دلم برای خانومای ترکیه می سوزه…

* حجاب در ترکیه برای همیشه ممنوع شد
نمیدونم واکنش شما در برابر این خبر چیه؟ اما من فقط دلم به حال اون خانومای مسلمونی میسوزه که توی ترکیه هستند و حالا خدا میدونه از این به بعد چطوری باید توی فعالیت های اجتماعی ظاهر بشن..
البته این خبر مال چند روز پیش هست. من خیلی دلم میخواست در موردش بنویسم ولی همش خودم رو سانسور کردم…
تا زمانی که شما یک خانم مسلمان نباشید نمی تونین بفهمین این خبر چقدر دردناکه و چقدر دلتون برای دخترای امثال خودتون توی اون مملکت میسوزه. کسی که حجاب رو در خودش درونی کرده باشه محاله بتونه با اینجور قوانین کنار بیاد… حالا مهم نیست این فرد توی یه دانشگاه یا محیط باکلاسی هست که هیچ کس مثل خودش نیست، توی سمیناری میره که ظاهرش با همه فرق میکنه اصلا توی کشوری زندگی می کنه که محدودیتی برای حجاب نداره… این فرد انتخاب خودش هست که اینطوری باشه… عکس زیر یک نمونه از طرفندای زنان ترک رو برای فرار از این قانون نشون میده. واقعا تلخه. من هر وقت این عکسه رو نگاه میکنم غمی که توی چهره این دختره هست باعث میشه بغضم بگیره:(

* دوم اینکه بگم که من خیلی اعتقادی به حجاب برتر و حجاب پائینتر و حجاب متوسط و این چیزا ندارم. از نظر من حجاب یک مفهوم کاملا رفتاری هست. بسیار دیدم کسانی که چادری هستند ولی دست به هر کاری می زنن و کسانی رو هم دیدم که مانتویی و معمولی هستند ولی خیلی متین و با وقار عمل می کنند.
از نظر من کسی که محدوده حجاب رو رعایت کنه کفایت میکنه. حالا یکی دوست داره چادر سرش کنه یکی دوست داره با مانتو این کارو بکنه و یکی هم مثلا چه میدونم توی مالزی و لبنان و سوریه است و با بلوز و شلوار و روسری این کارو میکننه. از نظر من هر سه شون محترم هستند و محجبه محسوب میشن.
ضمن اینکه من به حجاب رفتاری خیلی خیلی بیشتر از حجاب ظاهری اهمیت میدم. منظورم یک نوع پوشیدگی توی کلام و رفتار طرف هست! حالا چه مرد باشه چه زن. خیلی از آدمهایی که زیادی رک هستند و در مورد همه چیز پرده دری می کنند و فکر میکنن اگه رکیکترین الفاظ رو به کار ببرن خیلی باکلاس و باحال جلوه می کنن خوشم نمیاد. نمیخوام بیشتر از این وارد بحث بشم ولی در حوزه روابط N تائی هم نظرم همینه!

* یادم میاد من وقتی این پست رو نوشتم و به خصوص این پاراگراف خیلیا بهش اعتراض کرده بودن که این یعنی چی و کجا توی ترکیه دموکراسی نیست:

مثلا چرا نمیره تو ترکیه دموکراسی برقرار کنه که اینهمه ظلم علیه مسلمانها میشه. مگه حقوق بشر براش فرق میکنه این بشر مسلمونه یا مسیحی یا سیاه پوست و سفید پوست؟!

۷۱ نظر

  1. فانی ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۲:۵۰ ب.ظ

    اول

  2. ViVaVida ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۳:۰۳ ب.ظ

    من دلم برای خودمونم می سوزه … چون همونطور که اونجا حجاب ممنوعه اینجا اجباره .. نه اون خوبه نه این … هر کی باید بتونه با عقاید و اعتقادات خودش روی این کره ی خاکی زندگی کنه . حالا یکی می خواد روسری سرش کنه یکی چادر یکی می خواد بدون حجاب و روسری و مانتو باشه . اجبار روی هر چیزی بده … من دلم برای اونا هم می سوزه .. اما اول دلم برای خودم می سوزه که اعتقاداتم با چیزی که این مملکت ازم می خواد زمین تا آسمون فرق داره.

  3. میثم ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۳:۰۵ ب.ظ

    کسی که فکر می‌کند اگر به زور حجاب از سر بقیه بردارد، کار خیلی مدرنی انجام داده و خیلی سکولار است؛ درست مانند کسی است که گمان می‌کند با اجرا کردن شعار “یا روسری یا توسری” به بهشت می‌رود.
    هر دو در یک نقطه به هم می‌رسند و آن عدم درک حقوق انسان‌ها است.

  4. نیکزاد ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۳:۲۸ ب.ظ

    متاثر شدم.غم غریبی که در چهره این خانم هست ، رقت آوره.همون غم غریبی که گریبانگیر تمام کسانی شده که مورد اجحاف عقیدتی - رفتاری قرار می گیرند.اجبار حجاب یا اجبار عدم وجود حجاب به شدت محکوم است.

  5. شبستان ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۳:۳۲ ب.ظ

    اینور مرز اینطوری، اون ور مرز اونطوری.

  6. زهرا ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۳:۳۳ ب.ظ

    آدم بشینه زار بزنه والا جا داره
    :(
    من حالم بد شد :(

  7. _l_ ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۳:۴۶ ب.ظ

    البته که بهتر و منطقی تر و درست تر شاید این بود که ممنوع نکنن ولی خوب من یکی در دلم خوشحال شدم که ممنوع شد, حیف که خودشون نمیدونن چقدر براشون اینطوری بهتره, :)

  8. darya ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۳:۵۱ ب.ظ

    زهرا خانوم شما نمی خوای کامنتای مکابیز رو تو دو پست قبل پاک کنی ؟ به خدا زشته ها…. از ما گفتن…

  9. زهرا ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۳:۵۶ ب.ظ

    به _l_
    فکر نمی کنم کسی که در مملکتی که محدودیت حجابی نداره، ولی خودش انتخابش کرده خوشحال بشه… اینطور نیست؟:)

  10. تاشار ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۴:۰۷ ب.ظ

    اول طرف صحبت من با اون هایی که عنوان می کنند که حجاب تو کشور ما اجباری. والله من نمی دونم بعضی خانومها دیگه حجاب نداشتن رو تو چی می دونن. یک (مثلا) روسری نوزادانه کف دستی با یک بلوز تنگ نازک کوتاه مثلا مانتو چه حجابیه که اون رو هم می خوان نباشه. (هر چند که نباشه بهتره.) اما می خوام به اون خانوم یا آقایی که می گه حجاب اجباری نباشه بگم که اصلا می دونید فلسفه حجاب چیه؟ که مطمئنم اگر می دونستید که وقتی بهتون فقط با دیده احترام به شخصیت وجودیتون و نه به چشم لذت از ظاهر، اندام و قیافتون نگاه بشه چه لذتی داره. خداییش یک کم وقت بذارید و درباره اش فکر کنید و حتی از افراد دیگه که تو این مسئله اطلاعات بیشتری دارن، دلیل اون رو بپرسید. اصلا من اینو می گم که خدا وکیلی از خودتون بپرسید که چقدر خدا رو قبول دارید. من بزرگترین دلیلی که برای این مسائل میارم اینه که آقا جون اگه من به خدا اعتقاد دارم و می دونم که وجود داره و تمام خواسته هاش از ما رو تو قرآنش گفته، پس به خاطر همین احساسم نسبت بهش تمام حرفهاشو قبول دارم اصلا کاری هم به دلایلش ندارم. چون می دونم که هر چی گفته صلاحم توش بوده. (شما وقتی عاشق کسی باشی حرفهاش رو با جون دل قبول می کنی یا ازش همش دلیل و مدرک می خوای یا نه اصلا خلاف اون رو عمل می کنی؟)
    راستی به این هم فکر کنید که چرا اصلا حجاب تو کشورهای غربی مثل همین ترکیه ممنوع می شه.
    البته اینجا دیگه جاش نیست بیشتر از اینها درباره این مسئله صحبت کرد. اما من حاضرم به کسانی که واقعا علاقمند به دانستن مسئله حجاب دارند، تا جایی که بتونم و اطلاعات داشته باشم، کمک کنم. فقط بهم میل بزنید.

  11. _l_ ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۴:۱۱ ب.ظ

    البته که اون کس خوشحال نمیشه :) ولی من یکی خوشحال میشم اسمایلی خنده ی شیطانی و عدم طرز فکر!

  12. مجتبی ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۴:۲۷ ب.ظ

    سلام
    http://ghajarboys.blogfa.com/post-319.aspx

    این پست بالایی نظرمه راجع به قانون اخیر ترکیه
    در واقع نقدی است به این سیستم

    موفق باشی

  13. شیخ الشیوخ ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۴:۳۸ ب.ظ

    من به حجاب رفتاری خیلی خیلی بیشتر از حجاب ظاهری اهمیت میدم :!:
    همین کافی است

  14. مداد ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۴:۴۰ ب.ظ

    فقط چند دقیقه برو عکسهای سفر ملکه انگلیس رو به ترکیه ..ببین ..تا بفهمی اصل داستان چیه ..زیاد غصه نخور زهراخانم …انگار مردم ترکیه خیلی هم با این قانون صفا می کنند …وگرنه….

  15. opium ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۵:۰۲ ب.ظ

    کسایی که حجاب رو اجبار می کنن یا به زور از سر مردم بر می دارن به یه اندازه احمقن

    حالا اگه یکی ریاضیش ضعیف باشه باید چی کار کنه واسه اون پایین؟

  16. صبورا ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۵:۰۴ ب.ظ

    البته حجاب قبلا هم قدغن بود وفقط این دو سه ماه اخیر برای سازمانها وادارات ودانشگاهها ازاد شد

  17. بولوت ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۵:۲۷ ب.ظ

    بهتر نیست دلت برای ارمنی ای بسوزه که برای اینکه بتونه بره دانش گاه مجبوره لباس مسلمونا رو بپوشه ؟
    یا دلت برای اون اهل سنتی بسوزه که مجبوره واسه ۱۴ تا معصوم سوگواری کنه ؟
    یا واسه اون بهایی بسوزه که به عنوان یه انسان حتی حق شهروندی نداره ؟

    این لینکم ببینی بد نیست
    http://uzakyol.blogspot.com/2008/06/blog-post_06.html

  18. علیرضا ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۵:۴۵ ب.ظ

    مهم داشتن جنبه اون هست
    توی ایران این طوری جا انداختن که همه افراد بی حجاب می رن جهنم و بی حجابی هم اینه که موی یه دختر دیده بشه .
    دیشب داشتیم توی خونه یه فیلم خارجی می دیدیم که یه هو بابام گفت یعنی خدا این همه زن بی حجاب رو می خواد ببره جهنم ؟ جا می شن ؟

  19. زهرا ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۶:۱۰ ب.ظ

    به علیرضا:
    ببین من هیچ وقت بحث بهشت و یا جهنم رفتن رو مطرح نکردم نه؟:)

    باور کن بهشت و یا جهنم رفتن به فاکتورهای زیادی بستگی داره که اصلیترینشون انسانیته. اینجا بحث بر سر حجاب و انتخاب کسی بود که چیزی توسط قانونی بهش اجبار شده بود:) من اصلا ننوشتم که کی میره بهشت و کی میره جهنم
    و به خدا که من در این مورد تصمیم گیرنده نیستم:)

  20. امیرعلی ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۶:۲۵ ب.ظ

    سلام!
    اما من بیشتر دلم برای جوانهای خودمان می سوزد….
    واقعا چند درصد از جوانهای ما (چه دختر- چه پسر) حجاب را درک کردند؟ حالا اعم از رفتاری یا غیر آن!
    چند درصد شاکر این نعمت هستند؟
    ….
    یا علی مدد!

  21. مرد تنها ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۶:۳۴ ب.ظ

    سلام.خدا انسان رو مختار افرید یعنی بهش قدرت اختیار داد و این یکی و بلکه اصلیترین شاهکار خلقته انسانه.پس اختیار رکن اساسی هست و هر کس که می خواد به خاطر اغراض شخصی سلب اختیار از بقیه کنه از لحاظ ذهنی دچار مشکله.چه زورکی بخواد به حجابش کنه چه زورکی بی حجاب.

  22. حسن ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۶:۳۹ ب.ظ

    ّببین ایرانیا دوست دارن بدون روسری باشن
    ولی مسئولین یه رفتار ظالم و بی احترامی نشون میده ولی زنان به حرفشان بر عکس میکنند

    مسئولین نباید اینطوری باشن…باید آزاد باشن

    راستی این تعداد بازدید مطلب چطوری گذاشتی؟

    کمکم می کنی؟
    ممنون میشم
    فعلا

  23. میم نون ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۶:۴۴ ب.ظ

    خبر شما درست نیست زهرا جان یعنی یک گیر دارد
    آن طور که شما نوشته اید حجاب در ترکیه برای همیشه ممنوع نشده است.” آزادی حجاب فقط در دانشگاه های ترکیه” ممنوع شده است. که گرچه تصمیم غیردموکراتیک و غیر معقولی است به نظر من هم اما در روایت خبر قاعدتا باید دقت کرد.
    در کشورهای غربی به استثناء فرانسه که بسیار اروپایی تر از ترکیه هستند هم زنان مسلمان می توانند با حجاب در دانشگاه ها درس بخوانند و رفت و آمد کنند ولی سیاستمداران ترک ترمز بریده اند گویا.

  24. Mohammad ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۷:۵۰ ب.ظ

    زهرا جان لطفا خبرهات رو از منبع های معتبرتر بگیر، حجاب توی ترکیه «فقط در دانشگاه ها ومراکز دولتی» ممنوع شد نه توی خیابون عادی !!!!
    http://uzakyol.blogspot.com/2008/06/blog-post_06.html
    اینجا رو هم لینکش رو دوستان گذاشتن، ولی :
    “”- قبل از اینکه به ترکیه بیایم تحت تأثیر اخبار رسانه ها فکر می کردم در ترکیه حجاب کلا ممنوع است در حالی که وقتی آمدم ترکیه دیدگاهم کاملا عوض شد. اکثر زنان ترکیه سخت پایبند رعایت حجاب هستند. تعداد مساجد در این کشور و تعداد نمازگزاران آن از ایران هم بیشتر است. در حالی که در ایران سیستم حکومتی “جمهوری اسلامی” است و در ترکیه “رژیم لائیک”حاکم است!”"
    حتی زن رئیس جمهور هم حجاب داره !!!!!
    ولی چه فرقی با ایران داره؟؟؟ کار اونها هم زوریه، کار اینا هم همینطور (جفتش آخرش یه … میشه)

  25. خانوم میم ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۸:۰۱ ب.ظ

    اجبار در هر حالتی بده.

  26. پدرام ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۱۰:۴۹ ب.ظ

    هر کجا که احساسات این دو گروه, یعنی گروه طرفداران مطلق ادیان جهانی با اندیشه ی وحدت بشر و آموزش«جهان میهنی و انترناسیونالیسم» و گروه طرفداران مطلق «قیام های ملی و ناسیونالیسم» , موجود باشد, احزاب و بینش یکی از این دو گروه متوقع و مدعی می شود که تنها آنها باید حاکم , داور ورهبر ملت گردند . بدیهی است هر کدام از این دو گروه با هر جهان بینی دیگری که مخالف جهان بینی خودشان باشد سرسختانه مخالفت خواهند نمود و هر یک با توجیه جدیدی می کوشد تا قانون و فرقه ای تازه به وجود آورد و با استفاده از شعارهایی همچون «مظلومیت خود» , فرقه ی خود را پشتیبانی و تقویت کند و فرقه های دیگر را , گمراه و فرقه ی خود را درست و رستگار معرفی نماید و بقاء خود را در مرگ دیگری جستجو کند . اینگونه فعالیت های رقابت آمیز زمینه را برای پرورش «خوی گلادیاتوری» در هر کدام از این دو گروه مهیا می کند . البته گاهی رقابت به هر یک از این دو گروه فرصت می دهد , تا توانایی های خود را بهتر آشکار سازند و مقام های شایسته تر , مهارت, قدرت تولید , درآمد و پیروزی بیشتری نصیبشان گردد و نیز دریچه ی اطمینانی برای عواطف متراکم خصمانه است . همچنین در اثر به کار انداختن کوششهای بیشتر احیاناً موجب می شود که فراوردهای اقتصادی , علمی و هنری بهتر و ارزان تر شود .
    اما با رقابت ناسالم _ به سبب ایجاد عواطف خصمانه _ نمی توان روابطی سالم و نشاط انگیز در میان مردم پدید آورد و هراس از رقیب ممکن است هدف از تمام فعالیت ها را تحت تاثیر قرار دهد و در مردم بیم از شکست , احساس بیهودگی و نا امیدی و به ویژه در بین نسل جوان تردید و پریشانی و کشمکشهای رنج بخش به وجود آورد به گونه ای که نه در زمان حال زندگی کنند و نه در زمان آینده . گاه به سوی سنت های گذشته و گاه به سوی ارزشهای حال و آینده کشیده می شوند و در برابر دو « سندیّت متضاد» در حال تردید و نگرانی قرار می گیرند .
    نمونه ی بارز این یک بام و دو هواهای اخلاقی در زمینه های مختلف را به وضوح در خودمان ,در این وبلاگ و در جامعه می توانیم ببینیم , که یک نمونه اش همین حجاب و چادر بانوان است. گروهی داشتن حجاب و چادر را برای زن رمز و نشانه ی شرافت و پاکدامنی و نداشتنش را نشانه ی فحشاء و تن فروشی و گروهی دیگر داشتن آن را نشانه ی عقب ماندگی وارتجاع و نداشتنش را نشانه ی روشنفکری می دانند .

  27. rohollah ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۱۰:۵۱ ب.ظ

    خانومائی هم در ترکیه هستن که دلشون برای بانوان ایرانی بسوزه
    اونا مانند اکثر کشورای غربی حجاب رو فقط در موسسات دولتی
    ممنوع کردن ولی در جامعه افراد میتونن مطابق میل خود عمل کنن
    که یکی از دلایلشون هم اینه که در این مراکز باید لباس کارکنان،دانشجویان
    فرم و یکدست باشه(لااقل تا حدی)

    اما خودمون چی شاید یکی کافر باشه یا به دینی
    معتقد باشه که حجاب رو به اون صورت که ما رعایت میکنیم لازم ندونه
    ما به اونا اجازه نمیدیم مطابق میلشون (در جامعه)
    رفتار کنن چه رسد در ادارات یا…
    کمی منصف باشیم.

    چند وقت پیش نزدیکای غروب یک کاروان عروسی رو مشاهده کردم که اومدن
    به تالار مقابل محل کارمون برای برگزاری جشن
    اما مسئول تالار به اونا اجازه ورود نداد
    سروصدا که بالا رفت ماهم رفتیم سرو گوشی آب بدیم
    اینطور کاشف به عمل اومد
    مهمانها همه کلیمی (یهودی) بودن
    اونا تو یه تالار دیگه جشن داشتن و اقدام به شرب خمر کردن
    با حضور نیروهای انتظامی اونا ازون تالار اخراج میشن و در ادامه
    با این تالار هماهنگ میکنن برا ادامه جشن
    اونا در راه بودن که از اماکن به این تالار هشدار داده میشه
    که کاروان فوق اجازه برگزاری مراسم رو ندارن

    در پایان عروسی اونا ناتموم موند(تا جایی که ما شاهد بودیم)
    حالا منصفانه قضاوت کن خانم اچ بی
    دلت برا هموطن خودت نمیسوزه که اینجور تحقیر بشه؟

  28. حامد ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۱۱:۱۰ ب.ظ

    این کار برای ملت ترکیه و خیلی از ملل دیگه مثل ایران “کاملا لازم و ضروریه”. این کار برای پیشرفت این ملت ها لازمه، باور کنید.
    ضمنا به نظر من هم حجاب باید تو رفتار باشه نه لزوما لباس. شما به عنوان یک مذکر، با دیدن دخترای تی شرت پوش غربی بیشتر تحریک می شین یا دخترایی که تو میدون انقلاب می بینین که برجستگی های بدنشون ورقلمبیده بیرون؟

  29. تراموا ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۱۱:۱۵ ب.ظ

    احمقانه‌س

  30. پدرام ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۱۱:۱۶ ب.ظ

    خطاب به زهرا :
    این کارت درست نیست , که بذاری تو لیست انتظار و دکتر بازی و از این حرفا . من به شخصه به شهامتت و اینکه همچون بید در برابر بادها می ایستادی و با سانسور نکردن چرت و پرت هاشون آتششون می زدی تبریک گفتم . باور کن این کار درست نیست.
    اینهایی که هنوز و هر روز به دو پست قبل مراجعه می کنن ببینن چه خبره باور کن خودشون هم دست کمی از اون یارو ندارن .
    این بی احترامی به منه که وبلاگت را به کامپوترم مهمون کردم . حالا هم وقتی این کامنت من را خوندی حذفش کن تا بحث خارج از موضوع راه نیفته و این سیستم را حذف کن.

  31. محمد ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۱۱:۱۶ ب.ظ

    سلام
    بلاگ بسیار خوبی دارید
    خیلی زیباست و عالی و مطالب بی نظیر
    خوشحال می شوم با من تبادل لینک کنید
    با آرزوی موفقیت
    خداحافظ

  32. عمو سیبیلوو ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۱۲:۳۷ ق.ظ

    باز کن پنجره را
    بال بگشا و بیا
    تا دل بیشه دور
    تا به انبوهی جنگل برسیم
    تا به سرشاری رود
    تا به خاموشی سنگ
    تا به بالای صنوبر برسیم

    بال بگشا و بیا
    تا به تنهایی جان
    تا به بیتابی دل
    تا به سرچشمه اشک
    تا به پاکی محبت برسیم

    بال بگشا و بیا
    تا به مهتابی شب
    تا به پهلوی سکوت
    تا به بارانی ابر
    تا به خوشبوئی گلها برسیم

    بال بگشا و بیا
    تا به سر حد خیال
    تا به اوج ملکوت
    تا به پهنای افق
    تا به آن سوی تمنا برسیم

    بال بگشا و بیا
    تا کنار ساحل
    تا دل دریاها
    تا غریو طوفان
    تا به همخوانی مرغان مهاجر برسیم

    بال بگشا و بیا
    تا دل گندمزار
    تا به سبزی چمن
    تا شکوفائی گل
    تا به سرخی شقایق برسیم

    بال بگشا و بیا
    تا لب جوی جمال
    تا به پاکی نسیم
    تا سر کوی وصال
    تا به سرمستی نرگس برسیم

    بال بگشا و بیا
    تا سر کوی مغان
    تا به میخانه دل
    تا به پیمانه و می
    تا به سرجوشی خم
    تا به لبریزی ساغر برسیم

    بال بگشا و بیا
    تا پریشانی زلف
    تا به بیصبری جان
    تا به دیوار فنا
    تا قریبی وفا
    تا به سرسینه نالان برسیم

    باز کن پنجره را
    بال بگشا و بیا
    تا دل باغ خیال
    تا بن کوچه ذوق
    تا به مهتابی شب
    تا به سرجوشی خم
    تا به سرچشمه معنی برسیم

  33. amir ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۱۲:۴۹ ق.ظ

    سلام . من هم وبلاگم رو آپ کردم . وقت کردی سری بزن [گل]

    آخرین مطالب :

    ۱- رمز گذاری روی اینترنت اکسپلورر و مرورگر موزیلا
    ۲- اجرای یاهو مسنجر و گوگل تالک به طور همزمان
    ۳- دانلود موزیک ویدئوی دختر همسایه برای موبایل
    ۴- نرم افزار هک موبایل دیگران توسط بلوتوث شما
    ۵- دانلود نرم افزار ارسال ایمیل تبلیغاتی و گروهی

    http://www.kermanrayaneh.net

  34. ندا ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۱۲:۵۶ ق.ظ

    دقیقا به حجاب در رفتار خیلی اعتقاد دارم ! و البته نوع لباس پوشیدن , که اون مدلی نباشه که حامد اشاره کرده !
    فعلا توی مملکت خودمون اینقدر موارد بد حجابی(منظورم باطنیه) برای دلسوزی دیده میشه , که بیشتر دوست دارم اول مشکلات مملکت خودمون مطرح و حل بشه , بعد بریم سراغ بحث راجه به حجاب ظاهری مثلا توی ترکیه !

  35. zari ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۱:۵۵ ق.ظ

    baba zahra ke be hameye kamntha javab nemideh ke.!!!! har kodoom khoshesh oomad javab mideh har kodoom na biseda az paloosh migzare. 20 nafar hey goftan ke chera zahra delesh bara khodemoon nemisooxeh, vali darigh az ye javab az tarafe zahra

  36. zari ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۲:۰۲ ق.ظ

    in aghayi ke mikhad vase ma az falsafeye hejab harf bezaneh, aslan kharej az iran boodeh. inja ravabete zanha va mardha kheili paktar az ravabete dar irane. baba mardaye irani enghadr oghdeyi shodan ke zan age chador ham saresh koneh barjestehihaye zan ro fantezi mikoneh, zanhamoon ham ke oghdeytar az mardha. ta ye man arayesh nakonan az khone biroon nemiyan, tore khoda bas konid, ye kam donya ro az dide jadid va taze nagah konid

  37. محسن ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۳:۴۳ ق.ظ

    حجاب در دانشگاههای ترکیه ممنوع بود و رفع ممنوعیت اون بعد از چندماه درگیری رأی نیاورد. در واقع ترک‌ها اعلام کردند که رویه سابق رو ادامه می‌دند. چرا؟
    چون حزب عدالت و توسعه کمی بیشتر از سی درصد رأی آورده. نظر این حزب با مخالفت شدید بقیه احزاب ترکیه مواجه شده که رأی نزدیک به هفتاد درصد مردم رو دارن. توی این چند ماه چندین بار تجمع چندصد هزار نفری جلوی پارلمان ترکیه برگزار شد که با آزاد شدن حجاب مخالفت کنند. خیلی از تظاهر کنندگان هم زنان محجبه بودند. در واقع توی این جریانات مشخص شد که نه تنها اکثر مردم ترکیه بلکه بخش مهمی از زنان محجبه با آزادی حجاب در اماکن رسمی مخالفند.

    خود من اولین بار که زنهای روسری پوش رو تو خیابون دیدم داشتم شاخ در می‌اوردم.
    ولی اصلا این چیز عجیبی نیست. قضیه خیلی ساده ست:
    اگر امروز به مذهبی ها اجازه بدیم که با چادر وزیر و وکیل بشن فردا اونها حجاب رو در کشور اجباری می‌کنن. همون کاری که در ایران کردن.
    ترکها می خوان آزادیشون حفظ بشه و حاضرند براش فداکاری بکنن و بخشی از آزادیشون رو از دست بدن. ممکنه بگی اگر حکومت دمکراتیکی بر ترکیه حاکمه پس کسی نمیتونه برخلاف خواست مردم حجاب رو اجباری کنه.
    جواب اینه که الان حکومت دمکراتیکه. تاریخ خاورمیانه نشون میده که هر لحظه ممکنه این دمکراسی به استبداد تبدیل بشه و بنیاد گراهای مذهبی تخصص زیادی در این کار دارن.
    دمکراسی یعنی حکومت نظر اکثریت مردم. حتی اگر اشتباه باشه حتی اگر ناعادلانه باشه و…
    در ترکیه دمکراسی حاکمه و شدیدا هم دمکراسی حاکمه شاید خیلی بیشتر از اروپا و امریکا.
    برخلاف الآن که روشنفکرها طرفدار دمکراسین. زمانی که دمکراسی در یونان متولد شد اکثر آدم‌های درست حسابی به شدت باهاش مخالف بودن و این توده مردم دمکراسی رو می‌پسندیدند.

    در رم مردم برده‌ها رو مینداختن جلوی هم تا همدیگر رو تیکه پاره کنند. چون اکثر مردم رم از این کار لذت می‌بردن (برده‌ها خارجی بودند) در رم دمکراسی حاکم بود (با تعریف اون زمان) و این کار هم دمکراتیک بود.

    الان هم اگر ۵۱ درصد مردم ایران رأی بدن که زهرا اچ‌بی باید به صلیب کشیده بشه تا زجر کشیدنش پخش مستقیم تلویزیونی بشه و مردم لذت ببرن (یا به هر دلیل دیگری) دمکراسی می‌گه این کار باید انجام بشه ولی خوشبختانه در ایران دمکراسی حاکم نیست و جاهای دیگه هم دمکراسی وقتی در تضاد با حق حیات قرار بگیره حاکم نیست.
    منتها ترکهااین از نتایج صدور انقلابه. مردم ترکیه حداقل از مردم ایران خیلی دیندارترن. رفتن به مسجد و خوندن نماز جمعه خیلی از ایران رایجتره.
    ولی از مذهب زورچپان می‌ترسند. از این که سرنوشتشون مثل ایرانی‌ها بشه می‌ترسند. من میتونم احساس یک زن محجبه رو توی ترکیه درک کنم. ولی پیش خودم میگم این که وقتی می‌بینم که مردم ما چه‌طوری از مذهب بیزار شدن و چقدر مذهب چیز احمقانه و وحشی‍انه‌ای معرفی می‌شه. ترجیح میدم هر چیزی رو تحمل کنم تا احترام مذهب حفظ بشه.
    ببین چقدر سرنوشت ما وحشتناک است که همسایگانمان از ترس گرفتار شدن به این سرنوشت چنرن تصمیماتی می‌گیرند.

  38. لیلا ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۷:۰۲ ق.ظ

    من نمی تونم قبول کنم که یک انسان وقتی هیچ انتخابی تو جنسیت خودش نداشته، محکوم باشه که از اوایل کودکی موهای خودشو بپوشونه موهایی که هیچ فرقی هم با موهای آقایون نداره من حاضرم موهام عین سربازها کوتاه کنم و لباس گشاد مردونه هم بپوشم اما روسری مقنعه یا… سرم نکنم باید کی رو ببینم آیا به خاطر این موضوع باید از این مملکت برم!!

  39. فائزه ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۸:۲۵ ق.ظ

    موافقم!

  40. alireza ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۸:۲۶ ق.ظ

    خانم مهندس پرسپولیسی
    طرفند نیست و ترفنده

  41. نازی ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۸:۳۶ ق.ظ

    سلام زهرا خانم!
    باهات موافقم باضافه اینکه فکر میکنم اجباری کردن بی حجابی (البته فقط در ادارات دولتی و دانشگاهها بوده) همونقدر ظالمانه است که اجباری کردن حجاب در مملکت گل و بلبل…
    کاش سیاستمدارها کمی از انسانیت در وجودشون باقی مونده بود!
    ببینم حالا منظورت از این لوگوی جمع و تفریق این پایین این بود که مهندسی دیگه؟ باشه باشه…ما هم خدایی داریم…:D

  42. یک علیرضا ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۹:۰۸ ق.ظ

    اولا ترفند و نه طرفند
    دوما کسانی که ادعا می کنند خدا گفته حجاب داشته باشید و حجاب برای خودتون خوب هست این رو بگم که اولا این که خدا می گه می شه دین و دین رو نباید با اخلاق یکی کرد. مشکل ما اینه که می خواهیم دین و اخلاق رو با هم ترکیب کنیم و ترکیبش هم معجون نامیمونی می شه که داریم می بینیم. اولا اخلاق از دین قدیمی تر و یکپارچه تره. چون اخلاق یک مسلمون با مسیحی و یهودی یکیه و فرقی نداره. مشکل ما دیندارها و نه مسلمونها یا مسیحیها یا یهودیها و اصلا مشکل دین اینه که هر نظری که بر خلاف خودش بود رو نفی می کنه. ولی ببینید افرادی که ضد دین بودند در مورد اخلاق چه تحقیقاتی کردن و انگلس میاد و در مورد اخلاق کتاب می نویسه. اینکه دروغ بده رو دین نمیگه و هر کس میگه دین میگه داره سفسطه می کنه. این یه مساله اخلاقیه که دروغ بده . نیازی نیست که مسلمون باشی یا نباشی. در هر حال دروغ بده. اما در مورد حجاب : حجاب یه مساله درونی و شخصیه. اصولا کسی نباید این حق رو به خودش بده که شما رو مجبور کنه که این طوری باش یا این طوری نباش. هر کسی حق و حقوقی داره. اگر من نوعی باید این حق رو داشتم که با حجاب برم دانشگاه باید این حق رو هم داشته باشم که بی حجاب برم دانشگاه. ضمن اینکه باید به جنبه های تاریخی حجاب هم توجه کنیم. حجاب مربوط به دین خاصی نیست. حجاب بیشتر یه مساله فرهنگیه. به تاریخ نگاه کنید. مردها همیشه نژاد برتر بودند و زنان رو همردیف اشیا و اموال خودشون می دونستن در نتیجه این حس و یه مقدار حسادت ، تصمیم به محدود کردن زنان خودشون گرفتن. تا شاید این طور بیشتر بر روی اونها کنترل داشته باشند. آقایون لطفا بهشون برنخوره خودمم هم پسرم.

  43. خانمه ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۹:۳۰ ق.ظ

    بنظرم تو این جور بحثها کسی نمیتونه طرف خودش رو قانع کنه .هر کس کار خودش و یه صیفی رو خیلی باهاش تضاد ندارن قبول داره . اما مسلما برای خداوند اجبار زیبایی نداشته چون خودش فرموده ” لا اکراه فی الدین ”
    انگار خدا میخواسته با این همه تضاد و چندگانگی بنده هاش رو امتحان کنه که صبوری کنن و در مورد هم قضاوت نکن.
    کس نمیداند در این بحر عمیق
    سنگ ریزه قرب دارد یا عقیق

  44. هشت پا ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۱۰:۳۹ ق.ظ

    درود
    اولا این خبر اشتباهه چراش رو میتونین تو وبلاگ اخبار کشور همسایه ببینین http://uzakyol.blogspot.com/2008/06/blog-post_06.html
    حجاب یک امر شخصی هستش و اجبار در این مورد بهر شکلی غلط و غیر انسانیه
    شاد باشید.

  45. لیلی ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۱۰:۴۳ ق.ظ

    دوباره یه بحث پر سر و صدا راه انداختی؟!
    به نظرم باید به حقوق انسانها احترام گذاشت البته تا حدی که به حقوق دیگران تجاوز نکنند.
    زهرا خانوم هم گفت که دلش برای خانومهای ترکیه می سوزه و الته نگفت دلش دیگه برای کیا می سوزه که اینقدر همه نظر می دن که دلشون برای کیا می سوزه

  46. صبا ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۱۰:۵۰ ق.ظ

    اجباری کردن داشتن یا نداشتن حجاب ، هر دوتاش ظلمه
    من مطمئنم اگه روزی در ایران حجاب اجباری رو بردارن بالای ۸۰ درصد خانمها بی حجاب میشن….
    اینی که تو ایران تو بعضی دانشگاهها و سازمانها داشتن چادر رو اجباری کردن ، این بیشتر باعث دلزدگی افراد از دین میشه
    اینطور نیست؟

    راستی من یه بار برات کامنت گذاشتم که خطا گرفت ، امیدوارم این دفه قبول کنه

  47. محمد ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۱۲:۱۰ ب.ظ

    اینکه چقدر به نظرات دیگران و به خصوص من اهمیت میدی رو نمیدونم . ولی خوب مثل همیشه نظرم رو میدم و نمیتونم ساکت باشم .

    * ببین تو هم مثل مسؤلین مملکت سنگ ملت های دیگه رو به سینه میزنی ! چرا راه دور میری ؟ اول یه نگاه به جامعه و مردم خودت بنداز . بدبختی ها و سردرگمی ها کاملا قابل رویت هستند . اینکه فلان کشور همسایه نمیزاره حجاب باشه ، یا فلان کشور همسایه فقیره ، فلان کشور مسلمان یا آمریکا روابط نزدیک داره ، کشورهای مسلمان در برار ظلم آمریکا ساکت نشسته اند و … . اینها همه اش به خودشون مربوطه و بس . به ما چه ربطی داره آخه ؟ ما خودمون کم بدبختی و فقر فرهنگی و مالی و هرچیزی که اسمش رو میشه گذاشت بدبختی کشیدیم ؟ تا حالا شده همین کشور های همسایه نمک نشناس که این همه بهشون کمک میکنیم بیان طرف ملت ایران رو بگیرن ؟ اصلا صداشون در اومده ؟ کی شد که ترکیه بیاد و بگه ملت ایران یه سری محدودیت های شدید داره و ما نمیخوایم اینطور باشه ؟! کی لبنان و فلسطین از فقر و فرهنگی پایین اکثر ملت ایران انتقاد کردند ؟

    - جالب اینجاست که وقتی یه شخصی مثل شیرین عبادی ، و یا سازمان های غیردولتی توی یه کشوری مثل آمریکا از حقوق ملت ایران صحبت میکنن ، انگ بیگانه و منافق و کافر و … بهشون میزنیم !
    ما خودمون کوله بازی از مشکل رو داریم روی دوشمون حمل میکنم و درست نیست قبل از خودمون به کشورهایی که هیچ نوع جانب داری از ملتمون نکردن بپردارزیم و سنگشون رو به سینه بزنیم .

    * خانم زهرا ، شما که توی پایتخت هستید ، شما یا نمیبینید این همه مزاحمت رو که ماموران دولتی به اسم مبارزه با بدحجابی برای مردم پیش اوردن یا اینکه میبینی و برات اهمیت خاصی نداره و مثل خودشون فکر میکنی که کارشون درسته . شاید تورم بالا برای شما و خانواده محترمتون مسئله خاصی نیست و اونقدر دارید که این نرخ تورم براتون مثل پول توی جیبی باشه . شما که وبلاگ نویس حرفه ای هستید و خیلی هم در مورد وب و … میدونید ، تا حالا نخوندید که چندین وبلاگ نویس رو بخاطر همین حرفهایی که من در بالا زدم انداختن توی زندان ؟ چندین زن رو بخاطر تجمع در جایی و فقط برای دفاع از اونچه که ندارن به قصد کشت زدن ؟ و …
    * معلومه که شما اینها رو میبینید و حس میکنید . ولی متاسفانه مثل خود مسؤلین دولت براتون اهمیت نداره . من تاحالا پستی ندیدم از شما که از حق مردم رنج دیدتون دفاع کرده باشید ، نمیگم هم بنویسید چون ممکنه شما هم از بند ۲۰۹ اوین سر در بیارید ! خیلی دوست دارم یا بصورت ایمیل و یا در همیجا و یا به صورت یه پست اختصاصی به این کامنت من بپردازید .
    موفق باشید.

  48. کوچولوی مهربون ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۱:۲۹ ب.ظ

    سلام،سایت خوب و پر بیننده ای داری.به من هم یه سری بزن.
    من تو را لینک کردم.مرسی

  49. مریم - صندوقک ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۱:۳۵ ب.ظ

    سلام به نظر من هرگونه جلوگیری از عقاید فردی که به جامعه صدمه نمی زنه جرمی غیر قابل بخششه الان در ترکیه هم داره همین اتفاق می افتاد . من خودم از نظر ظاهری محجبه نیستم اما نمی تونم بگم وقتی من نیستم دیگران هم نباشند.

  50. maryam ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۱:۵۹ ب.ظ

    اونها هم عکس دخترهای ما رو میندازن که تو ماشین گشت نشستن.

  51. حسین تجویدی ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۳:۴۵ ب.ظ

    عدم بیان آنچه باید بیان شود بزدلی است !

    خطاب به این گوساله با نام تاشار :

    ابله در فضای انقلاب آخوندی کس مذهب نزن … شاشیدم به هر چی مینیمالیست از خودگذشته و مثلا طرفدار اصلاحاته…
    گوسفند بفهم که آزادی پوشش بسیار متفاوت با مانتوی تنگ تن کردن و شال روی سر انداختنه …
    مردم همچنان ابله تر از آنند که تصور می کردم ! دیگران را به گه خوری دعوت نکن …تو خودت بخور …به دیگران تعارف کردن پیش کش …. زنک یا مردک طوری زر می زند گویا قبل از او کسی زری بر این مبنا نزده : که بروید تحقیق کنین و کشف کنید چقدر زیباست این حجاب !
    یاوه ی مذهبی زدن به همان اندازه متحجرانه است که کس روشن فکری زدن و مینیمالیست بودن ریدمان تر از این هر دو !
    توی گوساله که لذتش را کشف کردی و بوی گند معنویتت مشام ما را آزار داده کافی است از ما دعوت نکن سر در این دیگ کثافت معنویت فرو بریم …
    ترکیه هم گهی خورده تا خود را هر چه بیشتر به اروپا شبیه کند درحالی که هنوز متصدیان هتل هایشان دو کلمه انگلیسی نمی دانند و مردمانش هنوز به همان به فرهنگی ۱۵۰ سال پیششان هستند و سر یکدیگر را بابت ۱۰ لیر می برند.
    این یک تقلید کورکورانه و مضحک است .جدی نگیردش … این تصمیم گرفته شده از روی کاردانی و تعمق در مسایل پیرامون نیست
    و اما در مورد فرانسه ی کبیر داستان بسیار متفاوت است و مسئله ممنوعیت حجاب مسلمین در مکان های آموزشی به حق تبیین شده زیرا سال هاست که مسلمانان الجزایر و دهاتیهای آفریقایی سعی در تخریب فرهنگ عظیم فرانسه ی عزیز دارند و اخیرا هر ابلهی بار و بندیل را از زیمبابوه و اتیوپی جمع کرده و به پاریس و استراسبورگ عظیمت کرده …
    و این قانون هم تنها در مکان های آموزشی صحت دارد نه در مکان های آزاد عمومی !
    و این به دلیل اعتراضات شدید مردم کشور فرانسه هست و والدینی که نگران بد آموزی های مسلمین در مکان های آموزشی شان هستند هست
    و حق دارند زیرا تصور کنید یک مسلمان الجزایری بی فرهنگ همراه با حجاب وارد یک مکان آموزشی شود و به عنوان یک الگو به بچه هایی که آینده ی کشور عزیز فرانسه و اروپای بالغ هستند تدریس کند … و همه ی ما می دانیم که هر والدینی دوست دارند بچه شان را به شیوه خودشان پرورش دهند و این الگوهای ختنه شده ی بی وجدان عظمت فرهنگی را زیر سوال می برد که رنسانس زیبا را از سر گذرانده …
    تاریخ هنر و معماری جهان را از سر گذرانده … نوید انقلاب صنعتی جهان را از سر گذرانده …

  52. diis_ignotis ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۷:۱۹ ب.ظ

    هر کسی حق داره هر جور دوس داره زندگی کنه

  53. سها ۱۳۸۷-۰۳-۲۶، ۸:۲۰ ب.ظ

    من می گم حجاب کاملا شخصی هست و فقط به خود آدم بستگی داره و هیچ دولتی حق نداره که از حجاب برای خودش استفاده کنه و حجاب رو به صورت قانون در بیاره . حالا جالبه اگه این صحبت های دختر آیت الله خلخالی ( آره همون خلخالی معروف ) رو در مورد حجاب بخونید .
    http://iran-uk.com/article.php?id=27903

  54. ? ۱۳۸۷-۰۳-۲۷، ۱۲:۳۴ ب.ظ

    ببین نمیدونی چی می خوای بگی .حجاب ظاهری… حجاب باطنی … ما ایرونیا نمی دونم چرا همه چیو توجیه می کنیم. آقا یه چیز یا خوبه یا بده. مسلمان جماعت همینه. دلتم برا دخترایی بسوزه که تو ایران دوست دارن بدون حجاب ظاهری بگردن که نمیذارن. اصلا من اینقدر از مسلمانا متنفرم که حاضرم سر به تن هیچ کدومشون نباشه .هر چی میکشیم از همین اسلامه .در ضمن فکر نکنی که من خارجه ایرانم بلکه داخل ایرانم

  55. ? ۱۳۸۷-۰۳-۲۷، ۱۲:۳۶ ب.ظ

    آخ رضا خان کجایی

  56. ساتین ۱۳۸۷-۰۳-۲۷، ۱۲:۴۶ ب.ظ

    من حداقل نصف عمرمو تو ترکیه گذروندم.
    فقط می خوام بگم عزیزم نمی خواد دلت برای خانمهای ترکیه بسوزه چه بی حجاب و چه با حجاب.
    وضعیتشون از خانمهای ایران بهتره و کمتر توهین می بینند. حجاب هم توی ترکیه ممنوع نشده تیتر مطلبتون غلطه فقط در محیط آموزشی.با حجاب های اونجا از با حجاب های اینجا خیلی بهتر ومعقول ترند و کسی هم در خیابون مزاحمشون نمیشه بر عکس اینجا که سر راه خانمها رو می گیرند.
    من خودم چندی پیش که ترکیه بودم و بحث حجابشون داغ بود( قبل از تصویب شدن این قانون ) به چندنفر از اونجا گفتم وضعیت ما رو ببینید و عبرت بگیرید.نگذارید وضعتون مثل ما بشه.حجاب اولین قدمشه . سی سال پیش کی باور می کرد روزی در کمال وقاحت سر راه مردم عادی کوچه و خیابون رو بگیرند و جلبشون کنند. یا مردم رو بر انداز کنند و میزان ارایش و تنگی وکوتاهی روپوششونو اندازه بگیرند؟ شما سنتون قد نمیده یادتونبیا اما من خوب یادمه چی بودیم و چی شدیم.
    بخدا کسی باور نمی کرد. حالا کارمون به چادر ملی و عربی کشیده و حالا حالا اولشه بازم داریم….
    بنظر منخوب کردند اگه جلوشو نگیرند یه روزی میشن مثل ما. روزی روزگاری ترکیه رو کسی کشور حساب نمی کرد حالا چی که از همهجای دنیا و از همین ایران همه برای تعطیلات میریزن اونجا؟
    میدونید درامدشون از توریسم برابر درآمد ما از نفته؟
    اگه محیط ما خوب بود خارجی ها می اومدن اینجا و ایرانی ها هم تورهای خارج از کشور رو پر نمی کردند.
    نرفتید و نمی دونید زهرا خانوم . برید می بینید اون آرامشی که تو خیابونهاشون موج می زنه مایه حسرته. حسرت. اون جیزی که من ذنبالشم بی حجابی صرف نیست آرامش محیطه همونی که ما نداریم و تا نرید جای دیگه ای مدتی زندگیکنید نمی فهمید چی دارم میگم.
    خدا نکنه ترکیه هم مثل ما بشه.ما هم خام شدیم حجاب اجباری رو قبول کردیم و حالا حالا باید بکشیم و بازم طرح های رنگ و وارنگ و مسخره رو از طرف دولت تحمل کنیم.

  57. بهناز ۱۳۸۷-۰۳-۲۷، ۵:۲۳ ب.ظ

    میدونی چیه! وقتی نوشته های کسایی مث تو رو می خونم ته امیدی هم به آبادی کشورم دارم از دست می دم. شما نمونه ی تیپیکال یه تربیت یافته ی شستشو مغزی شده ی جمهوری دیکتاتوری اسلامی هستی! تو رو به همون دینی که قبول داری و این همه فلاکتمون ازونه بشین یه کم با منطق فکر کن، بسه خرافات و احساسات، به خدا بسه دیگه!!!

  58. محمد ۱۳۸۷-۰۳-۲۷، ۶:۰۴ ب.ظ

    خوشحال میشیم به من و باقی دوستان جواب بدی … . گرچه حرف حساب جواب نداره.

  59. ساتین ۱۳۸۷-۰۳-۲۷، ۱۱:۱۳ ب.ظ

    به تاشار:
    حرفهاتو خوندم.
    تو عاشقی ، تو دلیل نمی خوای و بی دلیل یه چیزی رو قبول می کنی به من و بقیه و خیل عظیمی که می بینی با حجاب اجباری مخالفت می کنند چه دخلی داره؟
    عاشقی برای خود ت باش.
    عاشقی هر جور دوست داری زندگی کن من و ما چرا باید به روش تو زندگی کنیم؟
    این حرفت از کلیشه هاییه که مدتهاست دارند آخوندها تو گوشمون می خونن:
    “اگر می دونستید که وقتی بهتون فقط با دیده احترام به شخصیت وجودیتون و نه به چشم لذت از ظاهر، اندام و قیافتون نگاه بشه چه لذتی داره”
    چرا می دونم چه لذتی داره. تو و امثال تو نمی دونید چون ندیدید نمی دونم اصلا مونثی یا مذکر اما من که یه خانم هستم وقتی تو خیابون های کشورم راه میرم نگاه جنسی رو میبینم و زجر می کشم نه وقتی تو یه کشور خارجی یا همین ترکیه راه میرم.هر لباسی هم تنم باشه.، حتی کنار دریا با مایو هم کسی به کسی نگاه نمی کنه. اصلا متلک گفتن و زنها رو با نگاه جنسی برانداز کردن مال همین مملکت اسلامی ماست. باور نداری؟ برو ببین و تجربه کن.
    حتی بین محصلینشونم که دسته دسته تو خیابون میرن پسرا به دخترا متلک نمیگن.
    برای همون لذت هم هست که سالی دو سه بار میرم اونور که یه مدت دور از نگاه های جنسی تردد کنم و لذت ببرم تازه هر لباسی هم دوست دارم بپوشم.
    نگاه های کثیف رو فقط تو دو قشر دیدم. یکی ایران خودمون یکی هم عربهایی که زنهای خودشون محجبه هستن.
    برای همون لذته که دارم میگم: این ره که تو می روی به کردستان است.
    اصلا فلسفه حجاب برای زن از همون دید جنسی به زن سرچشمه گرفته و بس.

  60. Mo ۱۳۸۷-۰۳-۲۸، ۱۲:۴۱ ق.ظ

    برداشتن حجاب به زور بده ولی گذاشتن حجاب به زور خوبه؟ ببینم تو مهندسی؟ کدوم دانشگاه درس خوندی؟ دو زار منطق بهت یاد ندادن!

  61. بابای نیکا ۱۳۸۷-۰۳-۲۸، ۶:۵۰ ب.ظ

    در هر حال دلم برای دخترکم میسوزه که باید در این مملکت هرکی-هرکی ، حرف زور بشنوه .
    دلم میسوزه برای تمام زنان کشوری که حق انتخاب ندارن
    دلم برای شما هم میسوزه
    نتخب شما وقتی ارزشمنده که با اختیار خودتون بوده باشه ، وگرنه الان از روی اجبار هیچ ارزشی نداره.
    ارادتمند : بابای نیکا

  62. اصغر ۱۳۸۷-۰۳-۲۹، ۳:۳۸ ق.ظ

    بسیار خوشحال شدم که شما دلت سوخت. شما که دلت برای هموطن خودت که به زور سرش چادر و چارقد و روسری کردن نمیسوزه، همون بهتر که از ممنوعیتش تو کشور همسایه بسوزه!

  63. شولان ۱۳۸۷-۰۳-۲۹، ۱۱:۰۲ ب.ظ

    با تشکر از زهرای عزیز
    من نمی خواهم مساله را سیاسی بکنم ولی این مساله حجاب توی ترکیه تبدیل شده به آلت دست دو حزب سیاسی مخالف ترکیه که برای رسیدن به قدرت از آن سوءاستفاده می کنند .در ضمن باید عرض کنم که خانم آقای گل دارای خیاطهای ویژه ای برای طراحی لباسهای اسلامی برای ایشان است ودر مراسم مختلف با لباسهای جرواجور ظاهر می شوند که با فلسفه حجاب زیاد سنخیتی ندارد.

  64. علیرضا ۱۳۸۷-۰۳-۳۰، ۹:۲۷ ق.ظ

    به زور و به نام اسلام چادر و چارقد سر ادمهایی کشیدیم که نمیخواستن با حجاب باشن. الان به نام دمکراسی دارن بزرور روسری از سر ادمهایی میکشن که میخان حجاب داشته باشن. بلکه این تلنگری باشه به مخ کسایی که اعتقادات دینی خودشونو به زور به دیگران می چپن و بدونن که از قدیم گفتن…

    گهی پشت به زین و گهی زین به پشت

  65. دانیال ۱۳۸۷-۰۳-۳۰، ۹:۳۳ ق.ظ

    من برای اولین و اخرین بار به این وبلاگ مسخره سر زدم آخه مهندس اینقدر کم شعور و عقب افتاده میشه ؟واقعا برات متاسفم زهرا خانم پاچه خوار

  66. سارا ۱۳۸۷-۰۴-۱، ۳:۵۶ ب.ظ

    خیلی حال به همزن و چندش آوری دختره عقب افتاده احمق

  67. محمد ۱۳۸۷-۰۴-۶، ۹:۴۸ ب.ظ

    حجاب خیلی خوبه

  68. علی اردبیلی ۱۳۸۷-۰۴-۱۱، ۳:۲۲ ب.ظ

    عیسی به دین خود موسی به دین خود۶

  69. علی ۱۳۸۷-۰۴-۱۴، ۶:۲۳ ب.ظ

    اولش دلم برای اون دختره سوخت.
    ولی بعد از خوندن کامنتها بیشتردلم برای مردم خودمون می سوزه.

  70. هادی ۱۳۸۷-۰۵-۲۷، ۳:۵۲ ب.ظ

    نظرات بچه های دیگه رو خوندم متاسفانه با این که همه تحصیل کرده هستند هیچکدام نقد صحیح و منصفانه ندارند به جای دل سوزی ها و… بیاییم در مورد حقیقت حجاب و فلسفه آن و نظر قرآن و اهل بیت رو کاملا با یک استاد مسلط و بی غرض بررسی کنیم
    به هر حال نه به اونشوری شور نه به این بی نمکی

    موفق باشی هادی

  71. مهم نیست ۱۳۸۷-۰۸-۱۱، ۲:۳۳ ق.ظ

    من اینجا در اروپا حجاب دارم.ولی خسته ام از اینکه اینجام .هر روز یک نگاه تازه یک فشار .اونجام خسته بودم .از دیدن تعدد دردهاو خوابهای طولانی.در سرم همه چیز می چرخد.از دیدن دنیای دروغها و خندهای دروغین خسته ام.دلم تنگ شده برای یک دل با صفا و پاک.دلی که بخنده از سر رضایتها نه به انسانی از جنس خودش…

نظر شما