هوای گریه با من

* نبسته ام به کس دل           نبسته کس به من دل
چو تخته پاره بر موج                رها رها رها من
ز من هر آن که او دور              چو دل به سینه نزدیک
به من هر آنکه نزدیک              از او جدا جدا من
نه چشم دل به سویی            نه باده در سبویی
که تر کنم گلویی                    به یاد آشنا من
ستاره ها نهفته                     در آسمان ابری
دلم گرفته ای دوست             هوای گریه با من
هوای گریه با من… عجب چیزی خونده این شجریان…

* خوب میتونم بگم که از محیط جدید کارم خوشم میاد. اینجا با اینکه تراکم آقایان خیلی بیشتر از خانومهاست ولی خوبیش به اینه که هیشکی کاری به کار آدم نداره. خداییش پسراش آدمای خیلی سالمی هستند. البته من دقیق نمیدونم که کلا به خاطر سیستم حاکم بر اینجاست یا اینا واقعا شخصیتا اینطورین. البته خوب من اصولا تعاملم با همه در حد بسیار اندکیه. غیر از خانوم روبروییم تقریبا با دور و بریام شاید حتی سلام و علیک هم ندارم!! البته اینجا تعداد خیلی بیشتره و حتی اگه رییس اینجام از جلوی بنده رد بشه از شناساییشون معذورم:-) کلا میتونم بگم که اینجا از نظر کاری برای خانومها واقعا جای ایده آلیه.

* گفتم مذهبی و پسرای مذهبی. یک چیزی که حالا متاسفانه در مورد بعضی و برخی  آدمهای مذهبی و یا خیلی مذهبی صحت داره خشن بودن و بد اخلاق بودنشونه. خداییش نمیدونم اینا حتی گاهی اوقات جواب سلام یکیو هم نمیدن چون پیش خودشون فکر می کنن طرف دختره و احتمالا خطرناکه! البته میدونم به قول خانوم احمدی نیا نیت قلبیشون پاکه ها ولی واقعا راهش این نیست. من خیلی دیدم که دوستای خیلی مذهبیم براحتی به آدمهایی که مثل خودشون نیستن حتی فحش هم میدن و یک قانونی هم در مورد دیگران دارن و اونم اینه که به محض اینکه میبینن حالا یه نفر مثل خودشون نیست فکر می کنن حتما بی دین و ایمونه! والا بلا اصلا اینطوری نیست. گاها واقعا انرژی زیادی لازمه تا طرز تفکر این آدمها کمی متعادلتر بشه… من خودم به شخصه از جمله کسانیم که حتی کلام زور رو هم با مهربانی بهم بگن گوش میکنم اما به محض اینکه کسی در مورد من فکر بد میکنه و یا بد حرف میزنه جبهه گیری منفی من شروع میشه. البته نمیخوام بگم همه مذهبیا خشن هستنا. ولی چیزی که اکثرا مشهوده اینه که اونا فقط افرادی از طیف خودشون رو قبول دارن و بر این باورن که بقیه احتمالا ایمان اونها رو به خطر میندازن! و معمولا هم کم محلی و بی محلی سرچشمه کارشونه. در حالیکه من کاملا برعکس فکر میکنم. یعنی فکر میکنم برای متقاعد کردن دیگران با طرز تفکر خودمون اولین گام اینه که درکشون کنیم و باهاشون مهربان باشیم نه اینکه با خشونت و تهمت و …
حقیقتش این نوشته خانوم احمدی نیا منو بر آن داشت که این متنو بنویسم:
من هم متأسفانه کسانی رو می‌شناسم که از سنخ آدم‌های مذهبی یا اخلاقی هستند و در کلام و رفتارشون خشونت زیادی به چشم می‌خوره! در حالیکه می‌دونم اغلب آدم‌های خوش‌نیتی هستند؛ قصدشون خیره و نیت‌شون اصلاح، اما این هدف‌شون رو با کلام آتشین، توسل به زور یا اعمال قدرت، اون هم در شرایط نابرابر نسبت به اون‌هایی که قراره به راه راست هدایت بشن عملی می‌کنن. البته نه اینکه بگم اکثراً اینطورن اما همان عده‌ای هم که هستند برای من تعجب‌برانگیزه. ما که می‌دونیم کلام محبت‌آمیز چه بسا تأثیر و نفوذ بیشتری داره. پس چرا نقض غرض کنیم؟!

* این محافظه کاری من در مورد عدم لو رفتن وبلاگم هیچ فایده ای نداره. مدیر بالایی من یه خانوم هست. چند روز پیش سر ناهار بحث آزمایشگاه امنیت شبکه دانشگاه شریف شد و منم اطلاعات کمی دادم. ایشان صرفا با توجه به اون اطلاعات و اسم کوچیک من گفت: تو همون زهرایی نیستی که وبلاگ داره:-)
خدائیش مونده بودم که تکذیب کنم یا تائید. ولی از اونجائیکه بهش اعتماد دارم گفتم چرا خودشم:-) حالا دعا کنین که باقی ملت شهید پرور نفهمن. جو اینجا کلا خیلی سنگینه (حداقل برای من) فکر کنم اگه لو برم کلا در وبلاگ رو کنم:) از اونجاییکه بچه های اینجا اکثرا مال دانشگاه شریفن و قبلا توی آزمایشگاه امنیت شبکه بودن فکر نمی کنم دیگه بقیه اش مشکل باشه.
خدا وکیلی این شریفیا در لینک پیدا کردن خیلی استادن. منظورم ربط دادن اشیا و حوادث به هم هست و اینکه براحتی میتونن بیوگرافی در بیارن. البته من فعلا اینجا اصلا مشکلی ندارم. چون همزمان با من یه خانومی اومد که کلا منشیگری و کارای دفتری اونجا رو باید انجام بده. فعلا همه منو با اون اشتباه گرفتن و به من میگن خانوم ن… البته از حق نگذریم منم تکذیب نکردم که بابا من یکی دیگه ام. چند روز پیش یکی از آقایون اونجا به اون خانومه میگفت که من رزومه شما رو دیدم شما کی وارد دانشگاه تهران شدید؟ حالا نشنیدم خانومه چی گفت ولی من فقط خندیدم:-)

۴۱ نظر

  1. علیرضا ۱۳۸۵-۱۰-۱۱، ۶:۳۰ ب.ظ

    اون نصنیفی را که نوشتی از همایون شجریان خیلی دوست دارم ، مردای ایرانی هم حقیقتش همه سر و ته یک کرباسن!!! از من به شما نصیحت!

    جواب به این نظر

  2. آذین ۱۳۸۵-۱۰-۱۱، ۶:۳۸ ب.ظ

    آدمهای مذهبی به دلیل جو غالب جامعه، تو محیط بسته ای رشد می کنن. خیلی هاشون آدمهای خیلی مهربونی هستن، اما اصلا از خیلی چیزا خبر ندارن. و معمولا آدمها نسبت به چیزی که ازش آگاهی ندارن، ( و حتی بهش اطلاعات مغرضانه و غلط داده شده) موضع خصمانه می گیرن.
    منم خیلی از مذهبی ها رو می شناسم که اخمو بودن و عصبانیتشون بیشتر از ترسه تا بداخلاقی و اینها…

    جواب به این نظر

  3. میثم ۱۳۸۵-۱۰-۱۱، ۶:۵۰ ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما خیلی جالب بود واقعا لذت بردم اگر وقت کردید به من هم سری بزنید و نظر خود را راجبه وب سایت بگویید

    جواب به این نظر

  4. نوشین17 ۱۳۸۵-۱۰-۱۱، ۷:۱۵ ب.ظ

    شعر اولیه که معرکه بود
    ====
    اینقدر گیر دادی به این شریفیای معلوم الحال که اینجوری شد :P

    جواب به این نظر

  5. نسیم ۱۳۸۵-۱۰-۱۲، ۷:۰۲ ق.ظ

    تصنیف زیبایی است

    جواب به این نظر

  6. kamrad ۱۳۸۵-۱۰-۱۲، ۸:۲۸ ق.ظ

    سلام. این آهنگش واقعا معرکست.
    خوشحالم که از محیط کاریتون خوشتون اومده. البته الان یخورده زوده به این نتیجه برسین! انشالله که بهتر هم میشه:)
    به نظر من آدم مذهبی اصولا نبایستی بداخلاق باشه! اونهایی هم که هستن به قول بعضیها مذهبی نما هستند! که متاسفانه تعدادشون کم نیست.
    اخلاق بد حتی بدون اینکه نیت بدی پشتش باشه اثر بدش رو میزاره بخاطر همینه که اینقدر توی احادیث از اخلاق بد نهی شده. و اخلاق نیک بهترین توشه آخرت شده.

    حتی تصور اینکه رئیسم وبلاگمو بخونه، برام مشکله!:)
    موفق باشی

    جواب به این نظر

  7. من و پری ۱۳۸۵-۱۰-۱۲، ۱۱:۵۳ ق.ظ

    آره بابا !
    مال همایونشونه !!!

    جواب به این نظر

  8. mamad ۱۳۸۵-۱۰-۱۲، ۱:۱۸ ب.ظ

    سلام.

    همایون شجریان واقعاٌ معرکست.

    از این تیکت خوشم اومد

    یا علی …

    جواب به این نظر

  9. sepehr ۱۳۸۵-۱۰-۱۲، ۲:۰۵ ب.ظ

    سلام
    کارشماخوب وهدفداراست پس قابل احترام است.

    جواب به این نظر

  10. حامد ۱۳۸۵-۱۰-۱۲، ۴:۱۶ ب.ظ

    سلام
    سال نو میلادی شما مبارک
    مطالبت خیلی قشنگ و با مفهومه
    امید وارم موفق باشی
    بای

    جواب به این نظر

  11. alis ۱۳۸۵-۱۰-۱۲، ۴:۳۸ ب.ظ

    خیلی ممنون از مطالب ارزنده

    جواب به این نظر

  12. مریم ۱۳۸۵-۱۰-۱۲، ۴:۴۱ ب.ظ

    سلام زهرا جان
    راستش اگر این پست اخر را ننوشته بودی هیچ وقت چیزی نمی فهمیدم. اما امروز هرچه بیشتر خواندم از شباهت محل کارت و ادمهایش با جایی که کار میکنم بیشتر تعجب کردم.
    به هرحال به اینجا خوش اومدی و امیدوارم بتونم علاوه بر همکار دوست خوبی برایت باشم.

    جواب به این نظر

  13. رهگذر ۱۳۸۵-۱۰-۱۲، ۸:۱۱ ب.ظ

    به گونه ای میگین مذهبی که ظاهرا خودتون را غیر مذهبی میدانید، ثانیا خودتون رو ملاک قرار میدین و سریعا راجع به افراد نظر میدید که در همین فتوای اخیر شما راجع به مذهبیون (به قول شما) مشهوده، در ثانی شما دنیا رو همش گل و بلبل میبینید و از نظر شما با همه کس و در همه مواقع باید خندیدو مصالحه کرد در صورتی که اینطوری نیست.اکیدا عرض میکنم که من هم طرفدار مهربانی و عطوفت هستم و به هیچ وقت خشونت طلبی رو دوستن ندارم اما واقعا نمیدونم که این فرمایشات شما چه مبنایی داره؟ روشنفکر نیستید(الحمدلله) اما حرفاتون رنگ و بوی روشنفکرای خودباخته رو میده(ببخشید ها) که دلیلش هم اینه که رجوع شما بیشتر به وبلاگهای اوناست(نه حتی کتاباشون..).نمی خوام تمام صحبتهای شما رو تخطئه کنم..اما کمی بیشتر فکر کنید بعد مطلب بپراکنید..انی توصیه برادرانه من به شماست.با عرض معذرت .بنده خدا

    جواب به این نظر

  14. رهگذر ۱۳۸۵-۱۰-۱۲، ۸:۲۲ ب.ظ

    ها یه نکته رو یادم رفت بگم اونم اینه که شما بیش از اون که طرفدار حقیقت باشید طرفدار مهربونی هستید …اینو بدونید که بعضی وقتها این دو تلازم ندارن و ما باید اصولا باید برای حقیقت و حقیقت طلبی اصالت قائل باشیم تا مهربانی…این حرف شما بیشتر شبیه حرفهای مسیحیها است که با اصول اسلامی و سیره ائمه همخوانی نداره. (ببخشید ها)شما انشاءالله مسلمان و مومنه هستید و به هیچ وجه قصد جسارت ندارم.اما بدونید که این حرفهای شما خواسته یا نا خواسته به این خواستگاه ها بر میگرده و سرانجامش هم سرانجامی نیست که اسلام برای زندگی ماها پسندیده..اینا رو گفتم که کمی بیشتر به خودتون و افکارتون بپردازید و اگه هم اینارو نوشتم به خاطر اینه که دارید مینویسید و خوبه دقیقتر باشید. توصیه میکنم که حتما کتاب جاذبه و دافعه شهید مطهری رو بخونید برای شما از نان شب واجبتره.اینم بگم این حرفها رو نمیگم تا آدمهایی بی سلیقه و نادان رو که به جای مهربانی طریق خشونت رو در پیش میگیرند تایید کنم نه نه نه! .فقط برای این بود که دونستنش رو برای شما لازم میدونستم.

    جواب به این نظر

  15. mohaddes ۱۳۸۵-۱۰-۱۲، ۹:۳۴ ب.ظ

    سلام .من اینگونه فکر نمی کنم. اگر کسی مذهبی باشد باید پیرو پیامبر باشد که خوش خلق ترین مردم بود.

    جواب به این نظر

  16. آتش پاره ۱۳۸۵-۱۰-۱۲، ۱۱:۲۴ ب.ظ

    سلام.اینکه در مورد مسایل جنسی فکر می کنی که بیغ هستی چیزی ست در حد فاجعه.باور کن! از دختری مثل تو که به قول خودت در فلان دانشگاه درس خوانده ای و الان هم در اجتماع هستی بعید است…اینترنت را که نگرفته اند ازت دختر…با چند تا سرچ ساده بد نیست از بیغی در بیایی

    جواب به این نظر

  17. امیر ۱۳۸۵-۱۰-۱۳، ۳:۰۵ ق.ظ

    “” البته خوب من اصولا تعاملم با همه در حد بسیار اندکیه. غیر از خانوم روبروییم تقریبا با دور و بریام شاید حتی سلام و علیک هم ندارم!! “”
    اینهم از بی ادبی و بی فرهنگی و بی شخصیتی و بی شعوریته بچه در به در شهرستانی !!! حالم ازت بهم میخوره

    ….

    شرط میبندم به خدا مطمئنه مطمنم که اینهایی که در موردت گفتم ۹۰ درصدش درسته . خودت بگو …

    ***************************

    زهرا: خوب فکر کنم مشخصه که من این نظر رو سانسور کردم. فقط یک چیزی به نویسنده اش البته اگه بخونه: بر فرض که همه اینهایی که نوشتی و اونهایی که حذف کردم درست باشه، ولی ربطش به نوشته من چی بود؟ یعنی من نفهمیدم با تصدیق من به صفاتی که نوشتی جواب بدم که درسته یا نه چی باید عوض بشه؟!
    خوب شما فرض کن بععععله که درسته خوب چه نتیجه ای گرفتی؟!

    جواب به این نظر

  18. Ali ۱۳۸۵-۱۰-۱۳، ۳:۱۴ ق.ظ

    میشه بگی کجا کار میکنی و کارت اونجا چیه ( البته میدونم محدودیت داری تو گفتن ولی خیلی دوست دارم بدون ) ( ضمنا من ایران نیستم که بترسی پیدات کنم :))

    جواب به این نظر

  19. lk ۱۳۸۵-۱۰-۱۳، ۱۱:۴۵ ق.ظ

  20. reza ۱۳۸۵-۱۰-۱۳، ۱۱:۵۸ ق.ظ

    rasti man http://rezas.persianblog.com/nistam einjam:
    http://rezas.blogsome.com/
    goftam age ye roozi blogrolling eton ro dorost kardin

    جواب به این نظر

  21. زهرا ۱۳۸۵-۱۰-۱۳، ۱۲:۲۰ ب.ظ

    به رهگذر:
    حقیقتش مذهبی بودن از نظر من یک مفهوم متعالی هست و من جرات نمیکنم خودم رو چندان مذهبی بدونم چون میدونم نقاط ضعف زیادی در عمل به دستورات دارم.

    ولی اینکه نوشتید باید مصالحه کرد بله من چنین نظری دارم وتاجائی که توی کتابها خوندم حتی پیامبر خدا با همه خلق مهربان بود و با زبان خوش سعی میکرد اونها رو به راه خودش بیاره نه زور و …
    همه آنهایی که مسلمان شدند خودشان خواستند و تحت تاثیر اخلاق خوب پیامبر به این نتیجه رسیدند.

    اینکه گفتید این روش مسیحیانه بله ممکنه این روش در همه ادیان آسمانی باشه من اصلا انکارش نکردم.
    مرسی که دقت کردید

    جواب به این نظر

  22. زهرا ۱۳۸۵-۱۰-۱۳، ۱۲:۲۱ ب.ظ

    به آذین:

    ببین ممکنه برخی از آدمهای مذهبی در محیط بسته رشد کنن فکر نمیکنم جمع بستن در این مورد صحیح باشه همان طور که ممکنه برخی غیر مذهبی هام توی محیطهای بسته رشد کنند

    جواب به این نظر

  23. الهام ۱۳۸۵-۱۰-۱۳، ۲:۴۱ ب.ظ

    منم خیلی از این آدمای خشک مذهب رو دیدم که خیلی بد اخلاقن.. به قول شما خشنن…نمی دونم انگار با گروه طالبان نسبتی دارن؟؟

    جواب به این نظر

  24. وحید ۱۳۸۵-۱۰-۱۳، ۵:۵۲ ب.ظ

    سلام به شما …. محل کار جدیدتان رو دورادور می شناسم و باید بگویم که جای خیلی خوبی است. یکی از دوستانم هم آنجاست و احتمالا همکار شما خواهد بود. در مورد مطلبتان هم باید بگویم که به اعتقاد من خشک و بداخلاق بودن ارتباطی با مذهبی و یا غیر مذهبی بودن نداره و در جامعه خودمون هم نمونه های متعددی از آدمهای غیر مذهبی خشک و بد اخلاق وجود دارند مثل برخی از اساتید به اصطلاح روشنفکر دانشگاه ها …. در واقع اون آدمهای به اصطلاح خشک مذهب، مذهبی نیستند و پوسته ای از مذهب را دارا هستند؛ چون یکی از ارکان اصلی دین ما همان حسن خلق و گشاده رویی است…. موفق و پیروز باشید.

    جواب به این نظر

  25. حمید ۱۳۸۵-۱۰-۱۳، ۱۰:۱۷ ب.ظ

    سلام
    اول بگم که تو و خیلیهای دیگه تصورتون از شریفیا غلطه تا حدی! اگه ۲ ترم قاطی شون باشی میفهمی …
    دوم اینکه بعد از خیلی وقت شاید حدود ۳ ماه یه نقد درست حسابی ازت دیدم خوشحالم که تو کارت موفقی و در مورد مذهبی ها کاملا باهات موافقم چون خودم تو یه دوره از زندگی تجربش کردم و علت اون رو هم میتونم تا اندازه ای بگم بهت:
    حالا درست یا غلط تو قسمتی از مذهب ما گفته شده یا اینطور برداشت شده که امر به معروف و نهی از منکر یعنی مشت و لگد! یا “اگه دیدی طرف مونثه بدون که شیطون از همین راهها به آدم تجاوز میکنه!!!” من یکی از دوستام که مذهبیه تو یه شرکت با ۱۰ تا خانم حدود ۷ ساله همکاره ولی تا حالا یه بار هم بهشون سلام نداده!
    سوم من این ترم جمعیت و تنظیم داشتم با یه حساب سر انگشتی دیدم اگه هرکسی از شهرستان واسه تحصیل بیاد تهران بعد موندگار بشه با توجه به اینکه همینطوری سیل مهاجر به تهران وجود داره در آخر شما بگین چی پیش میاد!!!

    جواب به این نظر

  26. papati ۱۳۸۵-۱۰-۱۳، ۱۱:۱۱ ب.ظ

    سلام…باید نوع تقسیم بندی که توی ذهن داریم عوض شه…یا حق…

    جواب به این نظر

  27. رهگذر ۱۳۸۵-۱۰-۱۴، ۱۰:۴۲ ق.ظ

    به زهرا
    بله،اسلام با زبان زور تبلیغ نشده است.اما بدانید در اسلام غلضت و خشونت هم هست (همین)در جای جای قرآن فرازهایی داریم که نباید در مقابل یه عده منافق فکارشکن و…که تفصیلش اونجا اومده رافت به خرج بدید…البته این حرفها برای من و شما نیست در مقام حکمرانی طرح شده است…اینم که گفتم برخواسته از روش مسیحیت است به این معنا است که با مشرب اسلام همخوانی نداره…شما رو به مطالعه بیشتر توصیه میکنم..موفق باشید…..کتب استاد شهید مطهری رو حتما مطالعه کنید.مثل سیری در سیره نبوی و………

    جواب به این نظر

  28. امضا محفوظ ۱۳۸۵-۱۰-۱۴، ۱۱:۱۲ ق.ظ

    فقط همینقدر بگم اون شعر اول رو بشدت خوب اومدی… وای از این همایون!

    جواب به این نظر

  29. سهیلا(افق) ۱۳۸۵-۱۰-۱۴، ۱۲:۳۴ ب.ظ

    سلام زهرا جان ……….. اولین باره که اینجا میام

    چند تا احساس دارم
    ۱٫تنهایی
    ۲٫کم حرفی در زندگی واقعی چون اینجا کل حرف داری
    ۳٫خانومی
    ۴٫مسلما باهوشی
    ۵٫کم دقتی
    ۶٫دوزاریت تو بعضی مسائل بیش از حد کجه
    ۷٫احتمالا خیلی مهربونی
    فضویم رو ببخش لطفا”

    در مورد نوشته ات ممکنه از نظر آماری این نتیجه گیری در مورد خشونت درست باشه در بین فرقه های مذهبی ….که میشه کمی در ریشه ها دنبالش گشت…در دست آورد دین برای این قشر خاص…که این دست آورد خودش زاییده ی درک آدماست …دل بستگی به ظواهر و رها کردن اصل موضوع و تفریط در جامعه ی ما آموزشها روال منطقی و در بعضی مسائل هم پایه طی نمی کنه بزرگ کردن بیش از حد ترس از قرار گرفتن و گناه در بودن دو جنس در کنار هم و عدم آموزش درسته عطوفت مهربانی تشخیص و …
    احساس میکنم گاهی بعضی چیزها رو اینقدر غیر منطقی در دیده ها می پرورند که عکس العمل طرف مقابل در برابرش اینه که این آموخته رو به هر طریقی به هر روشی که گاها با دستورات دیگری دینی منافات هم داره حفظ کنه …انگاری که اون آدم خودش رو نابود شده میبینه اگه کمی منطقی با فکر عمل کنه یا از دستش بده یا تغییر کنه ما قدرت هضم کلیت و هم جانبه بعضی مضامین رو یاد نگرفتیم یاد یه نوشته تو یه مجله افتادم که پارسال خوندم:عنوانش این بود اسطوره سازی و اسطوره کشی(ماله همین شریفیا بود) تو زندگیت همیشه موفق باشی ……….

    جواب به این نظر

  30. سهیلا _اصلاحیه ۱۳۸۵-۱۰-۱۴، ۱۲:۴۲ ب.ظ

    دل بستگی به ظواهر و رها کردن اصل موضوع و افراط و تفریط در جامعه ی ما باعث میشه در برخی موارد آموزشها احکام . روال منطقی و حقیقی در بعضی مسائل هم پایه ط با هم رو طی نکنن

    جواب به این نظر

  31. سهیلا(افق) ۱۳۸۵-۱۰-۱۴، ۱۲:۴۹ ب.ظ

    سلام زهرا جان ……….. اولین باره که اینجا میام

    چند تا احساس دارم
    ۱٫تنهایی
    ۲٫کم حرفی در زندگی واقعی چون اینجا کل حرف داری
    ۳٫خانومی
    ۴٫مسلما باهوشی
    ۵٫کم دقتی
    ۶٫دوزاریت تو بعضی مسائل بیش از حد کجه
    ۷٫احتمالا خیلی مهربونی
    فضویم رو ببخش لطفا”

    در مورد نوشته ات ممکنه از نظر آماری این نتیجه گیری در مورد خشونت درست باشه در بین فرقه های مذهبی ….که میشه کمی در ریشه ها دنبالش گشت…در دست آورد دین برای این قشر خاص…که این دست آورد خودش زاییده ی درک آدماست …دل بستگی به ظواهر و رها کردن اصل موضوع و افراط و تفریط در جامعه ی ما باعث میشه گاهی آموزشها و احکام و مسائل روال منطقی و حقیقی ودر بعضی مسائل هم پایه با هم رو طی نکنن …بزرگ کردن بیش از حد ترس از قرار گرفتن و گناه در بودن دو جنس در کنار هم و عدم آموزش درسته عطوفت مهربانی تشخیص و …
    احساس میکنم گاهی بعضی چیزها رو اینقدر غیر منطقی در دیده ها می پرورند که عکس العمل طرف مقابل در برابرش اینه که این آموخته رو به هر طریقی به هر روشی که گاها با دستورات دیگری دینی منافات هم داره حفظ کنه …انگاری که اون آدم خودش رو نابود شده میبینه اگه کمی منطقی با فکر عمل کنه یا از دستش بده یا تغییر کنه ما قدرت هضم کلیت و هم جانبه بعضی مضامین رو یاد نگرفتیم یاد یه نوشته تو یه مجله افتادم که پارسال خوندم:عنوانش این بود اسطوره سازی و اسطوره کشی(ماله همین شریفیا بود) تو زندگیت همیشه موفق باشی ……….

    جواب به این نظر

  32. تازه وارد ۱۳۸۵-۱۰-۱۴، ۱:۱۶ ب.ظ

    سلام درست می گی نمی دونم چرا ما مذهبی ها ظاهرمان خشن به نظر می یاد ولی باهامون که دوست بشن می بینن چقدر آدم های مهربون و شوخی هستیم . به هر حال این جوریه دیگه شما ببخشین

    جواب به این نظر

  33. jak ۱۳۸۵-۱۰-۱۴، ۲:۰۳ ب.ظ

    salam
    khobe
    vali bayad baz ham kar koni choon webloghay dige badjoryy daram pishraft mionand
    id man jak_20_sh ast
    khasti pm bede ta shayad baham hamkar beshim
    man hich weblogi nasakhtam
    yani alagheii be sakht weblog nadaram
    faghat komak mikonam
    felan

    جواب به این نظر

  34. مونا ۱۳۸۵-۱۰-۱۵، ۸:۴۹ ق.ظ

  35. آفساید ۱۳۸۵-۱۰-۱۵، ۱:۰۳ ب.ظ

    :)) خیلی جالبه! فکر کنم احساس دوست داشتنیی باشه اینکه یکی از این راه آدم رو بشناسه

    جواب به این نظر

  36. احمد ۱۳۸۵-۱۱-۳، ۳:۳۱ ب.ظ

    وبلاگ جالبیه به شرط اینکه هرز گاهی اپ دیت شود و سعی کنید مطالب به روز تر و اگر امکان دارد آهنگ خواننده را هم بگذارید.

    جواب به این نظر

  37. mansoor ۱۳۸۶-۱۱-۱، ۴:۰۸ ب.ظ

    سلام
    لطفاٌ آهنگ هوای گریه بامن راهم بگذارید

    جواب به این نظر

  38. فرزانه ۱۳۸۶-۱۱-۱۰، ۱۱:۴۷ ق.ظ

    رنگ وبتون خیلی جالبو قشنگه

    جواب به این نظر

  39. محمد ۱۳۸۶-۱۲-۱۱، ۱۱:۵۱ ق.ظ

    salam mamnonam azat az babate shere homayon azat mamnonam lotf kardi webe jalebi dari khoshhal misham biai pishe man ba ejaze az shresh estefade kardam khoshhal misham jozee link shoma basham
    انشاالله webet har dafe behtar az ghablesh beshe
    movazebe khodeton bashin khodanegahdarton bashe
    ائمه معصومین علیهم السلام یارتون باشن انشاالله.

    جواب به این نظر

  40. امرا ۱۳۸۷-۰۳-۱۵، ۵:۱۵ ب.ظ

    زیادی وبلاگت ساده است

    جواب به این نظر

  41. hamid ۱۳۸۷-۱۱-۳، ۷:۳۰ ب.ظ

    سلام
    بچه ها یه چیزی بگم خیلی سخت زندان بودن
    من آزادم و توی زندانم
    فکر میکنم آزادم ولی بازم زندانم
    مرگ بر این زندگی
    مرگ
    مرگ
    مرگ
    من تنها و بی کس تو این زندان باید چیکار کنم .

    ۰
    ۰
    ۰
    ۰

    جواب به این نظر

نظر شما