آمریکا + بنیادهای متخاصم + سوالات

* خوب حالا که کل وبلاگستان چسبیدن به موضوع سوپر فوق حساس مسائل جن/سی و اینکه چرا باید حتما بهشون پرداخت، من یه چند تا سوال غیر جن/سی از شما دارم. اونم فقط به خاطر اسم بردن چند تا سازمان و مشاهده برخی نظرات در این مورد. توجه کنین که دلم میخواد بدور از فضای فحش جواب سوالات منو تا جایی که میدونین بدید:

۱- به نظر شما چرا آمریکا اینقده خوبه که دلش میخواد توی ایران دموکراسی برقرار بشه؟! و انواع و اقسام سازمان های دولتی و خصوصی رو با بودجه هایی کلان ایجاد کرده که افراد خاصی رو جلب و حمایت کنن؟! چرا آمریکا مثلا دلش نمیخواد توی آنگولا و زامیبیا دموکراسی برقرار بشه؟ چرا گیر داده به کشورهایی که مخالف سیاستهاش هستند. حالا هرکی مخالف آمریکاست لزوما بی دموکراسیه؟!
مثلا چرا نمیره تو ترکیه دموکراسی برقرار کنه که اینهمه ظلم علیه مسلمانها میشه. مگه حقوق بشر براش فرق میکنه این بشر مسلمونه یا مسیحی یا سیاه پوست و سفید پوست؟!

۲- با چهره دوگانه ای که آمریکا در سیاستهای آشکار و پنهانش داره، واقعا فکر می کنین صلاح ملت ایران رو میخواد؟ مگه همین آمریکا نیست که پای پرونده هسته ای رو به شورای امنیت کشوند و کرور کرور قطعنامه علیه ایران ارائه صادر و در جهت تصویبشون فعالیت میکنه؟ مگه همین آمریکا نیست که تا به حال بیشترین قطعنامه های تحریم اقتصادی و تحت فشار گذاشتن ملت ایران رو علیه ما امضا و اجرا کرده؟ اونم توی این اوضاع که خودشونم میدونن به علت تحریمهای متعدد ملت ایران تحت فشارهای زیادی هستند؟ مگه همین آمریکا نیست که تا به حال چندین بار تهدید جنگ علیه ایران کرده؟!!! شمایی که طرفدار محض و کورکورانه سیاستهاش هستی، واقفی که اگه آمریکاجون بخواد از اون بالا بمب بندازه اهمیتی نداره که روی کله روشنفکری فرود میاد یا تاریک فکر! از اون بالا هیچی مشخص نیست! جنگ در هر صورت جنگه!
چطور این آمریکای گوگولی همون آمریکاست؟
پ.ن: لطفا وضعیت خودمون رو نبینین که ماهی ۶۰۰- ۷۰۰ در میاریم وضعیت اینهمه قشر کم در آمد که ماکزیمم درآمدشون ۳۰۰ هزارتومنه و به شدت تحت فشارند، رو در نظر بگیرید.

۳- به نظر شما چه پتانسیل هایی باید در منه زهرا اچ باشه که یه بنیادی مثل ند و یا سرس و یا هیفوس به من پیشنهاد بورسهای تحصیلی مجانی و زندگی و درآمد خوب در آمریکا و یا کشور دیگه ای رو بده؟ و یا جوایز حقوق بشر دریافت کنم؟! یعنی من اگه هویجوری توی کشورم فعالیت کنم و سرم توی کار خودم باشه و به بچه ها و خانواده های بی بضاعت کمک کنم و فعالیتهای داوطلبانه صلح دوستانه (بدون هیچ گونه گرایش سیاسی و یا برقراری تماس با گروهها و سازمانها متخاصم با کشورم، و یا خوش رقصیهایی از این قبیل) در کشورهای مختلف، انجام بدم سرس میاد به منم پول بده که برم آمریکا درس بخونم و بعدش یه خونه مجانی و با درآمد خوبی در ماه به من میده؟
اصلا این سازمان چرا باید به من اعتماد کنه و با من تماس برقرار کنه؟! از کجا معلومه مثلا من با شماره وزارت اطلاعات تماس نمیگیرم و متن ایمیل و یا تماس رو براشون نمیگم که پیگیری کنن؟!!

۴- حالا گیریم شانس به من رو آورد و یکی از اینها به من بورس و پول و کلی امکانات داد. به نظر شما در قبالش از من چی میخواد؟! هیچی؟! همین جوری ساکت بشینم و بچه خوفی باشم و درسمو بخونم و وقتی تموم شد هرجا دلم خواست برم؟! یا اینکه مدام از ایران تعریف کنم؟ مدام بگم مردم کشورم طالب صلحه؟! و یا باید کارای دیگه ای انجام بدم؟! هجو رسانه ای، بزرگ نمایی، جذب افراد دیگر، تقویت و تشویق گروههای مشکوک و … ؟!

۵- بین اینهمه آدم خوبی که فعالیتهای بشردوستانه انجام میدن و هیچ وقت بنده و شما اسمشون رو نمی شنویم چرا یه عده خاص فقط معروف میشن و تشریف میبرن عظیم ترین جوایز صلح و حقوق بشر رو دریافت می کنن؟ آیا فعالیتهای اینا بیشتره؟! آیا خون اینها رنگین تره؟ و یا لینکهاشون قویتره؟! اینا چطوری به اونها معرفی شدن؟ خوب بین ۶ میلیارد آدم چرا زهرا اچ باید جایزه حقوق بشر بگیره؟! فکر می کنین در اعطای اینگونه جوایز هیچ نوع تمایلات سیاسی وجود نداره؟! اصولا فکر می کنین جایزه ای در دنیا هست که بدون اینکه سیاستی پشتش وجود داشته باشه به کسی اعطا بشه؟! اونهم سیاستی که به نفع اونها باشه نه بنده و شما؟

۶- اصلا ند و یا هیفوس و یا سرس و کلا بنیادها و سازمانهایی از این قبیل چه سودی میبرن که اینقدر خوبن و ماهن؟! اینا که همش دارن ضرر میکنن! مدام افرادی رو جذب می کنن و بهشون پول میدن! از طرفی در اساسنامه شون نوشته شده که خصوصی هستند و به دولتی تعلق ندارن خوب پس درآمدشون از کجا میاد؟!! اصولا هیچ فعالیت داوطلبانه ای در دنیا وجود نداره که درش سود باشه! با این تفاسیر باید تا به حال ورشیکست شده باشن که! واقعا فکر می کنین دولت آمریکا و یا هر دولتی که در اون کشور مقیم هستند، چه مستقیم یا غیر مستقیم به اینا بودجه اختصاص نمیدن؟!

۷- وقتی میگن فلان سازمان در فلان کشور (برای نمونه گرجستان) انقلاب مخملی به راه انداخت و الان یه دولت جدید اومده سرکار احساس شما از این جمله چیه؟! فکر می کنین چقدر بودجه برای همچین کاری لازمه؟ یا چه تعداد فرد؟ و یا چه تعداد جلسه و امکانات و چقدر برنامه ریزی و چقدر وقت و هزینه؟ چنین کاری در چه جهتی انجام میشه؟ در جهت ایجاد برقراری و آزادی در اون کشور صرفا؟! و یا منفعتی برای اون دولت داره؟!!!
مثلا گیریم الان توی آنگولای نوعی دموکراسی برقرار شد، یعنی آمریکا ماموریتش رو انجام داده و کشور آنگولا رو ترک میکنه و میذاره مردمش خیلی راحت با منابع کشورشون طوری که دلشون خواست رفتار کنن و هر نوع دولتی رو که می پسندند سرکار بیارن؟!!

۸- اصلا به نظر شما برای برقراری آزادی و یا دموکراسی در دنیا چرا باید کشوری مثل آمریکا سردمدار باشه؟ مگه همین آمریکا نبود که اولین و آخرین بار از بمب اتمی استفاده کرد؟ مگه همین آمریکا نیست که در تمامی جنگهای این دهه های اخیر دخیل بوده؟! مگه همین آمریکا نیست که به بهانه پیدا کردن سلاح کشتار جمعی به عراق حمله کرد و آخرش هیچی پیدا نشد؟ مگه همین آمریکا نیست که القاعده رو پرورش داد و بعدش برای از بین بردنش به افغانستان حمله کرد؟! مگه همین آمریکا نیست که ایران رو محور شرارت نامیده؟!!
چطور صد در صد گفته های این کشور از نظر شما قابل باوره؟!

۱۵۹ نظر

  1. رضا واقع بین ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۹:۳۹ ب.ظ

    والله وبلاگت تا وقتی قشنگه که حرفای خودت رو می زنی صادق صمیمی و روراست ولی وقتی میخوای شعار الکی بدی یا تو چیزهای که اطلاع کافی نداری نظر بدی دیگه چنگی به دل نمیزنه.کل یوم(به قول مرحوم قلعه نویی) سیاست رو بیخیال شو خیلی شوت میزنی اگر کسی ندونه فکر میکنه این پستت تفسیر خبر تلویزیونه بنده خدا اگه کسی بخواد این حرفا رو بشنوه که تلویزیون صدا و تصویردار رو ول نمیکنه بیاد وبلاگ بخونه دیگه خود دانی حرفات که شرح روابط جن٣٠ تو وبلاگ نشان دهنده روشنفکری نیست صددرصد موافقم مثل یه همسایه ما که از روشنفکری فقط سگ بغل کردنشو بلده و کتاب خوندن نه یا حق

    جواب به این نظر

  2. یاسر ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۹:۴۴ ب.ظ

    سلام
    اگه میبینی که مردم به آمریکا گرایش پیدا کردن به خاطر جو شدید سرکوب در ایرانه به طوری که از بدتر به بد پناه آوردن و امروز آمریکایی رو که فجیعترین اعمال رو انجام داده به عنوان “ناجی” می بینن تا بیاد و اونها رو از دست فقر فشار اجتماعی و … نجات بده .
    انسان وقتی که هیچ راهی برای نجات پیدا نکنه از روی نا امیدی به هر چیزی رو میاره .
    زمانی که دانشجو بودم چند تا از بچه ها رو تو درگیریها گرفتن و بردن زندان . وقتی اومدن بیرون گفت یه بنده خدایی که زن و بچش رو کشته بود اومده بهشون گفته شما برین انقلاب کنید ما بیام بیرون .
    تمام این چیزهایی که میبینی از سر نا امیدی است نه کفر و وطن فروشی و بی دینی و بی غیرتی است .
    سما هم اگه با کسی با این مشخصات برخورد کردی اگه راه حل بهتر و راحتتری داشتی بهش بگو مطمئن باش گوش میده .
    یا حق

    جواب به این نظر

  3. ش ا ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۹:۵۷ ب.ظ

    سلام
    فقط یک تذکر کوچولو و اونم اینکه کرور واحد مناسبی برای شمارش تعداد قطعنامه نیست چون یخورده زیادی بزرگه.

    جواب به این نظر

  4. امیر ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۰۹ ب.ظ

    جوابت خیلی ساده است:
    چون
    آمریکا ، آمریکاست!
    و
    ایران ، ایران است!

    جواب به این نظر

  5. زهرا ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۱۵ ب.ظ

    اوه بله متوجه شدم:-)

    جواب به این نظر

  6. Hamid ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۱۶ ب.ظ

    اول بگو تو چیکار میکنی که ۶۰۰-۷۰۰ تومان پول میگیری؟البته شاید این یه قسمتی از پولی هیست که میگیری اون پولی که مثلا برای نوشتن پستهای شبیه به این بهت میدند چقدره؟

    جواب به این نظر

  7. زهرا ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۲۰ ب.ظ

    به حمید:
    اووووووووووووه اون پولایی که از نوشتن اینجور پستا میگیرم خیلی خیلی زیاده. در حد چندین میلیارد دلار و چندین میلیون یورو هست. این پولهای میلیونی رو از ند و سرس و هیفوس و هر چی سازمان توی این مایه هاست میگیرم

    مگه ندیدید توی لیست ثروتمندای جهان اسم من بالاتر از بیل گیتس بود؟

    جواب به این نظر

  8. گیج علی ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۲۳ ب.ظ

    به اعتقاد من به مسائل جنسی فقط باید در رختخواب بها داده شود جایی که گوی و میدان حاضر است .
    اما آمریکا
    ما در کشف آمریکا سهمی نداشته ایم
    کریستف کلمب نامرد زودتر از ما کشفش کرد .
    پس بیاید دوباره به اندازه توانمان کشفش کنیم .

    جواب به این نظر

  9. امیر ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۲۸ ب.ظ

    خوشم میاد آنلاین کامنتاتو جواب می دی)))))))))))
    نشستی ببینی کی کامت میذاره بپری بیای جواب بدی!!!!
    البته از قدیم گفتن کامنت گذاشتن مستحب ولی جوابش واجب!!!!

    جواب به این نظر

  10. Hamid ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۳۴ ب.ظ

    اول اینکه باید مینوشتی رژیم ایران چون آمریکا به مردم ایران و خود ایران که کاری نداره (البته فارغ از شعارهایی که صدا و سیما و رژیم میگه و تو هم مغزت پر شده از اونها چونکه پیشتر هم گفتم قدرت اندیشیدن نداری البته شاید هم خودت رو عمدا دور کردی از حقایق چون اگر بخواهی به حقایق توجه کنی اونوقت منافعت در خطره و شاید هم خودت )خب در مورد سوال اولت چونکه چون در ایران دموکراسی نیست نظر تو غیر از اینه؟و اینکه فقط این آمریکا نیست که با رژیم ایران مشکل داره تقریبا کل دنیا هستند که با این رژیم مشکل دارند غیر از اون چند تا کشوری که پول ایران رو به تاراج میبرند.

    جواب به این نظر

  11. ابوذر منتظرالقائم- پاسداران ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۳۴ ب.ظ

    بسم الله . ۱- یکی از این کامنتا منو یاد رفتار یه راننده تاکسی انداخت. اخبار رادیو که شروع شد ، رادیو رو خاموش کرد. گفمت چرا ؟ گفت همششش دروغه. گفتم همش ؟ گفت همش. گفتم میشه یکی شو بگی که دروغ بوده ؟ گفت همش دروغه دیگه . گفتم مگه نمیگی همششش دروغه. خب یکی شو بگو . ضمن اینکه تو که رادیو رو موقعی که میخواد “دروغغغ ” بگه خاموش می کنی ، دیگه از کجا می فهمی چی میگه که بفهمی همشش دروغه یا همششش راسته؟ بعضیا منظورشون اینه که بدون توجه به محتوای مطالب تلویزیون ایران ، “همشششش دروغه” . قیافه راننده و احوالش بعد از حرف من دیدنی بود که جای همه خالی.
    ۲- کاش می پرسیدی ، چرا آمریکا یک لحظه از – عربستان – امارات – کویت – قطر و امثالهم برای رعایت حداقل حقوق یک زن یعنی رای دادن ( و داخل آدم حساب شدن – مواخذه نمی کنه؟ چرا صدام تا موقعی هک تو تیم آمریکا بود ، حق داشت حتی برای متهم کردن ایران روی شهر های خودش بمب شیمیایی بندازه و کسی بهش کار نداشته باشه ؟

    جواب به این نظر

  12. نازی ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۳۴ ب.ظ

    سلام زهرا خانم!
    تصمیم نداشتم کامنت بذارم وتی پستت غلغلکم داد!
    راجع به نوشتن مطالب ج.ن.س.ی. فکر کنم خودش اوج کوتاه فکری و بی کلاسی باشه که آدم بیاد خصوصیترین مسایلشو تو بوق کنه فقط برای جلب توجه..
    راجع به مطالب بعدیتم فقط میتونم بهت توصیه کنم یا اصلا وارد سیاست نشو چون خیلی بچه ساده ایی هستی یا برای کسب اطلاعات سیاسی متکی به سخنرانیهای در پیت و ابلهانه صدا و سیما نباش چون به نسبت پنجاه پنجاه تشکیل شده اند از دروغ و وقاحت!
    .اگه بخوام یکی یکی شماره هارو جواب بدم میشه قضیه خسن و خسین هر سه دختران مغاویه بودند که….

    جواب به این نظر

  13. Ahmaad ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۳۴ ب.ظ

    کاملا با حرفای شما در مورد سیاست های امریکا و این جور چیزا موافقم!
    خوشحالم که می بینم همه توی ایران قربون صدقه امریکا نمی رن!
    دزد خود برادر آدم باشه بهتره تا اینکه یکی پاشه از اونور دنیا بیاد بدزده!!

    جواب به این نظر

  14. ابوذر منتظرالقائم- پاسداران ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۳۷ ب.ظ

    در جواب یاسر خان خصوصا اونجا که گفت “اگه میبینی که مردم به آمریکا گرایش پیدا کردن به خاطر جو شدید سرکوب در ایرانه به طوری که از بدتر به بد پناه آوردن و امروز آمریکایی رو که فجیعترین اعمال رو انجام داده به عنوان “ناجی” می بینن تا بیاد و اونها رو از دست فقر فشار اجتماعی و … نجات بده.” …. ببخشین ، کدوم مردم ؟ حتی بغیر از ایران ، دیگه یه کشور تو دنیا رو پیدا می کنی مردمش چنین سوتی ای عظمایی بدن ؟ فعلا که ریخت مردم عراق و افغانستان بدجوری جلو چشممونه.

    جواب به این نظر

  15. Ahmaad ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۳۸ ب.ظ

    منتها من نفهمیدم اینا چه ربطی به مسائل جن۳۰ دارن؟؟ و همچنین این سازمانهایی که کمک می کنن داستانشون چیه؟؟ می شه یه چندتا وبلاگ رو بگین که در مورد این سازمانهایی که نوشتین و به مردم کمک می کنن نوشته باشن؟!! می خوام ببینم جریان چیه؟؟

    جواب به این نظر

  16. Hamid ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۳۸ ب.ظ

    نه این پول رو از جمهوری اسلامی میگری. البته نه چند میلیارد یورو.

    جواب به این نظر

  17. Hamid ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۴۲ ب.ظ

    باز در جواب سوال اولت آنکه تنها آمریکا نیست که دلش میخواد دموکراسی در ایران برقرار بشه ملت ایران هم دلشون میخواد بعد اینکه گفتی آیا هر کشوری مخالف آمریکاست بی دموکراسیه؟جوابش نه هست.ولی رژیم ایران رو نباید با کشورهای دیگه مقایسه کرد .

    جواب به این نظر

  18. Hamid ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۴۸ ب.ظ

    توی ترکیه داره ظلم میشه به مسلمونا؟اوه اوه اوه . من فکر میکردم فقط توی لبنان و فلسطین هست که به مسلمونا ظلم میشه . اوه اوه اوه پس چرا رژیم مسلمان نواز!!! جمهوری اسلامی لام تا کام سکوت اختیار کرده؟

    جواب به این نظر

  19. سام ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۵۲ ب.ظ

    می گم این H-B یعنی حودر بانو؟ قراره هودر برگرده ایران بشی همسر سومش تو؟ جز وبلاگ هودر و اخبار تلوزیون منبه خبری دیگه ای داری تو؟

    جواب به این نظر

  20. Marjan ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۵۲ ب.ظ

    دیگه مطمین باش حسین درخشان همین روزا میاد صیغت می کنه !

    جواب به این نظر

  21. Hamid ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۵۸ ب.ظ

    آمریکا پرونده اتمی رژیم ایران رو به شورای امنیت نبرد.این خود رژیم ایران بود که با کارهاش باعث شد تمام دنیا نه آمریکای تنها خواستار این بشند که پرونده این رژیمی که یک خطر برای جهان است به شورای امنیت بره.و قطعنامه ها رو هم تمام کشورهای عضو تصویب کرده اند.که البته برای زیر فشار قرار دادن رژیم ایران است و کوششون هم بر این است حالا اگر فشاری بر ملت ایران وارد میشود مسبب صد در صدش همین رژیم هست که با رفتارش باعث همچین قضیه ای شده.

    جواب به این نظر

  22. mana ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۰:۵۸ ب.ظ

    zahraye aziz , ye moshkel dashtam ke khoshhhal misham age komakam koni, bayad harchi zudtar blogamo az persianblog o adresesh bardaram , vali nemidunam chetor bedune pak shodan etelaatesh in karo bokonam , khoshhal misham age komakam koni, zemnan in peighamam namayesh nade lotfan, nemikham dardesara bishtar she!
    mamnun

    جواب به این نظر

  23. Hamid ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۱:۰۵ ب.ظ

    باز اگر جنگ بشه مسببش کیست ؟جمهوری اسلامی و تو امثال تو. که البته باز فتنه انگیزان که خود رژیم و شماها باشید میرید قایم میشید

    جواب به این نظر

  24. ابوذر منتظرالقائم- پاسداران ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۱:۰۶ ب.ظ

    چه باحال. حرف حسابی تو کامنتهای مخالفات نیست. فقط تخریب خودته.

    جواب به این نظر

  25. ابوذر منتظرالقائم- پاسداران ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۱:۰۹ ب.ظ

    این “حمید” انگار از VOA داره مطلب می نویسه . ببخشین حمید خان . کل دنیا یعنی آمریکا + ۵ ؟ می دونی جنبش عدم تعهد چند تا کشور داره ؟ نظر جنبش عدم تعهد در مورد ایران و پرونده هسته ای چی بود ؟

    جواب به این نظر

  26. زهرا ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۱:۱۹ ب.ظ

    به سام: من فکر میکنم بهتره کمی دایره دیدت رو وسیعتر کنی و غیر از وبلاگ هودر وبلاگهای دیگری رو هم بخونی. به نظرم شاید دیدت کمی وسعت پیدا کرد و اگه حرفی زدی من فکر نکنم آخی این طفلی چقدر گناه داره! آدرس سایت دیگه رو بلت نیست. اصلا نمیدونه اینترنت متشکل از میلیاردها سایت و موتور جستجو برای یافتن اطلاعاته!
    باشه؟
    حتما سعی کنید جستجو کنید تا رستگار شوید

    جواب به این نظر

  27. زهرا ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۱:۲۱ ب.ظ

    به حمید:
    من اگه جای شما بودم و اینقدر در بحثی خودم رو محق میدونستم حتما سعی میکردم بدون فحش به چیزی کاملا مودبانه نظراتم رو بگم تا دیگران در موردش نقد ارائه کنن

    دقت کنید ببینید در هر جمله چند تا فحش بکار می برید

    جواب به این نظر

  28. Hamid ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۱:۲۴ ب.ظ

    خب اگر هم سیاستی در پس جوایز باشه که نیست سیاست درستی هست .مگر کسی که برای میهنش کار میکند به نظر تو لیاقت این جوایز رو ندارد؟ بر ضد جمهوری اسلامی فعالیت داشتن نیز در زمره خدمت به میهن میباشد و چون از نظر تو این فعالیتهایی که بر ضد رژیم جمهوری اسلامی احیانا توسط آن فرد خاص انجام میشه مردود است . پس جایزه ای رو هم که به هر دلیلی دریافت داشته آن جایزه نیز از نظر تو مردود است.

    جواب به این نظر

  29. محمد ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۱:۲۴ ب.ظ

    از این سوال ها نکن که خیلی ها را ناراحت می کنه. همانطورکه چامسکی میگه وقتی این خانوما و آقایون به کنفرانس ها و سمپوزیوم ها و هزار سمینار و ورک شاپ و غیره میرن، اولین چیزی که بایستی قبول کنن سیاستی است که به اون «سیاست نیات پاک» میگن. باید قبول کنن که نیت آمریکا خوبه. ولی گاهی اوقات اون نتیجه ای را که می خواد نمی گیره. به قول رامسفلید (با عرض معذرت)
    shit happens
    وقتی به عراق حمله می کنه و صدها هزار مردم بیگناه را می کشه، قصدشون آدم کشی نبوده، می خواستن به مردم عراق کمک کنن که آزاد بشن ولی خب، بعضی اوقات اوضاع بر اساس برنامه پیش نمیره. حالام می خوان به ایران دموکراسی بدهند. تموم این آقایون و خانومایی که در اتاق های فکری آمریکایی نشسن به این موضوع واقفن. به خودشون تلقین می کنن که نیت آمریکا پاکه. همونطور که نیت هر کشور استعمارگر پاک بود. می خواسن مرد رنگین پوست را متمدن کنن.

    جواب به این نظر

  30. زهرا ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۱:۲۶ ب.ظ

    به Hamid :
    ببین استدلال شما از آغازش مشکل داره شما نوشتید:

    ۱- آمریکا پرونده اتمی رژیم ایران رو به شورای امنیت نبرد.
    ۲- این خود رژیم ایران بود که با کارهاش باعث شد تمام دنیا نه آمریکای تنها خواستار این بشند که پرونده این رژیمی که یک خطر برای جهان است به شورای امنیت بره

    جمله دوم شما به خودی خود جمله اول شما رو نقض میکنه. اولا تمام دنیایی وجود نداشت. تمام گزارشهای آژانس میگفتن فعالیتهای ایران صلح آمیز و تمام سوالات ما پاسخ داده شده اما باز آمریکا اصرار داشت که نه جاسوسهای ما گفتن ال است و بل است!

    آخرشم همون جاسوسها اقرار کردن که نه ایران سلاح هسته ای نداره!

    بعدش برادر من! حرف من اصلا یه چیز دیگه است: اصلا به آمریکا چه مربوطه که در عراق چه خبره؟ یا در افغانستان و یا ایران داره چیکار میکنه؟! همین آمریکا که به پرونده هسته ای ایران مشکوکه تنها کشوری در دنیا هست که از بمب اتمی استفاده کرده! اونوقت خودش رو محق میدونه برای دیگران هم تصمیم بگیره.
    فکر میکنم سوالم من کاملا بدیهی بود!

    جواب به این نظر

  31. داداش 5555 خادم امامزاده محمد عابد اراک ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۱:۳۲ ب.ظ

    سلام
    وبلاگ شما رزا کپی کردم تا در فرصت مناسب مطالب ان را بخوانم

    اگر دوست داشتید تبادل لینک داشته باشیم

    صواب افرادی که از طریق سایت شما با امامزاده محمد عابد اشنا میشوند نثار شما و خانواده تان

    جواب به این نظر

  32. الناز ۱۳۸۷-۰۱-۳۱، ۱۱:۴۵ ب.ظ

    خیلییییییییییییییییییییی خنگی صورتی!!!=)) اون طرفدارت منو کشته، اب!!!!!بوذر!!!!!=)))))

    جواب به این نظر

  33. Ali ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱:۱۲ ق.ظ

    Yadetun basheh ke hamisheh tigh be daste zangi mast khatar nakeh.

    جواب به این نظر

  34. سیدعلی ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۳:۰۵ ق.ظ

    می تونیم جواب بدیم که آمریکا دوست مردم است.
    دولت امریکا دلش برای مردمی که در جهل مرکب به سر می برند و هیچ حامی ای ندارند، می سوزد.
    فکر می کنم توی جلسات شورای روابط خارجی امریکا یکی میاد روضه می خونه که توی ایران ملت بدبختن و ازادی ندارن، اونها هم های های گریه می کنن و کلی دستمال کاغذی مصرف می شه، بعد هر کدوم چک می نویسن یا مصوب می شه بیناد فورد یا راکفلر یا جدیدیاشون، ند و هیفوس بیان چند نفری رو انتخاب کنن و نجات بدن تا بقیه هم ادم بشن!
    * * *
    مرحوم جلال آل احمد توی غرب زدگی، می گه توی امثال کشور ما خس و خاشاک با موج های نفی میاد رو. این مال زمان قبل از انقلابه که دلارهای نفتی طبقه روشنفکر مایل به غرب رو تغذیه می کرد. الان دیگه دلارهای نفتی حداقل توی جیب اونها نمی ره، (میاد سر سفره! البته این یک بحث دیگه است که داخلی است و ربطی به اینجا نداره) لذا باید پول خرج کنن، بورس بدن، یک طبقه ای رو بسازن که قلبش اونجا باشه، بدنش اینجا.
    ***
    از همه بدتر کاسه های داغ تر از آشه، کسایی که هیچی نمی دونن، مثلا از حقوق بشر، آی حرصم می گیره طرف هیچی واحد پاس نکرده، حتی منشور ملل متحد رو هم نخونده، میاد می گه توی ایران ح.بشر نقض می شه، قصاص مخالف ح.بشره، یکی نیست بگه اون زمانی که تو اتم هات هم شاید شکل نگرفته بوده، یکی اومده توی صحراهای پرت عربستان مبنایی رو ارائه کرده که تا هفت نسل بعد از توی ح.بشری هم نمی فهمنش.
    ***
    جانا سخن از زبان ما گفتی!

    جواب به این نظر

  35. Marjan ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۳:۰۶ ق.ظ

    در جواب سام نوشتی:
    ٍ«به سام: من فکر میکنم بهتره کمی دایره دیدت رو وسیعتر کنی و غیر از وبلاگ هودر وبلاگهای دیگری رو هم بخونی. به نظرم شاید دیدت کمی وسعت پیدا کرد و اگه حرفی زدی من فکر نکنم آخی این طفلی چقدر گناه داره! آدرس سایت دیگه رو بلت نیست. اصلا نمیدونه اینترنت متشکل از میلیاردها سایت و موتور جستجو برای یافتن اطلاعاته!
    باشه؟»

    حالا من یه سوال دارم از خودت: میشه آدرس یکی دو تا سایت یا وبلاگ غیر از هودر رو که توش دقیقا راجع به این موضوع صحبت شما به ما بدی؟ بعد اونوقت ما فرض می کنیم که تو اونا رو هم خوندی.

    جواب به این نظر

  36. Anar ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۳:۴۷ ق.ظ

    زهرا حان:
    اینا چه ارتباطی با نوشتن از مسائل جنصی داشت؟ فقط من نمیفهمم یا به نظر بقیه هم ارتباطی نداشت؟ بعضی وقتا من جدا فکر میکنم “خارج نشینی” داره روی فارسی من اثر میذاره. لا اله الی الله!

    جواب به این نظر

  37. khodam ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۷:۴۳ ق.ظ

    اگه آمریکاجون بخواد از اون بالا بمب بندازه اهمیتی نداره که روی کله روشنفکری فرود میاد یا تاریک فکر! از اون بالا هیچی مشخص نیست

    moteasefam ke ino behet migam vali az un bala hame chiz moshakhase. khata 1-2 metr bishtar nist in yani inke rocket mikhore dorost vasate keleye pooket yaa ba ye kam khataa tu jaaye digat

    har chand be khodet omidvar nabash. tofaleie mesle to arzeshe rocket ro nadare. hamun tire charagh bargh barat ziyadie.

    ino ham ezafe konam ke arezum ine ke vatanam az har no gazandi door bashe, az har no gazand ke yekish ham amsale to hast.i .

    جواب به این نظر

  38. khodam ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۷:۵۳ ق.ظ

    بعدش برادر من! حرف من اصلا یه چیز دیگه است: اصلا به آمریکا چه مربوطه که در عراق چه خبره؟ یا در افغانستان و یا ایران داره چیکار میکنه؟! همین آمریکا که به پرونده هسته ای ایران مشکوکه تنها کشوری در دنیا هست که از بمب اتمی استفاده کرده! اونوقت خودش رو محق میدونه برای دیگران هم تصمیم بگیره.
    فکر میکنم سوالم من کاملا بدیهی بود

    va be kesi che marbut ke tu bosnia che khabare? be kesi che marbut ke tu chechenia che khabare? va be kesi che marbut ke tu palestain che khabar? va be kase che marbut ke tu lebenan che khabar? va be kesi che marbut ke tu Iraq che khabar? va be kesi che marbut ke tu ………

    جواب به این نظر

  39. Mohsen ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۸:۴۱ ق.ظ

    ۱- توی مسائلی که اطلاعات کافی نداری نظر نده
    مخصوصا سیاست که ۱۰۰۱ چهره پیدا و پنهان داره

    ۲-کمتر تلوزیون نگاه کن

    ۳-سعی کن اخبار مهمو از چند منبع مختلف پیگیری کنی
    مخصوصا اگر منبع اصلیت تلوزیون ایران باشه

    این هم نمونش:
    ” تمام گزارشهای آژانس میگفتن فعالیتهای ایران صلح آمیز و تمام سوالات ما پاسخ داده شده اما باز آمریکا اصرار داشت که نه جاسوسهای ما گفتن ال است و بل است”

    اخبار ایران فقط آن بخش از گزارش آژانسو می خونه که دلش می خواد
    و بقیه را سانسور می کنه

    فقط ۳ توسیه دوستانه بود صلاح مملکت خویش خوسروان دانند.

    جواب به این نظر

  40. مونا ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۸:۵۷ ق.ظ

    آخ جون
    خوشم اومد
    منم مثل تو فکر می کنم
    واقعیت همینه
    جالبه بعضی وقتها تلویزیونهای اونوری طوری از مشکلات اخلاقی و فقر و دیکتا توری و … تو ایران حرف می زنه که انگار واقعا هیچ جای دیگه دنیا مشکلی نیست . هرچند تو کشور ما هم سانسور و دروغ و فساد و … بیداد می کنه ولی من فکر می کنم اینی که ما می خواهیم اصلاحاته بدون ویران کردن ، بدون جنگ ، بدون انقلاب و بدون شمشیر چنگیز و بدون بمب جرج بوش

    جواب به این نظر

  41. فائزه ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۹:۰۳ ق.ظ

    زهرا جان کار مفیدی است فقط سعی کن اصلا اصلا اعصابت را برای حرف ها خرد نکنی.
    باشه؟
    :)

    جواب به این نظر

  42. hamshahri ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۹:۲۵ ق.ظ

    مطمئنم یک روزی بدجوری حالتون گرفته میشه که اینقدر به سیاست توجه میکردین! مطمئن باش به همین راحتی آدمهای عادی به واقعیت سیاست دسترسی ندارند. بارها تاریخ اینو اثبات کرده. خیلیها سالها با یک تفکری زندگی میکنند و بعد میفهمند که همش دروغ بود اونوقت خیلی سخته که باهاش کنار بیان!
    تناقضها رو همه جا میشه دید.

    جواب به این نظر

  43. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۹:۳۷ ق.ظ

    من حرفهام هیچ کدو هم رو نقض نکردند . شما خودتون رو به کوچه علی چپ میزنید . این که من گفتم آمریکا پرونده رژیم ایران رو به شورای امنیت نبر و در ادامش گفتم این خود رژیم ایران بود که پرونده اش رو به شورای امنیت برد این کجاش تناقض هست؟این دو جمله که دارند صد در صد هم رو تایید میکنند.

    جواب به این نظر

  44. حسینی ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۹:۴۰ ق.ظ

    سلام.. جالبه که درگیری های اینجا هم خیلی زیاد شده. و جالبتر اینه که بعضی از دوستان که نویسنده را متهم کرده اند که سوادش در اینگونه مسائل نم دارد ، سواد خودشان سیل زده شده است! تحلیل های خنده دار درباره مهد آزادی ….. بابا باور کنید مساله همین دو دو تا چهار تا است. نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر…. این درست که مملکت ما خیلی درب و داغونه، ولی کدوم آدم عاقلی می تونه دروغ گویی آمریکا و رفتار پرتناقضش رو در برخورد با دنیا و همین عربهای وحشی و ایران تشخیص نده؟؟؟؟ هنوز هم زنان نقاب زن کویت و عربستان حق رانندگی ندارند و کارشون اینه که شب تا صبح حاج آقا رو باد بزنند! بعد اونوقت آمریکا دلش برای ما سوخته… به خدا فکر کردن بعضی وقتها خیلی ساده است..

    جواب به این نظر

  45. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۹:۴۳ ق.ظ

    من فحشی در جمله هام ننوشتم مگر اینکه تو انتقاد ار رژیم ایران رو فحش بدونی و از اون ناراحت بشی که اون حرفی دیگه هست.

    جواب به این نظر

  46. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۰:۰۹ ق.ظ

    پرسیدی به آمریکا چه مربوطه که در عراق چه خبره؟خب ریشه رژیمی که فتنه گر و یاغی و خطری برای جهان و ملت خودش هست باید از بیخ کنده بشه رژیمهایی که هم لکه ننگی بر دنیا هستند و هم عذابی بزرگ برای ملت آن کشور. خب آمریکاو متحدانش خواست مردم اون کشورها رو براشون انجام میده آمریکا و دیگر کشورهای شریک در این قضیه کشور رو آزاد ساخته اند و اون نابسامانیها و آشوبهایی که گاهی اتفاق میافته به آمریکا ارتباطی نداره. یکی از دلایل این رژیم ایران هست که به گروههای اخلالگر و شورشی کمکهای مختلف میکنه . و دلیل این کمکها هم مشخصه .چون نمیخواد آن کشور آرام باشد . تا به وسیله این آشوبها در ذهن فرد یا افرادی چون تو چنین القا کند که “دیدی نتیجه حمله آمریکا را؟”

    جواب به این نظر

  47. صبا ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۰:۱۱ ق.ظ

    سرم گیج رفت ….

    جواب به این نظر

  48. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۰:۱۷ ق.ظ

    این موضع تو نسبت به آمریکا صد در صد ناشی از ارادت تو به جمهوری اسلامی است و این ارادت نیز باعث پذیرش حرفهای این رژیم و تبلیغاتش میشود. اگر زمانی سیاست این رژیم بر این شد که با همین آمریکا رابطه ای دوستانه داشته باشد. همین تو و امثال تویی که در خیاباها شعر “مرگ بر آمریکا” سر میدهید یا مخالف آمریکایید . بعد از چند ماه شعارتان تبدیل به “درود بر آمریکا” میشود. چون خدمتگزارید و خدمتگزار نیز کاری جز پیروی و اطاعت ندارد.

    جواب به این نظر

  49. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۰:۲۵ ق.ظ

    به هر حال توجه داشته باش که حامی ظالم در ظلم او شریک است. و تویی و امثال تویی که از جمهوری اسلامی حمایت میکنید در ظلمش شریکید. و همچنین صدها هزار فحش و نفرین و لعنتی که روزانه ملت ایران نثار این رژیم میکنند نثار شما نیز میشود. با ملت باشید . گر چه تو نشان داده ای که بی عاری .

    جواب به این نظر

  50. امیر ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۰:۲۹ ق.ظ

    سلام زهرا خانوم . بقول این مصاحبه های میز گردی ، سوال خوبی پرسیدین !!! …. ۱- توجه کن در سیاست خارجی تمام کشورهای جهان باستثنای ایران ( که البته تقصیر حماقت مسئولین است) منافع ملی اشان ، مهمترین اصل و به اصلاح خط قرمزشون هست. با توجه به اینکه در تمام این کشور ها دین از سیاست جداست ، لذا انجام هر عملی برای افزایش منافع مجاز هست از دوروغ و چپاول گرفته تا کشتار و … خلاصه هر جور شرایط پا بده و به خوش امدن و خوش نیامدن ما کاری نداره…… یه لحظه فکر کن که منفورترین ادم خارجی جهان نزد ما ایرانی ها چه کسانی هستند ؟ … افریقای سیاه ؟ نه… اگه یکشون بیاد توو ایران ببین چه طوری چهار چشی نیگاهشون میکنند و … خوب ، جواب ساده است ، افغانی ها ! …. حالا همین افغانی ها رو در نظر بگیر ، یک قرار داد بینالمللی دارند راجع حق آب رود هیرمند ( زابل) که باید سالانه فلان مقدار اب وارد خاک ایران بشه ؛ اما همین افغانیها که اینقدر ما بهشوون کمک های مالی کردیم ، الان حاضر نیستند به این راحتی اجازه بدن اب رود وارد بشه …. پس توجه کن از انگلستان و روسیه عهد قاجار گرفته تا همین افغانستان و نهایتا امریکا همشون دنبال کسب منافع بیشتر هستند و به امام حسین و حلال و حرام هم معتقد نیستند و اگه بتونند کلاه هم میذارند این ما هستیم که باید حواسمون و جمع کنیم .
    ۲- فرستادن پرونده ایران به شورای امنیت داستان دیگه ایی داره ….. شنیدی میگن کبریت رو باید از دسترس بچه دور کرد؟ چون عقلش نمیکشه و ممکنه دست به کار خطرناکی بزنه … علت مخالفت جهان با ایران هم دقیقا بهمین خاطر هست … حالا سوال مهم اینه که چرا اونا اینطوری فکر میکنند؟ خب اگه واقعا علاقمندی بیا تاریخ کشور رو از اول انقلاب تا ابتدای ریاست جمهوری خاتمی مرور کن …از شاهد سی در فرانسه … دادگاه میکنوس … ارسال موشک به بلژیک و ….. همه و همه نشون دهنده اینند که یک کشور ایدئولوژیک خیلی خطرناکه … فراموش نکن که هنوز خاطره هیتلر براشوون زنده است . ما اگه بچه خوبی باشیم مثل رژیم قبل خودشون میاین پیشنهاد میدن که انرژی هسته ای حق مسلم شماست … پس اینطوری تحلیل کن .
    ۳- همون سیاست ایجاب میکنه که اینده نگری کنند ، مثلا حامد کرزای افغانستان کجا بود قبل ریلست جمهوریش؟ خب طبیعی که اوونا از طریق همین بنیاد ها ی علمی دوستار پیدا میکنند ، صرفا هم لازم نیست که جاسوس باشند … مثلا زمان شاه رو در نظر بگیر عده ای در فرانسه تحصیل میکردند و عده ای در امریکا و … شاید جالب باشه که بدونی دانشجوی ایرانی که در امریکا تحصیل میکرد به یک خانواده امریکایی معرفی میشد و در طول تحصیل با اونها زندگی میکرد ؛ طبیعتا فرهنگ امریکایی در عمق جانش نفوذ میکرد حالا همین فرد وقتی برگشت احتیاجی به جاسوس بودنش نیست همین که امرکایی فکر میکنه و دوستار اوناسن کفایت میکنه که اگه ادم مهمی باشه منافع اونارو مورد توجه قرار مید ه .
    ۴- نکته اخذ اینکه دقیقا سیاستمدارهای امریکا مییان منافع کشور دمکراتیک ایران را با کشور جمهوری اسلامی ایران اندازه گیری میکنند و بررسی میکنند کدام ایران منافعشان رو بیشتر تامین میکنه … خب مسلما یک ایران اسلامی خطرناک باعث شده کلی فروش داشته باشند پس سیاستها میره بسمت اینکه این جریان ادامه پیدا کنه حالا شاید یک حمایت لفظی از مثلا اصلاحطلبان … مطمئن باش اگر در این ارزیابی به این نتیجه برسن که وجود یک کشور بنیاد گرا خطرناک خواهد شد سریعا به هر طریقی اقدام میکنند … کمی بیرب این مثال اما راجع حمله به عراق فکر کن حتی بدون اجازه سازمام ملل اینک ار انجام گرفت بدون اینکه به فلسفه تشکیل سازمان ملل توجه کنند .
    بهرحال موضع گیری اینطوری شما برایم کمی عجیب بود .

    جواب به این نظر

  51. محمد جواد شکری ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۰:۳۲ ق.ظ

    من فکر می کنم باید به این نکته توجه داشته باشی که آمریکا به تنهایی یک چهارم اقتصاد دنیا رو در اختیار داره و طبعا ثبات در مناطق استراتژیک مطلوبش خواهد بود! در مورد ترکیه هم حرفت رو اصلا قبول ندارم! دموکراسی که اونجا هست قابل تحسینه!

    جواب به این نظر

  52. امیر ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۰:۴۵ ق.ظ

    جان کلام اینکه با وجودیکه این حرفهای شما درست هستند ، باید توجه کرد که علت رفتار انها چیست ؟ شما اگر نان اور خانواده باشی ممکن است نوعی مدیریت داشته باشی که فرزندت یا جرات بیان خواسته اش را نداشته باشد یا ب زور و کتک از تو پول و توجیبی بگیرد یا با التماس و خواهش… دقیقا رفتار و نوع مدیریت سیاسی ماست که کار به اینطور رفتار رسیده است … مسافرتهای روسای جمهورمان را بخارج در نظر بگیر …. تا زمان رفسنجانی هیچ کشور اروپایی شاخصی پذیرای ما نشد اما در زمان خاتمی اسپانیا و فرانسه و … همه ریس جمهور مان را ( صرفنظر از اسم و نامش) پذیرفتند چرا که ما سیاست خارجی ما تنش زدایی بود اما در دوره احمدی نژاد ما بخاطر تبلیغات سیاسی در بین مردم که اینطور دیده شود که دیپلماسی فعالی داریم ، بغیر کشورهای افریقایی و امریکایی جنوبی ، به کدام کشور صنعتی سفر کردیم؟ … قصدم ان بود که قبل از اینکه شما طرف خارجی از افغانستان گرفنه تا امریکا را محکوم کنی ( محکومیتی هم ندارد چرا که همانطور که در بالا گفته شد اصل اول انها منافع است به هر قیمتی) به علت اصلی یعنی نوع رفتار سیاسی ما توجه کنی که مهمتر از ان است .

    جواب به این نظر

  53. هنا ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۱:۰۶ ق.ظ

    به امیر:شما می دانید که بعد از انقلاب رئیس جمهور هیچ کشور صنعتی به ایران سفر نکرده؟؟؟؟
    یعنی در زمان آقای هاشمی و خاتمی؟؟
    فکر میکنم یادتون هست که آقای پوتین در زمان آقای احمدی نژاد به ایران آمد؟این یعنی آقای احمدی نژاد در دیپلماسیش موفق بوده
    اینکه یک سری کشوری که دشمنیشون با ما در طول تاریخ اثبات شده است نخوان با ما رابطه داشته باشند اصلا مساله مهمی نیست دنیا که فقط اونا نیستن اتفاقا همون کشور های افریقایی و آمریکای جنوبی خیلی می تونن تاثیر گذار باشند
    در ضمن در دولت آقای خاتمی که شعارش گفت و گوی تمدن ها بود کی گفت و گو با امریکا صورت گرفت ؟؟اونم با اون همه علاقه ای که وجود داشت؟
    این گفت و گو در این دولت اتفاق افتاذ .
    خوب است همه ما دست از تخریب برداریم چشمانمان را به روی حقیقت نبندیم اگر منصفانه نگاه کنیم خیلی از مشکلات حل می شود علاوه بر اینکه پوشاندن حقیقت نوعی کفر نعمت است

    جواب به این نظر

  54. صبا ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۱:۱۵ ق.ظ

    زهرا جان با وجودیکه خیلی دوستت دارم ولی باید بگم
    با تمام وجودم از این احمدی نژاد متنفرم…………..
    خواهش میکنم در مورد اون یه کم واقع بین باش.

    جواب به این نظر

  55. پری ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۱:۴۱ ق.ظ

    مثل همیشه یه چیز بی سروته میگی چون توان ادامه نداری ول میکنی به امان خدا در مورد چیزیهایی که در حد یه عامی هم نمیتونی تحلیل کنی خواهشا بیخیال شو

    جواب به این نظر

  56. غریبه ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۱:۵۲ ق.ظ

    زهرا جان اتفاقا به نظر من به متنت میشه نمره خوبی داد چون خوب نوشتی و حرف حق رو زدیم
    ولی چه میشه کرد که جمهوری اسلامی باعث شده یه عده حامی حقوق دولت آمریکا بشن !! و چشماشون رو ببندن
    ….
    دوست دارم در مورد پست آخرم حتما نظر بدی

    جواب به این نظر

  57. امیر ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۲:۲۳ ب.ظ

    به هنا عزیز :
    ۱- لحن مطلب قدری عصبانی بود . اگر مطلب بنده را با قدری تامل مطالعه کنید میبینید که من نوشته ام که حرفهای زهرا درست هستند اما جواب اصلی را در جای دیگر باید جست .
    ۲- دوست عزیزم صرف سفر کردن رئیس حمهور ها مهم نیست مهم ان تفاهم نامه های اقتصادی است که منعقد میگردد . توجه کن الان صنعت هواپیمایی در وضع بسیار بدی است و صاحبان آن صنایع اتفاقا همین کشورهای صنعتی هستند که بخاطر سیاستهای ما ان کالاها را نمیدهند . راجع کشور های افریقایی یا کشور های امریکایی جنوبی ، خوب منطق میگوید اگر بتوان انها را بعنوان بازار های مصرفی کالاهای تولید داخل کرد ، چرا بد باشند؟ اما توجه کن و در همین گوگل سرچ کن ببین قراردادهای منعقده ما با انها چیست؟ بعد قضاوت کن … راجع واردات کالا از انها هم توجه کن کن میتوان محصولات کشاورزی از انها وارد کرد بعنوان نمونه موز … اما دوست خوبم ایا میدانی همین واردات موز در انحصار بنیاد شهید و ۱۵ خرداد هست؟ ایا میدانی قیمت موز چقدر ارزان است؟ اما اینجا چطور ؟ این موضوع بحث ما نبود فقط توجه کن چی میگم …به اسامی کاری نداشته باش ، میخواد خاتمی باشه ، یا احمدی نژاد ، یا خامنه ای یا امام حسین یا بوش…. شما همان خانواده را در نظر بگیر اگر پدر خانواده یک حرف بزند و مادر خانواده راجع همان موضوع حرف دیگری بزند، بچه ها چگونه تشخیص دهند کدام کار بصلاح است …و میشود یک تربیت دوگانه …. دقیقا در کشور هم میباید یک مدیریت سیاسی وجود داشته باشد تا موفقیت و پیشرفت کشور حاصل شود ، در صورت وجود دو قدرت سیاسی لااقل باید سیاستهای انها پیرو هم و در یک راستا باشند … حال در زمان خاتمی که اشاره کردی ، رهبر کشور موافق مذاکره نبودند و حتی اجازه گرفتن عکس یادگاری در سازمان ملل که در ان کلینتون نیز شرکت میجست ندادند…اما در زمان احمدی نژاد میبینید که ایشان نامه مینویسند و … که در حوصله این کامنت نمیگنجد ، فقط توجه کن دوست خوبم برای من نوعی احمدی نژاد یا خاتمی یا خود شما فرقی نمیکنید کهم این است که شمای نوعی که ادعای مدیریت کردید و لباس ریاست جمهوری را بر تن کردید درست رفتار کنید پس خواهشن بدو از تعصب به نوشته ها نگاه کن ……. در مورد سفر پوتین به ایران …. خواهشن کمی راجع قرارداد ایران و شوروی و سهمیه ۵۰ درصدی مطالعه کن ، حالا تصور کن تو رئیس جمهور روسیه هستی و میخوای هرجور شده سر ایران رو کلا بذاری و به او ۱۱ الی ۱۳ درصد سهم بدهی ، خب چه میکنی؟ ….. ضمنا باز توجه کن که امدن او ، تحویل گرفتن ایران نبوده بلکه اجلاسهای دریای خزر هر دفعه در یک کشور برگزار میگردد و اجلاس نیز در سطح رئیس جمهور است یعنی میباید فرد رئیس جمهور شرکت کند و …
    خلاصه دوست من همانطور که گفتی “چشمانمان را به روی حقیقت نبندیم” این مرده باد یا زنده باد خاتمی یا احمدی نژاد دردی را دوا نمیکنه …مهم اینه که من و شما و هر خواننده تعصب نداشته باشیم و برای رسیدن به حقیقت خودمان جستجو کنیم . فدایت .

    جواب به این نظر

  58. ye doost ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۲:۲۸ ب.ظ

    zahra khanom webloge khoobi dasghty vali ba chandin poste motevali vahshatnak ke az shoma baeed bood va man yeki ro shoke kard ke akhe chetori ye 2khtar tahsol kardeye emroozi be che shedaty mitoone sadeloh va cheshmo goosh baste bashe va harfaye tv jomhoori eslamio ke be zoor be khorde adam midano balghoor kone, hesaby zad weblogeto beham rikht, zahra jan samimane khahesh mikonam azat ke bargardy be hamoon raveshe ghablie neveshtehat va inghadr ma ro naomid nakoni ba in harfat az to baaede in harfa,

    جواب به این نظر

  59. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۲:۲۸ ب.ظ

    به صبا:
    دوست عزیزم در ایران که فقط یک نفر به نام احمدی نژاد زندگی نمی کنه؟
    وقتی پای منافع و یا امنیت ملی در میونه به نظرت تو تفاوتی هم میکنه؟

    جواب به این نظر

  60. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۲:۳۱ ب.ظ

    به حمید:
    یعنی شما معتقدی اشکالی نداره اگه آمریکا علیه ایران یک جنگی مثل افغانستان و عراق راه بیندازه؟!

    یعنی میگین حتمن نتیجه اش خوبه و دموکراسی در پی داره؟ این وسط تلفات جنگ آدمهایی که میمیرن و یا بی خانمان میشن زیر سوال رفتن امنیت کشورت و حق حاکمیت مردمت بر کشورت اهمیت نداره؟!!!

    میشه دقیقا بگین علت طرفداری کورکورانه ات از آمریکا چیه؟ و مثال بزنی و بگی آمریکا تا به حال کجا دموکراسی برقرار کرده و واقعا امنیت و آزادی به دنبال داشته؟!!!

    جواب به این نظر

  61. روژ ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۲:۳۴ ب.ظ

    من هر چقدر سعی کردم اینجا ننویسم نشد!
    زهرا جان، اینکه بحث نوشتن زنان (فمنیست یا غیر فمنیست) از تن و تجربه های جنسی اشون رو به امریکا ربط بدی راستش به نظر من یکی مثل اینه که اتهامی به کسی وارد کرده باشی، اون شخص یا کلاً سکوت کرده باشه، یا خودش (یا حامیان تفکرش) جواب مناسبی به تو داده باشند که نتونسته باشی انکارش کنی یا استدلال مناسبی براش بیاری؛ بعد بیای با طرح یک سری اتهام جدید، کاملاً بی ربط و به نوعی جدی تر (و از همه مهم تر از نظر من بدون مدرک و مستندات) حقانیت خودت رو ثابت کنی که فکر نمی کنم روش جالبی باشه دوست عزیز.
    راجع به امریکا، شخصاً هیچ علاقه ای به سیاست های امریکا ندارم، اصلاً فکر نمی کنم کسی دلش برای ما سوخته و… و… . امریکا از نظر من کشوریه که قدرت اقتصادی (و به تبعش سیاسی) بالایی داره و از همین ابزار هم برای حفظ و تقویت منافعش در همه دنیا استفاده می کنه. اما از اون طرف ج.ا هم از نظر من ورژن دیگه همین قدرته. با این تفاوت که ج.ا منافعش رو در راستای منافع مردمش نمی بینه و به همین دلیل من و تو خیلی بیشتر از مردم امریکا متضرر می شیم (راجع به این قسمت بحث خیلی زیاده، اما ترجیح می دم زیاد وارد بازی سیاست نشم).

    جواب به این نظر

  62. هادی ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱:۳۰ ب.ظ

    سلام،
    من اولین باره که این وبلاگ رو می‌بینم و طبیعتا اولین باری هم هست که کامنت می‌دم.
    ببینید دچار یک توهم بزرگ نشیم اینجا. سران کشور بزرگی (از نظر اقتصاد و وسعت و اینا می‌گم) مثل آمریکا اینطور نیست که همة وقتشون رو صرف ایران کنن. یعنی یه خورده از بدبختی‌هامون تقصیر خودمونه. اینجوری نیست که یه مشت آدم ۲۴ ساعته نشسته باشن که حالا امروز چه جوری ایران رو بدبخت کنیم.
    حالا شما گیر دادی به این بنیادهای فلان و فلان. همه اش که اینا نیستن. این همه دانشگاه دیگه تو آمریکا که خودشون به دانشجوهای ایرانی بورس تحصیلی می‌دن که برن تحصیلات تکمیلی رو اونجا سپری کنن. باز یک سری حتما می‌گن اینم توطئة دشمنه برای فرار مغزهاست. نخیر. هیچ توطئه‌ای در کار نیست. انسان‌ها به هر جایی که توش راحت‌تر زندگی کنن به همون جا علاقه مند می‌شن. حالا شما تلاش کن اینجا رو درست کنی که همه عاشق همینجا بشن. البته بگم با تورم ۲۰-۳۰% یا گشت ارشاد یا …. نمی‌شه.
    ولی یه نکته کلی‌تر. شما فکر می‌کنی اگر همین کشور خودمون با همین نوع حکومت قدرت آمریکا رو داشت با دنیا چه می‌کرد؟ تا حالا به این موضوع فکر کردی؟ واقعاً تصورش هم یه خورده ترسناکه.

    جواب به این نظر

  63. داود ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱:۵۷ ب.ظ

    فقط خواستم به خاطر این پستت ازت تشکر کنم
    منم باهات موافقم
    میون این همه شر و وری که بهت گفتن لازمه که من ازت تشکر کنم
    چون منطقی نوشتی اونایی که بهت گفتن بی اطلاعی بپرس خودشون از کجا مطلع می شن غیر از اینه که از شبکه های ماهواره ای بودجه اونا رو هم که امریکا می ده خب حالا شما مسخره می کنین که چون اطلاعاتتون از تلویزیونه ایرانه پس یک طرفس بابا رو رو برم یه جوری حرف می زنن انگار ۳۰ سال امریکا بودن
    خودت رو اذیت نکن اونایی که پز روشنفکری و آزادی بیان می دن خودشون از همه دیکتاتور ترن
    موفق باشین

    جواب به این نظر

  64. هادی ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۲:۵۱ ب.ظ

    یه چیز یادم رفت بگم،
    خدا قسمت کنه بری یه سری کشورهای دیگه رو ببینی بعد دیدت عوض می‌شه یه خورده. برای من خیلی مؤثر بود. مثلا فکر می‌کردم که این فرانسوی‌ها و این ترکیه‌ای ها چه آدمهای دیکتاتوری هستن. یعنی چی یکی اگه خواست حجاب بذاره به اونا چه ربطی داره. (اینو می‌گم چون به ترکیه اشاره کردی).
    بعد رفتم دیدم اون قدرا مسأله مهمی نیست. البته بده که تو جاهای “دولتی” حجاب ممنوع شده ولی اگر انصاف داشته باشیم اینجا که دیگه خیلی افتضاحه. نه تنها برای همه در همة جاها اجباریه حجاب، حتی برای اون خارجی بدبخت هم که میاد اینجا اجباریه.
    همه حرف من اینه که آره آمریکا بده، زور می‌گه، بقیه جاها هم همه بدن ولی یه چیز برا من مثل روز روشنه. اگه قرار باشه ما با این عقاید خودمون اون جوری قدرت داشته باشیم، خدا به دنیا رحم کنه!

    جواب به این نظر

  65. وحید ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۳:۰۸ ب.ظ

    “۱- به نظر شما چرا آمریکا اینقده خوبه که دلش میخواد توی ایران دموکراسی برقرار بشه؟!”
    آمریکا خوب نیست، عاشق چشم و ابروی ایرانیان هم نیست. آیا ایران عاشق چشم و ابروی کشوری است؟ ایران عاشق فلسطینیاهست یا میخواهد از اونها به عنوان جبهه ای بر علیه اسراییل داشته باشه؟ فقط فلسطینیها مسلمانند که ایران باید پول خرجشون کنه؟ چرا ایران کشورهای مسلمان و بد بخت بیچاره آفریقایی را کمک نمی کنه؟ پس میبینیم که همه جا یک بام و دو هواست فقط آمریکا اینطور نیست که به حقوق بشر ایران گیر بده و با عربستانی های ناقض حقوق بشر رقص شمشیر کنه!
    این را میگن سیاست! در سیاست منطق نیست. در سیاست دو دو تا معلوم نیست چند تاست. بستگی داره به مصلحت!

    “۴- حالا گیریم شانس به من رو آورد و یکی از اینها به من بورس و پول و کلی امکانات داد. به نظر شما در قبالش از من چی میخواد؟”
    خوب شما بگو چی میخواد؟ نفت ایران؟ بازار ایران برای فروش اجناسش؟ تحمیل عقایدش به مردم ایران؟ دنبال چیه؟ یا معتقدی که میخواهد همه ایرانیها را از دم بکشه؟
    نفت ایران الان هم در دست کشورهای دیگه و شاید خود آمریکا باشه! ما الان نفتمون را به کی میفروشیم؟ همه کسانی که دارن از ما نفت میخرن میخوان بر ما سلطه داشته باشن؟ شما که از بنیاد سورس خبر داری، خبرداری کی ها دارن نفتمون را می خرن؟ با چه قیمتی؟ مطمئنی نفتون را مفت بدون اینکه به کشورمون حمله کنند نمیخورند و نمیبرن؟ چند وقت پیش در بوغ کردن که سوییس با ایران قرارداد گاز بسته! سوییس عاشق ایرانه؟ سوییس که حافظ منافع آمریکاست به خاطر ایران خودش را با آمریکا درگیر میکنه؟ هرگز، اگر چه آمریکا از این کار سوییس دلخوره ولی ببین سوییس چه قرارداد گاز مفتی بدست آورده که پای لرزش هم میشینه! دریای خزر را آمریکا از ایران جدا کرد؟ حق ۵۰ درصدی ایران که به ۱۳ درصد رسید شما و دیگر وطن دوستان کجا بودین؟ فقط خلیج عربی را ۲ روز یکبار برای تحریک مردم و سوئ استفاده برای جنگ های احتمالی از وظایف می دونین؟

    ما هم اکنون در سلطه آمریکا هستیم. یک قلم کاغذ بردار و اطرافت را نگاه کن ببین وسایل زندگیت ساخت کجاست، تکنولوزیهایی که استفاده میکنونی کجایی هست؟
    چون رشته کامپیوتر خوندی چند مثال در همین مورد میزنم.
    شبکه دولت شنیدی؟ میدونی چی هست؟ شبکه دولت یک شبکه اینترانت برای وصل کردن وزارتخونه ها و ادارات استانهاست. تمام تجهیزات این شبکه آمریکایی است. روترهای CISCO سوئیچ های آمریکایی و …
    حدود ۵ سال پیش،فقط در یک سال ۲ میلیارد تومن برای این شبکه هزینه شده نمیدونم این شبکه الان ازش استفاده میشه یا نه ویی اگر دلت برا مملکتت میسوزه یک سوال بکن ببین میلیاردها تومن که به جیب آمریکا رفته الان در چه وضعیت هست!
    به ازای تعداد کامپیوترهای موجود در منازل و ادارات ایرانی حداقل یک CPU آمریکایی بکار رفته! چه کسانی آنها را وارد کرده؟
    خوب من معتقدم که نه آمریکا خوب و نه حکومت ایران. هیچکدام عاشق بر و روی مردم ایران نیستند به فکر جیب و مقام و شهرت خودشان هستند!
    حال تکلیف چیست؟ ما مردم باید به فکر خودمان باشیم! ما دمکراسی میخواهیم، دمکراسی که تصمیم بگیریم که کشورمان را چگونه اداره کنیم نه آمریکا به ما زور بگوید و نه هیچ حکومت دیگری! ما مطبوعات آزاد می خواهیم تا مچ دزدان و چپاول گران را بگیرد و رسوایشان کند! دمکراسی به معنای بی ناموسی نیست! به معنای لااوبالی گری نیست. دمکراسی نه گفتن به همه زورگویان است. به جای اینکه یک نفر فکر کند و احکام ثانویه فتوی دهد تا قوانین مطابق حال کنونی بشر باشد، میخواهیم که ۷۰ میلیون فکر کنند و تصمیم بگیرند چگونه قوانین می تواند مطابق حال کنونی بشر باشد.
    و اما در مورد استفاده یا سوء استفاده آمریکا. یک مثال کامپیوتری دیگه!
    الان از سخت افزار و نرم افزار و سیستم عامل و … کدامشان غیر آمریکایی است. کشورهای آمریکایی عاشق بر و روی ما بودن که این تکنولوژیها را رد اختیار ما گذاشتند؟ نه نبودند! ولی ما با دسترسی به اینها ضرر کردیم؟ ایا برده آنها شدیم؟ کم سود از این محصولات آمریکایی نصیب ما شد؟ کم افراد در کشور از طریق همین صنعت کامپیوتر درآمد کسب کردند؟ فکرش کرده ای که آمریکا ماهی ۶۰۰ ۷۰۰ هزار تومن به جیب تو میریزد؟!!!!!
    چرا فکر می کنیم رابطه با آمریکا یعنی بردگی؟ مگر ما الان برده روسیه و چین نیستیم؟ مگر انگلیس دست کمی از آمریکا دارد؟
    چرا فکر میکنی ما در ایجاد رابطه بی اختیار و بازیچه دست آمریکا یا کشورهای دیگر می شویم؟ آمریکا می گوید میخواهد به ما کمک کند و دمکراسی به ما بدهد؟ این حرف بدی است؟ اشکالش این است که دروغ گفته باشد که میخواسته کمک کند. خوب ما از ابتدا به همه متذکر میشویم اگر چشم داشتی از کمک دارید ما به کمکتان نیازنداریم!
    به چین هم می گویم اگر در شواری امنیت رای ممتنع میدهی تا بازار ایران را پر از کالای چینی کنی و باج بگیری ما نیستیم! به روسیه هم همین را میگوییم که اگر میخواهی ایران را سیخ کنی در مقابل آمریکا و پول مملکتمان را در پروژه های بوشهر که هیچ وقت به بهره برداری نرسانده میشود! بخوری ما نیستیم!

    راستی زهرا خانم، هیچ وقت از خودت پرسیده ای این پروژه صلح آمیز هسته ای ایران به بهره برداری می رسد؟ هیچ کس تا به حال تاریخ خاتمه پایان پروژه را گفته؟ یا تا نهضت مهدی این پروژه ملی ادامه دارد؟ تا کی باید از جیبمان و پول مملکتمان خرج این پروژه بشود؟
    چقدر ناراحت کننده و مایوس کننده است وقتی بشنویم که این حق مسلم هسته ای خیلی وقت بوده که تعطیل بوده ولی برای فریب مردم گفته میشده که در حال کار است!

    Have a vision, without Iranian television

    جواب به این نظر

  66. امیر ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۳:۱۲ ب.ظ

    من هم چند سوال دارم :
    ارتباط س/کس با آمریکا چیه؟ دوم ارتباط گوجه فرنگی کیلویی ۲۵۰۰ تومان با آقای اجمدی نژراد چیه؟ ارتباط تورم ۵۰% با طرح تثبیت قیمت ها چیه؟ ارتباط تورم ۲۰۰% مسکن از ۲ سال گدشته با مسکن مهر چیه؟ ارتباط پول نفت با سفره های مردم چیه؟ارتباط صندوق ذخیره ارزی ونفت ۱۱۷ دلاری با جیب خلی کارمندان دولت چیه؟ زهرا عزیزم هر موقع این سوال ودهها سوال مثه اینو جواب دادی من هم جواب سوالاتو میدم .

    جواب به این نظر

  67. امیر ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۳:۳۹ ب.ظ

    ارتباط خروج ۸۰%در صد نفرات اول کنکور و المپیادیها به بهانه تحصیل در خارج از ایران ونیومدنشون به ایران با صلاح ملت ایران چیه؟
    ارتباط تجاوز به عنف وپخش فیلم رو موبایل با طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی چیه؟
    ارتباط خانه فساد با سردار زارعی چیه؟
    ارتباط برکناری وزرا منتخب رییس جمهور توسط رییس جمهور چیه؟
    ارتباط نامه نگاری ودعوت جرج بوش به اسلام با ارتباط با آمریکا چیه؟
    (هرچند که معتقدم آمریکا (غرب یا هر چی اسمشو میذارید)هم دلش واسه ما نمیسوزه ولی خودمون از همه واسه خودمون دشمن تریم پس فعلا به فکر آمریکا نباش)

    جواب به این نظر

  68. امیر ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۳:۵۱ ب.ظ

    ارتباط زهرا با سیاست وسکس وشوهر چیه؟( این از همه مهمتره)

    جواب به این نظر

  69. الهه ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۵:۱۲ ب.ظ

    زهرا جون سلام.وبلاگت رو همیشه میخونم.من با این حرفات مشکل ندارم.فقط یه سوال.من هم مثل خودت شمالیم و این ترم لیسانس دومم رو هم میگیرم.فقط بگو کجا میشه یه کار ا ماهی ۷۰۰ تومن درآمد پیدا کرد.ین. من هجا میم یش از ماهی ۳۰۰ نمیدن.یه دخت تنها.تو تهان.پس اید خیی زنگ اشی.یا پاتی کت داشته اشی

    جواب به این نظر

  70. سمیه ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۵:۲۷ ب.ظ

    زهرا خانوم در همین زمینه چیزکی نوشتم. بد نیست ببینی. ممنونم

    جواب به این نظر

  71. الهه ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۵:۳۷ ب.ظ

    من هر جا میرم بیش از ماهی ۳۰۰ نمیدن.با ۱۵تومن رهن یه اتاق پیدا نمیشه.پس یا زرنگی.یا پارتی کلفت داری

    جواب به این نظر

  72. اختر ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۵:۵۹ ب.ظ

    از همه اینها مهمتر این امیر کیه. اون بالایی را می گم. راستی زهرا خانوم فکر کنم با بودن فکرهایی مثل شما ایران هنوز هم باید بکشد از دست بی عدالتی و زور و سانسور. امریکا می دونه تو ایران مردمش چی می خوان اونو بهانه کرده وگرنه صد بار هم مرگ بر امریکا اما این دلیل نمی شه که ما برای مردم خودمون برابری عدالت اجتماعی رفاه نخواهیم چون که امریکا هم این شعارو می ده. شما مث اینکه دوست دارین با کوبیدن دیگرون حرفتون را بزنین اگه یکی باهوشه. جرأت داره پا پیش می ذاره برای آرزوهاش کاری می کنه و سرش را توی لاکش نکرده نمی شود انگ امریکا دوست بودن به او زد. تازه صحبت سر رژیم هاست نه خود امریکا و ایران. از این سیاست های دوگانه دولت ایران کم بازی می کنم. گاهی فکر می کنم کشور ما فلسطین و لبنان شده و کسی از حاشیه نشین های شهر خبر نداره آهان اونام تقصیر خودشونه لابد. بی دست و پا هستن.
    وانگهی همه مث شما حقوق هفتصدی که نمی گیرن اصلا چرا شما به بی بضاعت کمک کنین کشور غنی مث ایران چرا باید بی بضاعت داشته باشه که بخواد از این و اون صدقه بگیره. جذب تحصیلکرده ها و پدیده مغزها ربطی به موش گرفتن گربه سقاخانه نداره تو اروپا هم این اتفاقات می افته. مردم دوست دارن به کشوری برن که راحتتر به آرزوهاشون برسن. زندگی کوتاهتر از اونی است که آدم بخواد به کمتر از اون راضی بشه.
    صحبت ما از ابرقدرت ها و فلان نیس ما حق خودمون را می خواییم. برادر من در جبهه هجده ساله شهید نشده که آقای فلانی برود فلان و بهمان کند و شبش هم با شش تا زن… لااله ال…
    به نظر می آد که شما تفسیر خبری زیاد گوش می دین البته مطابق سن شماست. جوانی و خامی دیگر…
    احساسات آدم را کوتاه بین می کند متأسفانه اصلا ربط گ… به شقیقه چیه. بنظرم شما با این صحبت ها می خواین تعداد بازدیدها را زیاد کنین که شده این.
    البته می تونین بعدش هم کلاس اخلاق بزارین بدجوری شعار می دین.

    جواب به این نظر

  73. khodam ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۶:۳۴ ب.ظ

    rasti to chetor ba ye lisans toonesti kar gir biyari o 600-700 hoghogh migiri? dastmaalet abrishami e.

    dige inke ghabele tavajohe baradar ha: yek adad zari kootahe ke baratun tu khone top shalvarake narenji bepooshe o moohasham 2 ta az baghal bebande baa 600-700 toman mahi daramad va suite mojaradi, albate be zudi ba vami ke migire mishe ye apartment,
    chayi ham ta deletun bekhad dust dare va baratun dorost mikone, albate hanooz farghe hel ro ba darchin nemidooneh vali khob yad migire, ba feminist va injur harfaye binamoosi zede, ba America ta deletun bekhad doshmane, energye hasteie haghe mosalame mast , dorste ke dishab az dehateshun umade birun va ba didane shahr un ham bozorg fekr mikone ke alaan kheyli chza balade vali narahat nashid dare har rooz TV mibine ke etelatesh bere bala va …peyda nashod? nabood?

    جواب به این نظر

  74. امیر ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۶:۴۷ ب.ظ

    به اختر امیر امیره دیگه !!من مهندسی عمران خوندم و۳۰ سالمه

    جواب به این نظر

  75. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۷:۲۶ ب.ظ

    اول اینکه من حمله تایید یا رد نکردم بر مبنای فرض حمله حرفم رو زدم
    حالا در جواب اون کامنتت باید بگم که صد در صد نتیجه اش بهتر از این هست.
    چونکه آمریکا حکومت کشوری رو که آزادش کرده میده دست اپوزیسیون یا نمایندگان اپوزیسیون آن حکومت پس کنترل موقت و بعدها دایم اوضاع در دست مخالفین این رژیم میافته و مخالفین این رژیم کیستند ؟بیشترین مردم.یعنی در اصل نمایندگان این اپوزیسیون که همین ملت باشند حاکم میشوند بر کشور.و با نارضایتی ای که مردم از اختلاط دین و سیاست با هم دارند به یقین اجازه سر کار آمدن حکومتی دینی را نخواهند داد و رایشان بر نظامی سکولار است.و خود کشورهای فاتح نیز مشخص هست که اجازه روی کار آمدن دوباره رژیمی شبیه رژیم مغلوب و سرنگون شده به خصوص حکومتی دینی را نمیدهند.

    جواب به این نظر

  76. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۷:۲۷ ب.ظ

    در مورد حق حاکمیت بر کشور جوری حرف میزنی که گویا حالا حاکمیت در دست من و ملت است که نگران از دست دادنش باشم.بعد اینکه با توصیفاتی که پیشتر گفتم مردم حاکم بر کشور میشوند.پس از نظر حاکمیت نگرانی ای وجود ندارد.آدمهایی که میمیرند؟چرا بسیار هم مهم است .ولی خب کشورهای فاتح بیشترین کوششون رو انجام میدهند تا کمترین تلفات غیر نظامی رو موجب بشند.همانطور که از آغازحمله به عراق تا زمان آزاد سازی عراق این تلفات غیر نظامی خیلی کم بود.تلفات بعدی نیز اگر افرادی چون تو به خودشان بمب نبندند و میان ملت بی گناه نرند وجود ندارد.چون در کشور عراق حامیان رژیم پیشین و بعضا به تحریک و کمک ایران این جنایات رو انجام میدند. در ایران نیز اگر افرادی چون تو و امثال تو خللی ایجادنکنید و مردم را به کشتن ندید.تلفات تنها همان اندک تلفات زمان حمله است.
    باز میگم حرفهایی که در این زمینه زدم بر فرض حمله استوار بود .تمایل یا عدم تمایلم رو به حمله نشون نمیده.

    جواب به این نظر

  77. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۷:۲۷ ب.ظ

    بعد اینکه پرسیدی چرا از آمریکا طرفداری کورکورانه میکنم.
    من حرفهام ناشی لزوما ناشی از طرفداری از آمریکا نیست ولی اگر در مقام قیاس بخوام بگم صد در صد که نه بلکه هزار در هزار درصد آمریکا رو بیشتر از رژیم جمهوری اسلامی قبول دارم .از نظر مقایسه.
    خب آمریکا هم اشکالاتو اشتباهتی دارد ولی این میزان اشتباه و کارهای نادرست نسبت به کارهای درستش ۱۰ درصد میتونه باشه.

    جواب به این نظر

  78. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۷:۲۸ ب.ظ

    و اینکه گفتی در کجا واقعا امنیت و آزای به دنبال داشته باید بگم که در تمام جاهایی که وارد شده صد در صد نسبت به قبل وضع بهتر شده .البته تا رسیدن به هدف نهایی مشخصه که زمان نیاز هست و این زمان هم بستگی به مردم اون کشور و همسایگانش داره.باید وضعیت کشور آزاد شده را نسبت به پیش در نظر داشت نه نسبت به اون ایدالی که باید باشد.

    جواب به این نظر

  79. ‍‍‍ژوبین ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۷:۳۲ ب.ظ

    سلام خانمی
    من داشتم رد می شدم مطلب کبری ۱۱ بار هشدار داد رو خوندم .
    آقا خیلی با حالی . ببین خانمی کار منم به نوعی هشدار به کبراها هست اما وقتی رادار دخترها قفل می کنه دیگه هر کاری بکنی به راه راست هدایت نمی شوند خدایی این مشاوره که سونا خانم با من داشتند رو گوش کن ، سونا گفته :
    سه روزه با پسری آشنا شدم ( نوع آشنایی نامعلوم ) . دیشب داشتم باهاش تلفنی صحبت می کردم پسره به من گفت ، دلم می خواست الان اینجا بودی و من هم تو رو ……………………………..
    حالا سونا از من مشاوره می خواد که :
    ۱- به نظر شما این پسره منظور بدی داره ؟ (زهرا ای کاش می شد شکلک گذاشت من برای خودم شاخ می گذاشتم نه تعجب )
    ۲- شما فکر می کنید این آقا همسر خوبی برای من می شه ؟
    حالا زهراخانم به نظر شما چند درصد احتمال داره سونا در عرض ۶ ماه آینده شکار نشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    جواب به این نظر

  80. ‍‍‍ژوبین ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۷:۳۵ ب.ظ

    راستی اینهایی که تو این پست گفتی رو من نفهمیدم ولی فکر کنم حرف سیاسی زدی ، نه ؟

    جواب به این نظر

  81. saeed ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۷:۵۳ ب.ظ

    با حرفات مخالفم … کمی سطحی و خیلی الگو برداری شده از گفتمان تلوزیونه

    جواب به این نظر

  82. تازه وارد ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۹:۰۲ ب.ظ

    به حمید: ۶۰۰ ۷۰۰ تومان تو جامعه امروز، اونم تهران یه حقوق معمولیه که الان اگه کمتر بگیری خیلی بده!

    جواب به این نظر

  83. شبنم ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۹:۱۳ ب.ظ

    منم از این پستت خوشم اومد.کم پیدا می شن کسایی که راحت و با جرئت بگن من از گفتن مسایل ج/ن/س/ی بدم میاد و با آمریکا موافق نیستم.
    همون قدری که توی دنیای واقعی ایران طرفداری از آمریکا جرمه توی مجازیش ثواب داره!!!!!
    من هم از آمریکا خوشم نمیاد و برای کسایی که این قدر خودشون رو ضعیف می دونن که می خوان کشوری دیگه(فرقی نمی کنه.از خونمون که نیست؟)برامون تصمیم بگیره متاسفم

    جواب به این نظر

  84. هاجر ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۹:۳۹ ب.ظ

    زهرا جان انگار قصد کردی هی بد و بیراه بشنوی. حرفهایی می زنی که به ذائقه خیلی ها خوش نمیاد.

    جواب به این نظر

  85. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۹:۵۱ ب.ظ

    به تازه وارد:
    نسبت به حقوق ۹۰ درصد از مردم ایران بسیار زیاد است. بله باید همه مردم این چنین حقوقهایی دریافت دارند .بحث سر کافی بودن یا نبودنش نیست بحث بر سر تفاوت است.

    جواب به این نظر

  86. ava ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۰:۲۵ ب.ظ

    خب قطعا آمریکا هم منافع خودش رو در نظر می گیره و سعی می کنه به نفع خودش کار کنه اما چیزی که مهمه اینه که ما ببینیم که اگه ما با اومدن آمریکا حکومتمون عوض بشه در نتیجه شرایطمون هم عوض بشه که یه طور قطع بهتر هم می شه و در مقابل آمریکا هم از منابع کشور ما استفاده کنه (چون الان هم هیچ چیزی از این منابع گیر مردم نمی آد) ، این جوری برای ما بهتره یا اینکه حکومتمون همین بمونه و منابعمون هم همی جوری هدر بره و مردممون هم روز به روز بدبخت تر بشن؟ ضمن این که مشخصا آمریکا به ایران حمله نمی کنه چون خودش متوجه هست که ما با عراق فرق داریم. یه چیز دیگه ، بهت بر نخوره من فکر می کنم که خیلی از سیاست سر رشته نداری ، این رو اون موقع که برای ریاست جمهوری می خواستی با قالی باف رای بدی اون هم به خاطر عکس پوسترهاش می گم و نظرات الانت. و چه قدر بهتر می شد اگر دوستانه تر بحث کنی. طرف فوقش مخالفه دشمن که نیست !!!

    جواب به این نظر

  87. حامد ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۱:۱۲ ب.ظ

    آرامش راستش تا حالا در جایگاه تو قرار نگرفتم که بدونم اگه آدم این همه فحش بخوره و در حالی که از نوشتن یک درد دل ساده موج بزرگی از انتقادات یک جانبه بهش وارد بشه چه عکس‌العملی میتونه نشون بده ولی فکر می‌کنم بهتر بود در این شرایط حساس کنونی! (به قول رئیس جمهور گل بلبلمون) دوباره مسئله جدیدی را به چالش نمیکشیدی.
    محوریت پرسشهای شما آمریکا است.
    ۱- تمامی کشورها بر اساس منافعشون (نه لزوماً منافع ملتشون) تصمیم می‌گیرند و تنها کشورهای دیکتاتوری به منافع ملت ارزش نمی‌گزارند.
    ۲- تمامی کشورها فکر، عقیده و مرام خودشون را برتر و شایسته برای همه ملتها میدونند و برای نشر این عقیده دست به تأسیس مراکز دولتی و خصوصی میزنند. کوچکترین واحد انتشار این فرهنگ و عقیده سفارتهای امور خارجه است. حال فرض کنید کشوری دارای قدرت و نفوذ در سراسر دنیا است. آیا حاضر است صدای مخالف خود یا حتی کشوری که تهدیدی برای او محسوب میشود را تحمل کند؟ در محیط کاریتان اگر رئیس باشید حاضر هستید کارمندی که در روند مدیریت شما خلل و کارشکنی ایجاد می‌کند و دائماً برعلیه شما جوسازی می‌کند را تحمل کنید؟
    ۳- ایران هم بارها و بارها خواستار حذف اسرائیل از صحنه روزگار شده است. بارها و بارها شعار «مرگ بر» سر می‌دهد. موشکهای بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی خریداری کرده است و رفتارهای مشکوک زیادی از قبل از پیگیریهای آژانس اتمی در فعالیتهای هسته‌ای خود داشته. من نمی‌گم ایران نباید این کارها را می‌کرد. به منظورم پی خواهید برد.
    ۴- و اما این جمله شما «آمریکا بیشترین قطعنامه‌های تحریم اقتصادی و تحت فشار گذاشتن ملت ایران رو علیه ما امضا و اجرا کرده» این جمله کاملاً برداشت از اخبار صدا و سیمای ایرانه. لطفاً متن تحریمها را بخونید. تحریمها همیشه به شرکتها و نهادهای دفاعی و نظامی ایران اعمال شده. بزرگترین تحریم اقتصادی کنونی سپاه قدس بود و بانکهایی که به این نهاد وابسته بودند. ولی میدونید چرا این تحریمها به ملت هم فشار میاره؟ چون در کشور ما کلیه فعالیتهای اقتصادی و سیاسی عمده و سرنوشت‌ساز انحصاری هست و در اختیار سپاه. اگر دموکراسی و اقتصاد آزاد داشتیم سرمایه‌های کلان ملی در اختیار افراد خاص قرار نمی‌گرفت که با تحریم یک شخص یا یک نهاد کل مملکت دچار مشکل بشوند.
    ۵- میدونید نسل من و شما چه چیزی را از انقلاب یاد گرفتن؟ ما یاد گرفتیم که آمریکا را دشمن بدونیم بنابراین همه کارهای او را از روی دشمنی فرض می‌‌کنیم و این باور را داریم که آمریکا میدونه ما خوب هستیم و کار ما درسته ولی چون دشمن ماست پس سعی میکنه خوبیهای ما را وارونه جلوه بده. و با دشمنی و شیطنت می‌خواد بگه ایران خیلی بده در صورتیکه خودش میدونه ما خیلی خوب هستیم و برحق هستیم!! این اشتباهترین تصوری هست که از آمریکا در ذهن خیلیها ایجاد شده. آمریکا باور داره که افکار و کارهاش درسته. اون واقعاً باور داره که ما اشتباه می‌کنیم. و بر همین باورش عمل میکنه. اون فکر نمیکنه که ما برحق هستیم و خودش باطل.
    ۶- رفتار و اعمال دوگانه از خصوصیات ذاتی سیاسته. همه سیاستمداران اینگونه رفتارها را دارند. حرف و عملشون با هم فرق داره.
    ۷- این جمله «از کجا معلومه مثلا من با شماره وزارت اطلاعات تماس نمیگیرم و متن ایمیل و یا تماس رو براشون نمیگم که پیگیری کنن؟» واقعاً آخرش بود. یعنی شما دقیقاً اینجور سازمانها را نهادهای جاسوسی و برانداز میدونید که مبادله هر نوع اطلاعات و پیام به منزله رمزی برای نابودی و انقلاب‌های مخملین هستش. یعنی در نظر شما هر کس جیره و مواجب از این سازمانها بگیره یعنی دشمن و جاسوس. به نظر من یک سر به سایت دفتر مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت بزنید. از وجود افراد دانشگاهی و تحصیل کرده و غیره استفاده میشه تا این دفتر بولتن خودش را آماده کنه و نتیجه این تحقیقات را برای اتخاذ تصمیمات کلان در تمامی زمینه‌ها بگیره. هیچ یک از این مشاوران که همه وارد ایران میشن جاسوس و برانداز توسط دولت مطبوع خوانده نمیشن. این یک عرف بین‌المللی و قبول شده در سراسر دنیاست. به جز ایران.
    ۸- گروهکها، نظامها و دولتها چه کوچک و چه بزرگ میتونند به صورت آشکار و پنهان برای همه دولتها منفعت داشته باشند. برای درک بهتر موضوع اگه فیلم کیف انگلیسی را دیده باشید نماینده جوان مجلس (اسمش یادم نیست) با بازی علی مصفا با اونکه مخالف سیاستهای انگلیسی بود و هیچگونه حمایت مستقیمی را از طرف انگلیس نداشت ولی در واقع تمام مخالفتها و کارهایی که انجام میداد به نفع منافع و سیاستهای انگلیس بود بدون آنکه خودش بخواهد. القاعده همون قدر که برای آمریکا منفعت داشت برای ایران هم نفع داشت. ایران هم از اونها استفاده می‌کرد. میشه بگید حمله آمریکا به عراق بیشتر به نفع ایران بود یا امریکا؟ مطمئناً هر دو کشور از این اتفاق استفاده کردند. با یک دید ساده‌انگارانه امریکا از پول نفت سود برد و ایران هم با تجهیز گروههای فشار در عراق به قول خودشان امریکا را در باتلاق عراق فرو برد که آمریکا درخواست مذاکره برای حل مشکل عراق را دارند. ایران با برقراری و حمایت از دولتی که پرورده خود ایران هست داره از اونها استفاده می‌کنه.
    ۹- مگه ایران سالها امریکا را شیطان بزرگ نمی‌خواند؟ اونها هم ایران را محورت شرارت میدونند.

    بنابراین می‌بینید که آمریکا کاری خارج از عرف و رفتاری که مملکت ما میکنه، انجام نداده ولی چون یک ابرقدرته این رفتارش هم ابعاد گسترده‌تری داره و هم بیشتر تو چشم هستش. سؤال اصلی اینه که آیا واقعاً آمریکا اینقدر بده و برای ما ضرر داره که ما باید هزینه عدم رابطه و دشمنی با اون را بدیم. آیا امریکا بده که پرونده هسته‌ای ایران را به قول شما به شورای امنیت میکشونه یا روسیه و چین و چندین کشور دیگه که با گرفتن کلی امتیاز از ایران قول مساعد میدن ولی روز رأی گیری به ایران رأی منفی میدن. شما یادتون میاد روسیه با چچن چه کار کرد؟ اونجا همگی مسلمان بودند. الان اسمی از چچن می‌شنوید؟ من فکر نمیکنم دیگه مسلمانی اونجا باقی مونده باشه. پس چرا ایران سکوت کرد و دلش از کشته شدن مسلمانان نسوخت؟ مثالهای خیلی زیاد دیگه‌ای هم در طول تاریخ برخورد ایران و روسیه و دیگر کشورها وجود داره که دیگه واقعاً حوصله نوشتنشون را ندارم ولی حرف آخر اینکه نظامهای سیاسی ایران، آمریکا، اسرائیل، اروپا، آفریقا، عربستان، پاکستان، طالبان و هزار تا کوفت و زهرمار دیگه هیچ فرقی با هم ندارند. همشون یک روش و یک مدل کار برای بقا و گسترش خودشون انجام میدن. هیچ کدوم برای مردم و به نفع مردم و برای مردم نیستن. قبول کنید که امریکا دشمن اصلی ما نیست.

    جواب به این نظر

  88. تازه وارد ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۱:۲۰ ب.ظ

    یا مطلب بودار مینویسی یا از سر و ریختت. تو میخوای بازدیدات بالا بره یا چی؟ از رو هم که نمیری. هرچی رو که نتونی جواب بدی زیر سبیلی رد میکنی. میخوای صیغه ات کنم راحت شی؟

    جواب به این نظر

  89. امیر ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۱:۲۹ ب.ظ

    من هم چند سوال دارم :
    ارتباط س/کس با آمریکا چیه؟ دوم ارتباط گوجه فرنگی کیلویی ۲۵۰۰ تومان با آقای اجمدی نژراد چیه؟ ارتباط تورم ۵۰% با طرح تثبیت قیمت ها چیه؟ ارتباط تورم ۲۰۰% مسکن از ۲ سال گدشته با مسکن مهر چیه؟ ارتباط پول نفت با سفره های مردم چیه؟ارتباط صندوق ذخیره ارزی ونفت ۱۱۷ دلاری با جیب خلی کارمندان دولت چیه؟ زهرا عزیزم هر موقع این سوال ودهها سوال مثه اینو جواب دادی من هم جواب سوالاتو میدم

    ارتباط خروج ۸۰%در صد نفرات اول کنکور و المپیادیها به بهانه تحصیل در خارج از ایران ونیومدنشون به ایران با صلاح ملت ایران چیه؟
    ارتباط تجاوز به عنف وپخش فیلم رو موبایل با طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی چیه؟
    ارتباط خانه فساد با سردار زارعی چیه؟
    ارتباط برکناری وزرا منتخب رییس جمهور توسط رییس جمهور چیه؟
    ارتباط نامه نگاری ودعوت جرج بوش به اسلام با ارتباط با آمریکا چیه؟
    (هرچند که معتقدم آمریکا (غرب یا هر چی اسمشو میذارید)هم دلش واسه ما نمیسوزه ولی خودمون از همه واسه خودمون دشمن تریم پس فعلا به فکر آمریکا نباش)

    جواب به این نظر

  90. امیر ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۱:۳۰ ب.ظ

    ارتباط همه اینا که گفتم با آمریکا چیه؟

    جواب به این نظر

  91. تازه وارد اولی ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۱:۴۵ ب.ظ

    در جواب اونایی که میگن کجا می شه کار ماهی ۷۰۰ تومان پیداکرد:
    اگه بخوای از راه درست و کار کردن با استفاده از رشته تحصیلیت به دست بیاری این پولو یا حتی بیشتر تا ماهی ۱ میلیون، تخصص می خواد. مثلا مسلط باشی به یه زبان برنامه نویسی یا یه سیستم عامل یا … که بهت احتیاج داشته باشن. اگه کاری که انجام میدی رو همه بلد باشن معلومه بیشتر از ۳۰۰ تومان نمیدن. البته ربطی به بحثای داغ این پست نداشت ولی محض اطلاع دوستان گفتم.
    بدرود

    جواب به این نظر

  92. papati ۱۳۸۷-۰۲-۱، ۱۱:۵۱ ب.ظ

    سلام…بابا چقدر آدم چیز توی کامنتدونی شما هست!…کمتر انگولک اینا کن…اینا همینجوری صداشون در نمیاد…یا حق…

    جواب به این نظر

  93. turk ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۲:۰۰ ق.ظ

    فقط یه مزیت جامعه امریکا(حالا بقیه به کنار)> میشود به راحتی از شخص اول مملکت انتقاد کرد.

    جواب به این نظر

  94. یه تفر ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱:۰۸ ق.ظ

    شما که به این مسایل علاقمندی و صحبت از وسیع تر شدن دایره دید می کنی بهتره خودت هم همین کار رو بکنی . تمام این سازمان ها سایت رسمی دارن و تمام کار ها و اخبارشون رو خیلی شفاف منتشر می کنند . امیدوارم انگلیسیت خوب باشه و به جای دهن بینی سایکو های وبلاگستان بتونی از منابع واقعی کسب اطلاعات کنی . تمام این سایت ها نوشتن که بودجشون از کجا تامین میشه و در ضمن نه فقط به ایران بلکه به همه کشور های خواهان اوضاع بهتر کمک مالی و معنوی می کنند . البته ما ایرانی ها خودمون رو خیلی مهم می بینیم و فکر می کنیم امریکا همه کارهاشو خوابونده و از صبح تا شب داره به مسایل ایران می پردازه . نخیر خانوم واقعا دایره دیدتون رو وسیع کنید . جایزه های بین المللی در همه جای دنیا باعث افتخار و سربلندی یک کشوره اما در کشور ما با همچین مردم دهن بین و عوامی مایه ننگه انگار . این بنیاد هایی که فقط اسمشون رو نام بردید و چیزی ازشون نمی دونید ده ها و ده ها سازمان مشابه دارن که دارن در همه دنیا فعالیت می کنن و همه دنیا با روی باز از اون ها استقبال می کنند ( اگه سایت ها رو بخونید می فهمید) اما ما…مثل همیشه توهم توطئه…منتظریک کسی چیزی بگه و ما هم پشتش سینه بزنیم..

    جواب به این نظر

  95. الناز ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۲:۴۰ ق.ظ

    آقایان و خانم ها میون صحبت های شیرین تر از قند شما
    رمان خوشه های آرزو
    به قلم الناز حسن زاده
    از نشر البرز
    به بازار آمد.
    خواندش را به همه بچه های رمان خوان توصیه می کنم.
    رمان شکستن آرزوهای آدم ها داستانی واقعی و مهیج

    ده در صد عایدات رمان به حساب پرورشگاه صبا واریز خواهد شد. از شما تشکر می کنم که از نویسنده مادرمرده سانسوری مثل من حمایت بشود. آقا و خانم ممنون. حالا می تونین به صحبت ادامه…

    جواب به این نظر

  96. هدیه ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۲:۴۱ ق.ظ

    اگه این حکومت سیاستش خفه کردن مخالف نبود حتما مردم اهمتی به امریکا نمیدادن… و اگه چاپلوسی مسلکشون نبود بقیه آدمها هم راضی بودند و امریکا به هیچ انگاشته میشد …

    جواب به این نظر

  97. تازه وارد ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۷:۱۱ ق.ظ

    این تازه واردها کی هستند اومدند و با این اسم اینجا کامنت می ذارن . بهشون بگو تو یک تازه وارد داشتی که جزو قدیمی ترین خواننده هات هستند . بروند یک اسم دیگه پیدا کنند . وگرنه شما کامنتهاشون را پاک کنید.

    جواب به این نظر

  98. محمد علی ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۷:۱۵ ق.ظ

    سلام
    خوب، انگار این بازی جالب! + چند تا پست اخیر و کامنت‌هاش باعث شده حسابی وجه‌ی سیاسی بگیری!!
    واقعیت اینه که برای نتیجه‌ گیری نسبت به مواضع دوگانه‌ی آمریکا در قبال فکت‌هایی مثل حقوق بشر یا دموکراسی فقط کافیه پنبه رو از گوشمون در بیاریم.
    جدای از افرادی که برای حمایت‌ةای بی حدشون از سیاست‌های کاخ سفید پول می‌گیرن ( و توی وبلاگ‌ّهر هم کم نیستن) بقیه آدم‌های مدافع امریکا فقط مدهوش شدن. یعنی صدای فلوت ساحری که نشسته کنار جعبه‌ی مار‌ةا اون ها رو به رقص در آوره.
    اما درباره‌ی کامتتی که حامد گذاشته هم چند نکته رو بد نیست بگم:
    اول این‌که ادعای شما که می‌گید آمریکا فقط نهاد‌های نظامی رو تحریم کرده کذب محض هستش. توی قانون داماتو (اگه اشتباه نکنم) تحریم ها یک سقف دلاری داره. هر شرکتی بیش از اون سقف با ایران مراوده‌ینظامی کنه مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیره فرقی هم نمی کنه توی چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنه.
    دوم اینکه حالا که ما باعث به خطر افتادن منافع جناب رئیس هستیم خودمون باید رسما قبول کنیم و بریم گورمون رو گم کنیم ؟ دوباره یاد جمله‌ی مدرس افتادم …
    سوم این‌که اگه خانم زهرا تحت القائات صدا و سیما بعضی حرف‌ةا رو زده خوب شما هم تحت تاثیر القائات بقیه رسانه هاست که می‌گید ایران موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خریده. لا اقل می‌گفتی این ها رو ساخته بیشتر با عقل جور در می‌آود. تسلیحات پیشرفته‌ی هسته ای رو مگه چند تا کشور توی دنیا تولید می کنن؟ آیآ همون آ

    جواب به این نظر

  99. محمد علی ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۷:۱۷ ق.ظ

    لا اقل می‌گفتی این ها رو ساخته بیشتر با عقل جور در می‌آود. تسلیحات پیشرفته‌ی هسته ای رو مگه چند تا کشور توی دنیا تولید می کنن؟ آیا همون آمریکا به ایران فروخته ؟ کمی فکر ….
    باز این هم که می‌گید رفتار دوگانه از خصوصیات سیاسته به این دلیله که تعریفتون از سیاست اونی هست که توی دنیا مرسومه.
    و اگر نه سیاستی که ما بر مبناش انقلاب کردیم خیلی با چیزی که شما توی ذهن دارید فاصله داره.
    چهارم. خودتون از یک طرف می‌گید که آمریکا خودش رو بر حق می دونه و حق خودش میدونه که ما رو له کنه. از یک طرف می‌گید کسی که از آمریکا پول گرفته لزوما جاسوس یا برانداز نیست. متوجه نمی‌ّشم. شما به کسی که پول می گیریه تا یک حکومتی رو ساقط کنه چی می‌گید؟ می‌گید بستنی قیفی؟!!!
    پنجم. درباره‌ی فیلم کیف انگلیسی. واقعا مثال خوبیه. آدم‌هایی که توی همین وبلاگ‌شهر خودمون مستانه از آمریکا حمایت می‌کنن واقعا خودشون نمی فهمنن آب به آسیاب چه چیزی می ریزن. منتها بحث بر سر اینه که این آدم ها چه نفعی واقعا برای کشور خودشون دارن؟
    می‌گید جنگ عراق به نفع ما هم بوده. البته ساقط شدن یک دیکتاتور خیلی اتفاق خشو آیندی هست اما اینکه دشمن شماره‌ی یک ما بیاد کنار گوشمون چه منفعتی داره ؟ هرچند از یک نظر برای ما بهتره. چون دستمون بهشون میرسه. به قول خودشون گوشتشون زیر دندون ماست !!!
    ششم. درباره‌ی رابطه با آمریکا. تا اونجا که من می دونم جناب کارتر بود که روابط رو یک طرفه قطع کرد و رابطه با ایران رو بر ضد منافع ایالات متحده تشخیص داد. حالا ما باید پا پیش بذاریم و منتشون رو هم بکشیم؟!!!
    اما درباره‌ی مسلمانان روسیه. جالبه بدونید رشد روز افزون مسلمان ها فقط توی اروپا نیست. تا اونجا که من می دونم چیزی در حدود ۲۰ ملیون مسلمان در روسیه زندگی می کنن.

    جواب به این نظر

  100. رضا ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۷:۵۸ ق.ظ

    فقط میتونم بگم خیلی پرتی
    منبع اطلاعاتی شما چیه ؟ از کدام بنگاه خبری اطلاعات خود را میگیری که اینجور دنیا را سیاه یا سفید می بینی؟
    شما احتمالا در ایران زندگی نمی کنید ؟ یا نگاه واقع بینی هم نسبت به شرایط کشورتان ندارید ؟
    آخه میشه اینقدر دور از واقعیت بود؟
    اولا جواب سوالات کودکانه شما در خود همان سوال هست ؟
    ثانیا بجای تخطئه دیگران ( سایر کشورهای استعماری و … ) واقع بینانه اوضاع مملکتتان را بررسی کنید و آنگاه به قضاوت بنشینید و فغان سر دهید .

    آدم عاقل حتی در بدترین شرایط گزینه بد را بجای بدتر انتخاب خواهد کرد و چه بسا آنچه که انسان را تکامل داده همین میل او به رشد و زندگی انسانی تر و بر اساس معیارهای انسانی باشد
    شما به تکلیفتان عمل کردید اجازه بدهید دیگران بر اساس اصل حق و آنچه که بر اساس آزادی , انتخاب و اختیار , حقوق خود میداند عمل کنید
    انسان امروزی بیش از هر چیزی حق میشناسد

    جواب به این نظر

  101. امیر ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۸:۰۰ ق.ظ

    به آقای امیر( هم اسم من ) و مابقی دوستان ،
    من هم مثل شما از این نوشته زهرا کمی رنجیدم که چرا اینطوری نوشته و چرا بعلت اصلی این موضوع یعنی سیاست های نادرست مسئولین کشور توجه نکرده اما این ناراحتی من دلیلی نمیشه که بخام به ایشوون توهین کنم . دو نکته را توجه کنید ، اگه به کودتای ۲۸ مرداد توجه کنید میبینید که دسته ای از الوات و خلافکارها به رهبری شعبان جعفری یک دولت رو ساقط میکنند ….. میخواستم بگم لااقل ما هم در این فضای مجازی مثل شعبان ها رفتار نکنیم و اگه اختلاف نظری داریم با حرف و گفتگو حل کنیم نمونه بارز این عراق هست که چگونه بجان هم افتادن .
    یک مساله دیگه که بسیار قابل توجه است و اصولا باید بررسی کارشناسی بشه رفتار مردم در رای دادن به کروبی در انتخابات رئیس جمهوری است . یادتونه که کروبی گفت نفری ۵۰ هزارتومن به همه پول میده و اگه تقلب نمیکردن مسلما با رفسنجانی در دور دوم بود و … نکته اینجا ست چطور همین مردم یک دفعه از امام خمینی شنیده بودند که روزی ۷۵ تومن پول نفت …. چطور دوباره گول خوردن ؟ ….. تمام موضوع به همین نکته ختم میشه که باید روشنگری کرد و چشمهای مردم عزیزمون رو بر روی حقایق باز کرد . اما دو ستان بنظر خودتون با این نحوه بر خورد با یک اندیشه مخالف چطور ارزو داریم که کشورمون از دست این مدیران فاسد خلاص بشه؟

    جواب به این نظر

  102. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۸:۰۹ ق.ظ

    یه سوال از همه اونهایی که ایراد میگیرن منبع من فقط تلویزیونه!!!

    جدای از انکار بنده که اصلا فرصت نمیکنم تلویزیون نگاه کنم به این سوال من جواب بدید:

    منبع شما چیه؟!!!
    منبع شما چیه؟!!
    منبع شما چیه؟!

    جواب به این نظر

  103. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۸:۱۲ ق.ظ

    میخواین منم شما رو محکوم کنم که منبع خبریتون فقط ماهواره و کانالهای مربوط به اپوزسیون هست؟!!!!
    اینهایی که جیبهاشون پر از دلالرهای آمریکا شده که بیان حقایق رو عوض کنن و برخی از شما ها رو گول بزنن؟!

    قضیه اهورا هخامنش رو که لابد هنوز یادتونه؟!!!
    من ساده لوح ترم یا شما؟!

    جواب به این نظر

  104. جلال ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۸:۲۱ ق.ظ

    سلام زهرا خانم …احتراما ذکر چند نکته رو ضروری می دانم
    اول آنکه آمریکا تنها در ایران کار نمی کند به عنوان مثال در همان کشورهایی که شما نام بردید مانند آنگولا و زامبیا و ترکیه هم آمریکایی ها کارهایی انجام می دهند و اساسا برای هر کشوری در وزارت خارجه ی آمریکا یک دپارتمان ویژه وجود دارد.
    دومین نکته در مورد انرژی هسته ای است.شما واقعا خیال می کنید ما به دنبال انرژی پاک و یا مصارف صلح آمیز هستیم …. می دونم که شما هم تحت تاثیر تبلیغات دولتی قرار گرفته اید و در ذهن خود هزار تا از کاربردهای انرژی هسته ای رو لیست کردید ولی خدا وکیلی یه خورده تحقیق کن ببین که مثلا کاربردهای انرژی هسته ای در کشاورزی یا پزشکی چه جوری .. بله در این صنایع هم از رادیو اکتیو کمک گرفته می شه اما با ایزوتوپ های عناصری مثل منگنز،کروم و یا فلزات دیگر ..شما خیال می کنید به ساقه ی گندم اورانیوم غنی شده تزریق می کنن و یا به جای مایه ی آمپول ،محلول یو اف ۶ می ریزند…. تولید اورانیوم غنی شده تنها به درد بمب اتم و یا استفاده در نیروگاه های سوخت اتمی می خورد و بر اساس قرارداد ایران و روسیه ،سوخت نیروگاه بوشهر را خود روس ها می آورند و خود آنها هم پسماندش را به کشورشان برمی گردانند…حالا اگر شما یک کاربردی برای این اورانیوم غنی شده پیدا کردی به ما هم بگو شاید از این جهل و نادانی خلاص شویم….زهرا جان شاید یادت نباشد که موضوع هسته ای ایران در زمستان ۸۱ چگونه آغاز گردید..اول آمریکایی ها در سازمان ملل گفتند که ایران داره به بمب اتم نزدیک می شه و تاسیسات هسته ای داره …نماینده ی ایران سینه سپر کرد و هر چی دلش خواست به آمریکایی ها و استعمار گفت و در نهایت گفت که ما تاسیسات ممنوعه و مخفی نداریم….اما در جلسه ی بعد که عکس های ماهواره ای نطنز رو شد و نشان داده شد که این مراکز دارای تشعشعات رادیو اکتیو هستند موضوعی کلید خورد که همین حالا هم ما درگیرش هستیم و متاسفانه درگیر دو احمق بزرگ شده ام یکی جرج بوش و دیگری م.ا

    جواب به این نظر

  105. جلال ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۸:۲۲ ق.ظ

    زهرا خانم اجازه هست یه منبع به شما اعلام کنم… هفته نامه ی شهروند امروز رو بخون شاید بتونی از پیله ای که تلویزیون ملی برات تنیده بیرون بیای

    جواب به این نظر

  106. صبا ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۸:۴۵ ق.ظ

    جناب خودم
    واقعا برات متاسفم
    وقتی نمیتونی منطقی صحبت کنی دیگه چرا به شخصیت افراد اهانت میکنی؟
    فکر کردی اگه جد اندر جدت تهرانیه تو خودت چی داری؟
    نمیشه که همیشه بگیم من آنم که رستم بود پهلوان.

    جواب به این نظر

  107. khodam ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۹:۰۹ ق.ظ

    صبا :

    لبته تو محل کار جدیدم حجم کارم خیلی بیشتر میشه

    oh oh, Mrs bashakhsiyat to neshasti tu daftare karet ke hoghooghe moft begiri o biyay vakil vasiye ye omole bi savad beshi

    hamine ke un mamlekat be un vaz oftade.

    جواب به این نظر

  108. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۹:۱۰ ق.ظ

    با سلام.
    به نظرم هر حکومتی توی دنیا برای خودش یک منافعی داره و سعی میکنه منافعش مورد تحدید واقع نشه. درک هدف واقعی یک کشور یا یک سازمان جهانی ممکن یه کم مشکل باشه. خودم یه جورایی با منظورتون موافقم ولی با نحوه استدلالتون مخالفم. چرا ایران به حزب الله کمک میکنه ؟ چرا ایران این همه ضرر رو متحمل میشه که از فلسطین حمایت کنه ؟ اگه قرار بود منافع، فقط منافع مادی باشه و حزب الله و فلسطین در مورد کمکهای ایران اینطور که شما فکر میکنین فکر کنن چی می شد ؟
    به نظر میرسه شما نسبت به آمریکا و سازمانهای جهانی بایاس شدین(مثل خودم و مثل همه اونایی که با آمریکا مخالفن).

    به نظرم آمریکا دنبال منافعش تو منطقه هست. اگه یه حکومتی پیدا شه که سرتاپای دموکراسی رو زیر پا بذاره ولی موافق آمریکا باشه اونا (آمریکایها) هیچ مشکلی با اون کشور نخواهند داشت. ولی اگه یه حکومتی باشه که مخالف اونا باشه ولی مردمش موافق باشند اونوقت داد وادموکراسیا سر میده که تو فلان جا اصلا دموکراسی برقرار نیست بیچاره مردمش دارند از محدودیت می میرن.
    موفق باشید

    جواب به این نظر

  109. مسافر ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۹:۱۳ ق.ظ

    تصحیح میکنم تهدید

    جواب به این نظر

  110. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۹:۱۹ ق.ظ

    به khodam و حمید:

    بله حقوق من در ماه ۷۰۰ تومنه که تازه کم هم هست. اینجا کسایی هستند که بالای یک تومن در ماه میگیرن

    شما هم اگه به جای چسبیدن به ماهواره و اپوزسیون و انباشته کردن مغزتون از بیهوده جات سعی درس بخونین و رتبه کنکورتون دو رقمی بشه و در یک رشته معتبر و یه دانشگاه سراسری معتبر قبول بشید و معدلتون خوب بشه میتونین در جاهای معتبر و مشاغل معتبر کار بگیرید و به احتمال صد در صد قادر خواهید بود بالای ۱ تومن در ماه در بیارید

    در ثانی آقایان نسبتا محترم: پولی که دارم میگیرم به خاطر تخصصمه نه جاسوسی. آخه اگه کمی مغزتون رو به کار بندازید اون کدوم جاسوس ابلهیه که به خاطر ۷۰۰ هزارتومن در ماه حاضره جونش و امنیتش رو به خطر بندازه؟!!! البته اگه مغزی داشته باشید که به کارش بندازید!

    در ضمن اگه باهوش و قوی نیستید و پشتکارش رو هم ندارید راههای ساده دیگری هم هست که اکثر خنگهایی که من تا به حال دیدم ازش پیروی کردن. اینکه یه بار دله دزدی کنین و بیوفتید زندان و بعدش بچسبید به بنیادهایی مثل ند و سرس و هیفوس و بهشون بگید جمهوری اسلامی شما رو به خاطر دلایل سیاسی انداخته زندان و بعدشم میتونین بورس تحصیلی و خونه های مجانی بگیرید و مدام هم سیگار بکشید و ادعا کنید در ایران دموکراسی نیست و شما میخواین به کمک آمریکای مهربون و جرج بوش باهوش و فداکار و صلح طلب، راش بندازید.
    ضمنا مصاحبه با کانالهای لس آنجلسی رو فراموش نکنین. میتونین به کمپینهای ۱۰ میلیون سلام و بیکاریسم هم بپیوندید. خیلیام اینطوری نتیجه گرفتن

    جواب به این نظر

  111. khodam ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۹:۲۶ ق.ظ

    va to unghadr maghzet por az ghach va kaah hast ke gamun nakonam hattaa soraghe hich khabar gozariye marbut be keshvare digeie beri va ghaboolesh koni.
    boro va khabargozariye BBC ro dar morede aksolamale Russia bad az partabe rockete ballisitic bebin. agar tu mokhet foru kardan ke una ham dorughe boro va khabargozarihaaye Russia ro bekhun.
    Bad az umadane Mr. Putin az Iran , charandiyati montasher shod az modirane masool dar morede inke Mr. Putin cheghadr hamash delhore daasht vaghti didane agha va … hichkodum rast nabud tuye khabargozarihaye unhaa khabari az in duz o kalak haa nabud.

    mikham begam ke faghat amsaale to mitunid halgheye nur bebinid chon maghz nadaarid .

    جواب به این نظر

  112. khodam ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۹:۲۹ ق.ظ

    yani to e ba maghz migi tu Iran democracy hast ne? khak to sare bi maghze konan.?

    جواب به این نظر

  113. khodam ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۹:۴۰ ق.ظ

    awal inke aghayun va khanum haaye mohtaram sigar-haa khamush chon az fardaa be khatere defa az USA gharaare sigarihaa ro begiran.

    Yani to az hoghughet be onvane ye zan (albate ba mazerat az khanum haaye mohtaram) tu un mamlekat razi hasti o campaine 1 million emza ham donbale khune majani o sigar-o bursary hast na?

    جواب به این نظر

  114. khodam ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۹:۵۸ ق.ظ

    به khodam و حمید:

    بله حقوق من در ماه ۷۰۰ تومنه که تازه کم هم هست. اینجا کسایی هستند که بالای یک تومن در ماه میگی

    goosh kon omol, khube to ye lisans daari o in hame edeat mishe . kaare tahghighati dighe na? tu kodum journal paper i tahghighatet ro montasher minoki? yaa shayd journal haaye khareji ro ham ghanbool nadaari? vay be haale un mamlekat ke mohagheghesh olaaghi mesle to baashe. ba lisans to bishtar az te barname nevis ya ba salhaa tajrobe administrator-e database haayi mesle ORACLE nemituni beshi. kheyli haa hstand ke in takhasoseshune vali miduni fargheshun ba to chiye? una ye gaave made nistan, maghz daaran. to baayd az ye khunevadeye bisavad umade bashi ke fekr kardi kaaret shaghol ghamar boode bande khoda. .khob be har haal rafti daaneshghah vali fekr nakon aadam shodi.

    جواب به این نظر

  115. khodam ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۰:۱۵ ق.ظ

    az man mishnavi hamun dar morede tup o shalvarake narenjit benvisi sangintari. rasti modelesh chi bud? aaha arusaki.. :)

    جواب به این نظر

  116. پنجره چوبی ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۰:۲۷ ق.ظ

    بدجوری همه رو انداختی به جون هم.
    در مورد چایی بنویسی موفق تری.

    جواب به این نظر

  117. صبا ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۰:۳۳ ق.ظ

    برات متاسفم خودم عزیز
    کار تو دیگه از تاسف هم گذشته
    پاک عقده ای شدی
    خدا به دادت برسه
    راستی ما تو شرکتمون یه آبدارچی تحصیل کرده میخوایم اگه خواستی رزومه اتو برام بفرست ببینم چیکار میتونم برات انجام بدم
    البته باید قول بدی دیگه بد دهنی نکنی… البته میدونم با همین القاب (گاو ماده. الاغ ….) همیشه مورد خطاب قرار گرفتی
    ولی چاره ای نیست
    این نهایت کمکی هست که از دست من برمیاد
    چطوره؟

    جواب به این نظر

  118. حسین تجویدی ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۰:۳۹ ق.ظ

    زهرای عزیز

    من فقیط تمثیل می آورم و خارج از مسایل انتزاعی من از پاسخ به هر سوال سیاسی یا اجتماعی در مورد مسایل مملکتی ناتوانم .
    اما چیزی را می دانم . چیزی که ارزشمند است

    جلو قانون ( از فرانتس کافکا ) :

    جلو قانون، پاسبانی دم درقد برافراشته بود. یک ‌مردِ دهاتی آمد و خواست که وارد قانون بشود؛ ولی پاسبان گفت که عجالتاً نمی‌تواند بگذارد که او داخل شود. آن‌مرد به ‌فکر فرورفت و پرسید : آیا ممکن است که بعد داخل شود. پاسبان گفت: ممکن است؛ اما نه حالا. پاسبان از جلو در که همیشه چهارطاق باز بود رد شد، و آن مرد خم شد تا درون آنجا را ببیند. پاسبان ملتفت شد، خندید و گفت: اگر با وجود دفاع من اینجا آنقدر تو را جلب کرده سعی کن که بگذری؛ اما به‌خاطر داشته باش که من توانا هستم و من آخرین پاسبان نیستم. جلو هر اتاقی پاسبانان تواناتر از من وجود دارند، حتی من نمی‌توانم طاقت دیدار پاسبان سوم بعد از خودم را بیاورم . مرد دهاتی منتظر چنین اشکالاتی نبود؛ آیا قانون نباید برای همه و به ‌طور همیشه در دسترس باشد، اما حالا که از نزدیک نگاه کرد و پاسبان را در لباده پشمی با دماغ تُک تیز و ریش تاتاری دراز و لاغر و سیاه دید، ترجیح داد که انتظار بکشد تا به او اجازه دخول بدهند. پاسبان به او یک عسلی داد و او را کمی دورتر از در نشانید. آن مرد آنجا روزها و سال‌ها نشست. اقدامات زیادی برای این‌که او را در داخل بپذیرند نمود و پاسبان را با التماس و درخواست‌هایش خسته کرد. گاهی پاسبان از آن مرد پرسش‌های مختصری می‌نمود. راجع به مرز و بوم او و بسیاری از مطالب دیگر از او سؤالاتی کرد؛ ولی این سؤالات از روی بی‌اعتنایی و به طرز پرسش‌های اعیان درجه اول از زیردستان خودشان بود و بالاخره تکرار می‌کرد که هنوز نمی‌تواند بگذارد که او رد بشود. آن مرد که به تمام لوازم مسافرت آراسته بود، به همه وسایل به هر قیمتی که بود، متشبث شد برای اینکه پاسبان را از راه درببرد. درست است که او هم همه را قبول کرد؛ ولی می‌افزود : من فقط می‌پذیرم برای اینکه مطمئن باشی چیزی را فراموش نکرده‌ای. سال‌های متوالی آن مرد پیوسته به پاسبان نگاه می‌کرد. پاسبان‌های دیگر را فراموش کرد. پاسبان اولی به ‌نظر او یگانه مانع می‌آمد. سال‌های اول به صدای بلند و بی‌پروا به طالع شوم خود نفرین فرستاد. بعد که پیرتر شد، اکتفا می‌کرد که بین دندان‌هایش غرغر بکند. بالاخره در حالت بچگی افتاد و چون سال‌ها بود که پاسبان را مطالعه می‌کرد تا کک‌های لباس پشمی او را هم می‌شناخت، از کک‌ها تقاضا می‌کرد که کمکش بکند و کج‌خلقی پاسبان را تغییر بدهند. بالاخره چشمش ضعیف شد، به طوری‌ که درحقیقت نمی‌دانست که اطراف او تاریکتر شده است و یا چشم‌هایش او را فریب می‌دهند؛ ولی حالا در تاریکی شعله باشکوهی را تشخیص می‌داد که همیشه از در قانون زبانه می‌کشید. اکنون از عمر او چیزی باقی نمانده بود. قبل از مرگ تمام آزمایش‌های اینهمه سال‌ها که در سرش جمع شده بود، به یک پرسش منتهی می‌شد که تاکنون از پاسبان نکرده بود. به او اشاره کرد؛ زیرا با تن خشکیده‌اش دیگر نمی‌توانست از جا بلند بشود. پاسبانِ درِ قانون ناگزیر خیلی خم شد چون اختلاف قد کاملاً به زیان مرد دهاتی تغییر یافته بود. از پاسبان پرسید: اگر هرکسی خواهان قانون است، چه طور در طی اینهمه سال‌ها کس دیگری به‌جز من تقاضای ورود نکرده است؟ پاسبان در که حس کرد این مرد در شرف مرگ است برای اینکه پرده صماخ بی‌ حس او را بهتر متاثر کند، درگوش او نعره کشید: از اینجا هیچ کس به‌ جز تو نمی‌توانست داخل شود، چون این در ورود را برای تو درست کرده بودند. حالا من میروم و در را می‌بندم

    جواب به این نظر

  119. khodam ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۰:۴۵ ق.ظ

    صبا :

    to mitooni be fekre khodet baashi khanum kochuloo va in dooste gaavet. rasti kaarat ro anjaam daadi? dobaale doa dastak boodi baraaye khodet.
    un sherkat ba vojude kerm haayi mesle to ke be jaaye kaar kardan daareh az zamaane kaar modozdeh ziyaad davum nemiyaare. mitooni be dooste gaavet begi yeki az hamin kaarhaaye TAHGHIGHATI ro az hamin alaan baraat aamaade kone to ham zaminasho daari.
    baa hamin weblog-e chakerim emamit ham maloome to chejur aadami hasti. rasti shohar peyda shod baraat ya na hanooz? ba to baayad dar morede in chizaa harf zad. .

    جواب به این نظر

  120. یه هموطن ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۰:۵۲ ق.ظ

    زهرا جان حتی اگه از اوضاع فعلی کشور و سیاستهای آن راضی هستی دلیلی نداره همه مخالین را محکوم کنی و ربطشون بدی به آمریکا و غیره. اگه تو سیستم دولتی کار می کنی پس میبینی خیلی از کسانی که در راس اند به خاطر شایستگی شون به اونجا نرسیدن، این رو که نمی تونیم انکار کنیم که اگه غیر از این بود و شایسته سالاری بود الان اینجا هم یه آمریکا می شد! معلوم آمریکا یا هر دولت دیگه ای حتی همین عراق که الان این همه کمکهای بلا عوض از طرف ایران می گیره به موقع خودش می گه که قرارداد الجزایر رو در مورد اروند رود به رسمیت نمی شناسه! هر کس در ابتدا مسئول مملکت خودشه.
    همین آمریکای جنایتکار حاضر پول ادامه تحصیل ما رو بعلاوه هزینه زندگیمون در زمان تحصیل بده بعدش هم آزادیم به کشورمون برگردیم و از دانشمون استفاده کنیم مطمئن باش اگه نمی خواستیم که برخی کشورها از روی نقشه جغرافیایی حذف بشن حتی با دانش هسته ای ما هم مخالفت نمی کرد.
    آره تو عربستان هم دموکراسی نیست حقوق زنها زیر پا گذاشته می شه اما در محدوده کشورشون اینکارها را می کنه و درصدد صدور تفکرات مشعشعش به عالم نیست! اما ما هستیم مگه نه!
    خیلی از همکلاسیهای باهوش و پرتلاشمون دارن میرن اونور اب، می دونی چرا؟ فقط بخاطر اینکه اینجا براشون احترام قائل نیست نمی تونن کاری پیدا کنن که راض شون کنه چه از لحاظ بار علمی چه مالی! به قول تو نهایتا با همون ۷۰۰ هزار در ماه مگه میشه ۳۰۰ هزار تومان اجاره داد اونم برای یک دخمه نه جایی که لذت زندگی رو ازش ببری!
    لازم نیست خیلی اخبار گوش کنیم اگه کمی حواسمون به اطرافمون باشه خیلی مسائل رو می فهمیم.
    شاید فکر کنی فرهنگ همه جای ایران مثل تهران، نه هنوز هم تو همین قرن ۲۱ ام تو خیلی از جاهای دور افتاده و شهرهای کوچک فرهنگهای عهد عتیق حاکم، شاید حقوق زنان و کمپین و اینها برای منی که همسرم فرهنگ انسانی رشد یافتهای داره اصلا بی معنی باشه اما بقیه چی؟ اونها که مجبورا تمام عمر زجر بکشنف ایا انسانی که فقط بفکر خودمون باشیم؟
    آیا اونهایی که اصلا دیپلم هم نگرفتن حق زندگی ندارن، نباید بتونن امکانات اولیه زندگی مثل مسکن و کار و درآمد داشته باشن؟ اگه بخوام یکی یکی مسائل روزمره ای که خودم دیدم یا شنیدم بگم خیلی طولانی میشه، به نظرت اینها نباید دغدغه ما باشن و برای بهتر شدن اوضاع تلاش کنیم، مطمئن باش تا وقتی اینقدر متعصبانه نگاه کنیم اوضاع بهتر نمیشه.

    جواب به این نظر

  121. صبا ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۱:۰۳ ق.ظ

    حق با شماست خودم عزیز.

    جواب به این نظر

  122. پسر ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۱:۲۷ ق.ظ

    پیدا نکردن شوهر چه مشکلاتی که برات بوجود نیاورده!؟ اگه یه شوهر برات پیدا بشه از این جور بحثها راحت میشی.

    جواب به این نظر

  123. پسر ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۱:۲۸ ق.ظ

    تو مگه بیکاری که هی نشستی پای وبلاگت؟

    جواب به این نظر

  124. مهدی خانعلی زاده ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۱:۴۱ ق.ظ

    پاسخی به مقاله موهن مسیح علی نژاد در روزنامه اعتماد ملی

    http://www.mehdinews.com/post-518

    جواب به این نظر

  125. neda ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۱:۵۲ ق.ظ

    برای زهرا ،
    من تمام کامنت ها رو خوندم . دوست خوب بفرض که نه ، حکما حرفهای تو درست و صحیح ، خب تو فکر میکنی امریکا اشتباه میکنه؟ اقای امیر خیلی خوب نوشته بود که منافع حرف اول اوناست ، و منافعشون ایجاب میکنه که اینکار رو انجام بدن، پس کجای قضیه پیچیده است که بحث رو ادامه میدی؟ اما اگه منظورت اینه که دولت فعلی و کلا مسئولین کشور همشون تاپ هستند و … ، خب درست مشخص کن تا در یک فضای مناسب تبادل نظر گردد اینکه تو عصبانی بشی یا مابقی دوستان چه فایده داره؟

    جواب به این نظر

  126. Admin ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۲:۱۲ ب.ظ

    ُسلام
    مطلبی پیرامون همون مطالب فوق جنسی نوشتم که نظرت واسم مهمه
    منتظرم

    جواب به این نظر

  127. زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۲:۲۵ ب.ظ

    به ندا:
    نه عزیزم آمریکا اشتباه نمی کنه! اون به فکر منافع خودشه! درست چه کسی اینو انکار کرد؟!

    اصلا مسئله یه چیز دیگه است!
    روی صحبت من با کسانیه که آمریکا رو مدینه فاضله میدونن و تمام کارهاش رو تحسین و ازش حمایت می کنن و فکر میکنن واقعا به دنبال دموکراسی در جهان سومه!

    جواب به این نظر

  128. ناشناس ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۲:۳۶ ب.ظ

    زهرا جان سلام
    عزیزم بهت واقعا تبریک می گم با بحث هایی که راه می اندازی بی منطقی و عدم تحلیل درست مخالفان را به خوبی نشان می دهی
    افرادی که وقتی جوابی برای حرفای منطقیت ندارند بهت فحش می دهند و توهین می کنند بحثای نا مربوط راه می اندازند مثلا حقوقت و منبع اطلاعاتیت و مسائلی از این قبیل
    زهرا جان ازت خیلی ممنونم که به ما نشان می دهی با چه مخالفین سطحی و سبک مغزی روبرو هستیم بر خلاف این هوچی گری هایی که راه می اندازند
    به این افراد هم پیشنهاد میکنم اطلاعاتشون را بالا ببرند و با عینک اپوزیسیونی به مسائل نگاه نکنند و سعی کنند در بحث بجای توهین مسائل را به صورت عقلانی و منطقی پیش ببرند

    جواب به این نظر

  129. بشری ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۲:۳۷ ب.ظ

    زهرا جان سلام
    عزیزم بهت واقعا تبریک می گم با بحث هایی که راه می اندازی بی منطقی و عدم تحلیل درست مخالفان را به خوبی نشان می دهی
    افرادی که وقتی جوابی برای حرفای منطقیت ندارند بهت فحش می دهند و توهین می کنند بحثای نا مربوط راه می اندازند مثلا حقوقت و منبع اطلاعاتیت و مسائلی از این قبیل
    زهرا جان ازت خیلی ممنونم که به ما نشان می دهی با چه مخالفین سطحی و سبک مغزی روبرو هستیم بر خلاف این هوچی گری هایی که راه می اندازند
    به این افراد هم پیشنهاد میکنم اطلاعاتشون را بالا ببرند و با عینک اپوزیسیونی به مسائل نگاه نکنند و سعی کنند در بحث بجای توهین مسائل را به صورت عقلانی و منطقی پیش ببرند

    جواب به این نظر

  130. سعید ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱:۱۸ ب.ظ

    بازهم اضهارفضل!!!
    درست مثل اظهارنظر درخصوص سنتوری!!
    متاسفانه افرادی که هیچ اطلاعی ازاطرافشون ندارند میان واظهارفضل میکنند.اول ساختاراجتماعی همون ترکیه را بدان دیدنش پیشکش!!!
    اول سعی کن چیزی یادبگیری نه اینکه تمام تفسیرهای ۳۰/۸وگفتگوی ویژه شبکه ۲ رو اینجا ردیف کنی…
    بدبختانه وقتی طیف تحصیلکرده اینقدر کوته بین وبی اطلاع باشند
    وای بحال اونایی که دنبال سر احمدی نژاد بع بع میکنند…

    جواب به این نظر

  131. neda ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱:۴۹ ب.ظ

    زهرا جان خواهر خوبم ببین الان من بعد اون پست بلند بالا و کلی کامنت منظورت رو فهمیدم .بنظرم مابقی دوستان هم همینطوری باشند .متاسفانه از نوشته تو اینجوری فهمیده میشه که تو یک طرفدار دو اتیشه دولت فعلی هستی و با این نیگاه داری امریکا رو نقد میکنی اینه که همه عصبانی شدن و جوابهای تو هم نیز نتونسته بود کمکی کنه الا به بدتر شدن ماجرا ….. خطاب به همه دوستان از قدیم گفتن هیچ گربه ایی محض رضای خدا موش نمیگیره ، مسلمه که امریکا هم برای منافع خودش تلاش میکنه ….. قطعا زهرا هم با خیلی از این سیاستها و رفتار های مسئولین موافق نیست ( اگه هستی بگو زهرا جان تا حرف رو اصلاح کنم ) اما منظورش از این پست اینه که صرفا رفتارها و حمایتهای امریکا دلیلی بر خوب و انسانی بودن این سیاستهاشوون نیست اینه که الکی الکی موضوع پیچیده شد و همه موضع گیری کردن و … بیخیال .

    جواب به این نظر

  132. turk ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۲:۰۷ ب.ظ

    فقط بگو چرا سانسور میکنی؟

    جواب به این نظر

  133. هرکی ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۲:۱۳ ب.ظ

    احمقها!
    من و همه دوستام هم همین قدر حقوق می گیریم. هیچ کدوم هم ارتباطی و پارتی نداریم. همه هم با رژیم میونه خوبی نداریم. اصلا من دارم ماهی ۷۰۰ می گیرم تو این مملکت که پولامو جمع کنم برم آمریکا!!!این حقوقا که چیزی نیست. کافیه یه کم مغزتونو در طول زندگیتون به کار انداخته باشید. تازه اون کاری که ما داریم میکنیم براشون خیلی بیشتر از اینا می ارزه و در واقع دارن بیگاری می کشن از ما نخبه ها که ماهی ۷۰۰ تومان ناقابل می دن بهمون. مشکل اینه که خیلی از آقایون چشم ندارن موفقیت دخترا رو ببینن.

    جواب به این نظر

  134. تازه وارد جدید ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۲:۳۴ ب.ظ

    به تازه وارد قدیمی: بابا خوب اسمتو update کن.
    به زهرا:
    من می دونم که احساس خوبی داری از اینکه یه وبلاگ واقعا پر خواننده داری. ولی باور کن وقتت خیلی بیشتر از این ارزش داره که اختصاصش بدی به جر و بحث کردن با یه سری آدم …ببخشید… زبون نفهم عقده ای. حق هم دارن، خیلیا تو این مملکت عقده ای شدن. تو پتانسیل خیلی بالاتری داری از اینکه دلتو خوش کنی به یه وبلاگ پرخواننده و یه حقوق نسبتا خوب. حیف اون انرژی که تو برای سر و کله زدن با این آدما می ذاری. باور کن چند سال دیگه از اینکه بهترین سالای زندگیتو که سن یادگیری و شکوفایی هست رو اینجوری گذروندی…

    جواب به این نظر

  135. آزاد مرد ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۲:۴۳ ب.ظ

    با تازه وارد جدید موافقم!
    می دونی، منم می تونم اینجا کلی نطق کنم، ولی ترجیح می دم با یه لبخند از این بحث بگذرم :)

    جواب به این نظر

  136. بهنام ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۴:۲۱ ب.ظ

    سلام زهرا.

    پرسیدید سرمایه بنیاد سوروس از کجا میاد؟ چواب اینه که از ثروت شخصی آقای جورج سوروس که یکی از ثروتمندترین آدمهای دنیا هست. حساب ایشون رو باید از سازمانهای دولتی آمریکا جدا کرد چون اهداف و روش هاشون یکی نیستن بلکه در بسیاری موارد متضاد هستند. مثلا سوروس مخالف سرسخت سیاستهای امپریالیستی آمریکاست.

    ومن الله التوفیق

    جواب به این نظر

  137. حامد ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۴:۵۲ ب.ظ

    باز هم تکرار می‌کنم:
    ۱- آمریکا دشمن شماره یک ما نیست.
    ۲- بند پنجم کامنت قبلی را با تأمل بیشتر بخوانید.

    جواب به این نظر

  138. پردیس ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۵:۰۸ ب.ظ

    اولا با نظر نفر اول خیلی موافقم ! دوما آمریکا با آنگولا و این جور جاها کار نداره چون آنگولا برای دنیا مشکل ساز نشده این ایرانه که می خواد یه سری از کشورها رو حذف کنه و با همه دشمنه ! آمریکا مهد دموکراسیه هر انسانی چون انسانه حق انتخاب و آزادی داره درست بر عکس ایران

    جواب به این نظر

  139. Hamid ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۵:۴۶ ب.ظ

    اسم وبلاگت رو عوض کن بگذار “یک نوکر تمام عیار جمهوری اسلامی”

    جواب به این نظر

  140. شهروز ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۶:۳۲ ب.ظ

    دختر جان من که کارم یکجوریه که تا حدی از پشت صحنه خبر دارم بازم نمی یام اینجوری در فشانی کنم.
    سعی کن یکم راحت تر بنویسی و وبلاگت مفید تر باشه.نه اینکه فقط سوژه هایی رو مطرح کنی که بحث بر انگیزه اونم از نوع بدون نتیجه.
    و یا شاید سوژه هایی رو انتخاب می کنی که کلمات کلیدی داشته باشه که توی سرچ زودتر وبلاگت دیده بشه.
    خداییش بیچاره شوهرت.چرا اینقدر پرخاشگر و جنگ طلب هستی؟
    نه آمریکا دلش برای ما سوخته نه دولت ما.
    دختر جان در مورد موهای خرگوشی و دمب اسبی و اینا بنویسی بهتره ها.
    از ما گفتن.

    جواب به این نظر

  141. داوود ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۶:۴۶ ب.ظ

    دیگه از بی مطلبی زدی به چرت و پرت نویسی

    جواب به این نظر

  142. fattah ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۷:۵۶ ب.ظ

    salam khooshhal shoodam ke baz mesle gozashte yadam kardi fekr mikardam shoma ham mesle hame az yadam bordei baz ham be man sar bezan

    جواب به این نظر

  143. ابوذر منتظرالقائم ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۹:۵۴ ب.ظ

    بسم الله . در جواب بهنام ! : اولا دروغ نوشته . تنها منبع ، اون نیست. این بنیادها بودجه های کاملا مصوب در کنگره دارند. ثانیا بخشی از سرمایه های اینها هم در کار هست. ولی کاملا در چهارچوب طرحج های مشخص. ثالثا : به محل مصرف بودجه ها باید توجه بیشتری کرد. فرص کنید اصلا خود دفتر خاتمی بودجه رو داده ! این که مهم نیست. محل مصرفش مهمه . اگر به ضرر مردمه به ضرره . اگه به نفع کشور و مردمه حالا باید بریم سراغ کالبدشناسی منبع پول. سئوال زهرا به این ناظر است که اگر ضرر این برنامه را نمی بینید ، لا اقل به منابع مالی و برنامه ریزان نگاه کنید. ضمن اینکه همچی ایشون میگن ، انگار جورج سوروس یه آدم بی شناسنامه و ناشناسه .

    جواب به این نظر

  144. ابوذر منتظرالقائم ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۰:۰۵ ب.ظ

    من شک ندارم اون کسانی که در مخالفت با زهرا اظهار نظر کردند ، دقیقا و یقینا انسانهای معتقد و ملتزم به آداب “لیبرال دموکراسی” هستند. چون ، الان در تمام دنیا ، هرجا لیبرال دموکراسی واقعا اجرا شده ، با مخالف تز قالب ، دقیقا همین کارهایی را کرده اند که حضرات با زهرا کردند. نگاه کنید به جمله افتخار آمیز یکی از حضرات : “تو دهنیهای که از بیشتر کامنتها خوردی و عقایدت رو به استهزا کشیدند و نداشتن هیچ پاسخی برای جوابهای خرد کننده ما تو رو به شدت آتش زد…” تبریک می گم در آزمون لیبرال دموکراسی پیروز شدید

    جواب به این نظر

  145. امیر ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۰:۰۶ ب.ظ

    به زهرا:

    این نطرهایی که گذاشتی بهتر شد

    جواب به این نظر

  146. ابوذر منتظرالقائم ۱۳۸۷-۰۲-۲، ۱۰:۴۸ ب.ظ

    براحتی میشه یه فهرست از توهین ها و حرفهای زشت درست کرد که ببینیم ۹۹د درصد اظهارات عالمانه !!! مخالفان زهرا را شکل می دهد. چه افتخاراتی بنام اینها و زیر پرچم نامقدس لیبرال دموکراسی ثبت شده . شما روح و قلب بوش را بسیار شاد و مسرور کردید.

    جواب به این نظر

  147. محمدرضا.ق ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۲:۳۰ ق.ظ

    همه این ها که گفتی به کنار. نکته ای که برای من خیلی جالبه اینه که این تبعیدی های خارج نشین که این همه سنگ دموکراسی آمریکا رو به سینه نمی زنن چرا هیچی از این دموکراسی یاد نمی گیرن؟
    به عبارت دیگه، تو اون خراب شده چی یاد این ها میدن که مثل کمونیست های عقب افتاده دهه چهل و پنجاه نظر میدن؟
    بابا جان اگه توضیحی برای چند سوال منطقی دارید بسم الله. اگه حرفی ندارید مجبورید این همه مزخرف ببافید؟!
    خیلی براتون لذت داره که دیدگاه مخالفتون رو خفه کنید؟
    هرجا کم میارید چند انگ تکراری و کهنه از دهانتون میاد بیرون که تقریبا همه حفظ شدن: ۱-تو مزدور رژیمی ۲- تحلیل های تلویزیون رو زیاد می بینی ۳- شوهر می خوای(در صورت زن بودن) ۴- شصت و شوی مغزی شدی ۵- پول میگیری که مطلب بنویسی ۶-از واقعیات دنیا خبر نداری ۷-افکار پوسیده (مذهبی) داری ۸- تو مگه نمی دونی مردم ایران شبا تو جوب میخوابن؟ و…
    بزرگترین دلیل برای اثبات دروغ بودن ادعای دموکراسی خواهی آمریکا، همین سربازای بی عقل و منطقشونه که کوچکترین نظر مخالف رو بر نمی تابن و با حداکثر توان ذرت پرتاب می کنن! و الا یک بررسی کوچیک نشون می ده که تحمل وبلاگ نویسای مذهبی و احترام به نظر مخالف، خیلی خیلی بیشتر از تحمل پیاده نظام امریکا در وبلاگستان فارسیه!

    جواب به این نظر

  148. محمدرضا.ق ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۲:۴۶ ق.ظ

    زهرا خانم من از این که شما این فضا را به مخالفینت برای اظهار نظر می دی و با این کار به مغزهای پوسیده و شصت و شو شده ی این نئو متحجرین پارسی زبان، درس دموکراسی می دی خیلی خوشحالم. اما من اگه جای شما بودم، جواب مزخرفات تکراری، از جنس ۸ موردی که در کامنت بالا نوشتم رو نمی دادم. چرا که معتقدم این کار وقت تلف کردن محضه و تاثیری بر ذهن های تاریک این ها نداره. برن برای خودشون انقلاب کنن و روزی پنجاه بار رژیم سرنگون کنن و دولت آمریکا رو بچاپن! خلاص.

    جواب به این نظر

  149. بهنام ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۴:۰۷ ق.ظ

    آقای ابوذر منتظر القایم

    شما میگین که بنیاد سوروس قسمتی از بودچه اش در کنگره آمریکا تصویب شده.

    چنابعلی این حرف رو از خودتون در آورده اید. اگر حرفتون درسته اثباتش باید خیلی خیلی ساده باشه. این دقیقا کدوم مصوبه بود که به سوروس بودجه داد؟ و شما فکر اینو کردین که جطور ممکنه که کنگره که تحط تسلط جمهوری خواهان هست به کسی بودجه بده که شدید ترین انتقادات رو از سیاست جنگ افروزانه آمریکا کرده؟ اون هم کسی که خودش میلیارد ها دولار ثروت داره؟

    شما متاسفانه جانب اخلاق رو رعایت نکردین و مفروضات شخصی خودتون رو با حقیقت مخلوط کردین.

    من الله التوفیق

    جواب به این نظر

  150. الهه ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۷:۲۸ ق.ظ

    سلام زهرا جون.
    یه مطلبی در مورد پست قبلیت(وبلاگستان) توی وبلاگم نوشتم اگه بخونی خوشحال می شم.

    جواب به این نظر

  151. ساتین ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۸:۴۴ ق.ظ

    متن پستتون که خیلی جای ایراد و حرف داشت من خودم هیچوقت طرفدار آمریکا یا هیچ کشور دیگه ای نبودم اما حرفهای شما اصلا پذیرفتنی نیست و خیلی از واقعیات رو توش ندیدید.
    مثلادر مورد ترکیه معلومه هیچی نمی دونید اگر اطلاعات کافی داشتید این جمله رو نمی نوشتید معلومه نه با اهالی اون کشور آشنائی داشتید نه اونجا زندگی کردید.
    اما کامنتی که اخیرا گذاشتین واقعا زشت و تاسف بار بود
    بعد خوندن این کامنتتون آدم از کامنت گذاشتن اینجا احساس کراهت می کنه
    برای خودم و کشورم متاسفم و مطمئنم تا افرادی با طرز فکر شما وجود دارند اوضاع مملکتمون همینه که هست و روز به روز بد ترم میشه
    بقولی از ماست که برماست
    لیاقت همین مردم همین ا.ن هست و بس

    جواب به این نظر

  152. جواد ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۹:۵۷ ق.ظ

    حرف حق جواب نداره! این رو از کامنتها میشه فهمید.

    جواب به این نظر

  153. جلال ۱۳۸۷-۰۲-۳، ۱۰:۱۸ ق.ظ

    داستان بنیادهای آمریکایی در ایران بسیار جالب است .زمانی بنیاد گالوپ در ایران شعبه ای راه انداخت تا مانند سایر شعبه هایش به کار نظر سنجی مشغول شود.اما مدتی بعد که نتایج نظرسنجی ها بیرون آمد و درصد اعتقاد مردم به نظام مشخص گردید این شعبه را تعطیل کردند و عباس عبدی را که در این شعبه کار می کرد به جرم جاسوسی زندانی کردند …. اما زمانی که گالوپ در امریکا نتایج نظر سنجی خود را منتشر می کند و مثلا می گویید محبوبیت جرج بوش چقدر کاهش یافته و یا چند درصد از مردم آمریکا مخالف جنگ عراق هستند؛اولین تلویزیونی که این نتایج را به عنوان تیتر یک خود اعلام می کند تلویزیون ماست … زهرا جان ی ذره فکر کن به نظرم خیلی از مرحله پرتی …. با این که با حرف هایت اصلا مخالف نیستم اما آزادی بیانی رو که در وبلاگت گذاشته ای را تحسین می کنم و مطمئن هستم که ظرف چند سال آینده دیدگاه هایت کاملا عوض خواهد شد .. البته به شرطی که به فکرت بیشتر از احساست مجال دهی

    جواب به این نظر

  154. محمدصالح ۱۳۸۷-۰۲-۵، ۱۱:۳۰ ق.ظ

    سلام. کاش می‌شد بگم که این کامنت رو منتشر نکنی. بعد از سال‌ها خوندن این وبلاگ، اولین بار است که کامنت گذاشتم این‌جا.

    توی این اوضاع جالب مملکتی که هرکی تو سر بغل‌دستی‌ش می‌زنه، نوشتن از یه چیزهایی مثل این‌هایی که نوشتی نشون از یک فهم بالایی داره که من ندارم.

    همیشه به حال وبلاگت غبطه می‌خوردم!
    لطفاً این پیام پس از مطالعه خودبه‌خود نابود شود!

    جواب به این نظر

  155. banafsheh ۱۳۸۷-۰۲-۹، ۹:۰۷ ق.ظ

    A question:
    Are the time and date of your updates and comments the actual time and date in Tehran/Iran?
    If yes, I’m really impressed by how multi-functional you are.
    You are able to work during the office hours on weekdays, update your blog, and give immediate response to your comments .
    bravo

    you are so smart. you should be careful. The Great Satan might try to absorb you as an agent.

    جواب به این نظر

  156. ناشناس ۱۳۸۷-۰۳-۲۴، ۵:۰۳ ب.ظ

    خیلی بد بود

    جواب به این نظر

  157. دلم برای خانومای ترکیه می سوزه… | زهرا ۱۳۸۷-۰۳-۲۵، ۲:۴۴ ب.ظ

    [...] یادم میاد من وقتی این پست رو نوشتم و به خصوص این پاراگراف خیلیا بهش اعتراض کرده بودن که [...]

  158. ناشناس ۱۳۸۷-۰۸-۱۹، ۴:۱۷ ب.ظ

  159. ناشناس ۱۳۸۸-۰۲-۱۷، ۶:۵۰ ب.ظ

    همیشه مرغ همسایه غازه اگر ایران بهترین کشور دنیا از هر نظر بشه بازهم یه عده فکر می کنن که کشور ما تو فلاکت به سر می بره و دوست دارن همین جوری از زندگی و کار و چیزهای دیگه تو کشورهای دیگه تعریف کنن. از نوشته خوبتون هم تشکر می کنم

    جواب به این نظر

نظر شما