عشقهای فوتبالی + تعدد روابط عشقی

* من: علی این عینک دودی جدید بهم میاد؟!
- داداشم: ( در حالیکه دستاشو برده زیر چونه اش و تظاهر میکنه داره فکر میکنه) آره خیلی بهت میاد ولی صبر کن قیافت خیلی به نظرم آشنا میاد؟
- من: (با ذوق و شوق تمام که الان با این عینک دودی فانتزی شبیه یه ستاره هالیوودی بالیوودی چیزی شدم) وااای جدی؟ شبیه کی شدم اینطوری؟
- داداشم: آهااا یافتم. تو همون یاروهه نیستی که یک ساعت پیش تو برنامه راز بقای شبکه ۴ یه نارگیل دستش بود و از این درخت به اون درخت می پرید؟
- من: –>–>–>

* الان آخر هفته ای هستیم که از نظر فوتبالی برای من سنگ تموم گذاشته شده:) چون شروعش قهرمانی پرسپولیس بود و پایانشم قهرمانی منچستر. الان بهترین فرصته که راجع به ترتیب عشقهای فوتبالیم بنویسم:
۱- ملی: آرژانتین (جانشین ایتالیا)
۲- باشگاهی: منچستر (جانشین بارسا)
۳- داخلی: پرسپولیس (جانشین ملوان. بالاخره اصلیتم گیلانیم دیگه)
حال میرسیم به توصیف:
واضحه که اولین عشق من آرژانتین هست یعنی اگه آرژانتین با هر تیم دیگه ای در دنیا بازی داشته باشه من طرفدار آرژانتین هستم:) حتی اگه تیم حریف پرسپولیس یا منچستر باشه :دی همین طورم اگه آرژانتین و ایتالیا بازی داشته باشن، من طرفدار آرژانتینم.
در باقی موارد هم به همین ترتیب هست. مثلا بین منچستر و بارسا، منچستر باید برنده بشه. در مورد پرسپولیس هم به همین ترتیب.
حالا نمینویسیم از کدوم تیمها بدمون میاد که طرفدارانشون ناراحت نشن. ولی یقین بدونین که برزیل و فرانسه به ترتیب جز اولین تیمهایی هستند که من ازشون متنفرم :دی

* یه مطلبی خیلی وقته که ذهن منو مشغول کرده… اونم راجع به تعدد روابط عشقی بین بعضی از خانومهاست. با توجه به اینکه حجم وبلاگهای روزمره زیاده و بیشترین نوع وبلاگهایی که من میخونم وبلاگهای روزمره خانوماست بیشتر این مطلب به ذهنم میرسه…
واضحه که برای ما خانومها در یک رابطه، بعد عاطفی قضیه و استحکام رابطه از همه چی مهمتره. یعنی به صورت پیشفرض، اگه به یک خانم یک فرد کاملا جذاب رو معرفی کنین و بهش بگین فقط برای چند ماه در اختیار شماست و بعدش خداحافظ، هیچگاه وارد چنین رابطه ای نخواهد شد چون مطمئنه به عواقب و دردسرها و افسردگیهای بعدش نخواهد ارزید.
با همه این تفاسیر خیلی از مواقع با خوندن وبلاگای بعضی از دخترا متعجب میشم که اینا چطور پای در رابطه ای میذارن که تقریبا از همون اول، آخرش معلومه… و نکته جالبتر اینکه بعد از بهم خوردن هر کدوم از روابط دوستیشون چندین پست غم انگیز مینویسن (طوریکه آدم واقعا دلش میسوزه، چون اعتراف به شکست در یک رابطه عشقی برای یک خانم خیلی کار سختیه و میشه درک کرد که فرد الان تحت چه فشار روحیه شدیدی هست که این رو به عنوان درددل مطرح کرده و سختتر از اون برای ما خانومها اینه که احساس کنیم خواستنی نیستیم یعنی توسط کسی طرد شدیم. خواستم روراست باشم اینو نوشتم و سوم اینکه ما خانمها خوب بلدیم همدیگه رو جای هم بذاریم و دردهامون رو درک کنیم) و بعد از یه مدت دوباره شروع میکنن به تعریف از فرد جدیدی که توی زندگیشون پیدا شده و دوباره عاشقش میشن و از این یکی جور دیگه ای تعریف میکنن و دوباره بعد از یه مدت…
به نظر من با کمی شناخت روی فرد و بررسی تاریخچه زندگیش، هدف از آشناییش، نوع آشناییس، سوابق روابطش میشه فهمید آیا این فرد در یک رابطه فرد مسئولیت پذیری هست یا نه؟ و آیا میشه برای یک زندگی بهش اعتماد کرد یا نه؟
من همیشه فکر میکنم به صورت دیفالت برای ما خانومها وفاداری خیلی مهمه. همین طور پشتگرمی در یک رابطه. منظورم اینه که تا مطمئن نشیم این فرد از جهات زیادی قابل اعتماد و اتکا هست و کسی نیست که چند ماه یا سال دیگه ما رو به امون خدا ول کنه و به عبارتی مسئولیت پذیر نیست، اصلا مایل به ایجاد رابطه نیستیم. فکر میکنم کاملا بر خلاف آقایون ما خانومها خیلی سخت و دیر دل میبندیم و برای همین دوام برامون خیلی مهمه… آقایون در این زمینه تنوع طلب تر هستند. ولی به صورت پیشفرض یک خانومی هیچوقت چنین تنوع طلبی ای براش جذابیتی نداره.
به نظر من، این صفت به معنای ضعیف بودن شخصیت زن و وابسته بودنش نیست. فقط این رو بیشتر میرسونه که زنها وفادارتر و پایبندتر هستند و اگه واقعا به کسی دل ببندند و کسی پیدا بشه که شرایط معنوی ذهنی اونها رو داشته باشه، کمتر اهل خیانت هستند و واقعا دلشون نمیخواد این رابطه بهم بخوره. منظورم از شرایط معنوی ذهنی بیشتر صفات مربوط به شخصیت فرد مقابل هست و اینکه جذابیتهای ظاهری همیشه اولویت های پائین تر و کم اهمیت تر هستند.

* پی نوشت ها – مهم:)
پ.ن ۱: توجه کنین که هیچکدام از پاراگرافهای بالا به این معنی نیست که همه بیکار بشینن و منتظر شاهزاده ای سوار بر اسب سفید ها!!! نه من میگم آدم باید فرصت شناس باشه و موقعیت های مناسب برای ازدواج رو بسنجه و حتما روشون بررسی کافی انجام بده اما این به معنی افتادن توی دام روابط عشقی متعدد و برقراری رابطه فیزیکی و روحی شدید و وابستگی های اینطوری نیست…
پ.ن۲: منظور من از دیفالت و یا پیشفرض واکنش اولیه و طبیعی یک خانم هست. ضمن اینکه هیچ اصراری ندارم این یه حکم کلیه. از نظر احساسی بیشتر نظر شخصی خودمو گفتم…
پ.ن۳: به خدا قسم این مطلب و لینکی که از خانم شین آوردم، ادامه بحثهای تن نویسی و این حرفها نیست. صرفا اون متن و پاراگرافش مستقل از هر دلیلی که اون موقع داشتن، توجه من رو جلب کرد.

* یه مطلبی هم الان از آرشیو خانم شین دیدم که مرتبط با پاراگراف بالایی اومد:
آمیزش جن.سی انسان همواره بیش از مسائل جن.سی صرف است. تا آن جا که این عمل به عنوان بیان فیزیکی چیزی ماورای مسائل جن.سی است، بیان فیزیکی عشق.
تصاحب شخصیت انحصاری یک فرد مورد علاقه به طور قابل درکی موجب رابطه جن.سی فقط با یک شخص می شود. در این صورت همبستر به هیچ عنوان قابل معاوضه و مبادله نیست. برعکس کسی که نمی تواند عشق بورزد به هرج و مرج جن.سی کشیده خواهد شد. چون تنها رابطه جن.سی که نهفته در عشق است می تواند ارزشمند و ارضا کننده باشد. کیفیت زندگی جن.سی شخصی که در هرج و مرج جن.سی غرق شده ضعیف خواهد بود. جای تعجب نیست که او سعی کند فقدان کیفیت را با کمیت جبران کند. این امر نیز به نوبه خود نیازمند تحریک بیشتر و شدیدتری است…

* آخی چه بامزه:) من تازه برچسب گذاشتن روی مطالب رو فرا گرفتم

۵۱ نظر

  1. منیره ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۲:۲۰ ق.ظ

    میخوام اولین نظر مال من باشه.
    امیدوارم.

    جواب به این نظر

  2. زهرا ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۲:۲۶ ق.ظ

    تو میتونی منیره جون:)

    جواب به این نظر

  3. mohammad ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۳:۰۵ ق.ظ

    :)) …
    با یه عینک تنها چی جوری شبیه بازیگرا میشه شد :ددی
    .
    میگما .. این پایین نوشته :
    =۲ + ۴(جمع دو عدد را در کادر بنویسید)
    حالا شاید یکی ریاضی بلت نباشه .. باید چی کار کنه :دی

    جواب به این نظر

  4. MR. Bahrami ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۳:۰۷ ق.ظ

    :) از نظرتان ممنونم
    سال خوش نتیجه ای را برای تمامی تیمهای محبوبتان آرزو میکنم

    جواب به این نظر

  5. Farinaz ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۳:۲۶ ق.ظ

    زهراجان سلام،
    سوغاتی ژاپن چی دوست داری؟ لپ تاپ سونی، عطر اییسسی مییاکی یا ساعت؟ در خدمتم هر چه خواستی..

    جواب به این نظر

  6. دل‌زده ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۷:۴۵ ق.ظ

    فوتبالیتو هستم غیر از آرژانتین

    جواب به این نظر

  7. خانم شین ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۸:۰۱ ق.ظ

    اون مطلبی که از من بهش اشاره کردی از کتاب ” فریاد ناشنیده برای معنی” نوشته فرانکل نقل شده است.در ضمن کو پاراگراف بالایی؟ من پیداش نکردم.راستی برات یه ایمیل زدم. رسید؟

    جواب به این نظر

  8. shazde ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۸:۲۴ ق.ظ

    khodavanda , be man omri ata kon ke ta hale in zahra-hb ro nagerftam az in donya rakht bar nabandam — aammmiiiinnnnnnnnnnnnnnnnnnnn — ghashang hala ye sal ba badbakhtio avansi ke ma behetoon dadim zooraki oon bala neshastid dige enghad poz dadan nadare ke , ah ah ah , ma goftim baba in bi navaha zire feshar meshare roohi daran lehide mishan ma emsal ligo bi khiyalesho bezar baaziya halesho bebaran , bale azizam , ingoone ast marame fardiniyan , ba mellit kamelan mofaegham , goore babaye berezil vali too bashgahi yak hali man az to begiram , milan ke dore ghabl zad khafan haletoono gereft bache por roo sale baadam too hamin vatane aziz , ba hal , zire sayeye mahmood joone golman golabi oon yak hali azatoon begiram , ghashangish baz be ine ke ma to oje zaifiyam ke boodim bazam natoonestid bebarid ma ro , khodet midooni man ta hodoode ziyadi (albate na hameye mavard) ghaboolet daram vali toon in mored man yak khafan haleto begiram ke nagoo , bishin binim baaa ———— ohoh oh , pesar inja azmoon riyaziyam bargozar mishe !!!! 2+3=?!!!!!! kheili bahali bekhoda :D ye chantam teste fizik beza mellat haleshoo bebaran khanoomam , ghorboonet , khosh bashi khanoomi

    جواب به این نظر

  9. shazde ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۸:۲۶ ق.ظ

    Vatan yani safe noon-o safe shir, vatan yani hamash dargir-e dargir, vatan yani hamin benzin hamin naft!!! hamin nafti ke toye sofreha raft vatan yani tamame sahme mellat, ye tike noon o baghi ham khejalat, vatan yani ke eslahate chini, vatan yani ke rooze khosh nabini, vatan yani hamin aeineie degh, vatan yani khalayegh harche layegh, vatan yani tahamol tab taghat, vatan yani hemaghat dar hemaghat!!

    جواب به این نظر

  10. انی ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۸:۵۱ ق.ظ

    کجا دارید میرید >؟
    اینجا یه اشتباهی شده !
    ااااا
    صبر کنید
    ببینید زهرا خانوم تیم های مورد علاقه رو اشتباه نوشته !

    ۱- ملی: فرانسه (جانشین ایتالیا)
    ۲- باشگاهی: آرسنال (جانشین بارسا)
    ۳- داخلی: پرسپولیس (جانشین ایران :دی )

    خب حالا دیدید ؟

    این که نوشتم درستش بود

    جواب به این نظر

  11. مسافر ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۹:۱۲ ق.ظ

    سلام.

    وقت خواب! . خوبه بیدار شدین.

    نظر من با بعضی از نوشته های شما در مورد راوبط عشقی متفاوته.

    یه جایی گفتین:
    ” اگه به یک خانم یک فرد کاملا جذاب رو معرفی کنین و بهش بگین فقط برای چند ماه در اختیار شماست و بعدش خداحافظ، هیچگاه وارد چنین رابطه ای نخواهد شد چون مطمئنه به عواقب و دردسرها و افسردگیهای بعدش نخواهد ارزید.
    با همه این تفاسیر خیلی از مواقع با خوندن وبلاگای بعضی از دخترا متعجب میشم که اینا چطور پای در رابطه ای میذارن که تقریبا از همون اول، آخرش معلومه…”
    نظرتونو بیان کردین بعد گفتین که نمیدونم چرا توی واقعیت اینطوری نیست.

    اینکه میگین هیچگاه وارد چنین رابطه ای نخواهد شد اشتباس. میبینیم که خیلی ها اینکارو انجام میدن. که به نظرم دو تا علت اساسی داره:

    ۱- موقعی وارد چنین روابطی نخواهند شد که عقل خوب کار کنه و تصمیم گیری بر اساس منطق باشه. مشکل ایجاست موقعی که طرف مقابل رو دیده، ممکنه با یه نگاه عاشقش بشه (که میبینیم کم پیش نمیاد) اونوقت دیگه عقل و منطقی نمیمونه که بخواد بر اساس اون آینده نگری کنه و بگه نه این رابطه ارزشی نداره.

    ۲- اینکه بعضی ها این رو هم احتمال میدن ممکنه در آخر همه چی تموم نشه و شاید به ریسکش بیرزه که چنین رابطه ای رو شروع کنن. شاید به هزار دلیل عجیب غریب این رابطه تموم نشه. از این نمونه هم کم نیستن.

    جواب به این نظر

  12. ناشناس ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۰:۲۶ ق.ظ

    وفاداری خیلی خوبه. دخترا ممکنه اتمام یک رابطه احساسی رو که اصلا نه شروعش درست بوده و نه ادامه دادنش درسته رو به اسم شکست عاطفی شکست عشقی اینا بذارن.

    اینو فراموش نکین مسئولیت پذیری با ادامه دادن یک راه اشتباه کاملا متفاوته.
    اینکه یه نفر بیاد رابطه ای رو که میدونه ممکنه آخرش خوب نباشه رو ادامه بده دلیل مسولیت پذیری یا وفاداریش نیست. ممکن ادامه دادن یک رابطه احساسی خیلی بد باشه ممکنه موقعی به این نتیجه برسن که دیگه دیر شده باشه.

    البته آدمهایی که در هر زمان با چندین نفر هستن و آدمایی که همش دنبال یه نفر جدید هستن رو شاید بشه به سادگی شناخت. من از اونا دفاع نمیکنم.

    من میگم هر کسیو که یک رابطه رو تموم کرده نمیشه گفت آدم بی وفا و هر کیسو که رابطه رو ادامه داده نمیشه گفت مسولیت پذیر.

    ملت که این نوشته منو میخونن حتما حدس میزنن که شاید من یکی از آدمایی باشم که رابطه عاطفی رو به پایان رسونده. درست حدس زدند.

    جواب به این نظر

  13. سجاد ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۰:۲۹ ق.ظ

    سلام زهرا خانوم
    ممنونم که به وبلاگم سر زدید شما نسبت به من لطف دارید.
    شاد باشید. خدا نگهدار

    جواب به این نظر

  14. زهرا ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۰:۳۶ ق.ظ

    به مسافر:
    در مورد خانومها این مسئله بیشتر احساسه. یعنی از نظر احساسی خیلی مایل نیستند وارد رابطه ای بشند که میدونن دوامی نداره..
    منظور من اینه واکنش پیشفرض طبیعی اینه
    اما اینکه چطور سیر زندگی عوض میشه که چنین اتفاقاتی می افته بیشتر برام سوال هست..

    جواب به این نظر

  15. زهرا ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۰:۴۱ ق.ظ

    به حجت:
    به گمانم پی نوشتها رو نخوندین:)
    من نوشتم اصرار ندارم حکم کلیه نظر شخصیه من اینه.

    حالا شما میفرمائید نیست توضیح بدید منم شیرفهم شم:) مرسی

    جواب به این نظر

  16. چهار ستاره مانده به صبح ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۰:۴۳ ق.ظ

    درباره‌ی تعدد روابط عشقی؛ من بیشتر تمایل دارم به آن نوع رابطه‌ای که شما اختصاص داده‌اید به آقایان. یعنی، تنوع‌طلبی! منتها، این آقای تنوع‌طلب در هر رابطه‌اش، عاشق نمی‌شود برعکس خانوم جماعت. همان توهم‌های زنانه که قبلن نوشته بودی درباره‌اش. به نظر من، اگر آن توهم حذف شود از سبک و سیاق ذهنی و زندگی بانوان، دیگر تعدد روابط عشقی در بین نیست. تعدد روابط دوستی شاید عنوان بهتری باشد و به نظر من، اشکالی هم بر آن وارد نیست. بیشتر خانوم‌ها در هر نوع رابطه‌ای پیاز داغ‌اش را برای خودشان زیاد می‌کنند و از صرف خیالپردازی‌های رویایی لذّت می‌برند. منتها، آقایان تکلیف مشخص‌تری دارند. آنها تصمیم می‌گیرند و رابطه برقرار می‌کنند. می‌دانند که تهش می‌خواهند به کجا برسند یا نرسند. وفاداری و اعتماد و … نسبی است. حتّا از بهترین بشر روی زمین هم انتظار نمی‌رود. انسان موجود غیرقابل ‌پیش‌بینیِ حقیری است. دوام رابطه هم بستگی دارد به دو طرفِ رابطه و تعریفی که دارند از آن جریان ارتباطی و نهایت‌اش. به نظر من، دختری که هر بار، در هر رابطه‌ای، عاشق دیگری می‌شود و بعد که شکست می‌خورد، یکی، دو پست غمگین می‌نویسد و دوباره روز از نو، روزی از نو … کمی دچار مشکل باید باشد در تشخیص و تصمیم‌گیری و هدفی ندارد از رابطه‌هاش. اگر ازدواج مدنظر است که آیین و سلوک دیگری لازم است برای آن. در دوستی هم عشق و عاشق‌بازی معنا ندارد!!! من همیشه می‌گویم، همه چیز در شرایط عادی به دختر بستگی دارد. او می‌تواند کنترل رابطه را در دست بگیرد. ولی، دختر به دلیل همان تمایل شدید به اعتماد کردن و تکیه کردن به مرد، زود وا می‌دهد و واگذار می‌کند و بعدتر هم پشیمان می‌شود. در یکی از یادداشت‌های کیوان از پشت یک سوم، خطوط قرمز زندگی، خانومی کامنت گذاشته‌اند به عنوان ” یک خانوم متأهل” کامنتش را بخوانید. کیوان یک‌جایی برایش نوشته است که خانوم شما انگار اصلن خط قرمزی نداشته‌ای در زندگی‌ات. به نظر من، اگر در هر رابطه‌ای سبک و سنگین کردنِ شخصیّت مرد را فراموش نکند آن خانوم و خودش را گول نزند!!! و حد و حدود خود را به کمترین کلمات عاشقانه از دست ندهد و تکلیفش با خودش مشخص باشد، با هزاری هم دوست باشد، بعد تمام شدن رابطه‌اش، افسرده و پشیمان نمی‌شود. مشکل این است که بیشتر خانوم جماعت دوست دارند هر رابطه‌ای را به ازدواج ختم کنند و نمی‌فهمند می‌شود لذت برد از دوستی‌های ساده‌ی صمیمانه‌ی بدون عاشقی و خودشان گند می‌زنند به رابطه‌شان. آقایان امّا، حتّا طی درخواست برای س/ک/س آداب و ترتیب خاصّی دارند اگر زیادی نامرد نباشند! خیلی حواس‌شان هست به طرف مقابل‌شان و حد و حدود او.

    جواب به این نظر

  17. مسافر ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۰:۵۴ ق.ظ

    سیر زندگی آدما با شناخت و آگاهی نسبت به یکدیگر تغییر میکنه.
    مهم اینه که تا قبل از متعهد شدن نسبت به هم، شناخت و آگاهی کافی بوجود بیاد و طرفین تا نرسیدن به یک شناخت جامع از طرف مقابل، رابطه شون رو احساسی نکنن. بعد که نسبت به هم متعهد شدن دیگه باید نسبت به هم وفادار باشن.
    همش نظر شخصی من بود.

    جواب به این نظر

  18. زهرا ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۱:۳۷ ق.ظ

    به چهار ستاره مانده به صبح:
    اینی که نوشتید دقیقا اعتقاد من هست. و این جمله که نیز خدا بود:
    «من همیشه می‌گویم، همه چیز در شرایط عادی به دختر بستگی دارد. او می‌تواند کنترل رابطه را در دست بگیرد. »

    جواب به این نظر

  19. مریم ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۲:۲۵ ب.ظ

    به چهار ستاره مانده به صبح
    خیلی نظرت اشتباه بود.
    دخترا اصلا خیال پردازی و توهم ندارند دیگه الان. بلکه از بس آقایون سابقه خوبی نشون دادند از خودشون(!)، حتی اگه احساس آقا واقعی هم باشه به سختی باور می کنند. بهتره سعی کنی تو زندگیت دخترا رو بیشتر بشناسی!

    جواب به این نظر

  20. زهرا ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۲:۳۴ ب.ظ

    به مریم:
    ببین تا حدی درست نوشته. شاید باید جمله اش رو اینطور اصلاح کنیم:
    “برخی” یا “بیشتر” دخترها
    میدونم تلخه ولی متاسفانه این یک واقعیت هست… اگه اشل عمومی جامعه رو در نظر بگیریم درست در میاد…

    هر چند نظر من اصلا چیز دیگه ای… یعنی دارن خودشون رو گول میزنن یا شایدم از روی ناچاری این موضوع براشون عادی شده..

    جواب به این نظر

  21. خانوم میم ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۲:۴۸ ب.ظ

    من هم به هیچ وجه حاضر نیستم وارد روابطی بشم که به قول تو از اول، آخرش معلومه.
    یه جورایی هم با این دوست عوض کردن های فصلی(!) به شدت مخالفم.

    جواب به این نظر

  22. چهار ستاره مانده به صبح ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱:۱۰ ب.ظ

    به مریم:
    خانومی. شما که می‌گی بهتره سعی کنم دخترا رو بشناسم، ناسلامتی، خودم هم یکی از همین جنس عزیز هستم. برای همین به قدر لازم و کافی می‌شناسم ایشون و آقایون رو هم. ولی، من می‌گم بهتره به جای جبهه‌گیری‌های جنسیِتی، اشکال و اشتباهات خودمان و اونا رو بشناسیم. منم دخترم. خیلی هم خیالباف و عاشق و هر چی … منتهاش، در عین حال به شدّت منطقی‌ام! تجربه به من ثابت کرده، من اگه بخوام می‌تونم یه مردی رو لخت کنم ولی، ذرّه‌ای از خودم رو هم عیان نکنم. زودباوری و ساده‌لوحی همون قدر اشتباهه و نقص فکری و رفتاری به حساب می‌آد که گریز از واقعیّت و بدبینی. ما باید یاد بگیریم قوی باشیم و اندیشمند و به جای هی تأکید و تصمیم‌گیری بر اساس احساس و دل‌مون، مرد رو با همه‌ی جنبه‌های عاطفی و شخصیتی‌اش بشناسیم. بیشتر دخترا دوست دارند قاطی رابطه‌ای بشوند و گرفتار بازی‌های عشق و عاشقی، تا کمی تسکین پیدا کنند. برای همین قبل از اینکه، مرد طالب باشه، اونا سراپا طلب‌اند. این زودتر خواستن زن، اکثر اوقات منجر به ناکامی خودش می‌شه و بعد، افسردگی و گریز و انکار عشق و … شما به آقایون که نگاه کنید، راحت‌تر با مسائل‌شون کنار می‌آن و سعی می‌کنند شرایط رو به نفع خودشون تغییر بدن. دخترا اما، بیشتر کناره‌گیری و انزوا یا درگیر شدن در یه رابطه‌ی نامعقول دیگه رو انتخاب می‌کنن و کمتر از تجربه‌ای که دارن استفاده می‌کنن. دخترا ذاتِ فراموش‌کاری دارن و از یک سوراخ، هزار بار گزیده می‌شوند گاهی. اکثرن هم سعی می‌کنن بگن این‌طوری نیست. خیال می‌کنن با انکار احساسات، اصل اونا رو هم حذف می‌کنن و این طرز تلقی، مشکلات بیشتری رو به دنبال داره. نگاه کنید همینجا، آقایی حجت نام هم کامنت گذاشته‌اند و نوشته‌اند که آنها هم درگیر روابط عاطفی می‌شن و گاهی حتا فراموش کردن و گذشن از یک نفر برای اونها هم، با همه‌ی تفاوت‌های عاطفی و شخصیتی‌شون، سخت و غیرقابل‌تحمله. یعنی، اصل رفتار زن و مرد در هر رابطه‌ای بر خیانت و یا نامردی نیست. این وسط مسائل و مشکلاتی به وجود می‌آد و عدم درک اونا و کم‌حوصلگی و بی‌صبری و بیشتر اوقات شیفتگی زن، معضلات موجود رو مضاعف می‌کنه و رابطه از شکل مطلوبش خارج می‌شه. ما بیشتر عادت کردیم اشتباهات خودمون رو نادیده بگیریم و مرد رو مقصّر جلوه بدیم. من امّا، می‌گم شکست هر رابطه‌ی دو نفره‌ای، به دلیل نقص و ناتوانی هم مرده و هم زن. یک نفر به تنهایی نمی‌تونه هیچ غلطی بکنه! من حتا رابطه‌هایی رو سراغ دارم که با عشق یه طرفه‌ی دختر شروع شده اما به دلیل فهم و درایت و شعور اون، به سمت یه دوستی عالی و مثال‌زدنی جهت پیدا کرده و هنوزم تداوم داره در یک شکل مناسب و پسندیده از نظر اخلاقی، اجتماعی و …

    به زهرا:
    ما مخلصتونیم خانوم.

    جواب به این نظر

  23. ©Mersoft® ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱:۲۸ ب.ظ

    حیف که درس دارم وگرنه نظر میدادم.

    جواب به این نظر

  24. Virus ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۲:۱۷ ب.ظ

    کدامین ابلیس / تو را / این چنین / به گفتن ِ نه / وسوسه می کند؟ / یا اگر خود فرشته یی ست / از دام ِ کدام اهرمن ات / بدین گونه / هُشدار می دهد؟ / تردیدی ست این؟ / یا خود / گام صدای باز پسین قدم هاست / که غُربت را به جانب ِ زادگاه ِ آشنایی / فرود می آیی؟ == شاملو

    جواب به این نظر

  25. Virus ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۲:۱۹ ب.ظ

    سلام.
    ۱) قهرمانی پرسپولیس
    ۲) قهرمانی منچستر
    تبریک میگم.

    چرا از ایتالیا به آرژانتین تغییر کردی؟ ایتالیا خیلی خوب بید ها! جام جهانی هم اول شد این سری.
    در مورد فرانسه هم موافقم :D ولی برزیل اهمیتی نداره.

    جواب به این نظر

  26. مسافر ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۳:۰۲ ب.ظ

    به چهار ستاره مانده به صبح:

    با اینکه با اکثر حرفای شما موافقم و با بعضی از حرفاتون هم خیلی موافقم. ولی یه حرفی زدین که از جهت منطق ممکنه درست باشه ولی یه جورایی به مردها بر میخوره.

    اینکه گفتین “من اگه بخوام می‌تونم یه مردی رو لخت کنم ولی، ذرّه‌ای از خودم رو هم عیان نکنم” به منطقی بودن و پیرو احساسات نبودن شما بر میگرده.

    به نظرم هرکی تونست بر احساسش غلبه کنه میتونه رابطه رو کنترل کنه. این اختیار در طرفین هست و نه تنها در دختر (و اتفاقا از اونجا که پسرا کمتر از دخترا درگیر احساسات میشن عموما پسرها کنترل کننده روابط هستن). به بیان دیگه اگه هر طرفی شکست خورد، باعثش خودش هم بوده نه فقط طرف مقابل.

    نکته دیگه اینکه همه مردها مثل اون مردهایی نیستن که شما لختشون کردین (بیچاره های بدبخت:D). چه بسیارند مواردی که عکس مطلب شما براشون اتفاق افتاده باشه.

    به مریم:
    شاید خودتون آدم زرنگی باشین و به پسرا اعتماد نکنین. ولی مگه جامعه رو نمی بینین؟ دیگه دختری پیدا نمیشه که بگه تو رابطه عاطفی شکست خورده؟

    عرضم تمام شد.

    جواب به این نظر

  27. مهدی ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۳:۱۲ ب.ظ

    یک نفر از خود گذشتگی کنه بیاد زهرا رو بگیره ما راحت شیم

    جواب به این نظر

  28. مسافر ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۳:۱۵ ب.ظ

    با این حرف مهدی دارم از خنده میمیرم. اگه بدونم زهرا ناراحت میشه نمیخندم. :D

    جواب به این نظر

  29. چهار ستاره مانده به صبح ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۳:۵۶ ب.ظ

    به مسافر:
    دوست عزیز اتفاقن شما همان را نوشته‌اید که مدنظر من بوده؛ “هرکی تونست بر احساسش غلبه کنه میتونه رابطه رو کنترل کنه. ” همان‌طور که شما نوشته‌اید” این اختیار در طرفین هست ” منظور من هم این نبود که فقط دختر می‌تونه. برعکس، دخترا در رابطه‌هاشون بیشتر نقش منفعل رو بازی می‌کنن و این پسرا هستند که درباره‌ی ادامه دادن به رابطه یا قطع کردن اون تصمیم می‌گیرند. به دلیل همون کنترلی که دارن نسبت به احساسات‌شون. دخترا باید تمرین کنن و این مهارت رو یاد بگیرن تا کمتر ضربه بخورن.

    درباره‌ی مردا و لخت کردن/ نکردن! حرفی رو که نوشتم به عنوان مثال بود. یعنی، دختر هم می‌تونه اونقدر قوی باشه که به جای موردتجاوز قرار گرفتن، متجاوز باشه! (:دی هرچند امکاناتش رو نداره!)
    به قول شما چه بسیار دخترایی هستند که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، موارد خاص به کنار، اما در دوستی‌ها و آشنایی‌ها، به نظر من، دختر خودش این اجازه رو می‌ده که طرفش به حریم اون وارد بشه و برای همین، گاهی اتفاق ناخوشایند هم می‌افته. بهتره، مراقب خودمون باشیم و هوشمندانه رفتار کنیم. من می‌تونم موارد زیادی رو نقل کنم، وقتی که دختر متوجه شده طرف قصد خوبی نداره و آدم حسابی نیست، از اون رابطه بیرون اومده و خودشو گول نزده و با خیالبافی‌های بی‌مورد، کش نداده داستان رو. اما، معمولن کمتر این اتفاق می‌افته و دخترا، با وجود آگاهی نسبی درباره‌ی شخصیت نامطلوبِ طرف‌شون، به امید اینکه گذر زمان مشکل‌شون رو حل کنه، ادامه می‌دن و به جایی می‌رسن که دیگه جبران کردن خسارتی که متحمل شدن، سخت یا غیرممکنه!

    بهرحال، به نظر من، ساده‌لوح بودن همون‌قدر بده که بدبین بودن. رفتارای مرد و زن، هر دو غیرقابل‌پیش‌بینی است و هر دو به یک اندازه این خاصیّت رو دارند که خوب باشند یا بد! خیانت هم در دو جنس اتفاق می‌افته. در حال حاضر هم این مسأله بیشتر نمود پیدا کرده. محدودیتی هم نداره؛ هم در مجردها و هم متأهل‌ها. دوستی‌های بی‌هدفِ ناخوشایند روز به روز بیشتر می‌شه. اکثرن هم به دلیل همرنگ شدن با جماعت تن می‌دن به چنین دوستی‌هایی.
    به نظر من، بهتره که آدم یه خطوطی رو توی زندگیش مشخص کنه که منطقی باشن و انسانی. اون وقت دست‌کم به قوانین خودش پایبند باشه. این‌طوری اگه هم مشکلی پیش بیاد، راحت‌تر می‌شه راه‌حلش رو پیدا کرد و تظاهرات روانی نامطلوب‌اش هم کمتر خواهد بود.

    جواب به این نظر

  30. زهرا ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۴:۳۳ ب.ظ

    به مهدی:
    خنده دار که بود:))
    ولی چرا فکر می کنین یه خانم متاهل با نگاه به دور و برش از این چیزا ناراحت نمیشه؟
    چرا فکر میکنین اینا فقط دغدغه های دخترای مجرده؟!!
    -حتی دوستای متاهل منم خیلی از مواقع مواردی رو که می بینن و ازش مینالن و میگن من باید به حساب این بذارم که از شووورشون راضی نیستند و بازم دنبال شورن؟:))

    بزرگترین مشکل شما پسرا اینه که فکر میکنین شوور کردن لابد خیلی کار سخت و شاقی برای یک خانم هست و از اون خنده دار تر اینه که فکر میکنین تمامی جملات و سکنات و جرکات یه دختر راهیه برای دستیابی به شوهر :))

    جواب به این نظر

  31. مسافر ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۴:۴۲ ب.ظ

    فکر نکنم مهدی جدی گفته باشه ها. از سبک نوشته اش معلومه. نمیدونم شاید اشتباه فکر میکنم.
    من دیگه نمیخندم.

    جواب به این نظر

  32. مسافر ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۴:۴۷ ب.ظ

    جدی نبودنش که معلوم بود جدی نبود. منظورم اینه که فکر نکنم چنین برداشتی از حرفتون کرده باشه:
    “تمامی جملات و سکنات و جرکات یه دختر راهیه برای دستیابی به شوهر “.
    لااقل من که چنین برداشتی نکردم. اگه خندیدم معذرت میخوام.

    جواب به این نظر

  33. ©Mersoft® ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۵:۱۴ ب.ظ

    چه انتظار عجیبی!
    تو بین منتظران هم عزیز من چه غریبی!
    عجیب تر که چه آسان نبودنت شده عادت
    نه کوششی، نه وفایی
    فقط نشسته و گوییم: خدا کند که بیایی!

    جواب به این نظر

  34. پدرام ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۶:۲۱ ب.ظ

    خطاب به هیچکی, فقط برای اینکه دور هم باشیم:
    _ مرد شکار است و زن شکارچی . منتهی زن به دنبال شکار نمی رود بلکه مثل عنکبوت تار خود را می گستراند و منتظر می نشیند تا مردی مثل مگس در آن بیفتد.
    « برنارد شاو»
    _ زنان خوب , دوست داشتنی نیستند و زنان بد را کسی دوست نمی دارد . اینست یگانه فرقی که بین زنان خوب و زنان بد می شناسم .
    « سارا بر نار »
    _ مرد و زن هیچیک به تنهایی انسان نیستند , هر دو انسانند و انسان عبارت از هر دو است.
    « ویکتور هوگو»
    _ زن مخلوقی از فرشته و شیطان است , ولی اغلب اوقات شیطان فرشته را گول می زند .
    «الکساندر دوما»
    _ یک زن چیزی جز شوهر نمی خواهد , ولی وقتی به او دست یافت همه چیز میخواهد.
    « حضرت علی »
    _زنان تحصیلکرده همسران خوبی از آب در می آیند , زیرا برای اینکه توضیح بدهند چرا غذا
    شور و یا بیمزه شده کلمات بیشتری در اختیار دارند .
    « باب هوپ»
    _ زن مخلوقی است که عمیق تر می بیند و مرد مخلوقی است که دورتر می بیند. عالم برای مرد یک قلب است و قلب برای زن عالمی است .
    « کر ابه»
    _ زن برای عشق آفریده شده و ممکن نیست او را از جستجوی عشق باز داشت .
    « فولر اوسوی»

    جواب به این نظر

  35. زهرا ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۷:۱۵ ب.ظ

    ما نمیگیم اونها بی احساسن میگیم منطق اونها به احساسشون می چربه:)

    جواب به این نظر

  36. الناز ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۷:۴۰ ب.ظ

    ببین میگن منتقدای هنری کسایی هستن که خودشون بلد نبودن کار هنری بکنن، حالا شده حکایت تو! بعد هم اگه میخوای نظر شخصیتو بگی ننویس خانمها اینجورین چون اونوقت میشه نظر کلی، بنویس من اینجوریم، اینارو باید بالاخره یاد بگیری.

    جواب به این نظر

  37. آلوچه! ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۰:۲۲ ب.ظ

    همش همینا…
    فقط باشگاهی خارجی تیم فقط بارسلونا، بازیکن فقط مسی!
    به نظر شما بپرسم که ۱+۲ چند میشه یا لوث شده؟! :دی
    راستی سلام…

    جواب به این نظر

  38. مسافر ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۱:۲۸ ب.ظ

    بعد یه گشت و گذار یکی دو ساعته در این Friendfeed یه چیزایی دستمون اومد. میگم ملت اینهمه سروصدا کردن و براش تبلیغ کردن نباید چیز بیخودی باشه.

    به نظر میرسه کلی سایتای عجیب غریب توی این دنیای مجازی هست که همه میتونن برن توش عضو شن و هر کسی میتونه یه چیزایی رو به اشتراک بذاره که به سرویسهایی که اون سایت میده وابسته هست ( مثل آهنگ، کلیپ ویدئویی، عکس، پیام متنی، مطالب وبلاگ، لیست کتابهای مورد علاقش، متن گفتگوها و خیلی از چیزای دیگه. دنیا دوباره داره کمونیستی میشه خدا کنه این اشتراک گذاشتن ها به جاهای باریک نکشه :D ) جالبه نه.

    حالا یه سایتی پیدا شده که هر کسی میتونه بره توش عضو بشه و همه مواردی که توی سایتای دیگه بصورت مجزا وجود داشته رو تحت یک نام (همون نام خودش) برای همه به اشتراک بذاره. و هر کسی میتونه موارد به اشتراک گذاشته شده توسط شخص دیگه رو ببینه. این سایت همون Friendfeed هست.

    اگه فکر میکنین که وقت بیکاریتون زیاده فکر کنم جای خوبی باشه.

    جواب به این نظر

  39. مسافر ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۱۱:۴۸ ب.ظ

    یه نکته رو فراموش کردم. به نظر میرسه فرندفید از موارد اعتیاد آور باشه. به این فکر کنین که به احتمال زیاد در آینده نزدیک این سایت (Friendfeed.com) فیلتر خواهد شد. به چیزی که پایدار نیست دل نبندین. درس اخلاقی این پست هم بود.

    زهرا من اگه نبودم تو اینهمه کامنت داشتی؟ نصفشو فقط من نوشتم :D
    از این به بعد به ازای هر کامنتی ۱۰۰۰ تومن میگیرم. اوکی؟

    جواب به این نظر

  40. مریم ۱۳۸۷-۰۳-۴، ۱۲:۱۲ ق.ظ

    به مسافر
    شکست عشقی که خیلیا میخورن. دختر و پسر نداره. من خودم ۱۰۰ تا پسر شکست عشقی خورده اطرافم دیدم!

    جواب به این نظر

  41. علی ۱۳۸۷-۰۳-۴، ۷:۲۵ ق.ظ

    سلام خانم زهرا خانم ، خواهــــــــــــــــــــــــــــــررررررررررررررر من، بالا بری پایین بیای ، فقطططططططططط یه راه وجود داره ، اون هم اینه که پای باباهای بزرگوار وسط بیاد همینو بس ، چرا ؟

    چون همونجور که قبلا هم گفتم ما آقایون ، بدون استثنا هممون ، بازیگرهای حرفه ایی هستیم که برای رسیدن به خواسته هامون چنان قشنگ نقش بازی می کنیم ، که در مخیله هیچ دختری نمی گنجه (چه قلمبه سلمبه حرف میزنم) (یعنی هیچ دختری باورش نمیشه که ما در حال بازی دادنش هستیم)
    البته یه تعداد بسیار معدودی هستند که تقوا را مراعات می کنند ، و بازیگری نمی کنند ولی تعدادشون اون قدر کمه که به نظر حقیر باید همون اول بنا رو بر بازیگر بودن طرف مقابلمون بزاریم.
    تکرار می کنم هیچ راهی وجود نداره الا اینکه پای بابا مامان وسط کشیده بشه ، آخه خداوکیلی کی میاد جلو بابای سرد و گرم چشیده ، قوی ، خشن ، سبیل کلفت :) و … نقش بازی کنه ، اونکه خودش ختم روزگاره!

    پایان وصیتهای برادر کوچکترتون علی .

    جواب به این نظر

  42. صبا ۱۳۸۷-۰۳-۴، ۱۰:۲۲ ق.ظ

    منم واقعا تعجب میکنم یه دختر خانمی که تا دیروز از بیوفایی دوست پسرش میگفته چجوری امروز میاد و از یه عشق افلاطونی دیگه حرف میزنه؟
    اصولا من خودم نسبت به همه آقایون بی اعتماد شدم
    با نظر علی آقا موافقم…. آقایون بازیگرهای ماهری هستن … خدا به داد این دخترهای معصوم برسه!

    جواب به این نظر

  43. حسینی ۱۳۸۷-۰۳-۴، ۱۰:۲۳ ق.ظ

    سلام من اول ملوانی هستم بعد پیروزی یا همون پرسپولیس!

    جواب به این نظر

  44. یواشکی های من ۱۳۸۷-۰۳-۴، ۱۱:۰۷ ق.ظ

    سلام

    دوباره اومدم
    تو اف می خونم

    جواب به این نظر

  45. ViVaVida ۱۳۸۷-۰۳-۴، ۱۱:۱۳ ق.ظ

    عشقای فوتبالی من داخلی : پرسپولیس
    اما خارجیاش دسته بندی می شه به کشورای مختلف .
    ایتالیا : یوونتوس
    اسپانیا : رئال مادرید
    اگه هم مجبور شدم انگلیس رو نگاه کنم منچستر و لیورپول.
    تیم ملی : ایتالیا – اسپانیا – پرتغال ( به ترتیب نوشته شده )
    و تیم ملی که بدم میاد آلمان
    و اما در رابطه با اون مساله ی روابطی که گفتی منم خیلی دیدم . یه سری از این دخترا یا حتی پسرا الکی می خوان سرشون گرم باشه . یه سری دیگه هم از اینکه یه عشق شکست خورده داشته باشن لذت میبرن. یه عده هم هستن که اصلا نم یدونن چی می خوان . !! کلا به خاطر یه سری شرایط مزخرف خاص دخترا با هر پسری دوست می شن فقط واسه خاطر اینکه دوست باشن!!! نمی تونم بفهمم چی فکر می کنن از این روابطشون یا چی بهشون می رسه . البته هر ارتباطی هم حالا حتما نباید به ازدواج ختم بشه اما یکی که دنبال ازدواجه و تا با یکی دوست می شه می گه بیا منو بگیر باید یه آدم درست حسابی پیدا کنه نه هر ننه قمری که هیچی نداره و شلوارش داره میفته و دماغش آویزونه بعد بگه من نمی تونم تو رو بگیرم بعد دختره واسه خاطر همچین آدمی که هنوز نمی تونه راه بره باید دپرس بشه !!! واقعا گاهی از این رفتار دخترای اطرافم خیلی حرص می خورم

    جواب به این نظر

  46. ahmad ۱۳۸۷-۰۳-۴، ۱:۳۸ ب.ظ

    معمولن اکثر طرفدارای آرژانتین ، استقلالی هستن . پرسپولیسم آخه شد تیم . بازم گلی به جمال ملوان .

    جواب به این نظر

  47. امیرعلی ۱۳۸۷-۰۳-۷، ۱۲:۱۶ ب.ظ

    سلام
    خوبی؟
    میشه خواهش کنم یه کاری کنی که آدم برای نظر دادن انقدر زجر نکشه؟؟؟؟؟؟!
    ضمنا ما گناهی نکردیم که شما برچسب گذاشتنو تازه یاد گرفتی که!هر طرفی که آدم میچرخه به یه برچسب میخوره!از داشته هات استفاده خوب کن،نه زیاد!
    ضمنا قهرمانی پرسپولیس مبارک.منچستر و پرسپولیس،سال ۹۹ هم با هم قهرمانی رو جشن گرفتن!
    من طرفدار انگلیس ام.شیرین ترین بردمونم،برد آرژانتین با گل بکام بود…(ازونجایی که شخصیت مریضی دارم اینو گفتم!چون اصلا برد مهمی نبود!)

    چون از خانوما تعریف مغرضانه کردی،به طور کاملا مردونه ای با حرفات مخالفم!

    همیشه خوب و عاشق باشی
    یاحق

    جواب به این نظر

  48. سیروس ۱۳۸۷-۰۳-۷، ۱۱:۲۴ ب.ظ

    خب همه این حرفا رو زدی که بگی کسی تو زندگیت پیدا شده ؟
    اعتراف کن
    کی ؟
    اسمش چیه؟
    قدش چقدره ؟
    موهاش چه رنگیه ؟

    ….
    …..
    …….
    و خلاصه همه چیو لو بده من منتظرم بدو بدو افرین بگو زودتر
    :)

    جواب به این نظر

  49. سمانه ۱۳۸۷-۰۳-۸، ۱۰:۱۹ ق.ظ

    ملوانو خوب اومدیا!

    جواب به این نظر

  50. بهرام ۱۳۸۷-۰۳-۲۲، ۲:۵۹ ق.ظ

    باید همه طرفدار تیم شهر خودشون باشند و حمایت کنند مهم نیست در چه سطحی و چه لیگی بازی میکند.
    این و من نمیگم فوتبال حرفه ای میگه.
    سری به بزن خانومه فوتبالیست……..

    جواب به این نظر

  51. محمد ۱۳۸۸-۰۹-۱۸، ۱۲:۰۶ ب.ظ

    سلام
    ممنون از مطالب قشنگت توی وبلاگ
    اما می خوام بگم ذات مرد و زن از یک جنس درست شده و اینکه خانومها اون خصوصیت رو دارند خیلی از آقایون هم همینطوری هستند . فکر می کنید چرا یک مرد میره دنبال یکی دیگه حالا این مطلب درسته که توی انتخاب اگه دو طرف با چشم باز برن جلو امکان خطا از دو طرف خیلی کم می شه . حالا گیریم این کار بشه و دو طرف به برسن حالا اینجاست که اگه یکی از ونا رفت سراغ دیکری یا کاری کرد که زندگیشو خراب کرده باید ۶۰ درصد دلیل این کارشو رو هم توی طرف مقابل جستجو کنیم البته یک استثنا هم وجود داره و اون اینه که یا طرف رو بذور مجبور به کاری کردن مثل ببخشید اینطور میگم تجاوز به یک خانم وی ااینکه خود طرف از نظر تعهد و ایمان مورد داره که می ره سراغ یکی دیگه. اما دوست دارم به مطالب بالا رو به مردهایی که با تمام وجود به زندگیشون وفا دارند و شب و روز واسه خانومشون تلاش می کنن تا خوشبخت باشند ، تعمیم ندید . یه مثل خیلی خوبی هست که میگه : هر جا آب هست ، گل هم هست . یا بهتر بگم توی هر جماعتی اگه همه خوبند ، بد هم هست و بالعکس .
    باز هم مرسی

    جواب به این نظر

نظر شما