زهرا با صدای بلند فکر می کند

* حالا که غریبه ها رفتن بگم که این مطلب وبلاگستان بی دین و ایمون وهمین طور توضیحی که واسش نوشتم همه حواشی ای که بعد از نوشتن این پستم در وبلاگستان اتفاق افتاد بیش از پیش ثابت کرد که مردم واقعی ما کسانی نیستند که در اینترنت زندگی می کنند و به نظر در دنیای مجازی آدمهای دیگری یا افکار دیگری زندگی می کنند
بنابراین خیلی نباید اینترنت رو جدی گرفت! البته این موضوع قبلا هم بارها ثابت شده بود. نمونه اش در انتخابات ریاست جمهوری و اخیرا مجلس شورای اسلامی. در دور اول انتخابات کل وبلاگستان یکصدا میگفتند به معین رای دهیم و من همان موقع در همین وبلاگ نوشتم که معین آدم ضعیفی هست و مطمئنم رای نمیاره! بعدش خلاف نظر اینها احمدی نژاد و رفسنجانی رفتند دور دوم. در دور دوم هم همه اینها یکصدا میگفتند آهای ملت ما ترسیدیم تو رو خدا برید به رفسنجانی رای بدید اما نتیجه انتخابات باز چیز دیگری بود.
میرسیم به انتخابات مجلس شورای اسلامی. اولش بعد از چند دور که تحریم انتخابات مد شده بود همه شون پست میزدن که بریم و انتخابات رو تحریم کنیم و این حرفا. بعدها که نتایج انتخابات مشخص شد اینها فهمیدن که سکوتشون فقط به درد عمه شان میخوره و از دفعات بعد شروع کردن راجع به پست زدن در مورد شرکت در انتخابات! روزهای قبل از انتخابات همه شان بلا استثنا یک لیست اصلاح طلبان گذاشتن توی وبلاگشون که بریم به اینها رای بدیم. بعدش بازهم نتیجه انتخابات چیز دیگری بود. بماند که به خاطر گند برخی از اصلاح طلبان (که عملا خودشان قبر خودشان رو کندند و بیشتر به خودشان ضربه زدند) شورای نگهبان برخی از اونها رو رد صلاحیت کرده بود. اما به هر حال لیست کاملی از اونها در دسترس عموم بود.
خواهشا باز هم از این حرفهای مسخره نزنید که در انتخابات تقلب شده! این رو میتونین از خبرنگارانی که در وزارت کشور هستند و یا دوستانتون که پای صندوقهای رای هستند بپرسید که چند درصد ممکنه در انتخاباتی تقلب بشه؟! برای یکبار هم که شده واقعیت رو قبول کنید و فکر کنید!

* حال این وبلاگستان بی دین و ایمون قضیه اش مثل همان انتخاباته! آدمهایی که فقط در اینترنت و فضای مجازی اعتبار دارند و فکر میکنند کل ایران همین هست و بس و خودشان را سردمدار این میدونن که در این مملکت تاثیری بگذارند و آموزشی بدهند و روش نوینی رو به جا بذارند.

* به نظر من در وبلاگستان دو نوع مافیا وجود داره که دخترها و پسرها رو به سمت خودش جلب میکنه!
یکی مافیای وبلاگهای آی تی هست. در این مافیا اکثرا پسرها جذب میشن. نگاهی به لیست وبلاگهای برتر و یا دیدیش آرش کمانگیر بندازید! و یا این مطلب جالب متتی با عنوان حلقه بسته وبلاگهای فارسی. به نظر من در عین طنز بالایی که در مطلب بود، خود واقعیت را نوشته بود. این نوع وبلاگها دارای ویزیتورهای زیادی هستند و اکثر آقایان برای جلب ویزیتور و یا کسب شهرت سعی میکنند به این قافله بپیوندند. (همه را جمع نمی بندم. در این حوزه وبلاگهای قدیمی بسیار معتبری دارم که جدا قصد اطلاع رسانی دارند).
دومیش مافیای وبلاگهای فمنیستی و یا وابسته به فمنیستی هست. در این گروه اکثرا دخترها جلب میشن. البته خیلی هم مهم نیست که آیا فمنیست باشند یا نه؟ به هر حال این یک نوع عقب نماندن از قافله هست و همین طور مجالی برای به شهرت رسیدن وبلاگهای گمنام و یا یافتن ویزیتور. به همون اندازه که در مافیای نوع اول رقابت بر سر نوشتن مطالب جدید درباره تکنولوژی و آی تی هست در مافیای نوع دوم رقابت بر سر مسائل چیپ و بی محتوا و مبتذل هست متاسفانه و هر روز هم بیشتر میشه.
فکر می کنین چرا جهت دهی اینطوری شده؟ به نظر من یک دلیل بیشتر نداره و اونهم سران مافیا هستند و کسانی که تایتلهای مطالب رو به سمت و سوهای خاصی سوق میدن و موجهش می کنن. وقتی فلان کس که خودش را فمنیست معروف میداند با چیپترین و بی پرده ترین الفاظ، هدفش را مشخص میکنه شما انتظار ندارید که باقی اعضای قافله ازش تعریف نکنند؟ یا بهش لینک ندن و یا در موردش ننویسند؟!

* مسئله جالبتر هدف از نوشتن چنین مطالبی هست. وقتی شما از خانم اسم مستعار گلابی می پرسی حاج خانوم منظورت از نوشتن اینکه هفته پیش در رختخوابت با دوست پسر قبلیت چیکار کردی و دیروز با پارتنر جدیدت چیکار کردی چیه؟ میدونین چی پاسخ میده؟!
۱- اولا زهرا اچ بی فلان فلان شده تو غلط کردی از این سوالا می پرسی. خوب دموکراسیه، آزادی بیانه، من دلم میخواد پور/نو نویسی کنم. تو رو سننه!!!
۲- بعدشم من که پو/نو نویسی نمی کنم! دارم آموزش جن.سی میدم!!! مگه نمیدونی آمار طلاق در ایران بالاست؟ حدودا ۵۰درصد طلاقها به خاطر مسائل جنسیه!

* خیلی دلم میخواد جواب اینها رو به شیوه خودشان بدم! اما حیف من مستعار نمی نویسم! اولا کبلایی، زمانی که عمه ات مشغول جمع آوری آمار بود، احیانا بهت نگفت آمار طلاق در کل دنیا داره بالا میره؟! احتمالا عمه ات بهت نگفت بالام جان مثلا در آمریکا و انگلیس و هلند که طرف هیچ محدودیت جن.سی نداره و روابط کاملا آزاده چرا آمار طلاق اینقدر بالاست؟! خوب اگه ۵۰درصد آمار طلاق به خاطر مسائل جن.سی باشه که خوب منطقا باید در کشورهای غربی آمار طلاق خیلی باید پائینتر از ایران باشه!!! در آمریکا آمار طلاق به قدری زیاد شده که طلاق داره تبدیل به یک هنجار اجتماعی میشه و در ازاش به هم هدیه میدن!!!
میدونین قضیه چی؟ مسئله همون عدم قبول واقعیت هست! طرف نمیخواد قبول کنه که این رواج بی بند و باری و هرزگی جن.سی هست که آمار طلاق رو به شدت برده بالا و کسی دیگه خودش رو ملزم نمیدونه از نظر فیزیکی و یا روحی به همسرش وفادار بمونه.
در ایران خودمون هم آمار بگیرید ببینید از کی آمار طلاق فزاینده بوده؟
از نظر من بی بندوباری جن.سی محکمترین ضربه به بنیاد خانواده است. شما خودتون رو بگذارید جای مردی که مدام خانم جوان دیگری بهش پیشنهاد میده و میگه از نظر مالی خودش تامینه. به نظر شما اگه این مرد پایبند به اخلاق و مذهب نباشه چند در صد احتمال داره به همسرش وفادار بمونه؟! حالت عکس هم همینطور. جای زن و مرد رو عوض کنید. فرقی نمیکنه.
سوما آخه چه آموزشی؟ این چه نوع آموزشیه؟ من خط به خط پست از آموزش جن.سی تا ادبیات اروتیک… از آقای الف رو تائید میکنم در این مورد.

دوم اینکه دلم میخواد خواهش کنم که از این اصطاح تابوشکنی استفاده ابزاری نکنید! تابوشکنی این نیست که شخص با یک اسم مستعار و در حالیکه اذعان میکنه در دنیای واقعی قادر به گفتن حرفاش نیست، بیاد و اظهار فضل کنه! تابوشکنی تعاریف مشخصی داره! لطفا مستعار نویسی و از نظر من بی خیال نویسی رو معادل تابوشکنی ندونید! مرسی.

* حالا اصلن دو تا سوال فارغ از اعتقاد به هر نوع مذهب یا دین و یا اخلاقی:
اول: شمایی که با روابط جنصی آزاد موافقید جایگاهش رو در خانواده و ازدواج هم می پسندید؟ یعنی مثلا شما آقا و یا خانوم که میگی باهاش مشکلی نداری و از نظر شما زننده نیست، اگه شما یه روزی ازدواج کنی و یا همین الان بفهمی که زنت و یا شوهرت یا پارتنرت با اطلاع و یا بدون اطلاع شما، همزمان با یک یا چند نفر دیگه روابط جنصی آزاد داره و از جزئیات رابطه تون هم واسشون تعریف می کنه از نظر شما مشکلی نداره و قابل هضمه؟!
منطقا باید تعریف روابط جنصی آزادی که میگین قبولش دارید باید این باشه که این موضوع حتی اگه بدون اطلاع شما صورت بگیره مسئله بسیار عادی ای باشه؟!
عمیقا و قلبا در خلوت خودتونم میتونین چنین چیزی رو هضم کنین؟! پس جایگاه خانواده و یا مفاهیمی مثل حریم خصوصی از نظر شما چیه؟! دلم میخواد صادقانه به این سوال جواب بدید!
دوم: شما می پسندید که زن و یا شوهر و یا اصلا چیزی که در این وبلاگستان مده، دوست پسر یا دوست دخترتون از جزئیات روابط تون و مشکلاتی که قاعدتا شخصی هستن برای شما، در یک جای عمومی بنویسه؟! براتون قابل هضمه از نقاط ضعفتون توی اینترنت بگه و یا حتی نقاط قوتتون؟ و یا جز به جز رابطه رو شرح بده که چه عملیاتی حین و قبل و بعدش انجام شده؟! اگه چنین چیزیو خانواده و یا دوستانتون یا همکارانتون بخونن، از نظر شما هیچ ایرادی نداره؟

۸۷ نظر

  1. حمید رضا (کاغذ پاره) ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۱:۴۵ ق.ظ

    باهات تا حدودی موافقم ،ولی دلیلش اینه افرادی که این مسایلو قبول ندارند اهل وبلاگنویسی و اینجور چیزها نیستند،اصلا نمیخواهند وقت بگذارند و عقیده و حرفشونو بگن بعضیها اصلا اینجور چیزها را قبول ندارند.ولی در رابطه با مستعار نویسی فکر نمیکنم دلیلت موجه باشه ،که همه باید از اسم واقعی استفاده کنند من خودم اگر چنین کاری میکردم تا الان از کار و زندگی افتاده بودم اونوقت دیگه حتی پول همین اینترنتی که دارم برات کامنت میذارم را هم نداشتم.موفق باشی

    جواب به این نظر

    عابدیان Reply:

    حضور آگاهانه
    اندشه ولایت مدارانه
    حضور حداکثری
    تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و معیار های مطرح شده
    ملاک ها و شاخص های کاندیدای اصلح با توجه به آیات و روایات:
    ۱- ایمان و تقوا
    ۲- کاردان و لایق
    ۳- بانشاط / پرکار / با برنامه
    ۴- تبعیت از ولایت فقیه
    ۵- انقلابی و مجاهد در راه خدا
    ۶- روحیه خدمتگذاری
    ۷- شجاع و قاطع
    ۸- خوش خلقی
    ۹- سخت گیر در مصرف بیت المال
    ۱۰- برخرداری از شعور سیاسی
    ۱۱- سابقه خوب و روشن
    ۱۲- سوز و عشق به دین و مردم
    دیدگاه های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخاب اصلح:

    ۱- متعهد به اسلام:افرادی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام بوده، شرقی و غربی نباشد، بر صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند. (امام خمینی (ره))

    سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی بدهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی معتقد باشد. (مقام معظم رهبری)س

    ۲- عدم وابستگی به فرهنگ بیگانه:

    مراقب باشید به بهانه نوآوری و روشنفکری تحت تأثیر فرهنگ سلطه جویی بیگانه قرار نگیرید. (مقام معظم رهبری)

    ۳- صاحب درک و فهم سیاسی:

    انتخاب شونده باید دارای درک و فهم سیاسی باشد و مسائل کشور را بفهمد، هم مسائل خارجی و توطئه دشمنان را و هم مسائل داخلی را… احساس مسئولیت، دلسوزی و وجدان سیاسی داشته باشد. (مقام معظم رهبری)

    ۴- ساده زیستی:

    اگر بخواهید بی خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابر قدرتان و سلاحهای پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از میدان به در نکند خود را به ساده زیستن عادت دهید و از تعلق قلب به مال و منال و جاه مقام بپرهیزید. مردان بزرگ که خدمتهای بزرگ برای ملتهای خود کرده اند اکثراً ساده زیست و بی علاقه به زخارف دنیا بوده اند. اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول کار است، ولی آرمانهای نظام جمهوری اسلامی را آنطور که امام ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسم پیدا کرده در دلش قبول ندارد اشغال آن پست برای او حرام شرعی است. (مقام معظم رهبری)

    مقام معظم رهبری در اجتماع پر ششکوه مردم بیجار فرمودند: « به کسانی رأی دهید که راه امام را ادامه دهند و ایستادگی در برابر زور گویان جهان را یک ارزش بداند. »

    رسول اکرم (ص) میفرماید: « هر کس شخصی را مأمور رسیدگی به امور مردم نماید در حالی که میداند در میان مردم شخصی بهتر از او و آشناتر به کتاب خدا و سنت پیامبرش وجود دارد به یقین به خدا و پیامبرش و مسلمین خیانت کرده است. » (الغدیر۲۹۱/۸)

    جواب به این نظر

  2. حسینی ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۲:۰۶ ب.ظ

    حالا چیه یه مدت همه گیر دادند به این مسائل جن + سی!
    با حرفهات درباره اینکه وبلاگستانیها نماینده واقعی جامعه نیستند موافقم….

    جواب به این نظر

  3. unknown buddy ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۲:۱۰ ب.ظ

    ۱٫ تو انتخابات تقلب شده…خاتمی کروبی معین اینا خودشون می گن تقلب شده ما دیگه چی کاره هستیم ….

    ۲٫ جنسی با جن.سی چه فرقی داره؟

    ۳٫هیچ جای دنیا روابط آزاد جنسی به این معنی نیست که همزمان با چند نفر باشی و اشکالی نداشته باشه … من خودم با روابط جنسی قبل از ازدواج مخالفم …اما این که همه فکر میکنن مثلا تو آمریکا همه صبح تا شب مشغول روابط جنسی آزاد هستن یا بدون اطلاع همسرشون با بقیه رابطه دارن اشتباهه …

    ۴٫ مشکلاتی که تو جامعه ما هست از نظر مسایل جنسی تو سایر کشور ها هم هست … منتها اونجا می گن :وقتی مرد راضی زن هم راضی پس چی کارست قاضی؟
    فکر نکنین تو کشورهای غربی همه دارن از روابط ازاد جنسی لذت میبرن و هیچکس نگران هیچ چیز نیست …

    ۵٫مافیای وبلاگ نویسی دیگه چیه بابا …. مگه با هر ویزیتوری که میاد وبلاگ من یا شما رو می خونه پولی چیزی به ما میرسه که مافیا هم ایجاد بشه … اسمش مافیا نیست ….یه عده هستن دور هم خوشن همینجوری اشکالی هم نداره …

    جواب به این نظر

  4. Amir ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۲:۳۸ ب.ظ

    خیلی کوبنده حرف میزنی ٬ از لهن صحبتت خیلی خوشم اومد ٬ تا حد زیادی هم حرفات برام قابل قبول هست .

    جواب به این نظر

  5. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۲:۴۰ ب.ظ

    به آقای unknown buddy :

    ببین وقتی شما رو چیزی تبلیغ میکنی باید از عواقبش هم مطلع باشی. خیلی از اعمال ما نتایجی که به بار دارند از خود اون عمل بار گناهش بیشتر
    نمونه اش یکی همین ترویج آزادی جن.سی و پور/نو نویسی و مسائلی از این دسته

    بعدش چرا آزادی جن/سی به معنای این نیست که با چند نفر باشی؟ مگه این حضرات شعارشون این نیست که بنده مالک بدن خودمم پس میدونم باهاش چیکار کنم؟!

    خوب حتما زنش و یا شوهرشم مالک بدنشه! پس راضیه با چند نفر باشه! سوال من این بود که ایا این از نظر اونها قابل هضمه؟!
    فکر میکردم واضحه!

    * در ضمن فرق جن.سی با چیزی که شما نوشتید اینه که حداقل اینطوری ۴ نفر با سرچ این کلمه نمیان وبلاگ من! من دنبال ویزیتور اینطوری نیستم!!

    جواب به این نظر

  6. مریم ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۲:۴۸ ب.ظ

    خوب من نمی دونم چرا همش با این پست های اخیرت مشکل دارم.آقا چی کارداری مردم چی می نویسن یا برای چی.بذار ملت حالشونو بکنن.مافیا کیلو چنده؟به نظر من همه رو با یه چشم دیدن خیلی اشتباه تره.بعدشم مثلن اونایی که دارن آی تی می نویسن الان خیلی زن گرفتن یا توجه دخترا رو جلب کردن؟(من که فکر نمی کنم و همیشه فکر میکنم خیلی خوش به حالشونه که ۴ تا مطلب مفید و درست و درمون میذارن تا بقیه بخونن)بعدشم به این موضوع توجه کن که خودت هم متهم هستی به مافیای خلاف جهت حرکت کردن(مثل اینایی که میان می گن تو هودر دومی و….).خوب حالا خوبه یکی هم این طوری باهات برخورد کنه در حالیکه هیچ ربطی به هودر و امثال هودر نداری؟ .یه تحلیل کلی هم که بخوایم بکنیم اینه که متاسفانه ما ایرانی ها(یا شایدم همه مردم دنیا) عادت داریم بشینیم بقیه رو زیر ذربین بگیریم و بر اساس تصورات خودمون براشون داستان هم بسازیم.بعد بر اساس اون داستان دوباره نقدشون کنیم.بعدشم فحش بشنویم بعد دوباره داستان بسازیم و…

    جواب به این نظر

  7. فرزانه ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۲:۵۳ ب.ظ

    دوست عزیز

    سلام، کاملا با نظر شما موافقم. ظاهرا واژه خانواده مدتهاست که قدیمی شده.

    جواب به این نظر

  8. مریم ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۲:۵۶ ب.ظ

    در مورد اینکه اینترنت رو نباید جد گرفت باهات موافقم.کلن آدم های مجازی با آدم های واقعی خیلی توفیر دارن.خوب طبیعی هم هست.وقتی فضای دانشگاه با فضای کل جامعه اینقدر فرق می کنن دیگه اینترنت که جای خود داره.کلن قشر عامه مردم خیلی با قشر تحصیل کرده مواضعشون فرق می کنه.اما این دلیل نمیشه که بگیم تقلب نشده.منم پای صندوق بودم و متاسفم بگم که خیلی ضایع تقلب می کنن.و به این نتیجه رسیدم اصلن از اولشم همه تقلب می کردن.ای بابا :(

    جواب به این نظر

  9. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱:۰۸ ب.ظ

    به مریم:
    اتفاقا من اصلا با وبلاگای آی تی مشکلی ندارم
    همونطوری که نوشتم رقابت اونها بر سر مطلب تکنولوژیک جدیده اینکه خوبی
    بحث من روی نوع دوم بود
    در ضمن شاید به جای مافیا باید میگفتم باند
    مافیا بار اجتماعی خوبی نداره

    جواب به این نظر

  10. مهرداد ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱:۲۴ ب.ظ

    سلام
    با نظرت در مورد اینکه وبلاگستان نماینده واقعی جامعه نیست موافقم اما در مورد مافیا خیر. چون وقتی صحبت از مافیا میشه همه ذهن ها میره سمت سودجویی های اقتصادی خاص که به نظر نمیرسه وبلاگ نویسی اگه نون کسی رو آجر نکونه ؛ پول هنگفت به کسی برسونه (;

    جواب به این نظر

  11. امیر ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱:۴۱ ب.ظ

    اینترتو باید تو جهان ارتباطات وجنگ رسانه ها جدی گرفت آره مردم و دولت ما جدی نگرفتن پس نباید انتظار داشت تو ایران وبلاگ نویس ها بتونن موثر باشن تو ایران# نه تنها اینترنت بلکه روزنامه ها هم در شرایط تاثیر گذاری نیستن تو ایران فقط تلویزیون که تاثیر میذاره و کانالای مبتذل ماهواره کسی اهل مطالعه کم میشه یافت.

    من هم معتقد نیستم تو انتخابات ودر شمارش آرا تقلب میشه بلکه معتقدم زمانی تقلب میشه که یک عده به دلیل ایکه نظرشون مخالف نظر ماست باید از گردونه حذف #بشن این یه جور تقلبه

    به نطر من به این شکلی که تو میگی وبا اون مفهوم مافیا نیست#

    و فکر نکنم هیچ آدم عاقلی معتقد به تشکیل خونواده باشه از طرفی به همسرش اجازه بده با کس دیگه ای سکس کنه به نظر من طرح مساله آزادی با اینکه ما# آزاد باشیم تا به وسیله این آزادی‌؛ آزادی دیگران روخدشه دار کنیم پس آزادی بی حد وحصر نیست وتو هر کشوری قانون میزان آزادی افرادرو معلوم میکنه مثلا تو خیلی از کشورها هر کسی نمیتونه هر جایی سیگار بکشه یا خیلی موارد از این دست

    جواب به این نظر

  12. مَتَتی ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۲:۰۲ ب.ظ

    ۱- چند روزی در وبلاگستان نبودم. الان اومدم و مطالب جدید و چالش برانگیزت رو خوندم.
    ۲- با اینکه باید اخلاقیات رو رعایت کرد کاملاً موافقم.
    ۳- کمی البته تند می ری. هر دو جنس به هم نیاز دارند. خدا هم راه های معقولش رو نبسته!
    ۴- آموزش درست جنسی هم واجبه و واجبه! اما نه اینکه هر ننه قمر با اپسیلون معلومات در این باره خاطرات همخوابگیش رو با عنوان آموزش جا بزنه.
    ۵- قضیه وبلاگستان رو امنیتی نکن. مافیا چه صیغه ایه؟ «جوگیر شدن» با مافیا خیلی تفاوت داره.

    جواب به این نظر

  13. Silence ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۲:۱۱ ب.ظ

    “”"اگه این مرد پایبند به اخلاق و مذهب نباشه چند در صد احتمال داره به همسرش وفادار بمونه؟! حالت عکس هم همینطور. جای زن و مرد رو عوض کنید. فرقی نمیکنه.”"”
    ببخشید…وفاداری یا خلافش توی این قضیه…چه ربطی به مذهب داره؟…

    جواب به این نظر

  14. میم نقطه ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۲:۲۱ ب.ظ

    سلام
    نظرم در مورد این پستتون اینه که دمتون گرم یا به عبارت بهتر: ای رحمت بر اون شیر پاکی که خوردید!
    این بحثهای جنسی توی نت سه دسته هستند:
    یکدسته که معمولا” توی سایتهای خدمات رسانی که نقش مثلا” مجلات خانوادگی رو توی نت ایفا می کنن منتشر میشه ،که اغلب هم برای اینکه فیلتر نشن خوشبختانه از چرت و پرت گویی و هذیان گفتن پرهیز می کنن , و مطالب مفید فایده هم ارائه میدن

    دسته ی دوم: مثل رادیو زمانه با توجه به منابع مشکوک تامین مالی و وابستگی به افرادی مثل فرح کریمی(از نیرو های سابق فرهنگی مجاهدین خلق و نماینده سابق پارلمان هلند و عضو حزب صهیونیستی سبز هلند) به اخبار عادی و اطلاعات عادیشون هم نمیشه اعتماد کرد چه برسه به ورود مشکوکشون به عرصه جنسیتی! البته در این خصوص انتشار تصاویر یا نقاشی های(صکث!) و استفاده از اونها در مطالبی که شاید اصلا بعد جنسیتیش کم باشه مثل (فرض کنید تغییر جنسیت یا سیاست جمهوری اسلامی در مورد جنسیت) در واقع بیشتر عادی سازی فضای بی بند و باری برای ما مخاطبهای داخل ایرانه!

    دسته ی سوم هم: اغلب بنظرم یه عده عقده ای و غرب زده هستند،آدمهایی که توی ماهواره یا نت کثافت کاریهای اونطرفیها رو میبینند وحمل بر خریتشون میشه که اینچیزها کلاس داره و جذب مخاطب داره و نشونه ی پیشرفته و دق میخورن که اینطرف از این بدبختی ها نیست به همین دلیل سعی می کنن خودشون و افکار و نوشته هاشون رو شبیه کنن!
    و از اونها میشن!

    جواب به این نظر

  15. theyoungman ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۲:۲۷ ب.ظ

    صدای فکرت خیلی بلنده. زنگ می زنم ۱۱۰ آ….:دی

    جواب به این نظر

  16. علی ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۲:۳۶ ب.ظ

    خوب در زمینه انتخابات معلومه که همه چیز در اینترنت نیست و این که پیش بینی کرده بودی معین رای نمیاره هیچ کس فکر نمی کرد معین رای بیاره ولی این که میگی آدم ضعیفی بوده در مقابل کی؟و مگه بقیه از اون قویتر بودند؟مثل پیروز انتخابات.یعنی از معین قویتره؟؟؟؟
    در مورد مسایل جن سی هم این بحث بسیار عمیق تر از این حرفهاست.همچنین آزادی اون.یک پسر و یک دختر در سنی که معمولا خیلی پایینه به این نتیجه میرسند که باید ازدواج کنند.چند سال بعد می فهمند که اصلا به درد هم نمی خورند.خوب راه حل در ایران چیه؟و میشه به راحتی از هم جدا شد؟و یا مجبورند به ادامه زندگی به هر نحو ممکن که شاید مرگی باشه تدریجی.و طبق آمار رسمی مهمترین عامل طلاق در ایران مشکلات جن سی هست.خوب چه راهی وجود داره که این مشکلات قبل از ازدواج حل بشه؟اصلا در ایران راهی وجود داره؟در کشورهای دیگه یک پسر و دختر به این راحتی ازدواج نمی کنند ولی بعد از ازدواج معمولا خانواده خیلی محکمتر از چیزی که ما در ایران داریم.و اگر یک فرد رو شما دارای اختیار بر جسم و تنش نمی دونید پس کی صاحب اختیاره بر جسم بدن شخص؟همسرش؟
    و خیانت اگر بشه نامش رو گذاشت مگه فقط جسمیه؟مگر شما میتونید اگر در ذهنتون عاشق کسی شدید به خودتون هم دروغ بگید اگر حتی اون رابطه به سک س نرسه.ولی وجود داره.در فکرت و روحت هست.و مطمین باش اگر کار به جایی برسه که رابطه جنسی بین دو نفر بوجود بیاد اون خانواده مدتها قبل از اون از بین رفته بوده و ما فقط داریم ظاهر رو میبینم که خوبند و خوش.
    و برای همین میگم که این بحث فوق العاده حساس و پیچیده است.نمیشه به راحتی حکم صادر کرد و گفت که اشتباه هست.به همین راحتی در حالی که نمی دونی در روح اون افراد چی میگذره.

    جواب به این نظر

  17. amir ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۲:۴۸ ب.ظ

    لحن حرفات درباره اصلاح طلبان زیادی شبیه فارس و رجا نیوز و کیهان بود. یه بار دیگه این نوشته هات رو بخون “بماند که به خاطر گند برخی از اصلاح طلبان (که عملا خودشان قبر خودشان رو کندند و بیشتر به خودشان ضربه زدند) شورای نگهبان برخی از اونها رو رد صلاحیت کرده بود. اما به هر حال لیست کاملی از اونها در دسترس عموم بود.
    خواهشا باز هم از این حرفهای مسخره نزنید که در انتخابات تقلب شده! این رو میتونین از خبرنگارانی که در وزارت کشور هستند و یا دوستانتون که پای صندوقهای رای هستند بپرسید که چند درصد ممکنه در انتخاباتی تقلب بشه؟! برای یکبار هم که شده واقعیت رو قبول کنید و فکر کنید!”
    من فکر کنم فارس روش نشه اینقدر صریح چنین جملات گهرباری بگه اما شاید کیهان و رجا با کمی پر رو بازی همچین حرف هایی بزنند.
    زهرا خانوم برای انتقاد از فمیست ها فمینیست نما نیازی به خیال بافی و کوبیدن اصلاح طلبان نبود. برام خیلی جالبه اینقدر به اصول گرایی علاقه مند شدی از سابقه نوشته هات همچنین رویه ای برام عجیبه

    جواب به این نظر

  18. amir ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۲:۵۴ ب.ظ

    در ضمن اینکه آدمی رئیس جمهور فعلی رو نسبت به آدمی مثل دکتر معین قوی تر بدونه واقعا شاهکاره. همون دکتر معین که می گه ضعیف بدون استفاده از سازمان رای همیشگی جناح راست و بدون رانت داشتن رسانه های دولتی مثل تلویزیون و روزنامه های پرتیراژ همشهری و جام جم اختلاف رایش با احمدی نژاد بیشتر از دو میلیون رای نبود.

    جواب به این نظر

  19. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۳:۰۳ ب.ظ

    به امیر:
    اشتباه شما اینه که فکر می کنید اولا من احمدی نژاد را قبول دارم!!
    دوم اینکه فکر می کنید من اصول گرا هستم!

    مورد اول که واضح بود. در مورد دوم بگم که من نه از اصلاح طلبان خوشم و نه از اصول گراها! در ضمن باز کیهان رو شنیدم ولی رجا رو واقعا نمیدونم چیه؟!!!

    من هیچ وقت یادم نمیاد که از حزب خاصی طرفداری کرده باشم و بگم فلانی خوبه و فلانی بد! هیچوقت هم یادم نیست که موقع انتخابات با توجه به حزب خاصی به کسی رای داده باشم و یا در این وبلاگ نوشته باشم!

    شما اصلا حرف منو متوجه نشدید! شاید به خاطر برداشت اولتون سریع موضع گرفتید! به نسبت خاتمی معین فرد ضعیفی محسوب میشه از نظر من!

    جواب به این نظر

  20. مرد تنها ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۳:۱۹ ب.ظ

    هنوز که بحث این چیزاست که.تموم نشد؟ :)

    جواب به این نظر

  21. parvin ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۴:۱۱ ب.ظ

    salam zahra joon.

    inke nazar va aghide dari kheili khobe, vali heifim omad behet nagam keh behtare kami mianerootar bashi, ghazie ine keh man chand vaghte webloge to ra mikhonam, mibinam vase tamame nazaratet besyar pa feshari mikoni, in momkene barat gereon tamom beshe. ghabool kon keh gahi age nazari motafavet az to bashe lozooman bad nist. manzooram aslan in webloghaye Sexi nist keh hale mano ham beh ham mizane, vali khob bayad vojode on adamha ra ham ghabool kard.

    جواب به این نظر

  22. amirepir ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۴:۴۲ ب.ظ

    زهرا خانوم ، سلام ، بنظر من :
    ۱- زیبنده شما نیست که حتی در جواب مخالفان از این جملات ” بدرد عمشون میخوره” استفاده کنید .
    ۲- گفته اید : “… نباید اینترنت رو جدی گرفت… ” صرفنظر از اینکه هواداران گروهای سیاسی به نتیجه مطلوب خود دست نیافتند اما… حداقل در جامعه ایران ، بنا به آمار؛ اکثر کسانی که از اینترنت استفاده میکنند ، با ارزیابی شاخص های مدرک تحصیلی و جمعیت کشور ؛ جوان و تحصیلکرده هستند ، و با بررسی شاخص های دیگر و مرور این فضا ، میتوان گفت که گفتمان غالب در فضای مجازی مربوط به تقسیمبندی های سیاسی ایران ، گفتمان اصلاح طلبی است . با این دید که خواست و آرمان قشر جوان و تحصیلکرده کشور در نحوه مدیریت و برنامه ریزی کشور بسیار موثر است و اصولا اختلافات و تناقضات پیش امده در سیاستهای کشورناشی از همین عدم توجه است ، اتفاقا برنامه ریزان و مسئولین گفتمان سیاسی غالب را باید جدی بگیرند … که البته با فیلتر کردن سایتها این مساله دقیقا جدی گرفته شده است !
    ۳- اینکه معین آدم ضعیفی است ، نمیدانم شاخص شما چیست؟ ترازو وزن کشی و آزمایشات پزشکی؟ کارنامه مدیریت و عملکرد و …؟ به دل نگیرید خواستم شوخی کرده باشم …. ببنید در ابتدا این اسامی اصلاح طلب و اصول گرا را دور بریزید . خب ، وقتی شما بهمراه یک گروه اعتقاد به کاری دارید ؛ برای انجام آن میباید حرکت کنید ، حال در این دوره حرکت ، یا افراد تیم شما قوی هستند یا خیر ، یا در نیمه راه خیانت میکنند یا خیر و هزار تا اگر و امای دیگر … مسابقه ” دو امدادی ” را در نظر بگیرید . باید نفر اول چوب را به نفر بعدی برساند و همینطور تا آخر … اصلاحات یا اصول گرایی یا هرچی شما اسمش را بگذارید ، مثل همین مسابقه هستند ، اگر چه اعضای تیم مهم هستند اما نباید قائم به انها باشند، مهم راه و مسیر و آرمان است ،باید ادامه داد چه با ادم قوی ‌، چه با ادم ضعیف .
    ۴- از تئوری که بگذریم ، داستان انتخابات احتیاج به تحلیل دارد :
    الف – یک سوال ؟ مگر احمدی نژاد ، محسن رضایی ، لاریجانی ، قالیباف جزء تیم راستی ها نبودند ؟ مگر کروبی ، معین ، مهر علیزاده و تا حدودی رفسنجانی جزء تیم چپی ها نبودند ؟ هر آدمی که خود را سیاستمدار بداند ، میداند که وقتی رقیبش ، هم مسلک وهمفکرش باشد بطور حتم آرای هوادران تقسیم خواهد شد و امکان اینکه رقیب مخالف و غیر هم مسلکش ببرد زیاد است ، حال چرا اینگونه نشد که عقلای جناح راست یا چپ نهایت هر کدامشان به یک کاندیدا برسند ؟ …. در اردو گاه چپ ، آقای کروبی نزدیک به ۷۰ سال سن دارند و به گفته خودشان در محفل خصوصی این آخرین شانس شان است که در خدمت اسلام و انقلاب باشند و کنار نخواهند رفت . فضای بی اعتمادی بین آقای رفسنجانی و اصلاح طلبان ,وجود داشت چرا که در ابتدای ریاست جمهوری افرادی نظیر گنجی و عبدی اور را کوبیده بودند و… معین گزینه نهایی بود ، نتایج نظر سنجی هم گویای این بود که مهم اصل و آرمان است و نباید وقتی از رفسنجانی انتقاد میکنیم ، مجددا به او رجوع کنیم و…. پس از مرحله اول ، حکایت ادامه راه و انتخاب بین بد و بدتر بود . ….. در اردوگاه راست ، نظر اصلی این است که در کنار کسب موفقیت ، فرد شاخصی بوجود نیاید که بعد ها پتانسیل رهبر شدن بمفهوم عام را داشته باشد ، بعنوان مثال در ارتش و سپاه درجات نظامی سپهبد و ارتشبد داریم ، اما بغیر سر لشگرصیاد شیرازی انهم پس از کشته شدنش ، کس دیگری ارتقاء نمی یابد .که اثبات وتوضیح بیشتر در حوصله این مقال نمیگنجد .بگذریم ، لپ مطلب اگر دیدی که این تغییرات در وبلاگها و سایت ها اتفاق افتاد ، همه و همه ناظر به این مساله است که شرط موفقیت پیروی و همراهی از عقل جمعی گفتمان غالب است حال چه اتفاقاتی در این بین و در جامعه میافتد ، توضیح دیگری میطلبد .
    ب‌- طبیعی است وقتی ۲۲ میلیون نفر به خاتمی و همفکرانش رای بدهند و تغییری مشاهد نکنند ، دلسرد شده و مردم را به سکوت سوق دهند ، مهم این است که آنها به زعم خود به وظیفه شان عمل کرده اند حال اعلام این تصمیم بروی جامعه هدف تاثیر گذار بوده یا خیر ،بحث دیگری است . اما هر فرد دلسوز و عادی ساده ترین کار را همین انتشار این مساله از وبلاگ یافته به امید اینکه تاثیر بگذارد پس نمیتوان آنها را محکوم کرد یا به استهزاء گرفت دقیقا مثل شما که فکر مذهبی خود را مینویسید به امید اینکه تاثیر بگذارد و کمی این ابتذال جمع گردد .
    ت‌- مساله تقلب ، را نمیشود راحت اثبات کرد . اما وجود دارد ، اگر میتوانستید با چند فرماندار بازنشسته و یا بازرسی سر صندوق دوست میشدید ، راز آن را متوجه میشدید .اما فرض میکنیم هیچ تقلبی صورت نگرفته باشد . و مجددا فرض میکنیم در همین فضای وب میخواهیم نماینده معرفی کنیم ، آنچه که بذهن میاید، هر کس بیشترین کامنتگذار را دارد ، پتانسیل خوبی برای کاندیدا شدن دارد ، بعد بررسی معلوم شد یک سایت پو ر ن و چند سایت اجتماعی و مذهبی بیشترین کلیک را دارند ، به عبارت دیگر اگر اینها کاندید شوند بطور حتم رای خواهند آورد ، حال چگونه است که یکی از وبلاگهای مذهبی را که میدانید طرفدارش حتی از سایت پو ر ن هم بیشتر است ؛ اجازه کاندیدا شدن نمیدهید ؟ خب بنظر شما این انتخابات حتی بدون تقلب هم ارزشی دارد؟ میتوانید به سایت اعلمی سر بزنید . سابقه رد صلاحیت شدگان را مطالعه کنید و … طبیعی است که فقط طرفداران یک فکر در انتخابات شرکت میکنند چه لیست رقیب باشد و چه نباشد . مشارکت تهران ۲۷ درصد بود پس خواهشن اینطوری تحلیل نکنید . حال اینکه چرا این مردم نیامدند ، بحث دارد و لپ کلام عیب از رهبران اصلاحات بود .اما فراموش نکنید که هدف همان مسابقه دو است . این مطلب از بهنود را مطالعه کن : http://radiozamaaneh.com/special/2008/04/post_515.html

    4- … و اما در مورد مسائل ج ن س ی :
    در کلیت موضوع با شما موافقم اما ، ریشه یابی این مساله بسیار مهم است که چرا این قدر گسترده شده است . .که باز به مسائل سیاسی و موضوع چپ و راست و مشکلات حکومت ایدئولوژیک خواهیم رسید …….
    در مورد بالا رفتن امار طلاق به بیش از ۵۰درصد ، لا اقل مطمئنم که در ایران بخاطر بی بندوباری که نوشتی نیست. … اگر خواستید توضیح میدهم .

    جواب به این نظر

  23. turk ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۵:۰۸ ب.ظ

    ۱-من فکر میکنم تو فقط بخاطر همین وبلاگت پول میگیری.چون همش روی وبلاگت آنلاینی! و همه وقتت صرف همین کار میشه!
    ۲- ۴ کامنت منو سانسور کردی علتش چی بود؟

    جواب به این نظر

  24. کمانگیر ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۵:۱۱ ب.ظ

    سلام زهرا جان. :) (یعنی اینجا بودیم و اینا)

    جواب به این نظر

  25. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۵:۳۳ ب.ظ

    برای اون پست املانه ات که توی وبلاگستان مسخره خاص و عام شدی. پست قبلیتم که همش تو دهنی خوردی. تو دیگه چقدر بی عاری. روت میشه باز بیای چرت و پرت بنویسی؟یه کم آرامش خودت رو حفظ کن چون ممکنه سکته کنی بمیری و دیگه توی وبلاگستان کسی نباشه که ملت بهش بخندند.

    جواب به این نظر

  26. caramelbanoo ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۵:۳۴ ب.ظ

    ajab hooshe siasi,ejtemayi,elmi,…
    ZAHRA FOR PRESIDENTT!!!

    جواب به این نظر

  27. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۵:۳۹ ب.ظ

    خب گفتند به معین رای بدید این چه اشکالی داره؟اونها تبلیغ خودشون رو کردند تبلیغ شخصی رو کردند که میخواستند . حالا بر مبنای اینکه احتمالا این شخص ممکنه پیروز انتصابات نشه بیاند و نظرشون رو نگند؟یا بیاند احمقی نژاد رو معرفی کنند؟یه کم عقلی!!! البته اگر داری به کار بینداز تا اینقدر مضحک نویسی نکنی.

    جواب به این نظر

  28. مژگان ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۵:۴۳ ب.ظ

    یا شور باید باشیم یا بی نمک ! من نمی دونم کی به آزادی جن سی اینجوری که شما بهش اشاره کردید باور داره ؟ ولی اگه یه همچین کسی هست بدونید یا خودش چیزه !! یا بلانسبت ماهارو همون یه چیز فرض کرده ! مطمئنا هیچ انسانی اینجور ازادی جن سی رو قبول نداره اینکه زن یا شوهر براحتی بهم خیانت کنن وال وبلی که شما نوشتید!…… بعدش هم بذارید یه چیزی رو اینجا بگم این اعداد وارقامی که بعنوان امار ازشون استفاده می کنید اصلا درست وتایید شده نیستن . کدوم هاتون شده یه چند روزی رو تو مراکز بهداشت باشید یا چند قدم بالاتر اون بالا بالا ها وبا اعداد حقیقی سر وکار داشته باشید؟ فکرمی کنید اون اماری که درمورد ایدز تو ایران می گن واقعی اس؟ فکر می کنید اون علل هایی که باعث انتقال ایدز تو ایرانه علل های حقیقی اس؟….نه جونم ….این خبرا که شماها فکر می کنید نیست .اونقدری رشد جمعیت ایدز بالاس ودامنگیر سنهای پایین تر وداره می گیره که دولت نمیخواد دستشو رو کنه ! من اینو می گم آزادی جن سی .اینکه واقعا درست وحسابی تو مدارس ویا صدا وسیما اموزش بدند.اینکه یه دختر یا یه پسر از هزار ویه سوراخ که بیشترشون هم تحریف شده وغلو شده اس اطلاعات جن سی نگیرن ! اینکه یه پسر بدونه اونی که داره تو فیلم می بینه واقعا کلی فاصله تا حقیقت داره !…موشکافی کنم ؟…خیلی از پسرها اولین تجربه اشون با یه روسپی بدست میارن ومسلما اون مثل زن اینده ادم نیست .خیلی ها چیزهایی رو که تو فیلم می بیین می کنن ملکه ذهنشون وفکر می کنن که می تونن ساعتها بعله ساعتها اون عمل وانجام بدن وبعد هم که نمی تونن سرد مزاجی جن سی می گیرن ! خیلی ها فکر می کنن بدن با بدن متفاوته وهر کدوم می تونن یه لذت داشته باشن و…و..و.. که در یه کامنت دونی نمی گنجه.ازادی جن سی این نیست که شورش کنیم ! اینی نیست که اینجا یا هر جای دیگه که مثل اینجا بهش پرداخت شده بهش نگاه کنیم .ازادی جن سی داشتن اطلاعات درست ومفید وکسب اون از تو جامعه با روش درسته مثل همون جاهایی که شماه بهش اشاره کردید وگفتید مثلا امار طلاق اونجا ها هم بالاس…نه جونم ….اونجا از تو مدرس از تو رادیو وتلویزیون واموزش به بچه ها یاد می دن .اونجا هم زنها نسبت به شوهرهاشون وهمینطور شوهرهاشون نسبت به زنها تعهد دارن .چرا چهره ممالک دیگه رو میام خدشه دار کینم که خودمون وتوجیه کنیم ؟ اونجا هم یکی مثل جنیفر لوپرز _ در حد مثال وگرنه من نه ایشون ومی شناسم ونه علاقه چندانی بهش دارم _ وقتی شوهرش سر از این کلاب های انچنانی در میاره روابطش باهاش رو به تیرگی میره واز هم جدا میشن .اصلا کی گفته که اونجا هر کی به هرکیه؟ بابا یه عده هستن که کارشون اینه وگرنه بخدا به پیغمبر وبه هر کسی که شماها می پرستید اونها هم مهربونن اونها هم می فهمند تعهد یعنی چی؟…یکی از دوستام که دانمارکی می گفت : اصلا تو دانمارک اینجوری نیست که یکی بیفته دنبال یکی دیگه ومزاحمت براش ایجاد کنه .اگه از یه نفر خوشش بیاد اونو دعوت به کافی شاپی جایی می کنه .طرف هم اگه دلش خواست میره. می گفت تو ایران تعجب می کنه که وقتی داره با شوهرش راه میره همه نگاهشون می کنن .وحتما شما هم منظور نگاه رو می فهمید وگرنه خود نگاه که کار بدی نیست _ برمی گردنن وچندین بار از فرق سر تا نوک پا وراندازت می کنن _ ای باباااااااا دست بردارید .اونقدری میرید اونور تا از اون طرف بام بیفتید.آزادی جن سی یعنی اینکه منم بعنوان یه زن حق انتخاب شریک جن سی مو داشته باشم .به من بعنوان یه زن حتی تو رختخواب زناشوییم تجا وز نشه…و….و… نه اینهایی که شما گفتید .مطمئن باشید کسی که به این حرفها می گه ازادی جن سی خودش تو اولین قدم می مونه ونمی تونه اونو اجرا کنه! چه عیبی داره قبل از ازدواج من وهمسر اینده ام _ کسی که شرایط اولیه رو داره وحالا می خواهید واقعا درمورد زندگیتون باهاش حرف بزنید …نه صرفا با هر کسی که باهاش احیانا دوست می شید _ با هام مراوده داشته باشیم .بعضی مثلا پرده ها رو برداریم ودرمورد نیازهامون وخواسته هامون حرف بزنیم واگر هم نشد خیلی راحت ماروبخیر واورا بسلامت …هان؟….دلم پر درده…اینجا هم نمی گنجه…..دلم می گیره که یه عده این حرفها روی می گن ازادی یه عده هم چنان گلو ازادی رو فشردن که داره خفه میشه …..هنوز تو همین شهر خودمون …نمیخواد راه دور بریم یا مثلا تو روستاها یا مناطق دورافتاده ! کسانی هستن که شب عروسی پشت در وا می ستن .کسانی هستن که چنان وچنون می کنن با عروس …هنوز شنیده میشه که با لباس سفید رفتی باید با کفن برگردی…هنوز دیده میشه که زن یعنی وسیله لذت دادن واونو تو رابطه ای که دو طرفه اس نادیده می گیرن وهنوز………….

    جواب به این نظر

  29. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۵:۴۷ ب.ظ

    میشه بگی چه گندی کاشتند؟شاید چون زیاد طرفدار دو آتیشه ولایت مستبده فقیه نبودند اینشون ناراحتت کرده. به هر حال ۱۲سگ نگهبان یا به گفته تو شورای… .مبنای رد و تایید صلاحیتش خدمتگزاری به حکومت هست .حالا آن افرادی رو که این شورا رد صلاحیت کرده دلیلش این بوده که مبنای عملکردشون بیشتر خدمت به مردم بوده تا خدمت به حکوت . از این رو رد صلاحیت شدند.

    جواب به این نظر

  30. نازی ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۵:۵۶ ب.ظ

    سلام!
    پستهای اخیرت بدجوری دل چرکینم کرد….بدجوری مقاله های کیهان و برچسب زدنهای هتاکانه ویکطرفه ایرنا و رجا نیوز رو تکرار میکنی…
    واقعا این زهرا اچ بی که داره مینویسه…بعضی وقتا این فکر شیطانی میاد تو سرم که اینا رو کس دیگه ایی نوشته یا از جایی برای نوشتنشون تحت فشاری…
    من همون زهرا اج بی خودمونو میخوام که لباس صورتی بپوشه و موهاشو خرگوشی ببنده و از دست همسایه و استاد و همکار قرقر کنه.. ولی با صفا و صادق باشه……….:((:((:((

    جواب به این نظر

  31. محمد ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۵:۵۹ ب.ظ

    دارم سعی میکنم شما کدوم طرفی هستی‌؟‌!!!
    از این ماهی های بیخیال و ترسو هستی که خودشون رو سپردن به جریان رودخونه یا از نوع ماهی ” آزاد ” که همیشه بر خلاف میل و جریان رودخونه حرکت میکنه و ترسی نداره … .
    امید وارم آزاد صحبت کنی و نه به طرف داری از قشر و یا حذب خاصی .

    جواب به این نظر

  32. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۶:۰۶ ب.ظ

    اگر آن فرد میاد و با نام مستعار مینویسه به دلیل این هست که از دست این رژیم و آدم فروشانش(مانند تو) و چماق به دستاش و عربده کشاش امنیت نمیمونه براش. اگر بیاید و مانند خانم افضلی خودش رو معرفی کنه که میشه حکایش همین که حالا سر این بزرگ زن اومد. ولی تو میتونی حتی شماره شناسنامت رو هم بنویسی چون چیزی نمینویسی که به گونه ای رژیم را ناخوشایند بیاد .جایزه خدمتگزاری جمهوری اسلامی رو هم به خاطر نوشته هان بهت میدند.

    جواب به این نظر

  33. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۶:۱۴ ب.ظ

    در مورد آمار طلاق
    شهر قم شهریه که از در و دیوارش منار و منبر و روضه و روزه و مسجد و چادر سیاه و عمامه سفید و به دمش مذهبی میبندند “شهر مذهبی” ولی همین شهر سالهاسیت که از یکه تازان آمار طلاق در کشور هست.

    جواب به این نظر

  34. جواد ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۶:۱۴ ب.ظ

    سلام
    این مافیا رو نمیدونم از کجا آوردی. ولی کلا موافقم.
    من قبلا هم گفتم اینها از جای دیگه ای میسوزن. آموزش جنسی و تابوشکنی هم بهانه است.

    جواب به این نظر

  35. ساتین ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۷:۱۴ ب.ظ

    چه چیزا که بهم نبافتی
    از انتخابات و اصلاح طلبان تا آزادی جنسی یا بی بند و باری جنسی
    تا افزایش طلاق
    مذهب
    آمریکا
    نهاد ها و سازمان های خارج از کشور
    هیچکدومشونم با هیچ چسبی به مطالبی که اخیرا موضوع این بحث ها شده بود نمی چسبه اصلا موضوع اون وبلاگ ها یه چیز دیگه بود
    از بعضی حرفهات هم مثل تقلب در انتخابات یا ظلم به مسلمانان در ترکیه معلومه چندان اطلاعات جامع و کاملی هم نداری
    این نوشته های اخیرت حالت ماشینی رو تداعی می کنه که ترمزش بریده و افتاده تو سرازیری
    برچسب زدنت هم به افرادی مثل افراد فعال در کمپین یک میلیون امضاء فقط مشمئز کننده است.
    تو خودت وبلاگت معمولا تشکیل شده از مطالب بی مایه و سطحی اینم خودت بارها وبارها شنیدی و گفتی
    اوایل که نهایت هنرت کپی کردن مطالب بقیه بود . یادته؟
    فکر می کنی خودت چه چیز مثبتی به وبلاگستان تا بحال اضافه کردی و بود و ونبودت چه فرقی بحال این جامعه داشته؟
    چه اثر مثبتی ایفا کردی؟
    اما حالا تبدیل شدی به کسی که در کمال وقاحت به بقیه توهین می کنه و هم و غمش برچسب چسبوندن به بقیه است نه روشن ساختن یک نظریه برای بقیه
    لحن حرفهات هم واقعا زشت شده
    بقیه هم بهت تذکر دادند
    یعنی چی عمه ات عمه ات راه انداختی؟

    من از کامنت گذاران بی نام و نشون حرفی نمی زنم. اما وبلاگ دارانی مانند انار ، بلوط ، الیزه و غیره خیلی خیلی متین تر ، معقول تر و در شان یک انسان بالغ می نویسند در مقایسه با این نوشته های تو
    و به نظر من امثال تو هستند که این جامعه رو تهدید می کنمد نه اونها.

    اینم از خواننده ای داشته باش که تو زندگیش ارتباط خارج از ازدواج هرگز نداشته ، اهل خیانت به همسر هم نیست . پس فکر نکن هر کی با تو در این مورد هم عقیده نیست و فکر می کنه پرت و پلا میگی بر چسب بی بند و بار جنسی بهش می چسبه و مشمول اون دو تا سوال آخر پستته.

    جواب به این نظر

  36. فضانورد ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۷:۳۰ ب.ظ

    باهات موافقم و خوشحالم که یکی اومد و این حرفها رو زد…
    ولی؛‌ وقتی عصبانی هستی مطلب ننویس…

    جواب به این نظر

  37. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۷:۵۲ ب.ظ

    در حال حاظر آنچه پیش پا افتاده و نخ نما است عقاید املانه و تمدن گریزانه و مملو از ارادت ِ به جمهوری اسلامی ِ تو هست که هیچ خریداری جز خودت و امثال خودت که بخش کوچکی از جامعه هستید ندارد.نه عقاید بیدار گران و آزاد زنانی که افکار چونان تویی را که جز پس رفت و عقب ماندگی و نا آگاهی و انسان ستیزی چیزی به همراه ندارند را از خود دور کرده اند و میکوشند تا از دیگران نیز این گونه افکار را دور کنند.درود بر ایشان باد.

    جواب به این نظر

  38. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۷:۵۸ ب.ظ

    برای اینکه تابوها را بتوان شکست نیازی به با نام واقعی نوشتن نیست .مگر این نام آن شخص هستند که تابوها را میشکنند ؟این نوشته ها و افکار آن فرد هستند که در قالب نوشتار ظاهر میشوند و تابوها را میشکنند.
    فقط فکر تو توان ساختن چنین حرفهای مضحکی رو داره.

    جواب به این نظر

  39. پنجره چوبی ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۸:۰۴ ب.ظ

    ببین اینکه هر چیزی رو که نمی پسندیم سریع به مافیا و یه عده خاص و دشمن و آمریکا و بدخواهان و…. اینا نسبت بدیم کار احمدی نژاد و احمدی نژادهاست.
    کمی این دیدگاه پارانوئیدت”رو اصلاح کن دختر جان!

    جواب به این نظر

  40. ye khanandeh ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۸:۲۰ ب.ظ

    salam zahra khanom,
    man khily vaghteh webet ro mikhonam ,bazy vaghtha fekr mikonam vaghena to tahsil kardy?ya midony dor va baret che khabar hast?fekr nemikonam,
    to hamisheh mokhalef hasty,hamisheh
    ba taghalob to entekhabat, ba amrika ba bahs dar moredeh har chizy,harf harfeh to hast,shakhsiyaterh jaleby dary.
    to agar mazhaby hasty dalily nadareh ,har dafeh begy ya beporsy
    midony aghayedeh har kasy barash mohem hast na baraye digaran,
    in shakhsiyate tost ke mohem hast, to mitony adameh khoby bashy valy bi khoda bashy,be kasy rabty nadareh,
    har kasy agar bekhad mitoneh nazaresh ro bedeh, be har kasy mikhad,dar moredeh har chizy sohbat koneh,ye soal to mikhay begy chand melyard adam miran jahanam choun ghabl az ezdevaj ba ksy khabidan ,faghat mosalmonha miran behesht????????????mikhay begy in chizha ro vaghean ghaboul dary
    mohem nist adamy hagheh kasy ro bokhoreh valy ba kasy nakhabideh basheh naaaaaaaaaa
    inha melak nist
    aslan,
    inke to entekhabat taghalob misheh shaky nist na faghat to iran hamejaye donya,say kon ye zareh atrafet ro bebiny,
    bebiny to donya chy migzareh aya,faghat amrika donbaleh manfeesh hast
    man ba jang mokhalefam valy to digeh faghta ye bod dary to zendegit
    mokhalefy
    hamin ke hast to razy hasty
    omidwaram betony ye zareh yad begiry modara kardan ba mardom ro na faghat mokhalefat kardan ro

    جواب به این نظر

  41. محمد ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۸:۴۴ ب.ظ

    شاید ربط زیادی با موضوعی که مطرح کردی نداشته باشه. ولی همین خانومهایی که تابوشکنی می کنن و از روابط رخت/خوابی شون می نویسن، ادعا می کنن این کار را برای قاطبه زنان مملکت انجام میدن. می خوان سطح فکر زنان مملکت را بالا ببرن. می خواسم بدونم که آیا نظر خانومای سنتی و مذهبی در این مورد چیه. آیا اصلاً در جلساتشون خانومای سنتی را راه میدن. آیا زنان سنتی راضی ان کسانی که از طرفشون نمایندگی می کنن در مورد روابط رخت/خوابی بنویسن. همانطور که گفتی این وبلاگستان با دنیای واقعی خیلی تفاوت داره.

    جواب به این نظر

  42. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۹:۰۷ ب.ظ

    چرا نام وبلاگت رو عوض نکردی و بگذاری”نوکر تمام عیار جمهوری اسلامی” این جور خوانندگانت از نام وبلاگت به هدف نوشته هات پی میبرند و اربابانت یعنی جمهوری اسلامی نیز ازت خوشنود ترند.

    جواب به این نظر

  43. سارا ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۹:۲۷ ب.ظ

    برو بمیییییییییییییییییییر

    همین:d

    جواب به این نظر

  44. مهدی ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۰:۱۱ ب.ظ

    سلام زهرا خانم محترم.
    یکی می گفت دنیای نت هنوز برای ماجهان سومی ها همون مجازیه یعنی قدرت بیرون کشیدن اون شخصیت مجازی رو نداریم …جهان سومی هستیم دیگه…..
    خب البته تقلب مقلب تو انتخابات رو نمی شه انکار
    این شخصیت مضحک معین .این ادم خود آدم پنداری مضمن داره ….
    می دونی زهرا خانم اون چیزی که این دوره زمونه اصلا هیچ ارزشی نداره اخلاقیات هست ….
    ناف فلسفه مدرن و پست مدرن رو با بی اخلاقی بریدن…البته این توی ایرانی های مدرن و پست مدرن بیشتر مطابقت داره چون چیزی که از فلسفه ها نمی دونند فقط …..
    فمنیست و انتی فمینست به نظر من هر دوتاشون یه مشت ادم هستند که می خوان خلاف خودشون باشند
    به طور کلی فلسفه فمن مخالف خانواده و خانواده داری هست…..
    اساسی ترین و مهم ترین اصل واسه دنیا اینه که تو برای خودت زندگی نمی کنی برای کس یا کسای دیگه ای زندگی می کنی همونطور که دیگران یعنی پدر و مادرت برای تو زندگی کردن
    این زندگی هست که لذت داره
    این زندگی هست که ادم ارامش داره
    ……

    جواب به این نظر

  45. Ali ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۰:۲۰ ب.ظ

    Nemidoonam chera, amma ye ehsasi behem migeh ke in weblog akhiran tavasot shakhsi gheir az “Zahra H.B” dareh update misheh

    جواب به این نظر

  46. علی ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۰:۳۱ ب.ظ

    کامنت‌های اول اظهار نظر بودند فقط، حالا موافق یا مخالف. ولی هر چی می‌یای به آخر نظرها، تبدیل به بیانیه‌های سراسر فحش میشه؛
    جناب Hamid که ۷ تا نظر، با انواع تحلیل‌ها این پایین گذاشتی، واقعا کاری مهم‌تر از بدوبیراه گفتن نداری؟ آخه ۷ بار اومدی پایین یه پست فحش دادی؟ گیرم که زهرا همه‌ی اینایی که گفتی هست، وبلاگش رو هم مستقیما از تو بیت به‌روز می‌کنه؛ این همه جار و جنجالت برا چیه؟ دوست نداری، نخون. خیلی احساس مسئولیت و تعهد می‌کنی، برو یه بیانیه‌ی بلند بالا تو سایتت بذار؛ دیگه این همه فسفر سوزوندن نداره که. سارا خانم هم بعد از اومده در‌افشانی کرده: “برو بمیییییییییییییییییییر همین:d” ؛ خب حالا همین رو نمی‌گفتی چیزی می‌شد؟
    چرا بعضیا انقدر زور می‌زنن نفرت و کینه رو پخش کنن؟ خب عزیزم باور کن سخت نیست، دوست نداری نخون، این که چیزی نیست که بگی موجودیتت رو زیر سئوال می‌بره؛ فضای وبلاگستان هم که با ۱ پست این زیر و زبر نمی‌شه. رهاش‌کن، خلاص؛
    ×××
    خانم اچ‌بی، هرچند که کلا باهاتون موافقم ولی یادتونه اولین نظر رو پایه “وبلاگستان بی دین و ایمون” گذاشتم چی گفتم؟ کاش یه کم آروم‌تر می‌رفتید. این همه ساز مخالف زدن لازم نبود، حالا اومدین تبدیلش کردین به ارکستر؟
    سعادتمند باشین؛

    جواب به این نظر

  47. یعقوب ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۰:۵۴ ب.ظ

    سلام
    باهات کاملا موافقم.خوشحالم که نظرت را با شجاعت بیان می کنی.
    موفق باشی

    جواب به این نظر

  48. Kaveh ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۱۲:۰۵ ق.ظ

    kamelan movafegham

    جواب به این نظر

  49. هومن ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۱۲:۲۰ ق.ظ

  50. علی ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۱۲:۲۴ ق.ظ

    خانم به اصطلاح در حال تحصیل فکر می کنی درصد ایرونیهایی که به کامپیوتر و اینترنت دسترسی دارن چه عددی هست. تو تو ایران زندگی میکنی و اینقدر نمیبینی؟

    جواب به این نظر

  51. amirepir ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۱۲:۳۲ ق.ظ

    کامنت دوم :
    در کمال احترام , اظهار نظراتان راجع مسائل سیاسی روز , بنحوی است که دوستانتان را میرنجاند , این حرف به این معنی نیست که شما حق متفاوت فکر کردن ندارید ؛ بلکه رنجش به خاطر نتیجه گیری ها و عدم دقت در تقدم و تاخر جملات است , بارزترین آنها : ” خواهشا باز هم از این حرفهای مسخره نزنید که در انتخابات … برای یکبار هم که شده واقعیت رو قبول کنید و فکر کنید …” راجع اینکه وافعیت چیست میتوان مستقل از این پست کلی نوشت و ادله و استدلال – چه شما و چه من نوعی – آورد اما اینکه از جمله شما اینطور استنباط گردد که واقعیت موجود آن هم بر اساس نتایج انتخابات مشروعیت نطام است , و همه اهالی وبلاگشتان اشتباه کرده اند … قطعا بخطا رفته ایم . تصور نمیکنم که شما نیز ( صرفنظر از گرایش های سیاسی موجود ) به سیستم موجود نمره مثبتی بدهید اما نحوه نوشتن این پست بگونه ای است که خوانند گان را به جمعبندی دیگری میرساند . مسلما از همه انتطار نمیرود که مودبانه برخورد کنند اما از شما با سابقه اتان انتطار میرود دقیقا طوری بنویسید که خواننده عادی بر خلاف نظر واقعی تان سوء برداشتی نکند . بعنوان مثال , در پست قبل راجع امریکا طوری نوشتید که همه موضع گیری کردند اما در آخرین کانت ها توضیحی که دادید , خیلی ها متوجه منظور اصلی اتان شدند . به گمانم این پست در قسمت مطالب سیاسی به همین گونه است که سوء تفاهم زیادی ایجاد میکند . البته ممکن است برایتان مهم نباشد اما وب نویسی و کلا روزنامه نگاری اخلاق حرفه ای میطلبد .

    جواب به این نظر

  52. سیا ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۱۲:۴۰ ق.ظ

    ببین من هرگز وبلاگ تو رو قبلا نخونده بودم ، این بحثهای اخیر من رو به اینجا کشوند. دفعه پیش در مورد اولوف پالمه توی بخش نظرات توضیحاتی نوشتم که امیدوارم به دردت خورده باشه برای اینکه به نظرم اطلاعاتت در سطح خیلی پایینیه. البته من هیچ مخالفتی با موضع تو در قبال بعضی از وبلاگ ها ندارم. تو آزادی هرچی میخوای بنویسی و هرجور که میخوای فکر کنی. ولی اونچه که تو میخوای درباره اش بحث کنی نیاز به آگاهی اجتماعی و سواد ادبی بیشتری دارد.

    جواب به این نظر

  53. سعید ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۱۲:۴۷ ق.ظ

    سلام
    متاسفم که اینطور فکر می کنید زهرا خانم در مورد انتخابات را عرض میکنم خاتمی، رفسنجانی، کروبی وخیلی های دیگه حرفی را که مردم سالها میزنند را تازه آقاین نطقشان گرفته وبه زبان آوردند که در انتخابات تقلب شده البته باید گفت در طول این سالیان که از عمر این رژیم دیکتاتور از خدا بی خبر میگذرد هیچوقت انتخابات عادلانه ودرستی صورت نگرفته این را همه می دانند طرز نوشته های اخیرتان نشان می ده از طرز تفکر تان که واقعاً ناراحت کننده است ببخشید از اینکه به صراحت خدمتتان می گم از فرد تحصیل کرده ای چنین طرفداری از این رژیم به واقع جای بسی سئوال و تعجب داره به هر حال اگر بخواهیم بپذیریم که آزادی بیان ویا دموکراسی را باید گفت شما هم می توانید حرفهایتان را بزنید ولی امیدوارم که بتوانید با منطق پیش بروید چرا که الان کسانی که خود بانی این نظام هستند یعنی کسانی که از ابتدائی ترین روزهای این انقلاب در بدنه اصلی رژیم جا داشتند الان خود منتقد این وضعیت هستند و حالا فردی چون شما میاد و منکر تقلب در انتخابات میشه اگر شما بدرستی حتی روزنامه های داخل ایران را می خواندید و به سراغ هیچ رسانه دیگر هم نمی رفتید چنین دفاع نمی کردید ۱-شما که فرد تحصیل کرده اید عامی نیستید که نفهمید که چی به چی واقعا جریان چی که اینطور پرچم دار شدید نه بدون شوخی ویا بی ادبی خدای ناکرده می خواهم جوابم را بدون حاشیه رفتن بدهید
    اما در مورد مطلب دومتان من هم حق می دهم به شما اساس خانواده من فکر می کنم میشه گفت که به طور کل تا چند سال دیگه داره از بین میره در ایران ارزشهای اخلاقی میشه گفت همین الان هم دیگه معنی چندانی نداره بامن موافقید در این مورد که نه ؟ ولی خوب بیایم کلاهمان را قاضی کنیم کی مسئول؟؟ جوانان یا حاکمیت مسلماًحاکمیت من اعتقاد دارم هنوز همه جوانان ما به این صورتی که شما بیان کردید نیستند شما شاید خیلی جوان باشید!!!! بهتر از پدر ومادرتا سئوال کنید آیادر رژیم گذشته مشکلاتی از این دست زیاد بود ویا حالا مسلماً خواهند گفت الانخوب بگید مقصر کیست انسا را از هرچی بیشتر منع کنید بیشتر حریص میشه خیلی از جوانان ما خیلی پاکند و به اساس خانواده احترام می گذارند شما وقتی برروی فنری فشار بیاورید آن فنر بالاخره راهی از زیر دست شما پیدا میکنه ودر میره و آنوقت که خطر ناک اما سوال دومم، شمائی که اینقدر برایتان این گونه مسائل به قول خودتان شرم آور است که البته همینطور هم هست در چند پست قبلیتان در قسمت کامنتها فردی برای شما می توانم بدون اغراق بگم نزدیک به سه صفحه از روابط فیزیکی بین مرد و زن از قبیح ترین مسائل صحبت کرده بود در همین وبلاگ شما نوشته بود وشما هم حذفش نکردید فکر می کنم با توجه به حساسیت شما به اینگونه مسائل که مورد انتقاد شما از فرد دیگری در همین پست شده کمی سئوال بر انگیزه که چرا شما آن مطلب را از وبلاگ خودتان حذف نکردید البته باید بگم من از هیچ کس نمی خواهم طرفداری کنم واصلا فرد مورد نظر شما را نمی شناسم نوشته آن خانم را همانقدر نادرست می دانم که نوشته فرد دیگری که در وبلاگ شما نوشته ،درسته کسی دیگر ی بوده ولی در وبلاگ شما بود نه وشما هم پاکش نکردید اما در مورد مطلب دیگرتان باید بگم این تصویر که در ذهن ما درست کردند که آهای دنیای غرب همه طلاق میگیرند وغیره نه درست نیست باید بگم که درست طلاق هست ولی نه به آن صورتی که شما میگوئید خیلی از افراد مذهبی البته منظورم غیر مسلمانان است که حرمت خانواده را حفظ کردند این را کسی به شما میگه که از نزدیک خودش دیده حالا فکر کنیم به فرض محال تمامی دنیا بد و ….. ما که نباید بگیم چون بقیه چنانند اشکالی نداره اگر سر ما هم میاد مشکل جهانی !!! در ضمن باید بگم هیچوقت یک مشکل اجتماعی مثل طلاق هنجار اجتماعی نیست بلکه ناهنجاری اجتماعی محسوب میشه
    خواهش میکنم به درستی جواب سئوالهای مرا بدهید متشکرم

    جواب به این نظر

  54. سامان ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۳:۴۰ ق.ظ

    اینکه اینترنت آینه تمام نمای جامعه ما نیست درسته!…ولی دیگه مافیا نمی دونم چیه؟!!…خب همه مردم ما از اینترنت استفاده نمی کنن..
    وبلاگستان خیلی هم بی دین و ایمون نیست سایت رجانیوز به وبلاگهای ارزشی(از دید خودشون البته!) لینک میده تعدادشون واقعا زیاده انصافا مطالب پر مغزی هم می نویسن..تقلب توی انتخابات هم توهمه خاتمی و کروبیه!…در مورد ضعف(؟!) معین هم به احمدی نژاد مراجعه شود لطفا!!!

    جواب به این نظر

  55. khodam ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۵:۰۰ ق.ظ

    بماند که به خاطر گند برخی از اصلاح طلبان (که عملا خودشان قبر خودشان رو کندند و بیشتر به خودشان ضربه زدند) شورای نگهبان برخی از اونها رو رد صلاحیت کرده بود. اما به هر حال لیست کاملی از اونها در دسترس عموم بود.

    areh khob, yekish in bud ke sare pa shashide boodan.

    جواب به این نظر

  56. ساتین ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۷:۴۷ ق.ظ

    راستی این قسمت حرفهاتو حتی جلوی دولتمردان و مسئولین امر هم بزنی بهت می خندن:

    خواهشا باز هم از این حرفهای مسخره نزنید که در انتخابات تقلب شده! این رو میتونین از خبرنگارانی که در وزارت کشور هستند و یا دوستانتون که پای صندوقهای رای هستند بپرسید که چند درصد ممکنه در انتخاباتی تقلب بشه؟!

    جواب به این نظر

  57. ساعی ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۸:۴۰ ق.ظ

    زهرا من با همه حرفهات موافقم. چه حرفهای این پستت و چه حرفهای پست های قبلیت.
    اینم بگم که خیلی با شهامتی. ایییییییییول:D
    خوبه که یک نفر این همه دل و جرعت داشته باشه با اینکه جو را می شناسه و می دونه چه چیزهایی ممکنه بارش کنن و به چه چیزهای بچه گانه ای گیر بدن که بحث حتی به حقوق ۷۰۰ تومنی ات برسه یا اینکه کجا کار می کنی و اینها…(در طفره رفتن از بحث اصلیشون). اینجور آدمهای با شهامتی واقعا برای من قابل تقدیر هستند.
    در مورد طلاق فقط در جواب دوست عزیزمون بگم که این آماری که گفتین باید ببینین مربوط به چه آدمهایی هست.
    آیا مربوط به زوج های جوانه که امروز تا یک چیزی می شه دختر و پسری که توی خیابون هم دیگه را دیدن عاشق هم می شند و بی هیچ توجهی به باقی مسائل انتخاب در ازدواج الابختکی ازدواج می کنند؟
    و بعد از چند مدت که شورشون خوابید و باقی مسائل یادشون اومد می گن که اشتباه کردند و مشکلاتشون به وجود می یاد و آخر طلاق؟
    مساله سر اینه که ازدواج ها الکی شده توی جامعه ما و بیشتر به ظاهر اهمیت داده می شه تا باطن. ظاهری که چند سال بعد که عادی شد برای طرف دیگه ار/ضاش نمی کنه و خب طبعا می ره سراغ یکی دیگه.
    وقتی آمار می گه بالای ۸۰ درصد دوستیهای خیابونی که به ازدواج منجر می شه آخر به طلاق می رسه. چرا؟
    چون طرف همون طور که به کسی علاقه مند شده ازش متنفر می شه و سدی جلوی خودش و کارهایی که باید انجام بده می بینه.
    و این میاد در آمار ازدواج به عنوان دلیل طلاق به عنوان مسائل جنسی.
    به فرد بستگی داره که چی انتخاب کنه تا در آینده چه بلایی سرش بیاد.
    ملاکهایی برای انتخاب فرد مقابلش خیلی مهمه…
    مثلا من رفتم عاشق قیافه و اندام دختر خانم همسایه امون شدم و باهاش رابطه برقرار کردم و در آینده هم اگر ازدواج کردیم واقعا نمی دونم آینده ام چی می شه.
    ولی اگه با معیار مناسب رفتم به کسی دل بستم که در حد خودم و در شان خودم و خانواده ام بود و زندگی مشترک را اون طور که الان عرفه و اون طور که واقعا سالمه شروع کردیم دیگه هیچ مشکلی ندارم.
    یک جایی خوندم که دوستی هایی به اون شکل در دراز مدت بزرگترین مشکل می شه برای مرد یا پسری که از این رابطه با طرف مقابلش آشنا می شه و آخر سر ازدواج می کنه.
    یک جور حس بی اعتمادی نسبت به گذشته طرف مقابل و حال به آدم دست می ده. چه طور همون طور که خیلی ساده با من دوست شد و … قبلا (و یا حالا) با کسی دوست نشده باشه؟؟

    جواب به این نظر

  58. maryam ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۹:۴۳ ق.ظ

    چه اشکالی داره متاهل ها به مجرد ها در این وبلاگستان اطلاعات صحیح بدن ،فکر کنم این طوری اونها دلسوزانه تر و اطلاعات کامل تر و صحیح تری در اختیار مجرد ها میذارن و از سر در گمی درشون می یارن.

    جواب به این نظر

  59. مسمار ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۹:۵۳ ق.ظ

  60. مسمار ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۱۰:۱۹ ق.ظ

    یه نکته ای

    واقعا در ایران ۵۰% طلاق ها به دلیل اینه که زن و شوهر درک درستی ازمسائل جنسی ندارند(آمار وزارت بهداشت) ولی در غرب مسأله به گونه ای دیگر است.

    نمونش یکی از دوستان ۲۰ ساله من که اصلا نمی دونست رابطه زن و شوهر طبیعیه یا در شهرستان ها زن ها تلف میشن
    –> البته من نمیخوام از این جلف نویسان فضای مجازی حمایت کنم

    جواب به این نظر

  61. سارا ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۱۰:۲۲ ق.ظ

    و یا خانومهای به قول تو فمنیست که لازم به اسم بردن نیستند و بارها بهشون اشاره داشتی و آثار آگاهسازی شون حتی اگر یک زن رو از حقوق خودش آگاه کنه روی آینده و سرنوشت چند نسل اعم از فرزندان و … این زن تاثیر مثبت داره (.تازه من حداقل اثرش رو می گم که مسلما یک زن آزاده و آگاه فرزندان بهتری تربیت می کنه)اینها چون روایط جنسی آزاد دارند بدند و تو که تا قبل از ازدواج باکره ای خوب.تو چی کار کردی که آثاری خوب از خودش تو کاعنات باقی بذاره که انقدر به خوب بودن خودت غره ای؟چه خیری به خلق الله رسوندی چه آگاهسازی انجام دادی که انقدر از خوب بودن و مقرب بودنت به درگاه خدا مطمعنی که میای و خط کش برای خوب و بد کردن مردم دستت می گیری ؟خداوند به موسای کلیم الله این اجازه رو نداد .به تو اجازه داده؟ بگو شاید ما الان داریم وبلاگ از اولیا ی معاصر خدا رو می خونیم. و خودمون خبر نداریم.

    جواب به این نظر

  62. یسنا ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۱۱:۰۸ ق.ظ

    با این مورد که آدمای وبلاگ خود واقعیشون نیستن موافقم اتفاقا این مورد رو چند روز پیش تو وبلاگم نوشتم و جالبه که نظر بعضی های دیگه همک همینه

    جواب به این نظر

  63. صبا ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۱۱:۲۲ ق.ظ

    زهرا تو واقعا فکر میکنی تو انتخابات تقلب نشده؟
    و رد صلاحیتها همه بجا و درست بوده؟
    واقعا به حرفات ایمان داری؟

    جواب به این نظر

  64. ناشناس ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۴:۰۹ ب.ظ

    مطلب اول اینکه یکی از دوستان تو همین انتخابات مجلس کاندید شده بود و از قضا طرفدار هیچ حزبی هم نبود این دوستمون همون طور که می دونی می تونست سر صندوق ها نماینده داشته باشه و خودش می گفت که تقلب ها اون قدر علنی بود که گاهی حتی بین همین آقایون اصول گرا هم دعوا می افتاد مطلب دوم اینکه عزیزم سعی کن این عبارت فکر کنین رو از توی نوشته هات حذف کنی چون اگه کسی بخواد فکر کنه مسلمآ باهات مخالفت می کنه که فکر نکنم تو این رو بخوای مطلب سوم اینکه دختر خوب اگر تو درک برای فهمیدن یک سری مفاهیم و نیاز به بیان اونا نمی رسه چرا اصرار داری که چیپ هستن که بی محتوا هستن شاید (مطمئنآ )مغز تو گنجایش پذیرش این محتوا رو نداره! مطلب چهارم عزیز من تو اگر بلد بودی به جای اینکه ادای نویسندگان این وبلاگ ها رو در بیاری جوابی به حرف هاشون می دادی که البته عزیز من جوابی نداری وگرنه که اینطور ادا بازی در نمی آوردی مطلب پنجم اگر دوستان از کلمه ی تابوشکنی استفاده ی ابزاری کردند که نکردند تو از مذهب در تمام نوشته ات استفاده ی ابزاری کردی راستی این قضیه ی ضعف معین چیه؟ یعنی هر کی با کلک نیاد روی کار ضعیفه! گند اصلاح طلبا هم لابد این بوده که پشت چراغ قرمز دستشون تو دماغشون بوده! ایشالا یه روز تو هم تو نت برا خودت god father میشی انقدر حرص نخور

    جواب به این نظر

  65. یک فتحی ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۶:۵۶ ب.ظ

    از آنجایی که به احتمال بسیار زیاد من هم جزو مافیای وبلاگهای آی تی حساب می شوم اکیدا تکذیب می کنم و می گویم من اصلا با کس دیگری کار ندارم و این که می گویند عامل گوگل هستم دروغی بیش نیست.

    از لحن نوشته هات خوشم میاد. هر چند شاید باهاشون موافق نباشم. قربانت.

    جواب به این نظر

  66. ارنستو ۱۳۸۷-۰۲-۴، ۷:۴۴ ب.ظ

    اینجا وبلاگستان و هرکسی هم میتونه دهنش واکنه و هرچی خاست بگه کسی رو سننه اون فلان فلان شده میتونه بگه من با پارتنرم چه گهی خوردم تو هم میتونی بگی من حالم از این حرفاتون بهم میخوره کسی زو سننه
    ناراحتی نخون
    چرا شلوغش می کنین؟

    جواب به این نظر

  67. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۵، ۱۲:۰۲ ق.ظ

    به سعید:
    اولا من واقعا همه کامنتا را نخوانده ام! کاملا جدی میگم. دسترسی من به اینترنت محدود است. یعنی خودم برای خودم محدود کردم!!! در ثانی من کامنتهای اون پست رو به علت تعدد دیگه اپروو نکردم! حالا هم که نوشتنید یه نگاه سرسری انداختم ولی دقت نکردم که کی چی گفته.
    ای کاش حداقل یه نشانی میدادیتن

    جواب به این نظر

  68. بهنام ۱۳۸۷-۰۲-۵، ۳:۵۰ ب.ظ

    خوب آنهایی که میگن که مثالی که زهرا زد یعنی اینکه همسر کسی با چند نفر رابطه داشته باشه یک حالت تخیلی و غیر واقعی هست اشتباه میکنند. چند نوعش وچود داره.

    یک نوعش همون تعدد زوچات هست که در فقه ما هست و در بسیاری از فرهنگهای دنیا سابقه داشته گرچه اخیرا داره از مد میفته (به دلایل نا معلوم).

    نوع دیگری که در آمریکا وچود داره بین بخش کوچکی از جامعه بهش میگن پالی اموری (polyamory) و معمولا به این معنی هست که یک زن و مرد هر دو با آدمهای دیگری هم رابطه دارن و اینرو از همدیگه مخفی نمیکنن بلکه هردو باهاش موافقن. در بعضی موارد حتی ممکنه که مرد با شریک دوم زنش آشنا و دوست باشه (و بالعکس). اینجور رابطه ها معمولا جدی و عمیق هستن و هم جنبه عاطفی دارن هم جنبه جنسی. اما همانطور که میتونین حدس بزنین فقط عده کوچکی چنین رفتار میکنن.

    نوع دیگری که در از دهه شصت به بعد در آمریکا وجود داشته (باز هم در بین یک اقلیت) این بود که یک زن و شوهر با اطلاع هم با دیگران رابطه داشتند ولی این رابطه بیشتر جنبه جنسی داره تا عاطفی. به اینجور زن و شوهرهایی میگن swingers. البته مرز بین polyamory و swinging خیلی واضح نیست.

    بنابراین از یک طرف منتقدین زهرا در اشتباهند که فکر میکننى هیج انسانی نمیتونه چنین رفتاری رو قبول کنه و از طرف دیگه نمیدونم چرا زهرا خودش تعدد زوجات در فقه خودمون (و در بسیاری از اقوام بشر در گذشته ) رو نادیده گرفته. اگر همچین چیزی واقعا غیر قابل هضم است چرا در بسیاری از فرهنگ ها و ادیان در طول تاریخ رسما مورد قبول بوده؟

    ومن الله التوفیق

    جواب به این نظر

  69. البرز ۱۳۸۷-۰۲-۵، ۷:۱۱ ب.ظ

    حالا نمیخوام بگم با چن درصد حرفات موافقم، ولی فرق تو اینه که ادای چیزی که نیستی رو در نمیاری و همونجوری مینویسی که فک میکنی، که حداقل این خیلی جاها دیده نمیشه

    جواب به این نظر

  70. مریم ۱۳۸۷-۰۲-۶، ۱:۳۵ ب.ظ

    با توجه به این قضیه ی “مافیا” یی که کشف کردی دیگه مطمئن شدم که شدیداً آقازاده ای. آقازاده ها هم از خواص اصلیشون اینه که بر حسب مصلحت در برخی موارد به هیچ عنوان از خر شیطون پایین بیا نیستن..خب نیستن دیگه، کاریش نمیشه کرد.

    جواب به این نظر

  71. مریم ۱۳۸۷-۰۲-۶، ۲:۰۵ ب.ظ

    ضمناً آی آقای بهنام ۲ تا بالا سر بنده، خییییلی ….!!!!! گمونم دلت لک زده که: ای دل غافل! کاش ۴۰ سال پیش بود، ۴ تا عقدی می گرفتم ۸ تا صیغه ای… نه؟ شبا هم حتماً رویای حرمسرا می بینی…
    ببین برادر، “یک نوعش همون تعدد زوچات هست که در فقه ما هست و در بسیاری از فرهنگهای دنیا سابقه داشته گرچه اخیرا داره از مد میفته (به دلایل نا معلوم).” و از این چرندیات تحویل مردم نده، این جا یه مشت گوسفند و یابو در حال چریدن نیستن که اینطوری باهاشون صحبت می کنی. شهامت داشته باش نیاز واقعی تو بگو، نه این که در قالب تاریخی که وجود نداره، و اون دلایل به قول شما نا معلوم که اتفاقاً خیلی هم معلومه شاید شما قدرت فهم اشو ندارید، و با سر هم کردن یک مشت جفنگیات سعی کنی درحاشیه ی یک متن اثبات کنی که Polygamy چیز خوبی یه. کتاب لغت هم زیاد نخون قاطی می کنی.

    جواب به این نظر

  72. بهنام ۱۳۸۷-۰۲-۶، ۴:۳۵ ب.ظ

    برای مریم.

    من صحبت از خوب بودن یا بد بودن تعدد زوجات و سایر رسومی که در جوامع وجود داشته نکردم فقط آنچه هست رو گفتم. حالا من یا شما ازین رسوم خوشمون بیاد یا نیاد فرقی به اصل مطلب نمیکنه.

    در ضمن فراموش کردم بگم که بر طبق برخی روایات قبل از اسلام زن میتونسته بیش از یک مرد داشته باشه. البته در صحت تاریخی روایت شک هست ولی شاید درست باشه. الله اعلم. موفق باشین.

    جواب به این نظر

  73. علیرضا ۱۳۸۷-۰۲-۷، ۷:۳۹ ق.ظ

    ببخشید زهرا خانم
    یه کم به آمار شرکت کنندگان در انتخابات مجلس هم دقت کنید؟!! نصف مردم ایران شرکت نکردند، ۳۰ درصد هم مطمئنا مثل من از ترس مهر داخل شناسنامه شرکت می کنیم
    بنابراین ۸۰ درصد این وضعیت(سیستم) رو قبول ندارند (نگفتم نظام)
    و ناراضی اند ولی مسئولین و بعضی مردم امثال شما نمی دونم چرا اینقدر دارند تقلا می کنند نشون بدهند همه چیز عالیه و همه راضی اند و ما هم بهترین هستیم و…

    جواب به این نظر

  74. علی ۱۳۸۷-۰۲-۷، ۱:۳۰ ب.ظ

    این یک واقعیت هست. خوب این هم تنها تفریحی هست که این بیچاره ها پیدا کرده اند. حتما شما هم سریال
    Sex & The City را دیده اید. اینها هم میخواهند مثل هنرپیشه های این سریال زندگی کنند ولی نمیتوانند. همه جای دنیا دختر ها با هم توی یک رستورانی و یا بار و کلاب جمع میشوند و گفتگو میکنند و میخندند و لذت میبرند. از لباس آخرین مدلی که خریده اند و از سفر اخر هفته ای که قرار هست با دوست پسرشان و یا شوهرشان به فلان جزیره بروند صحبت میکنند و از اینکه چطور سر کار پیشرفت کرده اند و دارند به مقامهای بالای اداری میرسند. این ها هم که فقط این را از طریق ماهواره و توی تلویزیون ها و سریالهای خارجی دیده اند و دستشان به انجام ان کوتاه هست این تفریح مافیای وبلاگهای فمنیستی را پیدا کرده اند و پشت یک نقابی مثلا دارند دور هم جمع میشوند و برای خودشان تفریح میکنند. چه کارشان دارید. بگذارید لذت ببرند. این وبلاگهای فمینیستی هم برای اینها یک Sex & The City هست. البته از نوع ایرانی اش.

    جواب به این نظر

  75. علی ۱۳۸۷-۰۲-۷، ۶:۰۸ ب.ظ

    در بلاگ نیوز لینک داده شد.

    جواب به این نظر

  76. سفیر ۱۳۸۷-۰۲-۷، ۷:۴۵ ب.ظ

    نمیدونم چی وادارم کرد که این پست بلند رو بخونم ولی هر چی بود خوشحالم که روم تاثیر گذاشت . من فکر کنم جزو بی دین و ایمون ترین ها باشم . ولی اگه یه کامنت یا چیزی فرای اون منو ارضا نکنه چی باید منو وادار به نوشتن بکنه . اگه من دنبال قدرت نباشم پس چی میتونه به من آرامش ببخشه ؟تو قسمت پور/نو و غیره هم سررشته ای ندارم تا نظری بدم ولی با کاذب بودن وبلاگستان موافقم . وبلاگستان یا کلیه مکان های عمومی سعی میکنن مد رو ترویج کنن تا واقعیت رو . شاید خجالت میکشن …

    جواب به این نظر

  77. فاطمه ۱۳۸۷-۰۲-۸، ۴:۰۸ ق.ظ

    راستی این چیزی هم که فرمایش می کنی درمورد اینکه وبلاگستان نمونه ای از جامعه ایران نیست هم که واقعا چشم بسته غیب می فرمایید و خب که چی؟ افرادی که به اینترنت دسترسی دارند صرف نظر از مذهبی بودن یا نبودن اگاه ترند.مگر مثل تو و منتظرالقائم کلا دور مخشان یک سیم خارداری کشیده باشند که مبادا از انچه یک عمر یک جامعه سنتی به خوردشان داده قدمی عقب بروند!! حالا انهایی که وبلاگ می نویسند حتما فهیم ترند. هرچند عده این ادمها به نسبت کل افراد جامعه کمتر باشد.معمولا همین ادمهای فهمیده و تحصیلکرده و مدرنند که به درد جامعه می خورند نه الاغها و گاوها.والا بخدا. حالا خوابم میاد و چند ساعت دیگه هم باید برم سرکار.وگرنه خوب شیرفهمت می کردم! البت نمی دونم این رو هم باید برای این پستت می نوشتم یا مربوط به یه پست دیگه ات بود!چون خوابم میاد!

    جواب به این نظر

  78. بهنام ۱۳۸۷-۰۲-۸، ۱۲:۵۵ ب.ظ

    برای فاطمه

    شما خودتون رو “فهمیده” و “آگاه” به حساب میارین و سایرین رو بین “الاقها و گاوها” به صرف اینکه نظراتشون با شما فرق داره.

    حالا چیزی که من نمی فهمم اینه که چطور میگین که سیم خاردار دور مخ اونهایی هست که شما باهاش مخالفین. آیا دقیقتر نیست بگیم اون کسی سیم خاردار دور مخش هست که هر کسی نظر دیگری داره رو خر به حساب میاره؟ شما که حاضر نیستین دگر اندیش رو حتی انسان به حساب بیارین دور مختون سیم خاردار دارین و یک جهان بینی که همه چیز توش یا سیاه هست یا سفید.

    جواب به این نظر

  79. امیر (پلنگ) ۱۳۸۷-۰۲-۹، ۱۱:۴۲ ب.ظ

    salam
    zahra khanom be ghol baazia kobande harf mizani
    va kobande taip mikoni
    movazeb bash safhe kelid nashgane
    shokhi kardam
    weblageton aalie
    bye

    جواب به این نظر

  80. موسوی ۱۳۸۷-۰۲-۱۰، ۸:۲۸ ق.ظ

    سلام
    جالب بود
    لینکش کردم.

    جواب به این نظر

  81. برادرزاده ۱۳۸۷-۰۲-۱۱، ۱۰:۰۱ ب.ظ

    والا طبق آخرین آماری که عمه مربوطه ارائه دادند در اینجا ( کانادا رو عرض می کنم عمه جان هنوز آمار ولایات دیگه رو نگرفتند) این آمار طلاق نیست که بالا رفته بلکه آمار ازدواج پایین اومده منظور اینه که ازدواج هایی که ثبت میشن رو به کاهشند به این دلیل که دونفر عاقل و بالغ که با هم به تفاهم رسیدند و همدیگرو دوست دارند و دارند با هم زیر یک سقف با یا بدون فرزندانشون زندگی می کنند نیازی به امضا دفتر و دستک و دخالت دادن افراد دیگه برای تایید ازدواج و شریک زندگی همدیگر بودنشون ندارند

    جواب به این نظر

  82. الف نگار ۱۳۸۷-۰۲-۱۲، ۲:۲۸ ب.ظ

    دام بزرگـــــــ برای اصولگریان
    جدال لفظی سران دوقوه
    .
    .
    .
    از الف به روز شد…

    جواب به این نظر

  83. satar ۱۳۸۷-۰۲-۱۴، ۷:۱۸ ق.ظ

    تو یه پست اینقدر شاخه به شاخه پریدی که من که گیج شدم
    اما در مورد بحث طلاق و روابط جنسی باید بگم که کاملا درسته البته تو ایران .
    یعنی ریشه اصلی پنجاه درصد طلاقها در ایران مسایل جنسیه و این ربطی به امریکا و اروپا نداره که شما نتیجه گرفتید پس اونجا باید طلاق کمتر باشه !!
    اونجا ممکنه طلاقها هزار و یک علت دیگه داشته باشه .

    جواب به این نظر

  84. zahra ۱۳۸۷-۰۸-۱۳، ۱۰:۵۶ ب.ظ

    سلام زهرا خانم من هر جا می رم تو اونجایی فکر کنم این باعث بشه رفیق فاب بشیم مگه نه؟

    جواب به این نظر

  85. saed ۱۳۸۷-۰۹-۱۷، ۱۲:۳۸ ب.ظ

    عالی saed
    -vision

    جواب به این نظر

  86. افراشته ۱۳۸۸-۰۴-۱۷، ۶:۱۴ ق.ظ

    زهرا خانم گفته هات جنبه علمی ندارند ؟شاید نیتت خیر خواهانه باشه ولی بهتره بگیم اگر اعمال و رفتار افرادئیکه الگوی جوانان هستن خصوصا جامعه و بی بندباری موجود که کاملا مشهود است با روشهای درست و علمی دینی متناسب باشه مورد قبول همه است ؟حال موارد جنسی ریشه در رفتارهای غیر اصولی در جامعه توسط دختران و پسران و تبلیغات انحرافانه کشورهای مختلف از طریق ماهواره انجام میشود؟بعبارتی توانسته اند انگشت روی بدترین و خطرناکترین پدیده موجود در انسان بگذارند یعنی غریزه جنسی که مهارش واقعا ایمان قوی و اعتماد بنفس بالا میخواهد.پس تند گرائی و استفاده از کلمات آنچنانی برازنده اسم زیبای شما نیست.

    جواب به این نظر

نظر شما