روزنامه کیهان و خوانندگانش

ژانر: اینهایی که همش میگن ما اصلا و ابدا کیهان نمیخونیم و قبولش نداریم، کیهان روزنامه تندرو دست راستی هاست و مطالبش زرده و اینا، بعدش مدام توی وبلاگهاشون از صفحات حتی داخلی کیهان صفحه x مطلب y پاراگراف z اش رو برمیدارن و یه پست کامل وبلاگی رو بهش اختصاص میدن! اونم نه یکبار نه دوبار، هزاران بار!
وقتی هم که ازشون میپرسی آقا/خانوم شما که میگی «آخه کیهان هم شد روزنامه؟» دیگه چرا میخونیش و یا نقدش میکنی؟! بازم میگن نه بابا، من که کیهان نمی خونم، همین طوری داشتم از خیابون رد می شدم، سر در اون بوتیکه که میخواستم برم توش کفش بخرما، لینک این مطلب رو زده بود، همین طوری اتفاقی خورد به چشمم، بعدش حرصم گرفت!!!

پ.ن: فکر می کنم واضحه که قصدم به هیچ عنوان دفاع از روزنامه کیهان نیست! من اعتراف میکنم که کلا اصلا روزنامه بخون نیستم ولی اگه دقت کنین ها بیشترین نقد و لینک به جزئی ترین مطالب کیهان تو وبلاگهایی هست که مدااام میگن کیهان رو قبول ندارن و اصلا نمی خوننش!

۳۲ نظر

  1. مهدی ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۲:۲۱ ب.ظ

    مجبور نیستیم همیشه واسه اینکه کامنتی بذاریم یه چیزی بنویسیم
    ممنون
    پاینده باشی

  2. منیره ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۲:۲۸ ب.ظ

    اگه حتی اتفاقی هم نخونده باشند و همیشه اونو بخونن ….
    گاهی آدما یه چیزی رو قبول ندارن، حتی ازش نفرت دارند ولی پیگیرش هستند.
    میگن آدم باید اول احوال دشمنش رو بپرسه بعد دوستشو. این که احوال دشمن رو میپرسه دلیل بر این نیست که به یادشه و واسش مهمه! میتونه دلیل باشه بر اینکه حواسشو جمع تر کنه و اوضاع رو در همه حال زیر نشر داشته باشه.

  3. پیچک سر به هوا ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۲:۳۰ ب.ظ

    جلوی خنده مو نتونستم بگیرم… جالب بود…

  4. زهرا ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۲:۳۱ ب.ظ

    منیره بحث سر همینه که بالاخره پیگیر هست یا نه؟
    اگه هست چرا میگه نیست و به درد نمی خوره؟

    منم همینو میگم میگم پیگیر هست همه اش رو هم میخونه ولی ادعا میکنه که نه نمیخونه! این ادعای دروغش ناراحت کننده است

  5. منیره ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۲:۴۰ ب.ظ

    آها!! از اون نظر :دی
    نه تنها میگویند بدمون میاد بلکه میگویند پیگیر هم نیستیم

    ولی من شخصا اگه از چیزی بدم بیاد به کل پیگیرش هم نیستم. ولی دیدم افرادی که پیگیر چیزی هستند که ازش بدشون میاد و یا نسبت بهش موضع خاصی دارند.

  6. پدرام ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۲:۴۳ ب.ظ

    خب شمام همین حرف را زدین گفتین :«من اعتراف میکنم که کلا اصلا روزنامه بخون نیستم »
    اونهایی هم که طبق گفته شما جهت[نقد و لینک دادن] از این روزنامه استفاده می کنن شاید واقعا اصلا روزنامه کیهان را نمی خونن و خلاصه تیترهای این روزنامه و روزنامه های دیگر را در روزنامه دلخواهشون می خونن و به نقد آن می پردازند . اکثر روزنامه ها بخشی دارند که اخبار روزنامه های دیگه رو به اجمال بیان می کنه .
    اگه این پست دفاع از یه روزنامه نبود و جواب به یه عده از وبلاگ نویس ها بود که می شد تحت عنوان کامنت در وبلاگشون گذاشت و نه برای ما .
    آیا بهتر نیست اگه قرار به جواب دادن باشه یه سری روزنامه خون و آگاه به خط مشی کیهان و سایر روزنامه ها این کار را بکنن .
    آیا بهتر نیست اگه قرار به دفاع از یک روزنامه بخصوص نداریم اسم و لوگوی یک روزنامه خاص را به کار نبریم .

  7. زهرا ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۲:۵۵ ب.ظ

    پدرام:
    ببین من اگه میگم روزنامه بخون نیستم خوب ثابتش کردم
    دیگه نمیام هر روز تیتر و یا مطالب خیلی داخلی یک روزنامه رو (که مطمئنا ایجاب میکنه کامل خونده باشمش) رو بیارم اینجا و نقد کنم
    اون در صورتیه که مثلا من ادعا کنم روزنامه بخون نیستم ولی هی تند تند بیام هر روز یه بار مطلب یه روزنامه رو یه متن کامل وبلاگی کنم

    توجه کنین که کیهان علیرغم همه تندرویش یه روزنامه خاص هست! از این جهت که خیلی از چپی ها فکر می کنن خلاصه دیدگاه حکومتی ایران هست! و از این جهت فکر می کنن مدام باید نقدش کنن و یا زیر سوال ببرن!
    توجه کنین که منظورم کسانی هست که برای کلاس گذاشتن و یا ژست های روشنفکری مدام میگن اصلا کیهان رو نگاه هم نمی کنن در حالیکه هر روز میبینی به یه مطلبش گیر میدن! کسی که نمیخونه مطمئنا خبر هم نداره اون تو چی هست؟!
    الان کیهان شده خوراک یه سری از وبلاگها!

  8. پوریا ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۲:۵۹ ب.ظ

    من نمیخوانم کیهان رو…
    ولی بعضی از تیترهاش رو توسط فیدهای وبلاگها و سایتها میخونم.
    با تگ “روشنفکری” هم مخالفم. کسایی که ادعا دارن مسلمان “روشنفکر” نیستن.

  9. بولوت ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۳:۱۰ ب.ظ

    ظاهرن یه سری از وبلاگها هم شدن خوراک شما

  10. زهرا ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۳:۲۷ ب.ظ

    بولوت بله متاسفانه!
    چون یه زمانی بهشون اعتماد داشتم از دوستان من بودن ولی تغییر جهت ۱۸۰ درجه ای دادن
    الانم حذف کاملشون برام یه خورده سخته…
    ولی چیزی که میگین درسته
    گاهی اوقات به طور کامل حذف کردن یک دوست کار سختیه …:(

  11. پدرام ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۳:۳۰ ب.ظ

    خانم اچ بی :

    به طور نسبی با این قسمت صحبتتون موافقم که گفتین {برای نقد یک مطلب(که مطمئنا ایجاب میکنه کامل خونده باشمش)}… چرا میگم نسبی توضیح میدم
    خب من نمی دونم شما منظورتون کدوم وبلاگ و چه نقد .چه موضوعی بوده .اما فرض کنید , وبلاگ نویسی این مطلب کیهان رو که به تازگی منتشر کرده که :«مجری CNN که با احمدی نژاد مصاحبه کرد رو فردی متعهد و وارسته و فارغ از تعصبات و بیزار از استکبار » معرفی کرده و این در حالیست که در حدود سه ماه قبل همین مجری را « عامل صهیونیست و رقاص » معرفی کرده بود را به نقد کشیده , که قاعدتا این احتیاج به خوندن کل مطلب کیهان نداره و خلاصه اظهار نظرهای این روزنامه در مورد این مجری در سه ماه قبل و یک هفته پیش در روزنامه های دیگر اومده .
    برای همین من گفتم اگه قصد دفاع از یک روزنامه خاص را نداریم جواب به این افراد را بهتره تحت عنوان کامنت در وبلاگ خودشون گذاشت.

  12. بولوت ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۳:۳۶ ب.ظ

    تاییدیه؟

  13. parisa ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۳:۳۷ ب.ظ

    hajkhanoom dar morede golshifte benevis. nazaret chie?

  14. بولوت ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۳:۴۴ ب.ظ

    خصوصی می خواستم یه چیزی بگم ولی ظاهرن باید عمومی کنم (خنده)

    چیزی که دیروز بوده باعث شده اینی باشی که امروز هستی
    کسی رو که دوست بوده نباید حذف کرده چون با حذفش یعنی شخص دوستت نبوده چون مورد پسندت بوده فکر می کردی دوستت در حالی که دوستی چیزی فراتر از اینهاست
    هر وقت تونستی یه فرد رو همون جوری که هست قبول کنی با همه ی کاستی ها و تفاوت هاش با خودت با همه ی طرز فکر مخالفش با همه ی اشتباهایی که به نظر تو می کنه
    اون وقت می تونی بگی دوستته

    این جوری که می گی دوستت نبودن ! چون جوری بوده که بهش اعتماد داشتی و جوری بوده که می پسندیدی رابطه ای باهاش داشتی که به نظر خودت دوستی بوده
    کسی رو که می پسندی اگه روزی تبدیل بشه به کسی که نمی پسندی و تو همچنان رابطه ت رو باهاش ادامه بدی اون وقت می شه گفت دوستت بوده

    پ . ن : منظورم از تو شخص تو نیست منظورم من و تو ی نوعیه

  15. مطرود ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۴:۱۲ ب.ظ

    پست “درباره یک ترس قدیمی…” بسیار دوست داشتنی بود، چون تجربه‎ی شخصی دارم روی این مورد بسیار خوب درک شده بود.

  16. حمید ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۴:۵۷ ب.ظ

    اون وبلاگی که در موردش نوشتی،میدونم کدوم وبلاگ هست
    خاک پاش توی سر تو.موجودی به لجنی تو توی تمام عمرم برخورد نکردم.
    تو یک تعریف میشه ازت کرد:
    مجسمه ای ساخته شده از معجون حسادت و عقده حقارت و املیسم و جمهوری اسلامی پرستی
    خاک بر سرت

  17. حمید ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۴:۵۸ ب.ظ

    اون وبلاگی که در موردش نوشتی، میدونم کدوم وبلاگ هست
    خاک پا ش توی سر تو. موجودی به لججنی تو توی تمام عمرم برخورد نکردم.
    تو یک تعریف میشه ازت کرد:
    مجسمه ای ساخته شده از معجون حسادت و عقده حقارت و املیسم و جمهوری اسلامی پرستی
    خاک بر سرت

  18. حمید ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۵:۲۰ ب.ظ

    یه کم انسانیت هم خوب چیزی هست گمونم
    تو اگر از این کامنتها،از هر کدومش یک نکته مثبت یاد میگرفتی تا حالا یک انسان کامل شده بودی.ولی امان از ذات خراب.
    سسگ به دریای هفت گانه بشوی
    چو که تر شد،پلید تر باشد

  19. حمید ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۵:۲۱ ب.ظ

    چون که تر شد پلید تر باشد

  20. مینا ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۵:۵۴ ب.ظ

    سلام یه سوال خیلی بی ربط با موضوع دارم
    می خواستم یه کمکی به من بکنین و یه توضیحی درمورد گرایشهای رشته کامپوتر در کارشناسی ارشد بدین
    من خیلی دوست دارم ارشد رشته کامپیوتر کنکور بدم می خواستم یه پست در مورد گرایشهای هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات و … بهم بدین ممنون

  21. زهرا ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۶:۳۲ ب.ظ

    حمید یا همون حجت ! شما بهتره بری توی همون وبلاگی که فکر می کنی منظور منه کامنت بدی!
    میگن یه وبلاگ رو میشه از طرفدارانش شناخت! ماشالا چقدر با ادبی شما، ادبیاتت دیگه برام رو شده!

    بهتره بری توی کامنت دونی همون شخصی که ازت دفاع میکنه و ازش دفاع می کنی و به وبلاگش عشق بورزی بهم فحش بدی

    فهمیدی؟!
    این کامنتاتم اپروو کردم که ناکام از دنیا نری و خوشحال بشی که من دیدمش! برو همون جا جول و پلاست رو پخش کن !

  22. مهران ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۷:۰۳ ب.ظ

    معمولا همه میگن ما کیهان رو تا ته می خونیم(خودم از سحرخیز شنیدم) میدونید چرا برای اینکه بفهمن کی می خوان بگیرنشون
    پس کیهان خوندن از اوجب واجبات ِ
    یادتون نره

  23. ناشناس ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۷:۱۳ ب.ظ

    خانم اچ-بی
    من هم مانند شما اصلاً نه روزنامه خوان حرفه‌ای هستم و نه کیهان می‌خوانم. اما به گواه بسیاری کیهان تنها یک روزنامه‌ی ساده و یا حتی زرد (که به شدت با صفتی که شما برایش در نظر گرفتید مشکل دارم) نیست بلکه بولتن رسمی گروه پنهان اما بسیار قدرتمند جامعه است. در بسیاری از مواقع مواضع رسمی این گروه در این روزنامه مشخص می‌شود. گروهی که در سایه قرار دارند٬ قدرت دارند و می‌توانند تصمیمات مهم بگیرند. در بسیاری از مواقع نوشته‌های نیمه‌ی پنهان این روزنامه خبر از یک نقشه‌ی جدید برای گروه‌های سیاسی غیر همسو با این روزنامه را دارد. گروه‌های غیرهمسو با کیهان معمولاً با رصد بسیار دقیق این روزنامه سعی می‌کنند رفتار بعدی این گروه را پیش‌بینی کنند. به همین خاطر است که معمولاً کیهان نه تنها یک روزنامه‌ی بسیار مهم است بلکه هرآنچه که درآن نوشته می‌شود ممکن است سرنخی باشد برای اقدامات بعدی گروه منتسبش.

  24. persian boy ۱۳۸۷-۰۷-۱۸، ۱۰:۲۱ ب.ظ

    salam,to ro khoda masalaro mast mali nakon azat khahesh mikonam,bebin keyhan bongahe khabar parakanie jenahe raste baraye hamin hata age ghabolesham nadashte bashi majbori bekhonish ta az strategihaye jenahe mokhalef agah beshi chon matalebesh etefaghate ayandaro moshakhas mikone masalan age alan bege khatami rade salahiat mishe motmaen bash 7 mah dige khatamiro rade salahiat mikonan

  25. علی ۱۳۸۷-۰۷-۱۹، ۱:۲۳ ب.ظ

    سلام
    بعضی وقتا که شجاعی مهر رو تو برنامه خانواده می بینم با خودم می گم این مرد چقدر حرف واسه گفتن داره. خسته نمیشه از این همه فک زدن!!! به قول ما عجیب زناک‌مچه ست.
    الان که وبلاگتو خوندم یاد اون مازندارانی افتادم. بابا جون مجبورت که نکردنت.
    به هر حال چه بخوای چه نخوایی انتظارات ازت زیاد شده.
    پس لطفا بهتر بنویس.

  26. رضا واقع بین ۱۳۸۷-۰۷-۱۹، ۷:۰۳ ب.ظ

    یک مثال و ختم کلام
    من اگر حرفای احمدی نژاد رو گوش میدم یعنی قبولش دارم؟ نه میخوام ببینم قراره چه بلایی سرمون بیاره ایضاً کیهان

  27. حسین ۱۳۸۷-۰۷-۱۹، ۷:۴۹ ب.ظ

    در مقایسه با حرف ناشناس
    جالبه که کیهان هم دقیقا می گه که کارش رصد طیف مقابل است و تازگی ها در مواجه با این سؤال که شما امکان استراغ سمع که نداری، پس چه جوری از صحبت های ما مطلع می شوی، گفته است که از تاکتیک های روانشناسی برای بررسی مطالب و نشانی هایی که آن ها، ارسال می کنند، استفاده می کند
    که برای من به شخصه، حداقل اشاره به همچون موردی از طرف این روزنامه خیلی جالب بود و نشان می داد، در این حیطه هم (حداقل تا حد قابل قبولی) حرفه ای و به روز هستند.

  28. gharibe ۱۳۸۷-۰۷-۱۹، ۱۱:۱۳ ب.ظ

    man kamelan gharibe hastam
    2-3 bar inja ro khundam faghat
    ama tu hamin 2-3 bar , chizi ke tabloe
    ine ke khodaeish gir dadi be in khanome morede nazaret
    man un ro ham be andazeye to mishnasam
    hich moze’i nadaram nesbat be shoma ha
    ama ensafan yekam khodet bash!
    hamash reaction shodi

  29. رضا ۱۳۸۷-۰۷-۲۰، ۱۲:۲۶ ق.ظ

    همیشه گفتن اگر میخواهی پیشرفت کنی میخواهی بفهمی و بدانی و به هدفت برسی که برای رسیدن به آن هدف دشمنانی هم داری باید از مواضع دشمنت هم با اطلاع باشی. این که کسی مثلا با عقاید کیهان مخالف است ولی آن را میخواند، لزوما طرفدارش نیست. حتما می خواهد بداند دشمن ِ اهدافش چه خوابهای برای او و اهدافش دیده اند.
    در غیر این صورت، یعنی نخواند و نداند، کلاه ِ آزادی خواهی هایش پس ِ معرکه است.
    این روش، یعنی خواندن و فهمیدن و سیر نشدن روش افرادیست که بزرگ مینگرند به داستانها و به اهدافشان پایبند و علاقه مندند و به همین راحتی ها از دستش نمی دهند.

  30. مریم ۱۳۸۷-۰۷-۲۰، ۵:۴۵ ب.ظ

    چی بگم :( خدا به داد نفر بدی برسه که قراره بهش گیر بدی.جدی خیلی عجله می کنی برای بیان احساستت

  31. مریم ۱۳۸۷-۰۷-۲۰، ۵:۴۸ ب.ظ

    راستی دقت کردی الانم مد شده همه به خیابانی گیر میدن.گفتم شاید این جو زدگی ها رو ندیده باشی

  32. جعفر ۱۳۸۷-۰۷-۲۳، ۸:۴۶ ق.ظ

    سلام
    من که کیهان رو دوست دارم مخصوصا صفحه دو و پاورقیش رو
    یاعلی

نظر شما