نتایج جدید پس از خواندن وبلاگهای IT

* آقا ما این چند روزه لال نشده بودیم، بیشتر ساکت بودیم تا ببینیم جریانات اخیر وبلاگنویسی به چه سمتی هدایت میشه؟ و اما نتایج مشاهدات ما پس از خواندن وبالیگ IT که این روزها بیشتر روی بورس هستند:

اخیرا در ایران، زندان جدید التاسیسی داریم به نام بلاگفا!!! این زندان که بسی هولناکتر از زندان های گوآنتانامو و آلکاتراس می باشد، توسط زندان بانی به نام علیرضا شیرازی مدیریت می شود.
او که فردی … (فحاشی ها سانسور شده است) تمامی زندانیان خویش را مجبور کرده است که تا ابد در حبس بمانند و از زندان بلاگفا خارج نشوند.
این فرد خاطی و معلوم الحال ظاهرا به زندان بسنده نکرده است و در تهیه و تدارک مقدماتی جهت جدایی طلبی می باشد زیرا که برخی اطلاعاتی در دست دارند که می پندارند، او به فکر حکومت کردن نیز می باشد!!!

* پانوشت:
این بحث، میتونست بحث خوبی بشه، اگه به صورت حرفه ای اداره می شد و اگه افراد سعی می کردن دلایل فنی شون رو بنویسن، الان یه بحث حرفه ای تمام عیار (بعد از مدتها) در وبلاگستان می داشتیم! اما الان دیگه لوث و تبدیل به لگدپراکنی و فحاشی شده! آخرش من توی حسرت نقدهای منصفانه توی وبلاگستان موندم. (بلاگفا فراموش نشوی، از نظر من منصفانه تر از بقیه بوده) یعنی آرزو به دل موندم، بحثی فراگیر بشه و توش طرفین بحث، منصفانه و به دور از هوچی گری، موضوعی رو نقد کنند و شخصیت کسی رو زیر سوال نبرند! درسته عنوانهای دهن پر کن باعث جلب ویزیتور بیشتر میشه و شاید در موقع داغ بودن بحثی، خیلی محبوبیت میاره، اما باور کنید، شیوه منصفانه بحث این نیست. این شیوه ممکنه دل خیلیا رو بشکنه! اگه روی این موضوع تاکید دارم، به خاطر اینه که بارها توی موقعیت مشابهی بودم، طوریکه توی دو سه مورد به قدری ناراحت شدم که حتی دلم خواسته قید وبلاگنویسی رو بزنم و به طور کامل وبلاگم رو دیلیت کنم تا خیال همه راحت بشه.

اولا که موضع اکثریت توی این بحث، مشخص نیست! خیلیا همینجوری پابرهنه پریدن وسط بحث! با چه چیزی مشکل دارین؟! با شخصیت علیرضا شیرازی؟! با سرویس بلاگفا؟! با انحصاری بودن این سرویس؟! با اینکه وب دوئی نیست؟! آیا این سرویس مشکلات ذاتی زیادی داره؟! آیا کاربرانی که از این سرویس استفاده می کنن، با هفت تیر تهدید شدن که استفاده کنن؟! آیا اصلا فرقی میکنه کاربر با چی وبلاگ مینویسه؟! آیا وردپرس حقیقتا بهترین سرویسه و می ارزه اینقدر جارو جنجال به پا شه؟! آیا اصلا شیوه اعتراض همینه که با بدترین کلمات سرویس و مدیر سرویسی رو محکوم کنیم؟ آیا کسی از وردپرسی شدن کس یا کسانی نون میخوره؟! قبلا با چه سرویسهایی کار کردین؟! آیا سرویسی وجود داره که از همه کاملتره باشه؟! هدف از این بحث چیه؟! نتیجه بحث چی باشه، مطلوب محسوب میشه؟!

تا حالا دیگه فکر کنم همه مون مشترک فید بسیاری از وبلاگهای آی تی خارجی هستیم! تا حالا از این بحثها جایی دیدین؟! که با هم دعوا کنن آقا بیا بلاگر، آقا ام تی جیزه! آقا وردپرس بهتره! آقا بلاگ اسپات اخه! من که ندیدم! بابا هرکی هر سرویسی که دوست داره استفاده می کنه، حالا میخواد اپن سورس باشه، کلوز سورس باشه! من میتونم شیوه خودم رو به صورت مسالمت آمیز تبلیغ کنم و از کاربران بخوام و بهشون توصیه کنم که از این شیوه تبعیت کنن، و دلایل خودم رو برای تبلیغ اون سرویس، بگم و بنویسم که چرا فکر میکنم، اون سرویس بهتره، اختیار با کاربر هست که کدوم رو انتخاب کنه! نه اینکه هرطوری که آزادم راجع به بقیه بنویسم و فحاشی کنم و از عبارات عجیب و غریب برای کوبیدن چیزی استفاده کنم! بابا ول کنید این بحث ها رو! مطمئن باشید، همیشه تبلیغ بهتر از تخریب جواب میده!

۲۱ نظر

  1. هانا ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۲:۴۸ ب.ظ

    ببخشین ، چرا شما جواب سوال منو توی دو پست پیش ندادین ؟

    جواب به این نظر

  2. امیر عباس ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۳:۰۹ ب.ظ

    من حس میکنم جو وبلاگستان بی جهت ورد پرس زده شده. من دیشب تو فرندفید یه سوال پرسیدم در مورد ورد پرس. اینکه ورد پرس می تونه برای هر وبلاگ نویسی انتخاب اول باشه ؟
    جواب هایی که داده شد برای من قانع کننده نبود . مثلا طرف می گفت من با ورد پرس راحت ترم . خوب یکی هم میگه من با بلاگر یا بلاگفا راحت ترم. دلیل نمیشه ورد پرس برای همه مناسب باشه.

    در مورد این بحث موجود در مورد عملکرد شیرازی در مورد بستن قابلیت خروجی گرفتن از سیستم بلاگفا :

    به نظرم کاربران ایرانی به خاطر سواد کم و عدم آگاهی کار رو با بلاگفا شروع می کنن و اصلا به این مورد توجه نمی کنن که این سیستم اصلا قابلیت export مطالب رو نداره. این بخش از روز اول هم نبوده. چیزی نبوده که شیرازی بعدا حذفش کرده باشه. کاربر با میل خودش شروع کرده ولی حالا که می خواد بره نمی تونه خروجی بگیره ولی باز کار شیرازی در مورد محدود کردن کاربر برای خروجی گرفتن درست نیست. فرض بگیره این اسکریپت رو خود کاربر نوشته که از اطلاعات خودش پشتیبان بگیره ولی کار این آقا دقیقا بستن راه به روی وبلاگ نویس برای مهاجرته. این اسکریپت از کل وبلاگ های روی سیستم بلاگفا که پشتیبان نمیگیره. بکاپ گرفته شده مال یه کاربره و فقط هم در دسترس خودشه.
    اما آقای شیرازی نمی خواد کسی از بلاگفا به سیستم دیگه ای نقل مکان کنه

    به نظر من به جای این کارها اگر ذهن وبلاگ نویس های تازه کار رو روشن کنیم خیلی بهتره تا اینکه بشینیم با امثال شیرازی بجنگیم. روز اول چاقو زیر گلوی کسی نذاشته بودن که از بلاگفا استفاده کنه.

    جواب به این نظر

  3. صندوقک ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۳:۱۳ ب.ظ

    بازهم با شمت موافقم جالب اینجاست که سر و صدای خود بلاگفایی ها کمتر از همه در اومده و مسالمت آمیز تر برخورد کرده اند

    جواب به این نظر

    ناشناس Reply:

    نظری ندارم فقط خواستم این قسمت خالی نمونه

    جواب به این نظر

    دریا Reply:

    من که گفتم ندارم

    جواب به این نظر

  4. امید ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۳:۴۱ ب.ظ

    اصولاً تعادل، مفهومی است که متأسفانه در وبلاگستان فارسی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و بسیاری از بحثها پس از مدتی تبدیل به یک “جو” می‌شوند و از خط منطق خارج می‌شوند. جالب اینجاست که در این جامعه‌ی مجازی -فضایی که بهترین فرصت برای تمرین دموکراسی است- یا باید حرفت حرف اکثریت باشد، و یا این که انواع و اقسام برچسب‌ها و توهین‌ها روانه‌ات می‌شود. نمی‌دانم. تنها تحلیلی که از این واقعیت می‌توانم بکنم، جوان بودن اکثریت وبلاگ‌نویسان ایرانی است.
    در مورد بحث بلاگفا هم به نظرم خود دکتر مزیدی که آغازگر بحث بوده بسیار منطقی و اصولی بحث را پیش می‌برد.

    جواب به این نظر

  5. مهدی ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۴:۱۰ ب.ظ

    من یک بلاگفایی هستم و مدت زیادیه از بلاگفا استفاده میکنم.
    راستشو بخاید میخام در این مورد بنویسم. اما میترسم برای بلاگم مشکلات پیش بیاد.
    پس ترجیح میدم توی بلاگای دیگم بنویسم.پس این که بلاگفایی ها کمتر مینویسن دلیل نمیشه که ناراضی نیستن.
    از طرفی هر کس خق داره از سرویسهای خوب دفاع کنه.

    جواب به این نظر

  6. مهدی ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۴:۱۵ ب.ظ

    یک نکته دیگه یادمه روزهای اولی که بلاگفا ایجاد شد و من توی پرشن بلاگ مینوسیتم(البته نه دائم) من از این سرویس دفاع کردم چون اون زمانها هم بهتر از بلاگفا بود و هم بازتر عمل میکرد.اما حالا چون میبینم که سرویسهای بهتر و بازتری وجود داره ترجیح میدم هم خودم به اون برم و هم دیگران رو به این کار ترقیب کنم.آقای شیرازی هم گرچه خوب عمل کرده اما به نظر میاد دیگه نمیتونه با این شرایط ادامه بده و باید یا تغییراتی توی سرویسهاش بده یا این که سروی دهی بلاگ رو ادامه نده.

    جواب به این نظر

  7. مریم ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۴:۲۴ ب.ظ

    شروع این بحث خوب بود ولی متاسفانه جوی که حاکم شد نه!خوب به نظره من وردپرسی ها عصبانی بودن چون نتونستن نتیجه زحمتشونو ببین و البته حق هم دارن.ولی این دلیل نمیشه ییهو همه حمله کنن به یه فرد و این همه جو منفی بر علیه اش شروع شه.فک کنم فقط خوده دکتر مزیدی و ۲ ۳ نفر دیگه به اصل موضع پرداخت بقیه خوب فقط این کاره مدیر بلاگفا رو تقبیح کردن.البته با خوده تایتل پستهای دکتر مزیدی هم مشکل داشتم.خوب تشبیه بلاگفا به زندان خیلی جالب نبود.

    جواب به این نظر

  8. مهرنوش ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۴:۲۷ ب.ظ

    سلام زهرا جان !
    خیلی خوشحالم که همچنان فعال میبینمت !

    جواب به این نظر

  9. پدرام ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۶:۱۱ ب.ظ

    روز اول پیش خود گفتم
    دیگرش هرگز نخواهم دید
    روز دوم باز می گفتم
    لیک با اندوه و با تردید
    روز سوم هم گذشت اما
    بر سر پیمان خود بودم
    ظلمت زندان مرا می کشت
    باز زندانبان خود بودم
    ولی ….
    «فروغ»

    مدتی بود هوس برگشتن کرده بودم ولی نمی دانستم با چه بهانه ای و چه رویی تا اینکه امروز در حالی که با چشمانی گرد شده شعر مولانا را در پست قبل می خواندم و سرم را می خاراندم ناگهان بهانه ای به دست آوردم که همچون برق ۳ فاز مرا از جا بلند کرد و آن این بود که بابام جان تو که از علی سلطان و افشین امپراطور محبوتر و معروفتر نیستی آنها هم برگشتن خب تو هم بهانه کن که به عشق کامنت گذارانی مثل «سها» و «مریم» برگشته ای و بگو که در سالی شخصی گفت اگر ۳۵ ملیون بگویند آری من میگویم نه ! [اسمایلی دیکتاتوری!] حال من هم اگه همه بگویند برنگرد من می گویم نه . من دیگر نمی روم و می مانم تا راه را برای « مسافر » , « میم بنام» و
    « خانم کپی » و بقیه باز کنم .
    من برگشتم و کامنت خود را در نظرگاه وبلاگ صورتی و قشنگ تو که همچون فرش قرمزی برای من بود می گذارم [ اسمایلی عقده ی جاده تحویلات !]
    خانم hb تو هم وسوسه رفتن به سرت نزنه یه وقت . چون مجبور می شی مثل من از علی آقا و قطبی مایه بذاری . مگه من داستان قورباغه کوچولو را برات کامنت نذاشتم .
    نمی خونی خب .
    P:)

    جواب به این نظر

  10. علیرضا ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۶:۲۰ ب.ظ

    بسیار عالی…
    کاش این پست رو پادکست میکردین…
    خیلی خواستم جلوی خودمو رو بگیرم ولی نتونستم و یه چیزایی نوشتم… :دی

    جواب به این نظر

  11. سحر ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۹:۰۳ ب.ظ

    بلاگفا یک سرویس که در توافق نامه اولش گفته ممکنه بعضی سرویس ها فیلتر بشند پس این توقع بی جاای که انتقاد کنیم چون خودمون این توافق نامه را قبول کردیم

    جالبه به قول دوستمون بلاگفا یی ها خودشون اعتراض نمی کنند اما وردپرسی ها کاسه داغ تر از آش می شوند. و باید قبول کرد که بلاگفا برای وبلاگ نویسان غیر حرفه ای خیلی بهتره

    راستی بحث تریپ وطنی شد اینجا را ببین زهرا جان http://links.p30download.com/archives/10394.php

    جواب به این نظر

  12. بهرنگ ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۹:۵۷ ب.ظ

    درسته که بلاگفا با این کارش جلوی نقل مکان از بلاگفا رو می گیره، اما اینم در نظر داشته باشیم که بلاگفا داخل کشور فعالیت می کنه، بلاگفا فقط با تبلیغات درآمد زایی می کنه و این فقط بستگی به تعداد بازدید کننده سیستمش داره. حتما قبول دارید که با این سیستم انتقال مطالب، بازدیدکنندگان وبلاگ های بلاگفا کاهش پیدا می کنه.
    علیرضا شیرازی الان می ترسه که با کاهش بازدید وبلاگهای سایتش و نقل مکان وبلاگ نویسانش به سیستم های دیگه مدیریت وبلاگ، بلاگفا کم کم محبوبیتش رو از دست بده.

    جواب به این نظر

  13. پیمان ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۱۰:۴۰ ب.ظ

    سرباز معلم فرصت طلب … این کار آقای شعرانی گدایی هست یا نه ؟ اگر نیست اسمش رو چی بگذاریم؟!منتظرم شرمنده دوست عزیز فرصت نشد مطالب وبلاگتون رو بخونم در اولین فرصت می خونم موفق و پیروز باشید یا حق.

    جواب به این نظر

  14. مهدی ۱۳۸۷-۰۵-۲۱، ۱۱:۱۸ ب.ظ

    زهرای عزیز سلام
    ممنون که به فکر همه هستی
    اخه کمتر کسی رو مثل تو دیدم که از حق دیگران دفاع کنه و خودش فحش و..بشنوه و تحمل کنه و به کارش ادامه بده
    در دنیای وب….

    خلاصه خسته نباشی
    در مورد این بحث هم باید بگم من با شما موافق هستم
    و خود من هم زمان انتقال از بلاگفا مشکل داشتم
    اما خب دلیل نمی شد که فحش بدم
    چون روز اول زمان ثبت وبلاگ این رو می دونستم

    موفق باشی
    دوست دار شما مهدی

    جواب به این نظر

  15. مانی ۱۳۸۷-۰۵-۲۲، ۱۲:۳۳ ق.ظ

    بلاگفا بهترین سیستم نیست. اما میخوام بپرسم وردپرس تا زمانی که مجانیه، چه امکاناتی داره؟ من که چیز خاصی توش نمی بینم. اگه من سوار یه ماشین مسافر کش بشم، برام مهم نیست که با بنزین میسوزه یا گازوییل یا گاز. مهم اینه که من رو به مقصد برسونه.
    وردپرس مجانی حتی اجازه ساخت یه template رو نمیده. پس بیایم منصف باشیم. اگه من قرار باشه پول بدم، نه از وردپرس استفاده می کنم نه بلاگفا. میرم یه دامین و هاست میگیرم، خودم همه کاراش رو با asp.net انجام میدم. مطمئناً امکاناتش از وردپرس هم بیشتر خواهد بود. اما اگه قرار نباشه پول بدم خب از امکانات عجیب و غریب وردپرس هم نمیتونم استفاده کنم.
    من فکر میکنم این قضیه ورد پرس شده مثل کامپیوتر خریدن ما ایرانیها. بچه ۱۵ ساله نمیتونه یه نرم افزار مثل nero رو نصب کنه. اونوقت میره یه dual core میخره با کارت گرافیک خفن و ۴G رم.
    نظر من اینه. شایدم غلط باشه.

    جواب به این نظر

  16. leon1355 ۱۳۸۷-۰۵-۲۲، ۷:۳۹ ق.ظ

    سلام

    خوبی یک سوال داشتم !
    برای ثبت دامنه .com از کجا اقدام کردی و هزینش چقدره
    ۲ سوال!

    بعدش فقط از امکانات ورد پرس برای صفحات وبلاگت استفاده کردی؟

    ممنون

    لئون

    جواب به این نظر

  17. vtrshop ۱۳۸۷-۱۲-۱۱، ۴:۰۰ ق.ظ

    هر کسی برای خودش یه نطری داره ، میشه اون همه پول خرج راه انداز یکرد و به فکرش نبود ؟

    جواب به این نظر

  18. vtrshop ۱۳۸۷-۱۲-۱۱، ۴:۱۲ ق.ظ

  19. JVC ۱۳۸۷-۱۲-۱۶، ۱۲:۲۶ ق.ظ

    JVC
    I think few people agree with you, but I am among them.
    ksoleifdjj388

    جواب به این نظر

نظر شما