سه سوال راجع به اعدام اخیر

* خوب، الان سه سوال برای من پیش اومده:
اولش: فرض می کنیم حرف شما درست، این آقا عضو جندالله نبوده، با این فرض:

۱- همونطور که میدونین و همه خبرگزاریها (میتونین سرچ کنید)، خبر رو اینطوری نقل کردند، که این ۲ نفر بودن که با هم اعدام شدن، یکی همین آقای مهرنهاد بوده و دیگری آقای عبدالناصر طاهری. اولین بار وارش این خبر رو اعلام کرد. به لینکهایی که داده توجه کنید.
مطمئنم خیلیاتون تازه اسم نفر دوم رو میشنوین! سوال من اینجاست که چرا همه، توجه شون فقط به این آقای مهرنهاد جلب شده؟ مگه اون یکی خونش کمرنگتره؟! خوب مگه اونم اعدام نشده؟ چرا همه تون فقط برای این آقا ماتم گرفتید؟ حالا اون یکی چه گناهی کرده که روزنامه نگار یا وبلاگنویس نیست که شماها بهش توجه کنین و اسم وبلاگاتون رو به نامش کنین؟ مگه شما ژشت حقوق بشری نگرفتین؟ این ۲ تا بشر با هم فرقی دارن؟ خوب هر دو اعدام شدن، مگه غیر از اینه؟! یا اینکه عنوان روزنامه نگاری/وبلاگنویسی در ایران اعدام شد خیلی دهن پرکن هست و خیلی سریع و همونطور که قابل پیش بینی بود بازتاب پیدا کرد؟

۲- توی این شرایط جنگی که آمریکا و اسرائیل ایران رو تهدید می کنن و دو طرف مشغول کری خوندن برای همدیگه هستند و هر روز یکیشون داره، موشکی، کشتی ای چیزی آزمایش می کنه و توی بحبوهه تحریم ها علیه ایران و انواع و اقسام مشکلات شرایط جنگی، و با در نظر گرفتن این موضوع که ایران به شدت زیر ذره بین قرار داره، به نظر شما جمهوری اسلامی ایران چه مرضی باید داشته باشه که یه وبلاگ نویس رو همین طوری به خاطر مخالفت اعدام کنه؟ اونم یه روزنامه نگار گمنام رو؟! قبول دارین خیلی از شماها که الان همه داغدار هستید و متن های سوزناک مینویسید، تا به حال اسم این بشر رو هم نشنیده بودین؟! یه روزنامه نگار به این گمنامی که تا حالا هیچ خطری بین المللی برای جمهوری اسلامی نداشته، چرا باید الکی به جرم روزنامه نگار مخالف بودن اعدام بشه؟! مسخره نیست؟! اونم در حالیکه تا حالا حتی یه مقاله معروفی، کتابی، سندی چیزی علیه مخالفت با جمهوری اسلامی منتشر نکرده، مگه مرض داشته بی دلیل اعدامش کنه که وجهه بین المللیشو خرابتر کنه؟!
مگه توی ایران کمن روزنامه نگارانی که با دولت مخالفن؟! الان غیر از نویسندگان و خبرنگاران کیهان و رجانیوز و فارس، من بعید میدونم خبرنگاران جای دیگه ای با دولت ایران موافق باشند، چرا پس اینهمه اعدام نمیشن؟!!! طبق استدلال شما، منطقا هر روز باید شاهد اعدام حداقل ۱۰ نفری باشیم؟ نه؟!

۳- دومش: فرض می کنیم این آقا عضو جندالله بوده، خوب حالا با یه تروریست چیکار باید کرد؟! بگیم انسانه و بذاریم آزاد بگرده؟ خوب این خطرات زیادی برای انسانهای دیگه داره، امنیت جانی انسانهای زیادی رو مورد تهدید قرار داده، حکم از نظر شما چیه؟ اگه شخصی مستقیم یا غیر مستقیم در قتل انسانهای دیگه ای نقش داشته باشه، عملیات تروریستی ای رو راهبری کرده باشه، خوب حکمش چیه؟! چه باید کرد؟ آقا اعدام بده، غیر انسانیه، درست، نحوه مجازات انسانیش رو لطفا بیان کنید.

* خارج از گود نظر دادن چقدر ساده است! اگه پدر من چاقو بخوره و کشته بشه من حاضر نیستم قاتل مجازات بشه چون من انسانم و اینکار انسانی نیست! به نظر شما نویسنده این حرف در نوشتن چنان متنی چقدر صداقت به خرج داده؟!
من الان میخوام یه فرضیه خیلی بد رو بنویسم خیلی تلخه ولی دقیقا توی صفحه حوادث جام جم چنین چیزی رو خوندم: یعنی واقعا و جدا اگه الان بهتون خبر بدن که شخصی مادر شما رو دزدیده و بعد بهش تجاوز کرده و بعدشم برای شناسایی نشدن اونو کشته و صورتش رو طوری له کرده که جسد شناسایی نشه، شما به خاطر اینکه انسان محترم و شیک و حقوق بشر دوستی هستید مانع از مجازات این آدم میشید؟! عجب! نظر شخصی من اینه که اتفاقا برعکس! باید در انسانیت کسی که تا این اندازه بی احساس و سنگدل هست، شک کرد! انسانیته که ایجاب میکنه من بخوام قاتل مجازات بشه چون عمل غیر انسانی ای رو انجام داده (مجازات در اینجا به معنی اعدام نیست! عطف به سوال سوم) شعار دادن چقدر ساده است! تا زمانی که در متن قرار نگرفتیم.

* و در پایان: استدلالی که میگه اعدام باعث میشه جرم و جنایت کمتر بشه، از نظر من فاقد اعتباره همین طور استدلالی که با توجه به جمله قبلی میگه پس اعدام بده هم فاقد اعتباره! اصلا نمیشه به همچین استدلال ضعیفی اتکا کرد و حتی مطرحش کرد! ما اینهمه جرایم برای تخلفات راهنمایی رانندگی داریم، مگه باعث شده، تخلفات کمتر بشه؟ اصلا مگه فردی که در ایران آدم میکشه از وجود قانون اعدام مگه بی خبره؟ ولی باز آدم می کشه!

* من گفتم با اعدام مخالفم هنوزم میگم هستم! به خاطر اینکه معتقدم شرایط تربیتی آدمها و جامعه باید طوری باشد که فردی تروریست نشه، آدم کش نشه، متجاوز نشه. هرچند مسخره است و ایده آل گرایی و کمال گرایی محسوب میشه، اما چیزی که ته دلمه، اینه. نمیدونم باید چیکار کرد! باید روی چی کار کرد؟ ایمان طرف رو قوی کرد؟ انسانیتش؟ فقر رو از بین برد؟ تبعیض رو؟ نمیدونم! من جامعه شناس نیستم…

۶۵ نظر

  1. سرگیجه ها ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۶:۰۳ ب.ظ

    سلام
    استدلال جالبی بود
    هم چه کسانی همه ی کارهایی را که در اخر گفتین را هم که انجام بدیم باز همین طوریند
    اتفاقا خلاف اون دیوونه ابراهیم نبوی که نوشته بود اکثر اعدامیا فقیر بودند باید بگم همه ی اعدامی ها (هم این دوتا و هم قبلیا) از خانواده هایی بودن که مشکل مالی هم نداشتند که برای سیر کردن شکم کسی مجبور به ادم کشی شده باشند
    محارب محاربه
    گفتم وظیفه ی ما هم در قبال جامعه برای ایجاد امنیت یا لااقل رعب و وحشت برای خرابکارها و هم در قبال خوش شخص برای جلوگیری از سنگین تر شدن بار گناهانش اینه که حد اسلام را اجرا کنیم
    موفق باشید
    همین! مال هیچکس نیست!

    جواب به این نظر

  2. مریم ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۶:۰۹ ب.ظ

    حالا من نمی دونم این چه بازیه من هی تو فر فر کامنت می دم هی نصفه بقیه شو اینجا :) اما به نظرم در مورد این خبرنگاره نمیشه به این راحتیا صحبت کرد.ببین من هنوزم میگم آدمهایی که “جانی” هستن باید از بین برن.تو خوده آمریکا هم این آدم ها رو اعدام می کنن.اصن کسی که خطرنانکه به نظرم منطقی نیس هی نگه اش دارن به امیده اینکه یه روزی اصلاح میشه.اما در مورد این آدم ها(مثل خبرنگاره) خیلی نمیشه نظر داد.من قبول دارم که بعضی از طرفداری ها و دلسوزوندن ها فقط ممکنه به خاطر جو و به قول خودت افه روشنفکری باشه اما خدائیش ما ها هم یه چیزایی رو نمی دونیم.

    جواب به این نظر

  3. بیر کیشی ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۶:۱۳ ب.ظ

    با کلیات حرفت موافقم. دقت کنی تو این ژست های حقوق بشری تبعیض جنسیتی زیادی هم وجود داره. تا می خوان یک زن که قتل کرده اعدام کنن کلی کمپین تو خارج از کشور راه می افته ولی برای مردا هیچ کس اهمیتی نمی ده. یکیش جریان همین دختره که یک پسره رو با چاقو زده بود کشته بود. که آخر سر هم اعدام نشد. متأسفانه اکثر هموطن های عزیز ما خیلی چیزا رو فقط بر اساس مد و چشم و گوش بسته قبول می کنن تا همرنگ جماعت شن و از بقیه عقب نمونن. مجازات اعدام تو کشورهایی لغو شده که خیلی ابزار های بهتر برای پیشگیری از جرم دارن و از همه نظر از ما جلوترن. تو امریکا به اندازه جمعیت ایران اسلحه دست مردمش هست. فکر کن اگه یک دهم این تعداد اسلحه دست مردم ما بود ایران چی می شد؟!!!

    جواب به این نظر

  4. amin ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۶:۱۷ ب.ظ

    والله در مورد نحوه ی مجازات انسانیش یه چیزی بگم. حکم سنگسار یکی به ده سال زندان تبدیل شد! سنگسار هم که بدتر از اعدامه. قبول داری؟ پس اعدام هم چیزی در همین حدود و یا مثلا ابد میشه دیگه!

    جواب به این نظر

  5. مریم ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۶:۲۶ ب.ظ

    با نوع و طرز فکرت کاملا موافقم ، می دونی ما ایرانیها عادت داریم یه چیزی رو خیلی بزرگ کنیم از کنار یه چیز دیگه بی اهمیت بگذریم در اینجور مواقع براحتی هم فلسفه میبافیم .

    جواب به این نظر

  6. یکی ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۶:۲۹ ب.ظ

    خواهر گرامی

    زیاد وقتت رو تلف نکن: اونها که قرار نیست به این استدلالها قانع بشن چون منطقشون اون شکلی نیست که من و شما بفهمیم. اصل کار شلوغ کاری است. بقیه هم که با دیدن برخورد دوگانه شون میفهمن نباید به شلوغ کاریشون توجه کرد.

    شما تا حالا دیدی شلوغ کنن برا مثلا ترور کردن مردم عادی توسط جندالله؟ خوب نه. چرا؟ چون این ترورهادر راستای هدف اونهاست و خیلی راحت تقصیرش رو هم میندازن گردن حکومت.

    بازم میگم: وقتت رو صرف کارهای مهم تر کن.

    جواب به این نظر

  7. علی ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۷:۰۶ ب.ظ

    خانم مگر شما از توی گود نظر می‌دی لااقل از بیرون گود انسانی‌تر نگاه‌کن.

    جواب به این نظر

  8. حضور ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۷:۰۸ ب.ظ

    از این که مردم سیستان وبلوچستان آب آشامیدنی برای نوشیدن ندارند و در عوض یک شهروندشون مصادف با میلاد امام حسین علیه السلام کشته میشه خبر داری ؟
    از اینکه خیلی از کارگرها ۶ ماه حقوق نمی گیرند و کتک می خورند خبر داری ؟
    از اینکه خیلی حقوق بازنشسته آموزش و پرورش زیر ۳۰۰هزار تومان هست خبر داری ؟
    از اینکه خیلی از خانواده ها سال ۱۲ ماه رنگ گوشت را نمی بینند خبر داری ؟
    از اینکه خیلی ها با حقوق پایین باید اجاره خانه های بالا خرج فرزند دارو و مدرسه بچه ها را بپردازند خبر داری ؟
    خبر نداری دیگه . چون سیری و شکم سیر خبر از شکم گرسنه نداره دیگه.ماهی ۷۰۰ هزار تومن به تو دخترکوچولو و امثال تو پرداخت میشه از مال بیت المال از دهن بچه کارگر و معلم گرفته میشه غیر از سایر مزایایی که در ا/ط/ل/ا/ع/ا/ت/س/پ/ا/ه بهت پرداخت میشه تا تو بیای اینجا وهزار جای دیگه برای رژیم منحوست مزدوری ک/ن/ی. شرف و وجدان داشته باش . فردا هایی هم در راهه . در همیشه رو یک پاشنه نمی گرده . نون مزدوری همون خون در شیشه شده کارگر و اعدامی هایی هست که حاضر به خوردن این لقمه حرام نشدند . اگه وجدان وشرف داری حیا ک*ن .

    جواب به این نظر

  9. احمد ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۷:۱۵ ب.ظ

    ۱/ من شناختی از اقای طاهری نداشتم اما با توجه به قرائن تقریبن اطمینان یافتم که می‌شود در وابسته‌گی‌ی مهرنهاد به گروه ریگی شک کرد و به همین دلیل واکنش نشان دادم. استدلال شما اصلن منطقی نیست. شما از یک مغالطه‌ استفاده کرده‌اید. مغالطه‌ی همه یا هیچ. انگار کن که در نظر شما باید به همه‌ی عالم یا سیاه نکرد یا سفید. یا همه‌ی کسانی که جمهوری اسلامی اعدام می‌کند مجرمند یا هیچ‌کدام مجرم نیستند. من این‌جور به ماجرا نگاه نمی‌کنم. درباره‌ی آقای طاهری اگر شناخت داشتم
    و شک می‌کردم که ایشان مجرمند حتمن واکنش نشان می‌دادم. می‌شود نسبت به اعدام غیر کورکورانه هم واکنش نشان داد متوجهی دختر جان؟
    ۲/ در مورد دوم شما مسائل را زیادی کلان دیده‌ای. مورد مهرنهاد یک مورد منطقه‌ای است. او را در زاهدان دستگیر کرده‌اند. در زاهدان شکنجه کرده‌اند و در زاهدان کشته‌اند. این هم یک مغالطه است. مغالطه‌ی کلان جلوه دادن موضوعات خرد. شما بر مبنای فرض پیش رفته‌ای بگذار من هم فرض کنم: یک آدم موی دماغ را می‌گیرند در زندان آنقدر فشار بهش میارند که از حالت طبیعی خارج می‌شود بعد می بینند که با زدن انگ تروریست بودن می توان هم از شر گند حقوق بشری شکنجه‌ی یک زندانی خلاص شوند و هم مخالفان اطلاح‌طلب خود را منکوب کنند. پس آن موی دماغ را به اتهام تروریست بودن اعدام می کنند. این ادعای خانواده‌ی مهرنهاد است و من فکر می‌کنم اصلن ناممکن نیست صحت این ادعا. این‌که ما همه‌چیز را به کائنات و آمریکا ربط بدهیم کمی‌ کودرز/شقایقی است دختر جان.

    جواب به این نظر

  10. علی ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۷:۲۳ ب.ظ

    سلام،

    من به دنبال موضع گیری در رابطه با این اعدام نیستم، فقط می خوام به جوابهای محتملی که برای “سوالات” شما وجود داره اشاره کنم:

    ۱- در مورد بشر دوم اطلاعات کمتری وجود داشته، اما در مورد بشر اول حداقل در “ظاهر” مخالف نرم نظام بوده مثل خیلیهای دیگه. البته می تونه حرفای شما هم تو این مورد درست باشه.

    ۲- در مورد سوال دوم شما که دلایل خیلی زیادی می شه آورد. چند بار اتفاق افتاده که
    یکی از مسولان حکومتی کاری کرده که امنیت کشور تو این شرایط دشوار به خطر افتاده؛ اصلا خود بیانات جناب رییس جمهور در رابطه با محو اسراییل یا موارد زیاد دیگه.

    این قضیه می تونه توسط یه مقام محلی که حتی راحت تر اتفاق بیفته، قضیه سنگسار تاکستان که بر خلاف نظر رییس قوه قضاییه اتفاق افتاد یه نمونه نزدیک دیگه به این مورد.

    اما قضیه رو چطور می شه توضیح داد:

    واقعیت اینه که در ایران اگر جرمی اتفاق بیفته، کسی نمی تونه مطمین باشه که حتی بر اساس “قوانین موجود” جمهوری اسلامی ایران، فرایند دادرسی اون عادلانه برگزار بشه، خصوصا اگر جرم امنیتی باشه که مساله حادتر خواهد بود. تو کشور ما مدتهاست که “مصلحت” فراتر از عدالت هست. نمونه هاش هم که فراوان. قضیه زهرا بنی یعقوب یه نمونش. قضیه دانگاه زنجان می تونه نمونه بعدی باشه (البته بایستی منتظر شد و دید) اصلا همین دیروز رای اعتماد به کردان نمونه دیگش.

    جواب به این نظر

  11. حمید ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۷:۳۲ ب.ظ

    من خدایی به مشکل دارممیخودم! صد بار گفتم آقا خانوم اینقدر یه مطلب یا عادت رو جمع نبند به ما هی میگه ما ایرانی ها اینجوری ما ایرانی ها اونجوری همیشه هم فاز منفی میدن! ما ایرانی ها خیلی کارمون درسته ما ایرانی ها خیلی کارمون درسته, اینقدر عقاید خودتون رو به کل مردم این سرزمین وای جمع نبندید وای خدای من اینا چرا اینجوری هستن …

    جواب به این نظر

  12. Photoblog ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۷:۴۷ ب.ظ

    اگر فکر می کنی حرفی رو که زدی درسته و بش اعتقاد داری پس دلیلی نداره به کسی جواب پس بدی یا حرفاتو توجیه کنی - البته شفاف سازی بحث دیگه ایه!

    جواب به این نظر

  13. رضا ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۷:۵۲ ب.ظ

    ۱- شما: این ۲ تا بشر با هم فرقی دارن؟
    کسی ژست نگرفته بلکه این شمایید که در پست قبلیتون به طرز احساساتی اظهار شادمانی و خرسندی کردید از قتل یک انسان بدون هیچ سندی.
    ۲- یه روزنامه نگار به این گمنامی که تا حالا هیچ خطری بین المللی برای جمهوری اسلامی نداشته، چرا باید الکی به جرم روزنامه نگار مخالف بودن اعدام بشه؟! مسخره نیست؟!
    از این موارد کم ندیدیم. نشان به آن و این نشان که سال ۶۷ آن کشتار را تنها به فرض نگهداری اسلام انجام دادند. شما که ادعای عدل میفرمایید، مدرکی به ما نشان دهید.
    ۳- دومش: فرض می کنیم این آقا عضو جندالله بوده
    استدلالتون غلطه، ما به حکومت اطمینان نداریم. نشان به آنجا که وقتی در یک اقدام تروریستی در بوشهر انسانهای بیگناه کشته شدند، تلویزیون ایران در حال عزاداری برای عراقی ها و افغانها بود، و بعد از چند ساعت به بوشهر رفت و عنوان داشت که چیزی نبوده چند نفر مردن زیاد جدی نگیرید، چندتا نارنجک همینجوری ترکیدن.
    بعد از چند روز خودشون گفتن که نه آقا، اینکار یک اقدام تروریستی بوده. این نشون میده اگر منافع آقایون تنها در ۱% مواقع خطر بیوفته براشون اهمیت نداره که چند نفر رو بکشن یا بمیرند.
    ۴- شما به خاطر اینکه انسان محترم و شیک و حقوق بشر دوستی هستید مانع از مجازات این آدم میشید؟! عجب! نظر شخصی من اینه که اتفاقا برعکس!
    وظیفه من نیست که ایشون رو مجازات کنم وظیفه حکومت بی عرضه است که با نابخردیش و ناتوانیش این عمل را باعث شده. وقتی که اینکارا تک و توک باشه عادیه ولی وقتی در یک کشور این اتفاقات هی تکرار بشه و چند گروه تروریستی هم به وجود بیان، نشون از خیلی بی لیاقتی ها میدهد.

    نظر کلی من: خانم! شما در انتها باز هم هیچ چیزی را در مورد ادعاتون در پست قبلی به ما نشون ندادین که این آدم باگناه.
    منم با اعدام تک و توک موافقم چرا که در امریکا هم اتفاق می افتد ولی نه با این شرایط.
    نه حکمی نه مدرکی نه چیزی همینجوری فرط یکی رو بکشیم. بعدش اینقدر اعدام زیاد شده که دیگه از حالت استاندارد خارج شده است. و اینها هر کسی را دیگر ببینن صداش در بیاد خفش میکنن.

    جواب به این نظر

  14. ATN ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۷:۵۳ ب.ظ

    باهات موافقم اما به قول ” یکی ” وقت خودت رو با یاسین تو گوش اینا خوندن تلف نکن! اینا همه ژستهای مزخرفیه که بعضیا میگیرن و میخوان با این حرف ها سعی کنن خودشون رو به خودشون ثابت کنن و لاغیر!

    جواب به این نظر

  15. Ahmad ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۹:۵۱ ب.ظ

    موافقم با حرف هاتون!!
    مخصوصا با آقای “یکی”!

    جواب به این نظر

  16. Silence ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۱۰:۱۹ ب.ظ

    شما به جای پاسخ دادن به سوالات…فقط دارید مساله رو از این شاخه به اون شاخه می کنید برای فرار از پاسخ…
    شما توی پست قبلی…اظهار کردید که این آقا با اون گروهک در ارتباط بوده…پس اعدام حکم عادلانه ای برای ایشون بوده…
    و عده زیادی هم از شما پرسیدند با چه سند و مدرکی این حرف رو می زنید؟…
    اما شما به جای پاسخ دادن به سوالات این پست رو زدید…و طبق روال گذشته تون از پاسخ دادن سر باز زدید…
    شاید شهامت عنوان درستی نباشه…اما بهتره همون طور که برای متهم کردن اون کسی که الآن به هر دلیل کشته شده و شما کشته شدنش رو به حق می دنستید، با شهامت پستی در تایید این کشتار دادید…الآن هم با همون شهامت پاسخ سوالات رو بدید…نه اینکه مسائل دیگه ای رو پیش بکشید که شاید ربطی به پست قبل نداشته باشه آنچنان…
    شما پست قبل رو در خصوص آقای مهر نهاد و اعدام ایشون و اینکه این اعدام درست بوده نوشتید…و دلیل رو هم ارتباط ایشون با گروهک یاد شده عنوان کردید…و سوالات هم راجع به همون شخص بود…و بحث راجع به همون شخص بود…پس پیش کشیدن بحث دیگه ای از سمت شما چه معنی می تونه داشته باشه؟!؟!؟!…

    جواب به این نظر

  17. Silence ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۱۰:۲۳ ب.ظ

    “”حالا اون یکی چه گناهی کرده که روزنامه نگار یا وبلاگنویس نیست که شماها بهش توجه کنین و اسم وبلاگاتون رو به نامش کنین؟ مگه شما ژشت حقوق بشری نگرفتین؟ این ۲ تا بشر با هم فرقی دارن؟”"…
    بی مهابا به دیگران می تازید…

    جواب به این نظر

  18. Man On The Moon ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۱۰:۲۹ ب.ظ

    فرض می کنیم این آقا عضو جندالله بوده، خوب حالا با یه تروریست چیکار باید کرد؟

    زهرا جان شما یک اسفند دم کن با آفتابه بریز سر خودت چشم نخوری با این مدل استدلال کردنت. میگم چطوره فرض کنی ۲=۳ و بر این اساس برای خودت یک جبر «زهرایی» بنویسی خانم «مهندس»!

    جواب به این نظر

  19. Silence ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۱۰:۵۱ ب.ظ

    چرا پاسخ نمی دید؟…

    جواب به این نظر

  20. امید ۱۳۸۷-۰۵-۱۶، ۱۱:۴۵ ب.ظ

    بسیار عالی بود. چیزی بود که ته دلم مونده بود نمی‌دونستم چه جوری بگم!

    جواب به این نظر

  21. سروش ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۱۲:۳۶ ق.ظ

    سلام دوست من
    شما فرض کردی که آقا عضو جندالله باشه , ما هم قبول می کنیم.
    راجع به نحوه ی مجازات یک تروریست و راه حل های آن بحث زیاده و اینکه از وجود روشی برای مجازات اینگونه مجرمین به جز اعدام اظهار بی اطلاعی می کنید اظهار تعجب و تاسف می کنم. اگه علت اعدامش هم عضویت در جندالله باشه , با وجود شرایط موجود , گروگان هایی که در دستان اونها داریم , قدرت گرفتن اونها , سابقه ی رفتاری اونها و سر بریدن اخیر سرباز های ما توسط اونا اعدام یک عضو جند الله در این زمان کار صحیحی نیست.
    از این هم که بگذریم باید عرض کنم که مگر برای مجازات یک تروریست بزرگتر از این فرد در دست قانون وجود نداره. برادر عبدلمالک ریگی الان در زندان ماست. اگه دلیل اعدام بخواد زهر چشم گرفتن از جندالله باشه اعدام برادر سرکرده شون کار بهتریه.
    اعدام نهایت بی شرمی و زشتکاری بشره . باعث تاسفه که افرادی که حداقل دیگران به اندیشه شون احترام میذارن و نوشته های حاصل تفکراتشون در مدت کوتاهی توسط افراد بسیاری خونده میشه اعدام رو مجاز میدونن . حتی برای کثیف ترین تروریست
    شاد و پیروز باشی.

    جواب به این نظر

  22. غلامرضا ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۲:۰۴ ق.ظ

    من browse را پیدا نمی کنم!

    جواب به این نظر

  23. غلامرضا ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۲:۰۸ ق.ظ

    راستی کجا اون منظره هست؟ عکس کوه است؟

    جواب به این نظر

  24. رضا ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۲:۳۸ ق.ظ

    بهترین کار اینه که خودشو خسته نکنی.بعضی ها اینقدر خ / ر تشریف دارن که اگه خود اون بابا هم از قبر بیاد بیرون و بگه من آدم کشتم میگن نـــــــــــــه !!! هر کی راست میگه و به حرفش ایمان داره بره سیستمو عوض کنه!

    جواب به این نظر

  25. دی... ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۶:۴۵ ق.ظ

    گروه مرموز zahra-hb
    در مورد مطالب ذکر شده در این بخش از طرف گروه مرموز و سیاسی شما باید اشاره کنم که کلیه مطالب شما همچنان جهت دار بوده و فعالیت این مجموعه همانند یک گروه خبری سیاسی مثل ۸:۳۰ می باشد که با سیاستی خاص و ترفندهای خبر نگاری که اکثراٌٌ مطلبی سیاسی را داخل یک موضوع غیر سیاسی لغمه می گیرند و در مانند لفافه آنرا جذاب نموده و برای خواننده یا شنونده جذاب و در عین حال همسو با مخالف خبر نشان می دهند تا خودشان را با موضع خواننده همجهت نشان دهند.
    برای مثال از رییس اداره ای نقد می کنند و حتی آن را به مباحث و افکار عمومی می کشند برای نمونه همیشه جلوی انتخابات های کشور بحث بررسی پرونده های مالی اقای جزایری پیش کشیده می شود تا عدالت پیشه بودن مردان قدرت را به معرض دید و گوش مردم قرار دهد تا مردم به بر پایی عدالت اجتماعی دلشان را گرم کنند.
    و یا مثلا می بینید برنج در کشور ما گران می شود شب قبلا از بررسی این موضوع بحث ریختن سالیانه چندین تن برنج توسط امریکا را اعلام می کند و به آن شاخ و برگ و اهمیت می دهد تا مردم بیشتر به این موضوع بها دهند نه به وضع گرانی برنج کشورمان و یا به اعلام خبر اخراج دانشجویان ایرانی محجبه خارج از کشور می پردازد ولی به قسمت دیگر موضوع که عدم اجرای قانون حمایت از این دانشجویان است پرداخته نمیشود و حتی به شکایت همین دانشجویان دوره تخصص از وزارت عولم پزشکی و … پرداخته نمی شود و این قسمت مطالب خورده مشوند !!!!!

    واقعا جای تاسف داره حالا می گویید سیاسی و غیره نیستید و…..

    یک روز از ازدواج وحال وحول می نویسید و خواننده را جذب می کنید
    و روز دیگر افکار سیاسی گروهتان را الغاء می کنید………

    جواب به این نظر

  26. غلامرضا ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۷:۲۷ ق.ظ

    ادیتور چی است؟ اون چیزی که من می بینم یک کوه است ولی زمین ندارد

    جواب به این نظر

  27. علیرضا ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۸:۰۰ ق.ظ

    خوب جانا شما هم که سخن از زبان ما می گوئی! مساله فقط شفاف سازیه خواهر من. اگه دستگاه قضائی خودش رو مکلف و مقید به پاسخگوئی بدونه، هیچکی مشکلی نداره. مساله اینه که اونا عادت کردن ساز خودشونو بزنن و این وظیفه ماست که الان که یه همکار، یه وبلاگ نویس، خونش ریخته شده، حساسیت نشون بدیم و دستگاه قضائی رو مجبور کنیم که توضیح بده و شفاف سازی کنه. اگه مدرکی داره نشون بده تا قضیه ختم به خیر بشه.
    در ضمن:
    zahra-hb: بحبوحه صحیح است.
    Silence: بی محابا صحیح است.
    رضا: فحش و فحش کاری نداشتیم
    دی …: القاء صحیح است.

    جواب به این نظر

  28. نازخاتون ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۸:۵۲ ق.ظ

    خانم زهرا ! من یادمه اون اوایل وبلاگ​نویسی هر دومون یه دو سه باری سری به وبلاگت زدم و یک بار هم راجع به مطلب اشتباهی که نوشته بودی تذکر بهت دادم و خوب پذیرفتم که ای-میل به دستت نرسیده. یعنی حرفت را باور کردم. تو هم عزیزجان اون اشتباهت را تصحیح کردی. یه بار دیگه این اواخر این جا امدم وقتی راجع به “زنانه نویسی و تن نویسی” نوشته بودی. باری فلسفه ام اینه که در شرایطی که وقت گرانبهاست، خواندن حرف های بچه​گانه و ناپخته یا از روی بی​فکری برخی وبلاگ​نویسان، توهین به شعور و وقت است عزیزم. من برخلاف خیلی​ها باور ندارم که تو غرض​ورزی عزیزم. ولی دلم نیامد یک توصیه ای بهت نکنم و برم. زهرا جان، کار که می کنی؟ یه کمی پول پس​انداز کن و چند سالی برای ادامه​ی تحصیل پاشو از ایران برو بیرون. جایی مثل فرانسه، سوئد، نروژ حتا هلند. بعد حتما به قضیه ​جور دیگه​ای نگاه می​کنی. حرفات ناپخته​است عزیزم و به دور از انصاف…

    جواب به این نظر

  29. آشنا به بازی ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۹:۵۰ ق.ظ

    ************************************************************************************************************************
    سفارش ک/ر/د/ن گندی که زدی را ماستمالی ک/ن/ی ؟؟.
    حالا هم همه فهمیدن م/ز/د/و/ر/ی البته می دانستند براشون مسلم شد .
    برو از دختر همسایه و پسر همسایتون بنویس .
    ما که به هدفی که می خواستیم رسیدیم . تو هم که همیشه مات می شی
    این بار هم مات شدی با دو پست سوخته . در مسیری که می خواستم هدایتت ک/ر/د/م با حساس نمودنت به یک IP خاص و اسمهایی خاص و با تحریکت به ادامه پست سوخته شده قبل . بازی بلد نیستی عزیز .مات میشی . نصف انرژیت صرف حذف نظر دیگران شد و یه مشت بچه غربتی که ابو عطا می خونند و فکر می کنند یاسین مخونند برات تکبیرفرستادن و تو بیش از پیش رسوای خاص و عام شدی . برو پست زرد و پوچ دیگری آپ ک*ن .
    (:)))))))
    **************************************************************************************************************************

    جواب به این نظر

  30. golmaryamv گل مریم ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۱۰:۳۹ ق.ظ

    من این پست رو نخوندم و درمورد پست قبلی می خواستم بگم صرف عضویت در یک گروه نمی تونه دلیل محکمی برای اعدام باشه. مثلا فرض کنید شما عضو بسیج محل کارتون باشید و یک زمانی به هر دلیلی اون نهاد به دلیل کارهایی که کرده منفور بشه , مجازاتی برای سرکرده ها در نظر گرفته بشه. آیا این دلیل کافیه برای اعدام شما؟

    جواب به این نظر

  31. دختر فراری ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۱۲:۴۰ ب.ظ

    سلام. زهرا جون خوبی؟ چه خبر؟ وبت خیلی باحاله. از اون داستان خوه هاجر و دختر فراریتم خیلی خوشم اومد. به من سر بزن. در ضمن نگو چه گاوه این دختره. داشتم تو گوگل دنبال وب خودم می گشتم که چشمم به وبت خورد. من لینکت کردم. اگه دوست داشتی تو هم لینک کن.

    جواب به این نظر

  32. مهدی ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۱:۰۵ ب.ظ

    متاسفانه به غیر از پست هایی از اطلاعات عمومی یا در مورد خودتون نوشتین بقیه پست ها….
    خودتون برین یک بار دیگه مورد دومی را که نوشتین بخونین شما اصلا از ایران خبر دارین؟ چیزهایی که نوشتین برای همش نقیض وجود داره
    بعدشم چرا خواب کامنت ها را نمی دین و در نهایت هم بحای اینکه موضعتون را مشخص کنین….

    جواب به این نظر

  33. بهرنگ ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۱:۳۱ ب.ظ

    اصل مجازات کردن، مربوط به قضاوت انسان هاست.
    ما نمی توانی درباره انسان ها قضاوت کنیم، فقط می توانیم آن ها را از جامعه جدا کنیم تا به جامعه آسیب نرسانند.
    اینجا را بخوانید: http://mockingbird.blogfa.com/post-15.aspx

    جواب به این نظر

  34. پژواک ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۳:۲۴ ب.ظ

    یه انتقاد ساده دارم زهرا خانوم:
    می دونی مشکل شما از نظر من چیه؟ جهان کوچکی که داری.کلا میگم. منظورم این پستت نبود.
    با نظر نازخاتون کاملا موافقم.

    جواب به این نظر

  35. ساتین ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۶:۰۱ ب.ظ

    اینجا یه خبر هایی هست
    من که دیگه اینجا کامنت نخواهم گذاشت
    این ترتیب و توالی پست ها از تکنیکی محض تا انگولک موضوعات روز سیاسی با
    تظاهر به سادگی و حتی بلاهت …
    بعد هم به آسانی و بدون جمع کردن بحث گذشتن از یه موضوع و خود را به آن راه زدن…
    به همه توصیه می کنم برای روشن کردن این فرد خودتونو خسته نکنید این آدم هدفش چیز دیگه ایه

    جواب به این نظر

  36. behdadbor ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۶:۰۲ ب.ظ

    جواب سوال دوم به نظر شما جمهوری اسلامی ایران چه مرضی باید داشته باشه که یه وبلاگ نویس رو همین طوری به خاطر مخالفت اعدام کنه؟ قوه قضاییه همان ویرانه ایست که شاهرودی گفت اعدام افراد ۱۸ سال در هیچ کشودی انجام نمی شوذ الا ایران .جمهوری اسلامی یک حاکمیت پاسخگو نیست و گر نه در ماجرای قتلی که مجلس ششم هم پیگیری کرد و مرتضوی را مقصر شناخت این طور عمل نمی کردند و یک دادگاهی تشکیل می دادند. الان هم گفتند ارتباط با گروه تروریستی خب پس تناسب جرم و مجازات چی میشود ؟ ارتباط با گروه بر انداز که مجازات اعدام ندارد.
    این را شنیدی؟ اول آمدند همسایه یهودی من را به اردوگاه بردند من اعتراض نکردم چون من یهودی نبودم
    بعد همکار کمونیستم را بردند من اعتراض نکردم چون کمونیست نبودم. حالا نوبت شما هم می رسد.

    جواب به این نظر

  37. ... ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۶:۱۳ ب.ظ

    شاید اگر قبل از بوجود اومدن این گروه ، کسایی که باعث و بانی این شدن که انسان هایی این قدر تنفر وجودشونو بگیره اعدام می شدن ، هرگز این سربازهای جوان …

    جواب به این نظر

  38. عبداللطیف عبادی ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۶:۲۴ ب.ظ

    ریگی یه جنایتکار بی رحم و خون آشام هست که سر بچه های ایران رو گوش تا گوش برید . یک چنین موجودی اگه به دست من بیفته همون کاری رو باهاش می کنم که اون با سربازهای بیچاره ایرانی کرده . این از این . اما این بابایی که اعدامش کردن - طبق نوشته های وبلاگش - آدم خطرناکی نمی تونسته باشه . یا لااقل اینکه کسی رو نکشته بوده . در نتیجه اعدام کردنش به مصلحت مملکت نبوده . ولی با اینحال کیرم توی دهنت دخترهء زشت کوتولهء ۱۲۴ سانتی متری. یه جا نوشته بودی که نامزد داری . من نمی دونم کدوم خری هست که اومده عاشق کس ترشیده و کپک زده تو شده؟

    جواب به این نظر

  39. vida ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۷:۰۳ ب.ظ

    چطور ان کسانی که تو زندان ابوقریب یا گوانتامو هستندتو تروریست بودنشون هم شک نیست اگر باهاشون حتی بد رفتای بشه صدا شما خانم مهندس در می اید می زنی کل آمریکا رو زیر سوال می بری؟!!
    اما این اقا اگر تروریست هست یا هر تروریست دیگر دولت جمهوری اسلامی حق داره اعدام کنه ؟!!
    یه کم عمق تر فکر کن دنیا رو بزرگتر از آنی که هست ببین !!!

    جواب به این نظر

  40. رهگدز ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۸:۲۵ ب.ظ

    هه! جمهوری اسلامی تا وقتی” تحصیل کرده” هایی مث شما داره، غم نداره!

    جواب به این نظر

  41. behdadbor ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۸:۳۰ ب.ظ

    زهرا جان شما یک اسفند دم کن با آفتابه بریز سر خودت چشم نخوری با این مدل استدلال کردنت. ++++++++++++++++++++

    جواب به این نظر

  42. خشایار ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۹:۱۹ ب.ظ

    از بعضی جوابهای احمقانه پیداست که باز کردن این بحث بضرر خیلی آدمهای هوچی است. خسته نباشی!

    جواب به این نظر

  43. کامبیز ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۹:۳۷ ب.ظ

    اولا با بچه ها موافقم که دنیای کوچیکی داری
    دوما پیشنهاد می کنم وبلاگ مهرنهادو یه نگاه کنی و ببینی واقعا این آدم می تونسته همچین بشری باشه
    سوما گیریم اصلا اینجور آدمی بوده آیا تو این وضعیت که ریگی کلی آدم رو گروگان گرفته آِایا نمی شد این اعدام رو می زاشتن واسه بعد
    چهارما شما بهتره همون فکره شوهر کردنت باشی تا مسائلی مثل این

    جواب به این نظر

  44. orm ۱۳۸۷-۰۵-۱۷، ۹:۴۷ ب.ظ

    نازخاتون ++++++++++

    kheili khoob gofte, har chi minevisi az roo bachegi o baste boodane cheshmate khanoom koochooloo
    pasho az pilat bia biroon, lazem nist beri kharej az iran, faghat az pileh ye khodet dar bia, ye khorde bazi chiza ro bebar zire soal
    migan bedoone shak iman be dard nemikhore, yek kami shak kon be in bavarhaye koorkooraneh

    heife oon daneshgahi ke to oomadi ba cheshme baste toosh o bacheshme basteh tar rafti biroon!!!

    جواب به این نظر

  45. بهروز ۱۳۸۷-۰۵-۱۸، ۲:۴۶ ق.ظ

    کاملا با شما موافقم

    متاسفانه توی فضای اینترنت خر زیاد پیدا میشه . زیاد نگران نباشید جامعه حقیقی با این جامعه مجازی زمین تا آسمون فرق داره !

    جواب به این نظر

  46. بهنام ۱۳۸۷-۰۵-۱۸، ۵:۳۲ ق.ظ

    من شخصا کاملا موافق اعدام هستم. ولی این ادعا که کسانی که مخالف اعدام هستن صداقت ندارن اگر بگویند هیچ کس حتی قاتل پدرشان نباید اعدام شود درست نیست.

    اتفاقا بوده اند کسانی چه در ایران چه در کشور های دیگر که نزدیکانشان کشته شده اند ولی مخالف اعدام قاتل بوده اند.

    خوب من با آنهایی که مخالف اعدام هستند هم عقیده نیستم ولی ادعا نمیکنم که الزاما صداقت ندارند.

    و اما در مورد این دو فرد که اعدام شدند شکی ندارم که مخالفین نظام از آن سو استفاده تبلیغاتی کرده اند ولی حتی این هم دلیل بر این نیست که هر کس مخالف اعدام هست صداقت ندارد.

    با احترام و اردت
    بهنام

    جواب به این نظر

  47. someone ۱۳۸۷-۰۵-۱۸، ۱۰:۵۶ ق.ظ

    منم با اعدام تک و توک موافقم چرا که در امریکا هم اتفاق می افتد:

    http://www.zahra-hb.com/1387/05/16/three-question-about-recent-capital-punishment/#comment-27343

    “منم با اعدام تک و توک موافقم چرا که در امریکا هم اتفاق می افتد”

    تشکر از دوست عزیز که روز من را شاد ساختند با این افاضه. علاوه بر این، این قدر که من فهمیدم تو گفتی‌ با اعدام مخالفی. این “هم” هم چیز جالبی‌ می‌شه اون وقت. یعنی‌ طرف پست رو نخونده کامنت می‌گذاره.

    جواب به این نظر

  48. Silence ۱۳۸۷-۰۵-۱۸، ۸:۵۴ ب.ظ

    باز هم براتون متاسفم…
    جالبه…بعضی از کامنت ها باید بعد از تایید نمایش داده بشن…
    اما این وسط…شما توهین به خوانندگان وبلاگ و نظر دهنده های پست ها تون رو گویا بدون مشکل می دونید…که کامنت های توهین آمیز رو هم منتشر کردید…یای بدون تایید منتشر شدن و ادیت نشدن…
    حذف پیشکش…حتی کامنت رو ادیت هم نکردید…
    بعد تو پست قبلی…با اون کامنت مختصر…قضاوت رو به عهده دیگران گذاشتید…
    پاسخ گو نبودن شما به کامنت ها هم در نوع خودش جالبه…اگر نمی خواید در مورد پست شما بحثی بشه پس چرا کامنتینگ رو باز گذاشتید؟…

    جواب به این نظر

  49. ابوذر منتظرالقائم - وبلاگ پاسداران ۱۳۸۷-۰۵-۱۹، ۱۲:۲۶ ق.ظ

    خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده تعدادی دیگر از اعضای گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی، حکم اعدام دو تن دیگر از آنها صادر شد و این افراد در زاهدان اعدام شدند.

    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، ابراهیم حمیدی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو تن از اعضای این گروهک به نام‌های عبدالناصر طاهری صدر فرزند سهراب و یعقوب مهرنهاد فرزند علم خان به جرم محاربه و فساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده و حکم آنان در سحرگاه یکشنبه ۱۴/۵/۸۷ به اجرا درآمد.
    وی در این بیانیه اظهار داشته است: متهم ردیف اول با نام مستعار بنیامین عضو گروهک تروریستی بوده و در جریان گروگانگیری یکی از شهروندان زاهدانی، انتقال وی به پاکستان، نگهبانی از آن و نهایتاً شهادت مظلومانه گروگان نقش داشته و اینک به سزای اعمال خویش رسیده است.
    حمیدی همچنین افزوده است: متهم ردیف دوم با نام مستعار امیر صلاح‌الدین، تشکیلاتی به نام «الجهاد» را در سال ۸۵ راه‌اندازی کرده و به عنوان شاخه داخلی گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی با استفاده از محمل‌های گوناگون و بستر ارتباط با جوانان بلوچ اقدام به فریب تعدادی از آنان کرده و بالاخره برنامه ترور و گروگانگیری افرادی را در داخل و یا حین ماموریت به پاکستان طراحی و اجرا کرده که به لطف الهی به همراه افرادش دستگیر و به موجب حکم شرعی اعدام شد.

    جواب به این نظر

  50. سرباز ۱۳۸۷-۰۵-۱۹، ۱:۵۳ ق.ظ

  51. م ۱۳۸۷-۰۵-۱۹، ۳:۱۹ ق.ظ

    خیلی خوب یود
    امیدوارم آدمای احمقی مثل اینی که اسم سرباز رو هم به ننگ کشیده دلسردت نکنن
    خیلیها نمیتونن خارج از احساساتشون استدلال کنن و حرف مخالف احساسشون رو سعی کنن بفهمن، حتی نمیخوان کمی سعی کنن

    جواب به این نظر

  52. پویا ۱۳۸۷-۰۵-۱۹، ۱۱:۵۳ ق.ظ

    خوب حالا من یک سوال دارم. حاکمیت که اینقدر از نظر حقوق بشر زیر فشار و ذره بینه چرا یک لایحه رو میبره مجلس که وبلاگ نویس های مروج “الحاد” و “فحشا” را اعدام کنن؟ بنابراین این استدلال دومت کلا روی هواست

    جواب به این نظر

  53. کاوه گیــــلانی (لابدان) ۱۳۸۷-۰۵-۱۹، ۱۲:۰۳ ب.ظ

    شما هم بیرون گودی حاج خانم!
    یه جورایی هم نفست از جای گرم میاد بیرون! در کل با بعضی از حرفات موافقم ولی کلیاتش رو نه!
    چون واقعا ما نمی دونیم چه خبره!
    آیا واقعا اون تروریست بوده ؟
    خیلی از اشحاص هستند که برای مردم بومی عزیزن و مطمئنن من شمایی که این طرف نشستیم خبری نداریم ازشون!
    به هر حال به دلیل اینکه اون خبرنگار معروف نبوده نمیشه ازش به همین راحتی گذشت! شاید یک روز من و شما هم به همین راحتی اعدام بشیم ! پس به عنوان یه وبلاگ نویس ازت انتظار دارم به جای اینکه سطحی به مسائل نگاه کنی برای هم کیش ها و هم صنف های خودت ارزش قائل بشی!
    من خودم هم با اعدام بعضی از افراد موافقم ولی اینکه یه شخص به دلیل مخالفت اعدام بشه نه ! این مادر مرده چند نفر رو کشته بود تا حالا ؟
    حقیقت فرزند زمان و عمر افترا کوتاه!
    همه بچه های وبلاگستان از شما انتظارات دیگه ای دارند!

    جواب به این نظر

  54. زهرا ۱۳۸۷-۰۵-۱۹، ۲:۰۷ ب.ظ

    قابل توجه دوستانی که دنبال مدرک می گشتند این لینک رو بخونین:

    http://blog.behrang.net/archives/2008/08/1128.shtml

    به خصوص چند بند اولش منظورم هست! این گزارش به زودی روی رادیو زمانه قرار میگیره! خوشبختانه و به حمدالله رادیو زمانه از خودتونه!

    جواب به این نظر

  55. مهدی ۱۳۸۷-۰۵-۱۹، ۵:۳۴ ب.ظ

    این کامنتتون من رو کشت!!!! به جای جواب سوال ها فقط به یک قسمتش اون هم با توهین جواب دادین!

    جواب به این نظر

  56. akbar ۱۳۸۷-۰۵-۱۹، ۱۰:۲۹ ب.ظ

    سلام:
    والا…من به این اعدامها کمتر فکر می کنم
    اما یقین دارم که اگرنکنند این امنیت نسبی
    راهم نخواهیم داشت اما فکرمی کنم علی
    کردان امد تا برای رئیس جمهور شدن علی
    لاریجانی رای بسازه همان جوری که برای
    خودش مدرک دکتر ا ساخت انهم از
    دانشگاه اکسفورد……………………….!

    جواب به این نظر

  57. ژهزا ۱۳۸۷-۰۵-۱۹، ۱۱:۴۹ ب.ظ

    با سلام و صلوات
    تصویر ۲ را هم کهfingerprint ی,ع,ق,و,ب م.ه.ر.ن.ه.ا.د
    بر م,ا,ت,ح,ت پ,س,ر,ع,م,و,م هست را ببینید:

    http://www.fineartregistry.com/articles/hill_cindy/images/art_fingerprint.gif

    جواب به این نظر

  58. بنده خدا ۱۳۸۷-۰۵-۲۰، ۲:۲۷ ق.ظ

    من نمی دونم این افکار رو از کجا اوردین ولی در کل یکی از دوستان حرف خوبی زد با این پولایی که از آقایون میگیری یه سفر به سوئد بیا،ازت استقبال می کنیم…بهت نشون میدیم که دنیا کجاست و دنیای کوچک تو داره کجا سیر میشه…زنان آزاد مملکت ما امثال شما هستن که:
    ۱/درس می خوانند و مدعی آزادی زنان در ایرانند
    ۲/بوی هیچ مذکری به مشامشون نخورده و از هم جنسای خودشون بد میگن
    ۳/بعد ها طعم مرد را زیر لحاف ابدیشون(همون کفن)می چشند…

    اینا شرایط شماست!کمی دنیای خودتون رو گسترده تر کنین…شما یه خانم هستین و در شأن شما نیست که کامنتایی این گونه برایتان پست شود…

    اگه تند رفتم ببخشید…

    جواب به این نظر

  59. سهیل ۱۳۸۷-۰۵-۲۰، ۸:۱۹ ق.ظ

    دختره دیونه شده !
    فکر ک/ر/د/ه خیلی حالا مثلا م/د/ر/ک/ش معتبر بوده که اینقدر ذوق ک/ر/د/ه؟
    تازه ببو سر دل خودش انداخته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    جواب به این نظر

  60. مهدی ۱۳۸۷-۰۵-۲۰، ۲:۳۳ ب.ظ

    به نظر من اصلا میرنهاد “وبلاگ نویس” نبوده است، من اینو در این نوشته اثبات کردم و در باره این بحث شما در وبلاگم مفصلا صحبت کرده ام، این دو تا لینک رو با کامنتهاش اگر وقت کردید بخونید:

    ضرورت احترام به حکومت قانون

    http://negaheno.wordpress.com/2008/08/07/hokoomate-ghanoon/#comment-950

    http://negaheno.wordpress.com/2008/08/07/hokoomate-ghanoon/#comment-954

    یعقوب میرنهاد اصلا وبلاگ نویس نبوده است

    http://negaheno.wordpress.com/2008/08/09/mirnahad

    من نمی دونم چرا کسی باورش نمی شود میرنهاد وبلاگ نمی نوشته بلکه مدیر فنی وبلاگش براش می نوشته، چرا هیچ کس به این موضوع توجه نمی کنه و همه در بوغ و کرنا کرده اند که یک وبلاگ نویس را اعدام کردن، اعدام کردن!

    جواب به این نظر

  61. امیر ۱۳۸۷-۰۵-۲۳، ۷:۵۵ ب.ظ

    شما چقدر ساده‌ای دویت عزیز!

    آقا این که فلان کس پول گرفته که نشد حرف. اعتراف تلویزیونی هم که دیگه نخ نما شده.
    مدرک شما برای این که این با جندالله همکاری داشته چیه؟ همین اعتراف تلویزیونی؟

    عقلای عزیز کار فرهنگی که یواشکی نمی‌شه! شما یه اثز فرهنگی از این بنده خدا نشون بده که توش از تجزیه طلبی دفاع کرده باشه.

    شما جو اون استان رو نمی‌شناسین! اطلاعات استان از جنگی بودن شرایط استان استفاده کامل می‌کنه تا هر اعتراض مدنی رو در نطفه خفه کنه.

    آیا راه‌اندازی سمینار برای پاسخگویی مسئولین با روح حاکم بر گروه جندالله سازگاره؟
    عقلاتون کجاست، عقلا؟

    جواب به این نظر

  62. astm1834 ۱۳۸۷-۰۵-۲۷، ۹:۵۹ ب.ظ

    نمیشه شما یه عروسک بازیت ادامه بدی…به کارای بزرگترا کار نداشته باشی؟..میشه ها…

    جواب به این نظر

  63. احسان ۱۳۸۷-۰۵-۲۹، ۲:۵۰ ب.ظ

    از این به بعد به همه تروریستا بگن یک یک ایمیل تو یاهو و یک وبلاگ تو بلاگفا درست کنن که بشن روزنامه‌نگار! و دارای مصونیت!

    جواب به این نظر

  64. علی ۱۳۸۷-۰۹-۶، ۹:۰۷ ب.ظ

    نظر شما در باره اعدام هر چه باشه محترم
    ولی مسئله اینجاست که اگر اعدام و شکنجه و سنگسار باید باشد در چه مراحلی و در چه مدت زمانی باید انجام شود
    آیا نباسد برای همه یکسان باشد فردی که اعدام خواهد شد آیا نباسد حق انتخاب وکیل داشته باشد آیا نباید دادگاه او علنی باشد آیا نباید تفهیم اتهام شود
    اگر قرار است اعدام برای قاتل ها باشد پس چرا کسانی که اعدام میشوند بیشترشان قاتل نیستند.
    آیا مخالف سیاست دولت بودن و یا تغییر دین دادن جرمش اعدام است شما یا وابسته هستید یا بیفکر به امید روزی که همه ما غیر وابسته و متفکر باشیم

    جواب به این نظر

  65. vtrshop ۱۳۸۷-۱۲-۱۱، ۴:۲۲ ق.ظ

نظر شما