قبول نمی کنن در کنارشون زندگی کنن و به مرور زمان خودشونو به دتیا اثبات کنن.با علم،هنر،عشق…نه با سنگ و راکت و عملیات انتحاری.هیچی از عکسای بچه ها ی اسراییلی دیدی که مادره داره با ضجه خاکش می کنه.جنگ بده.چه حماس باشه چه اسراییل.ولی حماس حق نداره جنگ افزاراشو بکاره وسط منطقه زندگی یه مشت زن و بچه.می خواست به قیمت کشته شدن مردم بی دفاع این مسئله رو رسانه ای کنه که کرد.تو هم اخه داری یه طرفه قاضی میری
    ۲-چرا ایران این وسط داره خودشو تیکه پاره می کنه؟هان؟من الان تو یه کشور مسلمون هستم.مثل ادم یه راهپیمایی کردن امروز تا سفارت اسراییل.یه قطعنامه هم خوندن.والسسلام.دیگه زیادی هم یه کارای من درآوردی کردن مسئله رو لوث می کنه.اونایی که رفتن فرودگاه تحصن کردن کاش یه هواپیما بهشون می دادن ببینیم کدومشون میرن.فقط هارت و پورت بلدن.این قدر شعله جنگ و تفرقه ونفاق رو با این کارا بیشتر نکنید.عقل هم چیز خوبی است فک کنم.

    جواب به این نظر

    mosbat Reply:

    منم تا حدودی موافقم به خصوص با بند دوم حرفات

    جواب به این نظر

  15. اشکان ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۷:۴۶ ب.ظ

    متأسفانه فلسطین مدت‌هاست که فروخته شده. با سکه‌های ایدئولوژی، سیاست و قدرت. قصدم تطحیر موضع‌گیری‌های عجیب نیست بلکه دلیل آن را می‌گویم. شما می‌گویید فرض کن حکومتی به نام جمهوری اسلامی نیست در حالی‌که حکومت غزه را همین الان با منافع خودش قاطی کرده و همه‌جا در رادیو و تلویزیون و در و دیوار جار می‌زند! بالاخره این وسط یک عکس‌العملی هم برای این اعمال پروپاگندا وجود دارد یا نه؟ هرچند اشتباه اما بالاخره هر عملی عکس‌العملی به دنبال دارد.

    جواب به این نظر

    هانی Reply:

    جان گرگان وسگان از هم جداست متحد جان های مردان خداست.مولوی
    این چیزی است که هیچگاه متوجه نخواهید شد!

    جواب به این نظر

  16. شایان ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۸:۲۰ ب.ظ

    زهرا جان
    در مورد سازمان های حقوق بشری : تو این جور موارد اون ها فقط محکوم می کنند.
    در مورد کشتار مردم بیگناه هم من تا دیروز مقصر اصلی را حماس می دونم چون با تمدید آتش بس موافقت نکرد ولی از دیروز که اسرئیل آتش بس را رد کرد مقصر کشته شدن مردم بیگناه اسرائیل است.

    ولی من مقصر این جنگ و محاصره را حماس میدونم.

    جواب به این نظر

  17. مهدوی ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۸:۴۰ ب.ظ

    با درود
    احساسات شور انگیز شما که برامده از روح لطیف دخترانه شماست برای من قابل تحسین است . اما سیاست منطقی دارد که نمیتوان ان را با این احساسات دخترانه امثال شما مورد تحلیل قرار داد .
    ایرادی ندارد که یک شهروند مانند شما در تهران یا لندن یا مسکو برای بیان احساسات خود در وبلاگ خود اظهار نظر کند اما مشکل از زمانی شروع می شود که اهل سیاست و بزرگان سیاست بخواهند به مانند افراد معمولی مانند شما فکر کنند و یا تصمیم از روی احساسات بگیرند و آن زمان شروع فاجعه است .
    اگر چه برخورد شدید کشور قدرتمند در برابر سازمان کوچک قابل قبول نیست اما تصمیمات و شعارهای رهبرانی که به مانند یک فرد معمولی فکر میکنند و نهایتا تصمیم می گیرند و با تصمیم نابخردانه خود باعث ان می شوند که شهروندان مظلم به قبرستان فرستاده شوند به هیچ وجه قابل قبول نیست .
    توصیه میکنم در صورت فرصت کمی کتابهای مبانی روابط بین الملل را مطالعه کنید . به گمان من اظهار نظر در مورد سیاست که خود علمی بسیار پیچیده است نیاز به مطالعه دارد .
    با سپاس
    http://shahrokh59.blogfa.com

    جواب به این نظر

    شهرام Reply:

    کاملا با شما موافقم. پشتیبانی ایران از حماس و حزب الله هم از همان منطق روابط بین الملل سرچشمه گرفته نه احساسات انسانی.

    جواب به این نظر

  18. ناشناس ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۹:۰۴ ب.ظ

    حالا تصور کن که مملکت بیفته دست اینا چه شود!!!!!!!!!!!

    جواب به این نظر

  19. مهسا جون ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۹:۱۸ ب.ظ

    سلام ببین به نظر من حماس باید بدونه قدرتشو رو نداره فقط داره لگد پرونی میکنه .(اگه داشت بدتر ار اینا میکرد با اسراییلیا) کار اسراییل درست نیست اصلا قبول. اما این حماسه که شروع کننده بود با توجه به هشدارهایی که بهشون داده شد.
    ببین همونقدر که جون اون مردم غزه با ارزشه جون اسراییلیا هم با ارزشه . انتظار که نداری یحماس بزنه اونا رو بکشه و اینام حرفی نزنن نه؟تو هر جنگی هر دو طرف اشتباه میکنن و مقصرن .و البته مقصرین اصلی هیچ ضربه ای نمیخورن و فقط مردم از بین میرن که گناهی هم ندارن.مشکل ما ها اینه که ۶۰ سال تمام خواستیم و خواستن با جنگ و کشتار مشکل فلسطین رو حل کنن. در حالی که از طریق سیاست درست خیلی زودتر از اینها حل میشد.

    جواب به این نظر

  20. خدیجه ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۹:۱۸ ب.ظ

    امان از دست این مردم.اگر دین نداری لااقل آزاده باش.اگه مردم اینجوری فکر می کردن،همه می شدن هاتم طاهی(البته نمی دونم اسمشو درست نوشتم یا نه).

    جواب به این نظر

    من Reply:

    اره درست نوشتی غلطش حاتم طایی بود!!!!!

    جواب به این نظر

    محمد ... Reply:

    LOL!

    جواب به این نظر

  21. some one ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۹:۳۲ ب.ظ

    hemaghat az aane che kasist ? shomaaye kam motaale’eh o bi etelaa’ ya khanandehaaye az shoma bi savaadtare weblogetan:

    عبدالرضا تاجیک از کانون مدافعان حقوق بشر که خانم عبادی از موسسان آن است به خبرگزاری رویتر گفت که تظاهرکنندگان دانشجویان بسیجی بودند و افزود آنها تابلوی دفتر وکالت خانم عبادی را پایین کشیده و لگدمال کردند.

    خانم عبادی که برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۰۳ است نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت تظاهرکنندگان شعار می دادند “آمریکا و اسرائیل جنایت می کنند، عبادی حمایت می کند.”

    وی گفت تظاهرکنندگان ۳۰ دقیقه بعد با حضور پلیس متفرق شدند اما پیش از ترک آنجا شعارهایی روی دیوار ساختمان که هم محل کار و هم منزلش در آن قرار دارد نوشتند.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علیرضا کیقبادی مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تایید حضور اعضای این گروه در برابر منزل خانم عبادی گفت: “با توجه به این که شیرین عبادی جایزه‌ نوبل خود را به دلیل دفاع از حقوق کودکان دریافت کرد، ما مقابل دفتر وی تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردیم که بگوییم آیا کودکان غزه کودک نیستند که از آن‌ها دفاع نمی‌شود.”

    اما خانم عبادی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه این حادثه را یک “حمله” توصیف کرد و گفت “ارتباطی با آنچه در غزه می گذرد نداشته است زیرا ما دو روز قبل بیانیه ای در محکومیت آنچه در آنجا می گذرد صادر و از فلسطینی ها حمایت کردیم.”

    کسانی که خود را بازرس مالیاتی معرفی کرده بودند روز دوشنبه به دفتر وکالت خانم عبادی رفته و فایل ها و کامپیوترهای آن را ضبط کردند که با اعتراض اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا و حداقل یک گروه حقوق بشر روبرو شد.

    کمتر از ده روز پیش از آن نیز ماموران دولتی دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را بسته بودند.

    مقام های جمهوری اسلامی گفته اند که این دفتر را به دلیل نداشتن مجوز فعالیت از وزارت کشور بسته اند با این حال شیرین عبادی گفت که دولت تاکنون به تقاضای این نهاد برای کسب مجوز ترتیب اثر نداده است.

    خانم عبادی بارها از کارنامه حقوق بشر دولت ایران انتقاد کرده است، از جمله به آنچه شمار فزاینده زندانیان سیاسی در این کشور می داند و بالاترین نرخ سرانه اعدام در جهان طی سال گذشته در ایران به شمار می رود، اشاره کرده است.

    دولت ایران اتهام نقض حقوق بشر را رد کرده و کشورهای غربی را به تزویر و اعمال استاندارد دوگانه متهم می کند.

    خانم عبادی که در سال ۲۰۰۳ به پاس تلاش هایش در جهت پیشبرد دموکراسی و حقوق بشر برنده جایزه صلح نوبل شد، در چند مورد از سوی افراد ناشناس در ارتباط با فعالیت هایش تهدید به مرگ شده است.

    che kasi gofte ke yek zane mosen haghe khiyaal pardaazi nadarad ? amsaale shoma ke tahdid be margash mikonid? ya ….

    جواب به این نظر

  22. مهتاب ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۹:۵۷ ب.ظ

    شما خبری از قتل سربازا تو تلوزیون داخلی شنیدین بگن ؟ همه جا حرفه غزه و حماس و کوفت و ….
    خیلی جاها دنیا جنگه خیلی کشورا آفریقایی ، همین روسیه که خودشونو براش کشتن چه جنایتا نکرده و … ما باید برا همه راهپیمایی کنیم ؟ باید از همه اعلام انزجار کنیم و طرف یکیو بگیریم ؟ شما که اینقد در مورده غزه می نویسی چرا در مورده بقیه مردم دنیا که شاید وضعشون بدتره غزه هم باشه بنویس . من نمی گم بی تفاوت باشیم و به ما چه و … آره به ما خیلی ربط داره اما چرا فقط اینا ؟ در مورده بقیه بد بخت بیچاره ها و جنگیام بنویس
    حقوق بشر سازمان ملل وضعیت ایرانم بد توصیف کرده

    جواب به این نظر

  23. زهرا ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۱۰:۱۲ ب.ظ

    همون حدسی که میزدم درست از آب در اومد
    یه سریتون دارین میگین عربن به ما چه؟

    یه سریتونم میگین تبلیغات جمهوری اسلامی تو کله ام فرو رفته! خوشم میاد هیچکدوممون به اصل قضیه ای که داره اتفاق می افته فکر نمی کنیم

    چقدر انسانهای متعالی ای هستیم ما!

    جواب به این نظر

    محمد ... Reply:

    متاسفانه وقتی بخوان حرف رو عوض کنند و جوابی نداشته باشن به شخص حمله میکنند … شما گوش نده و اون چیزی رو که درسته رو بگو … اونهایی که اهل فکر باشن میفهمن …

    جواب به این نظر

    پریناز Reply:

    من کاملا به حرف هات اعتقاد دارم و واقعا ناراحت هستم از اینکه انقدر مرئم در حال کشته شدن هست اونجا ، اما می دونی چیه؟! یه چیزی پس ذهنمه و نمی تونم از خودم دورش کنم. یکی از همین بچه های وبلاگی بود ، می گفتش که همه این ها یی که الان ما داریم براشون ناراحتی می کنیم یه سری آدم مسلمون اما از نوع سنیش هستن و سنی بر این اعتقادن که اگه ۶ یا ۷ تا شیعه رو بکشن می تونن با پیامبر سر یه سفره بشینن!
    فکر نمی کنی همون آدم هایی که هیمن الان ماها براشون ناراحتیم دو فردای دیگه که به آرامش رسیدن به اصطلاح دم در بیارن و بیان یقه ی ما رو بچسبن ، که چی؟ شما شیعه هستین .
    اما به هرحال کلهم با فلسفه جنگ و کشت و کشتار مخالفم.
    حرفی نیست.

    جواب به این نظر

    محمد ... Reply:

    این سنی های که اینطور فکر میکنن(کشتن ۷ شیعه و …) وهابی هستن !

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    پریناز جان یعنی ما به خاطر اینکه این “احتمال” هست که وقتی اینا به آرامش رسیدن یقه ما رو بچسبن باید در برابر قتل عام نظامی سکوت کنیم؟!
    مگه میشه با جان انسانها معامله کرد؟!

    جواب به این نظر

    پریناز Reply:

    نه زهرا جان، من این حرف رو نزدم . فقط گفتم تو پس زمینه ی ذهنم مونده این مطلب وگرنه هیچ وقت راضی به سکوت خودمون و مرگ اونها نیستم.

    جواب به این نظر

    Ahmad Reply:

    به قول محمد اونا وهابی اند! من دوستان اهل سنت زیاد دارم! تو همین ایران مون هم سنی زیاد هستند و اصلا از این اعتقادات عجیب و غریب ندارند!!

    و اما در مورد جنگ و اینا باید بگم من اصلا از فلسطینی ها خوشم نمی یاد نه به خاطر سیاست و نه هیچ چیز دیگه فقط به خاطر خصوصیات اخلاقی و شخصیتی خیلی هاشان(استثنا همیشه هست). اما حتی من مثلا racist می دونم که اون بچه ها هیچ گناهی نکردن!
    می دونم من باهاشون هرچقدر هم که اختلاف داشته باشم و خوشم نیاد بازم اونا حق دارن که زندگی کنند!!
    منم یه تفکر مشابهی داشتم که مقصر خودشونن و به من ربطی نداره اما فکر کنم شما هم باید برین یه چندتاست قبل تر همین وبلاگ و عکس دختر بچه معصومی رو ببینین که صورتش خونیه!

    جواب به این نظر

    شهرام Reply:

    مردم ترکیه هم اهل سنت هستند و به خاندان پیامبر و علی و اولادش احترام ویژه ای قائلند. اطلاعات شما صحیح و یا حداقل کامل نیست. مشکل اصلی الا بحث عرب و عجم است نه شیعه و سنی. عربهای سلفی که اعتقادی به اسلام ندارند شیعیان را طرفداران ایران می دانند. در گیری اصلی سر همین موضوع است.

    جواب به این نظر

  24. محمد ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۱۰:۲۵ ب.ظ

    حرف دل خیلی از ماها رو زدی … جدی میگم … یکی از بهترین پست هایی بود که زهرا اچ بی نوشته … فقط ای کاش در مورد خانم عبادی ملایم تر مینوشتی …
    بازم ممنون

    جواب به این نظر

  25. محسن ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۱۰:۴۲ ب.ظ

    مستقل از محتوا از نوشته عصبانیت و خشم می بارید. همین هم اونو نازیبا کرده. شاید بهتر باشه موضوع نوشته رو یه جا بنویسی بعد که اعصابت آروم تر شد سر فرصت و منظم کل مطلب رو بنویسی و بازسازی کنی.

    جواب به این نظر

  26. ایمان ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۱۰:۵۳ ب.ظ

    خب هرکسی یک نظری داره، شما نظرت اینه، اینا نظرشون یک چیزه دیگست. خیلی خوبه که از مردم بی دفاع غزه حمایت کنیم و جنایت های اسرائیل رو محکوم کنیم… ولی به نظرم چیزی که الان حال آدم رو به هم میزنه این دعواهای وبلاگ نویس ها و کلاً ایرانی ها در فضای مجازی بر سر غزه است. بهتره سعی کنیم به عقاید همدیگه احترام بگذاریم و اگر نظر کسی خلاف نظر ماست، باهاش بحث منطقی کنیم نه اینکه بهش برچسب بزنیم و توهین کنیم.

    شما به بعضی ها انگ زردنویسی سیاسی میزنی، بعضی ها هم به شما برچسب هایی میزنن. بوی تفغن وبلاگستان فارسی از این واکنش های بیخودی بلند میشه نه از قسمتی که با حمایت از غزه مخالفن یا اون رو در این حد منطقی نمیدونن.

    جواب به این نظر

  27. Ãmir ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۱۱:۱۹ ب.ظ

    شما که خودت میگی لیبل زدن، اولین کاریه که برای دور زدن یه بحث میشه انجام داد، خودت با دادن برچسب زردنویس سیاسی، به عنوان اولین نفر، این بحث رو دور زدی زهرا خانوم…
    از نظر شما، کسی که با سیاست کاری نداره و فقط به عنوان یه ناظر بیطرف به اتفاقات نگاه میکنه، میره تو برچسبی که شما دادی. فکر نمیکنم کار درستی باشه این کار.
    یه کم بهتره در مورد حرفامون فکر کنیم…

    جواب به این نظر

  28. مریم ۱۳۸۷-۱۰-۱۳، ۱۱:۲۷ ب.ظ

    خوب خدا رو شکر یکی با من در مورد شیرین عبادی موافق بود تو این دنیا.داشتم خفه می شدم.اما کلا از ش انتظاری نمیره.در عین حال با یه قسمت صحبت بامدادی موافقم.اینکه نمیشه گفت چرا فلانی حرف زده چرا این کی سکوت کرده و …(البته اکیدا با اون قسمتش گفته که ایشون استخون خرد کردن تو این مملکت شدیدا مخالفم.اصولا استخون خرد کرده ها رو ماها نمی شناسیم.به قولی یارو گفتنی heroes are anonymous) …. دقت کردی من اینجا فقط در مورد شیرین عبادی بحث کردم کلا کاری با فلسطین و اینا نداشتم :)

    جواب به این نظر

  29. سعید ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۱۲:۲۴ ق.ظ

    شما اطمینان داری خانم عبادی موضعی نگرفته؟ من خودم چند روز پیش موضع ایشون رو در محکومیت اسرائیل در یکی از سایتهای اصولگرا (جالبه ،نه؟)دیدم… در همین چند روز گذشته با چند شبکه بین المللی هم مصاحبه کرده و قضیه را محکوم کرده…شاید هم توقع داشتین مثلا برود فرودگاه مهرآباد قاطی بسیجیها و متحصنین بشیند…شما باز هم طبق معمول عجولانه نوشتید….هر چند، همین که برای موضوع فلسطین این چندمین پستیه که میزارین نشون میده که واقعا دغدغه اونها رو دارین و از این بابت بهتون تبریک میگم

    جواب به این نظر

    haval Reply:

    دوست عزیز. گویا مطلب زهرا خانم را کامل نخوانده‌اید. ایشان نوشته‌اند:

    “خانم شیرین عبادی هنوزه هنوزم یک کلمه حرف نزدن. حالا کاری ندارم چند روز دیگه و یا طبق معمول وقتی از بحبوحه خارج شدیم ایشون هم مثل خیلی از چپی ها چهار تا جمله ۲ پهلو در محکومیت خواهد گفت، برای من جالبه که این خانم چه چیزی برای از دست دادن داره که سکوت کرده؟!”

    و همه دیدیم که خانم عبادی خیلی دیر درباره غزه صحبت کردند و موضعشون هم به گفته زهرا خانم، دو پهلو بود و طوری بود که ارباب‌های آمریکایی‌اش بدشون نیاد. واقعا براشون متاسفم.

    جواب به این نظر

  30. MEHDI ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۲:۳۳ ق.ظ

    در مورد خانم عبادی که گویا قضیه روشن شده. شما ندونسته راجع به ایشون نظر دادید،امیدوارم توضیح قانع کننده ای داشته باشید!

    شما وامثال شما اصلا تحمل عقیده مخالف با خودتون رو ندارید، این یک امر طبیعی است که در مورد مسئله ای افراد مختلف دیدگاه های متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشند،همونطور که شما در مورد غزه اینطور فکر میکنید فرد دیگری ممکن است برخلاف شما قکر کند بنابر دلایل خودش،این دلیل نمیشود که شما و دوستان همفکرتان آنان را بربر و وحشی ویا زرد نویس بنامی! شما میتونی با من مخالف باشی همینطور که من میتونم با شما مخالف باشم ولی اجازه توهین به یکدیگر رو نداریم، شما میتونید مطالب زیادی رو در دفاع از مردم غزه بنویسید ولی در حین دفاع از مردم غزه نمی تونید به بقیه انگ بزنید

    مشکل شما اینه که فقط فکر وعقیده خودتون رو محق می دونید و کسی رو که بر خلاف شما فکر کنه حتی جزو انسانها هم محسوب نمیکنید

    جواب به این نظر

  31. ناشناس ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۲:۳۶ ق.ظ

    Zahra Khanoum:
    Man midonam Khanoum Shirin Ebadi Az Hezar Mard ham mard tar Ast. Agar Shahamat ebraz haghighat ra dashtim va hazine anra mipardakhtim arzeshe Khanoum Ebadi ra midanestim. Agar az tarse Filter shodam ghader nistim yek “Cheher” dashte-bashi” az Afradi manande Khanoume Shirin ebadi va Aghaye Aslanlou farsangha fasele darim.

    جواب به این نظر

  32. ناشناس ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۳:۱۲ ق.ظ

  33. جغله ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۸:۲۰ ق.ظ

    چرا وقتی جمهوری اسلامی ۱۵۰۰ زندانی سیاسی رو که بعضی هاشون دوران محکومیتشون هم تموم شده بود اعدام کرد امثال شما عکس العمل نشون نمیدن ولی برای ۴۰۰ تا فلسطینی خودشون رو جر میدن؟ قبرستون خاوران که دیگه کار اسرایل و آمریکا نیست؟

    جواب به این نظر

  34. نارگل ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۹:۰۲ ق.ظ

    نکته دیگری که اغلب وبلاگ نویسان و البته اغلب مردم در مورد آن به بیراهه می‌روند آن است که خطاهای نظام را به پای دین و دینداری می‌گذارند. شاید هم تقصیری نداشته باشند آنجا که ما نظام خود را اسلامی می‌نامیم و بعد به جای مجمع تشخیص مصلحت اسلام، مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد می‌کنیم و این بدان معنی است که هرکجا مصلحت نظام به خطر افتاد مصلحت اسلام را نادیده بگیریم طبیعی است که عوام هم به بیراهه بروند.
    اما ظاهرا متاسفانه درصد بیشتر مردم ما را همین عوام تشکیل می دهند درحالیکه ادعای روشن فکریشان گوش فلک را کر می‌کند.

    جواب به این نظر

  35. پریزاد ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۹:۱۴ ق.ظ

    گل گفتی زهرای عزیز.

    جواب به این نظر

  36. پریزاد ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۹:۱۷ ق.ظ

    جواب به سعید:اتفاقا خانم عبادی اصلا مو ضعی در باره جنایات غزه نگرفته اند وبه همین خاطر هم دانشجویان با تجمع در مقابل دفترشون به ایشون اعتراض کردن.خبرشو می تونین اینجا بخونین:
    http://snn.ir/NewsContent.aspx?NewsID=86007

    جواب به این نظر

    سعید Reply:

    عرض کردم خودم دیدم نظر ایشون و مصاحبه اش رو…شما هم میتونید سرچ کنید و ببینید…ببخشید ولی این چه جور دلیل آوردنه که استناد میکنید به تظاهرات دانشجویان؟…امثال آنها کدام کارشان از روی دلیل و منطقه که اینبار دوم باشه؟..من هم خبر تجمع را دیده بودم ولی فقط تاسف خوردم به ناآگاهی وجو گیری برخی از آنها و موج سواری آگاهانه برخی دیگر

    جواب به این نظر

  37. کاوه گیــــلانی (لابدان) ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۱۰:۵۲ ق.ظ

    مثلا خانم شیرین عبادی هنوزه هنوزم یک کلمه حرف نزدن
    حرف زدن فایده ای داره ؟
    ببین حاج خانم شما فکر کن که همه ملت ایران بیان و مغزشون فرمان ۱ بده و بگن آه دارن می کشن و ناله و فغان سر بدن که … متاسفانه خیلی از روشن فکر ها ما کج فهم هستند ! اگه میبینی که خیلی ها بی تفاوتن به خاطر سیاست احمقانه صدا و سیما و خود جمهوری اسلامیه !
    از اشغال گفتی مطمئنن ما هم می کشیم ، مثل سگ هم می کشیم اشغالگر ها رو ولی کسی دلش به حال سرزمین اشغال شده ما می سوزه ؟
    مردم ما چیز هایی رو درک می کنن که من و تو نمی تونیم درک کنیم ، بهشون حق بده که چشماشون رو ببندن.
    اون برچسبت که نوشته بودی من رو یاد خشم اژدها و خشم گودزیلا انداخت یهویی :)

    جواب به این نظر

  38. مستانه ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۱۱:۰۲ ق.ظ

    “خیلی دلم می خواد این بابا رو از نزدیک ببینم”
    عجب ادبیاتی !!!!!

    جواب به این نظر

  39. نون ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۱۱:۴۴ ق.ظ

    متاسفانه از طریق لینک یکی از دوستان در ریدر بعد از سالی دوباره گذرم به این سبزی پاک کن خانه افتاد! خانم شما را به خدا دیگر در مسائل سیاسی ژست خبره نگیرید! خیلی جالب است که یک زرد نویس بیاید و از زرد نویسی انتقاد کند! مطمئن باشید خانم عبادی بهتر و درست تر بلدند موضع بگیرند! شما بنشین و اخبار ساعت بیست و سی ات را ببین بعدش بیا اظهار فضل کن!

    جواب به این نظر

  40. MEHDI ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۱۱:۵۷ ق.ظ

    من کامنتی رو دیشب براتون نوشتم ولی متاسفانه اونو تایید نکردید، البته به شما حق میدم شاید جوابی برای حرفام نداشتی، شما حتی براتون قابل قبول نیست که فردی برخلاف شما فکر کنه ،گلچین کردن کامنت ها اصلن کار خوبی نیست اگه واقعا تحمل شنیدن نظرات مخالف خودت رو نداری حداقل کاری که میتونی انجام بدی اینه که بخش کامنت رو کلا حذف کنی نه اینکه به نشر کامنت هایی که شما رو تایید میکنند و یا در ظاهر مخالف شمایند ولی نوع مخالفتشان و موضع گیری شان ضعیف است و دور از منطق، بپردازید. واقعا برای خودم متاسفم که وقتم را صرف کامنت گذاشتن در وبلاگ شما کردم،شما که حتی جرات دفاع از گفته های خود رو ندارید

    جواب به این نظر

  41. Ali ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۱۲:۵۰ ب.ظ

    زهرا خانم سلام بر شما
    یک ماهی است که مطالب شما را می خوانم ولی این برای اولین بار است که نظر میدهم .
    از تحلیلی که کردید لذت بردم . واقعا نباید انسانیت را فدای دسته بندیهای سیاسی کرد . نیابد به صرف مخالفت با نظام با مظلومان از سر عناد برخواست و همه را به یک چوب راند . از حس انساندوستی شما ممنونم .
    در ضمن آیا امکان تبادل لینک وجود دارد؟
    باتشکر

    جواب به این نظر

    MEHDI Reply:

    و انسانیت هم حتما حکم میکنه که به عقاید مخالفمون هر انگ ونسبتی رو بدیم و ژست روشنفکری هم بگیریم؟!

    جواب به این نظر

  42. قربانیان ایرانیِ غزه ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۶:۰۷ ب.ظ

    در پی انتشار موضع تحکیم وحدت درباره‌ی غزه در روزنامه‌ی کارگزاران، این روزنامه «قربانی غزه» شد:

    موضع دفتر تحکیم (علامه) در قبال حوادث غزه

    دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) دیروز در محکومیت «فجایع خونبار غزه» اطلاعیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: واگذاری «درک منطق صلح» به خود مردم منطقه انتظاری است که از برخی حاکمان فرصت‌طلب منطقه می‌رود و برآورده نمی‌شود! حاکمانی که لااقل بخشی از هویت و بقای خود را در تدوام جنگ در منطقه تعریف کرده‌اند و برای این مسئله از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند. جنایات امروز اسرائیل در غزه به شدت محکوم است. اما به همان اندازه پناه گرفتن گروه‌های تروریستی در کودکستان‌ها و بیمارستان‌ها جهت حمله به طرف مقابل که موجبات بمباران و مرگ بیشتر کودکان و غیرنظامیان را فراهم آورده نیز محکوم و حرکتی ضدبشری است. این تشکل دانشجویی همچنین از عملکرد ضعیف نهادهای بین‌المللی انتقاد کرده است.

    جواب به این نظر

  43. قربانیان ایرانیِ غزه ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۶:۲۷ ب.ظ

    agar dar morede ghaze minevisi yekamam jorat dashte bash az etefaghat dakhele iranam benevis

    جواب به این نظر

  44. پدرام ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۸:۱۷ ب.ظ

    ۱- امیدوارم شما هم بحث گروه حماس را از « مردم فلسطین » جداکنید و بحث کنید چون در پاراگراف دوم گفته اید :
    « …دارن در قبال فاجعه غزه سکوت می کنن و یا اینکه میندازن گردن حماس و معتقدن حماس باید ساکت بشه تا حملات متوقف بشه! »
    در حالی که اگر گفته بودید :
    [دارن در قبال فاجعه غزه سکوت می کنن و یا اینکه میندازن گردن مردم فلسطین و معتقدن مردم فلسطین باید ساکت بشوند تا حملات متوقف بشه! ] صد در صد قابل قبول بود و علاوه بر آن احترام به این جمله «اصلا فکر کن جمهوری اسلامی ای روی کره زمین نیست، سعی کن آزاده باشی! » هم که خودتون گفتین هم بود .
    ۲- با پاراف سوم تا اینجا که گفتین :
    « واقعا تهوع آوره، یک جای دنیا قتل عام انسانی رخداده، یه عده دارن به دعواهای چپی و راستی خودشون فکر می کنن»
    موافقم اما بعدش با آوردن این جمله { در صد تقصیر هرکدام } در اینجا که گفتین :
    « استفاده ابزاری از این واقعه برای کوبیدن جمهوری اسلامی، حماس و یا حزب الله لنبان، بدون در نظر گرفتن درصد تقصیر هرکدوم. »
    بازهم خود شما نشان داده اید که نمی شود به این جمله : «اصلا فکر کن جمهوری اسلامی ای روی کره زمین نیست، سعی کن آزاده باشی! » احترام گذاشت و نقش و تقصیرات جمهوری اسلامی را انکار کرد .
    ۳- استدعا می کنم خود شما حال که در بحث خود نتوانسته اید بحث گروه حماس و جمهوری اسلامی رو از بحث « مردم زجر دیده فلسطین » جدا کنین یا سایر دوستان وبلاگ نویس وبلاگی وابسته به گروه حما به من نشان دهید یا معرفی کنید که در تاریخ رویداد فاجعه زلزله بم یا دورانی را که ما هر ساله به جشن آزادسازی خرمشهر برگزار میکنیم نه اینکه یک پاراگراف حداقل یک خط با هموطنان ما همدردی و همراهی کرده باشن.
    ۴- با کل ستاره ای که با تاسف باره شروع کردین موافقم
    ۵- به عنوان یک هموطن خانم شیرین عبادی رو در خیلی از موارد نمی پسندم و اعتقاد دارم ایشان یک زن سیاسی است که مانند همه مردان و زنان سیاسی برای تفسیر کلماتی مانند نوع دوستی و عهد و وفا و وطن پرستی و نوع پروری و مظلوم دوستی قاموس خاصی دارد و مطمئن هستم فردی که بارها در موقعیت های حساسی که براشون مهیا شد بر خلاف نظر و خواسته و انتظار بخش از مردم کشورشون که به اقلیت یا اکثریتش کار ندارم در راه زنده کردن نام زندان ابو قریب و گوانتانامو سخن گفت و هرگز از احقاق حقوق القاعده و خشک مذهبیون طالبانی هم حتی نگذشت این بار هم در دفاع از مردم فلسطین نه گروه حماس عقب نمی نشیند و بر عکس نظر شما در بهترین زمان و مفیدترین زمان که الزاما نباید در بحبوحه حوادث باشد آنچه باید بگوید می گوید .
    ولی چه سست و موهوم است حق و عدالت بشری که از قدرت سخن وکیلی و جایزه برده ای ثابت می شود و از ضعف سخن او باطل .

    جواب به این نظر

  45. مستانه ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۹:۱۳ ب.ظ

    یه نوشته راجع به بچه های غزه نوشتم دوست دارم بخونی!

    جواب به این نظر

  46. پدرام ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۹:۵۳ ب.ظ

    شیرین عبادی : روزنامه آفتاب یزد ۸/۱۰/۸۷ صفحه ۱ (صفحه اول)
    آنچه در غزه اتفاق می افتد قلب هر انسانی را به درد می آورد

    آنچه در غزه اتفاق می افتد قلب هر انسانی را به درد می آورد.شیرین عبادی وکیل دادگستری در گفتگو با فارس در واکنش به وخامت اوضاع در غزه ضمن بیان مطلب فوق افزود: وضعیت زنان بی دفاع و خصوصا زنان بی گناه و کودکانی که در این منطقه زندگی می کنند و از دسترسی به امکانات اولیه زندگی محروم مانده اند عملی خلاف کلیه ضوابط حقوق بشر است. عبادی با بیان اینکه امیدوارم هر چه زودتر وضعیت از حالت بحرانی خارج و مردم بتوانند به زندگی عادی خود ادامه دهند، اضافه کرد: ادامه چنین وضعیتی می تواند ناگواری های اجتماعی بسیاری به دنبال داشته باشد. این وکیل دادگستری در پایان اظهار داشت: بر این اعتقادم که در شرایط مساوی و با کمال عدالت اگر با ساکنین رفتار شود هرگز شاهد چنین صحنه هایی نخواهیم بود. در حال حاضر فقط می توانم بگویم که فلسطینیان مظلومینی هستند که باید به آنها کمک کرد تا از این شرایط بحرانی خارج شوند

    جواب به این نظر

    پدرام Reply:

    تکمیلی و مستندتر :
    http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8710041671

    جواب به این نظر

  47. mazi ۱۳۸۷-۱۰-۱۴، ۱۰:۵۲ ب.ظ

    sar kar khanom , vaghti migan shahrak sahyonist neshin midoni yani chi ?
    !!!
    labod fekr mikoni yani khabgah afsaran sahyonisty !!!!???

    جواب به این نظر

  48. sina ۱۳۸۷-۱۰-۱۵، ۱۲:۲۵ ق.ظ

    دوستان عزیز مسبب تمام این گرفتاری ها انگلیسه شاید این حرف به نظربعضی ها عجیب بیاد ولی اون که تاریخ
    خونده متوجه میشه انگلیسی ها باعث تفکیک و جدا شدن قسمت های مناطق وسیع از ایران، عثمانی و… شدن
    اگه امپراطوری عثمانی به کشور های کوچک تر ترکیه،سوریه،لبنان،فلسطین وعراق تجزیه نمی شد این مشکلات
    دراین منطقه ها بوجود نمی اومد بگذریم از سیر تاریخی،انگلیسیهاحتی بسیار مکارانه زبانهای مختلف قسمتهای جدا شده از ایرانو عوض کردن مثلاً پاکستانی ها اصلاً نمی تونند فارسی حرف بزنن دلیلش از بین بردن اتحاد بین این مناطق هست. البته اونه همین الان هم بیکارننشستن ومثل روباه… بگذریم

    جواب به این نظر

  49. کاوه گیــــلانی (لابدان) ۱۳۸۷-۱۰-۱۵، ۱۱:۰۹ ق.ظ

    من یک فروند کامنت ارسال کرده بودم رفت تو اسپم ؟

    جواب به این نظر

  50. امیرحسین ۱۳۸۷-۱۰-۱۵، ۱۲:۵۹ ب.ظ

    فارغ از بحث های حقوق بشری، جنگ ستیزی و البته بدور از گرایشات مخالف نظام داخلی که گاهی اظهار نظرها پیرامون اوضاع خارجی را تحت الشعاع قرار می دهد، یک سوال اساسی مطرح است که احتمالا بسیاری از ابهامات را بر طرف خواهد کرد :

    چرا مجهزترین ارتش خاورمیانه که از پشتیبانی آشکار امریکا و اتحادیه اروپا و اعراب برخوردار است و اصولا وقعی به معاهدات و قطعنامه های مجامع بین المللی نمی نهد, جنگ سنگ و گلوله را ۶۰ سال طول داده است و باز هم بنظر نمی رسد تصمیم قاطع در پایان دادن به قائله داشته باشد؟ قائله ای که تصدیق می فرمایید در بیشتر معادلات سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیک دنیا تاثیر گذار است.

    تصور نمی کنم برای این سوال، جواب ساده ی مقاومت مردمی فلسطینیان کافی باشد

    خوب من یه کوزه گرم که از کوزه شکسته آب میخوره، باقیشم اینجاست :
    http://blog.360.yahoo.com/blog-ZIcqmPcwfKcAa4r3jd7AxyhNK0QMmBCC

    جواب به این نظر

  51. امین ۱۳۸۷-۱۰-۱۵، ۲:۵۳ ب.ظ

    چند شب پیش ، یعنی دقیقاً دوشنبه ۹ دی ماه صدای آمریکا با مسئول وب سایت وزارت امور خارجه اسراییل که یه یهودی ایرانی الاصل هستش مصاحبه کرده بود. طرف یه جمله تاریخی گفت که شاید بشه تمام اهداف اسراییل رو تو شصت ، هفتاد سال تو همین یه جمله خلاصه کرد : ” فلسطینیان مردمانی سخت کوش و اسراییلیان مردمانی تیز هوش هستند و هر دو می توانند با کمک هم منطقه را آباد کنند ” !! فکر می کنم واضح تر از این نمی تونست بگه . در ضمن به مخالفان جمهوری اسلامی که دشمنی با جمهوری اسلامی کورشون کرده توصیه می کنم یه نگاهی به این لینک و خصوصاً کامنتهاش بندازن بعد بگن اینایی که کامنت گذاشته بودن هم عمله های جمهوری اسلامی هستن ؟
    http://www.guardian.co.uk/world/blog/2008/dec/29/israel-gaza-attacks-motives

    جواب به این نظر

  52. یه برادر ۱۳۸۷-۱۰-۱۵، ۲:۵۶ ب.ظ

    دستت درد نکنه آبجی
    واقع گرایانه و بی غرض
    ممنون

    جواب به این نظر

  53. امین ۱۳۸۷-۱۰-۱۵، ۸:۰۷ ب.ظ

    دقیقاً درست میگی . این مخالفای کینه ای جمهوری اسلامی دیگه قدرت تفکر خودشونو از دست دادن و این جمهوری اسلامیه که براشون تعیین می کنه چطوری فکر کنن و در اتفاقات مختلف چه موضعی بگیرن ! اگه جمهوری اسلامی بگه الان روزه ، اینا میگن شبه ! اگه جمهوری اسلامی بگه الان شبه ، اینا میگن روزه !! در مورد غزه و مسئله فلسطین هم مخالفتها و سر و صداهاشون با جمهوری اسلامی و حماس بیشتر به یه جور ذم شبیه مدح می مونه . چون غیر مستقیم دارن اعتراف میکنن که جمهوری اسلامی اونقدر تو منطقه قدرت داره که برخلاف خواسته آمریکا ، اسراییل و تعدادی از کشورهای عربی ، تا جمهوری اسلامی نخواد هیچ صلحی در منطقه بوجود نمی یاد.

    جواب به این نظر

    هانی Reply:

    آفرین.افتخار برای جمهوری اسلامی از این بالاتر که دشمن شماره یک او آمریکا واسراییل است.مردم تو دشمن شناسی اشتباه نخواهند کرد.

    جواب به این نظر

  54. رضا... ۱۳۸۷-۱۰-۱۵، ۱۱:۲۴ ب.ظ

    اسرائیل وحشی گری رو از حد گذرونده ولی شما هم بهتره به جای تلویحی گفتن اینکه اسرائیل باید محو بشه راه حل عملی و واقع بینانه ارائه بدین. الان اسرائیل وجود داره و من تقریباً مطمئنم که در آینده هم وجود خواهد داشت. این هم یه کشور مثل ده ها کشوری که تو این ۵۰-۶۰ سال به نقشه اضافه شدن و مستقل شدن. بهتره یه راه حل پیدا کنیم که چطور میشه باهاش زندگی کرد نه اینکه اشتباهی که ۶۰ ساله داریم انجام میدیم و هنوز یه قدم که جلو نرفتیم هیچ، کلی هم از دست دادیم رو ادامه بدیم. به نظر شما وقت اون نیست که احتمال بدیم شاید این راه حل نیست، شاید باید سعیمون بر همزیستی باشه؟ دوست دارم نظر صریحتون را راجع به راه حل بدونم وگرنه همه ما از دیدن اتفاق هایی که داره تو غزه رخ میده احساساتی و ناراحت میشیم. ولی یادمون باشه که وقتی همین مبارزان فلسطینی ۷-۶ سال پیش یه اتوبوس مدرسه بچه های اسراییلی رو منفجر کردن هم چه حسی داشتیم. البته تو ایران که میگن ۲۵ صهیونیست به هلاکت رسیدن، نمیگن اون بچه های ۱۰-۱۲ ساله چه تصوری از صهیونیسم میتونن داشته باشن. خشونت کور از هر طرف اشتباهه و باید جلوش گرفته بشه، با عقل و منطق، نه با تلافی…

    جواب به این نظر

  55. باران ۱۳۸۷-۱۰-۱۶، ۳:۳۲ ب.ظ

    سلام
    به این مطلبتان لینک دادم( اشکالی که ندارد؟)

    جواب به این نظر

  56. امید(هنر هفتم) ۱۳۸۷-۱۰-۱۶، ۹:۰۶ ب.ظ

    حق مطلب را ادا کردید زهرا خانوم….

    جواب به این نظر

  57. بهار ۱۳۸۷-۱۰-۱۷، ۹:۲۶ ب.ظ

    زهرا جان حرفت حق است که آنها در فلسطین دارند سختی میکشند و …

    اما در مورد نظرت در مورد خانم عبادی کاملا مخالفم. آن موقعی که ایشان جایزه صلح نوبل را برد و جمهوری اسلامی این همه در حقش ناروا برخورد کرد، حالا چرا باید بیاید از این اعتبارش که جمهوری اسلامی حتی قبولش نداشت استفاده کند و در مظلومیت مردم فلسطین حرف بزند؟ مگر همین جمهوری اسلامی نبود که می گفت این جایزه ها را به این خانم ها میدهند تا علیه براندازی نظام اقدام کنند و خارجی ها آنها را اغفال کرده اند و … این سازمان ها در پی براندازی ایرانی هستند؟ تو خودت با همین حقوق بشری ها و فمینیست ها و … مخالف هستی، حالا چرا او باید بیاید به نفع تو و نگاه تو یا حتی جمهوری اسلامی حرف بزند؟ چرا باید از اعتباری که تا حالا هیچ کس قبولش نداشته و بیشتر برایش دردسر داشته استفاده کند و به جمهوری اسلامی هم اجازه بده از این کار به نفع خودش استفاده کند؟ چه دلیلی دارد این کار را انجام بدهد؟ گرچه انجام داده اما واقعا چه دلیلی دارد که این کار را انجام بده؟ چطور است حالا که بحث این است که حرف جمهوری اسلامی به حقانیت برسد، خانم عبادی دارای اعتبار شد؟ تا الان که مرتب تهمت برانداز نظام و اغفال شده و … را بهش میدادند؛ حالا انسان معتبری شد که حرفش تاثیر گذار است؟ بهتر است خودمان را گول نزنیم در این موارد.

    جواب به این نظر

    زهرا Reply:

    بهار جان من در جواب پریناز گفتم الان هم میگم
    اولا فلسطین مال جمهوری اسلامی نیست که خانم عبادی بخوان موضع متناقض بگیرن! فلسطین یک کشور دیگه است

    در ثانی خانم عبادی جایزه بین المللی صلح نوبل دارن و قاعدتا مواضع یا ضد مواضع جمهوری اسلامی نباید تو موضع گیری های ایشون تاثیری داشته باشه
    منظورم اینه که ترور نظامی دولتی ای که داره اتفاق میافته و چندصد نفر رو کشته منطقا باید یکی از دغدغه های کسی باشه که در راه صلح تلاش می کنه و این ابدا به جمهوری اسلامی اسرائیل امریکا یا کشور دیگه ای نباید منوط باشه (اگه واقعا این جایزه بیطرفه)

    جواب به این نظر

  58. haval ۱۳۸۷-۱۰-۲۱، ۶:۱۶ ق.ظ

    سلام. با مطالبتان کاملا موافقم. متاسفانه بعضی‌ها از سر لجبازی باحکومت و دولت و … حاضرند وجدان انسانی رو هم زیر پا بگذارند و نه تنها بگن: “به ما چه” که بگن: “حقشونه!”. بدتر از همه اینها، آنهایی‌اند که می‌گویند چون اسرائیل قوی‌تره باید باهاش کنار اومد. این افراد نه روح مقاومت رو درک کرده‌اند و نه از عاشورا چیزی فهمیده‌اند…

    به امید آزادی قدس شریف… به امید ظهور…

    جواب به این نظر

  59. محمد ۱۳۸۷-۱۰-۲۶، ۱:۳۱ ق.ظ

    ممنون از آزادگی شما
    خدا خیرت بده

    جواب به این نظر

  60. علی ودایع ۱۳۸۷-۱۰-۲۷، ۴:۵۶ ب.ظ

    سلام
    از کوچه پس کوچه های همین اطراف به این جا کشیده شدم.
    چه عجب یه به اصطلاح روشنفکر دیدیم که از مردم فلسطین دفاع می کنه.
    شرمم میاد بگم چندتا از دوستام به دلیل انتشار مطالبی حول غزه در روزنامه چه انتقادهایی کردند.
    متاسفانه همه چیز مملکت ما پوپولیستی شده ؛ از غذا خوردن گرفته تا مباحث سیاسی!

    جواب به این نظر

  61. سید اسمعیل موسوی دارابی ۱۳۸۷-۱۰-۲۹، ۱۲:۰۸ ق.ظ

    سلام
    چرا رژیم صهیونیستی با بمباران کردن غزّه که حتّی نه ارتش دارد نه نیروی دریایی و نه نیروی هوایی و یکسره تحت محاسره است ادّعا می کند که از خود دفاع می کند؟ چرا سلاحهای آمریکایی که مالیات دهندگان این کشور پولش را داده اند به رژیم صهیونیستی داده اند تا دست به کشتار دسته جمعی مردم بی دفاع غزّه بزنند؟
    آفرین بر حماس و بر مردم غزّه که بر علیه صهیونیست های تا دندان مسلّح و با استفاده از مدرن ترین تجهیزات ایستاده اند و اجازه اشغال حتّی یک وجب از خاک را به رژیم صهیونیستی نداده اند و بدانید که این خونهای مردان، زنان وکودکان شماست که ادامه دهندۀ راه آزادی است. وعدۀ خداوند نزدیک است پیروزی حق علیه باطل

    جواب به این نظر

  62. ارژنگ ۱۳۸۷-۱۱-۳، ۹:۳۴ ب.ظ

    سلام
    پیروزی مردم مظلوم غزه رو به شما و تمام مسلمانان تبریک عرض می کنم. به امید موفقیت تمام مسلمین در سر تا سر جهان.
    اگه یه موقع زمان خالی داشتی به منم سر بزن.

    جواب به این نظر

نظر شما