ظاهر و لبخند این خانم هیچ ایرادی نداره :D

* خداییش یکی مثل ایشون باشه و چنین اظهار نظراتی بکنه، دیگه ما چه نیازی به دشمن داریم؟! من تعجب میکنم، چرا کسی واکنش نشون نداده؟! طرف طوری حرف زده که انگار خانم هما حسینی، تاپ لس و یا با مایو رفته وسط مراسم المپیک! خیلی حرصم گرفت وقتی اینها رو خوندم و از همه بدتر بازتاب زیادش رو هم دیدم. طبق معمول ما ایرانیها عادت داریم، بیشتر از همه خودمون، خودمون رو خراب کنیم و وقتی دیگران پشت سر مملکت و آبروی ما حرف میزنن، خودمونم باهاشون همراه میشیم!
یعنی نه، خداییش این جملات اصلا ارزش پخش کردن و بحث کردن داره؟! من موندم برای چی این آقا معتقده یک زن نباید پرچم دار میشده؟! اصلا ظاهر این خانم چه مشکلی داره؟ فلسفه حرفای این بشر رو کلا نفهمیدم! یعنی یک خانم هرچند که حجابش کامل بوده باشه، بازم نباید در جایی مطرح بشه؟ فرد شماره ۱ باشه؟! باید همیشه توی حاشیه باشه؟ یعنی ما زنهای مسلمان چه گناهی کردیم که حتی اگه حجابمون اینقدر هم کامل باشه، بازم نتونیم در اجتماع ظاهر بشیم؟ (این خانم حتی هدبند هم بسته طفلکی). حالا به خنده اش هم گیر داده! بابا ورزشکارای همه کشورها با خنده و دست تکان دادن برای تماشاچیها و بوس فرستادن رژه رفتن، این بنده خدا فقط خندید! یعنی باید با اخم و عبوس، پرچم دستش میگرفت و لابد سرشم پائین مینداخت رژه میرفت خوب بود؟!
یکی نیست بگه جناب علم الهدی، تو برای خودت متاسف باش که چنین طرز تفکری داری! این خانم هیچ مشکلی نداشته که هیچ، کلی ترویج و تبلیغ خوبی هم بوده، هم پرچم دار بودنش و هم لبخندش. دست خودش و کسانی که انتخابش کردن، درد نکنه.
جالبه بدونین که: خبرگزاری چین پرچمدار ایران را زنی باوقار و متین نامید
معرفی کاروان ایران به عنوان دارندگان خوش رنگ ترین لباس در المپیک

* یه سوال: شما با سانسور فیلما و مراسم در صدا و سیما موافقین؟! یعنی معتقدین سانسور باید باشه؟ یا باید به کل حذف شه و یا اینکه باید کنترل شده باشه؟!
من نظر شخصی خودم رو میگم:
یکی از چیزهایی که همیشه منو ناراحت میکنه برخی سانسورهای عجیب و غریب و بی دلیل توی صدا و سیمای خودمونه! (بماند از اون گزارشهای مسخره جوات خیابونی!) مثلا من خیلی دلم میخواد الان رقابتهای ورزشی خانومها رو توی المپیک ببینم، چرا نباید پخش شه؟ یه راهکار اینه که یک کانال جداگانه مخصوص رقابتهای ورزشی بانوان داشته باشیم! اینطوری هرکسی که میخواد اون کانال رو نگاه کنه، اختیار خودش رو داره و اگه کسی از دیدن این صحنه ها به هر دلیلی ناراحته میتونه اون کانال رو نگاه نکنه! الان اگه لیست مدالهای سه کشور بالای لیست المپیک رو نگاه کنین (چین، آمریکا، کره جنوبی) تقریبا نصف مدال آوران اینها زن بودن! همین طور لیست قهرمانان شرکت کننده. در حالیکه ما خانومها توی ایران اصلا رغبتی برای ورزش کردن نداریم! تا جایی که سیستم رقابتی نباشه و رقابتها نشون داده نشه، کمتر کسی ترغیب میشه که توی اون سیستم رشد کنه! میگم الان به طور کلی، زنهای مسلمان و به خصوص ایرانی خیلی خیلی توی حاشیه ان و اصلا به چشم نمیان! من میگم اگه فضا رو رقابتی کنیم، خانمهای بیشتری توی ورزش و یا اصلا هر صحنه رقابتی دیگه ای رشد می کنن و به اینطور میادین مهم میرن! از جنبه تبلیغی هم که نگاه کنیم، این روش خیلی موثرتره!

میتونین بگین خوب برو سراغ ماهواره! جواب من اینه که چرا باید راه حل آلترناتیو رو انتخاب کنم؟ خوب چرا نباید صدا و سیما اینها رو کامل پوشش بده تا کسی مجبور نباشه بره ماهواره بخره و خوب طبیعتا در کنارش چند تا چیز پ.ورنوی دیگه هم ببینه! اگه برنامه های صدا و سیما، جذابیت و پوشش کافی برای اتفاقات مهم و روز دنیا داشته باشه، چرا کسی باید بره سراغ ماهواره؟! مثلا چرا باید مراسم افتتاحیه، باشکوه ترین اتفاق ورزشی و حتی غیر ورزشی دنیا با سانسور پخش بشه؟! چرا مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال باید با تاخیر و نصفه نیمه پخش بشه؟ چرا مراسم اسکار، کن و یا حتی جشنواره فیلم فجر (؟!) باید با سانسور پخش بشه؟! یا باید از ماهواره اصلش رو دید و یا اینکه منتظر باشی چند روز بعد توی یوتیوبی، جایی کسی فیلمش رو آپلود کنه! چی رو داریم از دید مردم مخفی می کنیم که تا به حال ندیدن؟! من آرزو به دل موندم یه بار این تلویزیون ما صحنه های رقابتهای ورزشی بانوان رو پخش کنه! اخبار ورزشی بانوان رو از شبکه ۳ دیدین؟ خانومه فقط خبر میخونه و به ازای هر خبر فقط یک تصویر ثابت آرم مسابقه داریم!
من معتقدم صدا و سیما باید اینها رو کامل بذاره، بعدشم چند تا برنامه فرهنگی تربیتی جذاب و درست و حسابی رو با چند آدم حسابی بسازه، بذاره کنارش، ببین دیگه کی مجبور میشه بره سراغ ماهواره! وقتی برنامه ها اینقدر مرده و لوث هستند، طبیعیه منه جوون یا نوجوون نوعی دلم نخواد، صد سال یه بار تلویزون رو روشن کنم حتی!
این کنترل عجیب و غریب مراسم و مسابقات ورزشی و فیلما به نظر من توجیه خاصی نداره! حالا گیریم، فلان صحنه رو توی فلان فیلم سانسور کنی! قبل از اینکه تو این فیلم رو پخش کنی (که طبق معمول فیلمای صدا و سیما همه شون از رده خارجن)، یا قبلا اکثرا دیدن و یا هزار تا فیلم مشابه دیگه که پر از این صحنه هاست! مگه میشه کسی توصیف یک فیلم خوب خارجی رو نشنوه و کنجکاو نشه که بره نسخه اصلی و بدون سانسور فیلم رو ببینه؟! اینهمه منبع رایگان هست! اینترنت، ماهواره! دوستانش! مگه میشه اینها رو محدود کرد؟!
اصلا گیریم فیلم هیچ صحنه ای هم نداشته باشه، بازم پوشش زنها و سیر حوادث توی فیلم طوری نیست که در صدا و سیمای ما نشون داده میشه، خوب پس چنین چیزی که اینهمه تکرار شده و حتی مذهبی ترین افراد هم دیدنش، معنیش چیه بخواد سانسور بشه؟!
حالا یه صحنه پ.ورنویی باشه، بله حق با شماست! چون اینجا یک کشور اسلامی هست (هر چند که در هیچ کشور اسلامی ای اندازه ایران سانسور صورت نمی گیره) میشه صحنه های ثک/ثی رو سانسور کرد، غیر از اون من هیچ توجیهی برای سانسور نمی بینم و مطمئنم که کسی با دیدن این صحنه ها به هیچ جای ایمانش بر نمیخوره! اگه بر بخوره که دیگه باید رسمن بره پیش مشاوری دکتری روحانی ای چیزی و در ایمانش تجدید نظر کنه و سعی کنه تقویتش کنه!

۴۹ نظر

  1. سلمان ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۸:۲۸ ب.ظ

    سلام
    یادم باشه حضرت امیر رو اگر دیدم عرض کنم خدمتشون که یه تجدید نظری تو ایمانشون بکنن…
    یا علی

  2. کوثر ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۸:۳۴ ب.ظ

    زهرا جان!
    بعضی چیزهایی که شما مطرح کردید صرفا از دید یه دختر خانومه. معلومه که دیدن خیلی از صحنه‌های ورزشی بانوان برای دخترها می‌تونه هیچ محرک خاصی نباشه؛ اما این دلیل نمی‌شه که نتیجه بگیریم پسرایی که از دیدن این چیزها به ایمانشون بربخوره(!) باید برن پیش مشاور یا دکتر…
    این خیلی ساده انگارانه است که بخوایم یه شبکه‌ی مخصوص بانوان داشته باشیم و بعد هم در کنارش آموزش فرهنگی به مردها و پسرها بدیم که نیان بشینن نگاه کنن! اگر ما بلد بودیم درست کار فرهنگی بکنیم که الان خیلی وضعمون خوب بود!
    ضمن این که بد نیست یه کمی هم به نگاه‌های آقایون توی جامعه دقت کنیم. توی خیابون یه نگاه بندازید؛ ببینید بعضی از آقایون (و البته این روزها اغلب‌شون!) چه طور به زن‌ها نگاه می‌کنن. حتی اگر اون خانم فرضا از نظر پوشش ساده باشه و فقط آرایش داشته باشه. قطعا شما هم از این صحنه‌ها کم ندیدید… زل زدن مردها به زن‌ها؛ اون هم زن‌هایی که هم پوشش دارن و هم دارن یه کار عادی می کنن: یا راه می‌رن یا نشستن و یا… حالا تصور کن همین مردها وقتی به زن‌هایی بربخورن که پوشش کم‌تری دارن و در حال تحرک هستن وضعشون چی خواهد بود.

    حالا اگه این‌جا شما بیاید بگید «خب این تقصیر مردهاست، برن خودشون رو اصلاح کنن تا ایمانشون حفظ بشه، ما زن‌ها چه گناهی کردیم؟» باز هم به خطا رفتید. چون انحرافات مردها قطعا دامن زن‌ها رو هم می‌گیره. همین‌طور که هر انحرافی در زن‌ها دامن مردها رو هم می‌گیره (البته فعلا که دامن ندارن؛ پاچه‌ی شلوارشون رو می‌گیره!).
    کافیه به اثراتی که یه مرد منحرف می‌تونه توی زندگی همسرش بذاره و یا انحرافات یه زن توی زندگی همسرش فکر کنید.

  3. زهرا ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۸:۴۰ ب.ظ

    کوثر:
    یعنی شما میگین ما همه محدودیت ها رو باید روی خانمها اعمال کنیم؟! چرا فقط خانمها؟! چرا نباید آقایون رو نگاهشون کار کنند و ایمانشون رو قوی کنند؟ فکر میکنم در مورد نگاه حرام در دین اسلام به آقایون هم توصیه های زیادی شده.

  4. زهرا ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۸:۴۳ ب.ظ

    با این تفاسیر و اگه فردی اینقدر نگاهش منفی باشه من فکر نمی کنم با اعمال چنین محدودیت هایی باز بشه این آقا رو کنترل کرد
    چنین فردی همیشه دنبال راههای دررو هست که نیازشون رو مرتفع کنه.
    نمیدونم نظر شخصی من اینه که به هر حال نیازی نیست ما همیشه محدودیت هامون رو روی خانمها اعمال کنیم که آقایون سالم بمانند!
    چرا نباید روی آقایون کار بشه؟ مگه زنهای مسلمان چه گناهی کردن؟

  5. کوثر ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۰:۰۵ ب.ظ

    زهرا جان!
    تیکه‌ی آخر پیغام قبلی‌ام رو لطفا دوباره بخون. این که می‌گی نیازی نیست ما همیشه محدودیت‌هتمون رو روی خانم‌ها اعمال کنیم که آقایون سالم بمونند، دقیقا همون چیزیه که توضیحش رو توی پیغام قبل دادم. این فکر اشتباهه که حیطه‌ی سلامت خانم‌ها و آقایون رو از هم جدا کنیم. سلامت مردها و زن‌ها توی جامعه به هم گره خورده و کاملا وابسته به هم هست. وقتی یه مرد اخلاقش فاسد میشه، این‌جوری نیست که فقط خودش فاسد شده باشه و گزندی به کسی بابت فسادش نرسه. یه مرد وقتی فاسد بشه قطعا و طبعا باعث آشفتگی هایی توی خونواده‌اش می‌شه. همین می‌شه که بعضی‌ها با وجود همسرشون، با خانم های دیگه‌ای هم ارتباط برقرار می‌کنن. شما وقتی می‌شنوی یه پدر به دختر خودش تجاوز کرده واقعا به این فکر نمی‌کنی که انحراف اخلاقی اون پدر در آزار دختر مؤثر بوده؟! اگر انحراف اخلاقی هر کسی نتیجه‌اش فقط و فقط به خودش برمی‌گشت که مشکلی نبود و کسی کاری به کار مفسدین نداشت. اگر می‌بینیم فساد اخلاقی داره به عنوان یک مشکل اجتماعی بهش نگاه می‌شه دلیلش اینه که مرز رفتار آدم‌ها از هم جدا نیست و افراد جامعه از رفتار همدیگه کاملا تأثیر می‌گیرن. برای اینه که بدیهیه که انحراف اخلاقی یه زن می‌تونه توی زندگی مشترک با همسرش و حتی روی زندگی بچه‌هاشون اثر مستقیم داشته باشه.
    تعجب می‌کنم که کنش‌های اجتماعی و اثرات رفتاری آدم‌ها روی همدیگه رو نادیده گرفتی.
    اگر توی بعضی از امور محدودیت هست دقیقا به خاطر خود ما خانم‌هاست. برای حفظ امنیت‌مون.

  6. میرزا ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۰:۰۶ ب.ظ

    دقت کردی مواقعی که حرف حساب می زنی چقدر تعداد کامنت گذارات کم میشه؟؟ البته منظورم این نیست که تمام پستای پر کامنتت حرف ناحسابه.

  7. کوثر ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۰:۰۹ ب.ظ

    حالا با این توضیحات من یه سوال می‌پرسم:
    به نظرت با توجه به این که بعضی از سانسورها و محدودیت‌ها دقیقا به حفظ امنیت جامعه و مخصوصا بانوان و حفظ پایه‌های زندگی منتج می‌شه، کدوم یکی از این راه‌ها شدنیه:
    این که یه شبکه‌ی مخصوص خانم‌ها راه‌اندازی کنیم و بگیم آقایون نگاه نکنن و یا بشینیم روشون کار فرهنگی بکنیم که خودشون راغب به دیدن برنامه های این شبکه نشن؛ یا ما خانم‌ها از این حق خودمون به خاطر سلامت جامعه چشم‌پوشی کنیم؟
    به نظرت کدومشون انجامش راحت‌تره و اصلا کدوم‌شون با توجه به جامعه‌ی الان ما شدنیه؟ و با اعمال کدوم یکی از اینا بیشتر به هدفمون که همون سلامت روانی جامعه هست می‌رسیم؟

  8. فرهاد ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۰:۱۳ ب.ظ

    =))
    شما دلت خیلی چیز خوبی میخواد دور از دسترسم نیست البته!تو کشوری که به خاطر طرز پوشش یک زن باهاش مثل جنایتکار و مجرم برخورد میشه و با وجود پوشش کامل یک خانم احساسات کلی ها به خاطر برجستگی مانتو برانگیخته میشه!فکر کن بخوان مسابقات شیرجه بانوان رو از یک شبکه ایرانی پخش کنن

  9. زهرا ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۰:۱۸ ب.ظ

    کوثر جان:
    من فکر میکنم اولی بهتره! یعنی راه حل دراز مدت تری هست. من فکر می کنم بهتره دراز مدت به این قضیه نگاه کنیم
    چرا خانما باید به خاطر سلامت جامعه از حقشون چشم پوشی کنن؟ بهتر نیست در مواقعی آقایون چشم پوشی کنن؟ چرا همیشه این محدودیت باید روی خانمها اعمال بشه؟

    اما یه سوال مهمتر:
    شما فکر می کنی همین الان مردان (ولو خیلی مذهبی و مسلمان) چنین صحنه هایی رو نگاه نمی کنن؟ یعنی به هر حال در معرض دیدشون نیست؟
    فکر می کنین نگاه کردن به این صحنه ها ایمان طرف رو به خطر می اندازه؟ من فکر نمی کنم ایمان پدیده ای به این سادگی باشه…

  10. فرهاد ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۰:۱۹ ب.ظ

    راستی…و در کشوری که کسی که همایش روز جهانی زن رو برنامه ریزی میکرد به بهانه تروریسم اعدام میشه!ممکنه همچین شبکه ای!

  11. زهرا ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۰:۲۳ ب.ظ

    من یه اعتقاد دیگه ای هم دارم کوثر جان
    ببین مثلا همینکه این خانم هما حسینی و امثالهم رفتند المپیک، خوب طبیعتا به خاطر این بوده که در رقابتهای بین المللی زیادی ظاهر شدن. اگه تبلیغات اینطوری بیشتر بشه و فضا تبلیغی بشه و اینجور خانمها برن همچین میادینی، ببین چقدر تبلیغ مثبت میشه
    توجه خیلیا به زن مسلمان ایرانی جلب میشه و اینکه حتی با حجاب هم میشه خیلی کارها کرد. در حال حاضر چنین تصوری وجود نداره! و تصور از زنهای مسلمان خیلی منفی هست! من فکر می کنم این خیلی مهم باشه…

  12. کوثر ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۰:۳۰ ب.ظ

    این نکته‌ی آخری که گفتی راجع به المپیک و حضور زنان و … کاملا جداست از اون بحثی که داشتیم. اگر اجازه بدی فعلا فقط روی نکته‌ی دوم نوشته‌ات صحبت بشه.
    در مورد ایمان مردها و کار دراز مدت و … هم یه حرفایی دارم که می‌نویسم انشاءالله.

  13. زهرا ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۰:۴۸ ب.ظ

    من منتظر نوشته ات هستم:) خوشحال میشم لینکش رو به من هم بدی

  14. مریم ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۱:۱۲ ب.ظ

    سلام زهرا.من با نظر کوثر%۱۰۰ موافقم.ما خانوما که با سانسور مشکلی نداریم …خودمونو میبینیم بسه دیگه نه؟!!!آقایونم دندشون نرم برن پاشنه در بیارن .در جواب جوابت به کوثر بگم که۱: پاسخ مردا به محرکهای بصری صد برابر خانوماست!بنابراین براشون خیلی سخته که رو نگاهشون کار کنن.یه خانوم میتونه یه آخوند رو از راه به در کنه چه برسه به مردای معمولی…۲:خدا به هرکس هرچی میده ازش توقع داره درست ازش استفاده کنه…زیبایی زن برای تحکیم بنیان خانواده ست.برای وابستگی مرد به خانومشه.برای پایبند کردن مرد به خونه ست.این زیبایی مال خود خود زن نیست که بیاد در معرض عموم قرار بده .سهم اعظم این زیبایی مال طرفه!اتفاقا به خاطر همون محرکهای بصری با اعمال محدودیت بخش اعظمی از مشکل حله.خود من الان دارم اون خانومای گوشه ی عکس رو نگاه می کنم یه طوریم میشه چه برسه به آقایون!

  15. آرش ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۱:۲۴ ب.ظ

    به هر حال این تاثیراتی هست که دین اسلام روی آدمها گزاشته(همونایی که اون حرفا رو زدن)
    شاید بنوعی بشه گفت این دین کلا از بیخ مشکل داره.

    یه نگاهی به این صفحه بندازین می فهمین منظورم چیه،
    http://i31.tinypic.com/210×2r9.gif

  16. کوثر ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۱:۳۹ ب.ظ

    آرش جان!
    ممنون از نظر کارشناسی‌ات!

  17. کوثر ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۱:۴۰ ب.ظ

    زهرا جان!
    وبلاگ اصلی‌م هنوز راه نیفتاده. یعنی در حال اسباب‌کشی هستم. بنابراین همه رو همین‌جا می‌نویسم. :)

    این که شما راه حل درازمدت رو ترجیح می‌دی مستلزم اینه که صبرت خیلی زیاد باشه و ضمنا خودت هم به فرهنگ‌سازی مشغول بشی.
    “چرا خانما باید به خاطر سلامت جامعه از حقشون چشم پوشی کنن؟” به نظرت واقعا خانم‌ها از جامعه جدا هستند؟! خانم‌ها هم عضوی از جامعه‌اند؛ پس اون‌ها در واقع برای سلامت خودشون از بعضی چیز‌ها چشم‌پوشی می‌کنن.

  18. کوثر ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۱:۴۰ ب.ظ

    “بهتر نیست در مواقعی آقایون چشم پوشی کنن؟”
    چرا خیلی خوب می‌شه اگر این اتفاق بیفته. خیلی چیزهای دیگه هم هست که اگر اتفاق بیفته واقعا کار ما خانم‌ها راحت‌تر می‌شه. مثلا چرا مردا یاد نمی‌گیرن توی خیابون سر‌هاشون بندازن زیر تا ما خانم‌ها مجبور نشیم این‌قدر توی این هوای گرم خودمون رو بپوشونیم؟! خیلی از این چراها وجود داره که می‌شه پشت سر هم ردیف‌شون کرد و از مردها درخواست کرد بهشون تن در بدن؛ ولی به نظرت این‌ها شدنیه؟
    زهرا جان! ما داریم درباره‌ی واقعیت‌های جامعه حرف می‌زنیم و نه ایده‌آل‌ها. این که بیایم بگیم آقایون باید این‌قدر خوب بشن که به حریم تلویزیون خانم‌ها وارد نشن، می‌شه ایده‌آل. واقعیت بحثش خیلی فرق می‌کنه. خیلی چیز‌ها آرمان‌اند اما هیچ وقت زمینه‌ی اجراشون در عالم واقع پیش نمیاد.

  19. کوثر ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۱:۴۱ ب.ظ

    “شما فکر می کنی همین الان مردان (ولو خیلی مذهبی و مسلمان) چنین صحنه هایی رو نگاه نمی کنن؟ یعنی به هر حال در معرض دیدشون نیست؟”
    من هرگز چنین فکری رو نمی‌کنم؛ کم نیستند کسانی که از این صحنه‌ها دیدند یا می‌بینن. اما شما فکر می‌کنی اگه همه مرتکب یه کار اشتباهی بشن، این می‌شه مجوز برای علنی کردن و یا قانونی کردنش؟ این نظر شما یه کمی شبیه نظر بعضی از کشورهای غربیه که «حالا که هم‌جنس‌بازها زیاد شدن و درخواست برای هم‌جنس‌گرایی زیاد شده؛ پس بهتره قانونی‌اش کنیم.»!
    فکر نمی‌کنی خود همین باعث بشه که زمینه برای ورود یه عده‌ی دیگه به فساد باز بشه؟

  20. کوثر ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۱:۴۲ ب.ظ

    ” فکر می کنین نگاه کردن به این صحنه ها ایمان طرف رو به خطر می اندازه؟ من فکر نمی کنم ایمان پدیده ای به این سادگی باشه…”
    من نظر شما رو ندارم! این‌جا البته بحث دو قسمت می‌شه:
    ۱/ یکیش این موضوع که آیا چنین چیزهایی می‌تونه مخل ایمان باشه یا نه؟
    شما می‌گی نه؛ من می‌گم می‌تونه. دلیلش هم یکی‌ش همونیه که بالاتر گفتم: شما یه خانمی و دیدن ورزشکارای زن با پوشش‌های مختلف (کم یا زیاد) طبیعیه که زیاد روی شما اثر نذاره. چون این‌ها هم‌جنس خود شما هستند و براساس غریزه خیلی کم‌تر از مردها می‌تونه برای شما که یه خانمی محرک باشه. من فکر می‌کنم توی این مباحث یه چیزی رو شما در نظر نمی‌گیری و اون هم تفاوت طبعی و ذاتی و فطری و غریزی زن و مرده. اگر به همین مسئله‌ی ساده توجه کنید خیلی از این بحث خودبه‌خود حل می‌شه.
    شما یه سری به همین فرندفید بزن، ببین خانم‌ها بیش‌تر عکس از زن قرار می‌دن یا براش لایک می‌زنن یا آقایون. (مطلق عکس زن رو می‌گم‌ها. حالا فعلا کاری نداریم که اون زن از نظر وضعیت ظاهریش در چه حالیه و آیا ابتذال توش هست یا نه. به طور کلی عکس زن)… جوابش کاملا واضحه: آقایون. این دلیلش همینه که آقایون کششون به سمت زن‌ها بیش‌تر هست تا کشش خانم‌ها به سمت خودشون. فکر می‌کنم این دیگه از بدیهیات باشه. پس نمی‌شه به همین راحتی گفت “من فکر نمی‌کنم ایمان کسی با این صحنه‌ها به خطر بیفته”. چون هم مردها با زن‌ها در این موارد فرق دارن و هم ظرفیت‌های خود آدم‌ها با هم فرق می‌کنه.
    شما فرض کن یه نفر از صبح تا شب از طریق اینترنت یا ماهواره یا فیلم و عکس و سی‌دی در معرض صحنه‌های س.کـ.س باشه. حالا بعد از این همه چیزی که دیده، اگر بیای یه خانم ورزشکار -فرض کن تنیس‌باز- رو با بلوز و دامن کوتاه ورزشی بهش نشون بدی، شاید (تاکید می‌کنم: شاید) براش محرک نباشه؛ اما قطعا اون کسی که به هر دلیلی (حالا یا ایمان مذهبی‌ و تقواش یا عدم دسترسی به این چیزا) کمتر در معرض این صحنه‌ها بوده، می‌تونه از دیدن این خانم تنیس‌باز تحریک بشه.
    توی این مورد من مثالی واضح‌تر از همین وضع الان جامعه به ذهنم نمی‌رسه. چیزی که ما هر روز داریم در سطح شهر به فراوونی می‌بینیم: نگاه‌های خیره و طولانی آقایون به خانم‌ها با هر درجه از پوشش. آیا واقعا اون خانمی که توی شهر این همه توجه آقایون رو به خودش جلب می‌کنه، باعث لذت و جلب توجه شما که یه خانم هستی هم می‌شه؟! قطعا نه.
    بنابراین به این راحتیا نمی‌شه نتیجه گرفت که این صحنه ها در کسی اثر نمی‌کنه.

  21. کوثر ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۱:۴۲ ب.ظ

    ۲/ دومین قسمت از اون سوال انکاری‌ای که نوشتید برمی‌گرده به تعریف ما از ایمان.
    ایمان یعنی چی؟ آیا فقط یعنی اعتقاد به وجود خدا؟ یا نه، یه کمی تعریف وسیع‌تر می‌شه و بعضی از اعمال عبادی رو هم شامل می‌شه؟ مثلا نماز و روزه….؟ تعریف شما از ایمان چیه؟
    قطعا ایمان و دین‌داری به ایمان به وجود خدا محدود نمی‌شه؛ همین‌طور انجام بعضی از واجبات. ایمان شامل هر چیزی می‌شه که در نتیجه‌ی اعتقاد به خدا لازم‌الاجراست. شما وقتی خدا رو قبول می‌کنی، پشت سرش باید پیامبرش رو هم قبول کنی. باید کتابش رو هم قبول کنی، باید امامش رو هم قبول کنی و وقتی همه‌ی این‌چیزها رو قبول کردی باید فرامین‌شون و “باید” و “نباید”هاشون رو هم قبول کنی. این رو می‌شه بهش گفت ایمان. این که من بیام و از توی دین یه سری موارد رو انتخاب کنم و بگم من دوست دارم فقط به ایناش پای‌بند باشم نه اسمش ایمانه و نه هیچ آدم منطقی‌ای این رو می‌پذیره.
    شما می‌پرسی آیا این صحنه‌ها می‌تونه توی ایمان کسی اثر بذاره یا نه. بیاید این بار بر فرض محال بگیم نه، این‌ها نمی‌تونه مخل ایمان کسی باشه. اما خوبه که بپرسیم آیا این‌ها با اون فرامین دین ما سازگاری داره؟
    من نمی‌دونم چرا تقریبا توی همه‌ی بچث‌هایی که می‌شه دین رو کنار می‌ذاریم و خودمون اجتهاد می‌کنیم و حکم صادر می‌کنیم. بحث از اعدام می‌کنیم؛ همه‌اش می‌گیم نظر من اینه، دنیا اینو می‌گه، جامعه‌شناسا نظرشون اینه… بحث از خط قرمزها هم که می‌شه، میایم می‌گیم این منو به گناه نمی‌اندازه، این یه مورد برای کسی محرک نیست، این چیزها کسی رو تا حالا بی‌دین نکرده؛ پس مجازند!
    پس جایگاه دین و مذهب ما چی می‌شه؟ آیا ما هم از اون دسته افرادی هستیم که فکر می‌کنن این دین دیگه برای الان کارکرد نداره و همه چیزش منسوخ شده؟
    نه من اعتقاد دارم که دین اسلام تاریخ مصرف داره و نه فکر می‌کنم شما به چنین چیزی معتقد باشید. پس بیاید یه کمی هم توی زندگی‌مون و انتخاب مشی و روش‌مون، نظر دین‌مون رو هم بدونیم. نظر همون خدایی که بهش معتقدیم رو هم بدونیم.
    قبول دارید که نگاه مرد به زن بی‌حجاب (تعریف بی‌حجاب رو دیگه خودتون می دونید) حرامه؟ چه اون مرد با این نگاه تحریک بشه و چه نشه؟ خب. اگه قبول دارید که دیگه بحث تمومه. خدا گفته نه، من از روی بندگی قبول می‌کنم و بدون چون و چرا می‌گم چشم. (عبادت تعبدی که می‌گن همینه). البته دیگه الان که فلسفه‌ی خیلی از احکام دینی هم روشن شده باید پذیرش ما خیلی راحت‌تر هم انجام بشه.
    وقتی بدونیم دیدن خیلی از صحنه‌های ورزشی خانم‌ها برای آقایون از نظر دین‌مون ممنوعه، پس چرا برای ایجاد زمینه‌ی شکستن این خط قرمزها تلاش کنیم؟!

  22. کوثر ۱۳۸۷-۰۵-۲۴، ۱۱:۴۲ ب.ظ

    معذرت می‌خوام که طولانی شد؛ اما واقعا چیزی نبود که بشه توی یکی دوتا جمله خلاصه‌ش کرد :)

  23. مریم ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۱۲:۲۸ ق.ظ

    من مطمئنم اظهارات آقای علم الهدی ساختگیه!خودتم دیگه اینو می دونی…پس چرا لینکشو گذاشتی؟می خوای جو رو متشنج کنی؟تابلو بود این حرفا مال یه آخوند با شخصیت نیست!اصلا این آقای علم الهدی کیه؟اگه قضیه به همین سادگی بود و روحانیت انقدر صریح با این امر مخالف بود مطمئن باش دست هما به اون پرچم نمی رسید!(جداً ما چقدر بد بختیم که به جای بحث سر مدال ها و مراسم و …داریم سر عقاید ساختگی یه آخوند ساختگی بحث می کنیم!)….حالا که اینطور شد المپیک بعدی خودم پرچمدار میشم ببینم کسی جرات حرف زدن داره!

  24. ashkan ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۱۲:۴۴ ق.ظ

    کنترل شده باشه

  25. مریم ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۱۲:۵۱ ق.ظ

    گفتی اگه خانومای ایرونی برن چنین میادینی تبلیغ مثبت میشه….نه خیر بلکه منفی ترهم میشه!آخه کی باخت یه نفر چه با حجاب چه بی حجاب تبلیغ مثبت داشته؟؟؟این کاروان المپیک از همون اول تابلو بود مالی نیست.نصف بیشتر آدمای تو این عکس مال تیم ملی بسکتبال اند.فقط جا پر کردن.رفتن به المپیک ورزش المپیکی می خواد.باشگاه المپیکی می خواد.سر مربی المپیکی می خواد…اصلاً تفکر المپیکی می خواد.این بچه ها وقتی از پکن بیان تازه میاد دستشون که چقدر تو ایران محرومیت دارن.میرن بد تر عقده ای میشن.میرن داغ دلشون تازه میشه.تازه می فهمن رفتنشون به المپیک بزرگترین اشتباهی بوده که می تونستن بکنن…

  26. مریم ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۱۲:۵۳ ق.ظ

    به آرش….این تویی که از بیخ مشکل داری نه اسلام …بچه پر رو

  27. کوثر ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۱:۱۹ ق.ظ

    مریم جان!
    شما همیشه همین‌قدر نا امید و بدبینی؟

  28. ناشناس ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۱:۲۰ ق.ظ

    این اقای علم الهدی امام جمعه شهر عزیز ما میگه کل مشهد حرم امام رضا محسوب میشه و نباید هیچ کنسرتی، حتی مثلا شجریان، در شهر مشهد بر کزار بشه و به حرفشون هم عمل میشه( از این شکلک ها که موهاشونو میکنن)

  29. اسماعیل ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۱:۵۹ ق.ظ

    ۱-آرش ! با عرض معذرت از صاحب وبلاگ باید عرض کنم خدمتت که تقریبا شما خیلی گوسفندی ، به مقدار زیاد .
    ۲-خانم ها خودشون بحث می کنن و نیازی نیست ما وارد شیم. فقط بگم که ، خانم زهرا خیلی احساسی بحث کردی و اشتباه نتیجه گرفتی. مخالفت من هم همونایی که خانم کوثر گفتن هست تقریبا و ایده های شما علاوه بر این که درست نیست ، عملی هم نیست.
    ۳-به قول برادر سلمان ، با خودتون فکر نکردین چرا علی علیه السلام به خانوم های جوان سلام نمی کرد؟! ایمانشون …
    می شه ربطش داد یا نه؟
    یا علی مددی

  30. گل بهار ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۳:۰۳ ق.ظ

    زهرا جان ای کاش چشماتو بیشتر باز میکردی تا حقایقی که همیشه به صورت پیش فرض در محیط اطرافت رد شده رو یک بار هم با یک نگاه جدید میدیدی و گاهی و گاهی با خودت اونها رو درست فرض میکردی هر چند که بینهایت سخت باشه. دنیا انگونه که این شیخ ها تو سر ما سالها فرو کرده اند نیست. این مسئله حجاب زنان و هزار تا مانع دیگه برای عدم پذیرششون توی اجتماع هم دیگه دست آخوندها رو رو کرده. مگر همینها نبودند که مکتب فرستادن مادر بزرگهای ما رو حرام اعلام کرده بودند.وایییییییییی از این همه تبعیض که هدفش هر چی کوتاه فکر تر کردن نسلهایی که به دست زنان تربیت میشن رو داره.همین آقایون امثال علم الهدی روز به روز دارن عرصه رو به زنهای ایرانی تنگ تر میکنن. فکر میکنن میتونن زنان ایرانی رو مثل زنان عربستان برای همیشه خاموش کنن ولی اگه چشم بصیرت داشتن میدیدن این پروژه بارها در ایران جواب خودشو داده و در دراز مدت این آقایان اسلام نما شکست بدی خواهند خورد .این حرفهای من هم واسه تو اگه روحتو آماده پذیرش حقایق کنی ثابت میشه والا که همیشه فکر میکنی اینها حقایق دین است این دینی که به همت شیوخ فقط ازش طرفداری یک جانبه از مردهای هیزی مثل خودشون مونده

  31. مریم ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۱۰:۲۲ ق.ظ

    کوثر جان:
    من نه تنها بدبین و ناامید نیستم تازه برا کاروان ایران دعا هم می کنم.اما چون خودم قبلاً تجربه ی چنین کم لطفی هایی رو تو کشورم داشتم می تونم درک کنم حال بچه ها چطوریه!چه مدال بیارن چه نیارن بازم افتخار آفرینن…فقط من می ترسم تحمل اون همه شک تو کشوری که اونم آسیاییه رو نداشته باشن!

  32. آرش ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۱۰:۵۵ ق.ظ

    خوب هر چی دلتون خواست به ما گفتین ولی دلیلی برای رد حرف من نیاوردین
    دینی که هیچ برابری بین زن و مرد قائل نیست و حتی … مرد هم حساب نمیکنه
    اصلا دین نیست.

    در نتیجه خیلی خودتون رو با این حرفا خسته نکنین در اسلام زن متاسفانه هیچ جایگاهی(به جز یه مورد ) نداره

  33. مهدی ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۱۲:۵۷ ب.ظ

    با سلام

    واقعا متاسف شدم که بر سر چه موضوعی داره بحث میشه
    البته شاید به این دلیل که من در ایران زندگی نمیکنم
    اولا در همان ایران هم اگر چند بار این مراسمها پخش بشه بار اخر دیگه چیز جالبی نیست و کسی کار نداره که فلان پرچمدار زن است یا مرد چون مسئله عادی شده دقیقا مثل اینجا .فکر میکنید در اینجا مردها از حس افتادهاند یا زنها جذابیت ندارند ؟؟؟
    خوب عادی شده دختر و پسر از بچه گی با هم تماس دارند با هم ارتباط دارند با هم هم صحبت هستند وقتی بزرگ میشوند نصبت به یکدیگر جبهه گیری جنسی ندارند و در نتیجه مملکت در گیر موی اقیان و روسری خانمها نمیشود و دولتمردان به فکر پیشبرد امور اصلی هستند
    در مملکت ما اینگونه فیلمها که هیچ مورد بد اموزی هم ندارد پخش نمیشود و دلیلش هم این است که اگر چند بار پخش شود عادی میشه و این اشوبها میخوابد و کسی دیگر حوصله بحث در این مورد را ندارد و همه به دنبال حل مسائل دیگر میروند
    اما وقتی این موارد حل بشه و دیگر دعوای زن و مرد و محرم و نامحرم نباشه دیگه کسی احتیاجی به فتوای فلان روحانی هم ندارد و ایشان هم باید دکانش را جمع کند پس نتیجه گیری که باید محرم و نامحرمی باشد باید حلال و حرامی باشد باید خانم نخندد و اقا تحریک شودی باشد تا بعضی ها نان بخورند
    امید که دو ریالی افتاده باشد و تماس برقرار شده باشد

  34. مهدی ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۱:۰۶ ب.ظ

    سلام عرض شد…بابا حالا شما زیاد ناراحت نکن خودتو…این قشر معمولا حرفهای نمکی که یکی دو هفته سوژه حرص خوردن مردم و البته خنده اونها بشه زیاد میزنند…بی خیال بابا…من که واقعا از متانت خانم حسینی لذت بردم….البته از ماهواره ایشونو تو افتتاحیه دیدم..چون تلویزیون خودمون انگار از نشون دادن خانم حسینی هم می ترسید!!!

  35. مهدی ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۱:۱۹ ب.ظ

    حالا خیلی شانس آوردیم که این آقا فعلا و تاکید میکنم فعلا سمت اجرایی نداره..خوبه بیاد جای علی آبادی بشینه اونوقت خانم ها دیگه حق شرکت تو مسابقات ورزشی و بزرگترین اونها یعنی المپیک رو هم نداشتند…ما درد دلمونو به کجا ببریم خدا از دست افکار قرون وسطایی بعضی (اغلب) این آقایون؟؟؟؟؟

  36. بهنام ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۳:۲۹ ب.ظ

    سلام زهرا.

    شما اشاره ای به این نکته نکردین که در فرهنگ سنتی ما چیزی که شما پیشنهاد میکنید مقبول نیست. اگر شما معتقدید که این باید عوض شود خوب قبول ولی چرا جوری درباره مساله مینویسن که انگار فرهنگ و تاریخ ما هیچ موضعی در مورد این مساله نگرفته؟

    گذشته از فرهنگ مساله مذهب هم هست. بر طبق سنت مذهبی ما همین که فوتبالیست ها و شناگران مرد و کشتی گیران و وزنه برداران مرد رو هم تلوزیون نشان میده اشتباه هست چون باید حداقل تا زانو شان پوشیده باشد که نیست. حالا شما نه تنها اشاره به مشکل نشان دادن اندام مردان نکرده اید بلکه فراتر از آن رفته و میخواهید اندام زنان (که عورتی که برایشان در فقه تعریف شده در مقایسه با مردان بسی بیشتر است) هم آزادانه نشان داده شود.

    به نظر من واقع گرایی در باره این مساله به آن معنی هست که جوری صحبت نشود که انگار تاریخ و فرهنگ و آیین این مردم هیچ ربطی به مساله ندارد.

    و من الله التوفیق
    بهنام

  37. مریم ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۴:۵۴ ب.ظ

    به آرش خان….خدا رو شکر من حقوق نمی خونم…این ماده رو هم از زبون شما شنیدم…تو این اینترنت لعنتی هم فقط این ماده رو ذکر کرده همین. به من چه اینجا شهر هرت و اگه بخوای از یه ماده انتقاد بکنی تنها جوابی که می شنوی اینه:هیسسسسسسسسسسسسس.اصلاً برو خوش باش که زنان کاملاً انسان نیستند ونباید برای آنها قدر یک انسان احترام قائل شد.چون اصولاً ناقص العقل اند.برو خوش باش که زنها فقط وسیله هستند تا مردها به ..!!!.آنها نصف مردها ارزش دارند.تازه ارزش جان ما از ارزش ….کمتر است.اگر جز این فکر میکنی کافری بی دین هستی وقتلت واجب است.

  38. مریم ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۵:۰۳ ب.ظ

    به آرش خان
    خدا رو شکر من حقوق نمی خونم…این ماده رو هم از زبون شما شنیدم…تو این اینترنت لعنتی هم فقط این ماده رو ذکر کرده همین. به من چه اینجا شهر هرت و اگه بخوای از یه ماده انتقاد بکنی تنها جوابی که می شنوی اینه:هیسسسسسسسسسسسسس.اصلاً برو خوش باش که زنان کاملاً انسان نیستند ونباید برای آنها قدر یک انسان احترام قائل شد.چون اصولاً ناقص العقل ایم.برو خوش باش که زنها فقط وسیله هستند تا مردها به …..برسند!!!.برو خوش باش که نصف مردها ارزش داریم.تازه ارزش جان ما از ارزش ….کمتر است.اگر جز این فکر میکنی کافری بی دین هستی وقتلت واجب است.

  39. سلمان ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۶:۰۸ ب.ظ

    آقایی می‌گفت سر کلاس از دانش‌جوهام پرسیدم این‌که تو نهج‌البلاغه گفته عقل زن‌ها ناقصه رو شنیدید؟ همه گفتن آره… گفتم کسی می‌تونه در مورد یه خطبه‌ی دیگه چیزی بگه؟! چیز دیگه‌ای هم از نهج‌البلاغه می‌تونین بگین؟!… هیچ‌کی چیزی نگفته بود.
    کار ندارم که می‌گن این از تحریفاته و سند دیگه‌ای نداره… ولی همین نکته مانع شده که حتی برن نگاهی بندازن به باقی ماجرا.

    دوستان! یه سوال هم دارم… اگر من بپرسم ارزش مادرتون چه‌قدره؟! می‌گید «بیا بکشش ببین چه‌قدر ازت پول می‌گیرم!» ؟! با دم و دست‌گاه خودتون مقایسه می‌کنید؟
    تو اسلام گفته شده ارزش هرکس به اندازه‌ی خون‌بهاشه؟ در این حد فکر می‌کنید؟

    اسلام رو خلاصه کردین تو چی؟! کدوم نظام فکری رو می‌تونین نشون بدین که این‌قدر بدون تفکیک جنسیت ارزش‌گذاری کرده باشه؟ گرامی‌ترین = باتقواترین … حرفی از زن و مرد زده؟

    مثل این‌که شما تا دستتون خنکای سکه رو لمس نکنه نمی‌تونین ارزش بذارین رو چیزی! حتماً باید عدد و رقم و شتر و سکه و بیض* و ف* بیاد وسط؟

    با تو هم هستما، آرش! اون پشت قایم شدی! تو هم آقا مهدی، حالشو ندارم الان جواب تو رو بدم ولی شما رو به خدا یه کم فکر کنید. یه کم آزاد فکر کنید. می‌دونم سخته. هیچ‌چی که نباشه حداقل همون ۵۰ سال قبل انقلاب به اندازه‌ی کافی رو نسل ماها کار کردن…
    گاهی یکی مثل من خشک‌مغز می‌شه! گاهی یکی مثل شماها هم اون‌قدر مغزش خیس می‌خوره که می‌گنده! جسارت نمی‌کنم‌ها. منظور این‌که هرکدوم یه‌جوری جلوی فکر کردنمون گرفته می‌شه. من به‌واسطه‌ی تعصب به احکام دینی و شما به واسطه‌ی تعصب به اصول اومانیستی…
    فکر کنیم. آزادتر.
    زهرا خانم! شما هم سر فرصت به حسابت می‌رسم… این‌جور مظلوم اون گوشه وایسادی… نوبت شما هم می‌شه.

  40. ali-rnjbr ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۷:۲۶ ب.ظ

    “چرا نباید صدا و سیما اینها رو کامل پوشش بده تا کسی مجبور نباشه بره ماهواره بخره و خوب طبیعتا در کنارش چند تا چیز پ.ورنوی دیگه هم ببینه! ”

    با این قسمت مخالفم چرا چون اگه ماهواره داشته باشی (که فکر نکنم این جوری باشه) میدونی که راحت با ۲ حرکت میشه این کانالا رو حذف کرد
    در کل اگه کسی بخواد از اون صحنه ها ببینی راه های آسونتر و بهتر از ماهواره هست

  41. عرفان ۱۳۸۷-۰۵-۲۵، ۸:۰۶ ب.ظ

    اول این‌که جواب‌های برخی دوستان به آرش خیلی برایم جالب بود. به جای پاسخ دادن فحاشی می‌کنند…
    دوم این‌که به نظر شما زنی که با مقنعه و مانتو و پوشش کامل به دنبال توپ می‌دود بیشتر توجه تماشاچی‌ها را جلب می‌کند یا زنی که با لباس معمولی فوتبال (پیراهن آستین کوتاه و شلوراک) ؟
    به نظر شما در این حالت “حجاب” وظیفه خود (عدم جلب توجه) را به خوبی انجام می‌دهد یا این‌که دقیقا برعکس عمل می‌کند؟ مثلا اگر بازیکنان مرد تیم عربستان به جای پوشیدن لباس رسمی فوتبال، لباس سنتی اعراب (دشداشه) را بپوشند و به دنبال توپ بدوند، برای ما عجیب و خنده‌دار نیست؟ فقط جواب بله یا خیر بدهید و نگویید که مقایسه درستی انجام نداده‌ای.

    در مورد به خطر افتادن ایمان!
    یک مثال ساده : در دانشگاه‌ ما اکثر کلاس‌ها مختلط است. فقط کلاس‌ درس‌های معارف جدا هستند. (به چه دلیل… نمی‌دانم!) یک روز یکی از دانشجویان دختر با استاد کلاس انقلاب ما کار داشت و در حین کلاس وارد شد و نزد استاد رفت. تمام کلاس گویی که موجود خارق‌العاده‌ای دیده باشند به آن بنده خدا زل زدند و طرف تا کارش تمام شد از خجالت آب شد. به نظر شما این اتفاق چرا سر بقیه کلاس‌ها نمی‌افتد؟

    در مورد سانسور
    سیستم تلویزیون با بیرون تفاوت دارد. چرا ما سریال‌های خارجی که در ان خانم‌ها بی‌حجاب هستند را می‌بینیم و مشکلی پیش نمی‌آید؟ چرا خط قرمز صدا و سیما در مورد حجاب قابل نمایش در تلویزیون با قوانین اسلام یکی نیست.
    اگر بنا به رعابت اسلام است پس چرا زنانی که روسری ندارند در تلویزون دیده می‌شوند؟
    خطوط قرمز نانوشته تلویزیون در مورد فیلم‌های خارجی (بنا به تجربه) اینها هستند! :
    پیراهن آستین‌کوتاه مانعی ندارد اما رکابی (تاپ) مشکل دارد
    دامن تا زیر زانو مشکلی ندارد اما بالای زانو اشکال دارد!
    تماس مرد و زن : در صحنه‌های درگیری و پر جنب و جوش اشکال ندارد ولی در موارد عاطفی اشکال دارد!

    این قوانین چه انطباقی با اسلام دارند؟ اینها را چه کسی وضع کرده؟
    می‌بینیم که کاملا سلیقه‌ای عمل می‌شود و این خطوط قرمز می‌توانست بسته‌تر یا فراخ‌تر باشند.
    در مورد المپیک هم به نظرم خنده‌دار است که در هیاهوی ورزش و هیجان کسی بخواهد با دید اروتی.‌ک به بانوان بنگرد. همه این‌ها ناشی از جامعه بسته ماست که با نگاه کالا به زنان نگریسته می‌شود.

  42. یه خواننده ۱۳۸۷-۰۵-۲۶، ۱:۵۳ ب.ظ

    جدای از همه نظرات جدی و عریض و طویل، این جانبان به عنوان تعداد قابل توجهی از مرد اصیل این مرز کهن، با تمام وجود موافقت خود را در خصوص پیشنهاد زهراخانم مبنی بر نمایش ورزش بانوان اعلام داشته و مشتاقانه منتظر عملی شدن این پیشنهاد علمی و کارشناسانه هستیم! همچنین آمادگی خود را جهت شرکت در هر گونه میزگرد و کنفرانس جهت هرچه پربارتر کردن این اقدام خیرخواهانه اعلام میداریم! مشتاقانه منتظریم …..

  43. رضا ۱۳۸۷-۰۵-۲۷، ۲:۳۰ ب.ظ

    کشور عقب مونده و جهان سومی که میگن اینه .

    ما خیلی کشوره بدبختی داریم اینو باور کنید .

    زهرا جان این حرف دله خیلی از جوناست جدا از بحث پسر یا دختر بودن

    سانسور سانسور و سانسور به چه قیمت خدا میدونه !!!!

  44. رضا ۱۳۸۷-۰۵-۲۷، ۲:۵۴ ب.ظ

    یه حرکت های می بینی از این دولت که با هیچ منطقی جور در نمیاد !!!

    خدا به ماهواره و اینترنت عمری دراز ببخشه وگرنه اگه یک روزی من و جوون های هم سن و سال من

    سفری به خارج از ایران می کردیم دچار سکته می شدیم (که بابا چرا اینا این شکلین ) اینجا دیگه کجاست !!!

    به نظر شما یک روز ممکنه المپیک تو ایران برگزار شه؟

    اصلا کاری به بحث نداشتن مکان مناسب و بودجه کافی نیست .

    به نظر من خیر !

    چرا ؟
    برای این که خوب همینطور که می دونید باید همه خانوماهای تماشاگر روسری بپوشن و ممکنه این کار برای خانومهایی که از کشورهای دیگه اومدن همچین معقول نباشه

    باید کلا دوره خانومای ورزشکار رو خط کشید یا این که با حجاب اسلامی باشن که بازم امکان پذیر نیست.

    و کلا باید هم چیز طبق خواسته ما باشه که این چیزه امکان پذیری نیست !!!

  45. رضا ۱۳۸۷-۰۵-۲۷، ۳:۰۱ ب.ظ

    در ضمن هرشخص و مملکتی عقیده و فرهنگ خودشون رو داره

    و همین قدر که ما به عقاید و فرهنگمون پایبندیم بقیه کشورها هم پایبند فرهنگ خودشون هستن

    حالا مجبور بودی سه تا پیام بزاری دی:

  46. بهاره ۱۳۸۷-۰۶-۴، ۱۰:۴۵ ق.ظ

    ای بابا این کوثر هم عجب نفهمیه ها. عقب مونده‌ی اعصاب خورد کن

  47. بهاره ۱۳۸۷-۰۶-۴، ۱۱:۲۲ ق.ظ

    این که مردها در مسائل جنسی تحریک پذیرتر از زنها هستند و یا تواناییشون در کنترل شهوت از زنها کمتره یک حکم کلی نیست و فقط فقط به تربیت اونها و شرایط محیطی بستگی داره وگرنه خدا در قرآن هم به زن و هم به مرد توصیه نمی‌کرد که چشم خودشون رو از نگاه به نامحرم پاکیزه نگه دارن. به نظر من به جای این برداشت‌های سطحی از دین باید یاد بگیریم که تفکر کنیم باید سعی کنیم باورهای غلط از زن رو دور بریزیم و اول به خودمون و بعد به دیگران ثابت کنیم که ما هم انسانیم. انسان. هیچ تفاوتی در مقام انسانیت بین زن و مرد وجود نداره. زن بودن یا مرد بودن نقشی هست که خدا برای ما تعیین کرده. چرا اغلب مردم نصف بودن دیه‌ی زن رو دلیل پست تر بودن انسانیتش می‌دونند؟ از کی تا حالا ملاک ارزش‌گذاری انسان‌ها نزد خدا پول شده که برای ما بنده‌های خدا بشه؟
    کوثر میگه : «خدا گفته نه، من از روی بندگی قبول می‌کنم و بدون چون و چرا می‌گم چشم. (عبادت تعبدی که می‌گن همینه)»
    کوثر خانم به این می‌گن برداشت اشاعره از دین. خدا بندگانی که در آیات او تعقل می‌کنند رو خیلی بیشتر دوست داره. پیروی کورکورانه چه فایده ای داره؟؟؟

  48. فرهاد ۱۳۸۷-۰۶-۵، ۹:۱۷ ق.ظ

    اون آرشی که میگه دین اسلام مشکل داره،به قول یکی از بچه های بالا خیلی…….. ،هر جور دوست داری فکر کن،تو که حرف خدا رو قبول نداری که میگه اسلام کامل ترین دینه،پس برو دینتو عوض کن البته اگه مسلمونی،چون کافر از منافق بهتره،کجای دین تساوی برای زن و مرد قائل نیست که تو میگی،یکیشو بگو تا جوابتو با دلیل بگم،تو یه چیزایی برات عقده شده تقصیر خودت نیست،اون آقا عرفانی هم که میگه زن با حجاب تو ورزش بیشتر توی دیده دیگه چقدر مغزش………………،آخه ادم باحال گناه هر کسی مال خودشه،تو چشماتو نگه دار،من با نظرات کوثر خانم موافقم،زهرا خانم شما خانم ها وظیفه ای دارید ما مردها هم،یه نفر هم اون بالا گفته بود اقایون چشماشونو نگه دارن تا ما اینقدر تو تابستون خودمونو نپوشونیم،آخه خانم شما باید کاری که خدا گفته انجام بدی چکار به مرد ها و تابستون داری،خدا تو قران به زنان پیامبر میگه جوری راه برید که صدای پاتون هم شنیده نشه ما مجازات کافران رو میدیم،،شما خانم ها که از زنان پیامبر بالاتر نیستید،شما باید کار خودتونو انجام بدید،عذاب مردان هرزه و چشم چرونو و امثال ارش پای خدا

  49. mohammad ۱۳۸۷-۰۷-۸، ۲:۵۶ ب.ظ

    man faghat az in bahs haye koli va mofide shomaha estefade kardam mamnoonam az hamatoon makhsoos zahra khanoom ke in adam haye bikar ro kenare ham jam kard.(be del nagirin in shookhi bood.

نظر شما