سوالاتی درباره لینک دادن در وبلاگ

* شما اگه از مطلبی خوشتون اومد ترجیح میدین چطوری بهش لینک بدین؟ فقط یک لینک به عنوان اصلی مطلب و یا عنوانی که از نظر شما برازنده اون مطلب هست میگذارید و بعدش به همون وبلاگ ارجاعش میدین و یا اینکه دلتون میخواد با ذکر منبع کل اون متن رو توی وبلاگتون کپی پیست کنین؟ یا اینکه به لینکدونی بسنده می کنین؟
سوال کلی تر اینه که راه حل درست چیه؟ یعنی اگه از مطلبی خیلی خوشمون اومد، توی متن نوشته هامون معرفیش کنیم؟ یا بذاریمش توی لینکدونی و یا اینکه کل متنشو بذاریم توی وبلاگ البته با ذکر منبع.
راستش من راه حل آخر رو بیشتر از همه می پسندم ولی ظاهرا خیلیا خوششون نمیاد. یعنی خیلیا دوست ندارن که کل متنشون رو کپی کنی و بذاری توی بدنه وبلاگت ولی من به نظرم این راه حل خوبیه و نشونه تاکید بیشتر روی جملات و متن مورد نظره. اگه از مطلبی خوشم میاد واسه این دلم میخواد همه اش رو بذارم که فکر میکنم اینطوری بیشتر توجه خواننده رو جلب میکنم و اون بهتر متن رو میخونه و تک تک جملاتش رو میبینه:-)

* یه سوال دیگه از اینهایی که سیم کارت ایرانسل دارن:
اینترنت ایرانسل چطوره؟ همه سایتها رو براحتی میبینین؟ مخصوصا سایتهای فارسی رو؟ سرعتش خوبه؟ هزینه اش چطور حساب میشه؟
آیا سرعت اینترنت ایرانسل ربطی به گوشی و یا امکاناتش داره؟ یعنی اگه گوشی جدیدتر و با امکانات بیشتری داره تاثیری توی سرعت داره یا خیلی مرتبط نیست؟ امتحان کردید؟

* این روزا خیلی محسن چاوشی گوش میدم. هم از صداش خوشم میاد و هم از اکثر ترانه هایی که خونده. امروز کنجکاو شدم که ببینم چه شکلیه این بابا که به این عکس زیر در گوگل رسیدم و کپ کردم. بلافاصله اس ام اسی بدین مضمون واسه داییم فرستادم:
-من: وااااییی دایی تو خواننده شدی؟
- داییم: نه دایی جوون. ولی اگه تو بخوای می شما

خیالم راحت شد. بس که این عکس شبیه دایی من بود. سن و سالشم به داییم میخوره (حدود ۳۴-۳۵، فقط توی همین عکس شباهتشون بیشتره)

والا خوب حق داشتم دیگه. نیست که دوروبرمون خیلیا رفتن خواننده شدن. منم شک کردم. در نزدیکیمون یه سوپر خواننده جدید رو قبلا زیارت کردیم. داستان اینه که این پسرخاله های من یه دوستی داشتن از این پسرایی بود که موهاشو بلند میکرد و خیلی تو مد ساز و آواز و اینا بود. مام هیچوقت جدیش نمیگرفتیم. این پسره یکی از دوستای دختر خاله ام رو میخواست ولی خونواده دختره مخالف بودن اساسی. دختره هم همون موقع شوور کرد. تا اینکه یکی دو سال پیش یوهو دیدیم اسمی بس آشنا بر سر زبانها هست که توی هر آلبومش چند تا آهنگ نفرین گونه و فوحش و اینا وجود داره. اولش گفتیم نه بابا ممکن نیست اون باشه. به این سرعت به شهرت رسید؟ اونم تاا این حد؟ از دخترخاله ام جویا شدم دیدم بله بابا و خیلی بیشتر از این حرفاست. چون حتی صداش از تلفزیون هم پخش شد:-) نشون به اون نشون که اخیرا مماخشم عمل کرده:-)

* اینم تقدیم به همه خانومای وبلاگستان:-) وبلاگ هلو کیتی
راستش من عاشق این کیتی و رنگ صورتی و هر نوع تمی، وسیله و یا عروسکی که مرتبط با هلوکیتی باشه هستم. به نظرم خییییلییی ناز و خوشگله. تازه اگه به من بود دلم میخواست قالب وبلاگم مثل این باشه:-)
پ.ن: راستی اینم خیلی خیلی خیلی خیلی نااااااااززززززززه. مخصوصا اون کوچولوهه. آدم دلش میخواد مماخشو بکشه:دی

* – شهرت اولین رسوایی است.
– چرا!؟
- چون خدا می داند تو کی هستی!

* و در پایان اینکه من به یکی خییییلیییییییی مشکوکم. وبلاگ نویسه. خیلیم معروووفه. نمیدونم چرا اینقدر بهش مشکوکم. شاید به خاطر اینه که سیستم عجیبی داره :دی حالا حدس بزنین کی؟

۴۸ نظر

  1. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۲:۵۰ ب.ظ

    به کی مشکوکین ؟ نسبت بهش چه شکی دارین ؟

    جواب به این نظر

  2. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۲:۵۶ ب.ظ

    به مسافر گفتنش سخته. اونایی که باید میگیرن:)))))))))

    جواب به این نظر

  3. مهران ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۳:۱۷ ب.ظ

    من یک ایرانسلی‌ام D:
    در مورد سوال هم: سرعت کانکت شدن بستگی به آنتن‌دهی و شلوغی شبکه داره، معمولا آخر شبا یا صبح‌ها راحت تر کانکت میشه و سرعت‌ش بهتره. در مورد فارسی هم بستگی به گوشیت داره که چجوری فارسی رو ساپورت کنه.
    در کل از هیچی بهتره!
    :)

    جواب به این نظر

  4. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۳:۲۰ ب.ظ

    آقا هزینه اش رو ننوشتید؟ ارزششو داره برم بگیرم؟

    جواب به این نظر

  5. مهران ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۳:۲۸ ب.ظ

    اوه ببخشید هزینه رو یادم رفت؛
    هزینه‌ش هم خیلی بالا نیست،‌یعنی قابل قبوله(قیمت دقیقش رو نمی‌دونم)
    البته سیم‌کارت‌های پیام رسان‌ش که فقط میشه باهاش اس ام اس زد و از اینترنت‌ش استفاده کرد؛ هزینه‌ش یه مقدار ارزون‌تره.

    جواب به این نظر

  6. سیروس ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۳:۳۹ ب.ظ

    زهرا جان ببین بیکاری بری ایرانسل بگیری من یدون خط و گوشی خدا واسه ایرانسل دارم همین طوری افتاده داره خاک می خوره
    در مورد اینترنتم
    نمی دونم این ISP ها اینترنت بی سیم دارن یا نه
    برو سوال کن اگه دارن بگیر برای شما که مشکل داشتی برا خط تلفن و اینا فکر می کنم بهترین راه حل باشه
    در ضمت به داداشتم یاد بده یخورده زبون داشته باشه بابا ببین بیرون پره دختره فقط یخورده ربون میخواد همین
    اگه خواستی یه دوره ی فشرده برات بذارم
    :)

    جواب به این نظر

  7. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۳:۴۲ ب.ظ

    به سیروس:
    اتفاقا منم یه سیم کارت ایرانسل دارم. اون موقع که برنامه مهران مدیری بود خیلی تبلیغ میکردن که چنین و چنان میشه داداشم گفت که هرکدوم بریم یکی یکی سیم کارت بگیریم. منم رفتم گرفتم ولی خطمو نفروختم

    الان توی تونیتر همه ایرانسل ایرانسل میکنن متوهم شدیم که نکنه خبریه و روی موبال ADSL میده:))

    جواب به این نظر

  8. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۴:۵۶ ب.ظ

    به حجت از پست قبلی. نمیدونم چرا اونجا نمیتونم کامنت بذارم دارم اینجا آزمایش میکنم.
    سلام خوبی؟
    حداقل من نمیگم این آیت ا… ها همه اسلام رو میدونن و به همه چی تسلط دارن. ما که ۵۰۰ تا دین اسلام نداریم یکی داریم. اگه قرار بود همه بدونن، باید همه یه نقطه نظر در مورد یک مساله میداشتند که ندارند.

    در مورد دیه گفتین. به نظرتون هدف از دیه چیه ؟ ارزش آدما رو بیان میکنه ؟ هرکی دیه اش بیشتر یعنی با ارزشتر ؟
    اگه فرض کنیم اینطوریه یعنی همه مردهای زمان پیامبر ارزششون دو برابر ارزش همه زنهای اون موقع بوده و الان ارزش آدما فرق کرده؟
    من برداشت و نظر خودمو مینویسم.
    به نظر من مقدار دیه بیانگر ارزش افراد نیست.
    ازدواج کردی ؟ اگه کار و پول نداشته باشی کسی باهات ازدواج میکنه؟
    حالا اگه یه دختر کار و پول نداشته باشه چی؟ کسی با اون ازدواج نمیکنه ؟
    شاید استثناء هایی در مورد دو تا سوال بالا وجود داشته باشه ولی بطور میانگین توی دنیای متمدن امروز هم اکثرا کار و فعالیت اقتصادی رو هنوز بر عهده مرد میدونن.
    سوال دیگه در یک خونواده اگه مرد بمیره به اعضای خانواده بیشتر فشار اقتصادی میاد یا اگه زن بمیره؟
    اگه یه مرد بمیره دیه اش به کی میرسه؟ به “زنش” و دیگر وراث. اگه یه زن بمیره چی؟ به “شوهرش” و دیگر وراث.
    به نظرتون این عادلانه نیست که از کسی که توقع اقتصادی بیشتری میره منافع اقتصادی بیشتری برسه؟ به نظرم اینجا اسلام خیلی قشنگ عمل کرده.

    در مورد مراجع تقلید گفتین این حرف خودم هم هست. نسبت به خیلی از مسائل روز بیخبرند. به عنوان نمونه در مورد بهره و ربا. یکی نیست بگه اخه تو زمان پیامبر تورم معنی نداشته و پول خودش بذات دارای ارزش واقعی بوده نه ارزش اعتباری( چون اون موقع سکه ها از جنس طلا و نقره بودن نه مثل الان که فقط یک تیکه کاغذ هستش). یکی نیست بگه اگه نرخ بهره کمتر از نرخ تورم باشه یعنی اینکه کسی که داره پول قرض میده داره ضرر میکنه. اگه زمان پیامبر کسی به یه نفر هزار درهم قرض میداده بعد صد سال هم اون هزار درهم همون ارزشی رو داشت که در صد سال قبل داشت و نه که مثل الان ارزش پول یه چیز اعتباری هست.

    در مورد قمه زنی گفتین. من طبق عقل خودم عمل میکنم. فکر کنم اگه اونو واجب هم میدونستن من بهش عمل نمیکردم چون فکر میکنم مخالف قرآن هست. کجا گفتن به خودتون صدمه بزنین بخاطر هیجی؟ واقعا بخاطر چی؟ جواب این سوالو باید از اونا پرسید. البته فکر کنم الان اکثر مراجع اینکارو حرام اعلام کردن.

    در مورد اختلاف وضو بین سنی و شیعه. به نظرم این ظاهر دینه. شاید سنی ها درست میگن و شاید هم شیعه ها. اگه نخوایم تقلید کنیم باید بریم تحقیق کنیم من که نه حوصله شو دارم و نه وقتشو. ترجیح میدم دراین ظواهر تقلید کنم.

    ولایت فقیه گفتین. اینکه اطرافیان برخورد نامناسبی دارن کاملا راست میگین.
    اما در مورد مفهوم ولایت فقیه بگم که تقلید کورکورانه چیز خیلی بدیه. به نظرم تو اون دنیا هم این گونه افراد مواخذه میشن چه راهی رو که تقلید کردن درست بوده باشه چه غلط. اگه پدرمادرمون مسلمان بودن و ما ازاونا تقلید کنیم فرقی نداریم با اونایی که پدرمادرشون کافر بودن و اونا بنا به تقلید از پدرمادرشون کافر شدن.

    به نظرم پیروی همه مردم از روی عقل و منطق از یک نفرعاقل که تصمیماتش عقلایی هست خیلی چیزه خوبیه و باعث اتحاد میشه. ولی این پیروی باید بر مبنای عقل باشه نه اینکه هر چیز غیر منطقی و غیرعقلایی رو پیروی کنیم.
    در مورد تحریم تنباکو. من خوشم نمیاد بگم تحریم و حرام و حلال، دوست دارم بگم یک پیشنهاد عاقلانه از یک رهبر دینی. ببینید پیروی همه مردم از اون پیشنهاد چه اثر خوبی داشت. توی اون موقع هم افراد باید میدیدند آیا این کار منطقی هست یا خیر و اگه منطقی بود باید عمل میکردند و نه اینکه چشم بسته بگن چون یک نفر گفته این حرام بنابراین دیگه این کار گناه داره و نباید انجام داد.

    جالب اینجاست که من تقریبا دو بار این متن بالا رو نوشتم یه بارش کامپیوترم هنگ کرد مجبور شدم ریست کنم. این بار دومی خیلی خلاصه تر هست.

    سرت رو درد آوردم ببخش دیگه. :)

    جواب به این نظر

  9. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۵:۰۹ ب.ظ

  10. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۵:۱۱ ب.ظ

    اوکی. پس از این به بعد در انتظار تایید باید باشیم. :)

    به حجت از پست قبلی. نمیدونم چرا اونجا نمیتونم کامنت بذارم دارم اینجا آزمایش میکنم.
    سلام خوبی؟
    حداقل من نمیگم این آیت ا… ها همه اسلام رو میدونن و به همه چی تسلط دارن. ما که ۵۰۰ تا دین اسلام نداریم یکی داریم. اگه قرار بود همه بدونن، باید همه یه نقطه نظر در مورد یک مساله میداشتند که ندارند.

    در مورد دیه گفتین. به نظرتون هدف از دیه چیه ؟ ارزش آدما رو بیان میکنه ؟ هرکی دیه اش بیشتر یعنی با ارزشتر ؟
    اگه فرض کنیم اینطوریه یعنی همه مردهای زمان پیامبر ارزششون دو برابر ارزش همه زنهای اون موقع بوده و الان ارزش آدما فرق کرده؟
    من برداشت و نظر خودمو مینویسم.
    به نظر من مقدار دیه بیانگر ارزش افراد نیست.
    ازدواج کردی ؟ اگه کار و پول نداشته باشی کسی باهات ازدواج میکنه؟
    حالا اگه یه دختر کار و پول نداشته باشه چی؟ کسی با اون ازدواج نمیکنه ؟
    شاید استثناء هایی در مورد دو تا سوال بالا وجود داشته باشه ولی بطور میانگین توی دنیای متمدن امروز هم اکثرا کار و فعالیت اقتصادی رو هنوز بر عهده مرد میدونن.
    سوال دیگه در یک خونواده اگه مرد بمیره به اعضای خانواده بیشتر فشار اقتصادی میاد یا اگه زن بمیره؟
    اگه یه مرد بمیره دیه اش به کی میرسه؟ به “زنش” و دیگر وراث. اگه یه زن بمیره چی؟ به “شوهرش” و دیگر وراث.
    به نظرتون این عادلانه نیست که از کسی که توقع اقتصادی بیشتری میره منافع اقتصادی بیشتری برسه؟ به نظرم اینجا اسلام خیلی قشنگ عمل کرده.

    در مورد مراجع تقلید گفتین این حرف خودم هم هست. نسبت به خیلی از مسائل روز بیخبرند. به عنوان نمونه در مورد بهره و ربا. یکی نیست بگه اخه تو زمان پیامبر تورم معنی نداشته و پول خودش بذات دارای ارزش واقعی بوده نه ارزش اعتباری( چون اون موقع سکه ها از جنس طلا و نقره بودن نه مثل الان که فقط یک تیکه کاغذ هستش). یکی نیست بگه اگه نرخ بهره کمتر از نرخ تورم باشه یعنی اینکه کسی که داره پول قرض میده داره ضرر میکنه. اگه زمان پیامبر کسی به یه نفر هزار درهم قرض میداده بعد صد سال هم اون هزار درهم همون ارزشی رو داشت که در صد سال قبل داشت و نه که مثل الان ارزش پول یه چیز اعتباری هست.

    در مورد قمه زنی گفتین. من طبق عقل خودم عمل میکنم. فکر کنم اگه اونو واجب هم میدونستن من بهش عمل نمیکردم چون فکر میکنم مخالف قرآن هست. کجا گفتن به خودتون صدمه بزنین بخاطر هیجی؟ واقعا بخاطر چی؟ جواب این سوالو باید از اونا پرسید. البته فکر کنم الان اکثر مراجع اینکارو حرام اعلام کردن.

    در مورد اختلاف وضو بین سنی و شیعه. به نظرم این ظاهر دینه. شاید سنی ها درست میگن و شاید هم شیعه ها. اگه نخوایم تقلید کنیم باید بریم تحقیق کنیم من که نه حوصله شو دارم و نه وقتشو. ترجیح میدم دراین ظواهر تقلید کنم.

    ولایت فقیه گفتین. اینکه اطرافیان برخورد نامناسبی دارن کاملا راست میگین.
    اما در مورد مفهوم ولایت فقیه بگم که تقلید کورکورانه چیز خیلی بدیه. به نظرم تو اون دنیا هم این گونه افراد مواخذه میشن چه راهی رو که تقلید کردن درست بوده باشه چه غلط. اگه پدرمادرمون مسلمان بودن و ما ازاونا تقلید کنیم فرقی نداریم با اونایی که پدرمادرشون کافر بودن و اونا بنا به تقلید از پدرمادرشون کافر شدن.

    به نظرم پیروی همه مردم از روی عقل و منطق از یک نفرعاقل که تصمیماتش عقلایی هست خیلی چیزه خوبیه و باعث اتحاد میشه. ولی این پیروی باید بر مبنای عقل باشه نه اینکه هر چیز غیر منطقی و غیرعقلایی رو پیروی کنیم.
    در مورد تحریم تنباکو. من خوشم نمیاد بگم تحریم و حرام و حلال، دوست دارم بگم یک پیشنهاد عاقلانه از یک رهبر دینی. ببینید پیروی همه مردم از اون پیشنهاد چه اثر خوبی داشت. توی اون موقع هم افراد باید میدیدند آیا این کار منطقی هست یا خیر و اگه منطقی بود باید عمل میکردند و نه اینکه چشم بسته بگن چون یک نفر گفته این حرام بنابراین دیگه این کار گناه داره و نباید انجام داد.

    جالب اینجاست که من تقریبا دو بار این متن بالا رو نوشتم یه بارش کامپیوترم هنگ کرد مجبور شدم ریست کنم. این بار دومی خیلی خلاصه تر هست.

    سرت رو درد آوردم ببخش دیگه.

    جواب به این نظر

  11. hamid ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۶:۰۱ ب.ظ

    گذاشتن مطلب از یه وبلاگ دیگه، کار خوبی هست. یعنی مشکلی نداره. ولی نه اینکه اونجور که تو گفتی ،طرف بیاد و تمام اون نوشته رو بگذاره توی وبلاگش بلکه باید چند خط از اون رو بگذاره تا هم خوانندگان وبلاگش رو از اون مطلبی که به نظر خودش جالب میاد(و ممکنه برای خوانندگان وبلاگش نیز همینطور باشه)آگاه کرده باشه و هم موجب آشنا شدن خوانندگان با وبلاگ و نوشته های دیگر نویسنده اون مطلب بشه. پس نباید تمام مطلب رو کپی کرد.
    بعد هم اینکه به خودت مشکوکی گمونم خانم پر حوصله!! درسته؟

    جواب به این نظر

  12. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۶:۲۸ ب.ظ

    جاندار ِ ؟
    تو جیب جا میشه ؟
    مسافر نیست ؟

    جواب به این نظر

  13. یک فتحی ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۶:۳۴ ب.ظ

    زهرا جان. اینجوری اگر به یک مطلب لینک بدهی بهتر است. البته اگر وبلاگت اجازه میده یک چند خط اولش رو بگذار.

    در مورد اینکه کلش رو کپی کنی دو حالت دارد. اگر بیای از یک وبلاگی مثل وبلاگ یک پزشک کپی کنی مشکلی نیست. چون اولا تقریبا آمارش از شما بیشتره. این یعنی که قبلا من اون مطلبم رو تو وبلاگ یک پزشک خواندم و بعد اینجا دوباره می بینم. دوما دکتر خواننده های خودش رو دارد.

    اما اگر همین کار رو برای یک وبلاگ کوچکتر بکنید چون باعث می شود که کسی راغب به پیگیری وبلاگ ایشون نشه برای ایشون اثری ندارد. در حالی که اگر لینک بدهید یک تعداد ویزیت می گیرد و دلگرم می شود. فرق می کند که من این رو اینجا بخوانم تا وبلاگ نویسنده.

    جواب به این نظر

  14. Mosafer ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۶:۳۹ ب.ظ

    به حجت از پست قبلی. نمیدونم چرا اونجا نمیتونم کامنت بذارم دارم اینجا آزمایش میکنم.
    سلام خوبی؟
    حداقل من نمیگم این آیت ا… ها همه اسلام رو میدونن و به همه چی تسلط دارن. ما که ۵۰۰ تا دین اسلام نداریم یکی داریم. اگه قرار بود همه بدونن، باید همه یه نقطه نظر در مورد یک مساله میداشتند که ندارند. فکر کنم خودشون هم میدونن که همه چیزیو در مورد اسلام نمیدونن.

    در مورد دیه گفتین. به نظرتون هدف از دیه چیه ؟ ارزش آدما رو بیان میکنه ؟ هرکی دیه اش بیشتر یعنی با ارزشتر ؟
    اگه فرض کنیم اینطوریه یعنی همه مردهای زمان پیامبر ارزششون دو برابر ارزش همه زنهای اون موقع بوده و چون الان ارزش آدما فرق کرده بنابراین این حکم دیگه معنی نداره؟
    من برداشت و نظر خودمو مینویسم.
    به نظر من مقدار دیه بیانگر ارزش افراد نیست.
    ازدواج کردی ؟ اگه کار و پول نداشته باشی کسی باهات ازدواج میکنه؟
    حالا اگه یه دختر کار و پول نداشته باشه چی؟ کسی با اون ازدواج نمیکنه ؟
    شاید استثناء هایی در مورد دو تا سوال بالا وجود داشته باشه ولی بطور میانگین توی دنیای متمدن امروز هم اکثرا کار و فعالیت اقتصادی رو هنوز بر عهده مرد میدونن.
    سوال دیگه در یک خونواده اگه مرد فوت شه به اعضای خانواده بیشتر فشار اقتصادی میاد یا اگه زن فوت شه؟
    اگه یه مرد بمیره دیه اش به کی میرسه؟ به “زنش” و دیگر وراث. اگه یه زن بمیره چی؟ به “شوهرش” و دیگر وراث.
    به نظرتون این عادلانه نیست که از کسی که توقع اقتصادی بیشتری هست منافع اقتصادی بیشتری برسه تا بتونه پاسخگوی زن و فرزندانش باشه؟ به نظرم اینجا اسلام خیلی قشنگ عمل کرده.

    در مورد مراجع تقلید گفتین این حرف خودم هم هست. نسبت به خیلی از مسائل روز بیخبرند. به عنوان نمونه در مورد بهره و ربا. یکی نیست بگه اخه تو زمان پیامبر تورم معنی نداشته و پول خودش بذات دارای ارزش واقعی بوده نه ارزش اعتباری( چون اون موقع سکه ها از جنس طلا و نقره بودن نه مثل الان که فقط یک تکه کاغذ هستش). یکی نیست بگه اگه نرخ بهره کمتر از نرخ تورم باشه یعنی اینکه کسی که داره پول قرض میده داره ضرر میکنه. اگه زمان پیامبر کسی به یه نفر هزار درهم قرض میداده بعد صد سال هم اون هزار درهم همون ارزشی رو داشت که در صد سال قبل داشت و نه که مثل الان که ارزش پول یه چیز اعتباری هست و روز به روز از ارزش اون داره کاسته میشه

    در مورد قمه زنی گفتین. من طبق عقل خودم عمل میکنم. فکر کنم اگه اونو واجب هم میدونستن من بهش عمل نمیکردم چون فکر میکنم مخالف قرآن هست. کجا گفتن به خودتون صدمه بزنین بخاطر هیجی؟ واقعا بخاطر چی؟ جواب این سوالو باید از اونا پرسید. البته فکر کنم الان اکثر مراجع اینکارو حرام اعلام کردن.

    در مورد اختلاف وضو بین سنی و شیعه. به نظرم این ظاهر دینه. شاید سنی ها درست میگن و شاید هم شیعه ها. اگه نخوایم تقلید کنیم باید بریم تحقیق کنیم من که نه حوصله شو دارم و نه وقتشو. ترجیح میدم دراین ظواهر تقلید کنم.

    ولایت فقیه گفتین. اینکه اطرافیان برخورد نامناسبی دارن کاملا راست میگین.
    اما در مورد مفهوم ولایت فقیه بگم که تقلید کورکورانه چیز خیلی بدیه. به نظرم تو اون دنیا هم این گونه افراد مواخذه میشن چه راهی رو که تقلید کردن درست بوده باشه چه غلط. اگه پدرمادرمون مسلمان بودن و ما ازاونا تقلید کنیم فرقی نداریم با اونایی که پدرمادرشون کافر بودن و اونا بنا به تقلید از پدرمادرشون کافر شدن.

    به نظرم پیروی همه مردم از روی عقل و منطق از یک نفرعاقل که تصمیماتش عقلایی هست خیلی چیزه خوبیه و باعث افزایش قدرت یک ملت و اتحاد اونا میشه. ولی این پیروی باید بر مبنای عقل باشه نه اینکه هر چیز غیر منطقی و غیرعقلایی رو پیروی کنیم.
    در مورد تحریم تنباکو. من خوشم نمیاد بگم تحریم و حرام و حلال، دوست دارم بگم یک پیشنهاد عاقلانه از یک رهبر دینی. ببینید پیروی همه مردم از اون پیشنهاد چه اثر خوبی داشت. توی اون موقع هم افراد باید میدیدند آیا این کار منطقی هست یا خیر و اگه منطقی بود باید عمل میکردند و نه اینکه چشم بسته بگن چون یک نفر گفته این حرام بنابراین دیگه این کار گناه داره و نباید انجام داد.

    جالب اینجاست که من تقریبا دو بار این متن بالا رو نوشتم یه بارش کامپیوترم هنگ کرد مجبور شدم ریست کنم. این بار دومی خیلی خلاصه تر هست.

    سرت رو درد آوردم ببخش دیگه. :)

    جواب به این نظر

  15. ©Mersoft® ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۶:۵۹ ب.ظ

    وقت بخیر
    خواستم آف بزارم ولی فکر کردم اینجا بنویسم بهتره.
    با استفاده از ایرانسل میشه رایگان به اینترنت وصل شد هم با گوشی هم با کامپیوتر!(ما تو ماشین ایرانسلو وصل میکنیم به لپ تاپ دانلود میکنیم سرعتشم تقریبا نصف دایالاپه )
    الان دارم میرم جایی برگشتم بهتون میگم.
    یا علی.

    جواب به این نظر

  16. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۷:۲۶ ب.ظ

    به نظرم هرکی هست آدم زرنگیه. فکر نکنم خودشو لو بده. اگه شکت به یقین تبدیل شد مارو بیخبر نذار.

    جواب به این نظر

  17. رضا عظیمی ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۷:۴۵ ب.ظ

    نمی دونم کیه.

    جواب به این نظر

  18. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۸:۱۶ ب.ظ

    به Mosafer :
    جان من بحث سیاسی نکنید !!!

    بذارین فضای این وبلاگ از این حالت خارج شه

    جواب به این نظر

  19. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۸:۱۸ ب.ظ

    به یک فتحی:
    راستش من اینم قبول ندارم حالا درسته یک پزشک سلطان فید و مطلب و ایناست ولی فکر نکنم دیگه همه قبل از اینجا یا جای دیگه اونجا رو خونده باشن:-)

    مثلا همین دوستای چپرچلاغ من بعید میدونم خیلی به یه وبلاگ جدی مثل اون علاقهمند باشند :دی

    جواب به این نظر

  20. خیاط ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۸:۵۸ ب.ظ

    روش درست لینک دادن؛ باید طوری باشه که ملت برن مطلب رو تو وبلاگ طرف بخونن٬ روش شما(کپی پیست محض) اشتباهه٬ مخصوصاً وقتی که تهش می‌گی از وبلاگ فلان! نظر من رو فکر کنم میدونستی چون صدبار گفتم;)

    منم تازه نوشتم که اصلاً دوست ندارم آدرس محل کارم رو تو دنیای مجازی بگم٬ واسه منم خیلی عذاب آوره وقتی ملت ایمیل می‌زنن و می‌گن آدرس بده یا سفارش می‌دن…(این نظر پست پایین بود)

    چرا همیشه از من میپرسه ۴+۵؟

    جواب به این نظر

  21. Mosafer ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۹:۱۰ ب.ظ

    به زهرا:
    چشم.
    آقای حجت در انتهای کامنتشون گفته بودن کسی نظری داره بگه که من گفتم. همین.

    فکر کنم این سیستم کامنتتون ایراد داره ها. من قبلا هرچی مینوشتم نشون داده نمیشد. بعد چندین بار ارسال کامنت یه بار پیام اومد که باید تایید بشه تا نمایش داده بشه. بعد یک ساعت متوجه شدم دیگه تایید نمیخواد و ان چیزایی که فرستاده بودم هم به نمایش در نیومد. دوباره ارسال کردم دیدم حالا نشون داده میشه.
    الان که اومدم میبینم همه اون قبلی هارو هم نمایش دادین.

    خودتون بدجوری مشکوک میزنینا. به قول حمید خودتون نیستین؟

    جواب به این نظر

  22. سیروس ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۹:۳۵ ب.ظ

    به فتحی خوشتیپ بلاگستان
    البته ما که خوشتیپ تریم LOL
    فتحی جان باور کن من بیشتر مطالب دکتر البته یک پزشک رو همیشه در این سایت های که مطلاب رو به اشتراک میزارن می بینم ایشون خب مطال رو ترجمه و ویرایش میکنه بعد در .بلاگش میزاره
    اقا فردا این عمو دکتر ناد ما رو امپول بزنه

    ..
    به زهرا
    والله این ایرانسل م همچین مالی نیست اگه خواستی بگو بی منت این سیم کارتم رو با پیکی چیزی برات بفرستم
    :)

    جواب به این نظر

  23. سیروس ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۹:۳۶ ب.ظ

    مطلاب =مطالب
    ۱۹

    جواب به این نظر

  24. محدثه ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۱۰:۴۶ ب.ظ

    سلام

    امروز به وبلاگت سر زدم……..حتی آرشیو وبلاگ رو هم یه نیم نگاهی کردم…خوبی وبلاگ برتر اینه که……….
    کلی دوست خوب به جمع دوستامون اضافه میشه :-*

    جواب به این نظر

  25. محدثه ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۱۰:۵۱ ب.ظ

    به کی مشکوکی دی:
    من نیستم :))

    ایرانسل که برای من فقط سایت ایرانسل رو باز کرد دی:

    من محسن چاووشی رو جدید گوش میگیرم…………..همشم علی سنتوری تو ذهنم میاد

    موافقم در مورد شهرت

    این سگه چه بلایی سر بچه هه در میاره ………..

    شبت بهاری دی:

    مرسی سر زدی زهرا جان :-*

    جواب به این نظر

  26. امین ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۱۱:۳۲ ب.ظ

    در مورد سوال اول،بستگی به شرایط داره باید دید متنی که داریم مینویسیم چه نوعش رو میطلبه و در مورد سوال دوم هم اینکه سرعتش خوبه و اگه یه opera mini رو نصب کنین بهتره و با فارسی هم تا حالا مشکل نداشتم (روی خیلی از گوشی ها نصب میشه )

    - اینجا میتونی بر اساس گوشی دانلودش کنید: http://www.operamini.com/download/
    - اینجا هم شبیه ساز مرورگر که میتونید قبل از دانلود و نصب رو گوشی امتحانش کرده باشید: http://www.operamini.com/demo

    در مورد لینک به نوشته هم ممنون،هرچند که نیازی نبود!

    جواب به این نظر

  27. said ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۱۲:۳۲ ق.ظ

    سلام، به نظر من هر وقت مطلب جالبی دیدید برای رعایت کپی رایت فقط از طریق یکی از سایتهای معروف لینک دهنده به آن مطلب لینک بدهید همین! گذاشتن آن مطلب در درون وبلاگ خودتون کار درستی نیست…!

    اینترنت ایرانسل هم سرعت خوبی دارد چند برابر این سرعتی است که الان در حال کار کردن با کامپیوتر هستیم! اگر با نرم افزار operamini کار کنید هم سرعتش بیشتر است هم هزینه نمی اندازد! فقط بابت دانلود کردن هزینه محسوب می شود پس نباید چیزی دانلود کنید! البته operamini فکر میکنم نسخه فارسی خود را هنوز عرضه نکرده چون در گوشی هایی که من دیدم فارسی به صورت کلمه کلمه به نمایش درمی آمد… فکر کنم در سایت operamini این مطلب رو خوندم…که اضافه کردن فونت فارسی از اولویت های آینده آن شرکت است ولی تا بحال نیامده باید به محض اینکه ورژن جدید آمد ببینیم که فارسی را ساپورت میکنه یا نه. ولی در مورد سایتهای انگلیسی زبان به خوبی کار میکنه. در برنامه operamini بعد از نصب بطور خودکار یک فید خوان هم وجود داره که در درونش چند تا سایت از جمله BBC هستش.
    موفق باشید.

    جواب به این نظر

  28. صبا ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۱:۲۹ ق.ظ

    سلام. من از مینی اپرا که رو گوشیم نصب کردم واسه باز کردن سایتا استفاده می کنم. منتها مشکل اینجاست که نوشته های فارسیو چپکی می نویسه و جدا از هم. یعنی مثلا دانشگاهو این طوری باید بخونی: ه ا گ ش ن ا د
    جالب بود نه؟ پس تا برنامه بعدی

    راستی زهرا خانم شما چادری هستی؟ روسری سبز سرت نمی کنی؟ من دیروز یکیو دیدم همش فک می کردم شمایی؟ خودمم نمی دونم چرا

    جواب به این نظر

  29. Elina ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۱:۴۷ ق.ظ

    Dear Zahra,

    It is more than a year which I am reading your weblog but I have never left any comments because I believe democracy and I think you can say what ever you think is right in your blog. I am righting to you this time because I think you are a smart girl and you know a lot about your country and the world around you and I want you to read my email and if it is possible please copy it in your blog. My name is Elena and I am an Iranian /American. I was born in Mississippi State and I am a successful Persian architect. I called my self Persian architect because I am proud to be a Persian. Well, the reason that I am writing you is your attitude about American. Let me tell you little bit about my experience. Because of my black eyes and hair lot of people ask me about my nationality and I have never hide it. I am Iranian and I am proud to be an Iranian. This is in my blood and it is not the embarrassing point in my life. I have never and ever had any experience like your experience. Nobody insulted me and say any bad thing about Iran during my personal life. Some times they think I am alien from Mars which is understandable. People did the same thing to me when I was in Iran. Ha, I said Iran. Let me tell you about this part. In America, I am mysterious, creative, talented, smart Persian architect girl with beautiful black eyes. In Iran they called me, American jahan khare, mozdore, vatan forosh. You tell me how is raciest? My own people (called me mozdor) or American people which I am a new puzzle in their eyes. Well, you are smart girl. You tell me. I would love to talk to you more abut it. This is my email address I will be happy if you email be back. Good luck and god bless you. Elina

    جواب به این نظر

  30. ای کیو ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۱۰:۰۸ ق.ظ

    چرا اینقدر قاطی پاطی مینویسی

    جواب به این نظر

  31. jesika ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۱۲:۱۵ ب.ظ

    chera javabamo nemidi zohi khaanom???????//????? chera mano az dostat to cloob hazf kardi?????

    جواب به این نظر

  32. امین ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۱۲:۴۴ ب.ظ

    در مورد سوال اول،بستگی به شرایط داره باید دید متنی که داریم مینویسیم چه نوعش رو میطلبه و در مورد سوال دوم هم اینکه سرعتش خوبه و اگه یه opera mini رو نصب کنین بهتره و با فارسی هم تا حالا مشکل نداشتم (روی خیلی از گوشی ها نصب میشه )

    - اینجا میتونی بر اساس گوشی دانلودش کنید: http://www.operamini.com/download/
    - اینجا هم شبیه ساز مرورگر که میتونید قبل از دانلود و نصب رو گوشی امتحانش کرده باشید: http://www.operamini.com/demo

    در مورد لینک به نوشته هم ممنون!

    جواب به این نظر

  33. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۱:۴۷ ب.ظ

    به حجت:
    سلام. چند بار اومدن وبلاگتو سر زدم. هر کاری کردم که یه کامنت بزارم نتونستم. انگار همه ادیت باکسها Disable هستند. در مورد حس اعتماد بنفس خیلی خوب گفتی :)

    جواب به این نظر

  34. علیرضا ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۳:۲۸ ب.ظ

    در مورد اینکه گفتید بعضی ها خوششون نمیاد مطالبشون تو وبلاگ های دیگه باشه درسته اما اگه به منبع اشاره نشده باشه… وگرنه کی بدش میاد که مطلبش با ذکر منبع تو یه وبلاگ دیگه هم باشه… تازه باعث افزایش هیت هاش هم میشه…
    هزینه ی ایرانسل هم برای استفاده ی اینترنتش به این صورته که به ازای هر یک کیلوبایت یک ریال باید پرداخت کنید…
    در ضمن چون رزولوشن نمایشگرهای موبایل ها استاندارد نیست و انواع مختلف داره واسه همین مرورگرهای موبایل کدهای سی اس اس رو ساپورت نمیکنن و خود مرورگر بر اساس رزولوشن و سایز نمایشگر موبایل و شرایط دیگه ی اون یه سری استایل برای چیدمان عناصر صفحه، پیش فرض میکنه و سایت رو نمایش میده… در کل از هیچی خیلی بهتره و من الان یه خط دولتی دارم و یه خط ایرانسل که فقط برای اینترنت ازش استفاده میکنم و به صرفه هست!
    موفق باشی …

    جواب به این نظر

  35. علی ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۶:۰۳ ب.ظ

    .
    .
    .
    .
    سلام بر شما
    راستش از همین ابتدا بگویم که نظر من کاملا بی ارتباط با این نوشته تان است و برمی گردد به بحث های داغی که چند هفته پیش در وبلاگ های روشنفکر نما مطرح شد و شما هم تحت عنوانی به پاسخگویی و ارائه نظراتتان پرداختید.

    جریانات رختخوابی و زیر پتویی دوستان !

    تقریبا همه پست های مرتبط و لینک ها و نظرات و وبلاگ های درگیر (تا جایی که لینک داشتند) را خواندم
    اکثر آدم های بی هویتی هستند که برای فرار از عقده ها و مطرح کردن خود و اینکه نشان دهند ماهم برای خودمان تئری هایی داریم و فلسفه زندگی مان چه است و چه است، جاهلانه نظریات منسوخ غربیان را نشخوار می کنند.
    خواستم بگویم شما کار خود را انجام دادید و بسیار معقول و حرفهایی زدید، ولی این دسته از آدمها بسیار سطح پایین تر از چیزی اند که آدم در پی اصلاحشان بر آید و بخواهد “منطقی” با آنها بحث کند. منطق و حرف علمی بری آنهایی که به هیچ چیز پایبند نیستند و هیچ تکیه گاه فکری و اصولی ندارند، بیهوده است.
    .
    .
    .
    .
    .
    و نکته مهم تر
    باید بپذیریم که تفکرات خیلی ها از شورتشان خارج می شود
    به همین صراحت
    و چه تاسف بار که بر این مبدا تفکر خود افتخار هم می کنند!
    .
    .
    .
    حال شما بگو
    با کسی که حداکثر ارتفاع عقل و شعورش، نیم تنه است، آیا می توان از آسمان و “منطق” پرواز سخن گفت؟
    .
    .
    موفق باشید دوست عزیز.

    جواب به این نظر

  36. لاله ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۸:۵۶ ب.ظ

    اول اینکه در مورد لینک دادن منم مثل شما فکر میکنم .تازه اینجوری خیلی هم دلشو بخواد . هوم.
    بعدشم هم سگه خوشکل بود هم کوچولوهه اما سنجابهای خونه ماهم خیلی نازن.بیا ببینشون http://baranibayad.blogspot.com/2008/05/blog-post_09.html

    جواب به این نظر

  37. آلوچه! ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۱۰:۰۲ ب.ظ

    اه! بازم دیر رسیدم….
    باز خوبه این سری ۴۳ دقیقه دیر رسیدم!
    خب باز من مطلبت رو خوندم و دوباره گیجم که باید چیکار کنم!
    فقط این به ذهنم رسید که بیام یه نظر بنویسم!
    خوبه نه؟
    موفق باشی…
    یاحق…

    جواب به این نظر

  38. محسن ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۱۰:۲۸ ب.ظ

    در نوشته های اخیرتان یک جور توهم توطئه می بینم. من به اندازه شما با فضای وب آشنا نیستم ولی تصور میکنم ذاتا بازتر از ان باشد که بتوان در آن انحصار و باند بازی به راه انداخت.
    اما اگر درست بگوئید واقعا باید به توانایی این ملت در ایجاد انحصار در همه چیز تبریک گفت!

    جواب به این نظر

  39. سپیده ۱۳۸۷-۰۲-۲۰، ۱۱:۰۴ ب.ظ

    من به این حرفها کار ندارم
    لینک منو چرا برداشتی دیگه نذاشتی؟

    جواب به این نظر

  40. ahmad ۱۳۸۷-۰۲-۲۱، ۶:۱۹ ق.ظ

    نمی تونم حدث بزنم …

    جواب به این نظر

  41. saeedeh ۱۳۸۷-۰۲-۲۱، ۸:۲۷ ق.ظ

    سلام! wow!!!از کامنتهای سایتت خوشم امد!!!از آشناییت خوشبختم! و از کامنتت ممنون…. :)

    جواب به این نظر

  42. بی نام ۱۳۸۷-۰۲-۲۱، ۹:۲۰ ق.ظ

    سلام. یه لحظه فکر کردم منظورت من هستم. یعنی اگه ننوشته بودی که معروفه و وبلاگ نویسه و مشکوکه من یقین می کردم که منظوزت منم دیگه!! خوب شد که اینها را نوشتی!!!

    جواب به این نظر

  43. امید ۱۳۸۷-۰۲-۲۱، ۱۱:۵۸ ق.ظ

    از قدیم گفتند اولاد حلال زاده به داییش میره – شمام به همین خوشکلی هستی یا نه

    جواب به این نظر

  44. آنی(دخترترشیده) ۱۳۸۷-۰۲-۲۱، ۱۲:۵۷ ب.ظ

    کجا باید به شایعات خاتمه بدم؟! راستش باعث شرمندگیه من از توییتر سر در نمی آرم!

    جواب به این نظر

  45. نادر ۱۳۸۷-۰۲-۲۱، ۱:۰۶ ب.ظ

    ۱- در مورد لینک دادن به نظر من با دوسطر توضیح لینک به منبع اصلی بهتر از نقل کامل مطلب باشه.
    ۲- من ایرانسل گرفتم قبل از عید تا از اینترنتش استفاده کنم اما به دردم نخورد. البته بگم که نوع گوشی خیلی مهمه در سرعت اینترنتش
    ۳- آخه چاووشی هم شد خواننده؟ :دی
    ۴- آخه بارسلونا هم شد تیم؟ :دی
    ۵- این فرد مشکوک مورد نظر جناب آقای دکتر م نیست؟‌ یا شاید اصلا خودتی!:دی

    جواب به این نظر

  46. باران ۱۳۸۷-۰۲-۲۱، ۳:۵۴ ب.ظ

    کل مطلبو که میذاری مطلب اونو و بیننده اونو دزدیدی. حالیته مومنه خانوم؟ هرچند خودت چنان آدم دروغگویی هستی و چنان خودتو قبول داری و همه با شدت و حدت رد میکنی که حال مومنهای نیمه واقعی رو هم بهم میزنی… هروقت از چیزی انتقاد میکنی مثلا از توییتر یا بالاترین یا هر طرز فکری یا… دو تا پست بعد از اون رو میکنی که خودت بیشتر از هر بنی بشری آویزون اونی! میگی نه؟ پستهاتو مرور کن.
    هرگز آدمی مزخرف تر و کوته فکرتر از تو ندیده بودم…

    جواب به این نظر

  47. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲۱، ۴:۲۷ ب.ظ

    باران جان عزیزم شما چی اینقدر ناراحتت کرده مامانی؟
    من اگه جای تو بودم خیلی صریحتر از این حرفامو میزدم. چه نیازیه اینقدر تو لفافه حرف بزنی مامانی؟

    جواب به این نظر

  48. یک دوست ۱۳۸۷-۰۲-۲۱، ۴:۵۰ ب.ظ

    برای شما چون مثل من رنگ صورتی و Hello kitty را دوست دارید

    http://www.sanrio.com/

    http://www.hellokitty.ne.jp/index.html

    جواب به این نظر

نظر شما