چرا از اسراییل متنفرم/ یا مخالفش هستم؟

* من هر وقت کارام زیاد میشه همون موقع به سرم میزنه بحث راه بندازم…

* یه بحثی توی وبلاگ آرش کمانگیر راه افتاده به نام: چرا از اسراییل متنفر نیستم؟! که فکر میکنم به خاطر ۶۰ سالگی اسرائیل اینو نوشتن.
راستش من به شدت مخالف نظرات آرش کمانگیر هستم یعنی اینکه من اصلا فردی نیستم که بتونم اسراییل رو دوست داشته باشم و فکر کنم رفتار مسالمت آمیزی با مسلمانها و ایرانیها و یا مهاجرین داره. همین طور به آرش کمانگیر و به طور کلی کسانی که فکر میکنن اسرائیل مطلوم واقع شده، توصیه میکنم که یک سری به سایتهای اسرائیلی که معرف محصولات نظامی و موشکی اسراییل هستند بندازن و ببینن اسراییل روی چه خصیصه ای از موشکهاش تاکید داره، خوب من بهتون میگم:
برد موشک: تا ایران و لیبی (؟!)
میتونین امتحان کنید. به وضوح و صریح نوشته شده. در بسیاری از سایتهای فارسی هم محصولاتشون معرفی شده. یعنی اسرائیل جدای از وجود غیر قانونیش کماکان رفتار مسالمت آمیزی نداره و اصلا کشور مظلومی هم نیست. نظر آرش کمانگیر بیشتر مبتنی بر اینه که چون کانادا و آمریکام بر اساس اشغالگری شکل گرفتن پس اشغالگری لزوما چیز بدی نیست. نظر من اینه که خوب ما خوشبختانه جز بومیان آمریکا نبودیم وگرنه اون موقع ما خیلی زجر می کشیدیم که سرزمین ما تصاحب شده و به ما بدرفتاری میشه و از حقوق عمومی و مساوی خوبی برخوردار نیستیم. ما حتی در اون موقع نبودیم. ما الان داریم زندگی میکنیم و ظلم، جنگ و ویرانی رو که هر روز در فلسطین شاهدش هستیم و نمیتونیم موافق این باشیم که چون کانادا و یا آمریکا الان ایمن هستند پس اسرائیل هم نیتش خیره. ما هیچوقت توی شرایط بومیان و سرخپوستان و همین طور فلسطینیها نیستیم.

اما دلم میخواد این موضوع به بحث گذاشته بشه. البته توصیه میکنم ابتدا متن کمانگیر رو بخونین و سپس نظر بدید. اینم چکیده نظرات من برای آرش کمانگیر هست:

ـ نظر اول من:
منظورت از منبع چیه که در جواب بامدادی ذکر کردی
شما برای اینکه دقیقا ثابت کنی رفتار اسرائیل با فلسطینیها مثل چه میدونم کانادا با ایرانیهاست چه منابعی داری؟
بعدش دوما مهاجرت با جنگ و دیوار کشیدن و تانک و گلوله خراب کردن خونه مردم و اینها به نظرم باید تفاوت واضحی داشته باشه نه؟!
یعنی شما میخوای بگی رفتی کانادا و با یکسری داری اونجا یک کشور جدید داخل کانادا راه میندازی و هیشکی هم بهت چیزی نمیگه؟! همین قدر مساوی هستید با اسرائیلی ها؟!
ای ول به دولت فخیمه کانادا! چقدر بیخیاله. بریم زیرابتو بزنیم تا کانادا رو فروپاشی و تقسیم نکردی:-))

- نظر دوم:
ببین مشکل اینجاست که تو داری چیزی رو تائید میکنی که مصداقش رو در مورد چیز دیگر نقض میکنی
خوب گیریم که وضع مناطق حفاظت شده و یا اینکه موج های اول مهاجرت به کانادا و یا امریکا تاسف بار بوده و برای بومیان اونجا بد بوده و این حرفها. منم منکرش نیستم ولی چرا همین مسئله رو در مورد اسرائیل تائید می کنی؟!
یعنی اسرائیل چه داره که از نظر تو موجه جلوه میکنه اینکارش ولی برای اونها نه؟! واضح بگو لطفا
در ثانی یعنی شما تائید میکنی که مثلا هر کی پا شد بره هر سرزمینی که دوست داشت و پسندید و اونجا جنگ و دعوا و اینا راه بندازه تا یه کشور جدید تشکیل بده و همه هم تائیدش کنن؟! به خاطر اینکه شمام مهاجرت کردی و دیدی که وضع فلانجا و بیسار جا بد و یا خوب بوده؟
این مقایسه ای که کردی اولا اصلا صحیح نیست و در ثانی خیلی احساسیه. چون در شرایطش قرار گرفتی وگرنه مثلا فرض کن الان یک عده بیان بگن ایران سرزمین موعود آریایی هاست و هی کم کم جمع بشن و شهرهای خاصی از ایران رو تصاحب کنن و بعدشم حکومت تشکیل بدن و دیوار بزنن و دو کشورش کنن و صد در صد قدرتهای بزرگ هم ازشون حمایت خواهند کرد و این حرفا. تو این مورد رو تائید میکنی؟!

- نظر سوم (شخصی):
فکر کنم لحنم یه ذره تند بود شرمنده… اینم بگم که من خودمم غربت و مهاجرت و اینها رو در سطح کمتری نسبت به تو چشیدم… اگه تند بود شرمنده

- تا یادم نرفته بگم که نظر بامدادی این بوده:
به نظرم باید بیشتر محتاط باشی وقتی روی مرزهای این‌چنینی قدم بر می‌داری. کانادای امروز رو که به یک زندگی مسالمت‌آمیز با مردمان بومیش رسیده نمی‌شه با اسرائیل امروز که رسما عرب‌های فلسطینی رو انسان‌هایی درجه دوم تلقی می‌کنه و داستانش رو همه می‌دونیم مقایسه کرد.
البته بحث من متنفر بودن از اسرائیل هم نیست چرا که اسرائیل فقط یک نام است. البته و به درستی می‌توانی اتفاقی را که امروز در اسرائیل می‌افتد با نسل‌کشی‌هایی که در صده‌های نه چندان دور در آمریکای شمالی اتفاق افتاد مقایسه کرد.
از تاریخ دور که بگذریم و امروز را نگاه کنیم، وضعیت اسرائیل از لحاظ نقض حقوق عرب‌ها از حقوق بدیهی انسانی خود، تقریبا در جهان منحصر به فرد است.

* لینک وبلاگها و یا متنهای موافق و مخالف رو هم بگید اضافه کنیم.
۱-
آیا می توان به کمکهای ایران به لبنان واقعه بینانه نگاه کرد؟ اکیدا توصیه می شود.

۲- خنده ای هم آغوش مرگ

۳- نگاهی به روند اشغال فلسطین

۱۱۶ نظر

  1. sun ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۹:۵۶ ق.ظ

    من با اسرائیل موافق نیستم ولی این دلیلی نمیشه که این طوری بر علیه یه کشور دیگه موضع گرفت. ببین. این دلیل هایی که تو داری این جا میاری دقیقا همون دلایلی هست که میشه به خاطرش از ایران هم متنفر بود!
    یعنی تمام اون خطاهایی که برای اسرائیل داری میشماری خطاهایی هست که ایران هم مرتکب میشه.

    ناشناس Reply:

    همگی مجازین یه فحش خیلی ابدار به اسراییلو نیز به ارش بدین بیشتر هم دلتون خواست اشکال نداره

  2. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۰:۰۰ ق.ظ

    اینطوری که تو نوشتی یه لحظه احساس کردم توپ و تانک دستمه دارم میرم اسرائیل:-)

  3. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۰:۰۱ ق.ظ

    یعنی جدی جدی ایران هم رفته یه کشور دیگه ای رو گرفته و داره به مردمش ظلم میکنه و این حرفا؟ من قبلنا شنیده بودم ایران مظلوم واقع شده و کلی از شهراشو تا به حال از دست داده:-)

  4. sun ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۰:۳۳ ق.ظ

    ببین. اگه اسرائیل داره موشک میسازه و ایران رو هدف قرار میده این رو میتونی مطمئن باشی که ایران هم دقیقا همین کار رو میکنه. این که ایران بیاد بره وسط عراق و تجهیزات بفروشه به عراقی ها تا جنگ توی عراق همین طوری ادامه پیدا کنه چی رو نشون میده؟
    یا اینکه بره بودجه بذاره تا فلسطینی ها هر روز بیشتر بجنگن چی رو نشون میده؟
    به هر حال من فکر میکنم که ایران رو نمیشه یک کشور مظلوم محسوب کرد. همان طوری که اسرائیل رو.
    اول کامنت قبلی ام هم گفتم که اسرائیل رو دوست ندارم ولی ازش متنفر هم نیستم. به قول بامدادی این یه اسم هست فقط که واقعا نمیشه ازش متنفر بود. ولی اگر عملکرد رو بسنجیم به سلامتی ایران چیزی از اسرائیل نه تنها کم نداره بلکه بیشتر هم داره!
    لازم نیست که ایران رسما بره و کشوری مثل عراق رو بگیره. همین که داره بهشون از نظر تجهیزاتی و بودجه ای کمک میکنه و عملیات تروریستی راه می اندازه این ور و اون ور خودش نشون میده که داره به مردم اون کشور خاص ظلم میکنه!

    ناشناس Reply:

    گه تو گور تو و اون از خدا بی خبرا

    ناشناس Reply:

    همونطور که امریکا از شکم مردمش میزنه و بودجه میذاره تا اسراییل نسل کشی راه بندازه. ایران هم این حقو داره که با ظلم مبارزه کنه.

    مایکل Reply:

    هر کاری ایران میکنه درسته
    حتی اگه جنگ رابندازه اسرائیل مثل سگ از ایران میترسه
    مرگ بر اسرائیل

  5. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۰:۳۸ ق.ظ

    ببین به نظرم دو تا بحث رو باید از هم جدا کرد
    کنش و واکنش.
    هر وقت کنشی رخ داد مطمئنا واکنشی هم در پی خواهد داشت. این کاملا طبیعیه که کشوری به فکر دفاع از خودش باشه. زمانی که اسرائیل توی مشخصات اکثر موشکاش میزنه بردشون تا ایرانه طبیعیه ایران هم به فکر دفاع باشه
    اونهم با توجه به شرایط حاد خاورمیانه و توازن قدرتها

    مسئله بعدی میمونه چرا ایران کمک میکنه؟ هر کشوری وقتی احساس خطر کرد حتما سعی میکنه در دراز مدت به فکر جذب منابع باشه.
    تفاوت ایران با اسرائیل دقیقا سر کانتکست کنش و واکنش هست. اینکه در این مورد ایران از ابتدا فاعل نبوده.

  6. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۰:۴۱ ق.ظ

    میخواستم یه سری توضیحات دیگه هم بنویسم که یاد این پست بامدادی افتادم که اکثر حرفهای منو زده:
    http://bamdadi.com/2008/05/06/is-impartial-observation-of-iran-lebanon-support-possible/

  7. sun ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۰:۵۰ ق.ظ

    خوب من نمیتونم مثل بامدادی بگم که رقم ۳ میلیارد در برابر بودجه کل شهرداری رقم ناچیزی هست. همین رقم ناچیز میتونه زندگی خیلی ها رو بسازه! ولی اگه بخوایم از بالا بهش نگاه کنیم بله! اصلا چیزی نیست!
    این که چیزی نیست چه طور میتونه برای لبنان حکم بازسازی داشته باشه ولی برای ایران و مردمش نمیتونه؟
    به هر حال با بعضی از بخشهای حرفهای بامدادی موافق و برخی هاش هم مخالف هستم!
    ولی در مورد ایران و اسرائیل فکر میکنم که تا زمانی که ایران به خودش اجازه دخالت در امور اسرائیل و فلسطین رو بده اسرائیل هم حق داره که برای ایران خط و نشون بکشه.

  8. رضا عظیمی ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۰:۵۳ ق.ظ

    با تو و بامدادی موافقم … اما تنفر چیز بدیه..حضرت علی حتی وقتی داشت می جنگید هم از کسی که داشت با شمشیر می کشتش تنفر نداشت .. تنفر باعث میشه آدم همه رو با یه دید ببینه، زود قضاوت کنه، احساسی عمل کنه و در آخر منصفانه و عادلانه هم عمل نکنه. لزومی نداره از کشوری متنفر باشیم اما می تونیم باشون مخالف باشیم … من با حزب الله و حماس هم مخالفم ، چون روش مبارزشون اصلا اسلامی نیست

  9. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۰:۵۹ ق.ظ

    ببین تو که فکر نمی کنی سیاست باقی کشورها abstract هست؟ یعنی غیر از امورات داخلی خودشون به چیز دیگه ای فکر نمی کنن؟ یا کمک نمی کنن و یا دخالت؟
    منافع شخصی هر کشوری و یا هر شخصی در وهله دوم به دیگران و واکنشهای اونهام بستگی داره
    حتما میدونی که ایران قبل از انقلاب خیلی با اسرائیل مشکلی نداشت چون کمکش هم میکرد اما به محض اینکه سیاستش از امریکا و اسراییل مستقل شد ناسازگاریها شروع شد.

    اینکه فکر کنیم ایران حق نداره در امور فلسطین دخالت کنه و یا اسرائیل در ایران در دنیای امروز به طور کلی مردوده چون همه چیز زیادی بهم وابسته شده.
    میمونه قضیه اینکه این دخالت تا چه حد باید باشه؟ یعنی تا چه حد تنش زاست و تا چه حد کارشکنی محسوب میشه.

    الان در حال حاضر مسخره ترین کار دنیا اینه که یک جنگ فیزیکی راه بندازی نظیر جنگی که آمریکا در افغانستان و عراق راه انداخت و محبوبیتش به شدت افت کرد. پس میمونه جنگهای روانی و رسانه ای و از همه بدتر انقلابهای مخفی و سازمانهای مخفی در داخل باقی کشورها
    تا زمانی که اسراییل و آمریکا به بهانه های مختلف به کشورهای منطقه باج میدن که علیه ایران وارد عمل بشن چرا ایران به فکر جذب منافع و نیروی موافق علیه خودش نباشه؟ و چرا ایران از همون راهی وارد عمل نشه که نقطه ضعف اونهاست یعنی فلسطین؟!
    ای کاش کسی آمار دقیق کمکهای امریکا و اسراییل رو به بنیادهای متخاصم علیه ایران هم بگه.

  10. مهرداد ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۱:۰۴ ق.ظ

    اولا دست شما درد نکنه که در کامنتتون من رو به لقب خانومی مفتخر کردین! (;
    دوما حقوق بشر و نقض حقوق بشر همه جا رخ میده بعضی جاها کمتر بعضی جاها بیشتر. به نظر من نقض حقوق بشر تو اسرائیل خیلی زیاده. این معنی اش این نیست که جاهای دیگه حقوق انسانها نقض نمیشه! اگه قرار باشه به خاطر نقض گسترده حقوق بشر از دولت اسرائیل متنفر بشیم باید از خیلی های دیگه هم متنفر بشیم.
    اما در باره ایران و اسرائیل ؛ هر چقدر بیشتر این دو برای هم شاخ و شونه میکشند آمریکا و اروپا سلاح بیشتری به اعراب میفروشند.

  11. sun ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۱:۱۴ ق.ظ

    درسته که این بخشی از سیاست هر کشوری هست که امور بقیه کشورها رو در جهت منافع خودش در نظر بگیره ولی من واقعا منافع ایران رو در جنگ بین اسرائیل و فلسطین نمیتونم درک کنم! به جز اینکه ایران علاقه به متشنج کردن جو داشته باشه!

  12. جهان ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۱:۴۲ ق.ظ

    سلام زهرا خانوم ..خوبی ….در چه حالی خوش میگذره ؟ ……
    من جهان (وبلاگ قدیمی داوران) هستم …
    منم یه سایت دارم نیگاه بنداز بگو چیکارش کنیم ..فعلا نسخه اولیه هست …

  13. میم. الف ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۲:۰۸ ب.ظ

    سلام.
    متن آقای گمانگیر را خواندم و اتفاقا می خواستم نظرم را درباره اش بگویم اما گویا سایتشان فیلتر بوده و من تا به حال نمی دانستم! مهم نیست. این جا می گویم.فقط همین اول تذکر می دهم، چیزهایی که می گویم نظر شخص من است . دلیل خودم است برای بیزاری از تجاوزگری اسرائیل. شاید با دلایل دولت ایران تفاوت داشته باشد.

    تجاوزگری بد است؛ در ذات خودش بد است. اصلا فرق نمی کند که متجاوز اروپایی های مهاجر به امرکیا و کانادا باشند یا یهودی های مهاجر به فلسطین. حتا اگر متجاوز من، دوستانم و اعضای خانواده ام باشیم باز تجاوزگری بد است. اینکه اروپایی ها هنگام اشغال امریکا و کانادا و استرالیا خشونت کمتری انجام دادند تا اسرائیل ( من شک دارم!) باعث نمی شود کار آن ها بیشتر از کار اسرائیل قابل دفاع باشد. این عقیده ی من است. از نظر من بومی های امرکیا و کانادا و استرالیا و اساسا هر کشور اشغال شده ای درست به اندازه ی فلسطینی ها حق مبارزه و اعتراض دارند. نمی دانم چرا مبارزه نمی کنند اما اگر روزی همچه تصمیمی بگیرند من از همه ی ان ها حمایت می کنم و اگر بتوانم کمک. اگر چه دولت به خاطر مناسباتش با این جا و آنجا سکوت کند. این حکم کلی بود.
    اما فلسطین. آیا یک کشور اشغال شده نیست؟ آیا در این بخش جریان کسی شک دارد؟ پس طبق همان حکم کلی من برای مردمش حق مبارزه قائلم و باز طبق همان حکم از آنها حمایت می کنم. برایم مهم نیست که چرا مبارزه را انتخاب کرده اند. این انتخاب حق آن هاست و همین برای من کافی است.
    فعلا.

    ناشناس Reply:

    آفرین. خیلی باحال گفتی.

  14. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۲:۱۴ ب.ظ

    به حمید:
    ببین تا زمانی که base گفتگو منصفانه نباشه نمیشه با شما بحث کرد. شما هنوزم گیر دادید به منابع بنده؟!
    من که نوشتم سایتهای اسرائیلی و همین طور به اون نوشته بی بی سی لینک دادم. نمیدونم چرا اینقدر اصرار دارید یکطرفه قضاوت کنید.

    به سانجون:
    سوال من اینه چرا باید اسرائیل اهداف نظامیش رو ایران تعریف کنه ولی ایران نباید به دشمن اسرائیل کمک کنه؟ و اگه اسرائیل دشمنی ای با ما نداشت چرا باید بگه هدف فلان موشک ضد رادار من تا ایران و لیبی هست؟ نیازی هست؟

    سیاست خیلی پیچیده تر از این حرفهاست. منم درک درستی از سیاست ندارم ولی بعضی چیزها خیلی واضحند…

  15. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۲:۲۴ ب.ظ

    زهرای عزیز سلام
    سه چارسالی هست وبلاگتو می خونم ولی تاحالا نظری پای نوشته هات نداده بودم. بی سروصدا می خوندم و می رفتم. شاید با خیلی هاشون موافق یا مخالف بودم یا دت کم نظری داشتم. ولی به هرحال این اولین باره که برات می نویسم. این کامنتمم شاید ربطی به اصل نوشته ات نداشته باشه یا اصلا شاید لازم بود به جای کامنت گذاشتن برات ای میل می زدم. ولی ترجیح دادم یه جای عمومی تر بذارم که همه بخونن و راجع بش نظر بدن. چون تو هم مثل خودم ید طولاییی (تولا؟!) تو وب نویسی دارم دلم می خواد سوالیو که همیشه یه جایی از ذهنمو به خودش مشغول می کرد و با داشتن دو سه جین وبلاگ این ور اون ور باز یه جورایی نسبت بهش فکری بودم رو ازت بپرسم. دوست دارم جدی راجع بهش فکر کنی یا اگه فکر کرده بودی حاصلشو برام بنویسی چون الان تو ظرایطی ام که حس می کنم به شدت به همفکری یه دوست با تجربه نیاز دارم. اگه لازم دوسنتی همین جا جوابتو بده یا یه پست مختص به همین موضوع تو وبلاگت بزن یا اینکه ای میلی بنویس راجع به این موضوع چی فکر می کنی

  16. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۲:۳۳ ب.ظ

    نمی دونم کتاب ۱۹۸۴ جرج اورول رو خوندی یا نه (منم نخوندم!) چند ماه پیش که داشتم راجع به rfid ها تحقیق می کردم تو بعضی مقالات و گزارش ها و خبرهای انتقادی راجع به rfid ها که تو خیلی از کشورها به صورت برچسب رو اجناس یا پاسپورتاشون نصب می شه از قول خیلی از منتقدا و حتا مردم عاید خوندم که عقیده داشتن دنیا داره می ره به سمتی که رمان ۱۹۸۴ پیش بینی می کرد. دنیایی که یه big brother اون بالا نشسته و ریز ریز زندگی ملتو کنترل می کنه. نگرانی ملت از این بود که اگه این سیستم rfid به gprs هم ملحق بشه دیگه عملا هیچ حریم شخصی برات نمی مونه. برچسبی که تو فرودگاه رو بارت می زنن یا رو جلد پاسپورتت یا روی سنگ پایی که از فروشگاه خریده ای باعث می شه هر لحظه و هرجا موقعیتت قابل شناسایی باشه. حتا این چیپ های ریزی که زیر پوست تزریق می کنن و کوچکتر از یه دونه ی برنجه عملا لحظه به لحظه ورود و خروج و رفت و آمد و زندگیتو زیر چشمای دقیق همون big brother قرار می ده. این یه قسمت قضیه س.

  17. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۲:۴۰ ب.ظ

    به نظر می رسه این security و حریم شخصی آدما داره روز به روز کمرنگتر می شه حتا تو یه جایی مث نت. همیشه فکر می کردم دست کم محیط اینترنت دیگه جای فراخ و راحتیه که می تونی با یه شناسه ی مجازی واسه خودت ول بگردی و افاضات کنی و کسی هم کاری به کارت نداشته باشه. ولی به مرور تجربه نشونم داد که اینجا هم “دیده می شویم” و چشمایی هستن که ثبت می کنن و حواسشون هست. همچی طرز فکری باعث شد یکی دو سالی بالکل رختمو از اینترنت جمع کنم و بیشتر ناظر باشم تا شرکت کننده. با این حال حس می کنم این حالت احتیاط و خودسانسوری داره روز به روز تو وجودم قوی تر می شه تا جایی که رو شخصیتمم تاثیر بذاره و از اون آدم خودجوش و وراج ! سابق تبدیل بشم به یه آدم ترسو و نگران و محتاط. چیزی که اصلا باهاش راحت نیستم. ولی هروقت میام این احتیاطو کمرنگترش کنم باز یه چی مانع می شه و نمی ذاره خودم باشم

  18. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۲:۵۰ ب.ظ

    چن وقت پیش که برا ویزای دوبی اقدام کرده بودم و به خاطر یه ماموریت کاری، رفتنم خیلی لازم بود همه نگرانیم از این بود که نکنه به خاطر دو سه تا مطلب دست و پا شکسته که یه زمونی راجع به خاخام های یهودی یه جایی نوشته بودم و تو نت پخش شده بود بهم ویزا ندن! شاید همچین نگرانی ای به نظر خیلی ها احمقانه و بچه گانه بیاد و بگن تو چه دنیای کوچیکی داری و… ولی خبرایی که بیش و کم این ور ایونور شنیده بودم نمی ذاشت بالکل بی خیال این قضیه بشم و تا وقتی ویزا رو دستم ندادن و پامو تو فرودگاه دوبی نذاشتم خیالم راحت نشد (حتا مامانم نگران بود نکنه بری و اونجا بیان بدزدنت و سر به نیستت کنن!) به هرحال اون قضیه به خیر گذشت تا وقتی که دوباره واسه یه ماموریت کاری رفتم سفارت آلمان واسه مصاحبه و این بار دیگه ویزام رد شد. بگذریم که کارم به بد قلق ترین سفارتخونه ممکن افتاده بود و خیلی ها با موقعیت و شرایط به مراتب بهتر از من (با ملک و املاک و حساب بانکی کافی و دعوتنامه معتبر و…) بازم مهر ردی رو پاسپورتشون خورده بود به هرحال بازم اون تردید همیشگی برگشت و هرچی رئیس رووسا و دوروبریا تو گوشم خوندن که بابا دنیا بازتر از این حرفاس و یارو تروریسته واسه خودش راست می ره میاد و کسی کاری بهش نداره افاقه نکرد

  19. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۳:۱۲ ب.ظ

    دیروز سرکار همین جوری عشقم کشید یه وبلاگ بزنم و بعد مدتها یکم توش بنویسم. یه ای میل یاهو هم دزست کردم و گذاشتم رو وبلاگ، یکی از دوستای قدیمیمم اد کردم که بیاد یکم با هم حرف بزنیم. همون وسطا یکی پیداش شد و سلام داد. ما هم به خیال اینکه همون رفیق کذاست و می خواد با یه هویت دیگه یکم سرکارمون بذاره جوابشو دادیم و تا تونستیم دری وری گفتیم و نشونی دادیم که یه جوری مشتشو باز کنیم و از اونم اکراه و جوابای سربالا و شکلکای خنده و… خلاصه بعد چند ساعت حرف مفت زدن سر و کله ی رفیق اصلی پیدا شد و… تا اینجاش شاید زیاد مهم نباشه ولی وقتی یکی دوتا تیکه وسط جوابای سربالای طرف یادم افتاد که راجع به کار و اضافه کاری پرسیده بود و یادم افتاد همه لینک ها و وبگردی های کارمندا تو شرکت کنترل می شه بدجور مخم سوت کشید! (تو شرکت ما نه تنها اینترنت که بعضی اتاقا هم به وسیله ی دوربین کنترل می شه!) خلاصه بازم اون حس خوش بینی که داشتم روش کار می کردم تبدیل به شک و تردید و خودسانسوری شد و از صرافت وبلاگ نویسی تو اداره هم افتادم! شاید این چیزی که تعریف کردم به خودی خود به نظر خیلیا اینقدر که فکر منو مشغول کرده بود مهم نیاد ولی تصور دنیایی که هر حرکتت زیر چشم سومی باشه و از جای دیگری کنترل بشه اینقدر برام جدی و تهدید آمیز اومد که اونم یه اتفاقی تو همون پروسه دیدم و بدجور فکری شدم

  20. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۳:۲۷ ب.ظ

    به زهرا:
    کاش یه ایمیلی چیزی از خودت میذاشتی خیلی دلم خواست باهات صحبت کنم

    البته توی اداره ما هم وضع به همین منواله. یعنی همه چیز کنترل میشه. البته در همه جا همینطوره. مثلا اگه شما توی یک فرومی بری و یا مثلا بخوای به حسابهای بانکها دسترسی پیدا کنی مطمئنا توسط وزارت خانه خاصی پیگرد میشید جدی میگم.

    اما خوبی وزارت خانه ای که ما زیر نظرش هستیم اینه که تا زمانی که فرد خطرناکی برای مجموعه نباشی خیلی کاری به کارت نداره مگه اینکه شکایتی دعوایی عمل خلاف عرف و یا شانی ازت سر زده باشه اونوقته که کلیه هیستوری زندگیت مرور میشه ببینن با کیا در ارتباط داری و چه نوع ارتباطی

    این اتفاق در کشورهای دیگه به مراتب با شدت بیشتری انجام میشه مثل دوربینهایی که در جای جای لندن هست و یا اینکه در آمریکا هم NSA مسئول کنترل کلیه روابط اینترنتی و یا تلفنی شهروندان آمریکاست

    چنین چیزهایی از نظر من طبیعیه. چون در نهایت به نفع امنیت ملی هست. مرسی عزیزم

    به هر حال خوشحال شدم.

  21. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۳:۵۶ ب.ظ

    زهرا جان حرفام ادامه داشت رفتم ناهار بخورم بیام! ای میلمو تو این فیلده ثبت کردم نمی دونم چرا نشون نمی ده به هرحال اینه: zahraa..com@gmail.com در هر صورت برام خیلی سخته قبول این واقعیت که نتونم خودم باشم حرفامو راحت و بدون خودسانسوری بزنم و در یک کلام “خودم باشم” اینکه راجع به امنیت ملی میگی کاملا درست و طبیعیه و اصلا لازمه سیستم های مراقبی ای باشن و امور رو کنترل کنن ولی قضیه موقعی نگران کننده می شه که بخوان تو حریم شخصیتم سرک بکشن مثلن جای قبلی که من برا گزینش رفته بودم با سرچ اسم طرف تو نت سعی می کردن ریز عقایدشو در بیارن و مثلن بفهمن طرف چقدر آدم منتقدیه و با مسایل اطرافش با دید تحلیلی نگاه می کنه در این صورت بود که اسمش خط می خورد و به قول دائی خودم که یکی از مدیرای اون سیستم بود دنبال آدم مطیع و رام و سر به زیری می گشتن که هرچی از بالا بهش دیکته می شد بی چون و چرا انجام بده و باید و شاید نیاره. بگذریم… چیزی مه دوس دارم بدونم اینه که از دید شماهایی که مدتهاست اینجا می نویسین و با طیف ها و برخوردهای مختلفی مواجه بودین، دنیا چقدر بازه و چقدر بسته؟ تا کجا جا داریم خودمون باشیم و از کجا به بعد مجبوریم خود سانسوری کنیم؟ یکی از استادام تعریف می کرد یه وقتی تا وارد فرودگاه انگلیس شده بود دو نفر سر راهش سبز شده بودن و خیلی خصوصی فقط یه چیز بهش گفته بودن بعد راهشونو کشیده بودن و رفتن. گفتن” سلام. ما می دونیم شما آقای … هستی. تحصیلات و شغل و خونه تم اینه. واسه فلان کارم اومدی انجا. فلان جا هم محل سکونتته و همین. خداحافظ. استاد بخت برگشته که واسه یه سمینار مهندسی برق رفته بود اونجا از ترسش کل سه روزو تو اتاقش تو هتل مونده بود نکنه که یه جایی بیرون تو مملکت غریب سر به نیستش کنن و بفرستن جایی که عرب نی می ندازه. تعریف می کرد که به قدری فشار عصبی و استرس تو اون چن روز روش بوده که تا پاشو گذاشت تو فرودگاه ایران از حال رفت و چند ساعت به خاطر فشار روحی تو اورژانس بستری بود!

  22. آنی(دخترترشیده) ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۴:۱۶ ب.ظ

    من همیشه می خونمت عزیزم. از عقایدت خوشم می آد. می تونیم دوستای خوبی بشیم. می آی همدیگه رو ببینیم؟!

  23. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۴:۲۴ ب.ظ

    خیلی دوس دارم این موضوعو تو بلاگت به بحث بذاری و همه روش نظر بدن. خوشحال می شم کمکم کنین این موضوع و جوانبش تو ذهنم روشن تر بشه. ممنون

  24. خانوم میم ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۵:۰۵ ب.ظ

    فکر نکنم در حال حاضر کشوری منفورتر از اسرائیل هم وجود داشته باشه !

  25. خانوم میم ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۵:۱۱ ب.ظ

    در رابطه با مطلبت این عکس رو بد نیست ببینی :
    http://eagle62.persiangig.ir/image/tb.JPG

  26. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۵:۵۴ ب.ظ

    آدرس ای میلم:
    zahraa.com@gmail.com

  27. علیرضا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۶:۱۰ ب.ظ

    سلام
    بحث خوبی را شروع کردید.
    مخالفتهای دولتی یک موضوع ظاهری هستش. مردم هم پیرو این مخالفتهای ظاهری هستند. که سوای حقیقت رابطه های کشورها هستند.
    شما میدانید اسرائیل در جنگ هشت ساله چقدر به ایران کمک کرد؟
    شما می دانید ماجرای واترگیت و ایران-کنترا چرا اتفاق افتاد؟
    شما می دانید چرا نگهداری کارکنان سفارت آمریکا در ایران در اوایل انقلاب ۴۴۴روز طول کشید؟
    در دنیای امروز روابط کشورها آن چیزی نیست که ما در رفتار ظاهری دولتها میبینیم. روابط کشورها در دست دستگاهای اطلاعاتی و امنیتی کشورهاست. از جمله کشور ما ایران.
    دلیل دشمنی ما با اسرائیل که بسیاری از مسئولینش ایرانی هستند چیست؟ دشمنی ما با اسرائیل صرف اشغال کردن یک کشور است؟
    دلیل دشمنی ما با اسرائیل صرفا سر پشتیبانی از کشور مسلمان و عرب فلسطین است؟( از کشور چچن مسلمان پشتیبانی نمی کنیم صرفا به علت ناراحت نشدن روسیه و استفاده از حمایت آن)
    اسرائیل در حال غارت فرهنگ و تاریخ و خلیج فارس ایران است یا کشورهای عربی؟
    در جنگ هشت ساله ایران از ۳۳کشور عربی اسیر داشت به نظر شما از اسرائیل چند تا اسیر داشت؟ یاد آوری که اسرائیل مراکز هسته ای عراق را بمب باران کرد.
    آیا اطلاع دارید قرار بود بمباران مراکز هسته ای عراق با همکاری ایران صورت پذیرد ولی اسرائیل برای اطمینان بیشتر خودش این کار را به انجام رساند؟
    راستی دشمنی ما ایرانیان با اسرائیل بر سر چیست؟
    اگر اسرائیلیها به مردم غزه حمله می کنند. جوانان غزه هم در سرویسهای کودکان اسرائیلی عملیات انتحاری انجام می دهند.
    اگر اطلاعات بیشتری از رابطه ایران و اسرائیل خواستید با کمال میل در اختیارتان می گذارم.
    شاد و پیروز باشید.

  28. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۶:۴۰ ب.ظ

    سلام به زهرای بی لینک. برای اینکه زهرا اچ بی ناراحت نشه عرض سلام خدمت زهرای با لینک هم داریم.

    موضوع خیلی جالبیه.

    این حس که آدم ممکن با کسی در بیفته که ممکن زیاد منطق سرش نشه ولی هر کاری ازش بر میاد، خیلی حس وحشتناکیه. می پرسن چرا از گاو میترسی میگه چون شاخ داره ولی عقل نداره.

    من دو بار چنین حسی رو تجربه کردم. یکی دوره دبیرستان از ستون پنجم های کلاس وحشت داشتم. (هر چند که خودم خیلی آدم مثبتی بودم.) که بعدها متوجه شدم که اونا بیشتر از یک خیالپردازی نبودن. یکی دیگش چند روز پیش برام اتفاق افتاد:

    سه چهار روز پیش یکی ساعت ۶:۳۰ صبح خونه ما زنگ زد ( من و دوستم با هم همخونه هستیم) شماره طرف هم روی caller ID نیوفتاده بود. با صدای زنگ از خواب بیدار شدیم. دوستم گوشیو برداشت.
    طرف میگفت شما با فلانجا تماس گرفتین
    دوستم: آقا اشتباه گرفتین.
    - مطمئنم اشتباه نگرفتم.
    - آقا به چه شماره ای تماس گرفتیم؟
    طرف شماره رو نمیگفت.
    من توی خواب و بیداری با خودم میگفتم این دوستم عجب حالی داره که داره با طرف بحث میکنه. گوشیو قطع کن بگیر بخواب دیگه.
    طرف اسم یه نفر رو آورد و دوستم گفت نه من فلانی رو نمیشناسم. به محض اینکه دوستم اسم طرف رو آورد موهای تنم سیخ شد. طرف رو میشناختم من توی چند روز اخیر باهاش چند بار تلفنی صحبت کرده بودم. طرفی که اسمشو برده شد رئیس یکی از بانکهای دولتی بود.
    خلاصه من گوشیو برداشتم گفتم شما؟ جواب سربالا شنیدم. اسم یکی دو نفر دیگه رو آورد که دورادور میشناختمشون. میگفت ایشالا یه اشتباه. داریم یه سری تلفنهای مشکوک رو بررسی میکنیم. شما زیاد نگران نباشین ممکن یه اشتباه باشه. آقا ما رو میگی فکرمون به هر جایی رفت. گفتیم ما دیگه چرا ؟ ما که مثبت بودیم. دیگه خوابمون نبرد.
    میگن آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. این حرف جایی معنی داره که طرفی که داره محاسبه میکنه عادل باشه.
    گرگ از یه روباه در حال فرار می پرسه چرا فرار میکنی روباه میگه آخه هرکی که سه تا گوش داره رو میکشن. گرگ میگه تو که دو تا گوش داری. واسه چی تو داری فرار میکنی؟ روباه میگه آخه اول میکشن بعد میشمرن.

    فرداش زنگ زدن گفتن ببخشید اشتباه شده بود. ما گفتیم خدا رو شکر.
    حالا اونا کی بودن و کی تلفن مشکوک داشت ما نفهمیدیم.

    بیشتر بگم اینکه. عنوان پایانامه ارشدم در زمینه نظامی بوده. کلی کار کردیم نتایج جالبی بدست آوردیم بهم بیست دادن. خواستیم یه مقاله خارجی بدیم استادمون گفت بیخیال شو. اگه میخوای مقاله خارجی بدی اسم منو ننویس. بعدها حکمت استاد رو دریافتیم.

    خلاصه بیشتر سرتون رو درد بیارم :) با یکی از استادای دانشگاه تهران که کانادا درس خونده بود یک سری پروژه انجام میدادیم. که اونا هم کاربردشون توی زمینه نظامی بود. استاد گفت اول برو یه آدرس email ایرانی پیدا کن. چون این آدرسهای Gmail و یاهو track میشه….

    خلاصه باور کنین من واقعا میترسم پامو از ایران بذارم بیرون. فرض کنین به Gmail لوگین کردین. حالا بیاین Serach کنین. فکر کنم اونا بیشتر از خودم منو میشناسن. میدونن طرف چه چیزایی رو سرچ کرده و خلاصه هر کاری که طرف انجام داده رو میدونن. مگه نه؟

    اینا جای خود، فکر نکنین توی این سایت میتونین با ۵۰۰ تا اسم مختلف وارد شینو نظر بدین. زهرا خانم هم سیستم خفنی داره :D اینو به شوخی گفتم جدی که نگرفتین؟

  29. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۶:۵۲ ب.ظ

    به زهرای خودمون (zahra hb):

    از اینکه وبلاگ آقای کمانگیر رو معرفی کردی خیلی ممنون. واقعا این پسره چقدر مودبه. جواب هر کامنتی رو هم داده. جدی ای ول. مطمئنا من از این پس از خوانندگان جدی وبلاگش خواهم بود. مرسی.

  30. farid ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۷:۰۹ ب.ظ

    ساده انگارانی همچون تو زندگی رو در دنیا برای عاقلترها سخت ترمی کنن. حرف های احمقانه و از روی احساسات اساس بقای وضعیت موجود در مملکت ماست. ای کاش در مورد چیزی مطلب می نوشتی که ازش سر در می آوردی!

  31. بامداد ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۷:۳۷ ب.ظ

    سلام این‌جا چقدر بحث‌ داغ شده :)

    سعی کردم با دقت هم کامنت‌ها رو بخونم چون موضوع برام جالبه. ممنون که این بحث رو ادامه دادی و از من هم دفاع کردی.

    در ضمن خوش‌حالم که عنوان این نوشته رو عوض کردی. کمی بهتر شد. نباید فراموش کرد که اسرائیل به معنای صهیونیسم نیست، اگر چه صهیونیسم در حال حاضر بر اسرائیل حکومت می‌کنه.

  32. نازی ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۹:۰۸ ب.ظ

    سلام زهرا خانم!
    من یکی دیگه حوصله بحث سیاسی ندارم..خیلی که همت کنم نظرات یکی دو تا از دوستانو برت کپی پیست میکنم!…
    اون سایتی هم که دیروز برات کامنت گذاشتم که باعث بسته شدن اکپلورر میشه توی لینکهای امروزت نیست…. گیرش اوردم بهت خبر میدم…

  33. مریم ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۹:۳۷ ب.ظ

    متقلب مومن!! چرا نظر منو تو لینک مربوط به پست بالاترین حذف کردی؟ :-)) آخه حماقتت و رذالتت تو لینکی که داده بودم فریاد میزد. برو یک کم آدم شو.

  34. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۹:۴۷ ب.ظ

    به مریم: چشششششششششم عزیزم من سعی میکنم آدم شم. مرسی که تو اینقدر آدم خوفی هستی و به من یاد آوری کردی
    اسمایلی بوس و بغل و ماچ

  35. mohammad ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۱:۰۸ ب.ظ

    Hi,I’m sorry to tell you that you are too young in mind to tallk about this
    Please let me know one relevant subject between us and ARAB
    They have done every single possible bad things to destroy our history and what ever we had
    There is no difference between Phalestinian and arabian nation
    Can’t you remember 30 years ago how we have lived in peace with jewish that we could not have it with ARAB
    Please don’t be silly and have a look around the world
    What Arab has done to us and what they have done to the world in the name of ISLAM
    I hate them and hope ISLAM and ARAB get done to the earth as soon as possible

  36. علی ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۱:۱۴ ب.ظ

    حاکمان ما هر طور که باشند از خودمان هستند و از همین مرز و بوم هستند و مردم به آن ها رای داده اند (کاری به عملکرد ندارم) فقط می خوام بگم که حکومت را همین مردم (اکثریت) بوجود آورده اند و بنابراین شایسته آنهاست. مگر نه این است که هر ملتی حکومت شایسته خود را به وجود می آورد؟ پس نمی توان حکومت ما را با اسرائیل مقایسه کرد. آن ها مثل مغول هستند که کشور فلسطین را اشغال کرده اند. فردی که اشغال گری را مجاز می داند، اجازه دهد من منزل آن ها اشغال کنم و به جایش یک برج ۳۰ طبقه بسازم؟؟؟!!!

  37. Kheng Ali Khan ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۱:۲۰ ب.ظ

    Ay Pache Khar!!! benazar men..man aslan nazar nemidoonam chi hat..rasti In NAZAR chieh keh hameh darand. koja mooneh?

  38. باران ۱۳۸۷-۰۲-۲۲، ۱۱:۵۵ ب.ظ

    این نظر مربوط به چند پست قبله. گفتی چرا در لفافه حرف میزنم؟ نمیدونم از این واضح تر چطور میشه گفت!!!!! عجب آی کیویی داری دختر!!!!! میگم وقتی مطلب یکی دیگه رو کپی میکنی تو وبلاگ خودت بدون زحمت خواننده اونو میدزدی چون دیگه کسی نمیره تو وبلاگ خودش اونو بخونه. شیر فهم شد!!!!؟؟؟؟

  39. ناشناس ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۲:۰۰ ق.ظ

    به شما پیشنهاد می کنم که به جای سر زدن به سایتهای موشکی یه سر به تاریخ بزنید وببینید که مسلمانا از این بد ترو به سر یهودیا آوردن و ساکنان اصلی این سرزمین یهودیا بودن که صلاح الدین ایوبی بعد از فتح بیت المقدس همهی یهودیارو بیرون کرد .
    از هر دستی بدی از همن دستم پس میگیری ضمنا دوست داشتن با متنفر نبودن خیلی فرق داره

  40. طاها بذری ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۲:۵۳ ق.ظ

    دفعه ی قبلی که کامنت بنده رو پاک کردی. لذا دلیلی نمی بینم که بخوام این دفعه در رابطه با حرفت کامنتی بزارم. اما خواستم بگم خوب تحت تاثیر درخشان قرار گرفتی. اون از نظرات گوهر بارت در باب کمپین یک میلیون امضا که دقیقا حرفهای درخشان رو بی فکر بیان کردی و این هم از جواب غیر منطقیت و یک طرفه نگاه کردنت.

  41. سینا ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱:۱۱ ق.ظ

    مایلم بدونم چرا کسانی که از اسراییل به خاطر اشغال یک کشور دیگه متنفرند از اعراب مسلمان که کشورشون ایران را اشغال کردند متنفر نیستند و حتی برای کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه عرب که در حمله به کشورشان هم شرکت داشته است هر ساله در ماه محرم بر سر و روی خود میکوبند.بالاخره اشغالگری خوب است یا بد؟

  42. رهگذر ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۵:۰۲ ق.ظ

    داری بزرگ میشی زهرا : )

  43. Kheng Ali Khan ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۷:۰۹ ق.ظ

    Rasti ye chizi yadam oomad, Man Canada doost daram ba Cake bokhoram. Makh soosan age Candash sard basheh, Rasti shomaha in hameh Vaght az koja miarin. Too madresatoon mageh be shoma Maghsh nemidan, hamash darin baham, harf mizanin.,

  44. حسنی ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۸:۲۲ ق.ظ

    گه فلسطینی ها تو گور بابای اسرائیلی ها و بلعکس .

  45. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۸:۳۷ ق.ظ

    از اونجا که احساس میکنم مخاطب این پست آقای کمانگیر ِ بنابراین فضولی نمی کنم و نمی پرم وسط حرفاتون.

  46. عماد ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۹:۳۳ ق.ظ

    وقتی میگی “من اصلا فردی نیستم که بتونم اسراییل رو دوست داشته باشم و فکر کنم رفتار مسالمت آمیزی با مسلمانها و ایرانیها و یا مهاجرین داره” پس دیگه چرا بحث می کنی. خودت میگی که واسه تو حقیقت مهم نیست و فردی هستی که نمی تونی این رو قبول کنی. پس بحث و دلیل آوردن هم بی فایده است. والسلام

  47. نازلی ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۰:۲۱ ق.ظ

    به نظرم جمهوری اسلامی باید به داشتن شهروندی مثل تو افتخار کنه!

  48. nooshin ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۰:۴۳ ق.ظ

    سلام
    زهرا جون من از اسراییل و سیاستهای اشغالگرایانش بدم میاد وصد البته متنفرم ولی از فلسطینیها هم به خاطر انفعالشون تنبلیشون راههای غلط مبارزه کردنشون بجون هم افتادنشون فساد تو حکومتشون و… بدم میاد
    من نمیفهمم تو اون سرزمین خشک و لم یزرع همین اسراییل کاری کردهکه محصولات کشاورزیش به اروپا وامریکا صادر میشه ولی اینور دیوار غزه فلسطینیا از بدبختی دارن میمیرن برای فاجعه جهانی شدن احتیاجی به بمباران ندارن اسراییل برقشونو قطع کنه بیچاره میشن
    ملت فلسطین و هیشکی به جز خودشون نمیتونه نجات بده

  49. ساتین ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۰:۵۵ ق.ظ

    تقریبا با حجت و امید در این مورد موافقم.

  50. Salim ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۱:۲۸ ق.ظ

    واقعیت ها روشن است. فکر نمی کنم دنیا به متنفر بودن یا نبودن شما نسبت به کشورهای دیگر عکس العملی نشان دهد.
    نمی دانم هدف ذاتی شما از راه اندازی این پایگاه چیست
    مگر موشکهای هسته ای ایران اسرائیل را هدف نگرفته اند ؟
    مگر عامل بمب گذاری های اخیر در عراق توسط حمایت دولت ایران نیست ؟
    مگر راه اندازی شورش ها و گشتار ملت مزلوم فلسطین بوسیله تحریک ها و حمایت های مادی ، تامین صلاح ، … توسط کشور ما انجام نمی گیرد؟
    حال شما می خواهید متنفر باشید و یا دوست داشته باشید.
    آیا شما تا به امروز توسط اسرائیل مورد تهدید قرار گرفته اید ؟ یا این دولت مردان و نمایندگان رسمی کشور ما هستند که می خواهند یک ملت را از روی زمین پاک کنند ، کدام یک سخت تر است ، آیا تاکنون خود را یک اسرائیلی فرض کرده اید که از کشوری دیگر تهدید شده است ؟

    قبل از نوشتن هر مطلبی بدون دخولت احساسات کمی بی اندیشید

  51. محمود رمضانی ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۱:۳۷ ق.ظ

    به نظرم دلیلی نداره که از کشوری متنفر باشیم.
    در جنگ جهانی دوم ژاپن به وسیله بمب هسته ای توسط آمریکا مورد حمله قرار گرفت.
    خب چی شد؟الان باهم دشمن هستن؟
    تازه چه کسی گفته که اسرییل این جنگ رو شروع کرده؟
    کمی مطالعات تاریخی داشتن هم بد نیستا.

  52. نسرین ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۲:۱۹ ب.ظ

    به نظر من راه خوبی برای پیشرفت انتخاب کردی.

  53. بابا ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱:۱۵ ب.ظ

    خسته نباشید
    خیلی خوب به قضایا نگاه می کنید
    موفق باشید
    از شما چیزهای زیادی یاد گرفتم

  54. l ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱:۵۸ ب.ظ

    زنده باد اسراییل

  55. عارف ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱:۵۸ ب.ظ

    واقعا حال کردم سر هرچی باهات مخالف باشم تو تنفر از اسراییل شدیدا موافق و ممنونتم.موفق باشی.یا علی

  56. yasaman ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۲:۲۰ ب.ظ

    نمیدونم چرا اما نمیتونم از کسی متنفر باشم! کلاس ریاضی این پایین راه انداختی؟

  57. papati ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۲:۲۱ ب.ظ

    سلام…خیلی جالبه…دیشب داشتم فک می کردم همین رو ازت بپرسم که با اسرائیل موافقی یا نه…که امروز دیدم نوشتی…ولی…این دقیقا بر خلاف چیزیه که چند سال پیش نوشته بودی…اون موقع گفته بودی که با نظر هودر موافقی و ایران باید با اسرائیل رابطه ی خوبی داشته باشه و نزدیک!…درست یادم نمیاد کی نوشتی ولی خوب یادم هست که با خودم گفتم این چرا اینجوری می گه!…
    در هر حال…بله با این پست شما موافقم…ولی…در مورد کمک شهرداری تهران به لبنان…ببین…اولن که این پولی که دست شهرداری ه از عوارضی که مردم تهران می دن تامین شده، یعنی شرعا هم اجازه نداره این پول برای جایی غیر از تهران خرج کنه…تو می تونی از ۱۰نفر بپرسی حاضرن پول عوارضشون جایی غیر از تهران(نمی خواد بگی کجا هم!) خرج بشه؟ مطمئنا جواب منفی می شنوی…اگه این رویه ادامه پیدا کنه کم کم مردم عوارض و مالیات نمی دن چون به خودشون بر نمی گرده…
    بعد هم…چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است…خیلی تهران ساخته شده؟!…اصلا تهران هیچ!…تو تا حالا به شهرهای جنوبی مثل شهر ما(آبادان) یا خرمشهر یا این شهرهای جنوب که توی جنگ داغون شدن سر زدی؟سر زدی ببینی بعد از ۲۰سال کمترین بازسازی انجام نشده و بعد مسئولان ما اتمام بازسازی اعلام کردند؟!…من دارم اینجا زندگی می کنم که می گم…چه طور بعد ایران بسیج می شه برای بازسازی لبنان؟!
    بله باید هوای یه چجاهایی رو داشته باشیم که ما هم مهره ی بازی داشته باشیم توی سیاست جهانی…ولی…
    اصلا عادلانه نیست این کاری که نظام ما داره انجام می ده…
    در ضمن، رسیدن نفت ایران به صد دلار رو به مردم فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و افغانستان تبریک می گوییم!…
    یا حق…

  58. ... ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۲:۳۲ ب.ظ

    ببین یه لطفی کن همون ارجیفی که قبلآ می نوشتی بنویس . بهتر از این اراجیف جدیدیت هست .

  59. محسن ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۳:۰۶ ب.ظ

    در مورد یادداشت چپرچلاغ:
    در سن بلوغ انسان ها میل شدیدی دارن که خودشون روبشناسن و نمایش بدن، خانواده و جامعه یه سری حقوق جدید رو براشون به رسمیت می شناسن که این میل رو تأمین کنه. یکی از حقوقی که در این زمان به خیلی از دخترا داده میشه، حق آرایش کردنه، که فکر میکنم خیلی براشون اهمیت داره. چون:

    ۱٫ در همه جای دنیا جشن های ملی سالانه و نمایش ها و تأتر ها و… ازاین جور مسخره بازیایی هست که توش بچه ها این فرصت رو دارن که خودشونو آرایش کنن و لباسای عجیب غریب بپوشن و از این کارا… بویژه دختر بچه ها که سلیقه زیبایی شناختی شون با این جینگولک بازیا سازگاره. دختربچه های ایرانی از این حق محرومن.

    ۲٫ اونا حق آرایش کردن رو بعنوان کسی که دیگه بچه نیست به دست میارن و اونو با بزرگ شدن مرتبط میکنن. کما اینکه آرایش خیلی از دخترای جوون سن اونارو بزرگتر نشون میده.

    ۳٫ این حق بطور تدریجی افزایش پیدا میکنه. یعنی بیشتر خانواده ها هرچی دخترشون بزرگتر میشه حساسیت کمتری به آرایشش نشون میدن. شخص احساس میکنه تو یه روند موفقیت قرار گرفته و با سلاح “زمان “جنگی رو شروع میکنه که معمولن توش برنده میشه .

    ۴٫ در واقع توی قحطی آزادی در کشور ما آرایش یه کالای با ارزش میشه. خیلی از دخترا درمقابل انتقاد از آرایششون طوری واکنش نشون میدن که انگار اساسی ترین حقشون زیرسؤال رفته. در حالی که آرایش شخصی نیست. مال حوزه خصوصی نیست. ما قیافه خودمونو برای دیگران تغییر میدیم. اگه کاملا تنها باشیم که اینکارو نمی کنیم. ب فوقش خودمون رو تمیز نگهداریم. مگه چندساعت میتونیم تو آینه نگاه کنیم.

    ۵٫ اگر آرایش به حوزه عمومی تعلق داشته باشه هر دختری با نوع آرایشش پیامی رو برای دیگران، بهصوص جنس مخالف میفرسته که طبیعتا فکر میکنه پیام مثبتیه و داره چهره خوبی از خودش نشون میده. درحالی که اصلا اینجوری نیست. من پسرای زیادی رو دیدم که از دخترایی که اصلا آرایش نمیکنن خیلی خوششون میاد ولی برعکسشو اصلا. دخترها این رو نمیفهمن چون به تفاوت سلیقه زیبایی شناختی جنس زن و جنس مرد توجه ندارن.

    ۶٫ در مورد زیبایی بدن همه میدونن که مهمه ولی اهمیتش برای زن ایرانی خیلی کمتر از مرد ایرانیه به این دلیل ساده که زیبایی بدن زیر مانتو (چادر که هیچی) دیده نمیشه.

    ۷٫ در مورد آرایش در محل کار و دانشگاه و مکان های دولتی و… باید توجه کنی که حجاب اجباری بویژه مقنعه واقعا چهره رو زشت میکنه. برای خنثی سازی از آرایش استفاده میشه که متأسفانه گاهی وقتا به اووردوز منجر میشه.

    خیلی طولانی شد. اینم بگم که این حرفا درمورد بخشی از افراد صدق میکنه و اینکه این مسئله اصلا عادی نیست. یه فاجعه س که بخش مهمی از جوونای ما پول و وقتشون رو صرف ریدن تو قیافشون میکنن. منتها اینقدر فاجعه تعو این مملکت زیاده که کسی بهش توجه نمیکنه شما از موقعیتی که بدست آوردین استفاده کنین و از این فاجعه ها بنویسین. مهم نیست نظر دقیق و درستی داشته باشین همین که یه عده ای به این مسئله فکر کنن خیلیه.

  60. سهند ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۳:۱۰ ب.ظ

    اگر بخواهیم واقع بینانه به قضیه اسرائیل نگاه کنیم می توان مفاهیم منفی آپارتاید- نقض حقوق بشر و فشار مضاعف بر مردم بومی فلسطینی را به راحتی مشاهده کرد.
    از نگاهی دیگر اسرائیل خط مقدم غرب در مقابل خاورمیانه مسلمان است و سیاست قدرتهای غربی ایجاب می کند نقطه تنش اسلام و غرب در خاک ملل مسلمان باشد.
    و در این میان قربانی این سیاست شوم مردم مهاجر اسرائیل و بومیان عرب فلسطینی هستند.
    به هر صورت دفاع از اسرائیل تا بن دندان مسلح و متجاوز با یک خروار حامی بین المللی چندان انسانی و واقع بینانه به نظر نمی رسد.

  61. کیان ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۶:۲۱ ب.ظ

    از خوندن مطالب و نظرات بالا به این نتایج میرسیم ۱- بعضی از ایرانی ها نمی توانند با بعضی دیگر صحبت کنند ۲- بعضی از ایرانی ها می توانند به بعضی دیگر فحش بدهند۳- بعضی از ایرانی ها می توانند با کسانی که نظراتشان را تائید میکند حرف بزنند ۴- بعضی از ایرانی ها فحش خورشان ملس است ۵- به تعداد ایرانی ها می توان نظر داشت۶- مهم نیست که سواد کاری رو داشته باشیم مهم اینه که : من حرف میزنم پس هستم ۷- اصل قضیه اصلا اهمیتی نداره مهم اینه که با نظرات کسی که ازش خوشمون نمیاد مخالفت کنیم و از نظرات کسی که ازش خوشمون میاد حمایت کنیم و بالطبع کشورها۸- عوام زدگی سیاسی شاخ و دم نداره

  62. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۷:۱۶ ب.ظ

    تست میکنیم. :)
    خمینی

  63. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۷:۲۳ ب.ظ

    تست موفقیت آمیز نبود.
    یه سوال چطور میشه نوشته ها رو bold کرد؟
    از کد html استفاده میکنن؟

    دوم اینکه چرا بعضی از کامنتها همون موقع که طرف ارسال میکنه نمایش داده نمیشن؟ ( باید صبر کرد تا تایید شن). به کلمات خاصی حساسه؟

    فکر نکم به این سوالاتم جواب بدین. :( چون فکر میکنم نمیخونین.

  64. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۷:۳۳ ب.ظ

    به مسافر:
    بله همین طوره. بعضی از کلمات توی لیست سیاه هستند:)))))))))))))))))
    البته با لیست سی آی ای اشتباه نگیریدا
    بعضی از کلمات هم ممکنه به خاطر شباهت فیلتر بشن

    دیدی جوابتو دادم؟:) چون بچه خوبی هستی و همیشه کامنت میذاری همیشه هم منصفی (چه در مواقعی که باهام مخالفی) منم قدرتو دونستم:))

  65. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۸:۱۵ ب.ظ

    مرسی :)

    ولی جواب سوال اولمو نگرفتم. کامنت “خیابان شماره ۱۱″ رو دیدین؟ دو سه تا بالاتر. اون توی کامنتش تونست بعضی از کلمات رو Bold کنه. میبینین؟
    چطور تونست اینکارو بکنه ؟ اگه جواب ندین بهم حق بدین که شک کنم اون …. . :D

  66. رضا عظیمی ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۸:۱۵ ب.ظ

    حال داشتی اینو بخون … بازم حال داشتی کامنت هم بذار..بازم اگه حال داشتی خودت هم دراین باره یه مطلب بنویس :
    http://deserter.wordpress.com/2008/05/12/iam_not_feminist2/

  67. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۸:۴۲ ب.ظ

    به رضا عظیمی: مرسی شاید زمانی دیگر. کلا خواهش میکنم بنده رو از هر نوع درگیری جزئی و کلی و متوسط و غیره و ذلک با این فمنیستهای مودب و مهربون و اینا معذور بدارید تا اطلاع ثانوی :دی

    به مسافر:
    ای بابا شما داری سوء استفاده می کنیا:)
    راستش نمیدونم چطوری بولد کرده؟ شاید از جایی کپی کرده شایدم از سیستمهای کامنت گذاری استفاده میکنه. یه دونه اش تازه مد شده اسمشو یادم نیست

  68. خیابان شماره ۱۱ ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۱:۰۶ ب.ظ

    use tags to bold your texts. Hey Zahra, aren’t u an engineer? u r supposed to know this.

  69. خیابان شماره ۱۱ ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۱:۰۷ ب.ظ

    ” and “” tags

  70. خیابان شماره ۱۱ ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۱:۰۸ ب.ظ

    strong and /strong tags enclosed in can be used to bold

  71. داوود ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۱:۲۸ ب.ظ

    اون موقعی که فلسطینی ها هکتار هکتار زمین به یهودیا می فروختن باید فکر امروز رو هم می کردن.چطور اون روز که پول می گرفتن صداشون در نمی یومد که در مرکز کشورهای عربی دارن به یهودیا زمین می فروشن؟
    من نه به اسرائیل حسی دارم و نه به فلسطینی ها.راستش اصلا هیچکدوم برام مهم نیستن.کشور بیچاره ی خودمه که به دلسوزیه من و امثال من نیاز داره.
    اما اینو هم باید بپذیریم که تاوانه بعضی کارها خیلی طولانیه.مثل بی فکری فلسطینی های قدیم.
    جالبه که توی این هیرو ویر ماشالللللله چقدرم بچه میارن!!!

  72. iraj ۱۳۸۷-۰۲-۲۳، ۱۱:۴۸ ب.ظ

    میخواستم یه خواهشی کنم از همه ی اونهایی که ایران رو با مردمش دوستدارن .
    دوستان می خوام خواهش کنم همون جوری که واسه یه اسم خلیج فارس اینهمه سروصدا کردین واسه زندگی هموطنانتون هم یه تلاشی بکنید . میخوام یه تلاشی بکنید واسه کنترل سرعت وانت های نیسان که در روز به تعداد زیادی در سراسر ایران خلق حادثه میکنن و جونه هزاران نفر رو به خاطر سرعت بالا و بی دقتی میگیرن و خانواده های زیادی رو داغدار میکنند . در مازندرانی که ما زندگی می کنیم خانواده ای پیدا نمیشه که این معضل گریبان گیرش نشده باشه . این حرف من نیست حرف هزاران خانوادست که جلوی تولید این خودرو گرفته بشه . خواهش می کنم شما که ایران و ایرانی رو دوست دارید این حرکت رو ادمه بدین . اگر هم کمکی خواستین من در خدمتم . اینم شمارم :۰۹۳۵۳۳۴۹۹۶۴ خواهش میکنم اینرو جددی بگیرید تا این گره کور تر نشده و قربانی بیشتری نگرفته به اون خاتمه بدیم . با تشکر
    ایرج

  73. emam zaman ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۱۲:۰۴ ق.ظ

    man webloge to ro az chand sal ghabl yadameh adami hasti manfor va mariz va ravani az israel matenafar bash ta joonet az ye jahit dar biad mosalmoneh kasif

  74. محسن ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۲:۴۸ ق.ظ

    “ایران و لیبی” چرا ایران و لیبی چون همین دو کشور هستند که موجودیت اسرائیل را تهدید میکنند. دفاع از خود طبیعترین حق هر کشوره.
    یادم میاد زمانی که پاکستان بمب اتمیشو آزمایش کرد. ایران در افغانستان عملا مشغول جنگ با پاکستان بود. دولت نواز شریف بسیار نزدیک به عربستان بود و با جهادگراها و وهابی های ضد شیعه رابطه خوبی داشت. بمب هم نزدیک مرز ایران آزمایش شده بود و مثل اینکه یه سری از مناطق بلوچستان ایران لرزش زمین رو احساس کرده بودن. (نیوزیلند یک بار به خاطر آزمایش فرانسویها در اعماق اقیانوس آرام به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد و نهایتا تونست فرانسویا رو از آزمایش اتمی بندازه) حالا در شرایطی که همه دنیا به نوعی اون رو محکوم میکردن ایران چه کار کرد: رفسنجانی توی نماز جمعه بمب اسلامی رو تبریک گفت و دعا کرد که به این وسیله اسرائیل نابود بشه. بلافاصله وزیر خارجه پاکستان که در عربستان بود واکنش نشان داد و گفت بمب اسلامی دیگه چیه؟ این ایرانیها دیوونه اند و برای خودشان حرف میزنند. بعدش ایرانیها چیکار کردند؟ دو سه سال پیش کاری داشتم که باید از ارشیو روزنامه های اون سال استفاده میشد. مقاله ها و اظهار نظرایی میدیدم که اگر کسی جریان رو نمیدونست فکر میکرد ایران بمب رو ساخته.
    اسرائیل هم بمب اتمی داره ولی هیچوقت علنی نکرده. برخلاف همه جای دنیا که ازبمب برای بالا بردن پرستیژ نظامیشون استفاده میکنن، اونها اصلا حرفی ازش نمیزنن.
    در مورد وضعیت فلسطینیها. فلسطینیها سه دسته ان:
    اونایی که در داخل سرزمینی که با نام اسرائیل استقلال پیدا کرد و سرزمینی که توسط اسرائیل در سال ۱۹۴۸ اشغال شد زندگی میکردن و همونجا موندن. اونها در یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا زندگی میکنن و هیچ تفاوتی با بقیه شهروندای اسرائیل ندارن.نزدیک به ۱۵ درصد جمعیت هستن ولی عربی هم زبان رسمیه. همیشه در کابینه چند وزیر عرب هست. ولی با وجود ساختار سیاسی باز و احزاب متعدد این مملکت هیچ حزب مستقلی تشکیل ندادن. این یعنی خودشون رو یک اقلیت نمیبینن و نمی خواهند خودشان را از اسرائیلیها جدا کنند.
    افرادی که در داخل سرزمینهایی که قرار بود با نام فلسطین مستقل بشه ولی اول اردن و مصر و بعد اسرائیل اونو اشغال کردن زندگی میکردن و همونجا موندن. کشور اونه علی رغم همه مشکلاتش از تمام کشورهای همسایه پیشرفته تره. امید به زندگی در فلسطین از ایران بالاتره. مرگ و میر کودکان زیر ۱ سال نصف ایرانه. این کودکان رو کی درمان میکنه؟ پزشکای اسرائیلی و عربی که در اسرائیل درس میخونن…کی این کودکان رو میکشه؟ دولت حماس که وقتی سوخت نیروگاه تولید برقش تموم شد. برق اتاق نگهداری کودکان نارس را قطع کرد و بچه های مرده رو جلوی دوربین ها گرفت.
    اسرائیل سال ۹۳ قبول کرد که حکومت مستقلی داشته باشن. این دولت آنقدر گند بالا آورد که مردم به یک گروه آدمکش اسرائیل ساخته رأی بدن داره در یک سری مناطق مرزی
    اونایی که به کشورهای همسایه آواره شدن. اونها فلسطینی در مفهومی که مات از این کلمه استفاده میکنیم هستیم.
    فلسطینیها حق تعیین سرنوشت رو دارن ولی باید از یک سری حقوق دیگه چشم پوشی کنن. اونها هم میخان توی اسرائیل کار کنن، هم از امکاناتی که اسرائلیها میسازن استفاده کنن. هم آب و برق و گازشون رو اسرائیل تأمین کنه. هم هزینه های دولتشون رو امریکائیها و اتحادیه اروپا تأمین کنه و هم موشک پرت کنن تو اسرائیل. چیز دیگه ای نمیخاین. رسانه های ما و دولتهای عربی و حتی برخی رسانه های کاری به این ندارن که کی داره جنگ رو شروع میکنه و حق با کیه اونها این رو یک جنگ حق و باطل و قوی و ضعیف میدونن.

  75. ناشناس ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۸:۵۱ ق.ظ


    It should be Bold

  76. ساتین ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۹:۲۶ ق.ظ

    نظر خیابان شماره ۱۱ هم جالب و قابل تامله

  77. saba ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۹:۴۴ ق.ظ

    درسته که اسراییل داره ظلم میکنه
    ولی اینکه شهردار محترم بیاد سه میلیارد به فلسطین کمک مالی بکنه درحالیکه مردم ایران بیشترشون زیرخط فقر هستند واقعا تاسف آوره
    به قول معروف چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    حرام است
    حرام است
    حرام است

  78. یک دوست ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۱۰:۴۱ ق.ظ

    به نظر من بهتر است در پایان این مطلب نوشته شود که من دیگر از روی احساسات و چیزی که اینهمه اطلاعاتم از آن ضعیف است و تا نوک دماغم را بیشتر نمی بینم چیزی نمی نویسم و تمام.

  79. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۱۱:۱۶ ق.ظ

    سلام شاعره.
    فکر میکنی با این نوشته ها تبلیغ فمینیست میکنی؟
    یادت باشه بدترین روش ضربه زدن به یک ایده یا عقیده، دفاع غیر منطقی از اونه، که به نظرم تو داری در مورد فمینیست انجام میدی.
    اگه فکر میکنی طرز فکر زهرا اشتباه ِ ، تو دیگه اشتباه بزرگتری انجام نده؟
    کی میخوایم یاد بگیریم که با احترام به عقیده دیگران نظرمونو بگیم نمیدونم !؟
    من مطمئنم اگه همه مردم دنیا مثل تو نظرات و عقایدشون رو بیان میکردن، تا حالا هیچ انسانی رو زمین نمیموند. چون همش با هم در حال نزاع و جنگ بودن.
    ازت خواهش میکنم اگه یه عده ای بهت ظلم کردن اونو به نام اسلام نذار و به عقیده و اعتقاد دیگران توهین نکن. انتظار زیادیه؟
    موفق باشی عزیز.

  80. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۱۲:۴۴ ب.ظ

    تست تست
    تست تست

  81. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۱۲:۵۰ ب.ظ

    یاد گرفتم :)

    برای بولد کردن باید اینطوری نوشت:

    اون عبارتی که میخوایم بولد بشه

    باید کاراکتر under line ( _ ) ابتدای strong حذف شه.

  82. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۱۲:۵۵ ب.ظ

    وای که چقدر ضایع شدم. فکر کردم اگه under line اولش بذارم حالیش نمیشه و کل عبارت منو نشون میده. نمیدونستم این سیستم کامنت گذاری این حرفا حالیش نمیشه :)
    ولی من بالاخره بهتون نشون میدم که چطور میشه یک عبارت رو بولد کرد. زهرا خانم شما ببخشد مجبورم یه تستهایی انجام بدم.
    تست میکنیم:
    <> ببینم نتیجه تست چیه <>

  83. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۱۲:۵۹ ب.ظ

    بیشتر تست میکنیم:

    lt;strong&gt&

  84. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۱:۰۲ ب.ظ

    <strong&gt

    اگه ایندفعه درست نشد من بیخیال آموزش میشم تا زهرا خانم بهمون فحش نده.

  85. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۱:۰۷ ب.ظ

    فکر کنم داره درست میشه.

    <strong> عبارتی که میخواین بولد شه. خدایا ایندفعه دیگه ضایعمون نکن </strong>

  86. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۱:۰۹ ب.ظ

    آها درست شد. یاد گرفتین؟

  87. saba ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۱:۵۲ ب.ظ

    چرا نظر منو پاک کردی؟
    هان؟
    :(

  88. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۲:۱۸ ب.ظ

    آخی صبا جون باور کن من هیچ نظریو پاک نمیکنم به خدا
    نمیدونم چرا این فکرو کردی
    ممکنه حاوی کلمه ای بوده باشه که توی لیست سیاهه در اون صورت بدون پیامی حذف میشه.
    به خدا من شرمنده ام خانومی

  89. خیابان شماره ۱۱ ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۳:۴۰ ب.ظ

    زهرا جان مثل اینکه دلت نمی خواد به کامنت من یک جواب بدی. باشه خوش باشی و در تنفرت از اسراییل مستدام.

  90. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۶:۰۲ ب.ظ

    به خیابان شماره ۱۱:
    من کلی واسه شما نوشتم اما همه اش پرید
    خلاصه کلام من این بود:

    من با نظر شما مخالفم دلیلش هم اینست که با فاعلیت ایران توی این مدل تهدید نظامی که نوشتید موافق نیستم. ایران از ابتدا فاعل نبوده.

  91. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۶:۰۶ ب.ظ

    یه چیز دیگه هم نوشته بودم و اون عنوان این مطلب هست! نوشتید در تنفر مستدام! نه من مخالفش هستم نه متنفر اگه دقت کرده باشید تیتر رو با توجه به تذکر بامدادی اصلاح کردم

    یه چیز دیگه: باور کنید من اصلا آدم کینه ای نیستم به خدا راست میگم و اگه مطلبی رو جواب نمیدم فقط به خاطر اینه که فکر میکنم باید سرفرصت جواب بدم و یا اینکه راجع بهش فکر کنم

  92. علی ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۹:۱۳ ب.ظ

    سلام؛ واقعا خسته نباشی به دلیل تحمل این همه فحش خوری! عین همیشه همون تهمت‌های تکراری که همیشه به امثال ما میزنند… البته حسابی هم با این وقت کمت مایه گذاشتی در جواب دادنشان. و جایی هم برای حرف زدن ما نگذاشتی البته!!
    یادآوری هم می‌کنم که اسرائیل وزارت جنگ دارد نه حتی دفاع!
    ممنونم از لینکت …

  93. میترا ۱۳۸۷-۰۲-۲۴، ۱۱:۴۳ ب.ظ

    من وبلاگ این اقای کمانگیر را نخوندم و نمی دونم دقیقا چی نوشته ولی چه چیزی می تونه بیرون کردن ۴ میلیون فلسطینی را از کشورشون توجیه کنه. ۴ میلیون انسانی که حق برگشت به کشورشان را ندارند لااقل جمهوری اسلامی خیلی از مخالف هاش را هم دوباره به کشور راه داد ولی اسرائیل از راه دادن حتی یک کودک فلسطینی هم به سرزمین ابا و اجدادی اش ابا داره. یهودیان اسرائیل باید شرمگین باشند از اینکه ۶۰ سال بر ملتی چنین ظلمی را کردند ولی به جای ان با پر رویی مشغول جشن و پایکوبی اند. در کجای دنیا دور یک محدوده کوچکی را دیواری به اون بلندی می کشند و مردمی را از کمترین حقوق شهروندی و انسانی محروم می کنند؟ من در اروپا زندگی می کنم و بارها و بارها دیده ام و شنیده ام که چقدر اخبار اینجا یک طرفه و به جانبداری از اسرائیل است. هر روز کودکان و زنان بی گناه فلسطینی می میرند ولی یا خبری منتشر نمی شود و یا خیلی عادی انگار که چند تا پشه مردند و خدا نکنه یک اسرائیلی از انگشتش خون بیاد تمام اخبار اروپا در موردش حرف میزنه. در آلمان یک پروفسور یهودی است که افکار ضد اسرائیلی داره و بارها و بارها از طرف یهودیان تندرو تهدید شده. چرا؟ چون حرف حق را میزنه و از فلسطینی های بی دفاع دفاع می کنه. بار آخری که مقاله ای ازش خوندم گفته بود ایا می دانید تا به حال چند زن باردار فلسطینی در پشت پست های بازرسی اسرائیل یا خودشون مردند و یا بچه شون؟ چون به انها اجازه تردد داده نشده.
    من به همان اندازه که از جمهوری اسلامی متنفرم از اسرائیل هم متنفرم.

  94. مریم گلی ۱۳۸۷-۰۲-۲۵، ۳:۳۰ ب.ظ

    سلام
    شاید یکی از بهترینها بودی که وبلاگشو خوندم
    موفق باشی
    به نظرم بحث روی موجودیت سرزمینی به نام اسرائیله وگرنه یهودیها یا بهتر بگم اسرائیلیها آدم بده نیستن .
    البته من فکر میکنم یه سیاستی فرا تر از اون چیزی که ما ها رو به خودش مشغول کرده در پس پرده وجود داره.
    این برام جالبه که بهائیت با اون همه تشکیلاتش که انقدر سنگ فلسطین رو به سینه میزنه تو این زمینه ساکت مونده.
    جالب اینجاست که ایران با تمام نیرو داره به فلسطین کمک میرسونه و تمامی اعراب شکم گنده خلیج فارس دارن هتلهای زیباشون رو در دبی و عربستان میسازن.

    عاقلان دانند

  95. مهدی ۱۳۸۷-۰۲-۲۵، ۸:۴۴ ب.ظ

    من هم با اسرائیل موافق نیستم اما با بعضی از اینهایی که با اسرائیل موافق نیستند هم موافق نیستم ( منظورم شما نیستید )

    کلا من با هیچکی موافق نیستم حتی با خودم :)

  96. pooyaa ۱۳۸۷-۰۲-۲۷، ۶:۲۰ ق.ظ

    سلام؛
    اول خواستم نظرم رو (که در رد نظر زهرا) است اینجا بزارم ولی وقتی همه کامتها رو خواندم دیدم %۸۰ خواننده ها مخالف نظر زهرا هستند.
    بنابراین اگر همین نسبت رو در کل جامعه ایرانی در نظر بگیریم می فهمیم که که اکثریت مردم ایران تنفری نسبت به اسرائیل ندارند. (قابل توجه هموطن یهودی که از دست بعضی ایرانیها ناله می کرد)
    خدا کنه ریاست احمدیی نژاد ۱۰ سال دیگر ادامه پیدا می کرد تا این ۸۰ درصد به ۹۹ درصد می رسید!

  97. ساتین ۱۳۸۷-۰۲-۲۷، ۱۱:۱۴ ب.ظ

    قبول کنید که اون چه در مورد فلسطین و اسرائیل سالهاست تو گوشمون می خونن همه حقیقت نیست و بقول هموطن یهودیمون بد نیست یه کم از پیله انزوای جمهوری اسلامی در بیاییم و منابع دیگه رو هم مطالعه کنیم.
    حتی با خود مردم فلسطین صحبت کنیم نه فقط اونهایی که تو گزارشهای صدا و سیمای ما نشون میدن.

  98. علی ۱۳۸۷-۰۲-۳۱، ۱۲:۱۱ ب.ظ

    خواهشا از هر چیزی ناراحتید چشم را بر واقعات نبندید. اسرائیل رژیم غاصب، نژاد پرست و تندروی وحشتناکی است. بنده از نزدیک شاهد بودم که مردم بافرهنگ و منصف کانادا نیز از رژیم صهیونیستی اسراییل متنفر بودند. مثلا در فستیوال Herritage ، غرفه اسراییل که حتی از ترفند رقص پورنو هم سود می بردند کاملا خلوت بود ولی در غرفه سایر کشورها و حتی اعراب جای سوزن انداختن نبود. یک روز دکتر هلن را در کوچه دیدم با مشت بر سینه کوبید و گفت امروز قلبم درد می کند. پرسیدم چرا ؟ گفت: باز اسراییل در غزه کشتار کرده است (سال ۲۰۰۲). می گویند اگر می خواهی شرایط کسی را درک کنی، خودت را جای او در نظر بگیر. اسراییل فلسطین را اشغال کرده و حالا مدعی صلح طلبی شده است. مثل این است که کسی به زور و حیله وارد خانه شما شود و شما به حمله ور شوید و او به شما بگوید تو تروریستی و … حماس و سایر رزمندگان مگر مرض دارند که به جای بردن کیف دنیا، جان خود را به خطر اندازند و در شرایط کاملا نابرابر حتی عملیات انتهاری کنند… یهودیان بهتر است از تندروی مذهبی دست بردارند و این قدر دیگران را به خواندن تاریخ (موهوم) دعوت نکنند…بالاخره حق بر باطل پیروز خواهد شد… دولت ما نباید در از بین بردن اسراییل عجله و هزینه زیاد بکند فقط آتش مخالفت روشن باشد کافی است… به امید روزی که همه اقوام و افراد در صلح زندگی کنند…

  99. مانی ۱۳۸۷-۰۳-۱، ۱۰:۵۶ ق.ظ

    در پاسخ به شاعره فمینیست عزیز

    آمریکاییهای حرومزاده
    چون بگن عراق آزادعه
    عراقیها رو گردن زدن
    دخترا شونو اتیش زدن

    اما اونا ننشستن
    به خاطر ایمونشون
    یا دفاع از کشورشون
    رفتن جلو گلوله شون
    باتوم و حرف زورشون
    سربازای نامردشون
    ارتشی حیوونشون
    پلیس مرده شورشون
    سی آی ای کثیفشون
    انقلاب مخملیشون
    اسرائیل پاچه خوار شون
    چماقدار بیرحمشون
    سی ان ان و فاکس نیوزشون

    نیروهای پنتاگون
    با سلاحهای گوناگون

    زندان گوانتانامو
    هتل عمو سامو
    آدمهای شکنجه چی
    اعترافهای زورکی
    اعدامهای یواشکی
    یا توی جمع و علنی
    به بهونه حکم سنگسار
    رسانه ها پر از شعار
    هی شاعره بی خبر
    بازم که کردنت خر
    خاک تو سرت که خام شدی!!!؟
    نوکر عمو سام شدی
    بیخیال ملتی
    به اسم دموکراسی
    یا “چه اخه تئوکراسی”
    گفتن باید حمله کنیم
    خاک ایرانو توبره کنیم
    تو هم که توی خونته
    این شعارا ایمونته
    حرف کراواتی مو بور
    شده برات یه دستور
    لوس آنجلس و لاس و گاس
    بزن برو اونجا بلاس
    با اقتصاد آزاد
    پول و لذت زیاد
    کعبه تو هم آمریکاس
    دیسکو های لاس وگاس

    گوش به زنگ رپ و راک
    بی خیال بکش تریاک
    دل خوشه آزاد شدی
    نوکر حذب باد شدی
    ذکرت شده دموکراسی
    جلوی عمو سامت رقاصی
    لیبرالیسم شعارته
    بیخبری که کارته
    دموکراسی کیلو چند
    بشنو تو از من این پند
    اینا همش بهونه است
    شعارای دلبرونه است

    دعوا برای نفته
    بپا کلات نیافته
    گر چه ز ما دلخوری
    به جرم آدم خوری
    اما اینا دروغه
    مثال کشک و دوغه
    چون که ما چون عربها
    خر نشدیم یک صدا
    سی سال تحمل کردیم
    تهدید و تحریم ها را
    نه کس به من باج داده
    وعده ازدواج داده

    من نه خودمو خوب می دونم
    یا شما رو شیطون میدونم
    فقط می ترسم خام بشی
    عروسک عمو سام بشی
    درسته ما اشکال داریم
    فقر و فساد بسیار داریم
    اما دلیل نشد که تو
    به اسم آزادی نو
    تحقیر کنی امامارو
    یا دین بعضی آدمارو
    هر چیز حسابی داره
    جا و کتابی داره
    مگه خبر نداری
    از باندای قلابی
    توی سانفرانسیسکو
    هر روز تو صد تا دیسکو
    زنا رو قاچاق می یارن
    تو بغل مردا می کارن
    پلیس جرات نداره
    که جیکی در بیاره
    یا مگه نشنیدی که این
    خانم به اصطلاح نوین
    برگشت چی گفت راجع به ما
    ورداره نسلمون ز جا
    حقوق بشر پس چی شد
    همش یهو قیچی شد
    مگه ندیدی اون همه
    سیاههای فقیری که
    حتی یه سقف ندارن
    که شب زیرش بخوابن
    بنابراین هول نشو
    با این چیزا خول نشو
    فمینیسم هم بد که نیست
    ولی ببین تعریفش چیست
    نذار با چهار تا ایسم و میسم
    بشی برده لیبرالیسم

  100. شاعره ۱۳۸۷-۰۳-۱، ۱۱:۳۰ ق.ظ

    در انتقاد به حرفهای زهرا :

    در ابتدای نظرش میخونیم که میگه (( کمانگیر این مطلب رو به خاطر شصت سالگی اسرائیل نوشته )) که این اولین اشتباه زهرا و هر کسی مثل زهراست که فکر میکنه اسرائیل شصت سال بیشتر قدمت نداره . به واقع با این حرف میخوان بگن که اسرائیل یک کشور بی ریشه و بی اصل و نسب هست که این حرف دو چیز رو برای ما ثابت میکنه که این فردی که این حرف رو زده یا نادان هستش یا خودش رو زده به نادانی . که مورد اول احتمالش بیشتر هست که طرف نادان باشه چون فکر میکنم این فرد نه تنها از تاریخ چند هزار ساله ی اسرائیل خبر نداره بلکه از تاریخ به قول خودش شصت ساله و یا حتی شش ساله ی اسرائیل خبر نداره . حتما” میپرسین چرا اینقدر به این حرف خودت مطمئنی که زهرا آگاه به تاریخ موجودیت اسرائیل نیست؟ دلیلش اینه که این فرد همه ی حرفهایی که در تنفر از اسرائیل زده همه بر پایه ی حدس و گمان و شک و اطلاعات غلط و نادانی محض به تاریخچه ی اسرائیل با کمی چاشنی احساسات زنانه . کافیه یه نگاه به این جمله هایی که در مورد اسرائیل گفته بکنید خودتون میبینید که سرشار از واژه های فکر میکنم ( حدس بی اساس ) دوست ندارم ( احساسات زنانه ) نگاه به فلان سایت بندازین ( اطلاعات غلط و منابع غیر موثق ) :

    نقد حرف هایی که زهرا گفته جلوی جمله توی پرانتز نوشتم :

    من اصلا فردی نیستم که بتونم اسراییل رو دوست داشته باشم ( احساسات زنانه ناشی از تبلیغات و صحنه های مشمئز کننده ای که هر روز صدا و سیمای جمهوری اسلامی از مرگ فلسطینی ها نشون میده )
    فکر کنم اسرائیل رفتار مسالمت آمیزی با مسلمانها و ایرانیها و یا مهاجرین نداره ( ایشون باز هم دارن فکر میکنن و حدس میزنن و اصلا” به درستی حرفشون مطمئن نیستن!!! برای اطلاع بیشتر ایشون که همش حدس میزنن باید بگم که الان اسرائیل با ایرانی های مسلمان و مهاجر نه تنها بد رفتاری نمیکنه بلکه اونها رو بدون پاسپورت راه میده تو کشورش و به راحتی به اونها تابعیت و پناهندگی میده به اضافه کلیه ی امکانات رفاهی واسه ی زندگی کردن در اسرائیل )
    توصیه میکنم که یک سری به سایتهای اسرائیلی که معرف محصولات نظامی و موشکی اسراییل هستند بندازن و ببینن اسراییل روی چه خصیصه ای از موشکهاش تاکید داره، خوب من بهتون میگم:
    برد موشک: تا ایران و لیبی (؟!)
    میتونین امتحان کنید ( اگه منظورش از امتحان کردن اینه که ما بریم موشکها رو امتحان کنیم ببینیم به لیبی و ایران میرسه یا نه بنده باید بگم که من همینطور امتحان نکرده قبول دارم!!! ما رو از امتحان کردن موشکهایی که مثل اینکه خودتون هم امتحانش نکردین معاف بفرمایید . خدمت خواهر خودم که مثل اینکه خیلی از این کشف جدیدشون درباره ی موشکهای اسرائیل ذوق زده شده باید عرض کنم که اسرائیل نه تنها موشکی داره که به ایران و لیبی میرسه بلکه موشکهایی داره که قاره پیما هم هستن و به آمریکا و اروپا و افریقا و استرالیا و قطب شمال و قطب جنوب و اصلا” کل دنیا میرسه همینطور که ایران هم داره و اصلا” از این موشکها حزب الله هم داره و الان دیگه هر کشور جهان سومی و چهارمی هم که سرش به تنش نیمرزه هم از این موشکها داره و حتی من یه بار تو اخبار شنیده بودم که یه ژنرال بازنشست شده از ارتش هم تو خونش یه دونه از این موشکها ساخته بود و احتمالا” تا چند سال دیگه تو خونه هر ننه قمری از این موشکها میبینی که واسه بچه اش خریده تا باهاش بازی کنه!!! الان دیگه همه از این موشکها دارن ولی کی جرات زدنش رو داره خدا میدونه و الان سی ساله این دو کشور یعنی ایران و اسرائیل دارن همدیگه رو با این موشکهای زپرتی تهدید میکنن ولی هیچ کدوومشون جرات یه تف کردن بهم رو هم ندارن درست مثل دعوای بچه ها!!! ایشون که مثل اینکه اولین بار هستش این سایتهای اسرائیلی که تسلیحات نظامی کشورشون رو با چندتا عکس کامپیوتری نشون میده که من هم میتونم از این موشکها بهترش رو با فتوشاپ درست کنم رو کشف کرده به قدری براش هیجان انگیزه که انگار کریستف کلمب قاره ی امریکا رو کشف کرده!!! ایشون میتونن برن تو سایت وزارت دفاع کشور جمهوری اسلامی ایران هم یه سری بزنن ببینن الان عکس بمب اتم هم تو این سایت گذاشتن فقط مواظب باشه چشماش چهارتا نشه!!! من تعجب میکنم تو زمانه ای که همه حرف از موشکهای فضا پیمایی میزنن که بره تو کره ی ماه چطور واسه ایشون چهارتا موشکی که مثلا” به ایران و تهران و احیانن به خونه ی ایشون هم میرسه تعجب میکنه!!! احتمالا” ایشون اطلاعات نظامی شون تا حالا در حده زمان هیتلر و جنگ جهانی دوم و موشکهایی بوده که اون زمان بکار میبردن و نمیدونسته که الان دیگه حتی مده موشکهای قاره پیما هم رفته چه برسه به موشکهایی که بردشون تا ایران و لیبی برسه و اگه واقعا” اسرائیل یه همچین موشکهای کم بردی داشته باشه باید تازه خوشحالم باشه نه ناراحت )
    به وضوح و صریح نوشته شده. در بسیاری از سایتهای فارسی هم محصولاتشون معرفی شده. یعنی اسرائیل جدای از وجود غیر قانونیش کماکان رفتار مسالمت آمیزی نداره و اصلا کشور مظلومی هم نیست . ( باز هم زهرا در این جمله دچار احساسات زنانه خودش میشه و از گفتن حرفهای منطقی و علمی و قابل استدلال و قابل بحث عاجز میمونه و سعی میکنه با دست گذاشن روی احساسات خواننده به خواننده این حس رو القا کنه که حرفهای اون درست و قابل پذیرشه در حالی که اصلا” اینطور نیست و یک خواننده ی باهوش باید برای رسیدن به یک قضاوت صحیح درباره ی حرفهای زهرا بر احساسات خودش غلبه کنه تا اون وقت در یک شرایط کاملا” متعادل روحی و عقلانی به درک صحیحی از حرفهای اشتباه زهرا برسه . در این جمله که زهرا به کمانگیر میگه کاملا” مشخص میشه که زهرا از روی احساسات زنانه خودش با مردم فلسطین هم زاد پنداری میکنه نه از روی علم و منطق و عقل (( زهرا : اینم بگم که من خودمم غربت و مهاجرت و اینها رو در سطح کمتری نسبت به تو چشیدم )) .
    بقیه ی حرفهایی هم که زهرا زده در مناظره با حرفهای کمانگیر زده و اصلا” ربطی به من نداره چون هر کسی مسئول حرفهای خودش هست و خوده کمانگیر باید از حرفهای خودش دفاع کنه نه من . من فقط اون حرفهایی که زهرا زده و جنبه ی عمومی داره رو نقد کردم و حرفهایی که زهرا در جواب به حرفهای کمانگیر زده و جنبه ی خصوصی داره به من ربطی نداره

  101. شاعر ۱۳۸۷-۰۳-۲، ۹:۰۶ ق.ظ

    جناب شاعر اسرائیل دوست

    گیرم زهرا احساساتیه و تحت تاثیر تلوزیون ایران و از ….
    من نه تو ایران زندگی می کنم نه زنم که بخوام احساساتی بشم. اینجا هم تا دلت بخواد مستند در مورد اسرائیل و فلسطین نشون می ده. از تنبیه دسته جمعی مردم غزه با قطع آب و برق گرفته تا کمک های تسلیحاتی و مالی آمریکا به جناح رقیب حماس یعنی ابو ماذن پاچه خوار. از کشتارهای صبرا و شتیلا تا چک پواینتهای هر روزه ای که اعراب باید با خفت هر روز ازشون بگذرن. اصلا کتاب ها نوشته شده توسط خود اسرائیلیها و یهودیها که به انتقاد از رویه نظامی گری و نژاد پرستانه رژیم صهیونسیتی پرداختند. از جمله کتابهای

    The nexy Juraslim by Mikle Sorkin
    My Israili question
    و بسیاری از یهودیهای ارتودوکسی که مخالف ایده صهیونیسم اند. بله یهودیها از سالها قبل در اون منطقه زندگی می کردند اتفاقا در صلح با اعراب و مسیحیها – همونطور که یهودیها در جلفای اصفهان یا خیلی جاهای دیگه زندگی می کنند- اما ایده اسرائیل به عنوان یک حد و مرز جغرافیایی سیاسی از ۶۰ سال پیش جامه عمل پوشید و از همون موقع هم بود که به خاطر پاکسازی نژادی اعراب و بیرون راندشون خرید و غصب زمینهای اعراب از محلول و متروکه . .. و با استفاده و تعابیر دلبخواهی از قوانین زمین
    بر اساس قوانین قدیمی عثمانی ها و ..

    حالا اگه فکر می کنی فقط اعراب و یا آدمهای مذهبی دو آتیشه مخالف اسرائیل اند یه نگاه به این لیست بنداز

    The following statement, signed by 54 international figures in the literary and cultural fields, was published in the International Herald Tribune on May 8, 2008:

    ?Even after fifty years of living the Palestinian exile I still find myself astonished at the lengths to which official Israel and its supporters will go to suppress the fact that a half century has gone by without Israeli restitution, recognition, or acknowledgment of Palestinian human rights and without, as the facts undoubtedly show, connecting that suspension of rights to Israel’s official policies. … the Palestinian Nakba is characterized as a semi-fictional event … caused by no one in particular.?

    Edward Said, commenting on the ?Israel at 50? celebrations in the US in 1998

    The creation of the state of Israel almost 60 years ago dispossessed and uprooted hundreds of thousands of Palestinians from their homes and lands. With their peaceful lives ruined, society fragmented, possessions pillaged and hope for freedom and nationhood dashed, Palestinian refugees held on to their dream of return, and Palestinians everywhere nourished their aspiration for freedom, dignified living, and becoming whole again.

    There is no reason to celebrate! Israel at 60 is a state that is still denying Palestinian refugees their UN-sanctioned rights, simply because they are ?non-Jews.? It is still illegally occupying Palestinian and other Arab lands, in violation of numerous UN resolutions. It is still persistently and grossly breaching international law and infringing fundamental human rights with impunity afforded to it through munificent US and European economic, diplomatic and political support. It is still treating its own Palestinian citizens with institutionalized discrimination.

    In short, celebrating ?Israel at 60? is tantamount to dancing on Palestinian graves to the haunting tune of lingering dispossession and multi-faceted injustice.

    There is absolutely no reason to celebrate! But there are myriad reasons to reflect, to engage, to work towards peace and justice.

    Signatories:

    Mahmoud Darwish (poet, Palestine),
    John Berger (artist/author, UK),
    Augusto Boal (director/writer, Brazil),
    Ella Shohat (author, USA/Israel),
    Roger Waters (musician, UK),
    Ken Loach (filmmaker, UK),
    Andre Brink (writer, South Africa),
    Aharon Shabtai (poet, Israel),
    Judith Butler (philosopher, USA),
    Vincenzo Consolo (writer, Italy),
    John Williams (guitarist, UK),
    Tom Leonard (poet, Scotland),
    Anthony Loewenstein (author, Australia),
    Patrice Nganang (writer, Cameroon),
    Demis Roussos (singer, Greece),
    Mourid Barghouti (poet, Palestine),
    Ilan Pappe (historian/author, Israel),
    Naomi Wallace (playwright, USA),
    Ahdaf Soueif (writer, UK/Egypt),
    David Toscana (writer, Mexico),
    Tariq Ali (author, UK),
    Tom Lanoye (writer, Belgium),
    Radwa Ashour (writer, Egypt),
    Juan Goytisolo (author, Spain),
    Nigel Kennedy (musician, UK),
    Marcel Khalife (musician, Lebanon/France),
    Gianni Vattimo (philosopher, Italy),
    Gabeba Baderoon (writer, South Africa),
    Milton Hatoum (writer, Brazil),
    Alain Platel (dance/theater director, Belgium),
    Leon Rosselson (songwriter, UK),
    Al-Mutawakil Taha (writer, Palestine),
    James Kelman (writer, Scotland),
    Michel Khleifi (filmmaker, Palestine/Belgium),
    Ian Pace (pianist, UK),
    Benjamin Zephaniah (poet, UK),
    Ishtiyaq Shukri (writer, South Africa),
    Eyal Sivan (filmmaker, Israel),
    Victoria Brittain (author/playwright, UK),
    Hany Abu Assad (filmmaker, Palestine),
    Raymond Deane (composer, Ireland),
    Mahmoud Shukair (writer, Palestine),
    Paul Ben-Itzak (dance journalist, USA/Israel),
    Caryl Churchill (playwright, UK),
    Simon Shaheen (musician, Palestine/US),
    Margaretta D’Arcy (playwright, Ireland),
    John Arden (playwright and novelist, UK),
    Annemarie Jacir (filmmaker, Palestine),
    Marita van der Vyver (writer, South Africa),
    Adrian Grima (poet, Malta),
    Omar Qattan (filmmaker, Palestine/UK),
    Mary Ann Devlieg (cultural director, Belgium),
    Ibrahim Nasrallah (writer, Palestine/Jordan),
    Elias Khoury (writer, Lebanon)

    The Palestinian Non-Governmental Organizations’ Network (PNGO)

    در اخر منظورت از اینکه نوشتی اسرائیل به راحتی به ایرانیهای مسلمون ویزا و پناهندگی میده رو نفمیدم. اگه منظورت بهایی یان که قضیه فرق می کنه اگرم مخالفای سیاسی منظورته فکر کنم ایرانم بدش نیاد مخالفهای یهودی اسرائیل رو قبول کنه. پس کاسه داغ تر از آش نشو. اسرائیل توله سگ آمریکا در خاورمیانه است . تا به حال یه بار هم نشده برای خنده آمریکا با یکی از سیاستهای اسرائیل مخالفت کنه . بیچاره کاندیداهای ریاست جمهوری هم که باید دم آی پک رو ببینن. اسرائیل حتی به قطع نامه های سازمان ملل هم هیچ توجهی نمی کنه و بدون مجوز ۴۰۰ کلاهک هسته ای داره چرا هیچ کس بهش چیزی نمی گه اگه همه سلاح دارن ولی کسی عرضه استفادهشو نداره چرا کل غرب داره اینطور تبلیغ می کنه که ایران می خواد بمب هسته ای بندازه رو تل آویو. جوابش واضحه اونا می دونن ایران حالاحالا ها همچین سلاحی رو نداره و اگه داشته باشه هم استفاده نمی کنه فقط نمی خوان ایران قوی بشه تا بتونن هر غلطی خواستن اینجا بکنن. شما هم به جای حمایت از توله سگ آمریکا و پاچه خوارایی مثل آرش کمانگیر از ملت خودت دفاع کنی مگه اینگه بخوای بری اونور آب مثل اون ارش یه بورس بگیری.

  102. شاعره ۱۳۸۷-۰۳-۲، ۱۲:۱۵ ب.ظ

    این آقای (( شاعر )) چه جواب مسخره ای به این کامنتی که من در مخالفت با حرفهای زهرا در مورد اسرائیل نوشتم داده ( تو رو خدا خودتون برید بخونید ببینید این کامنت بیشتر به یه طنزنامه شبیه تا یک دفاعیه ی منطقی از فلسطین . در حالی که در این کامنت شصت بار این جمله رو تکرار کرده و گفته (( اسرائیل توله سگ آمریکا در خاورمیانه است )) و بعدش هم اومده یه لیست عجق وجق انگلیسی از اسم افرادی داده که با اسرائیل مخالفن تازه در آخر هم ایشون افاضه فرمودین که تو میخوای از کمانگیر دفاع کنی . خوبه حالا من گفتم حرفهای کمانگیر به من ربطی نداره و من وکیل مدافع حرفهای کمانگیر نیستم و خودش باید از حرفهاش دفاع کنه . من فقط درباره ی حرفهایی از زهرا نظر دادم که جنبه ی عمومی داشت و نه اون حرفهایی که در جواب به کمانگیر داد و جنبه ی خصوصی داشت و اصلا” نه ربطی به من و نه ربطی به کس دیگه ای داشت . حرفهای کمانگیر صرفا” یک فرضیه بود که از خودش ساخته بود و به هیچ وجه جنبه ی حقیقی و حقوقی نداشت که با رد اونها یا قبول اونها توسط یک شخص باعث مشروعیت یا عدم مشروعیت اسرائیل بشه . جالب اینجاست که این آقای (( شاعر )) در ابتدای نطق شون بر علیه اسرائیل فرموده بودن که من در ایران نیستم و صدا و سیمای جمهوری اسلامی رو نمیبینم در صورتی که همه ی حرفهایی که در دفاع از فلسطین و رد اسرائیل میزدن عینا” و مو به مو دقیقا” همون حرفهایی هست که شب و روز صدا و سیما تو گوش این ملت بی هوش میکنه و حتی پنجاه درصد حرفهایی که میزدن دقیقا” حرفها و اطلاعات غلطی بود که برنامه ی بی سر و ته بیست و سی هر روز تو بوق و کرنا میکنه که اسرائیل چنین است و چنان . خدا میدونه اگه ایشون تو ایران بودن که ( مطمئنم هستن ) و تلویزیون جمهوری اسلامی رو میدیدن دیگه چی میگفتن!!! حالا من نه طرفدار اسرائیل هستم نه فلسطین ولی یه توصیه ی دوستانه برای فلسطینی پرستهای ایرانی دارم که عزیزان تو رو خدا شماها که بلد نیستین از فلسطین دفاع کنین و نه اطلاعات اینکار رو دارین نه سوادش رو بیخودی به خودتون فشار نیارین که حتما” باید از فلسطین دفاع کنین و یه چیزه بی ربطی برای دفاع از اون بگین . شماها اینطوری که از فلسطین دفاع میکنین بیشتر به فلسطین لطمه میزنین و وجه ی اون رو بیش از پیش در دنیا خراب میکنین . من مطئنم الان مردم فلسطین به شما ایرانی های فلسطین اللهی میگن که : ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان!!!) .

  103. شاعر ۱۳۸۷-۰۳-۳، ۴:۱۱ ق.ظ

    جناب شاعره حرف برای دفاع نداری چرا به نعل می زنی. نخیر محض اطلاعتون عرض کنم که بنده استرالیا هستم و تمام اون مستند ها رو هم شبکه sbs دیدم. مجبور هم نیستم برای آدمهای غرب زده ای مثل شما اسکن ویزا و پاستورتمو بزارم اینجا تا ثابت کنم ایران نیستم ولی همینکه می بینم چقدر مردم ایران به خاطر شاید تبلیغات غلط و یا افراطی دولت ایران دارند از اون ور بام می افتند افسوس می خورم. اگه فکر می کنی اینها همون چیزهایی است که تلویزیون ایران نشون می ده باید به شبکه اس بی اس استرالیا تبریک بگم که علیرغم هجمه وسیع تبلیغاتی آمریکا از سی ان ان گرفته تا فاکس نیوز هنوز واقعیتها رو نشون می ده.

    http://www.sbs.com.au/

    در ضمن اون لیست به قول شما اجق وجق تمامی شاعران هنرمندان نویسندگان و فیلسوفان اعم از یهودی و غیر یهودی هست (مثل جودیت باتلر که اتفاقا جناب عالی که خودتو فمنیست می دونی باید حتما بشناسیJudith Butler (philosopher, USA
    ) راجرز واتر (پینک فلوید ) و ….ده ها آدم دیگه است که بعید می دونم بشناسی

    بعد خیلی عذر می خوام که این همه چیز بی ربط در مورد فلسطین گفتم ولی اگه ممکنه می شه بفرمایین کدوم بخشش بی ربطه. اون لیست که آدمهای غرب زده ای مثل شما رو باید شرمنده کنه یا اینکه خود خاخام های یهودی هم مخالف صهیونیسم اند نمی دونم اونجا دسترسی به یوتیوب دارین یا نه ولی فیلم هاش همش هست می تونی بری ببینی.

    خوشحالم که حتی آمریکایی هایی (این سایتhttp://www.ifamericansknew.org )
    هنوز هستند که از مردم فلسطین دفاع می کنند و افسوس که ایرانیهای مثل تو خودشونو اینطور باختن

  104. شاعره ۱۳۸۷-۰۳-۶، ۱۲:۱۰ ب.ظ

    من احساس میکنم که این آقای شاعر فقط میخواد با من بحث بیخودی بکنه و سر صحبت رو یه جورایی با من باز کنه وگرنه خودش هم میدونه که این حرفهایی که داره در دفاع از فلسطین میزنه در هر بقالی ببره دوزار لبو بهش نمیدن و هیچ دادگاه منصفی در جهان به خاطر این حرفهای من در آوردی رای رو به نفع ایشون و جمهوری اسلامی و فلسطین صادر نمیکنه ( من نمیدونم این حرفها و این لیستها رو از کجاش در میاره؟ چقدر واسه این تخیلات فکر کرده؟ احتمالا” ایشون با آقای (( ژول ورن ))یه نسبتهایی داره!!! ) آقای تقریبا” نیمه محترم این آخرین باری هست که بنده با شما دهن به دهن میشم و دیگه حتی اگر خودتون رو بکشین جواب این حرفهای صدتا یه غاز شما رو نمیدم :

    این شبکه ای که شما فرمودین ( اس بی اس استرالیا مخفف جمله : سر به سرت میذاره!!! ) داشتم میگفتم این شبکه ای که شما فرمودین من هر روز از طریق ماهواره از تو ایران دارم میبینم و نیازی نیست واسه دیدن این اراجیف پاسپورت و ویزای استرالیا رو بگیرم و اینهمه راه بکوبم برم استرالیا تا این شبکه ای که پولش از نظام اسلامی ایران تامین میشه رو ببینم ( دیدین که دستتون بر همگان رو شد جناب آقای کارمند حفاظت اطلاعات جمهوری اسلامی یا به قول خودتون شاعر!!! شما تو ایران هستین و همه ی این شبکه ها رو از طریق ماهواره های فوق مدرن حفاظت اطلاعات جمهوری اسلامی میبینید ) . در مورد اون لیست هم باید بگم که همون افراده فیلسوف و هنرمند و شاعر و نویسنده به قول خودتون اعم از یهودی و غیر یهودی که ازشون نام بردی همینطور که بر ضد اسرائیل هستن بر ضد نظام اسلامی ایران و فلسطین و حماس و حزب الله و گروههای ترویستی اسلامی هم هستن . چرا از اون نویسنده ها و فیلسوف ها و شاعران و هنرمندهایی که جایزه نوبل هم گرفتن و سرشون به تنشون میرزه و بر ضد فلسطین و حزب الله و حماس و جمهوری اسلامی و گروههای تروریستی اسلامی هستن نام نمیبری؟ در ضمن برای اطلاع بیشترتون باید بگم که این فیلسوفان و شاعران و هنرمندان و نویسندگانی که شما زحمت کشیدین رفتین در خونه ی تک تکشون رو زدین و یه لیست از اسامی اونها واسه ی دنیا و آخرتتون تهیه کردین تا به همگان ثابت کنید که چقدر اسرائیل مخالف داره باید با عرض شرمندگی به خدمتتون عرض کنم که این فضلا و اندیشمندان همینطور که مخالف اسرائیل هستن مخالف فلسطین و جمهوری اسلامی و حماس و حزب الله و شبه نظامیان فلسطین و گروههای ترویستی اسلامی هم هستن و اصلا” شاعران و هنرمندان و نویسندگان و فیلسوفان یک قشر مستقل از اجتماع بشری انسانها هستن که طرفدار هیچ حزب و دسته و گروه و گروهک و حکومت و نظام و ملتی که شما عضوشون هستین نیستن درست مثل خودم . در ضمن در جایی هم شما از خانومی نام بردید که فمینیست هستن و مخالف اسرائیل . حالا من یه سئوال برام پیش اومده چرا شما که خودتون رو یه فرد اسلامی و معتقد به اسلام و دستورات اسلامی میدونین چرا از مراجع تقلیدی که از صلح بین اسرائیل و فلسطین دفاع میکنن نام نمیبری و ازشون دفاع نمیکنی . میخوای من چندتا لیست اینطوری مثل خودت از اسامی افراد اسلامی و مراجع بزرگ تقلید مسلمانان که موافق صلح بین اسرائیل و فلسطین هستن بدم؟ ( محض اطلاعت : آیت الله سیستانی آیت الله منتظری آیت الله کاظمینی بروجردی و مرحوم آیت الله شریعتمداری و صدها فیلسوف و هنرمند و شاعر و نویسنده اسلامی که مخالف یکه تازی فلسطین و اعراب هستن و از صلح بین فلسطین و اسرائیل دفاع میکنن و موجودیت اسرائیل رو بهیچ وجه نه نفی میکنن و نه زیر سئوال میبرن و حتی به اون مشروعیت هم میبخشن و از بوجود اومدن کشوری به نام اسرائیل دفاع میکنن ) .

  105. شاعره ۱۳۸۷-۰۳-۸، ۸:۰۱ ب.ظ

    تقدیم به دوست عزیزم که از من خواسته بود برای سالروز دوم خرداد و به ریاست رسیدن آقای خاتمی شعری بگم . گرچه من با آقای خاتمی و اصلاح طلبان میونه ی خوبی ندارم به دلیل به تمسخر گرفتن جایزه ی صلح نوبل بزرگ بانوی ایران زمین خانوم شیرین عبادی عزیزم ولی چون دوست عزیزی از من این درخواست رو کرده نمیتونم روش رو زمین بندازم و این شعر رو تقدیم به اون و همه ی دوستان اصلاح طلبم میکنم که میدونم وبلاگ زهرا رو میخونن :

    دوم خرداد تو جاودانی
    در دل ملت تو ماندگاری
    از نفس قدسی یک دوست پدید آمدی
    نام بزرگش به زبان آوری
    سید مظلوم زمان خاتمی
    چشم و چراغ فرح ایزدی
    شعله فکندی به دل اهرمن
    با دل مردم سر کار آمدی
    فکر پلید همه گردنکشان
    عربده ی سرخ همه قاتلان
    چهره ی پنهان همه کوردلان
    خوی درنده گر جمله سگان
    کالبد قلب کریه و نجس روبهان
    چشم بد اندیش همه ناکسان
    ابروی پر خشم همه قلدران
    مشت گره کرده ی نامردمان
    سینه ی پر کینه ی فتنه گران
    دست آلوده ی این مفسدان
    ناسپاسی همه فاسقان
    تندروی کردن عهدبشکنان
    توطئه ی شوم متحجران
    روز خوش و شام سیاه بدان
    باغ و بهار همه ی سرکشان
    با دم عیسایی تو شد خزان
    ای چمن سبز تو صاحبدلان
    نو گل و خندان گل روشنگران
    عشق و امید هنرپیشگان
    ناله ی فریادرس عاشقان
    منجی خوش فکر آزادی خواهان
    یار ز سوی حرم عاشقان
    باز بیاید سپیده دمان
    یک گل یاس از دل عاشق به تو
    نای و نوایش همه تقدیم تو

  106. وحید حق پرست ۱۳۸۷-۰۴-۲، ۲:۱۹ ق.ظ

    واقعا براتون متاسفام
    شما عرب پرست / خود باخته/ نمک نشناس هستید
    تو کدام کشور عربی یک ایرانی را تحویل میگیرند؟
    شما تا بحال با اعراب بوده اید تا بدانید چه دشمنی با ایران و ایرانی دارند؟
    شما سنگ قدس را به سینه می زنید در حالی که قبور ۴ امام بدست اعراب ویران شد و انگار نه انگار
    اعراب به همزبانهای خودشان در خوزستان رحم نکردند چون شناسنامه ی ایرانی داشتند
    ایران و اسرائیل قدیمی ترین دوستان جهان هستند( کورش کبیر و آزادی یهود)

    خدا چشم بصیرت به شما بدهد تا کمتر دیکته های حزب الهیسم و پان عربیسم را تکرار کنید

  107. فاطمه ۱۳۸۷-۰۴-۳، ۱۰:۱۷ ق.ظ

    نمی دونمکدام راست می گه کدام دروغ تنها موضوع که اذارم می ده کشتن مردم بی گماه که بخاطر سیاستهای چند احمق این همه مردم بی گناه کشته می شندفرقی نمی کنه عرب باشه اسرئیلی عجم مهماینکه خودم هم از اونهاحق تریم که خودم به اون چند مرد احق سبریدم کارهایی که انجام می دند می شین به جای اونها بحث می کنیم فقط اینکه هموم احمقیم

  108. امیر ۱۳۸۷-۰۸-۲۸، ۹:۴۷ ب.ظ

    وبلاگ خیلی جالبی دارید زهرا خانوم خیلی علبیه کلا میگم
    اما در این مورد دشمنی حکومت ایران و اسراییل باید گفت مقصر ایران والا شما فکر کن اگر ایران شرط به رسمیت شناختن اسراییل رو تشکیل یک کشور فلسطینی بذاره این همه دعوا و این همه نزاع تموم نمیشه….مطمئن باشید اسراییل به سرعت مقدمات این کار رو فراهم میکنه چون دوستی با ایران رو به دوستی با کشورای عرب ترجیح میده و مطمئنا عربام برای اینکه از ایران عقب نمونن به سرعت اسراییل رو رو به زسمیت میشناسن و این همه دعوا هم تموم میشه
    فکر کنم در مورد اون کودک سرطانی ایرانی که همین اواخر پس از اینکه تو ایران جوابش کردن و به ترکیه رفت و اونجا بهش گفتم اگر جایی باشه که بتونه این سرطان رو درمان بکنه فقط اسراییله و الان اون بچه تو بیمارستان تل هاشومر اسراییل بستریه شندید

  109. اشکان ۱۳۸۷-۱۰-۲۶، ۱:۱۲ ق.ظ

    نه ایران مظلومه نه اسرائیل . ما باید به تمام کشورهای دنیا احترام بزاریم نه سر یه سری مسائل کشورهارو به جون هم بندازیم

    حمید Reply:

    کاملا با اشکان موافقم

  110. دانشجو ۱۳۸۸-۱۰-۱۶، ۳:۲۲ ب.ظ

    سلام زهرا جون!خسته نباشی!من اولین باره که میام اینجا!!فقط یه نکته ای رو به بعضیا باید گفت اونم اینه که ما اگه اینو درک کنیم که تو دنیا فقط یه جنگ وجود داره اونم جنگ بین شیعه و صهیونیسمه خیلی مسائل برامون روشن میشه!!!از نامردیه کشورهای عربی و سعودی ها بگیر تا ترسیدن مثل سگ اسرائیل از ایران و حزب الله!!!ولی حیف که نمیشه درکید!!!